Kesäkuun Keijut marraskuussa

Moi kaikki! Velmunkikatus, olen todella pahoillani puolestasi :cry: Tiedän itsekin miten pahalta se tuntuu.
Täällä olo on hyvä ja rauhallinen. Enää ei kuvota, oikeastaan viikon verran jo ollut sen suhteen helpompaa. Jääkaappi toki löyhkää edelleen (tai sitten siellä on oikeasti jotain pilallista piilossa mutta kuka sen nyt sitten inventoisi.. :LOL:). Maha ei näy vielä, on omasta takaakin jo hieman, niin pysyy hetken vielä piilossa. Viimeksi taisi pompsahtaa noin h16.
Tänään oli eka neuvola! Kyllä se käynti jotenkin toi tätä asiaa taas konkreettisemmaksi, ja ultrassa meidän "Sisko" potkiskeli ja vastasi viikkoja <3 Musta nimittäin tuntuu jostakin syystä, että tyttö voisi olla tulossa?! Äitiyskortti oli ihan uudennäköinen mutta ei nyt muuta ihmeellistä uutta. Hiuksia saan kuulemma värjätä, kunhan mieluiten kampaajalla, huoh.
Osa oli jo kertonut isovanhemmille, tänään neuvolan jälkeen teki melkein mieli minunkin kertoa.. Mutta katsotaan nyt kuitenkin nt ensin jos tulee jotain lisätutkimuksia niin niiden jälkeen. Lapsille sitten siinä vasta just ennen kun isovanhemmille, sitten rupeaa nimittäin tieto leviämään :love:
Voikaahan paksusti!
Sitruunasorbetti ja "Sisko" 9+4 (neuvolan laskuoppi kaksi päivää omaani edellä)
 
Jääkaappi toki löyhkää edelleen (tai sitten siellä on oikeasti jotain pilallista piilossa mutta kuka sen nyt sitten inventoisi.. :LOL:).
Mä painostin miehen siivoamaan meidän jääkaapin viikonloppuna, kun se aiheutti mulle niin hirveät ykäreaktiot joka kerta kun jouduin siellä asioimaan ja lopulta otinkin sieltä vain hirveällä vauhdilla voita leivän päälle tai kissalle märkäruokaa ja ruokavalio jäi sitten vähän laihanpuoleiseksi... Tai sanoin lähinnä et jos hän voisi pilaantuvat poistaa ja vähän pyyhkäistä rätillä, mutta hän kuulemma "tekee kunnolla tai ei ollenkaan" ja nyt on niin siisti jääkaappi ja hajut melkein hävinneet. Suosittelen! :X3:
 
Sikiöseulonnat? Moniko tekee? Itse olen aiemmissa raskauksissa kieltäytyny ja olisin nytkin,mutta uusi kumppani vaatii että osallistutaan.Olen vaan kuullu niin paljo tarinoita vääristä diagnooseista että en luota noihin arvioihin.
Mites muut,kokemuksia?
 
Aion käydä sikiöseulonnoissa. Riskiraskaus lääkkeiden käytön takia, joten normaalia hieman suurempi riski kehityshäiriöihin.

Eka neuvola ylihuomenna, en millään malta oottaa. täällä on ainakin aiemmin ultrattu joka neuvolakäynnillä, niin toivottavasti pääsen näkemään, onko ketään kyydissä.

Mahan turvotus on tosi ärsyttävää, kumma kun se turvotus on myös tuossa navan yläpuolella, ei pelkästään alamahalla niinkuin sillon jos ruuan takia turvottaa.. farkut ahistaa, mutten kehtaa alkaa käyttää legginsejä, kun ovat niin outo vaate mun päällä, että kaikki arvais raskauden niistä... mut ehdottomasti myöhemmin siirryn mekkoihin/tunikoihin ja legginseihin/sukkahousuihin. En kyllä muista ekassa raskaudessa tällasta turvotusta ja tosiaan normifarkut meni lähes loppuun asti, kunhan vaan laitoin kuminauhan napinläpeen..

Viikkoja 8+5
 
Tässä raskaudessa on kyllä masu jo näkyvissä pikkuisen :D Ensin oli turvotusta vaan, mut nyt on vauvamasua jo. Vaatteilla saa peitettyä vielä ja farkut menee jalkaan. Yläosat, kuten hupparit kiristää keskivartalosta, käytän aika vartalon myötäisiä vaatteita normaalisti ja vyötärö erottuu "normitilassa" niin masukin alkaa hyvin erottumaan :) Täällä myös mekot, tunikat ja mammasukkikset on varmasti taas kovassa käytössä ;) Juhliin mennään myös mekoilla, helppo saada tyylikäs mammalook :)

Seuloihin osallistutaan ja niin osallistuttiin viimeksikin. Mitään varsinaisia pelkoja ei ole, mutta halutaan hyödyntää nyky osaaminen. Itse en ole lähipiiristä tai tutuilta kuullut vääristä hälytyksistä seuloissa. Yleisesti en tiedä paljonko niitä sitten tulee...
KYSissä tehdään myös tutkimuksia raskaus-, vauva- ja lapsuusaikana, osallistutaan niihin myös ja tuetaan näin tutkimusta :)
 
Moikka ! Täällä eilen oli eka neuvola ja tsiisus kun täti runnoi kohtua :eek: teki kipeää mutta onneksi kohtu on kasvanut n. Greipin kokoinen kuulema . Joudun sokerirasituksiin koska esikoisessa arvot oli koholla mutta ruokavaliolla saatiin aisoihin Nyt mulla bmi muutenkin vähän yli normaalin niin siksi myös mentävä...
Vatsa on kasvanut vaikka pahoinvointi on kuvioissa. Legginsit ja collarit ainoat jotka jalkaan menee :geek: rv 8+3
 
Mä en osallistu veriseuloihin, koska kaksoset antaa kuulemma väärää tulosta. Niskapoimu- ja rakenneultraan kyllä menen. Osallistuttiin esikoisenkin kanssa seuloihin, mulle knowledge is power.

Tänään 10+2, tasan kaks viikkoa np-ultraan. En jaksaisi odottaa.
 
Kyllä meinattiin osallistua seuloihin. En näe syytä miksi ei osallistua.

Muutamana viime yönä olen muuten nähnyt todella outoja unia. Viime yönä olin neuvolassa, jossa terv.hoitaja oli jonkinasteinen noita ja osa tällekin foorumille kirjoittaneista oli ihan vaikuttunut hänen taidoistaan (valitettavasti en tarkkaan muista että ketkä) :LOL: Hormonit tekee tehtäviään?! :ninja:
 
Kiitti Mannamakaroni vinkistä, mies asialle (y) Uskon, että meidän isimies ei ehkä olisi yhtä perusteellinen :LOL:

Meinataan osallistua seulontoihin. Seerumiseula ensi viikolla, nt-ultra kolmen viikon päästä. Sitten vielä nipt-verikoe, joka tulee jo iänkin perusteella. Jännittää ja hirvittää mitä sieltä voi selvitä, mutta haluan tietää.

Kiva Sohfia että tulemme jo uniisi :D Minä taas puolestani näen niin TYLSIÄ unia, että joskus herään ihan siihen tylsyyteen :ROFLMAO: Tyyliin näen unta että viikkaan pyykkiä..
Nyt vähän paremmin on saanut nukuttua, toki pari kertaa yössä saa paukata vessaan.

Sitruunasorbetti 9+5
 
Huh, eka työpäivä miltei kolmen viikon jälkeen ohi. Kipeytyi alaselkä tosi pahasti tän kolmen viikon makoilun jälkeen. Teen siis fyysistä työtä. Pitäisi kyllä alkaa muutenkin liikkumaan/vahvistamaan lihaskuntoa. Tää kipu vaan muistuttaa, että tuskin se tästä paranee kun alkaa painoa tulla lisää ja töissä pitäisi jaksaa samaan tahtiin.

Tää väsy on kyllä kamalaa, ja tää pimeys ei auta asiaa ollenkaan. Neuvolan tätikin puhui että tässä raskauden vaiheessa monet tuntee ittensä tosi epäsosiaaliseksi ja niin on kyllä mulle käyny. On vaan niin väsy ettei käy mielessäkään ketään nähdä tai minnekään "ylimääräseen" mennä :D Sängyssä vaan maannu/nukkunut nytkin monta tuntia.

Ekat äitiysvaatteet sentään tilasin (y) Onneksi on verkkokaupat kun ei jaksa mennä katteleen kauppoihin :D
 
Noista seulonnoista.Äitini työkaveri oli ollu testeissä ja saanu varmaa tietoa että on vaikeasti vammainen lapsi tulossa.Lääkäri suositellu aborttia mut ei oo suostunu ja täysin terve tyttö syntyi.
Itse en haluaisi testeihin,mutta täytyyhän isänkin jostain saada päättää.
Ensviikon maanantaina siis taas ultra.Jos syke löytyy niin tiistaina sitten eka neuvola.
7+6(ehkä)
 
Tää väsy on kyllä kamalaa, ja tää pimeys ei auta asiaa ollenkaan. Neuvolan tätikin puhui että tässä raskauden vaiheessa monet tuntee ittensä tosi epäsosiaaliseksi ja niin on kyllä mulle käyny. On vaan niin väsy ettei käy mielessäkään ketään nähdä tai minnekään "ylimääräseen" mennä :D Sängyssä vaan maannu/nukkunut nytkin monta tuntia.
Mä olen tuskaillut ihan samaa! Töissä jotenkuten vielä jaksaa, mutta iltaisin ei ole oikein jaksanut mitään keksiä. Tänäänkin menin suoraan peiton alle kotiin tullessa. :sleep: Olen nyt pakottanut itseni liikkumaan suht säännöllisesti, mutta sekin maistuu ihan puulta, ja tuntuu tosi raskaalta.. Mutta pakko nyt on vähän kuntoa yrittää pitää yllä, ettei mene ihan makailuksi. Mutta lohduttavaa jos tämä vetämättömyys olisikin normaalia :cautious:
 
Osallistun nyt sikiöseulaan. Ekassa raskaudessa en osallistunut kun olin silloin vasta 19v. nyt haluan, en tiedä sitten jos jotain ongelmaa on tuloksissa että mitä tehdä...esikoisestakaan ei ollut kuin yksi ultra rv8+6 silloin ei ollut muita ultria.
Nyt on aika kiva kun ultria on viel 20 viikollaki.. kumpa kaikki olisi hyvin.

Tää ollu aika kärsimystä. Harrastuksia oon joutunu skippaan..kotona helpompi vain nukkua.. tää pahoinvointi on niiiin kuluttavaa ja oksentaminen. Ja kestänyt jo pian 6viikkoa.. huoh. kumpa olisi jo ohi..ei auta kuin päivä kerrallaan mennä. Lääkäri määräs nyt b6 vitamiinia runsaalla annoksella.. saa nähä auttaako. hope so.

tänään siis rv 9+4
 
Eilen kilahti nt-aika postista, se olis 25.11. eli 12+2 olis silloin päivät. Täällä osallistutaan siis seuoloihin ja se on ollut ihan selvää koko ajan. Sellainen kannattaa myös huomioida seulojen osalta, että vauvalle ei yleensä saa vakuutusta syntymästä lähtien jos seuloja ei ole tehty. Meillä on vielä vakuutus mietinnässä, mutta luultavasti otetaan sellainen ennen syntymää.

Mulla on kanssa ollut todella epäsosiaalista elämää jo kuukauden verran. Illoille ei viitsi sopia mitään ohjelmaa koska ei voi yhtään tietä mikä olo tulee olemaan. Lauantaina olin ulkona kavereiden kanssa,
sattui sopivasti parempi päivä ja sain jopa syötyä ravintolassa.

rv 10+0
 
Noista seulonnoista.Äitini työkaveri oli ollu testeissä ja saanu varmaa tietoa että on vaikeasti vammainen lapsi tulossa.Lääkäri suositellu aborttia mut ei oo suostunu ja täysin terve tyttö syntyi.
Itse en haluaisi testeihin,mutta täytyyhän isänkin jostain saada päättää.
Ensviikon maanantaina siis taas ultra.Jos syke löytyy niin tiistaina sitten eka neuvola.
7+6(ehkä)
Hui kamalaa. Oliko siis ihan tehty se lapsivesinäyte vai onko se istukkanäyte ja noin sanottu?
Meillä ei oo koskaan seulonta hälyttäny. Kuopuksesta tosin epäiltiin yhtä vammaa ja sitä ultrattiin monesti. Kieltäydyttiin sit lapsivesinäytteestä ja lääkärit sanokin, että luultavasti vammaa ei ole mutta ei voi luvata. Sit onneksi ei ollut.
 
Huh, tänä aamuna oksensin kunnolla ekaa kertaa vaikka kuvittelin et pahoinvointi ois jo ohi menossa.. ei häävi tilanne, kun just olin meikkaamassa, niin nehän oli sit pitkin poskia.. :confused:

Huomenna eka neuvola, en millään malta oottaa!
Just selvis lähipiiristä yks tuulimunaraskaus, niin kummasti ihtiäkin pelottaa.. :(
 
Mekin ajateltiin seuloihin osallistua. Tällä viikolla pitäs käydä labrassa, ultra-aikaa ei oo tullu vielä postista.. Täytyy vaan toivoa että seulat tuo mielenrauhaa eikä päinvastoin, miten voi myöskin käydä. Mäkin oon ajatellu tota vakuutusta, ni siinä pitää olla seulat tehtynä eikä mitään erikoista näkyä.

Meillä vähän jänskä tilanne, ku asutaan pienessä kaksiossa (ja yläkerrassa ilman hissiä) ja nyt ois tarkotus tää myydä ja muuttaa isompaan ja hissilliseen kerrostaloon. Oltas nii haluttu jotain rivitaloa, mut ei kyllä millään varat riitä, nipin napin johonki kerrostalo luukkuun. Onneks niitäki on aika isoja ja saa kyllä kodikkaita. Ei millään nyt malttas odottaa että tää menis kaupaks ja sais ettiä omaa ja MUUTTAA. Ois niin luksusta ku ois lastenhuone ja sais sen sisustaa ihanaks. Mä olin jo vähän mielessäni sopeutunu, että asuttas vaan tässä murjussa vauvanki kanssa. Mun vanhemmat kuuli uutiset ja kannusti vaihtamaan (ollaa siis vaihtamisesta puhuttu jo varmaa puoli vuotta, että ei johdu pelkästään vauvasta.) Menis vaa nopeesti nyt kaupaks ni ois nii kivaa tekemistä edessä (paitsi muutto :cautious:). :)

hanmum 10+4
 
kaz
Minä olen osallistunut seuloihin kahden aiemman kanssa ja niin osallistun nytkin. Tänään oli tarkistusultra ennen nt:tä ja viimeinen mahis jättää veriseulat. Ultrassa pieni tyyppi liikkui vilkkaasti ja tällä kertaa vastasi kokoa 11+1.

Nyt vaan odotellaan aikaa nt:hen että pääsee kurkkaan että vieläkö ollaan kasvamassa.

Velmunkikatukselle suurensuuret halaukset. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Kaksi pikkuistani eivät ole päässeet luoksemme. Eka kkm 9+2 vastasi 6+1 ja toinen nyt heinäkuussa 11+1 ja vastasi 11+4.

Kaz 11+1
 
Seuloihin mekin mennään, vaikka ei mitään mielipidettä olekaan, mitä tehtäis, jos jotain poikkeavaa olisi. Lähinnä vain hyvä tietää. Neuvolatäti sanoi suoraan, että (ainakin verikokeen ja ultrankin) perusteella vääriä positiivisia tulee, mutta sitten voidaan tutkia lisää. Taas jos kokeiden mukaan mitään poikkeavaa ei ole, on käytännössä "selvillä vesillä".

Unet ovat kyllä olleet raskauden ajan niin todentuntuisia vaikkakin samaan aikaan täysin hulluja. Viimeyönä näin ahdistavaa painajaista, joka on saanut koko päivän tuntumaan vaisulta. Unessa olin eronnut miehestäni. Rakastin kuitenkin häntä kovasti, mutta hänellä ei ollut mitään tunteita minua kohtaan. Nyt hereillä ollessa on tuntunut niin oudolta, kun tuossa se rakas on ja hellii, rakastaa ja huomio minua kuten ennenkin. :giggle: :love:
 
mulla meni melkeen ohi, että on uus ryhmä!oon tainnu makoilla vaan peiton alla ilman nettiä.
Täällä voidaan ihan hyvin, nyt 10+3. pahin pahoivointi kait ohi, mutta 2-3 tunnin välein pitää syödä ja välillä iltasin iskee käsittämätön väsymys, jotain mitä ennen ei oo kokenu ja usein sit tulee myös paha olo.
maha turvottaa hetkittäin ja pelkään et töissä kohta arvataan. joudun käyttää työvaatteita ja verkkarit meinaa välillä kiristää...ja ehk se jatkuva satsumoiden ja näkkärin puputtaminen on epäilyttävää :D
me osallistutaan seulontoihin, vaikka oma suhtautuminen niihin on hyvin ristiriitainen. teen töitä vammaisten lasten parissa. mies on sitä mieltä että tieto on hyväksi. eka ultra on kahden viikon päästä. jännittää!:)
ja influenssarokotteen meinasin ottaa, kun kuuluu nyt riskiryhmään.
Nimiä ollaan heitelty, mutta mitään veikkauksia ei sukupuolesta vielä kyllä ole.
voikaa hyvin <3
 
Joskus ne alkuraskauden seulat hälyää turhan takia, mutta häly tulee kai kaikista missä riski on 1:250 tai isompi? En nyt ihan tarkasti muista, mutta joka tapauksessa iso osa näistä on ns. vääriä hälytyksiä. Sen jälkeen sitten tutkitaan tarkemmin. Ja noi alkuraskauden seulathan sulkee pois vain downin ja pari trisomiaa, ihan kaikkea voi valitettavasti tulla vastaan sitten myöhemmin eikä niitä näe ultrassa tai välttämättä edes heti lapsen synnyttyä.
Mä kävin itse labrassa viime vuorokauden puolella, neljä putkea verta ne sieltä sai napattua. Nyt lasken päiviä np-ultraan, en aidosti jaksaisi odottaa.
 
Odottavan aika on pitkä.Tuskailen sen maanantain ultran takia.Selasin HM:n äitiysvaatteita,mutta mitään en uskalla tilata ennen sitä ultraa.
Miehen kanssa kyllä kaikki puheet on sävyyn että kaikki hyvin.
huomenna labraan jossa tarkastetaan hcg arvo.
8+1 (edelleen ehkä)
 

Yhteistyössä