***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Taallahan on sitten tapahtunut paljon. Toivottavasti en nyt unohda ketaan :wave:

Ensiksikin ONNEA, ONNEA Lutuliinille pikkuisen johdosta :flower: Kateellisena jaan odottomaan omaa vuoroani.

Tervetuloa Sorbetti :wave: Sinullahan tuo LA onkin jo ihan kohta.

Rakkapanuulle myos onnittelut kaynnistys paatoksesta Eipahan tarvitse sinun enaan kauaa karvistella enne, kuin saat nyytin syliin. Toivotaan kuitenkin, etta synnytys alkaisi jo enne maanantaita itsestaan.

Betonimamma: Nyt taytyy kylla nolona myontaa, etten tuosta lyhennoksesta ottanut selvaa, etta mika sairaala. Ma olen vasta jokin aika sitten muuttanut piiiitkan Jenkeissa oleskelun jalkeen takaisin Suomeen ja on vahan noi lyhenteet mulla edelleen hakusessa. Ma olen kuitenkin menossa synnyttamaan Katilonopistolle. Sattuiko sama? Olis tosi loisto juttu, jos joku taalta sattuis kattarille samaan aikaan.

Kiitokset myos kaikille jotka rauhoittelitte muo siina vauvan hikka huolessa =) Kaikkea sita tosiaan paassaan keksii, kun paastaa mielikuvituksen valloilleen. :LOL:

Omaa napaa: Neuvolassa kayty ja kaikki siella jalleen ok. Painoa oli tosin tullut 1kg viikossa. Meikalainen saa nyt lopettaa sen jaatelon mussuttamisen :ashamed: Mutta siis pissa puhdas, paineet 121/75, sydamen syke 135, liikkeet oli vaan + ja kohdun pohjan korkeus 34. Maksa-ja sappiarovt hyvat, etta mulla sitten nakojaan kutisee jalkapohjat ja kadet jostakin muusta syysta ja hyva niin. Tanne ei taaskaan muuta, joten ei muuta, kun hyvia oita kaikille.
 
Jos vaikka tänään muistan ottaa avaimet mukaan että saisin koiran trimmattua :D ...
Eipä mulla sit oikein muuta, yöllä tuli pyyhkiessä 4-5 tippaa verta paperille....jos vaikka jotain pian tapahtuis, iiiiih...se voi tietysti johtua ihan jostain muusta...vai?..
Noh huomenna aamulla sinne äippäpolille...ni sit tiedän enemmän...

Taavi-Lotta rv38+6 :heart:
 
Huomenta!

Ei mitään merkkiä että tänään/kään tulisi lähtöä. Taas selvisin 2 vessa reissulla yöllä. Ainut että mulla tuo häpyluu on tosi kipeä mikä vaikeuttaa kävelyä ym... Illalla supisteli mutta ei mitenkään kipeästi.
Tuosta käynnistyksestä: Esikko ja kuopus käynnistetty..Esikko tipalla ja kuopus pelkällä kalvojen puhkaisulla. Eka synnytys kesti 2h 30min ja toinen 3h 15min. kaksi muuta syntynyt itsekseen omilla poltoilla, toivon kyllä totisesti että tämä tulisi ilman käynnistystä!!!

Kaalimaankakara 40+1
 
Huomenta!
Olipa tuota tekstiä tullut eilisen aikana.....kiire oli lukemaan mitä porukalle kuuluu ja joko paljon vauvautuneita. Sitkeitä veitikoita nämä kesäkuun vaavit viihtyvät täys ylläpidossa masussa :kieh:
Yö meni nukkuen yhdellä vessareissulla, nyt aivan mieletön päänsärky!
Muttei mitään merkkejä tuosta "mollasta"....tässähän tulee vielä kiirus kun kummi-täti tulossa ihastelemaan jo viikonlopun aikana ulkomailta. IIK...mut kun mikään ei tehoa.
Jospa tänään kokeilisi, että olisi vain löhöäis....tuskin pystyn moiseen. Aina pitää olla jotakin puuhaa..... :ashamed:

Tsemppiä, voimi ja tietenkin roppakaupalla suppareita kaikille!

Tintti ja Molla 40+2
 
Wiivi meitä jokaista taitaa suututtaa ihan yhtä paljon. Täällä jos missä tuo suututus ja mielipaha ymmärretään. Pitkään on jo odoteltu ja näköjään yhä vain joutuu odottaa.....mutta onneksi tästä odotuksesta saapi tuhisevan ihanan palkinnon ihan jokainen!
 
Sanokaa nyt, että nää oireet merkkais ees jotain: eli eilen illalla rupes sattuun mahaan ja selkään, niin ku menkat alkais, eikä se ollu mikään ihan pieni kipu ja kesti jotain tunnin verran ainakin. Ja sama oli kun pungersin kenkiä jalkaan, niin sen jälkeen mahaa kouristi vähän aikaa.
Ja nytkin vähän kylkiä särkee...

Kun sitä jo niiiiin toivoo edes jotain pientä tapahtuvan.

Tää taitaa olla ihan yleinen plääh-päivä kaikilla :/

Tää lähtee kaveria moikkaan kaupungille, saa jotain muuta ajateltavaa taas :wave:

MP 37+5
 
Illalla aattelin, että yöllä varmaan lähdetään synnyttään. Sen verran kipeä olin. Mutta aamulla heräsin taas ihan täysissä voimissa. :headwall: Ei merkkiäkään, että synnytys olis lähellä. |O Mulle jo riittäis tää odotus, vaikka laskettuun aikaan on vielä pari viikkoa...

kyllästynyt hankku 38 tasan

Ja tietenkin :hug: kaikille sitä tarvitseville!!!
 
Täällä kans yhtenä kappaleena. Koiran kanssa oltiin aamulla piiiiitkällä lenkillä.

Miss Piggy:
Mulla oli kans jossain vaiheessa noita menkkakipuja. Kuulemma johtuvat kypsymisestä.

Täällä alkaa näköjään olla aika kärsimättömiä mameja pino täynnä :D Olenko mä tosiaan ainut, joka odottelee mielellään vielä muutaman päivän synnytystä ja vauvaa? Koitan ottaa kaiken irti tästä leppoisasta oleilusta ja kahden hengen perheestä. Eilen oltiin miehen kanssa syömässä ulkona, ja nautittiin näin vielä "vapaudesta". Voipi olla, että ensi viikolla kuitenkin olen jo kanssanne samoilla linjoilla. Kun en millään haluaisi ainakaan juhannuksena synnyttää. Mielummin sitten vasta vaikka sen jälkeen.

Jaksamista kaikille kärvistelijöille :hug:

Tiivari ja Tyyppi 40 + 3
 
Täällä olis aika rikkonainen yö takana -supisteli ja kipuili epäsäännöllisesti klo 12-02 ja vielä viiden aikaan jomotti mahaa ja selkää, mutta sitten nukuinkin melkein tohon klo 11 asti... Alkaa vähän v****ttaa noi yölliset supistelut, jotka ei johda mihinkään... Noita nyt kuitenki on ollu jo varmaan 2-3 viikkoa. Argh.

No, ei auta, kuin kärvistellä. Eli yhtä ärsyyntynyt fiilis täälläkin kuin muillakin tuntuu olevan..

Mouse 38+1
 
Täällä on vaan mihen kanssa ehditty jo niin monella muotoa nautiskella näistä "viime hetkistä" (joita näkyy yhä vain riittävän) että nyt alkais jo riittämään |O Ei vaan, levollisempi mieli mulla nyt on kuin joskus viikko sitten, nyt tietää jo että yli menee, joten antaapa sitten mennä vaan.... :p

Parasta ennen-päiväys oli siis tänään, oli sen kunniaksi neuvolakin :D Eipä siellä mitään uutta, paino oli vaihteeksi ollut nousujohteinen (900g/vko) ja alapaine oli vähän koholla, johon th tuumas, että voihan tuo nyt jotain enteilläkin - tai sitten ei! Vitsi mikä lohkasu... :headwall:
Viikon päästä sitten viimosta kertaa raskausneuvolaan jos yhtenä palasena ollaan ja sitten pääseekin äippäpolille käynnistystä suunnittelemaan.

Cara ja Myy 40+0
 
Ei mitään uutta täälläkään. Illalla sentään oli lievää menkkamaista tuntemusta alaselässä mut vessakäynnillä sekin hälveni. Mulla ei juurikaan ole aiemmin noita menkkakipuja ollut. Eikä tuota nyt kivuksi voinut edes sanoa.

Aamu alkoi taas huonosti. Illalla mietin ja stressasin yöhön asti esikoisen hoitojärjestelyitä (jos synnytys tapahtuu ens viikolla) ja aamulla poika heräsi jo kuudelta. Yöunet jäi viiteen tuntiin ja se on mulle tosi vähän. Olen koko raskausajan nukkunut tosi pitkiä ja hyviä yöunia. Väsymys, stressi... ihan piti raivota ja itkeä miehelle aamulla. Pakko oli koota itsensä pojan takia, kun mies lähti töihin. Ulkona oleminen pojan kanssa piristi kummasti.

Mä alan uskoa, että nämä stressihormonit tai mitä sitten liekään eivät ainakaan edistä synnytyksen käynnistymistä. Jos nyt sais kunnon mielenrauhan ja stressi laukeaisi, niin jospa jotain alkais tapahtuakin!

On se kiva, että täällä on näitä samoissa fiiliksissä rypeviä! :) Vaikka en toki toivo kellekään huonoja fiiliksiä, mut ymmärrätte mitä tarkoitan. ;)

tipu 38+6
 
Nii, jäipä se sanomatta tossa aiemmin, että nyt on sitten Ristiäispäivä ja pappi buukattu alustavasti heinäkuulle :). Ajattelin olla hyvissä ajoin liikkeellä, kun tuntuu kesäviikonloppuisin olevan papeilla ja kummeilla kaikenlaisia "kissanristiäisiä"... Nyt sai vielä papin toivomalleen päivälle. Kantsii kyllä varailla pappia jo -etenkin jos tietää, että Ristiäisvierailla on paljon menoja nyt kesällä...

Mouse
 
pregnu mulla ja kutis joka paikka ennen synnytystä, mutta luulen, että se oli vaan turvotuksen aiheuttamaa kutinaa, kun iho oli niin pinkeellä =) nyt helpottanu

käynnistyksestä Mulla alotettiin tabuilla, mutta tippaan pääsin tiistai aamuna. Alotettiin muistaakseni 15 yksiköllä ja lisättiin 15-20min välein. En muista kyllä yksikkömääriä millon kalvot puhkastiin, mutta sen jälkeen tarttin kyllä epiduraalin, kun alko muuttumaan niin kivuliaiksi supparit. Siihen ast pelasin sen ilokaasun kans, vaikken kyllä ihan osannu sitä ajottaakaan oikein. Mut ei se tipan laitto satu. Se tuntuu vaan ilkeeltä niin ku ursulainen tais todeta. :|

Meillä kävi terkka äsken. Vauvan paino oli noussu hienosti. Nyt jo paino yli syntymäpainonsa :D Tän hetkinen paino oli 2750g. Hyvin on maito maistunu neidille :p Ihanaa, kyllä vähän jännittikin. Silmät rähmii sen verran, jotta terkkari pyytää lääkäriltä antibiootti tipan niihin :/ Napatynkä on kohta irti, mikä kauhistutti minuu kyllä, kun esikolta sitä ei tarttenu hoitaa ollenkaan ja oli mulle siis ihan uus juttu. Mut onneks on kohta irti. Kaikki oli muuten oikein hyvin ja hienosti :heart: Nyt vaan vois tulla paremmat ilmat, jotta päästään ulos koko porukalla. Alkaa kohta seinät kaatumaan niskaan.

Venla ja vauva 10pv

Tsemppiä kaikille suppareiden kanssa ja käynnistystä odottaville :heart:

Ja vauvautuneille paljon onnea :flower:
 
melcarann, täällä on kanssa käyty miehen kanssa syömässä ja elokuvissa viimosta kertaa ja nyt on kahtena iltana peräkkäin katsottu kotona filmia, kun lapset ovat menneet nukkumaan... nyt jo ehkä toivoisi, että vauva tosiaan tulisi maailmaan, ennen kuin olen ihan kypsä tähän koko touhuun... nyt vasta olen ihan oikeasti tajunnut, että perhana, meille tulee oikeesti vauva!!! :whistle: Mullako pitkät piuhat?

Ajatukset on jotenkin ihan sekaisin eilisen polikäynnin jälkeen.
Mietin koko ajan sitä maanantaita ja sitä, että joudun oleen siellä käynnistyksessä ekan tunnin yksin, kun mies ei pääse mukaan töiden vuoksi ennen kuin yhdeksältä. Toivotaan, että aloitus sitten lykkääntyisi lähemmäs sitä yhdeksää, eikä tarvis kärvistellä kipujen kanssa yksinään. :/ Ja mua hirvittää edelleen se tippa! Ja se, miten kauan/vähän aikaa siinä sitten lopulta meneekään? :|

Ja nyt mua on eniten alkanut taas kammoomaan se imetys!
Aikaisempien kohdalla ei ole onnistunut, eikä ole minkäänlaista mielenkiintoa edes kokeilla tällä kertaa. :ashamed: :| En vaan saa sitä sanottua siellä polin puolella, kun ovat niin imetystä, niin imetystä koko porukka! :headwall: :headwall: Kai mä sit koitan väkisin imettää siellä sen ajan, kun ollaan ja sitten kotona kaivan korvikkeet esiin... ei mua oo luotu imettämään. Mä en edes tykkää imettämisestä! :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Täällä ei olla vielä kummeja vakavissaan mietitty. :/
Täytys ehkä. Kysymys pyörii välillä mielessä, mutta jää sitten aina siihen. Noh, ehtiihän tässä vielä. :) Eikä ole sen koommin vielä uskallettu ristiäisiäkään miettiä... kun musta tuntuu, että se tois huonoa onnea... :ashamed:

Plaah! Verinen limavuoto on jatkunut jo toista päivää eilisen sisätutkimuksen jälkeen.
Kai tää on sit ihan normaalia...eikä se lääkäri ollut kovin helläkätinen. :/

Nyt taidan mennä vääntään ukolle jauhelihakeittoa! :wave: :wave:

Rakkis ja Saara-Erik 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Gallup: Onko teillä jo kummit mietittynä? Montako kummia lapselle pyydätte?
Galluppiin: Meidän pikkuiselle tulee neljä kummia; kaksi läheistä kaveripariskuntaa, joita pyydettiin kummeiks jo pari kk:tta sit...

Mouse (jolla ei oo muuta elämää ilmeisesti kuin tää netti ja palstailu.... pitäis kyl siivota)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
melcarann, täällä on kanssa käyty miehen kanssa syömässä ja elokuvissa viimosta kertaa ja nyt on kahtena iltana peräkkäin katsottu kotona filmia, kun lapset ovat menneet nukkumaan... nyt jo ehkä toivoisi, että vauva tosiaan tulisi maailmaan, ennen kuin olen ihan kypsä tähän koko touhuun... nyt vasta olen ihan oikeasti tajunnut, että perhana, meille tulee oikeesti vauva!!! :whistle: Mullako pitkät piuhat?

Ajatukset on jotenkin ihan sekaisin eilisen polikäynnin jälkeen.
Mietin koko ajan sitä maanantaita ja sitä, että joudun oleen siellä käynnistyksessä ekan tunnin yksin, kun mies ei pääse mukaan töiden vuoksi ennen kuin yhdeksältä. Toivotaan, että aloitus sitten lykkääntyisi lähemmäs sitä yhdeksää, eikä tarvis kärvistellä kipujen kanssa yksinään. :/ Ja mua hirvittää edelleen se tippa! Ja se, miten kauan/vähän aikaa siinä sitten lopulta meneekään? :|

Ja nyt mua on eniten alkanut taas kammoomaan se imetys!
Aikaisempien kohdalla ei ole onnistunut, eikä ole minkäänlaista mielenkiintoa edes kokeilla tällä kertaa. :ashamed: :| En vaan saa sitä sanottua siellä polin puolella, kun ovat niin imetystä, niin imetystä koko porukka! :headwall: :headwall: Kai mä sit koitan väkisin imettää siellä sen ajan, kun ollaan ja sitten kotona kaivan korvikkeet esiin... ei mua oo luotu imettämään. Mä en edes tykkää imettämisestä! :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Täällä ei olla vielä kummeja vakavissaan mietitty. :/
Täytys ehkä. Kysymys pyörii välillä mielessä, mutta jää sitten aina siihen. Noh, ehtiihän tässä vielä. :) Eikä ole sen koommin vielä uskallettu ristiäisiäkään miettiä... kun musta tuntuu, että se tois huonoa onnea... :ashamed:

Plaah! Verinen limavuoto on jatkunut jo toista päivää eilisen sisätutkimuksen jälkeen.
Kai tää on sit ihan normaalia...eikä se lääkäri ollut kovin helläkätinen. :/

Nyt taidan mennä vääntään ukolle jauhelihakeittoa! :wave: :wave:

Rakkis ja Saara-Erik 38+6

Rakkis: otahan nyt ihan rennosti -kyllä ne asiat siitä lutviutuu omalla painollaan..

Mouse
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
nyt vasta olen ihan oikeasti tajunnut, että perhana, meille tulee oikeesti vauva!!! :whistle: Mullako pitkät piuhat?
Mulla tulee välillä kans tollanen havahtuminen todellisuuteen, että kohta oikeesti meitä on kolme!! Iskee jopa pieni paniikki siitä. Mut sit taas jotenkin asian sysää ajatuksista pois. Eli n. 90% ajasta, mä vaan elän jossain ihme ajatuksissa, joissa se vauva ei tosiaan oo kovinkaan todellinen... No, kohta se sitten on HYVINKIN todellinen :D
 

Yhteistyössä