***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Onnea Melike ja Bamse! :flower:
Voi että, vastahan se Bamsekin oli mahakkaana täällä meidän joukossa... Äkkiä ne tilanteet sitten etenee ja muuttuu. Ei malta odottaa, että itsellä alkais tapahtua, vaikka toisaalta hirvittää etukäteen ne kivut.

Millä niitä supistuksia nyt sitten sais aikaan?! Ei auttanut eilinen matontamppaus ja siivous, ei kävelylenkit, ei saunominen.... Seksiin mulla ei ole haluja ja pelkkä ajatus tuntuu jo niin vaikealta. Mutta jos sitä pitäisi uhrautua... :whistle:
Esikoinen lähti syntymään kun olin tehnyt lumitöitä, mut nyt ei oo niitäkään tehtäväksi. :LOL: Ja onko siinä ylipäätään perää, että fyysisellä rasituksella vois saada jotain aikaiseksi? Tosin kyllähän mulla maha kovettuu toisinaan rasituksesta. Mutta tietokoneella istuminen tekee välillä ihan saman.

tipu 38+6
 
Vauvauutinen :wave:

"Pieni" poikamme syntyi 10.6. klo 13.10, 4010g ja 51cm :heart:

Supistukset alkoivat tiistaiaamuna klo 4.15 ja synnytys eteni aika nopsasti. Loppurutistus oli rankka ja syykin selvisi kun saatiin vaavi punnittua, kokoarviot olivat viime viikolla 3,2 kg:n luokkaa...

Eikä mitään kunnon merkkejä antanut vielä maanantai-iltanakaan kun tänne viimeksi kirjoittelin. Rypäleen vinkkaamin ohjein isäntä hieroi mun jalkoja maanantaina kyllä...pitäisiköhän alkaa uskoa siihen vyöhyketerapiaan :eek: ?

Isoveikka on haltioissaan tulokkaasta ja harmissaan kun se vain nukkuu koko ajan. Tää mamma kärsii vielä kovista jälkisupistuksista ja popsii särkylääkkeitä kaksin käsin, mutta muuten voimme kaikki oikein mainiosti.

Näköjään täällä on muitakin vauvautuneita, onnea vaan kaikille tasapuolisesti :flower: . Käynnistin koneen vasta nyt ekan kerran synnytyksen jälkeen (kotiuduttiin Jorvista puolen päivän maissa tänään) ja alan kohta lueskella mitä teillä on ollut mielessä parin viime päivän ajan - ja kertoilen sitten sen synnytystarinan tarkemmin vielä myöhemmin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Viipperä:
Eikä mitään kunnon merkkejä antanut vielä maanantai-iltanakaan kun tänne viimeksi kirjoittelin. Rypäleen vinkkaamin ohjein isäntä hieroi mun jalkoja maanantaina kyllä...pitäisiköhän alkaa uskoa siihen vyöhyketerapiaan :eek: ?
Jaahas, taitaa olla hierontailta tänään isännällä :LOL: :whistle:
 
Onnea Bamse ja Viippera. Nyt olette tekin jo odotus urakastanne suoriutuneet ja palkintona siita ihanat vaavit :flower: :flower: :flower: Mita enemman naita vauva uutisia tanne tulee, sita halukkaammin haluan minakin jo lahtee omalle koitokselleni. Tulkaa toki kertomaan viella tarkemmin miten kaikki meni ja miten kaikki on sitten lahtenyt kayntiin pikku nyyttejen kanssa =)

 
ONNEA Melike, Bamse ja Viipperä :flower: :heart:

Kyssäreihin: Meillä kummit pyydettiin heti alkuvaiheessa jo, eli miehen paras kaveri ja mun pikkuserkku/paras kaveri.
Mä en osaa höpötellä mahalle, saati sitten laulaa, sais pieni niin pahat traumat ettei poistuis yksiöstään ikinä.

Mulla on ollu raskausoireina:
Väsymys (alussa)
Pahoinvointi ja kuvotuksen tunne (alussa)
Rintojen kasvu ja aristus (alussa)
Valkovuodon lisääntyminen
Virtsaamistarve
Närästys
Suonenveto
Selkäkivut
Turvotus
Ihon tummuminen
Raskausarvet (vain pari pientä viirua kyljissä)
 
Paljon onnea Bamselle ja Viipperälle pienitä nyyteistä :heart: :heart: :flower: :flower:

Tiinat kyseli painonnoususta, miulle tuli vajaassa viikossa viimeeks 1600g ja nyt taas on paino noussu varmaan kilon tässä viikolla. Turvotuksen piikkiin on meillä neuvolatäti tuon laittanu, eikä se sitten itteäkää haittaa.
 
Onnea Viipperä myös sinulle! :flower:

Täällä taidetaan myös hieroa illalla! =)
Mies ei aikonut mennä huomenna edes töihin, sillä on niin paljon ylityövapaita. Huomenna ois siis hyvä päivä synnyttää!

Yritetääs siis rentoutusta ja hierontaa.

tipu 38+6
 
Onnea taas uusille vauvan saaneille!:flower: Ja meiltä päin helpotuksen huokaus. Selvittiin alle raja-arvojen bilirubiinikokeista, eikä edes kontrollilabroja tarvita enää. Ja nyt saa hermoraunioäitikin keskittyä ilman taka-ajatuksia nauttimaan vauva-arjesta, josta tytär on nauttinut (autuaan tietämättömänä mamman stressaamisesta) koko ajan :D Huh huh, kun on hyvä olla!

Rakkis kyllä nelikiloselle menee myös 50cm vaatteet, ei pitkää aikaa tosin, mutta menee kuitenkin,heti vaan ahkeraan käyttöön =) (kolmen yli nelikilosen ja yhden 3800g painaneen kokemuksella)

Ja synnyttäneille muistutan minäkin, et käykäähän jaksaessassanne/muistaessanne ilmottautumassa kesäkuisten pinoon 0-12kk puolelle, jos saatas sama mieletön tsemppimeininki sinne, kunon ollut täälläkin. Teidän kans on ollu kiva odottaa! :hug:
 
Oireita pitkin raskautta

Väsymys
Pahoinvointi ja kuvotuksen tunne
Rintojen kasvu ja aristus
Valkovuodon lisääntyminen
Verinen vuoto
Virtsaamistarve
Hikoilu
Närästys
Masennus
Suonikohjut
Suonenveto
Peräpukamat -viimeisten viikkojen vaivana
Selkäkivut
Turvotus
Ihon tummuminen
Raskausarvet -aika paljo!
Verenpaineen nousu
Heikotus
Levottomat jalat


Onnea vauvautuneet! Määäki tahon jo!!! :heart: :p
 
Kiitos Sydänkäpynen, että jaksat päivitellä listaa :flower:

Kun katsoo tuota listaa, niin tuntuu että tosi vähän on vauvoja syntynyt meille kesäkuulaisille. Mutta monet, jotka on alunperin ilmoittautuneet porukkaan, on ainakin mun mielestä tipahtaneet taustalle näistä keskusteluista. Eivät siis ehkä edes ilmoittele tänne, vaikka vauva olisi jo syntynyt. Summa summarum: aktiivisista palstalaisista suhteellisen monella on kuitenkin jo nyytti sylissä. Ja kohta meillä muillakin. Koitetaan siis jaksaa vielä hetki odotella. :heart:
 
Viipperälle onnittelut vauvasta! :heart:
Mahtaa kaikki olla nyytinhakureisulla, kun on ollut tänään niin hiljaista. :whistle:

Kertokaas hei mulle, miksi muilla (tai siis joillakin) ihmisillä on kova tarve saada tietää tulokkaan sukupuoli??? Siis tarkoitan niitä, jotka seuraa toisen raskautta vierestä... Mitä merkitystä sillä sukupuolella on muille? Jos siellä on tyttö tai poika, niin eikö se nyt ole ihan sama, kumpi se on? Mua niin hämää, kun sitä ollaan multa koko ajan utelemassa, vaikka olen TUHANNESTI sanonut, että en aio kertoa, kumpi siellä köllöttelee...eikö ihminen siinä vaiheessa ymmärrä olla enää kyselemättä?!?!? :eek: :| :/
 
Rakkis: Tuntuu, että nykypäivänä pidetään ihan kummajaisena, jos ei ole sukupuolta tiedossa etukäteen. Kaikki tuntuu pitävän itsestäänselvyytenä, että se selvitetään raskauden aikana. Me ei tiedetä kumpi on tulossa, eikä sillä ole mitään väliä. Ärsyttää kanssa nuo kyselijät :kieh:
Joskus oon jopa miettinyt, että laittais laitokselta vaan tiedon, että meille on syntynyt lapsi, ei sukupuolta....mut en jaksais kuitenkaan vastailla sit taas niihin kyselyihin. |O
 
Onnea Melikelle ja Bamselle nyyteistä! :heart: :heart:

Raskausvaivoista itsellä ollut:
Väsymys
kuvotuksen tunne (pelkästään, en siis ole oksentanut)
Rintojen kasvu ja aristus
Valkovuodon lisääntyminen (vain tietyssä vaiheessa, enää ei ole runsasta)
Virtsaamistarve (vain plussaamisen jälkeen hetken aikaa, ei enää myöhemmin)
Närästys (hyvin lievää)
Anemia
Suonikohjut (vähän, mutta jotain kuiteskin)
Suonenveto (tääkin oli joku kausi-ilmiö, ei ole enää vaivannut)
Peräpukamat
Raskausarvet (vain rinnoissa, ihanaa :headwall: )

Ja masuasukkaalle puhumisesta, kyllä me molemmat päivittäin puhutaan, aiheet vaan taitaa olla aina ne samat: lepertelyä, houkutellaan syntymään jo tai sitten minä käsken olla potkimatta niin lujaa :D Ja jokusen kerran on laulettukin, mutta ei kovin usein eikä aina samaa laulua.

Äsken tuli taas lupaavasti tuntuvia supistuksia, mutta sittenpä ne loppu. Hohhoijaa...
 
Raskaus ajan oireet:
Väsymys
Rintojen kasvu ja aristus
Valkovuodon lisääntyminen
Virtsaamistarve
Hikoilu
Närästys(yöllä kääntyessä)
Ummetus(raskauden lopussa)
Selkäkivut
Turvotus
Ihon tummuminen
Raskausarvet
Verenpaineen nousu(loppu raskaudes)

Me ei vielä olla löydetty parveke vaunuja...noh kyllä sen kerkee, samoin ku kastajaiset...
Kummit meillä on jo selvillä, mun serkku ja miehen läheisin ystävä...miehen ystävältä ei mieheni ole viel kysyny...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Kiitos Sydänkäpynen, että jaksat päivitellä listaa :flower:

Kun katsoo tuota listaa, niin tuntuu että tosi vähän on vauvoja syntynyt meille kesäkuulaisille. Mutta monet, jotka on alunperin ilmoittautuneet porukkaan, on ainakin mun mielestä tipahtaneet taustalle näistä keskusteluista. Eivät siis ehkä edes ilmoittele tänne, vaikka vauva olisi jo syntynyt. Summa summarum: aktiivisista palstalaisista suhteellisen monella on kuitenkin jo nyytti sylissä. Ja kohta meillä muillakin. Koitetaan siis jaksaa vielä hetki odotella. :heart:
Juu-u totta, että paljon on täältä siis kadonnutkin...surku, koska täällä on hyvä purkaa ja myös lukea muiden kokemuksia...toivotaan että tuolla vauva puolella jatketaan...mä ainaki sit yritän kun nyytti sylis ja kotona niin aina kerran päiväs päästä koneelle...

Ja kyllä tuo listan pitäminen/päivittäminen joskus oli rankka, juuri väsymyksen takia, mutta mutta nyt se on taas mielenkiintoista kun porukka synnyttää, näkee paino/pituus juttuja, ja sukupuoli juttuja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Viipperälle onnittelut vauvasta! :heart:
Mahtaa kaikki olla nyytinhakureisulla, kun on ollut tänään niin hiljaista. :whistle:

Kertokaas hei mulle, miksi muilla (tai siis joillakin) ihmisillä on kova tarve saada tietää tulokkaan sukupuoli??? Siis tarkoitan niitä, jotka seuraa toisen raskautta vierestä... Mitä merkitystä sillä sukupuolella on muille? Jos siellä on tyttö tai poika, niin eikö se nyt ole ihan sama, kumpi se on? Mua niin hämää, kun sitä ollaan multa koko ajan utelemassa, vaikka olen TUHANNESTI sanonut, että en aio kertoa, kumpi siellä köllöttelee...eikö ihminen siinä vaiheessa ymmärrä olla enää kyselemättä?!?!? :eek: :| :/

Mulle tuli mieleen, että kysyisköhän osa siks, jos aikoo ostaa vauvalle jotain, ni et olis sit helpompi ostaa.. en tiiä. Mutta kyllä muakin toi ärsyttää, eikä olla kerrottu sukupuolta utelijoille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Juu-u totta, että paljon on täältä siis kadonnutkin...surku, koska täällä on hyvä purkaa ja myös lukea muiden kokemuksia...toivotaan että tuolla vauva puolella jatketaan...mä ainaki sit yritän kun nyytti sylis ja kotona niin aina kerran päiväs päästä koneelle...
Juu, ilman muuta itse ainakin siirryn sitten tuonne vauvapuolelle jatkamaan. Kiva kun porukka on tuttua ja vauvat samanikäisiä. Mulle ainakin tää porukka on ollut tosi tärkeä vertaistukijoukko raskauden aikana, ja uskon sen olevan sitä myös vauva-arjessa. Kiitokset vaan kaikille!! :hug: :heart:

*muoks* johan sain tuon kuulostamaan siltä, kun olisin muka jo poistumassa tältä puolelta. Hah! Toiveajattelua :LOL:
 
Jep, tuo sukupuoli utelu kyllä ärsyttää, kun en oikeesti tiedä....Mutta mua alkas just tänään ärsyttään nuo puhelut, että :Ootko viel yhdessä koossa? Tai että : Et ole viel poksahtanu??...
Nojuu ymmärrän vika viikko alkaa, ja kaikkia meidän läheisiä jännittää...Noh huomenna tiedän ehkä enemmän...jos lekuri sanoo jonku pvmäärän...Ja jos ei niin mun pitää vaan laittaa tekstarii porukoille että odotellaan rauhas...
 

Yhteistyössä