Kesäkuun kullanmurut *joulukuussa*

Onko teillä Pihla tehty tuo nt-ultra alakautta vai mahan päältä? Yleensähän sääntönä on, että mahan päältä ultrattaessa täytyy rakon olla täynnä kun taas alakautta tehtäessä rakon pitää olla tyhjä.

Jos jollakin on Emmaljungan Edget tulossa myyntiin niin vinkkaa ihmeessä ja laita minulle lisätietoa! =)

Meillä turvotusta oli muistaakseni 1 mm. Pidin sitä niin vähäisenä että en lähtenyt sitten edes seulontaverikokeisiin. Jos turvotusta olisi ollut enemmän, olisin osallistunut seulontaan.

Catnip, tervetuloa juhannusaaton odottajiin! :D Se on hyvä päivä odottaa pikkuista syntyväksi =)

Kuusama ja Pikku rv 12+4
 
Josko nyt kerkeis paremmin kirjoittaa, kun ihan koneelle istahdin :) Aina normisti kännyllä selaan ja sillä on kakkaa kirjoittaa..

Laitetaan vielä punaisella eli meillä laskettu muuttui 11.6. En vaan suostu itse ajattelemaan noita viikkoja tuon mukaan, kun tosiaan oikeasti on melkein viikon pienempi toukka : /

Pihla Meillä on melkeinpä samanikäiset tytöt sitten! Ja kun sanoit että pitää sisarusrattaat hommata, niin nyt mäkin aloin miettimään että josko sittenkin :D Alunperin tulin siihen tulokseen, että seisomalauta vanhoihin vaunuihin riittäisi. Mutta josko sitten hankkisi sellaiset rattaat, joista saa sisaristuimen pois eli muuntuisi sitten yksösvaunuksikin. (Olipa hankala sana :D ) Britax B-dual on aika kiva, niitä oon katsellut, käytettynä ostettais kyllä.

Muuten meillä on aika hyvin tavaroita, mutta turvakaukalo ja telakka täytyy ostaa ja ne mielellään uutena, esikoisella oli käytettynä ostettu ja mietittiin aina välillä että uskaltaako siihen oikeasti luottaa ettei ole kolaroitu. Lisäksi haluaisin imetystyynyn kun esikoisen aikaa ei ollut, ja imetin kuitenkin aika kauan joten luultavasti imetän tätä toistakin.

Meilläkin muuten rakon piti nt-ultrassa olla tyhjä ja normaalisti mahan päältä katsottiin. Jännä, miten se vaihtelee.

Seulatulokset saatiin eilen neuvolassa ja se oli jotain 1:53000 eli aika vähäinen. Esikoisesta oli kyllä 1:100000 mutta pienihän tuokin luku on mikä nyt saatiin. Turvotusta oli tosiaan 1,07 mm. Olo on kieltämättä huojentunut.

Mulla on ihan järkky suolaisen himo. Syön pitsaa, salmiakkia, aurinkokuivattua tomaattia ym niin paljon että pakko juoda vettä jatkuvasti. Verenpaineet on kuulemma aika matalat niin olen nyt syönyt ihan huoletta salmiakkia himoissani.

Lissu 13+2
 
Meilläkin rakon piti olla nt ultrassa tyhjä, ilmottautuessa sanottiin että tuolta löytyy vessa :D

Tännekin saa vinkata, jos on laittamassa emmaljungan duo edgejä tai brio happy (combeja?) myyntiin ;)

Pihla: onpa kurja että miehesi on valittanut, toivottavasti menee tänään töihin että saat olla rauhassa :)

Mä jäin miettimään ku neuvolassa ei eilen kerrottu sitä riskilukua. Käytiin kyllä labrat muuten läpi ja sain sillon tiedon, että se on negatiivinen mutta en tiedä sen tarkemmin. Pitäsköhän kysyä sitä terkalta? Vai pitäskö vaan tyytyä siihen että se on negatiivinen? Vaikeita kysymyksiä :D

aida1& pikkukaveri 15+5
 
Kuusama, ihan mahan päältä oli nt-ultra :) silti piti olla tyhjä rakko.

Lissu123, en mäkään välttämättä muuten miettisi tuplarattaita, mutta tosiaan haluan päästä kunnolla lenkkeilemään koirien kanssa. Eikä vajaa 2,5 vuotias välttämättä jaksa seisomalaudan päälläkään kovin pitkiä aikoja. Ehkä just tuollaiset, mitkä muuntuu sitten yksösrattaiksikin :D kuitenkin pienempi kulkee rattaissa vielä pitkään sen jälkeen, kun isompi jaksaa jo kävelläkin :)

Aida1, kotonahan tuo on vielä ainakin huomisen päivän :D me oltiinkin tytön kanssa leikkimässä mun siskon luona aamupäivä, niin sain vähän säästettyä hermojani :)

Kurjaa ja synkkää. Missä kaikki lumi? Tosi väsyttävää, kun aina on hämärää tai pimeää ja (vesi)sateista. Tylsää ja väsyttävää.

Pihla 16+3
 
Mä oon nyt ihan totaalisesti pudonnu aiheesta kun en oo hetkeen kirjottanu. Nyt vaivaa kova flunssa eikä meinaa jaksaa mitään.

Mulla ainakin rakko piti olla tyhjänä nt-ultrassa ja alakautta tehtiin.

Täällä on kanssa vaunuhankintojen miettiminen alkanut. Käytettyjä ja uusia oon katellut.

Mitäs vielä... Mieli vähän maassa flunssan takia ja vettä sataa.. Jospa tää pian taas muuttuis iloksi

Niiskuilija 15+0
 
Hihii, tänään oli vihdoin kauan odotettu nt-ultra! Kaikki oli mainiosti, pikkuinen liikkui ihan mahdottomasti. Viikot piti paikkaansa eli 12+5. (Mä laitoin alussa ihan heittämällä tänne lasketuksi ajaksi 20.6., mutta oikea on siis 19.6., voisko päivittää?) Ihana kätilö ultras, katteli tosi pitkään ja selitti tarkasti. Nt oli 0,9mm ja riskiluvuiksi saatiin 1:300 000 ja 1:100 000. Pää-perämitta oli 63,9mm. Paljon se on muilla ollut näillä viikoilla?
Hihii, niin onnellinen olo :heart:
 
Heips!

Lasketusta-ajasta Mulle se sen takia niin tärkeä, että olis päivälleen "tarkka" sikiön mittojen kanssa, koska mun edeltävät kaksi lasta ovat syntyneet laskettuna päivänä :)

Ja ihan mahtavasti onnea ultrakuulumisista :)

ON Viime yönä heräsin kolmelta kauheeseen pahoinvointiin :( Ja unta meinannut saada millään..ja koko pv ollu ihan kaamee olo. Mä oon suoraan sanottuna niiiin loppu tätä oloa :/ Tää jo raivostuttaa siihen malliin, että en enää tiedä miten päin olla. Auttaako ne pahoinvointilääkkeet oikeesti??? Täs alkaa loppuu keinot selvitä olojen kanssa..

rv 13+5
 
Tähkä81
Emmi85: Mulla ei ainakaan Postafen auttanut. Eilen semmosen söin ja pidättelin sit oksennusta 2 tuntia, jotta lääke ehtisi varmasti imeytyä. Olo vaan paheni koko ajan + suu kuivui, mikä pisti v*tuttamaan, kun ei muutenkaan ollut tunteihin nesteet pysyneet sisällä. Sit kahden tunnin jälkeen vaan luovutin ja jatkoin oksentamista. Ei tosin tarvinut sen jälkeen oksentaa enää kuin kerran.

Yhdellä kaverilla Postafen auttoi, joten ehkä eri ihmiset reagoi siihen eri tavoin. Kyseessähän on siis matkapahoinvointilääke, jota saa ilman reseptiäkin, ja se oli itse asiassa apteekissa halvempi ilman reseptiä ostettuna kuin jos olisin ostanut sen sillä reseptillä, jonka sain. :D

En oikein tiedä, vaikuttaisiko lääke paremmin, jos sen ottaisi ennakoivasti eikä vasta sitten, kun pahoinvointi on päällä. Apteekissa eivät osanneet sanoa, milloin se pitäisi raskauspahoinvointiin ottaa ja miten se vaikuttaa. Tuntuisi vaan tyhmältä napsia sitä mahdollisesti turhaan, kun esim. tänään taas on ollut hyvä olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmi85
Aida, ei mekään tiedetä riskilukuja. Kotiin tuli vaan kirje missä luki kaiken olevan ok. Turvotus oli 1.1. Kätilö sanoi, että on hyvä, jos on alle kolme.

Hennaliina, meillä pääperämitta noilla viikoilla oli 8,jotain. Kokonaismitta, mikä lukee ultrakuvassa on 10cm. Mikä minusta vaikutti paljolta noille viikoille.
 
Mä olen saanut ihan kammottavan väsymyksen riesakseni. En kylläkään tiedä johtuuko se töistä vai mistä, mutta olen tosi uupunut ja stressaantunut. Tässä pitäisi jotain tehdä jouluakin ajatellen mutta kun en vaan jaksa! Hemoglobiini oli viimeksi tosi hyvä, katsotaan mitä se on maanantaina kun menen seuraavan kerran neuvolaan. Tekisi mieli jäädä töistä sairaslomalle, mutta en vaan osaa jäädä kotiin jos en ole "oikeasti" sairas.

Maha on pullahtanut esiin niin että ei tätä enää pysty piilottelemaan :D Kasvun huomaa varsinkin kyljistä. Töissä käyn äitiysfarkuissa, en viitsi ahtaututa moneksi tunniksi tavallisiin farkkuihin jotka puristaa mahasta. Olen nukkunut viime aikoina mahallani ja tunnen jo suurentuneen vatsan. Ei tunnu onneksi pahalta tai tukalalta, mutta kasvun huomaa.

Mites muilla, onko maha kasvanut näillä viikoilla? Mulla siis 12+5 menossa.
 
Kuusama, ikimuistoista juhannusta haetaan! no, syntyy joko ennen juhannusta, juhannuksena tai sitten viimeistään sen jälkeen! :)

Hennaliinakin liittyi juhannusaaton odottajiin, tiedä vaikka osastolla törmättäisiin :) Meillä mitta oli eilen ultrassa 63.1mm, silloin siis 12+4.

K-SKSllä nt-ultrassa ollaan virtsarakko täynnä, ultrataan mahan päältä. Rakenneultraan ei tarvitse virtsaa, se kestääkin huomattavasti pidempään niin mukavampi olla tyhjällä rakolla. Meillekin sattui todella ihana kätilö, hän selitti todella ymmärrettävällä tavalla kaiken mitä teki ja miksi asioita tutkitaan jne. Jäi todella hyvä fiilis!

Postafenista, olen nauttinut tuota tosiaan matkapahoinvointiin. Siihen on auttanut todella hyvin. Nyt ei ole enää ollut tarvetta bussilla matkustaa niin en ole muutamaan vuoteen käyttänyt. Mutta matkapahoinvointiin tosiaan pitää ottaa noin tunti ennen matkan aloittamista. Jotenkin tuntuu, että muutenkin auttaisi hieman viiveellä. Jos siis tietää, että illalla tulee pahoinvointi, niin ottaisi alkuillasta lääkkeen. Tuo ei miusta mikään hirveän kallis ole, niin varmasti kannattaa kokeilla jos tarvetta on. Tutustuin Postafeniin ekan kerran ruotsinristeilyllä, heti kun laiva lähti satamasta iski huono olo. Seuraavana päivänä Tukholmassa piti etsiä apteekki ja sitten kuvakielellä selittää "finska båten" ja esittää oksentamista :) Hyvin ymmärsi ja sain lääkkeen! Paluumatka meni huomattavasti paremmissa tunnelmissa.

Olen kertonut nyt vauvasta muutamalle läheiselle ystävällä ja isoveljilleni. Veljeni eivät ole mitään suuria tunteiden tulkkeja, joten otan heidän kommenttinsa lähettämääni ultrakuvaan positiivisena reaktiona :) Lapsirakkaita ovat, toisella neljä ja toisella 3, joten ovat varmasti iloissaan uudesta enotettavasta. Tulevana viikonloppuna soitellaan miehen vanhemmille, olisi kiva kertoa kasvotusten, mutta ei yhtään tiedä milloin nähdään seuraavan kerran. Omille vanhemmilleni kerrotaan jouluna kun menemme sinne. On kyllä kiva kertoa uutista, ainakin tähän asti reaktiot ovat olleet vain positiivisia!

Nyt suihkuun ja iltapalan tekoon ja sitten koittaisi operaatio joulukorttien kirjoittaminen. Olen siinä hommassa jopa ajoissa, koska perjantainahan on viimeinen päivä lähettää ne halvemmalla hinnalla ;)

Catnip82 + kyytiläinen 12+5
 
Catnip82, olet ajoissa, mä en ole edes aloittanut vielä koko joulukorttihommaa :D

Kuusama, hui, mä en kyllä pystyisi nukkumaan mahallani! Tuntuu kuin makaisi ilmapallon tms. päällä :D selällään pystyn vielä nukkumaan ihan hyvin. Kun en nyt ole rekisteröinyt niitä harkkasuppareitakaan moneen päivään :) *koputtaa puuta*

Me ei vieläkään olla jaettu uutista kuin mun perheelle. Eilen vein koirat pihalle pelkässä hupparissa ja törmäsin naapuriin. Yritin siinä sitten seistä vatsa sisään vedettynä ja kädet puuskassa, ettei herättäisi huomiota :D muutaman merkitsevän katseen hältä sain, mutta ei kai kehdannut suoraan kysyä, vaikka ihan kavereita ollaankin :D tosiaan uutista ei ole edes tarkoitus jakaa muiden kanssa kuin vasta kuukauden päästä, kun rakenneultrakin on takanapäin. Joulunpyhinä tuskin miehen sukulaisia suuremmin nähdään, joten ei pelkoa paljastumisesta. Mun sukulaisille saatetaan vaikka paljastuakin, kun siskon kolmekymppiset on tapaninpäivänä ja silloin viikkojakin on jo 18+jotain. No, saa nähdä.

Mulla energiaa ehkä riittäisi, mutta kroppa ei kestä. Tänään aloitin saunanpesuhommat joulua ajatellen ja just ja just sain pesuhuoneen puolen pestyä, ennenkuin selkä alkoi vaivaamaan. Jospa saunan saisi pestyä vaikka viikonloppuna. Ihan eritavalla uskaltaakin puuhastella silloin, kun ei ole moneen päivään rekisteröinyt yhtään supistusta. Pikkuhitusen laittoi ajattelemaan, kun yksi raskaana oleva kaveri on jatkuvasti rehkinyt jotain ja nyt vauva uhkaa syntyä melkein 8 viikkoa etuajassa, kun paikat on alkaneet avautumaan. Hän kun ei supistuksista huolimatta vauhtia hidastanut ennenkuin nyt, kun määrättiin vuodelepoon.

Nyt kirjan kanssa peiton alle myrskytuulta kuuntelemaan :)
 
Mä tein tänään viimiset joulukortit ja huomena pitää kirjottaa ja laittaa kuoriin. En kyllä oikein hokaa tota postin "joulukortit postiin viim.12.12 ja lähetät ne edullisemmin". Koko vuodenhan niitä voi lähettää kakkosluokassa ja hinta ton saman 0,75e ku mitä nyt maksaa "halvat" joulumerkit.

Meillä pää-perämitta oli 62mm viikolla 12+5.

Heh :D katon äitiyskorttia ja mulla oli molemmilla neuvolakerroilla tismalleen sama verenpaine :D

aida1& pikkukaveri 15+5
 
Täytyypä käydä apteekissa tutustumassa matkapahoinvointilääkkeisiin..jos sielt jotain löytyisi. Nyt taas ihan ok olo, mutta sen vaan tietää, että iltaa kohden taas huononee..

Ja pakko valittaa!
Meijän naapuriin on muuttanut uusi asukas ja hänen asunnostaan leijailee rappuun ja meidän kotiin kaikki hajut!!! Siis siellä poltetaan SISÄLLÄ ja siellä on parveke, joten mitkä tampiot polttaa sisällä, kun on oma parvekekin, jossa voi sauhutella??!! Ja eilen oli heidän ulko-ovi selkosen selällään ja viinan haju oli voimakas!!! Samoin kun menin nukkumaan niin kämppäämme alkoi leijua jotain spurguruokalemua, joka vain pahens pahaaoloa niin, et tuntu et kuolisin :/ Ja sama se mitä naapurit kämpissään tekee ja onko alkoholiongelma tms. Mutta tärkeintä, ettei aiheuta haittaa muille asukkaille!!!

Mahasta Olin maanantaina kaverin kanssa uimassa ja kyllä hänkin suoraan sanoi, että selkee vauvamaha tullut. Ja on toi maha selkeesti kyllä pyöristyny ja ei sitä pysty piilottaa. Mun isä tulee meille käymää tänään, joten kauhulla mietin kuinka saan piilotettua mahani. Hän kun ei innostu tällaisista uutisista :D
 
Emmi85, mä liityn kohta naapurivalittajiin sun kanssa :D meillekin tulee uusi naapuri tammi-helmikuussa. Samainen henkilö on asunut tuossa aikaisemminkin ja silloin piha rehotti ihan hoitamattomana ja lemmenleikit oli aika... Äänekkäitä :D sittemmin on alkanut viinakin maistumaan entistä paremmin ja välillä käy katkolla pistämässä putken poikki. Saa nähdä, millaista menoa tuossa sitten on. Tämä kun on omistusasunto, niin ei ihan niin vaan edes muuteta.

Se miehen flunssa tuli nyt sitten mullekin. Yöllä kasvoi kaktus kurkkuun ja nyt valuu nenäkin. Onneksi mies voi jo paremmin, joten lähetin sen ostamaan "flunssalääkkeitä". Eli mustaherukkamehua, kurkkupastilleja ja nenäliinoja :D parasetamolia löytyy kaapista. Nyt vaan pelkään, että tyttökin saa tämän taudin. Syötän sille mustaherukoita pakastimesta :D ja nyt toivon, että mies olisi vielä huomisen päivän kotona hoitamassa lapsen. Käsidesiä kuluu...

Edelleen yksittäisiä liikkeitä tuntuu silloin tällöin. Olen niin malttamaton, että alkaisi tuntumaan kunnolla ja säännöllisesti :)

Flunssainen Pihla 16+4
 
Kävin laittamassa masukuvaketjuun oman pömppöni, sieltä voi käydä urkkimassa paljonko on kasvanut :)

Pihla, oli pakko itsekin tehdä mustaherukkamehu flunssan karkoittamiseksi! Tää on tämmönen pieni kestoflunssa, ärsyttävä.

Mun täytyy varmaan kohta jo alkaa käyttää tukivyötä. Vähän kun touhuaa niin selkä menee jökkiin. En tiedä miten tää maha on nyt näin paljon kasvanut vaikka alkaahan tosin kohta jo 17. viikko...

Kohta tytön muskarin päättäjäisiin ja sitten pakataan laukut valmiiksi kun lähtään viikonlopuksi reissuun.


Ainiin! Ja olen aika varma, että tunnen jo liikkeitä :) ilmakuplat osaan sulkea pois jos tuntemuksia on liian korkealla, mutta eilen iltapalan jälkeen tuntui liikkeitä, samoin saunassa :) Eihän sitä satavarma voi olla, mutta näillä mennään.

lauwra 15+5
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on jo huomattavasti parempi olo :) Sain joulukortit kans valmiiks ja postiin vaan.

Maha on kasvanu ja sen huomaa jo kaikki. Nyt tuntuu että parin viikon sisällä turvotus on loppunu kokonaa ja vauvamaha tullu esille. Selällään makaaminen on alkanu vihlomaan jonnekki tonne syvyyksiin niin oon sitä alkanu välttelemään.

Emmi85: sun naapurit kuulostaa aikamoiselta riesalta, super ärsyttävää jos on tollasta... :(

Mä en oo tuntenu vielä liikkeitä, mutta veikkaan että hentoja voi alkaa tällä viikolla jo tuntumaan. Miltä teillä on ne ekat tuntunu?

N ja 15+1
 
Taalla ilmoittautuu viela yksi odottaja kesakuulle. Pieni yllari, tosi ihana tosin, tama raskaus oli, mutta toki tiedettiin, etta nainhan tassa voi kayda. Ennestaan yksi lapsi jo on, joka on saatu aikaan pitkilla hoidoilla ja kolmannella IVF:lla. Nyt siis tarppasi luomusti ja eka onkin kesakuussa vasta 1 ja 5 kk. Pieni ikaerohan tassa tulee ja seuraavat vuodet ovat vilsketta taynna.

Taalla voidaan ihan normisti, syoda taytyy useammin ja vahan, ettei ala paha olo valtaamaan. Muutoin ei ole edes mahaa juurikaan, mutta ilmeisen takana pieni on, kun tanaan neuvolassa aania kuunneltiin. NT-ultra oli pari viikkoa sitten ja siella 5 senttinen potkyla hikkasi. La olisi 7.6. ja jotenkin tuntuu, etta sehan on jo ihan nurkan takana ;).

Ameile 14+4
 
Silva88
Täällä ilmoittautuu myös yksi kesäkuun odottaja. Laskettuaika osuu sopivasti juhannukselle. Olen taustalla jo hetken aikaa seuraillut, nyt vihdoin kun nt-ultra itsellä takana ja todistettu että siellä pieni kasvaa, uskaltaa liittyä joukkoon :)

Esikoista siis miehen kanssa odotetaan, nyt viikkoja 12+4. Ultran mukaan kaikki ok, niskaturvotus 1,0, ruumiinosat siellä missä pitääkin ja vilkkaasti kaveri liikkui. Tuntuu niin uskomattomalta että se pieni sintti näyttää jo niin vauvalta!

Minulla olo vaihdellut hyvinkin paljon, viimeiset pari viikkoa olleet melko pahoja ja lähes joka ilta olen oksentanut. Nälkä tuntuu vaivaavan koko ajan, mitään suurempia mielihaluja ei kuitenkaan ole ilmennyt. Mahakivut välillä säikäyttävät ja koko syksyn jatkunut flunssa verottaa jaksamista. Aivan raskauden alussa nukuin kuin tukki ja koko ajan väsytti hurjasti, nytkin väsyttää, mutta öisin heräilen jatkuvasti ja unet ovat katkonaiset. Huh, jospa tässä vielä hetken joululomaan sinnittelisi!

Silva88 14+4
 
Tervetuloa uusille! :)

Pystyn juuri ja juuri piilottamaan mahan löysillä neuleilla ja paidoilla, mutta en enää kauan. Muutamat kaverit ja sukulaiset tietää uudesta tulokkaasta. Työkavereille en ole vielä kertonut, mutta täytyy varmaan kertoa viimeistään vuodenvaihteessa (muutamat saattavat jopa arvata jo kun yhtäkkiä käytän vaan löysempiä vaatteita...)

Minchi84 rv13+4
 
Huomenta!

Hei vain Ameile :wave: Samalla aikaa taas odotellaan. Meillä oli edellinen ICSI-raskaus ja nyt luomu. Oltiin kyllä hoitoja aloittamassa taas ja lääkkeet löyty jo kotoa. Koskaan ei vain piikittämistä tarvinnut aloittaa. On tämä kroppa kummallinen, meille luomuraskauden mahdollisuus pitäisi olla mahdottoman pieni ja sillä hoitojakin aloiteltiin. Mukava kuitenkin näin.

Noista hankinnoista. Meillä ei onneksi tarvitse kuin tuplarattaat hankkia. Tyttö on vielä sen verran pieni, ettei seisomalaudalla jaksa pitkiä matkoja. Meillä on ennestään Bugaboo Buffalot, joista on tykätty. Ei ole myöskään matkarattaita tarvittu erikseen, kun ovat kätevät laittaa kasaan ja menevät suht pieneen tilaan. Harkitaan, että säästetäänkö nuo sitä varten että myöhemmin otetaan käyttöön vai miten. Nyt mietinnässä sitten tuplat. Buffalon DonkeyDuo ehkä vahvimpana, pitää vielä käydä katsomassa muitakin. Ei kuitenkaan haluttais matkarattaita hankkia erikseen, kun tuota roinaa on muutenkin paljon.

Mulla edelleen veristä vuotelua. Kävin 3pv töissä pyörähtämässä ja nyt taas saikulla joululoman alkuun saakka ja menenkin vasta pitkästi tammikuun puolella töihin. Vauva voi hyvin, mutta hematooma löytyy ja se holauttelee ajoittain runsaasti kirkasta verta (ihan siis kunnolla niin että olen mm lakanapyykille joutunut...) Vähän kyllä säikyttelee. Nyt ei saisi nostella, mutta mitenhän senkin järjestää tuon 1-vuotiaan kanssa... Välillä pakko nostaa, vaikka isänsä onkin kotona niillä töin. Onneksi mahasta liikkeitäkin on alkanut tuntumaan. :heart: Yritän pysyä toiveikkaana ja mietiskelen siis tuplarattaita ja kudon vilttiä vauvalle (tein esikoiselle samanlaisen, mutta erivärisen).

Vihervaara 15+0
 
En tiedä voiko nyt ihan näin sanoa, mutta sanon kuitenkin.. ihanaa Vihervaara että mulle löytyi kohtalotoveri. Täällä myös hematoomaraskaus ja vuotelua enemmän tai vähemmän 4 vkoa. Sairauslomalla oltu myös saman verran. Onko sulla minkäkokoinen hematooma ja miten seurannat? Toivotaan että kaikki menee myös meillä hyvin, vaikka huoli piinaa päivittän takaraivossa! :)

Olisi ihanaa suunnitella jo kaikkia ostoksia, täällä mä pyörittelen silmiäni ja leukakin taitaa ajoittain loksahdella kun luen teidän keskusteluja kaiken maailman rattaista ym. Millonkohan mun huoli vähenee ja uskaltautuisin haaveilemaan hankinnoista. Huh, aivan hiki tulee!
 

Yhteistyössä