Kesäkuun Keijut marraskuussa

Täällä vaan oksennus lentää..ois kiva jo palata ens vkolla töihin mutta millonhan pääsis tästä oksentelust eroon... moni ihmettelee miksi olen poissa..faceenkin kun laitan vaan positiivisia juttuua enkä mitään negatiivia esim sairastelusta. voi huoh..

tällä viikolla pitäs käydä sikiöseulakokeissa ku 28.11 on NT ultra... verikokeiden tuloksissa menee n. viikko..sen takia nyt jo pitää mennä että ne tulokset on ultrassa valmiina niin siinä saa heti tietää vastaukset et onko riskejä ym..

mut voiko verikokeeseen mennä mihin aikaan vain ? neuvolas ei annettu siihen ohjetta..eli varmaan siis voi mennä vaikka iltapäivällä ?
vitsi ku hammaslääkäriki pitäs varata mut oon ollu nii voimaton hoitaa sitäkää.. ja en haluis näin alussa sinne mennä tän oksentelun takia..

jaksuja muillekkin odotukseen oireilla tai ilman
 
Täälä olo on ollut melko oireeton pieniä juttuja lukuunottamatta :) Sydän äänet kuuluu selvemmin ja vähän ylempänä nykyään.

Itken kaikkien ohjelmien aikana mitä seuraan.. Tällä hetkellä katon holby cityä.. ja nyyhkytän! Tää on jo melkeen säälittävää :D

Turvotus on kadonnut kokonaan (Y)

Flunssaa pukkaa,samoin ku pientä lämpöilyä :/

Onneks tänään on 0`c niin viihtyy lapsekki hyvin pihalla. Saa vääntää lumiukkoja :)

Näin ensimmäisen unen vauvasta. Unessa heräsin sairaalasta ja kysyin mistä vauva on viereen tullut. En muistanu koko synnytyksestä mitään :D Ja harmi etten tiedä kumpaa sukupuolta vauva unessa oli :D

mimma ja mytty 11+2 :)
 
Onko kellään muulla tullut raskauden myötä aivan hillitöntä aivastelua? Mulla alkaa jokainen aamu aivastustuokiolla ja ne tulee siis ihan puskista ja kauhealla voimalla (ja pahimmillaan on tosi lähellä laatta lentää kun tekee valmiiksi huonoa). Pohdin siis, että liittyykö tämä raskauteen vai onko vaan jotain akuuttia työallergiaa (meillä on ollut toimistolla vähän sisäilmaongelmia, mutta en ole aiemmin reagoinut mitenkään). Jotenkin vähän huvittavaakin tämä pärskyminen... :rolleyes:
 
Voimia @heikura79! Noita uutisia ei toivoisi kellekkään..

@mannamakaroni Mua aivastuttaa aika paljon, mutta mä olen laittanut sen kuivien limakalvojen piikkiin. Pakkasten myötä nimittäin alkoi nenän kutiaminen ja aivastelu, joten en usko sen liittyvän raskauteen.

Me käytiin tänään uudestaan ultrassa ja kaikki oli yhä niinkuin pitääkin. Lähes 2,5 senttinen pikkuinen siellä köllötteli ja vähän liikuskelikin jo :love:
Jospa sitä nyt uskaltaisi alkaa luottamaan siihen, että meille tulisi kesällä vauva :barefoot: Mies on ollut luottavainen lähes alusta asti ja on sitä mieltä, että meille tulee tyttö :LOL: Paha olo ja väsymys painaa yhä, mutta tuo huonovointisuus näköjään vaihtelee päivittäin. Joinakin päivinä en saa oikein mitään alas ja toisina syön lähes normaalisti. Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvola :)

Annenna 9+0
 
Ilmottaudumpa minäkin mukaan viimein.. eli 3 pikkuinen olisi tulollaan, poika 07 ja tyttö 09 entuudestaan. Kumpikin pieninä syntyneitä ja istukka ongelmat vaivaavat perussairauden lisäksi. Klexane/asa käytössä siis taas. Onko täällä muita jitka joutuvat tiheään seurantaan ja pistelemään?

La olisi 29.6 ja näillä näkymin ongelmien vuoksi synnytyspaikka naistenkliniikka.

Varhaisultra oli reilu vko takaperin riskiraskauden vuoksi ja siellä vastattiin viikkoja ja pieni syke löytyi myös. Seuraava uä on jo ens vkolla sit. Tänään rv 7+6.

Face ryhmään voisin myös haluta mukaan, miten lisäily onnistuu?:)
 
Muakin aivastuttaa välillä mutta ehkä on juuri kuivasta ilmasta johtuvaa ?

Tänään ollut pitkästä aikaa suht hyvä vointinen pvä..mitä nyt nukuin kl 11.30 asti.. mut ei ole oksettanut

kävin sikiöseula verikokeessa..soitin asiasta eilen nvolaan..onneks soitin. nvola lääkäri oli viime viikolla katsonut mun verikokeita ja määräsi uudelleen kilpirauhas kokeisiin..ens viikolla niitä sit.. mulla eka raskaus laukaisi kilpparin liikatoiminnan. mut parannuin siitä sit 1.5vuodessa..
Sokerirasituksesta ei neuvolassa ollut puhetta.. eli en tiedä milloin sellaiseen joutuu jos joutuu..ekastakaan en ollut.

Ja hyvän pvän kunniaksi repäsin ja ostin kahden mamma housut ja samalla turvakaukalonkin.. toiv. kaikki menis hyvin. mut en malttanut olla ostamatta. Amme telineenkin ostin viime viikolla. Vaatteita ei voi viel ostella vaikka niiin ois tänään tehny mieli. Mutta en pelkkiä valkoisia halua.. vaan jos tulee tyttö niin kivoja värillisiä..ja pojalle eri tyylisiä. hmm.. harmi ku NT ultrassakaa ei sukupuolta nää. Mut ei auta kuin odottaa.. tänään ollu ihme pvä..ehkä tuo vointi kun helpotti niin vauva kuume nosti päätänsä taas. :):):)
 
Hui kun tänne on tullut paljon tekstiä.
Voimia @heikura79lle suureen suruun.

Mulla oli viime torstaina eka neuvola mutta eipä siellä ollut juuri mitään erikoista, lähinnä sitä tietojen täyttöä.Lähetteen laittoi äitiyspolillle mun perussairauksien vuoksi ja sieltä tulikin aika jo ensi tiistaille vaikka neukkutäti meinas et luultavasti kutsuvat vasta keskiraskauden puolella ehkä rakenneultraan. Mä oon niin innoissani kun uskoisin että siellä ultrataan tai ainakin kuunnellaan sydänäänet niin saa jonkinlaisen varmuuden että tuolla mahassa todella on joku. Oireet kun on ollut aika minimaaliset.
Jännä myös nähdä kuin useasti tätä raskautta seurantaa erikoissairaanhoidon puolella. Mulla meni kuopuksen aikana luotto meidän neukkulääkärin osaamistasoon joten siksi ihan kiva että seurantaa olis jossain muuallakin.


Tiidula ja "aino-olavi" 8+2
 
Heips kaikki!

Oletteko huomanneet niitä kuuluisia himoja tiettyjä ruokia kohtaan?
Minulla on hassusti vaihtunut makupaletti kyllä suussa. Normaalisti pidän tummasta suklaasta ja teestä, mutta nyt kumpikaan ei oikein maistu. Lisäksi pähkinät, joita ennen rouskin päivittäin eivät maistu ollenkaan enää.

Näiden sijaan, himoitsen karkkia (mikä nyt tietysti on vähän huono asia, koska niistä ei varsinaisesti ole hyötyä minkään suhteen). En normaalisti osta karkkia juuri ollenkaan kaupasta, mutta nyt olen pari kertaa napannut pussin mukaan, ja nytkit odotan itselleni asettamaani karkkipäivää - eli lauantaita.. :ROFLMAO:

Lisäksi suolakurkut ja kurkkusalaatti on aika kova juttu. Jos leivän päälle laitan muutaman suolakurkkuviipaleen, syön loput kurkusta leivän jälkeen. Myös ihan perusruoka on aika kova sana. Riisi ja peruna maistuu toooosi hyviltä. Vaikken ennen niin ole välittänyt. Kotiruoka, ilman mitään kikkailuja, on tosi jees siis (y)
 
Mulle kans maistuu kummasti ihan peruskotiruoka, ei mitään kikkailuja. ja kauraleipä on ruvennu maistuun, vaikka normaalisti syön enempi ruisleipää. tomaattikastikeruuat taas on alkanu tökkimään..
 
No vähän saman tyyppistä on täällä noiden ruokahimojen suhteen, kotiruoka on kova juttu. Tänään söin työpaikkalounaalla lasagnea ja perunasalaattia, ai että oli hyvää! :X3: Eilen söin miehen tekemiä jauhelihapihvejä uunissa kuumennetulla fetajuustolla ja rosmariiniperunoita, herkkua! Suolaiset jutut maistuu nyt paremmin, oliivit, juustot, suolakeksit ym ym.

Herkkuja ei minun tee mieli, makea ei maistu entiseen tapaan. Tämä on aika outoa, koska olen normaalisti aikamoinen herkkusuu. Hyvä juttu kyllä sokerin saannin ja painon kertymisen kannalta, toivottavasti. ;)

Kuntosalilla oon päässyt käymään entiseen malliin, ei tee pahaa. Kunhan ei hajuherkkyyttä tule niin selviän pukuhuoneessakin. Viime raskaudessa ei kärsinyt mennä hajujen keskelle, vaatteet piti vaihtaa jo kotoa lähtiessä valmiiksi. :sick: Hiihtämistä oon miettinyt, että menenkö tänä talvena ollenkaan, pitää vähän pohtia ja ehkä kokeilla jäällä, miten sitä painopiste muuttuu jne. Tekis kyllä hyvää päästä raittiiseen ilmaan ja aerobistakin liikuntaa harrastaa. Lisäpainotkin olisi nyt omasta takaa :ROFLMAO:

Pahoinvointi yllättää edelleen, ei yhtään pysty ennakoimaan. Kesken työpäivän, kotona, aamupäivällä tai illalla, hajujen seurauksena tai leivänmurujen näkemisestä, melkein mikä vaan saattaa laukaista yht äkkiä huonon olon. Tämä onkin uus vaiva sitten edellisen raskauden, silloin oli ehkä neljänä päivänä jonkinlaista kuvotusta, tämä on jo pahempaa :confused: Katsotaan milloin tämä helpottaisi, en halua oksentaa...

Eilen soittivat neuvolasta ja sain lääkäriajan 12.12 muistaakseni. Enää viikko nt-ultraan :love: Pääsee näkemään pikkuisen, nyt on hyvät fiilikset, masu pömpöttää sen verran lupaavasti ja tunne on tästäkin raskaudesta hyvä, ollut oikeastaan koko ajan.
Tekisi mieli hankkia jotakin pienelle, en ehkä vielä kehtaa kuitenkaan, jos vielä vaikka sinne joulukuun puoleen väliin ainakin malttaisi odottaa. Aika paljon tarvikkeita jää isoveljeltä suoraan pikkuiselle, turvakaukalo, pinnasänky, jonkin verran vaatteita :) Isoveli siirtyy taaperosänkyyn ja istuu jo nyt isommassa istuimessa autossa, kätevää näin peräkkäin saada lapset :D

Joulusisustusta ajattelin ruveta kotiin laittamaan, jouluvalot ja vähän koristeita, joulukuusi joutuu tänä vuonna parvekkeelle, muuten siitä lähtisi pallot ja muut koristeet varmasti tähteä myöten taaperon mukaan!

Nobelius & Rusetti 11+3
 
Hei.

Mä halusin vaihtaa nimimerkin.. kun eka nikki oli ekasta raskaudesta ja kasvatuksesta ja elämästä..
Jotenkin halusin uuden nikin tähän uuteen raskauteen ja vauva aikaan. Melkein kuin eka kerta nyt kun väliä edelliseen odotukseen on se 11-12v.

Voisiko listan pitäjä vaihtaa julia05 nimimerkin pikkutassu17 ? muuten ei laskettu aika eikä sairaala muutu...
Yritin vanhan profiilin nimerkkii vaihtaa mut en löytäny en millään että kuinka sen saa..eli ilmeisesti ei saanut. Samoin yritin poistaa vanhaa käyttäjätiliä mutta en sitäkää saanu.. täytyy laittaa jonnekki viestii et poistaa sen käytöstä.

Tänään jo toinen pvä hyvävointisena.. jee ehkäpä pahoinvointi alkaa olla takana päin :)

pikkutassu17 & rv 10+5
 
Voi Heikura, olen niin kovin pahoillani puolestasi. Saman kokeneena, virtuaalihalaus <3

Pakko kommentoida ruokahimoihin tai -ällötyksiin.. Kävin pahimman öklövaiheen aikana joskus salaatilla työpaikan kahvilassa, nyt en pysty sinne mennä ollenkaan vaikka pahoinvointi on periaatteessa ihan hellittänyt. Mua niin kuvottaa ajatuskin niiden salaatista, vaikka oon siis ennen tykännyt että on monipuolinen ja hyvä. Edelleenkään hirveästi mitään ei tee oikein mieli ja paljoa ei pysty kerralla syömään. Mikä on tietysti toisaalta oikeinkin hyvä :) Perus kotiruoka myös parhaiten menee.

Olo on jees muuten. Paleltaa ja väsyttää mutta voi johtua tästä tympeästä vuodenajastakin.. Kun vaan saa itsensä tempaista sohvalta ylös töiden jälkeen, niin ajoittain sujuu vauhdikkaastikkin. Tänään siivosin jopa koko talon?! :eek:

Tänään 11+0, poks!
 
  • Tykkää
Reactions: julia05
Itse heräsin taas neljän pintaan pahaan oloon. Tää yöpahoinvointi on kyllä rasittavinta koskaan, en käsitä miksei riitä et herää vessahätään..

Tänään jo 11+5, enää 4 yötä np-ultraan. Jännittää jo valmiiksi.
 
Tsemppiä @Miaaak! Pidetään peukkuja, että kaikki olisi hyvin! (y)
Kerro sitten tännekin miten kävi.

Täällä vielä kuusi yötä odotettavana. Tämä odottelu on todella hermoja raastavaa! Mulla myös ensi viikolla sama tilanne, ensin utra ja sitten pikkujoulut. Jätän kyllä menemättä juhliin jos on huonoja uutisia. Täällä huonovointisuus jatkuu vaan. Aamuisin on aamupalan jälkeen ihan ok olo, mutta eilen ennen lounasta piti oikeasti tsempata, että pystyi työpisteellä istumaan. Iltaa kohden paha olo voimistuu, eikä mikään oikein tunnu auttavan. Olen miettinyt onko mahan pullotus vain turvotusta vai onko se oikeasti kasvanut. (n) Onneksi on viikonloppu edessä, niin päivät menee nopeasti ja on sitten taas muutama yö vähemmän odotettavaa. Murh, kun aika menee hitaasti. :cautious:

Sohfia 11+2
 
Tsemppiä kaikille ultraa odottaville! Täällä on tasan viikko ultraan ja ultran jälkeisenä päivänä on kaverin vauvajuhlat. Siellä olis tarkoitus kertoa uutiset. Toisaalta jos tulis huonoja uutisia niin en varmasti pystyis menemään juhliin.

Mä tunsin tänä aamuna kohdun alavatsalla. Olen siitä lähes 100% varma koska sellaista molluskaa siellä ei ennen ole ollut. :LOL: Jos en tietäis että kohtu voi tuntua siellä niin luulisin kasvaimeksi. :eek:

Velmis 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Minulla olis keskiviikkona ultra, on sitä odotettu. Tuntuu ettei töissäkään osaa mistään puhua kun mielessä pyörii vauvajutut mut niistä ei voi vielä puhua. Toivottavasti ens viikolla olis jotain kerrottavaa niin loppuu tämä salailu. Mahakin pöhöttää jo siihen malliin et kohta ei voi enää pukuhuoneessa piilotella. Eniten odotan tietysti lapsille kertomista, mielenkiintoista nähdä reaktiot. Esikoinen oli reilu parivuotias kun odotin kuopusta eikä oikein ymmärtänyt että mahassa oli ihan oikea vauva.

Ruokahalu on alkanu tosissaan paranemaan. Ruokahimoja ei suoranaisesti ole mutta välillä on tehny hirveesti mieli karkkia ja tietysti just sitä kiellettyä salmiakkia. Kyllä minä olen sitä vähän syönytkin. Ennen tykkäsin pastaruuista ja erityisesti kasvisruuista ja vähän maustetummista, nyt tekee mieli pottua, lihaa ja ruisleipää.

Pikkuflunssa on vaivannut, välillä aivastuttaa niin voimalla et vähällä on ettei pissat lirahda housuun. Ja alamahalla vihlaisee herkästi. Kohtu on selvästi kasvanut kun alkaa jo alamaha tuntumaan pinkeältä ja mahallaan olo ei tunnu enää mukavalta.

Särö 12+0 POKS!
 
Mä söin myös ennen raskautta tosi paljon kasvisruokaa, mut nyt en pysty ollenkaan. En voi edes ajatella niitä ruokalan kasvispatoja ilman et alkaa etomaan huolella. Kaikista parhaiten (jos nyt voi edes tällaista ilmausta käyttää kun oikeestaan mikään ei maistu..) uppoaa just perusruoka, peruna eri muodoissa ja lihakastikkeet. Riisi ja pasta etoo myös. Pinaattikeiton saan myös yleensä alas, ehkä ainoana kasvisruokana. Muutoin sit syön muroja, juon maitoa jota en normaalisti juo ollenkaan ja syön jugurttia. Yksipuolista on edelleen, mutta minkäs teet kun jotain on saatava alas. (n)
 

Yhteistyössä