~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Onnea Linnea ja Zande :flower: :flower:

Iso POKS ja niin on 40 viikkoa täynnä.

Hitto, täällä ei kyllä tapahdu mitään. Ne vähätkin supistukset mitä on ollut, on loppuneet. :headwall:
Onneksi jättis sentään liikkuu vilkkaasti, ettei sen puolesta ole huolta, mutta sais jo tulla ulos. :/
 
Mooooi! :)

Mä nyt päivittelin listaa sen minkä ajatus antoi myöten.. :D Toivottavasti meni ees sinne päin.. :p Meillä oli viime yö ensimmäinen "vaikee" yö, eli jätkä huuti puolet yöstä, ilmeisesti ei ollu tarpeeks kylläinen, mut noh, taas opittiin jotain uutta.. :) Ruokahalu on ihan mahoton tolla kaverilla, siks on kamalan vaikee arvioida näin alkuunsa et mikä riittää ja mikä ei ja kun kokemusta ei vauvoista ole, niin pientä hakuammuntaa koko touhu..Onneks tässä koko ajan opitaan.. :)
Mä nyt kuitenkin aikomuksistani huolimatta oon yrittänyt imettää, mutta kohtalon ivaa oikein, maito ei meinannu nousta millää, joten koko ajan on nannia annettu. Tosin kokeilin kikkaa, kaikki mummoista lähtien on sanonu et jos ei meinaa nousta niin kokeiles juoda pullo olutta, se kuulemma nostaa, no minä kokeilin eilen illalla ja tänää onkin jo saanu pumpata!

Eli jos on ongelmia nousun kanssa, mars miehet matkaan ja äiteelle yhtä keppanaa hakee!Kuulostaa karseelta, mut toimi ainakin mulla..En tiiä mikä taika siinä on olevinaa.. :D

Suosittelen myös lämpimästi kaikille jotka synnyttää on vasta menossa et hankitte jo etukäteen kottikärryn sisäkumin, tekee istumisestä miellyttävämpää.. ;)

Synnytys..Noh, se oli tosiaan pitkä..Supistukset alko ma-ti välisenä yönä 00.07 ja samantien tulivat reilun 10min välein, 2 asti kärvistelin kunnes herätin äiteen kellottaa niitä, siitä tunti niin tuli parhaimmillaan 4min välein ja kivut alko kovenee..Ei muutakun ukko ylös ja sairaalaan, siellä käyrille ja tutkimus, auki en ollu ku pari senttiä..Mut sit otettii kuitenkin osastolle kipujen takia ja lääkitys aloitettii heti, piikit helpotti oloo ja sit vaan ooteltii et supparit ottaa enemmän potkua..
Mut niinhän siinä sit tosiaan kävi et 1 aikaa päivällä supparit loppu kun seinää, kätilö meinas 4 aikaa et lähe kotiin, sovittii et ootetaa kuitenkin vielä tunti, josko niitä alkais tulemaan. En tiiä mikä oli mielen muuttanu mut 5 jälkeen kukaan ei enää puhunu mitää kotiinlähöstä vaan puhe olikin et koitetaa saada supparit liikkumalla takas illan aikana, jossei ala niin aamulla katotaa tilanne uusiks..No ei alkanu vaikka kuinka juoksin ees taas, painelin sit illasta 11 aikaa nukkumaan ja kas kummaa, heräsin 1 aikaa jumalattomiin supistuksiin!
Hoitaja toi kipupiikin ja nukahtamislääkkeen jonka avulla nukuin 4 asti, jolloin alko taas sama kipurumba, taas uus piikki ja nukahtamislääke, ainoo vaan ettei piikki enää toiminu..Kärvistelin 6 asti jolloin soitin hoitajan paikalle ja kyselin et josko lisää huumeita sais.. :p Hoitaja tuumas et kerääs kamppees, nyt lähetää saliin hengittelee ilokaasua..
Keskiviikko aamuna klo 8 puhkaistii kalvot ja alettii vauhittaa tipalla suppareita, 10 jälestä sain epiduraalin joka oli ihana asia! :heart: Puolen päivän jälkee alko epiduraali hiipumaan ja kun kyselin toista kierrosta, lääkäri olikin sitä mieltä et uutta ei anneta ennenkun vauvasta otetaa verikoe koska sykkeet anto ymmärtä et olis hätä, no ei siinä, minä sit polttojen kans kärvistelin ja koitin olla liikkumatta et saivat vauvan päästä verikokeen, tässä kohtaa olin auki aikalailla vissii kuutisen senttiä..
Verikokeet oli ok ja lekuri anto luvan antaa lisää epiduraalia, muuten hyvä mut ei puutunu kun toinen puoli, ei siinä, ilokaasun avulla mentiin ja ei siinä loppusenteis menny ku hujaus kun sai jo luvan alkaa ponnistaa..Siinä kohtaa tosin olin jo niin väsynyt et kun ponnisteltu oli jo pitkä tovi, huusin ja kiroilin siellä et en saa sitä ulos..Yhtäkkiä tupa oli täynnä sakkia ja poika autettii imukupilla maailmaan, apinan raivolla ponnistellen. :D
Täydellinen, kaunis poika syntyi tasan klo.16.00, ilmatiet imettiin ja lapsivesi oli päässy menee jo vihreeks, pojassa ei silti mitään vikaa ole.. :heart:
Tavaraa jouduttiin leikkaamaan, mutta silti repesin, kuulostaa pahalta, mutta älkää huoliko, siinä kohtaa ette sitä huomaa ja seuraavana päivänä olo on jo hyvä, kunhan ei istu.. ;)

Tää ehkä kuulostaa jonkun mielestä kamalalta, mut uskokaa tai älkää, sillä hetkellä kun te ite ootte siellä, puolet menee iha ohitte ja luonto hoitaa hommat niin että ette hirveitä koko touhusta muista! :) Tai en muista ainakaan minä, aika lonkalta saa tänkin stoorin noinsuurinpiirtein heittää.. :)

Mut tässä vielä tää lopputulos, "vastapuristettuna"... :)



Koittakaa jaksella ja oloista huolimatta, nauttikaa olostanne! :heart: :hug:

Maira ja temppuemppu 4vrk
 
Kiitos synnytyskertomuksesta Maira!

Ihanaa, ettei siulle jäänyt huonoa makua suuhun synnytyksestä, vaikka vähän pidemmän kaavan mukaan menikin. Kai sitä siinä vaiheessa on niin tyytyväinen, että jotain tapahtuu kun on niin pitkään ollut seesteistä :) Ja aivan mielettömän suloinen poika sieltä sitten saapuikin maailmaan! :heart:

Pitääpä muistaa tuo olutvinkki mielessä... Olen kanssa joskus kuullut, että alkoholi pistäisi maidot nousemaan, voisiko kiihtyneellä verenkierrolla olla osuutta asiaan, who knows?

Miust tuntuu, että tällä pojalla on ihan järettömät varpaankynnet, kun tuntuu ihan kuin joku raapisi tietään ulos oikean kylkiluun alapuolelta :D Ja navan seutu on ollut pari päivää niin herkkänä, että saapi olla tosi tosi hellä kun rasvailee... vaikkei siitä enää varmaan niin hyötyä ole, kun on niin revähtänyt nahka jo siitä kohtaa.

Täällä ei siis mitään uutta muuten tänäänkään. Saas nähdä, osutaanko tuohon Jonnan mainitsemaan aikaväliin!

Nyt vadelmateetä ja jos vaikka taas löhöilis vaihteeks :whistle:

milkei 39+0 hokkus poksus.
 
ONNEA vauvoista Linnea ja Zande! :flower: :heart:

Mairalla on aivan hurmaava Temppuemppu! :heart: Synnytys tosiaan mennyt pitkän kaavan mukaan, mutta hyvä, jos ei ole jäänyt "paha maku suuhun".

Oluen juomisesta: itsellä on esikon kohdalta samanlaiset kokemukset, että olutta juomalla saa maidon tuotannon lisääntymään. Itse join silloin ihan Perhekaljaa, jossa alkoholia on ykkösoluen verran ja se toimi hyvin. Olen myös kuullut, että alkoholiton olut toimii myös. Veikkaisin, että kyse ei ole niinkään oluen sisältämästä alkoholista, vaan siitä itse oluesta. Mutta kannataa siis testata, jos tuntuu, ettei maitoa tule riittävästi.

Nyt pakkailemaan. Meinataan lähteä pesueen kanssa ensimmäiselle mummolareissulle 150 km päähän... :D
 
Zande: Onnea tytön johdosta! :flower: :heart:

Anzzu ja Papuneiti: :hug: Toivottavasti synnytys käynnistyy molemmilla pian. Muiden päivittelyä ja joko-joko-kyselyitä jne. on ajoittain ärsyttävä kuunnella. Tsemppiä niihinkin! Minä kuuntelin niitä esikoisen odotuksessa ja näköjään nytkin.

Maira: Ihana Temppuemppu. Mukavaa, että fiilis on jees. :)

Täällä olisi huomenna la, mutta lähtöä odotan aikaisintaan loppuviikolle. Supistuksia piisaa, mutta ei mitään oikeaa. Väsymys ja pahoinvointi on vain nyt melko kovina sekä verenpaineet tosi alhaalla (96/67-70/47). Ehkäpä äskeiset päikkärit tasaa oloa, kunhan herään kunnolla. :)

Pino on muuten hiljentynyt niin, että voisi kuvitella meitä odottelijoita olevan enää muutama. Kaikki vissiin odottelee ja valmistautuu lähtöhetkeen. :)

Voikaa hyvin!

-Sh ja Milla rv 39+6
 
Onnea taas kovasti vauvautuneille!!! :flower: ja niin ihania kuvia vastasyntyneistä! :heart:
On ne niin pieniä reppanoita..
Tuosta maidonnoususta, meilläkin äiti on mulle kaljaa tehny/tuonu tuohon maidonnousuun. Kyllä se nostattaa hyvästi maitoa.
Ja kun sitkeesti vaan lapsentahtisesti imettää, niin aina vaan enenpi sitä maitoa tulee..välillä on kausia että vauva on kokoajan tissillä.

Oma olo on suoraraan sanoen hoh hoijaa :eek:
Nyt tuli mullekkin se piste, ettei enää jaksa.. tähän asti menny niin hyvin ja olo ollut onnellinen odotuksesta,mutta, mutta...
pistää, painaa, turvottaa, ei saa nukuttua, selkäkipua...vali, vali.. mutta ärsyttää jo ihan hirveesti!
ja liikkuminen menny niin hankalaksi kun vauva ihan alhaalla ja painattaa nuita lantionpohjanhermoja, välillä kun kävelee tuntuu että jalat lähtee alta...niin ilkeesti vihloo!
ei taho jaksaa liikkua, siivota tai muutakaan..
Mulla sillon to-pe irtoili limatulppaa kun oli torstaina nla ja sisätutkimuksen teki, mutta sekin loppunut. Mitkään saunat, seksit, siivoilut tai muukaan liikunta ei tee yht. mittään.
kymppi kilsaa yks päivä reippaasti kävelin, niin ei mitään...en tuntenut yhtään supistusta..alko tuntumaan että tää ei koskaan tuu ulos.!
olipas valitusta kerrassaan! sorry! :ashamed:
ja eihän mulla oo la:kaan kun vasta ens viikolla... :LOL: et ootellaan rauhassa sinne asti ja hermoillaan vasta sitten kun yliajalle menee! :D
Mies lähti kaikkien lasten kanssa uimaan, rauhasta nautin täällä.
mukavasti viikonloppu meni, vieraita on piisannu ja vieraissa on käyty.. :D
jospa lähtisin tuonne ulos aurinkotuoliin löhöämään tän masuni kanssa! B)
inkkukinkku rv.39
 
Kiitos ja kumarrus Mairalle etusivun päivityksestä! :) Onpas monta vauvaa jo!

Täällä ässäillään ku viimeistä päivää. Päivä alkoi saunalla, sitten seksiä. Tämän jälkeen alkoi säryt takareisissä ja pakaroissa, sekä menkkakivut alavatsalla. Jatkuneet koko päivän. Käytiin shoppailemassa, söin äsken suklaata ja nyt juon (alkoholitonta) siideriä :LOL: Onpahan ainakin jotain tekemistä vaikkei vaikutusta olekaan. Ainoo mihin saatan vielä oikeestikin uskoa on toi seksi, koska se aiheuttaa sitä menkkakipuilua... Ainiin, siivotakin pitäisi vielä tänään :p Sillä(kään) ei tosin mun tapauksessa oo mitään vaikutusta. Mulla hajoo kyllä kohta pää. Ei tää mammalomailu kyllä hauskaa ole. Koko päivä menee yksin hengaillessa, odotellen että mies saapuu töistä. Sitä siinä sitten siivoilee ja järkkäilee tavaroita. Ei voi oikeen käydä missään ku sitten tuhlaa kuitenkin rahaa, eikä sitä ole nyt todellakaan ylimääräistä. Tänäänki heti ku lähti kauppoihin ni sitten tuli ostettua tilkkutäkki vauvalle... Joo onhan toi ihana ja ihan käytännöllinenki sitten, mutta ku ei sais tuhlailla. Ja sitten jos lähtee johonki ni tulee heti pissahätä tai särkee jotain kehonosaa. Valivalivali :ashamed:

Palsta on tosiaan hiljentynyt... Kukaan tuskin enää tulee edes onnittelemaan ku me loppupään mammat ollaan vauvamme saatu :D Anteeksi, hyi mua. Ei nyt oikeesti tää itsesääli saa loppua :)

Toivottavasti teillä muilla on paremmat fiilikset!

tinysteps POKS 38+0 (37+3)
 
Täälläkin shoppailtu ja siivottu. Seksille sanon loppuraskauteen EI KIITOS kun aiheuttaa vaan kipua ja kovaa, mutta siitä kivusta ei ole mitään hyötyä...

Huomenna taas neuvola. Eipä siellä varmaankaan mitään uutta, mutta täytyy käydä kun on määrätty. Mieskin alkais olla jo valmis synnyttämään :D Kuulemma niin tylsä vkl, että olisin voinu lähteä laitokselle :attn: Joo, kyllähän sitä itsekin toivoo. Ei vaan osaa jotenkin tarttua askareisiin kun vaan oottaa nyyttiä. Niin kun toi esikoinenkin.

Kyllähän me toisiamme onnitellaan kun jakaudutaan. Täällä loppupäässä vaan on tuskaa olla, kun niin moni on jo vauvat sylissä :heart: Mutta kyllä me kaikki jossain vaiheessa ne tuhisijat saadaan...

Nyt lettujen paistoon ja sitten tytöt maate.

Täällä muuten useamman päivän menkkakipuisia suppareita ja tiuhaan tulevia suppareita, teho vaan puuttuu. Äsken imuroidessa vähän sattu, muttei tarpeeks...

tupajumi ja keijo 38+6 :heart:
 
hirveen paljon onnea kaikille vauvan saaneille! aktiivisesti olen joka päivä taustalta seurannu mut en oo aikaseksi saanu loppuraskaudessa kirjoteltua.

mulle iski aivan järkyttävä vattatauti to-pe välisenä yönä. molemmista päistä lensi taukoomatta aamu kaheksaan asti. siitä nukuin 12 tuntii välillä hiukan heräillen. illalla kaheksalta heräsin supistukseen ja tiesin et nyt tulee lähtö. painelin suihkuun ja aika tiheesti niitä tuli, suihkun jälkeen kellotin supistukset 3 min välein. ja synnytys-supistuksiksi todellakin tunnistin. mies oli puulla päähän lyöty ko huikkasin kylppärin ovelta et alahan keittää itelles kahvi et kohta lähetään hakee poikaa kotiin. no yheksän kälistä jo lähettiin ajelee poriin päin, mut supistukset venyi 5-8 minuuttiin ni pyörittiin keskustassa tovi ja synnärille kirjauduttiin yhentoista maissa. sillon olin reilu 3 cm auki ja poika viäl niin ylhäällä ettei viittitty kalvoja puhkasta. meinasin mennä kylpyyn mut halusinki pois jo ennen ko oli ammeen pohja kunnolla täyttyny. sen kokonaisen vartin kylvyn jälkeen oli kohdunsuu reilun 4 senttii auki ja sit puhkastiin kalvot... ja sit oli piru irti. ilokaasua vetelin ja spinaalin sain 00.30. pari supistusta kärsin ja sit aukes taivas. yheltä kätilö katto tilanteen ja käski alkaa ponnistaa sit ko siltä tuntuu. 01.10 alotettiin ja 01.16 syntyi poika mitoilla 3520g ja 51cm. :heart: pieni eppari piti tehä et ulos saatiin. aivan mahdottoman helppo ja hieno synnytys. kotiin tultiin jo eilen iltapäivällä et poika oli sen reilu puol vuorokautta. tänään kävi kotona kätilö, huomenna sairaalasta soitellaan ja kysellään vointia, tiistaina mennään poriin lääkärintarkastukseen ja keskiviikkona vasta ns. kirjataan ulos sairaalan kirjoilta. kiva käytäntö musta toi poliklinikka synnytys. ite ainakin mieluummin olen kotona vauvan kanssa ko en sairaalassa saa nukuttua. toki eipä meillä kotonakaan kyl viimeyönä nukuttu ko varmaan pari tuntii. tissiä tilattiin läpi yön. :whistle: mt hienosti on silti vauva arki alkanu. isoveljet on innoissaan. nuorempi isoveli (4v) on huolissaan kuka vauvan pyllyn pyyhkii kakan jälkeen kunnei se osaa huutaa pyyhkimään. murheet ne on tietty veljelläkin.
:LOL: nyt huudellaan tissille. onnea ja jaksamista kaikille synnytykseen ja vauvojen kanssa kotiin. :heart: ainiin.. poika syntyi rv 40+3.

t.jonna ja ilja
 
ONNEA jonnas!! :flower: =) hassua ku minunki toisen pojan nimi on Ilja! :)
Oma olo parenpi ku päivällä, kävin tuossa jokuaikaa sitte sauvakävelyllä ja helpotti ainakin tuota pistämistä kylkikaariin.. mietin vaan et kuin iso vauva on tulossa ku näin tukala olo on. vauvaa jokapuolella, ylhäällä, alhaalla ja selkäänki painaa. nyt saunaan ja sitte vähän herkkuja iltapalaksi jospa se siitä!!
 
Onnea taasen vauvautuneille. :flower:

Täällä pikkujätti viihtyy yksiössään myös. Tosin kukapa meistä vaihtaisi yksiön uima-altaalla myrskyiseen maailmaan? :LOL:

Olo on ollut jo pari viikkoa aivan loistava verrattuna aiempaan. Selkäkivut on poistuneet ja supistukset loppuivat kuin seinään mammaloman alkaessa. (juuri kun niitä saisi tulla) Vauvan pitäisi olla suht. alhaalla mutta ei silti ole mitään tunnetta, että kulkisi meloni haarovälissä, kuten jotkut ovat kuvailleet. Ehkäpä ei olla sitten ihan niin alhaalla vielä.

Synnytys saisi siinä mielessä jo tulla, ettei tuo nyt ihan 5 kiloiseksi asti ennättäisi, kun tosiaan ultrassa viime pe oli jo lähes 3700g. Arvioitahan nuo toki on, joten todellinen kokohan voi olla pienempi tai isompikin. Muuten ei ole kiireitä synnärille, vauva tulee sitten kun on valmis. =)
 
Kotiuduttu reissun päältä vihdoin!
Rippijuhlat meni hyvin.
Ja yhdessä kasassa olen edelleen!
Ei tässä olla menossa synnyttämään varmaan vielä pitkään aikaan |O
Ei oo näkyny limatulppia eikä supistuksia täällä |O

Mun toinen laskettu aikahan oli jo eilen 12.6!
Ja "virallinen" laskettu aika minkä mukaan on eletty koittaakin sitten huomenna :D
Huomenna kirjottelen lisää, kun neuvolakin on taas...
Nyt saunaan...

Onnea taas vauvan saaneille! :flower:

shawne78 Juu cavaljeerihan se siinä kuvassa on! :heart:
Meille kertynyt niitä jo kolme kappaletta 9v-6v ja tuo kakara.
Lisäksi täällä on vielä 4 koira, joka on sekarotuinen ja pari kissaa :D
 
Onnea jonnas!!

( . ) Tämä kesäkuun loppupään äiti alkaa olla ihan kypsää kauraa.Esikoinen ärsyttää,mies ärsyttää,koirat ärsyttää, oma napa ärsyttää... :eek:
Olen oikea hormonihirviö.. :ashamed:

Meidän esikoinen tuumasi eilen saunassa, että "äiti sun tissit on siksi noin pulleat, kun niissä on maitoa". :kieh: Mitähän neiti sanoo sitten kolmantena päivänä synnytyksestä,kun maito oikeasti nousee.. :whistle:


Johanna ja vauva 38+0 POKS!!
 
Meillä ja ihastellaan tissien kokoa :D Ja esikoinen haluisi kovasti tissimaitoa maistella B)

Ihanaa kun neidit on alkanu välillä nukkumaan pidempään... Välillä kuopus jopa puol ysiin. Esikoinen yleensä nousee seiskalta, mikä on kyllä ihan sopiva aika. Tänään sekin nukku tähän asti :D

Nyt aamupalalle, suihkuun ja neuvolassa pyörähtämään :wave:

tupajumi ja keijo 39 :heart:
 
Onnea jonnas :flower:

Maira, onpas suloinen temppuemppu :)

Kiitokset myös jälleen noiden synnytyskokemusten jakamisesta.

Ajattelin, että kiva kun tuo ukko jäi lomalle niin mulla on päivisinkin seuraa, mutta pöh, se vaan nukkuu :/
Iltapäivällä on neuvola, jonne raahaan tuon ukon kyllä mukaan, aiemmin ei ole päässyt kun on ollut aina töissä. Kirjoittelen sitten neuvolan jälkeen lisää kuulumisia.

Jonttu + jättis 40+1
 
Mahtuuko vielä yksi uusi mukaan? :wave:

Mää rekisteröidyin vasta eilen, mutta harmaana oon käynyt teidän juttuja lukemassa odotusaikana :)
Meille syntyi tyttö 2.6 rv 40+2 :heart: Mitat pienellä oli 3660g ja 51cm. Ja sairaala oli PHKS. Tiedot laitoinki jo yksärinä Mairalle menemään. Mää oon kyllä hieman laiska kirjoittelemaan, mutta juttuja käyn silti lukemassa :D

TaiLou ja pieni 12pv :heart:
 
Hei vaan ja onnea taas kaikille pikkuihmeet saaneille! Ja tervetuloa TaiLou! Sulla on sama synnäri kun mulla, mutta eipä sinne toisaan olla kovaa vauhtia menossa. Samoja fiilikisä kuin muillakin, ettei tässä nyt auta mitkään ässät, kaikkea on kokeiltu ja tuntuu, ettei oikeen mitään viitsi tehdä, kun vaan odottaa, ja päivät on pitkiä ja mies töissä. --Plääh

Sairaalakassi on puolitiessään, mutta ehtiihän sitä.. Oletteko laittaneet lakanat vauvan sänkyyn kuinka plajon aikaisemmin? Tuntuu, että jos tässä vielä vajaan kuukauden odottaa, niin johan ne ovat ihan pölyssä, kun beibe tulee kotiin...

Hei on meitä täällä vielä, jotka odottaa, älkää jättäkö, tää on mun henkireikä, kun täällä käyn... :)

Kaikku ja nimetön 38+2
 
Heipähei!

Meille syntyi 8.6. pieni tyttö mitoilla 3780 g, 52 cm ja pipo 36 cm. Oltiin viisi vuorokautta sairaalassa, koska tyttö joutui sinivalohoitoon vuorokaudeksi, jonka jälkeen jouduttiin vielä olemaan seurannassa vuorokausi. Sairaalassa olo on kyllä tympeää!

toffo ja pieni rakas
 
Tääkin tuli ilmoittautumaan. :wave:

Eilen saunottiin pitkän kaavan mukaan ja join siiderinkin, mutta vaikutus ei mitään.. Olo on vähän parempi kuin lauantaina. Odotellaan vaan... Huomenna vielä neuvola.

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Papuneiti ja Tyyppi 40+2
 
Onnea kovasti vauvoista: Zande, Jonnas ja Toffo! :flower:

Mjm ja Meriheponen: Turvotuksesta: Mulla oli/on pahempana vasemmalla puolella. Keskiraskauden lääkäri sanoi, että monta kuukautta kestänyt vasemman korvani lukossa olo/tinnitys johtuisi raskusajan limakalvojen turvotuksesta ja lisäksi juuri vasemman posken joku nivel menee sijoiltaan, kun puren ruokaa aiheuttaen kovaa kipua jossain korvan takana. Itse uskon tämänkin johtuvan raskauden turvotuksesta. Mulla tuo turvotus oli pahimmillaan n. päivän synnytyksen jälkeen ja poistumaan päin.

Maira: Onneksi tosiaan vaikutat olevan positiivisin mielin pitkästä synnytyksestäsi huolimatta! Temppuemppu on kyllä mainio palkinto =) Täytyypä tosiaan patistaa ukko olutta ostamaan - täällä oli taas eilen koko päivän kestävät maidontilauspäivät ;)

Papuneiti: :hug:

Tervetuloa TaiLou ja onnea tytöstä! :flower:

Kaikku: Kyllä meillä oli vauvan sänky pedattuna varmaan kuukautta ennen, mutta siinä päällä oli päiväpeitto. Voihan siihen heittää esim. lakanan tai ison pyyhkeen pölysuojaksi, jos haluaa ajoissa pedata =)

Jaksamista loppumetreille mammat! Onneksi muutamat ovat saaneet vaivoihinsa helpotusta näin lopussa ja voivat nauttia viime metreistä! Vauvatuulia kaikille! :hug:
 
POKSUMAAN TULIN 40+0 :D
Niin ne viikot vaan vierii...

Onnea TaiLou ja toffo tytöistä!!

Mulla ei ole edes keilapallo haarovälissä oloa, vaikka vauva on ollu alhaalla jo monta viikkoa... :headwall:
Tuli nukuttua kunnon yö unet jälleen, 2 krt kävin vessassa koko yönä!
Klo 13 taas neuvolaan kuuntelemaan saarnaa...
Tuli eilen jokseenkin herkuteltua kakkua ja keksejä rippijuhlissa :whistle:

Täällä ei ole vielä vauvan sänkyä laitettu valmiiksi, siellä on kaikkea muuta tavaraa :whistle:
laitan sen sitten kun tullaan kotiin.
 
Minä käyn lukemassa teijän juttuja ja iloitsen jokaisesta vauvasta ja varsinki synnytystarinat on ihania :heart: Isot onnittelut vielä Mairalle :flower:

Loppukuiset jaksaa jaksaa :) :hug:

Lara ja Nuna syyskuisista rv25+4
 

Yhteistyössä