***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

hmm, ei oo täällä ainakaan tuo lorvailukaan auttanu :D tässä oon koneella istunu ja puuhaillu omiani koko päivän ja jättäny kaikki kotihommatki tekemättä :D nyt koitan saada pientä ulos totillojen voimin!
 
Onnea Ammulle tyttövauvasta!!! :heart:

Mä täällä mietin, onkohan uhkarohkeeta mennä tälläisessä flunssaisessa kunnossa saunaan? NEkku ei juuri enää vuoda, mutta tää yskä on aika pepusta!!!
Et jos synnytys vaikka alkaa sitten sen reisun jälkeen, niin mahtais olla kurjaa mennä tässä kunnossa synnärille, mutta tekis mieli niin kamalasti saunaankin... ukkokin suostuis mukaan, kun ei yleensä näin arkisin saunottele... :/ Kai mä uskallan mennä... tulee sit astetta rankempi synnytys, jos joutuu yöllä lähteen tässä hapessa...
 
Jaahas, huomenna tosiaan LA, eikä tunnu missään. Tänään taas semmoinen päivä, ettei edes huomaa olevansa raskaana :) ...aamupäivästä tuli muutama lupaava supistus, mutta se siitä. Anoppikin kävi tossa hehkuttamassa, että oletpas hyväkuntoisen näköinen ja oloinen..en kuulemma yhtään näytä siltä, että olisin koht puoliin jakautumassa..perskule vieköön :/ .

Eilen jouduin käväisemään äippäpolilla, kun vauvan liikkeet vähenivät viikonlopun aikana. Itsellä oli aika varma olo siitä, että kaikki on ok, mutta neuvolakäynnillä terkkari oli sitä mieltä, että pitää käväistä polilla tarkistuttamassa tilanne. Vauvalla kaikki oli hyvin, kuten ajattelinkin. Lääkäri totesi ennen poislähtöä, että tervetuloa synnyttymään tai sitten yliaikaiskontrolliin ja naurahti vielä mokoma päälle...eli juhannusvauva tännekki tulossa tai sitten menee vielä senkin yli :eek: . Hemmetti, sehän on jo kesä melkein ohi :ashamed:

Ihania vauvoja on täälläkin mammat saaneet :heart: ...Sytämelliset onnittelut teille kaikille :flower:

Kävikö kukaan jo vauvansa saanut synnyttämässä Oyssissa? Olisi kiva kuulla, mikä tilanne siellä tällä hetkellä päällä..onko kovinkin ruuhkaista jne?

Täältä lähtee voimahalit kaikille niitä tarvitseville! Onneksi kaikesta huolimatta ollaan jo loppusuoralla =)

-Melodi 39+6
 
Täällä kasassa vielä ollaan... Huomenna olisi vauvan hyvä päivä syntyä :kieh: ajattelisin niin..... No pienimmät lapset on viety valmiiksi mummolle hoitoon jos aamuyöstä tulee lähtö. Pieniä surppareita silloin tällöin tulee enteileilevästi. :D Huomenna olisi vielä nla klo10 jos mitään ei ole vielä tapahtunu. Vielä raitoja tässä teen tukkaan että olisi vähän edustavampi sit salilla, sisko ehdotti raitoja sinnekkin samalla tein... no en nyt ihan sentään. Meillä isäntä ei saa nukuttua öitä kun se stressaa milloin pitää lähteä sairaalaan. Ite olen joten kuten saanu nukuttua, onneksi. Onnea vauvan jo saaneille ja lohdutus halaus velville pojan takia.. On se järkyttävää kun pieni kärsii... :wave: amati ja tahvo rv39+2
 
tipu, mie ressaan samaa asiaa. Mun siskolla loppuu su loma, enkä tiedä kenet tähän ens viikolla sit saan lapsien kanssa. Äitini loma alkaa vast juhannuksen jälkeen. Miunki sisko tulee tunnin ajomatkan päästä :D .
Kävin just lenkillä ja pitäs viel miehen kans saunoa tänää. Ehkä sit lakanatkin vois heilahtaa. Tosiaan vaan heilahtaa, ei tän kuvun kans paljo asentoja vaihella... :LOL: .
Tänään on muutaman kerran huipannu, nytkin äsken vaik istualtaan olen. Mikähän siihen syynä? Hemppa pitäs (kai) olla ok.
 
Lykkyä pyttyyn velv! Kuulostaa tosiaan siltä että pääset synnyttämään! Onneksi sulla on se mummu siellä apuna. Ja onneksi esikko jo paremmassa kunnossa.
Bamse juu tosiaan varmasti päässyt toimiin. Ajattelin samaa aikaisemmin mut unohtu mainita..

Kissantassu muakin huimaa ajoittain, mutta ehkä enemmän makuulla. Mä luulen syyksi verenkiertohäikät kun tuntuu että maha on niin iso että se paina kaikkia laskimoita ja valtimoita.. <- :LOL: huomaattehan että olen todella perillä ja asiantunteva, ja tiedän tosiaan mistä kaikki vaivat johtuu! :LOL:

Hieroittekos eilen muuten niitä pisteitä? Onko rypälettä näkyny/kuulunu?
Mä kun hieroin niitä niin sain tän jumalattoman iskiaksen!! Ei ois vissiin kannattanu tuntia olla jalka kourassa :LOL: Ei oo siis minusta vyöhyketerapeutiksi.
Aiih.. tässä kirjoittaessa alkaa kouristella mahaa... pakko juosta vessaan :wave:
 
Onnea Ammulle ja perheelle kauniista tytöstä! :flower: :heart:

Täällä menkkamainen selkäkipu vähän hellittänyt, saa nähdä missä merkeissä yö menee. Tuskin tässä minnekään ollaan ennen jussia menossa... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
Hieroittekos eilen muuten niitä pisteitä? Onko rypälettä näkyny/kuulunu?
Mä kun hieroin niitä niin sain tän jumalattoman iskiaksen!! Ei ois vissiin kannattanu tuntia olla jalka kourassa :LOL: Ei oo siis minusta vyöhyketerapeutiksi.
Aiih.. tässä kirjoittaessa alkaa kouristella mahaa... pakko juosta vessaan :wave:
Täällähän tämä. :headwall: Niin iso tappi otassa jo, ettei uskokaan.

Se mun yks samanen kaveri lähetti taas viestin, et joko on syntyny. :headwall: :headwall: :headwall:

Velville onnea matkaan, kyllä se taitaa sieltä tulla nyt!

Ja Ammulle paljon onnea! :flower: (olikos joku muu, jonka mä nyt unohdin....? :ashamed: )

Vinkkaanpas nyt teilleki, ku satuin kuulemaan, että näin loppusuoralla olis hyvä juoda vadelmanlehtiteetä. Vahvistaa kuulemma kohdun lihaksia, voi helpottaa synnytystä ja nopeuttaa palautumista. Ja mikä parasta; saattaa edistää synnytyksen käynnistymistä!
Uskoo ken haluaa, mut kyllä mä sen kolme ja puol euroa siihen uhrasin, että kokeilemaan pääsen. "De e till, som int e i från" tapas mummuki aina sanoa. (Eli vapaana käännöksenä, "Se on hyväks, mikä ei oo pahaks".)

rypäle valitettavan tiukasti yhtenä valtavana kimpaleena, 38 tasan
 
Edellisen stressikirjoitukseni jälkeen jätin miehet tänne iltapuurolle ja lähdin kävelemään. Vähä oon tyhmä ku en oo aikoihin pahemmin kävellyt, kotona vaan möllöttänyt. Kyllähän tuo liikkuminen vaan piristää, ja nyt kun ei tarvi varoa vaan suorastaan toivoo, että jotain sais aikaiseksi. Kävellessä toki vihloi ja kolotti, ja äsken sohvalla köllöttäessä maha kovettuikin muutaman kerran. Äitille soitin kävelylenkillä, ja siinä maailmaa parannettiin ja tuli itelle sellainen fiilis, että paskat mä enää stressaa mitään asioita! Nyt vaan positiivista mielialaa, niin eiköhän se vauvakin uskalla tulla tähän maailmaan. =)
Pitääpä huomenna lukea tämä oma kirjoitus, sitten kun taas valitan ja stressaan... ;)

tipu 38+4
 
Ei herranen aika sentään..!!
Voiko mulla ollakin synnytys lähellä? Auttakaa nyt kokeneemmat ja äkkiä!
Siis selkä on niin pirun kipeä ja säteilee jalkaan. vähän väliä tulee n 10 min sellainen jumalaton paine kun pierettäs ja maha paisuis kaasusta, sitten vihloo. ja lapsi myllää kun viimestä päivää mahassa. Taitaa tää iskias kääntyä synnytykseksi! vai?
 
Kyllä tuo Kylli-täti saattais olla "sitä ihtiäsä"! Mulla oli edellisessä synnytyksessä just selässä kivut ja kova paine alapäässä kun vauvan pää painoi peräsuoleen.

Tulin minäkin laittamaan tuoreen kuvan masusta, mutta toi Kylli-tädin tilanne nyt alkoi jännittää! Laitan kuvan silti. Aika hämärä tosin, kun peilin kautta ei onnistunut salamalla.

rv 38+4

 
IIk, Kylli!! Et sä nyt voi lähtee synnyttämään ja jättää mua tänne!! Koska meillä on sama LA, mä haluan synnyttämään kans samana päivänä. |O

No, mene sitten, jos pakko on. Hmp!! :kieh:

Tsemppiä!!! B) :heart:

*muoks* se on sit kuitenkin se stressitön laiskottelu, kun niitä synnytyksiä näköjään käynnistää... :D
 
Ei nää kyl vielä oo mitään nää supparit.. Taitaa mennä niinkuin eilen illalla.
Kipu tuntuu eniten kun vauva myllää ihan jumalattomasti ja painaa alaspäin. Mikähän sitä nyt nyppii?Samalla juilii tuota jalkahermoa, on oikein mukavaa! Näissä kivuissa ei oo nyt mitään sykliä, eli tuskinpa tästä mihinkään mennään!
Eli Tiivari enpä usko että sut hylkään!
 
Ammulle lämpimästi onnea!! :heart:

Mä uskon olevani täällä ihan tuonne kesäkuun lopulle asti, rv 42 silloin :D Pirän kyllä seuraa...

Mäkii pistän tuoreen masukuvan, niin hassun näköinen kuin onkin :xmas:



Kylkis 39+1
 
Ammulle ja koko perheelle onnittelut prinsessan johdosta :flower: Todella suloinen vauva.

Meillä anoppi ja appiukko ilmoitti olevansa mahataudissa joten ei ole kaksivuotiaalle hoitajaa jos lähtö tulisi. Ei sillä että olisi edes sellainen olo, mutta eihän sitä ikinä tiedä kun ne lasketut ajatkin heittelee. Kuinkahan pitkään tuollainen mahatauti tarttuu, sen tiedän että he saivat sen mieheni veljen lapsilta jotka oli viikonloppuna ollu hoidossa ja alkaneet siellä ripuloida.

Aamulla olisi neuvolla joten kerron sitten lisää kuulumisia. Muistas vain kysellä kaikki mitä on mielessä, täytyykin laittaa paperille ylös.

Rauhallisia ja kivuttomia yöunia, paitsi tietysti niille jotka ovat jo kovasti menossa synnyttämään, teille toivottelen kovasti supistuksia ja alaselän kipuja sekä painetta sinne alapäähän jospa se saisi asioihin vauhtia.

Fenix ja masukki 37+2
 
Onnea jo vaavinsa saaneille :flower:

Piti tulla välillä taas kirjottamaan, vaikka multa on tää palstailu jääny kyllä tosi vähille. Ihanaa lukee kuinka mammat alkaa vauvaantua :) Kieltämättä kyllä rupee jo itteekki jänskättään, la 24.6. Sairaalakassiki on viel pakkaamatta...
No ei oo kyllä lupaavia suppareitakaan tullu. Reilu viikko sitte oltiin mökkireissulla ja ajomatkat oli pitkät. Sillon tuli muutamia aika koviakin suppareit mut eipä sen enempää. Toivois kyllä jo synnytyksen alkavan. Makuulla oleminen tuntuu jo aika tuskalta.

Oon muuten saanut painoarvionkin pikkuiselle. Eli jos syntyy la niin paino n. 3,3 kg. Esikoisel oli suunnilleen sama, mut meni 10pv yli ja painoikin 3650. No katsotaan miten tämä poitsu nämä ennusteet pitää :LOL:

Aika mahottomia masukuvia :D Mä ajattelin vielä, että maalattas miehen kanssa taas sormiväreillä joku kiva kuosi tohon palloon. Viimeks yritettiin jalkapalloo mutta värivalintojen vuoksi muistutti lähinnä kilpparia!

tsemppii ja suppareit kaikkille!

Betonimamma ja Pikku-Jussi rv 38
 
Tuttu joutuu aamusta käynnistykseen lapsivesien menon takia, on tällä hetkellä naistenklinikalla osastolla yötä.. SIELLÄ ON TÄYTTÄ |O Mun tuurilla lähtö tuleekin sit ensi yöksi, ja joudun Jorviin :LOL:

Ei pitäis valittaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Elppa: Toivotaan siis, ettei lähtö tule sulle vielä ensi yönä....vai toivotaanko? :whistle: Mä kun en Kehä III ulkopuolisena tiedä, että mitä eroa noissa sairaaloissa on... B)
Eipä siinä muuta kuin matkan pituus ;) En kyllä valittais, oli sairaala mikä vaan. Eiköhän ne joka paikassa osaa käsitellä "meikäläisiä" :D Tulis vaan se lähtö. Ihana pikkusisko lohdutteli että hänellä just 41+1 aamuyöllä oli yhtäkkiä vaan supistukset alkaneet ja seuraavana iltana oli äiti.. voi alkaa tyhjästä ja ilmaan mitään supistuksia tai tulppia raskauden aikana. Thänk gaad, mulla on toivoa!

Kylkiluu- ihana pötsi :heart:
 

Yhteistyössä