***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Taalla kanssa ollaan edelleen yhdessa kasassa. Rauhallinen ja suht hyvin nukuttu yo takana. Mitaan raportoitavaa ei meikalaisella taaskaan ole. Ei suppareita, ei limatulppaa ei kertakaikkiaan mitaan mika viittaisi lahenevaan synnytykseen :headwall: No eikai tassa auta ku alkaa taas vaan touhuumaan ja kayda heittamassa kauppa reissu.

vk 38
 
onnea Maasu!!!

Eli aamulla oli neukka, eipä sielä mitään sen kummempia, sain rauta tabuja kun hemppa hieman alhainen.
Vauvan sydänäänet kuului hyvin ja paino oli viime neukka käynnillä 104,8kg ja nyt tällä neukka käynnillä 103,2kg. :D

Muuten kaikki hyvin, neukkatäti kyllä ihmetteli miks ne ei ole käynnistelly, ja sanoi että kyllä varmasti käynnistävät ens viikolla. Antoi kumminki ajan ens viikolle,,,jos...ei... :kieh:

Taavi-Lotta rv38+4, perjantaina siis takas äippäpolille...
 
Neuvolassa käyty:

Paino: -200g/vk (alusta 1,7kg )
sf-mitta 32 viime viikolla 33
RR 139/89
pissa puhdas
liikkeet +
syke: 141-150 Vauva oli hereillä
RT

Tosi alhaalla on jo..eli vois alkaa tulee jo ulos =)
Ens viikolla tilataan aika synnärille jos ei ennen sitä tuu.

Kaalimaankakara 39+6
 
Yliaikakontrolli oli täällä päin vähän niin kuin normilääkärikäynti, jossa vaan tarkastetaan mikä tilanne on. Jos kaikki ok, niin kotiin odottelemaan ja muistaakseni parin päivän päästä uudestaan tarkastuttamaan taas tilannetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Yliaikakontrolli oli täällä päin vähän niin kuin normilääkärikäynti, jossa vaan tarkastetaan mikä tilanne on. Jos kaikki ok, niin kotiin odottelemaan ja muistaakseni parin päivän päästä uudestaan tarkastuttamaan taas tilannetta.
Ultrataanko vai vaan käsikopelolla tunnustellaan?
 
Kipua kipua kipua :'(

Auttakaa.. Tää on nyt kamalaa. Aamulla iski sellainen iskias ettei ookkaan onneksi ennen ollu. Vasen jalka lähtee kirjaimellisesti alta, eikä MIKÄÄN asento helpota. Jumalaton kipu vasemmalla ristiselän vieressä ja vetää vas. jalkaan.
Oli pakko raahautua neuvolaan, onneksi ukolla iltavuoro niin pääsi kuskiksi, muuten ois jääny menemättä. En meinannu päästä siihen neuvolan pöydällekään..
Ja eihän se hemmetin täti ku surkutteli mun vointia.. TUNTUU NIIN SAAKELIN TURHALTA RAVATA SIELLÄKIN NEUVOLASSA!!!!
Kaikki siis vauvalla ok, ei verenpainetta ja -300 g painoa, jee ! Sykkeet ok ja turvotusta +. Kiinnittynyt hyvin ja alhaalla.

Illalla supisteli muutes n 22.30-1.00 kymmenen minuutin välein. Mä olin jo toiveikas, mutta ei niissä suppareissa ollu tarpeeksi potkua, sit ne hiipui ja mä onneksi nukahdin. Yliaikaiskontrolli mulle juhannussunnuntaille 22.6 VASTA, jos ei synny... Nooh, ei saa vajota nyt ihan maan alle..

On muutes oikeesti meidän porukka pienentyny.. TULKAAHAN NYT KERTOMAAN ITSESTÄNNE KESÄKUISET!!!
Ja moikka weiss :wave: Tais Majj tosiaan lähteä hakemaan vauvaa!

Onko teillä vinkkiä miten tän iskiaksen saa aisoihin!!? Otan kaiken avun vastaan enemmän kuin kiitollisena.. :ashamed:

-Kylli ja vaavi 40+1-
 
Kuulostaa Kylli kivuliaalta. Ikävä kyllä vinkkejä ei ole antaa... :hug:

Mä just pohdin tota yliaikaiskontrollia itsekseni. Osuisi sitten mullakin tuohon juhannukseen (kun kerran samalla ajoituksella Kyllin kanssa mennään). Eli ilmeisesti tekevät viikonloppuisinkin/pyhinä noita tarkistuksia. Mä kun ajattelin, että menee sitten väkisinkin juhannuksen jälkeiselle viikolle. Mutta hyvä tietää.
 
Tiivari: juu ainakin mulle sanottiin että 22.6. sunnuntaina jos ei oo syntynyt.
Mullahan on muutes neuvolakortissa laskettuaika nyt tänään 10.6. mutta kun mä ilmoittauduin tähän pinoon niin kaikki laskurit antoi sen La:n 9.6 ja ekassa ultrassa näkyi myös tuo 9.6. niin en ole sitä tänne muuttanut ja itsekin aloitan aina uuden raskausviikon sitten maanantaina, se kun on niin kätevää! JOten siis se pointti :headwall: :LOL: sulle tiivari oli,että sullahan se yliaikaiskontrolli voipi olla sitten jo lauantaina.
Mikä selitys :D

Haa, mie laitoin selkään cool poweria, ja nyt tuntuu että selkä palaa, mutta niin tuntuu ihanalta!! Yritin ottaa selvää onko turvallista käyttää ja netissä oli niin paljon puolesta ja vastaan että uskalsin laittaa.. kyllä helpottaa! Onneksi oli kaapissa..
Nyt tietenkin pelottaa että onko tää turvallista.. oisitteko uskaltanu käyttää?
 
Kuiha pitkälle ne voi sitä käynnistystä sitten pitkittää?
Meinaan et miulla on se yliaikaskontrolli vissii viikon päästä eli rv 42+1 ja sit jos ne pistää miut viel odottelee ni täähän oikeesti menee yli niin kauan että miusta lopulta aika jättää |O Ku kaikki paineet ja pissit ja vastaavat niiiin täydellisesti ettei niittenkää varjolla pääse käynnistykseen mitenkää päin. Riittääkö se et nukkuu öisin tosi huonosti? tuskin.. :headwall: :headwall: |O |O
 
Minä myös taidan pyöriä täällä vielä heinäkuussa.

On se vaan niin jännä ku lääkäri käski jo puolessa välissä ottaa rennosti ja kirjotti saikkua loppu raskauden ajaksi ettei vaan synny ennen aikojaan. silloin oli jo kohdunkaula lyhentynyt ja supisteli mut sen jälkeen ei olekkaan taphtunut mitään. Paikat vähän pehmenny ja vauva jo "aika alhaalla" lääkärin sanojen mukaan. Mut ei liene toiveita et ennen juhannusta ainakaan syntyisi!?

Mun mies kärsii ajottain iskias kivuista. Hänelle ainakin lämmin vaikuttaa. Lämpimillä ilmoilla ja kesällä parempana. Nyt kun ilmat on taas viileämmät niin se voi vaikuttaa joten laittakaas pitkiä kalsareita jalkaan jos vähänkin voi viima kinttuihin ja varsinkin selkään ottaa. Ja tietty selkä tulee suojata hyvin!

varmaan riippuu paikka kunnasta et milloin lopullisesti käynnistävät. Meillä päin 41+3 aikovat käynnistellä jos näyttää et paikat on jo joten kuten kypsät ja jos ei niin sitten vielä odotellaan viikko ja vauveli otetaan maailmaan konstilla millä hyvänsä.

Miten ihmeessä teillä paino voi laskea!? Mulla yks ainut viikko pysyi samana johtuen muutosta ja sen tuomasta härdellistä mut muuten paino nousee koko ajan. No tietty vähemmällä syömisellä saisin itsekkin painon pysymään hallinnassa mut jotain iloja sentään täytyy olla! Nostan kyllä hattua ja korkealle niille jotka vielä tässä vaiheessa jaksavat vahtia syömisiä. Minulla kasvotkin on jo kuin putte possulla ja tuntuu etten kehtaa enää liikkua ihmisten ilmoilla mut silti ruoka vaan vetää kokoajan puoleensa. Lähtöpaino oli 57kg nyt huimat 76kg!!!! Nestettä on paljon, tietää ainakin et osa lähtee nopeaa pois...

Nyt päikkäreille.

Vkoja 37+4 (vasta!!!)
 
Päivää taas

Lastenklinikalla istutaan, vielä yhdessä koossa. aamulla tuli kuudelta oikein kunnon limasellanen. Eli kai se kohta alkaa jo tapahtua.

Poika saattas päästä tänään kotiin; vielä en tiedä tarkkaan: Katetri otettiin aamulla pois, nyt kahden aikaan se sitten kovan työn ja tuskan kanssa sai aikaan vaipallisen pissaa, kun kovasti kannustettiin ja kehuttiin. itse luuli että tulee kakka, (sai aamulla peräruiskeen ja tais taivas aueta kun suoli tyhjeni ekan kerran lauantain jälkeen; sillä verukkeella sitten uskalsi pissata, itse luuli kakkaavansa) Hoitaja oli sitä mieltä, että kun ei ihan tullut kuitenkaan niin ku elokuvissa niin pitäs ainakin toiset pissat odottaa ennenkuin uskaltaa kotiuttaa. Lääkäriä odotellessa tulin aulaan kirjoittelemaan.

Yllättävää kyllä, nukuin yöllä parin tunnin pätkissä käytännössä 6 ja puol tuntia. Kuudelta säpsähdin pystyyn kun todellisuus vyöryi päälle, painuin vessaan ja suihkuun ja bongasin sen Kunnon limatulpan. Värit ja kaikki täsmäs. Yäks.

Mutta jos kaikki menee niin ku toivoa vaan voi niin poika pääsee kotiin iltaan mennessä ja minä pääsen vuorostani osastolle... Mies meni käymään töissä, jotta voi edes väittää siellä olleensa jossain välissä.

En ole ehtinyt lukea kenenkään kuulumisia kun on omat kuulumiset vähän tällasia. Tsemppiä vaan kaikille kaipaaville ja onnea jos nyt joku on sattunut jo tällä välillä telakoitumaan. =)

Nyt on mentävä takas odottelemaan sitä lekuria, jos se vaikka antaisi meille lähtöluvan. Kyllä saa kuitenkin koko illan jännittää. Ei olis uskonut että pikkupojan pissa voi olla näinkin vaikea asia. Onneksi tällasta ei kai käy kovin usein. Ja onneksi vaikuttaisi nyt sit kuitenkin vaan yksittäiseltä kerralta. Syytä voi silti vaan arvailla.

Velv 40+ jotain. vissiin 3 mikä päivä nyt on?
 
VELV: Toivottavasti pojan pissa lahtee nyt kulkemaan ja saatte lapsen kotiin.

Ma en oo edelleenkaan paassyt edes sinne kauppaan. Mitahan taa nyt meinaa ku vaan nukuttaa ja nukuttaa? Viime yon nukuin hyvin ja paivan oon vedellyt paikkareita. No kai se on hyva joskus nainkin pain, etta saa nukutuksi.
 
Jaahas, oiskos Velv sitten seuraava telakoituja... B) Lupaavalta ainakin kuullostaa.

Käynnistyksestä. Jostain luin, että synnytys käynnistetään, kun on 2 vko yli ULTRANMUKAISEN lasketunajan (tällöin siis viralisesti yliaikainen). Mulla ultrista lasketut ajat 14.6., 8.6., 13.6. (tossa järjestyksessä ). Kuitenkaan virallista 9.6. LA ei ole neuvolakorttiin muutettu. Eli nyt onkin sitten pähkäilemistä, että koskas mahdollinen käynnistys sitten voisi olla. Jos se menee ton myöhäisemmän ultratun LA:n mukaan, niin se olisi vasta 28.6. :eek: Onko muita, joilla on useampi LA?

Mulla on ollut nyt kaksi päivää ihan mieletön tuskanhiki koko ajan päällä, kainalot ja otsa ihan märkinä. Ja kun ei ole edes kuuma enää ulkona (eikä sisällä ). Johtuukohan mun flunssasta vai raskaudesta vai mistä. Alan jo epäillä, että kuukautisten poisjääminen olikin oire vaihdevuosista kuumine aaltoineen, eikä raskaudesta. :LOL: Varsinkin kun ei synnytyksen alkamisesta ole tietoakaan. :D

Tiivari ja Tyyppi 40 + 1
 
Kotiuduttu!

Neuvolassa kaikki ok, paineet normit, pissa puhdas, paino ennallaan viime viikosta, sf-mitta kasvanut sentillä 34.5cm.

Yliaikakontrollista: varasin sinne äitiyspolille nyt ajan, ensi maanantaina 16.6. (41+6) klo 9.45. Kätilö kertoi että ensin käyn pissimässä näytteen ja vien sen labraan, sitten hoitaja/kätilö ottaa paineet ja painon. Synnytyslääkäri tulee kun ehtii, ja tekee sisätutkimuksen ja katsoo kohdunsuun tilanteen, sen jälkeen ultralla istukan ja lapsiveden tilanteen, samoin tekee vauvan painoarvion. Näiden tietojen perusteella sitten päättää koska käynnistellään, mutta naistenklinikalla kuulemma viimeistään 42+2, eli mulla ensi torstai. Taitaa mennä juhannuskersaksi täälläkin!

Kysyin vielä varmuuden vuoksi että kannattaako ottaa sairaalareppua mukaan; ei kuulemma, yleensä aikaisintaan seuraavana päivänä otetaan käynnistykseen, ellei samalla supistele ja paikat ole kypsinä/auki. Blääh..

Yliaikakontrolli on kuulemma pääsääntöisesti 41+5, jos osuu arkipäivään. Viikonloppuna kontrolleihin ei oteta, joten siirtyy eteenpäin ensimmäiselle arkipäivälle.

Miten musta tuntuu et teen historiaa tän käynnistyksen yliaikaisena- jutun kans :LOL: Kaikki ihmettelee ja tänään pari kaveria joiden kanssa juttelin kyseli että "mikä sussa on sit vikana kun ne käynnistää?". Jeeees, mikä niin :D

Vointeja tarvitseville! Mä lähden nyt torkkumaan, 4h itiksessä otti koville.

Elppa & Antsa 41+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Yliaikakontrolli on kuulemma pääsääntöisesti 41+5, jos osuu arkipäivään. Viikonloppuna kontrolleihin ei oteta, joten siirtyy eteenpäin ensimmäiselle arkipäivälle.
Kiva, kiva! Mahtaakohan olla täällä TYKS:kin samalla tavalla (Kyllillä kyllä kontrolliaika viikonloppuna, nyt en muista hänen sairaanhoitopiiriään).
Mulla osuu tuo 41 + 5 sitten juuri juhannusaatolle, eli kontrolli olisi tuon mukaan vasta maanantaina, jolloin rv jo 42 + 0. No, toivotaan ja uskotaan tietty, että itsekseen tästä käynnistyy. Pienihän se yliaikaisuuden takia käynnistettyjen synnytysten osuus oli, 2-5% vaan. Mutta tuo lukema saadaan varmaan kasaan just tästä meidän pinosta :D
 
Pregnu kertoi väsymyksestä. Mulla ihan sama juttu. Oon nukkunut päiväunetkin pojan kans, kuten melkein joka päivä, ja silti väsyttää koko ajan. Hohhoijaa!

Tiivari, mulla on useampi laskettu aika. Varhaisultrassa 20.6., niskapoimu-ultrassa 13.6. ja rakenneultrassa 20.6. Neuvolassa ovat kolmesti vaihtaneet LA:n! Menkkojen mukaan LA ois ollu 9.6. mut pitkän kierron takia siihen tulee ainakin viikko lisää eli 16.6. Ja tuo 16.6. passais omiin laskuihin ottaen huomioon todennäköisimmän hedelmöitymisajankohdan (eli milloin hommat on hoidettu). Monimutkaista...

Onneks mies tuli kotiin, niin saa leikkiä pojan kans kun äiti ei nyt kyllä yhtään jaksa! Jos edes ruuan kuitenkin laittaisin.

tipu 38+4
 
Miss Piggy :wave: Et joudu täällä listalla yksin kirjoittelemaan kuun lopussa! Mulla LA 29.6 ja kun nuo kaksi edellistäkin synty yliaikasina, niin oon ihan asennoitunut siihen et tänkin kanssa menee heinäkuun puolelle :whistle:

Ei supistele ja olo muutenkin ihan ok... Pitäis nyt vaan ahkerammin alkaa kirjoittelemaan tänne :ashamed:

:hug: kaikille yliaikaisille! Tiedän et se odotus on LA:n jälkeen tosi turhauttavaa kun joka supistuksesta ja vihlaisusta toivoo et joko nyt alkas tapahtua....

dodona 37+2
 

Yhteistyössä