***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Voi pyhä jysäys että osaa olla päivät pitkiä |O , ja missä kaikki on? Mä en tänään oikein kykene tän selän takia puuhaamaan mitään, mutta mitäs te ihmiset oikein teette ja saatte päivänne kulumaan?
Mä en oo tehny tänään yhtään mitään!! Tai kävinhän mie siellä neuvolassa, ja kaupassa.. mut hohhoijakkaa.. en jaksa ees pyykkiä laittaa koneeseen.. niin laiskottaa. Ruuaksikin sulatin pakastimesta pitsaa jota ollaan tehty joskus aiemmin..
Niin, eihän se vauva tietty ikinä synny jos mä vaan makaan jalat ristissä sohvalla :LOL:
 
Ei ole jaksanut kirjoittaa, olen vain käynyt kateellisena katsomassa kun toiset saa vauvoja :/ .

Huomenna olisi neuvola. Mulla vaan on nyt mennyt rullasukset taas ristiin tuon neuvolatätin kaa, niin ei huvittaisi käydä koko paikassa.

Nuo paineet ku heilahtelevat kivasti ja ite ei oikein tiedä miten suhtautua. Lääkäri sanoi viime viikolla tiistaina (paineet 146/98), että jos päänsärky alkaa ja tulee huono olo, niin synnärille. Kuin käskystä keskiviikosta ne kotimittaukset sitten alkoivat (taas) näyttää kohoamisen merkkejä ja olo oli kovin hönttinä. Perjantaina ne sitten oli koholla ja kävin tyttöä lääkärillä käyttäessä mittaamassa tk:n mittarilla. 140-143/101-106 oli paineet siellä, pissat -. Terkkari oli aiemmin sanonut että jos alapaineet alkaa mennä yli 100, niin asiaan pitää puuttua. No, nyt sitten ei asialla ollut mitään vaikutusta, eikä jatkuvalla päänsäryllä! Terkkari sanoi: "Mittaile kotimittarilla"...voi että mua %&¤. Sitten se sanoo, että "no, voithan sinä siellä synnärillä käydä tarkistuksella, jos saat lääkkeet".

Kotona sitten olin herkällä mielialalla. Soitin sitten synnärille ja juttelin tutun kätilön kanssa. Tietää, että en mielellään sinne lähde...Sanoi sitten että lääkitystä ei aloiteta enää näillä viikoilla, painu nukkumaan, mitään et saa tehdä (ei lukea, ei käsitöitä!), särkylääkettä ja LOPETA SE KOTIMITTAAMINEN TAI SAAT SIITÄKIN STRESSIÄ! Ja jos tilanne ei parissa päivässä rauhoitu, niin sitten Kokkolaa kohti, tarkkaillaan ja sitten kotiin tai käynnistys tilanteen mukaan. Muutama päivä siinä meni pää pumpulissa ja sydänkin otti kierroksia...nyt kai se tilanne sitten on normalisoitunut????

Olen vain totaalisen väsynyt ja väsynyt elämääni tämän mahan kanssa. Jopa kommentit, eihän noin pienestä mahasta voi synnyttää ottaa päähän! Hitto, kottikärryilläkö sitä pitäs raahata??? Ihan riittävästi on kipuja nytkin, pari kuukautta on tuo pää tuolla lantiossa jököttänyt ja jyrännyt...haluaa sen ulos, kiitos!

Kiitos vain, jos joku vaivautui lukemaan taas tämänkin romaanin :ashamed:

Sirkkis ja Pipsa rv 37+5
 
nyt olis sairaalakassi pakattuna kokonaisuudessaan, huomennahan mulla on LA.
Mitäs kaikkea te olette pakanneet? mietin tässä vaan ettei mitään oleellista ole unohtunut
Mulla kassissa:
Vauvalle, body, sukkikset, sukat, college housut+takki, myssy ja tumput sekä vaippa
Itselle, dödö, hammasharja+tahna, shampoo, siteitä, hiusharja, vaihtovaateet, liivinsuojia
Siinähän ne taitaisi olla!!

Kaalis 39+6
 
Mä taidan kyllä kans olla täällä vielä heinäkuussa. Laskettu aika myös 29.6 alapääkipuja lukuunottamatta ei ole mitään merkkiä että olisi tulossa. Kolmella laitteella on ultrattu ja lasketuksi ajaksi ne kaikki ilmoitti 24.6, mutta ei sitä ole papereihin muutettu. Täällä pitää olla kuulema vähintään kuuden päivän heitto ennenkuin alkavat muuttamaan. :/

Fenix ja masukki 37+2
 
Kaalimaankakara: Mulla on suunnilleen sama satsi tavaraa sairaalakassissa.. Vaippaa en kyl pakannu ku ajattelin varastaa sairaalasta, tuskin ne nyt kotiuttaa ilman sitä. Sit mulla on vielä tutti varuiksi. Gollegepuvun tilalla vauvalle mulla on kevyt samettipuku.
Ai niin ja itselle tietenkin villasukat!
muoks. ja itselle olen varannut myös yösiteitä niitten sairaalavaippojen tilalle..
 
Moi kaikille mahallisille ja jo nyyttinsä saaneille! Nyt en jaksa/ehdi kaikkia juttuja lukea, mutta tulin kertomaan pikaisesti, että vedet meni kotona sunnuntaina 1.6. puolen päivän jälkeen. Eli synnytys käynnistyi kun käynnistyikin itsekseen vastoin kaikkia mun odotuksia ja vieläpä etuajassa.

Synnytys oli juuri sellanen, mistä oon unelmoinut eli sain olla liikkeellä koko ajan ja pääsin sinne kuumaan suihkuunkin (auttoi muuten tosi hyvin, auksein reilun tunnin aikana monta senttiä ) ja suihkun jälkeen saikin jo ruveta ponnistamaan. Muutaman ponnistuksen jälkeen kello 18.58 syntyi 10 pisteen tyttö mitoilla 3820g/51cm (pipo 36). Ei mitään kivunlievityksiä tarvittu eikä tikkejäkään ommeltu kun vaivaset kaksi. Eli unelmasynnytys! Seuraavan päivän operaatio (se sterilisaatio) oli huomattavasti tuskallisempi jälkioireiltaan. Pitkään oltiin taas sairaalassa vauvan keltaisuuden vuoksi (niin ku osasin aavistella), mutta nyt viimein päästään kotona opettelemaan pikkuvauva-arkea. Oon ihan sekaisin näistä vauvahöyryistä. En oikeasti muistanut, että tää on näin ihanaa!!!

Tsemppiä teille, jotka vielä ootte kasassa ja onnea teille, joilla on jo vauva! Koitan huomenna ehtiä lukemaan koko pinon, niin oon taas kärryillä!

Ps. kurkatkaapa mun profiiliin :heart:

Ammu ja vauva 9 päivää

 
Sairaalakassissa on vauvalle pari bodya, sukat, pitkähihainen paita, villasukat, ja itelle imetystoppi+liivit, liivinsuojia, hygieniatarvikkeet, fm-kuulokkeet -vielä kun ottais jotain musiikkia mukaan ni sais kuunnella jotain rentouttavaa...Isälle pitäs evästä kattoo kans, hedelmiä ja sit lukemista vielä. Kylli-täti: hyvä kun sanoit villasukat!
Sirkka-Liisalle halauksia ja jaksamista väsymyksen keskellä. Annat vaan neukkutätin puheiden nyt mennä korvista ulos samantien, otat semmosen asenteen että olkoot akka puheinensa omassa arvossaan! Se on sitä tervettä agressiota ;)
Maasulle onnea vauvelista :heart: Ja muillekin jos oon unohtanu! täytyy sitten vauvapuolelle itekki ilmottautua jos tästä jakautuis jossain vaiheessa! B)

:hug: kaikille! te ootte tärkeitä mulle :wave:

Di 39+0 :wave: :heart:
 
Jaksamista Sirkka-Liisalle :hug:

Sairaalakassista: Mulla on se ollut tuossa pakattuna jo muutaman viikon. En edes muista kaikkea, mitä sinne heittelin. Mutta tuon Kaalimakkaran mainitsemien tavaroiden lisäksi otin omia pikkuhousuja ja sukkia, rintakumi ja maidonkerääjä, imetysliivit, cd-levyjä (synnytyssaliin) + musiikkisoitin korvakuulokkeilla, korvatulppia, kamera + laturi, kännylaturi, kasvopyyhkeitä... Vauvan vaatteita en pakannut mukaan, mies saa tuoda tullessaan kaukalon kanssa. Samoin kuin tutin, jos sitä tarvitaan.

Kylli: Mä en tee oikein mitään päivisin. Täällä palstalla pyörin ja koiran kanssa ulkoilen. No tänään tein pakkaseen kilokaupalla makaroonilaatikkkoa ja raparperipiiraan. Kieltämättä välillä käy aika pitkäksi, mutta en valita. Kohta on kädet täynnä puuhaa, ja näitä hetkiä tulee varmasti ikävä.
 
Minä se olen varmaan usempaan kertaa pakannut ja purkanut tuota sairaalakassiani! Alkaa jo itteäkin välillä huvittaa....Aina kun paineet nousee, niin itku silmässä jotain pakataan ja sitten kun paineet laskee, mennään kattomaan että mitähän ihmettä olen pakannut? Vauvan vaatenippu vain pysyy koskemattomana, eiköhän niillä kotiin sitten päästä, kun se aika koittaa!

Voi Ammukin, ihana vauveli! Onnea!!! :heart:

Voimahalaukset tulevat kyllä tarpeeseen! Kiitos :'(
 
:flower: ONNEA AMMULLE JA PERHEELLE SULOISESTA PRINSESSASTA :flower:
Kylläpä osaakin olla kaunis vauva! Hienoa kuulla onnistuneita synnytyksiä.

Synnyttäneet muutes :attn: ettehän vielä ihan kokonaan karkaa täältä meidän puolelta? Minusta on ainakin mukavaa lukea teidän kuulumisianne!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
Niin, eihän se vauva tietty ikinä synny jos mä vaan makaan jalat ristissä sohvalla :LOL:
Mä luin jostain, että synnytys käynnistyy helpommin, kun äiti on rento ja stressitön. (Mahtaakohan muuten olla yksi syy, miksi synnytys useimmin käynnistyy öisin). Siksi panostankin tähän löhöilyyn :LOL:
 
Heippa

Kotiin päästiin yöksi, aamulla takasin jatkotutkimuksiin. Tai anoppi vie, mulla tulee jo suht tasaseen 20 min välein melko kipeitä supistuksia. Päästiin sentään kotona käymään, syömään ja saunaan. Poika on ihan ok ainakin nyt, eiköhän se siitä. Mut kuitenkin haluavat sitä vielä tutkia, että voivat olla varmoja, et oli tällanen kertaluontonen juttu.

Kyllä mä alan luulla että vuorokauden sisään se lähtö koittaa meikäläiselle.

Bamse on vissiin mennyt jo edeltä kun ei näköjään ole kirjotellut tänään ainakaan??

Velv 40+3
 
Tiivari

:LOL: Jos toi stressittömyys on synnytyksen käynnistystä edistä juttu niin mun kohdalla se ei päde. Enempikin se stressin laukeaminen. Ykkönen lähti käyntiin pari päivää sen jälkeen kun mies sai kaksi vuotta seisoneen gradunsa valmiiksi, tää näköjään yrittää ainakin käynnistyä nyt kun esikoinen on mun mielestä kutakuinkin kunnossa. :D

Mulle taitaa stressi tehdä vaan hyvää.

Velv
 
[quote="Velv"Bamse on vissiin mennyt jo edeltä kun ei näköjään ole kirjotellut tänään ainakaan?? [/quote]

Tosiaan, Bamsea ei olekaan tänään pinossa näkynyt :D Taitaapi olla päässyt vauvautumaan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
Tiivari

:LOL: Jos toi stressittömyys on synnytyksen käynnistystä edistä juttu niin mun kohdalla se ei päde. Enempikin se stressin laukeaminen. Ykkönen lähti käyntiin pari päivää sen jälkeen kun mies sai kaksi vuotta seisoneen gradunsa valmiiksi, tää näköjään yrittää ainakin käynnistyä nyt kun esikoinen on mun mielestä kutakuinkin kunnossa. :D
Mut joka tapauksessa stressihormoonit on molemmissa tapauksissa vähentyneet sun elimistössä, ja sit synnytys käynnistynyt :D Eli unohtakaa ladyt se siivoaminen ja liikkuminen! Reporankana sohvalle vaan köllimään, niin saadaan nää vaavit ehkä kuitenkin ennen juhannusta ulos. :LOL:
 
Onnea Ammulle ihanasta tyttövauvasta! :heart:

Voi juku jos tuossa stressihommassa on perää. Mä oon kieltämättä viime päivinä itekin puhunut miehelle, että varmaan kaikki stressihormonit ja adrenaliinit vaan viivästyttää synnytyksen käynnistymistä. Pitäis saada noi oksitosiinit ja kaikki mielihyvähormonit jylläämään niin eiköhän alkais supistella ja avautua!

Tässä just tämäkin alkuilta on miehen kans stressattu ja pähkäilty, kuka saadaan poikaa hoitamaan, jos ens viikolla vauva syntyy, kun se mun sisko tosiaan lähtee risteilylle ja on juhannuksenkin pois. Sen oli siis tarkoitus tuosta vajaan tunnin ajomatkan päästä tulla poikaa hoitamaan. No, ite kukin laittaa asiat tärkeysjärjestykseen...

tipu 38+4
 

Yhteistyössä