Kesäkuun Keijut marraskuussa

Alan pikkuhiljaa menettää mielenterveyteni tämän raskauden kanssa.Tänään siis hcg koe joka siis viimeksi yli 83 tuhatta.nyt 62 tuhatta.maanantaihin odotettava ultraa ellei tule ulos viikonloppuna.neuvolan täti toivotti onnea uuteen yritykseen:mad:
eli voipi olla että poistun lähiaikoina ryhmästä.:(
 
1.6/ iijo/ 30 / KOS / 3

Mä nyt vasta tänne uskallan kirjoittaa, vaikka seuraillut olen jo jonkun aikaa. Torstaina oli nimittin ultra ja masussa kaikki näytti siltä kuin pitikin :) Kaksi lasta on jo entuudestaan, mutta tässä välissä oli yksi keskenmeno, joka todettiin juurikin vasta tuolla ultrassa. Se jätti niin ison pelon, etten aikaisemmin uskaltanut liittyä, ennenkuin näkisin, että siellä oikeesti joku on elossa. Kaikki sympatiat ja voimia niille, jotka tuon pelon kanssa nyt elävät! <3

Mielellään liittyisin myös sinne fb-ryhmään, jos sinne vielä uusia otetaan. Ihanaa odotusta kaikille kesäkuisille, alkuraskauden vaivoista huolimatta! (Nimim. pahoinvointia riittää...)
 
  • Tykkää
Reactions: Ripsi83 ja mimma]
Niin kauan tsempataan kun toivoa on Heikura! Täällä ollaan täysillä mukana taustajoukoissa ;)

Tervetuloa uusille :) Hyvin pidetään huolta syntyvyydestä ensi vuonnakin, isolla joukolla!

Väsymys painaa täällä edelleen, nyt en tiedä johtuuko vielä huonosta hmg arvosta vai ihan tätä perus raskausväsymystä. Muuten olo on hyvä, ihana nähdä jo pikkuinen pallomasu, vaatteet näyttää kivoilta :) Verikokeisiin pitäs mennä, muistaako joku millä viikoilla ekoissa kokeissa piti käydä? Hävitin sen lappusen jossa luki... Sokerirasitukseen ois kans meno, sukurasitetta, pyh. Ekassa raskaudessa nuo sokeri tulokset oli tosi hyvät, en usko että nytkään olisi ongelmaa. Tässä nää viikot vaan edistyy, huippua :D
 
Voi Heikura, lämmin halaus Sinulle. Yritähän jaksaa :cry:

Tervetuloa uusille, kyllä meitä onkin jo runsain määrin!

Täällä väsy vaivaa, kahden tunnin päikkärit ja koko loppuillan ihan zombina.. En oo jaksanut tehdä lasten kanssa Mitään.. :( Onneksi mies oli niiden kanssa aamupäivän ulkona ja loppuaika venyttiin ja vanuttiin yhdessä. Ehkä huomenna jaksavampi päivä, jos nyt tuolta täysikuulta saa nukuttua... Huomaan monesti vasta jälkikäteen että monta yötä mennyt huonosti, ja sitten vasta tajuan että niin, nythän oli täysikuu.. Viime yönä ei ollut kyllä kuu vaan koira joka saikkas edestakas. Ulkona se piti käyttää keskellä yötä, kun se ei arastele matolle kyykätä :poop:. Jospa sekin nyt nukkuis.

Mä odotan jo että saisi lapsille kertoa ja oikein alkaa yhdessä odottaa..! 6vee vauva kyllä saattaa hiukan taantua ja olla mustis, mutta uskon että silti innoissaan on. 8vee on niin kiinnostunut ihmisen biologiasta ja vauvan kasvusta jo valmiiksi, että hän varmaan on aivan täpinöissään, uskon, että hoitaisi ja leikkisi tosi mielellään pikkuveljen tai -siskon kanssa :love:

Olemus on täälläkin kasvanut.. Mahaa oli hivenen ennestäänkin mutta kyllä nyt sitä on jo kunnolla. Farkut menee hiinä ja hiinä, yhdet hyvät housut jo joutunut heivaamaan kun niin kiristää. Tekis mieli vaan collareissa kulkea kun kaikki muu ahdistaa enemmän tai vähemmän..

Nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä isänpäivää juhlistamaan. Lapset jo tekee omat yllärit koulussa ja eskarissa ja niistä ne aivan ihanin tunne päivään tulee. Aamupalan teossa vielä pientä avustusta saa antaa :)

Hyvää isänpäivää kaikkiin perheisiin,
t. Sitruunasorbetti ja Sisko 10+2
 
Isänpäivän kunniaksi 11+0! Np-ultraan siis enää reilu viikko, sen jaksaa kyllä odottaa vaikka tuskaa tekeekin.
Maha on vaikuttanut kasvavan. Rupesin ottamaan 9+0 masukuvia ja onneksi rupesin, koska mielenkiintoista nähdä miten olomuoto muuttuu kaksosissa vrt. yhden kanssa.
Mulle voi muuten päivittää, että tulossa on toinen ja kolmas lapsi. Synnäri on todennäköisesti NKL, mutta siihen ei ole vielä varmuutta.
Pahoinvointi on hellittänyt hieman ja nykyisin oksennan pääsääntöisesti enää aamuisin. Ruokakin uppoaa pari-kolme kertaa päivässä.
 
Halauksia heikuralle, todella paljon voimia!

Minulla on ollut jännä viikonloppu.
Olin miespuolisen, hyvin suorapuheisen, hyvän ystäväni kanssa yksissä juhlissa. Olimme hädin tuskin päässeet juhliin paikalle, kun hän sanoi: sinä olet raskaana! Hän näkee kuulemma sen toisista naisista heti. Häkellyin ihan tosissaan moisesta suorapuheisuudesta, mutta enhän minä sitä voinut kieltääkään. Hän on nyt sitten neuvolan puolella ensimmäinen joka tietää. :ROFLMAO: Ihan vapauttavaa toisaalta, että edes joku tietää, kun kellekään ei olla kerrottu vielä.

Toinen jännittävä kokemus oli kuulla Chisun laulavan livenä jos menet pois-kappaleen. Tulkinta oli mieletön - varsinkin kun tunsin pienen kanssa valtavan yhteyden ja rakkauden, ja kyyneleet tulvi silmiin. Pysythän matkassa pienoinen :love:
 
Huomista odotellessa.Isäntä uskoo edelleen että masussani on elävä asukki..itse en enää tiedä mitä ajatella.Sapettaa vaan niin tajuttomasti kun tuli töytästyä sinne varhaisultraan ennen kanarialle lähtöä.No laitan nyt tännekkin vaikka tiedän että tylyä tekstiä tulee takasin,mutta laskin tuossa että kun kiertoni on 39pv,hedelmöitys on tapahtunu 24.9,kiinnittymiseen 7pv eli ollaan tuolloin päivässä 1.10 siitä kun lähetään laskemaan sikiön todellinen ikä niin kun sinne ultraan töytäsin niin kaveri oli vasta vajaa 3vk.Reissun jälkeen ultrassa kaveri oli siis vajaa 5vk.Tästä laskuopista johtuu mieheni mielestä ettei sykettä näkyny viime ultrassa.LUPA KOMMENTOIDA!!!!!
 
Tsemppiä heikura..ei se syke kaikilla sykkii samoihin aikoihin.. eiköhä kaikki mee yksilällisestikkin. ja onko toi hormoonin lasku sit et jossain vaiheessahan se allaa laskemaan... mutta onko yleensä ekan kolmanneksen lopulla.. ainakaa se ei enää nouse se arvo mun muistaakseni se tippuu.. mut en tiedä jos rv/8 esim alkaa tippumaan ni onlo huono. Mutta ei kannata uskoa menettää ennenku on ultra ja sieltä sit näkee mikä on tilanne toivottavasti kaikki olisi hyvin !

Mää täs mietin ku eka nvola oli 7+5.. ja seuraava vasta 17 viikolla... että eiks neuvoöa nykyää olekkaan kerran kuussa.. vai onko se tarpeetonta? jos NT ultras käy ?
Tekeekö ne NT ultras jotain muuta kuin ultraa? esim ottaako verenpaineita,hb:ta tms ? ei mitään hajua ja en tajunnu neuvoöas kysyä ku ekalla käynnillä ne sen ajan sinne anto ja samalla seuraava neuvola aika missä eka on th ja sit lääkäri. ..
sit jos rakenne ultra on taas rv 20 nii onko kolmas neuvola sit joskus rv 24-25 ?

varmaan paikkakuntakohtaista.. kuten esikoiseni aikaan oli vaa yls ultra missä katottoon alkion ikä ja et on kohdussa.. mut sillo oli muuten kerran kuussa nvola.

Hyvää isänpäivää kaikille
 
Heikura sulla on kyllä varmaan tosi ahdistunu olo :/ Silti haluan uskoa ja olla miehes kanssa samaamieltä, eli toivotaan, että kaikki johtuu pienemmistä raskausviikoista. Ja sykehän alkaa näkyä ultrissa vasta 6-7 vkolla joten tuo kävisi täysin järkeen.

Hcg arvot ilm. viittellisiä ja heittelee ihmisille eritavoin?
Onko sulla ollut mitään vuotoa? Raskaus oireita ?

Toivotaan, että huomenna selviää kaikki eikä tarvi enää elää epätietoisuudessa! <3


Täälä mies paineli töihin heti aamiaisen ja lasten antamien lahjojen avaamisen jälkeen, joten vietämme erilaista isänpäivää tällä kertaa sitten anoppilassa. Toivottavasti olis jouluna kotona.. kauhulla odottelen työvuorolistoja..

Ja jotain positiivista, mies pääsee mukaan nt ultraan :)


mimma 10+6. ( En muuten ymmärrä, kun laskettu aika merkitty 5.6 nla korttiin, äitiyspolille vietäväs lapus lukee sen päivän kirjauksen 2.11 kohdalla 9+3 ja nla kortis 9+2.. eli onko ne viikot ny 11+0 vai tuo 10+6.. )
 
Heikura sulla on kyllä varmaan tosi ahdistunu olo :/ Silti haluan uskoa ja olla miehes kanssa samaamieltä, eli toivotaan, että kaikki johtuu pienemmistä raskausviikoista. Ja sykehän alkaa näkyä ultrissa vasta 6-7 vkolla joten tuo kävisi täysin järkeen.

Hcg arvot ilm. viittellisiä ja heittelee ihmisille eritavoin?
Onko sulla ollut mitään vuotoa? Raskaus oireita ?

Toivotaan, että huomenna selviää kaikki eikä tarvi enää elää epätietoisuudessa! <3


Onhan niitä pieniä raskausoireita(HUOM: poikia odottaessa olin todella hyvä vointinen alusta loppuun).Rinnat on kasvanu,jatkuva nälkä ja vessassa saa rampata jatkuvaan.
Tuohon tietoon että syke näkyy vasta viikolla 6-7 tarttui mieskin.
Mitä lie tuo hcg:n lasku tarkottaa sitä en tiedä,mutta huomenna olen asiasta viisaampi.
 
Tsemppiä ja voimia kovasti heikura79! <3 En osaa sanoa mitään noihin viikkoihin, mutta toivottavasti saat huomenna varmuuden asiaan, epätietoisuus on niin raastavaa. Toivotaan, että kaikki olis hyvin. <3

Mulla oli siis eka neuvola 2.11. ja toka on 15.12. Viikkoja noissa 9+0 ja 15+1. Seuraavista neuvoloista ei ole tietoa. Eka lääkäri olis tossa pian tokan neuvolan jälkeen. Varaan sen sitten nt-ultran jälkeen. Tuntuu, että aika paljon on myös neuvolakohtaista vaihtelua. Toisissa ultrataan ja toisissa ei. Toisissa kuunneellaan sydänääniä ja toisissa ei.

Verikokeista: neuvolassa sanottiin että katsotaan ne sitten seuraavalla kerralla ne tulokset, eli 15.12. Tuntuu jotenkin kummalliselta että niitä tutkitaan yli kuukauden päästä niiden ottamisesta. Mitä iloa siitä enää on? Eihän ne välttämättä pidä yhtään paikkaansa enää siinä vaiheessa. :confused: En ymmärrä... No, kai ne soittaa jos jotain hälyttävää on.
 
Mäkin taidan uskaltautua mukaan. Olen lueskellut taustalla mut jotenkin on vielä se pelko että kestääkö tämä, en uskalla vielä uskoa siihen.

Meille on tulossa toinen lapsi, esikoinen on luomu ja kohta 7v, tää saatiin alkuun ensimmäisestä IVF hoidosta tuoresiirtona. Ikää on 38, toinen lapsi on ollut tervetullut heti esikoisen jälkeen mutta ei ole näkynyt ennen kuin nyt IVF avulla. Selitystä ei ole, itse epäilen autoimmuuni kilpirauhasen vajaatoimintaa suurimmaksi osatekijäksi.

Oltiin hoidoissa OYSissa, varhaisultra oli 6+2 ja silloin näkyi pieni vilaus sykkeestä. Pääsin IVF raskaustutkimukseen, ultaus on vk 6-14 2 viikon välein. Tällä viikolla 8+2 käytiin taas ja nyt näkyi jo selvemmin että siellä jotain elävää oli. Esikoinen ja moni läheinen jo tietää, kerrottiin aika avoimesti noista IVF hoidoista ja on kerrottu sitä mukaa kun ovat kyselleet et miten kävi.

Väsymys on ollut huimaa, saamatonta menoa. Tänään on paljon virkeämpi olo, saattoi paha hammastulehduskin aiheuttaa tuota väsymystä. Nyt varmaan antibiootit jo tepsii ja tulehdus helpottaa. Esikoisestakin epämukavin oire oli palelu, sama nyt. Varsinkin rinnat reagoi kylmään ja on tosi kipeät ulkona ja kaupan kylmäosastoilla :confused:

Talvivaatteiden kanssa on vaikeuksia mahtua niihin, en tiedä olenko muutenkin paisunut viime talvesta kun on niin tuikkoja kaikki toppavaatteet. Mahaa on ennestäänkin niin raskautta tuskin vielä näkee. Toisaalta viimeksi keväällä yksi sukulainen tiedusteli oliko meille tulossa vauva kun siltä olen näyttänyt viimeiset 6v.. Aloitin painonhallintaryhmässä juuri IVF hoitojen viime metreillä, toivottavasti pysyy paino kurissa raskauden aikana.

Eka neuvola on 21.11., silloin on 10+0. Verikokeista tai mistään muustakaan ei ole tietoa vielä. RADI seurantaan joutumista pelkään kun on tuota ylipainoa, toivottavasti tää ruokavalio auttaa ettei sitä tuu.

Viikkoja nyt 8+6.

Tää oli nyt pelkkää omaa napaa, tsempit teille kaikille muillekin!

19.6./Briitta22/38/OYS
 
  • Tykkää
Reactions: velmis ja mimma]
Kyllä ne niistä verikokeista soittelee yleensä, jos jotain hälyttävää on :)

Meillä eka neuvola oli rv8 ja nt on rv12, lääkäri vissiin noin rv 13-14 ja neuvola taas rv18, kyllähän noita riittää. Aika myöhään vaan saa uusia lääkäri ja neuvola aikoja välillä.

Pitääpä ens viikolla käydä niissä verikokeissa, etten missaa kokonaan :D Kaikki mummot tuppaa vaan varaamaan ajat, taaperon kanssa ei kehtais lähtee jonottamaan ilman aikaa...
 

Yhteistyössä