~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Tuntuu että vihdoin alkaa väsymys helpottamaan. Eilen ja tänään ollut ihmeen paljon energiaa ja jaksanut taas vihdoin tehdä kaikkea niin kuin ennenkin. Ihanaa! :)

Äitiysvaatteita en meinaa hankkia kuin sen verran kuin on pakko. Eli yhdet tai kahdet housut, joissa kehtaa lähteä ihmisten ilmoille ja pari paitaa. Viime raskauden jäljiltä on lähinnä kesävaatetta. En tosin silloinkaan paljoa hankkinut äitiysvaatetta.

Iloista isänpäivä viikonlopua kaikille! :wave:

zizilisko + nuppu 10+2
 
Moikka!

Mää en ole viitsinyt nyt täällä käydä hirveästi lukemassa teidän kirjoituksia, kun itse olen tällä hetkellä epätietoinen onko sielä massussa ketään.. :'(
Kävin pienen tuhruttelu vuodon takia ultrassa ja sielä ei näkynyt kuin ruskuaispussi yms, mutta ei sikiötä. viikkoja olisi pitänyt olla 6+3, mutta ultran mukaan olisi ollut vasta 4-5 viikkoa. Lääkäri oli valmis lähettämään mut samantien kättärille, mutta halusin odottaa vielä viikon ja käydä uudelleen ultrassa tarkistamassa josko olisi vain pienempi kuin oletin... tosin se tuntuu mahdottomalta, kun ottaa huomioon koska olen raskaustestin tehnyt, niin olisiko voinut näyttää plussaa jo silloin jos raskaus olisi kestänyt reilu viikon vähemmän? laskettiin lääkärin kanssa, että olisi pitänyt olla vähintään 5+5 jos laskee siitä koska testi näytti plussaa...

Plaah, no mut tiistaina varmistuu.
 
:hug: kaikille epätiedossa oleville.
Itsellä vähän sama tilanne, ultrassa viime viikolla kyllä pieni syke näkyi mutta eilen ja tänään taas tullut ruskeaa vuotoa. Ens viikolla ehkä kontrolliultra mikäli tk- lääkäri suostuu laittaa lähetteen.

Pahoinvointi helpottanut lähes kokonaan, ruokahaluttomuus jatkuu. Tosin mulla on vähän toisin kun muilla, että lämmintä ruokaa tekee kylläkin mieli. Muuta ei oikein. Mutta väsymys on armotonta! Todella haastavaa yrittää jaksaa pienen tytön kanssa kun vois vaan nukkuu ja nukkuu.. Siitä puheen ollen, taidan painua unten maille :)

Pihlay ja muru 8+3
 
Hei! Saako liittyä joukkoon? Eli oon 26v. esikoista odottava, laskettu aika olis 30.5. ja synnäri TYKS.

Raskaus on edenny ihan normaalisti, 7. viikolla oli vuotoa joka säikäytti, mutta kaikki kuitenkin oli kunnossa. Nyt perjantaina käytiin NT-ultrassa ja kaverilla oli vahva syke ja vastas viikkoja. Mutta oli kuitenkin sen verran pieni ja huonossa asennossa ettei turvotusta päästy mittaamaan. Eikä suostunu liikkumaan vaikka lääkäri yrittikin vähän tökkiä :) Päästään sit reilun viikon päästä kattomaan uudestaan josko onnistuis paremmin, ei haittaa yhtään :D Se on vaan aika ihanaa nähdä että siellä on pieni elämän alku :heart:

Pahoinvointi alkaa helpottaan vähitellen, toivottavasti väsymyskin pian.. Rinnat on entistä kipeemmät, varsinkin aamusin :| Uudet liivit jouduin jo ostaan pari viikkoo takaperin ja viikko sitten siirryin mammahousuihin kun ei ihan kaikkialle kehtaa verskoissa mennä :LOL:

Pikkuapina ja papu 10+6
 
heippa kaikille! :wave:

Saisiko liittyä joukkoon. Tein perjantaina positiivisen testin, LA ois 30.6. Kolme lasta on ennestään (5v, 3v ja 8kk) :heart:

Moni onkin jo käynyt varhaisultrassa. mä painin koko ajan sen asian kanssa että varaako vaiko eikö varaa. kahdella ekalla en käynyt mutta viimeksi kävin varmistuttamassa ja olihan se ihanaa nähdä että tosiaan pikkuinen on kyydissä mukana. KUn onhan tämä alkuun tällästä että ei tiedä mitä uskoa... Taidan mä sen varata.. malttamaton mikä malttamaton... :p

vaatteista : Mä en viimeksikään ostanut kuin ihan vaan muutaman ä-vaatteen eikä niitäkään oikein tullut pidettyä. Jotenkin tosi vaikee löytää istuvia mammavaatteita. Mä oonkin sitten todennut parhaiksi odotusajan vaatteiksi tavalliset vaatteet. Siis esim vero modassa ja hm:llä myytävät farkkulegginsit on hyviä. Ne menee odotusajan loppuun asti kumilankavyötärön ja joustavuuden ansiosta. Tunikat yms on hyviä niiden kanssa. Eli niillä mennään taas jos elämää masussa on. Toivottavasti.. :heart:

oireista: on ollut nipistelyä, repäsykipuja, väsymystä, hajuaistin herkistymistä.. Nyt tuntuu että ei ole pahemmin oireita muuta kuin vatsan nipistely/särky..


Hyvää isänpäivä viikonloppua kaikille. Meillä pojat (5&3v) odottaa innolla että isi heräisi niin saavat antaa kerhossa tekemänsä jutut. :heart: Mä annoinkin miehelle jo eilen lahjaksi leffan joka sitten illalla lasten nukkuessa katseltiin :heart:

sadee80 ja kirppu 6+4


 
Tervetuloa uudet!

Tänne tais pahoinvointi löytää perille. Ei oikein mikään ruoka maistu ja ajatuskin ruuasta laittaa yökkäämään, tosin ei ole vielä tarvinnut oksentaa :x En o vieläkään päättänyt rokotteen ottamisesta. Siinä käy varmaan niin että pohdin ja pohdin ja huomaan joskus joulukuussa että en sitä ole ottanut :LOL:
 
Päiviä kaikille!

Kai sitä vois tännekkin välillä kirjoitella... :)

Mä kävin kirppikseltä ostaa parit mammahousut, hintaa tuli hurjat 3,40? tosin ne makaa tolla kaapissa kun tuntuvat jotenkin omituisilta, eli enköhän mä kulje ihan farkuissa niin kauan kun pystyy... :)

Oireita mullei oo ollu oikeestaan koko raskauden aikana sen kummemmin, ainoana on ollu kk ajan todella kipeät rinnat, juurikin aamulla katselin että ovat aikas reippaasti kasvaneetkin ja nännipihat on levinny..Maha mulla jo vähäsen näkyy.

Mua on lähinnä tässä nyt vaan masentanu kun alunperin viikkoja pitäis olla nyt jo 13+ mutta tipahdettiinkin sille viikolle 9 tiistain ultrassa, tosin uä hoitaja sano että mytty oli niin huonossa asennossa että mitan saaminen oli todella vaikeaa, sanoi myös että voi syntyä pari viikkoa aikasemmin kun mitä nyt uä:ssä katottii..Mitaks hän siis sai 22mm. Tuntuu vaan niin omituiselta että mulla on nyt muka sit yhdet kk hävinny kun tuhka tuuleen välistä ja masentaa sekin että kerkesin jo huokaamaan että pahin aika on ohitte, nyt saa sit kuitenkin jännittää vielä pari viikkoa, josta osan töissä... :/
Ei sais rutista kun kaikki on kuitenkin ok, sille ei vaan voi mitään että vähän petyin. Mutta kai ne vielä muissakin ultrissa kattoo sitä mittaa?

Sikalenssurokotetta en aio ottaa.

Tässä kuvasaastetta meidän silmäterästä.. :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka-82:
Tervetuloa uudet!

Tänne tais pahoinvointi löytää perille. Ei oikein mikään ruoka maistu ja ajatuskin ruuasta laittaa yökkäämään, tosin ei ole vielä tarvinnut oksentaa :x En o vieläkään päättänyt rokotteen ottamisesta. Siinä käy varmaan niin että pohdin ja pohdin ja huomaan joskus joulukuussa että en sitä ole ottanut :LOL:
lähetä tännekin päin, kamala huoli pikkuisista kun oireet on loppuneet kuin seinään, ei pahaa oloa, ei armotonta väsymystä ei kipeitä rintoja.. :ashamed:
 
Iltaa! :wave:

Ensinnäkin jaksamista teille kaikille, jotka joudutte elämään epätietoisuudessa :hug:

Ja uudet tervetuloa :flower:

).( Täällä ei mitään sen ihmeempiä. Huomenna aamusta meen käymään labrassa verikokeissa ja pisunäyte pitää viedä samalla, vielä olis kaks vkoa ekaan ultraan, en millään malttais oottaa että pääsis kattoon onko siellä pikkunen ja vastaako viikkoja.
Muuten ei kauheesti oireita oo, mut tisut on edelleen ihan hiton kipeet, repäsykipuja sekä kauhee väsymys.
Huomenna alkais taas uus vko, ei yhtään innostais koulu. Tulis vaan äkkiä kesä =)

Hyvää alkavaa viikkoa mammat :flower:

Niisku- ja raksu 10+4 :heart:
 
Mä varasin nyt sitten sen varhaisajanultran. se on 19.11. eli melkein 2viikkoa täälläkin pitää vielä odotella sitä. :p Kauheeta tää epätietoisuus. Välillä suunnittelen tulevaa perheenlisäystä innoissani,sitten taas toppuuttelen itseäni kun mikään ei ole vielä varmaa.. Sitten aloin panikoimaan sitäkin kun luin viime odotuksen oireista näillä viikoilla ja oli tissit kipeet yms. nyt ne ei ole yhtään kipeet. :| joitain muita oireita onneksi on, joten haluan uskoa että pikkuinen on matkassa mukana... :heart:

me ollaan kerrottu pikkuisesta jo perheille ja läheisille ystäville. Ne kun on tosi läheisiä kaikki ja rakkaita niin halutaan että ne on meillä tukena ilossa tai surussa. Toivotaan nyt että siinä ilossa!!! :heart:

oireita tällä hetkellä on tosiaan nipistelyt/säryt, väsymys, repäsykivut, hajuaistin herkistyminen ja sitten maha nyt jo sellanen pömppö, varsinkin iltaisin tuntuu että turvottaa. Farkut puristaa, ne kun on sellasia tyköistuvia. =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :heart:

sadee80 & kirppu 6+5 :heart:
 
Taas omaa napaa vaan, anteeksi siitä.

Tänään ultraan meno edessä jälleen. Viime viikolla ollut tiputtelua, ei tosin enää lauantain jälkeen.
Ultraan meno pelottaa, kun ei tiedä miten pienet voivat. :(
Mutta toisaalta haluan mennä, koska haluan tietää jos joku on pielessä.

:hug: sitä tarvitseville !

NH & nöpöset 10+1
 
Huomenia kaikille!

neljäshaaveissa: Onnea sinullekin ultraan

Minäkin olen menossa tänään tarkastusultraan, oireet on hävinneet ja eilen soitin omaan päivystykseen kun en saanut naistentaudeilta kysistä ketään kiinni ja suositteli ultraa ja pääsenkin tuohon omaan neuvolaan vielä tänään tarkastukseen onko vauvoilla kaikki hyvin, että onko normaalia oireiden pois jääntiä

Maira: onpa sulla mukavan pyöree kuva kohdusta ja asukista, mulla oli sellainen sydämen muotoinen, alakautta ultrataan täällä ja rakko tyhjänä, saattaa sekin vaikuttaa asiaan, voisin laittaa itsekin tänne kullanmurujen kuva, toivotaan että ovat vielä kunnossa



Mutzilla ja kullanmurut 10+3
 
Sen verran kiireisenä pitää toi elukka ja mukula lauma ettei ehdi tänne jokapäivä piipahtamaan. Mutta mä kerroin muille muksuille vkl vaavista. Näytin ultrakuva ja kysyin että tietävätkö mikä se on. Esikoinen (6v) katseli kuvaa hetken ja totesi että tää on sun mahasta ja siinä on vauva :) 5v totesi vaan että jaa vauva ok, mut sen tarvii sit olla poika :LOL: 3v on nyt koko vkl selittänyt että sit mennään sairaalaan ja vauva otetaan äidin masusta ja sitten tuodaan kotiin, oon kyllä koittanut selventää että siihen menee vielä aikas kauan että se vaavi sieltä tulee. Kuopus 1v nyt ei luonnollisestikkaan tajua vielä mitään.
Tästä odotuksesta on kyllä ollut tosi paljon kiinnike kipuja ja muitakin vihlasuja ym ym. Oon vaan koittanut olla ajattelematta niitä. Maha turpoaa silmissä ja on jo nyt viikkoihin nähden valtavan kokoinen. No se nyt ei oo mulle mitään outoa kun jokaisesta muksusta maha on ollut valtava :LOL:
Kaikkille utraan menijöille kovasti tsemppiä ja toivotaan että kaikki on hyvin =)

mima ja kohta 10 viikkonen masuasukki
 
Nyt täytyy vähän tulla hehkuttamaan... =)

Mullahan ei neuvolassa viime keskiviikkona vielä kuulunu vauvan sydänääniä. Mutta nyt viikonloppuna kuuntelin taas huvikseni kotidopplerilla ja TADAA.. Siellähän se syke kuului! :heart: Myös mies ja lapset kuuli sen nopean jumputuksen.
Ei oo enää ihan niin epätietonen olo, joku siellä kyydissä on. =)


Tillintalllin 10+2
 
Kaikille ultraan menijöille myös täältä kovasti tsemppiä ja toivotaan että kaikki on hyvin!
Ja myös ultraa odottaville ja hermoilijoille kauheesti toivon kärsivällisyyttä ja toivottavasti pelot ovat aiheettomia!
Mulla itsellä myös aika pelokas olo.. Keskiviikkona on ultra ja hermoilen ja pelkään että mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin :( Viime viikolla olisin jo halunnut mennä "väli"ultraan kun pelotti niin kovin, mutta mies ei suostunut siihen. Ja onhan se ihan totta että pakko tässä olis alkaa luottaa että asiat voi mennä hyvinkin.. Jotenkin vaan tuntuu että lapsettomuushoidot on vieny uskon ja luottamuksen elämään. Samat tunteet tuli tutuiksi esikoista odottaessa ja kun raskauskin oli aika vaikea, en kunnolla uskaltanut uskoa että me saadaan vauva, ennenkuin lapsi nostettiin rinnalleni. Ja silloinkin oli niin epäuskoinen olo että onko tämä todella totta.. No, tämä on tätä ja ehkä tässä prosessissa aina jotenkin kypsyn ihmisenä..

-minttu ja pumpelo :heart: rv10+6
 
Miinariini :hug: :'(

Saagatar, Sane, Jennae, Pihlay, Neljäshaaveissa ja Mutzilla: :hug:

Odottamatonodotus: Ilmoitin töihin pikkukakkosen tulosta rv 7+4. Noin aikaisin mm. siksi, että tiesin pomolla olevan ajankohtaisia sijaisjärjestelyjä työnalla ja halusin antaa hänelle mahdollisuuden huomioida tilanteeni, ennenkuin pistää yhden sijaisen pihalle tarpeettomana. Pomo vaikuttikin tyytyväiseltä, että kerroin ajoissa.

Onnea mukavista ultranäkymistä Pohtijatar, Juupeli ja Maira :flower: Onnittelut myös Tillintallin sykkeestä :flower:

Tervetuloa Pikkuapina ja Sadee :wave:

Mussupussu: Olen ostanut kahdet ä-housut, jotka odottavat vielä lyhentämistä. Myös edellisestä raskaudesta on vaatetta jäljellä. Hyvänä pidän mustia suoria housuja, koska käyvät joka tilanteeseen. Eli näillä vaatteilla pärjäilen loppuun asti.

Lenniina ja pieni 10+3
 
Voi voi, halauksia kaikille joilla ultran takia epätietoisuus raskauden jatkumisesta!Voimia tytöt! :hug:

Mulla olisi huomenna ensimmäinen neuvola, ja perjantaina sitten kauan odotettu ar-ultra Femedassa. Alkaa jo se ultra jännittää...Mutta oireita on vaikka muille jakaa...Rinnat ihan hillittömän kipeät, vatsallaan nukkuminen sen takia nyt mahdotonta. Pahoinvointia ja ällötystä on edelleen, ja väsymys lamaannuttavaa. Töissä silti sinnittelen.

Johanna ja Pikkiriikki 7+0 :heart:
 
Neuvolasta ja ultrasta kotiuduttu ja kaikki hyvin, murut liikkuivat ja sydämet pamppaili kilpaa :heart: :heart: olo keveni taas ainakin 1000kg ja voi nauttia odotuksesta, seuraavan kerran näänkin murut 20.11 nt-ultrassa :heart:

Mutzilla ja kullanmurut 10+3
 
Moikkailenpa täältä minäkin. Jonkun taudin kourissa oltu niin ei ole hirveästi huvittanut omaa apatiaa tänne levitellä. Lämpöä, kurkkukipua, väsymystä, mahakin vähän sekaisin. Mutta taitaa olla jo paranemaan päin. Vielä tuo keikkuu yli 37C mutta vointi on vähän parempi (nytkin nukuin semmoiset 12 tunnin yöunet niin ehkä vaikutti :p).

Huomenna pitäisi äitin tulla kylään niin saa mieskin nukkua pitkään. Ja sitten jos on hyvä olo niin lähdetään me tytöt shoppailemaan porukalla. Toivottavasti ei enää lämpöile, olisi niiiin kiva päästä katsomaan kenkiä ja syömään ravintolaan...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä niitä vielä odottaville!

 
Mahtuisko tänne yksi odottaja lisää? =)
Elikkäs meille olis kolmas tulossa ja LA olis 17.06.2010. Tosin saattaa vielä muuttua kun ensi viikolla ultrataan uudestaan neuvolassa. Muut lapset syntyneet 09/07 ja 03/09 =)

emmmaa ja asukki 8+6
 
Heips! Viikonloppu oli ja meni, ja tänään oli vihdoinkin se ensimmäinen neuvola :) Kaikki oli hienosti ja sydänäänet kuuluivat todella hyvin ja voimakkaasti :heart: Viikkoja ei voi kuulema olla ainakaan vähempää, sillä muutoin äänet eivät olisi olleet noin selkeät.. :) Painoa tullut JO 1,5kg lisää, tästä karmeasta pahoinvoinnista huolimatta!! Mut siittä syytän vain ja ainoastaan noita Hesen luokseen houkuttelevia ruokia :saint: Neuvolantäti oli todella mukava, asiallinen ja osasi kertoa asioista hyvin, kiva! Nyt vaan odottelemaan ensi viikon lääkäriä (sisätutkimus, aargh!) sekä niskapoimu-ultraa. Aika rientääkin oikeasti niin lujaa vauhtia, että ne on käsillä ihan just..

Oma olo on edelleen pahoinvoinva, mutta jaksan päivän kerrallaan kun mietin että kyllä tän täytyy ihan kohta loppua, täytyy täytyy täytyy.. Ekassa raskaudessa oksensin rv 20 asti, että toivottavasti ei tarvii ihan sinne asti.. :whistle:

Possupiikin otostakin on nyt jo neljä päivää aikaa, ja mitään oireita ei enää ole. Perjantain ja lauantain käsi oli todella kipeä, ja perjantaina nosti pienen kuumeen ja väsytti ihan hirveästi mut ei mitään tuon kummempia juttuja, olen tyytyväinen että otin, ja ottaisin heti uudelleenkin.

Halauksia
:hug: kaikille joilla on epäilyksiä siitä onko masussa elämää ja :hug: myös niille jotka ovat saaneet ultrassa hyviä uutisia! :)

Ja emmmaa tervetuloa mukaan! Teilläkin pienet ikäerot lapsilla! :)

Nyt jos vaikka lähtis jääkaapin kautta suihkuun ja nukkumaan.. :wave:

Hakaneula & :heart: 10+6

Ps. Lasketun ajan saa muuttaa, on terkkarin mukaan 1.6 eli päivä laskuihin lisää! Ja Mutzilla tosta listasta saa ottaa mun kohdalta pois ton neljäs lapsi tulossa. Siinä riittää kun on laskettu aika ja nimimerkki, täällä ku liikkuu niin paljon noita uteliaita että yritetään nyt pysyä mahd. tunnistamattomissa :xmas:
 
Mutzilla: Onnittelut ihanista ultrakuulumisista :flower:

Tervetuloa mukaan turisemaan Emmmaa :wave:

Tänään vien esikon saamaan possu- ja kausirokotteet. Näin koko yön unia aiheesta. Toisessa unessa ajattelin, että pitäisikö mun nyt kuitenkin rokotuttaa itseni samalla, kun se on mahdollista (olen edelleen aikeissa odottaa rv12 täyteen). Toisessa unessa olin huolissani, että onkohan nyt viisasta rokotuttaa tuota esikkoakaan. Kyllä se näköjään vähän ressaa, vaikka en sitä ole edes itselleni myöntänyt. Olkaa onnellisia te, jotka olette jo päätöksen tehneet ja rokotteen ottaneet, säästytte tältä murehtimiselta =)
 

Yhteistyössä