~Kesäkuun kullannuput 2010~

Pine83 Kuten jo edellä moni vastas, ei meilläkää huoneenlämpöistä korviketta lämmitetä, ainoastaan sillon käytän mikrossa kun on ollu jääkaapissa..Mulla on myös reissussa aina 2dl tetra mukana mikä kipataan pulloon, syö minkä syö..

Meillä ei ton liikkumisen ja syömisen suhteen siis ole mitään ongelmaa, eli helppoo hommaa! :) Ja musta tuntuu et liikkumisen suhteen taidetaan ollaan kärkipäässä, ei nimittäin olla oltu kotona kun pari viikonloppua pojan syntymisen jälkeen, muutoin on oltu mun vanhemmilla (150km suuntaansa ) tai anoppilassa (n.200km suuntaansa ja jonne olen tänäänkin menossa ), on koluttu powerparkit ja kaupat jne läpi ilman mitää + suurimman osan reissaamisesta oon tehny autolla pojan kanssa kaksistaan, kiitän luojaani että jätkä autossa viihtyy joten ei oo onneks tarttenu huutojen takia suuremmin pysähdellä, muistaa vaan että vaippa on kuiva ja maha täynnä kun mennään.. :)

Kuten tuossa jo mainitsin, mä olen lähdössä anoppilaan, pitäis mennä tekee ristiäisjärjestelyt loppuun..Jotenkin on motivaatio kadoksissa, meillä on isännän kanssa ollu kohtalaisen paljon kränää sen työntekemisistä jne ja ei nyt jaksais mennä näyttelee onnellista perhettä..Mut eipä tässä muutakaa voi..Oikein kylmät väreet menee kun tietää että isännän sisko on tulossa kans anoppilaan ja näkee pojan ekaa kertaa, voi hitto sitä vouhkaamista, kantamista ja lässytystä.. :attn: Vaikka se tavallaan helpottaa mua niin jotenkin mulla nousee v.käyrä heti kun poikaa lällyttää joku muu..Tiiä mistä tuokin johtuu..

Pitäisköhän mun yrittää hankkia tähän se oikea elämä niin ei aina olis niin kovin "ahdistavaa"? :p :D

Unet on pojalla nyt ihan sekasin, mukava n.23 ruokaa ja nukkumaan, n.5 syönti ja nukkumaan rytmi loppu ja nyt se syö 22.00 - 02.00 - 06.00..Sais nää pirun helteet loppua, muutenkin jätkä on niin kärttynen kun olla ja voi, viime päivät on lähinnä ollu huutoa vaan kun sillä on koko ajan hiki ja huono olla, niinku meillä kaikilla..Viileempää keliä odotellessa.. :snotty:

Njoo, mä jatkan kahvin juontia, voikaa hyvin! :)

Maira ja emppu 8vko 2pvä
 
Niin palaan vihdoin asiaan Maira Suositteliko teillä neuvola vellejä?

Kuten sanoin meillä on vähän tullut päiviin rytmiä, poika nukkuu välillä päikkäreitäkin. Mutta silti on edelleen päiviä että syö vaan koko ajan ja nyt ovat alkaneet yöt(kin) mennä rikkonaisiksi - ei meinaa nälkä lähteä millään. No painoa onkin tullu 1kg per kuukausi, eli hyvin.
Silti tuntuu ettei ruoka =tissi meinaa täyttää. Vaikka pumppauksen perusteella kerta-annokset onkin suuria.
Niin että mikäköhän on neuvolan kanta velleihin imettäjillä, veikkaan ettei kovin positiivinen. Mutta ajattelin silti seuraavassa pojan 2,5kk neuvolassa kysäistä olisko aihetta tehdä jotain.
Tsemppiä Maira sinne, Espoon suunnalla lämpötila laski just yön aikana 10 astetta..viielämpi ilma on varmasti sielläkin pian :)
 
Miumiu Meille sano neuvolan täti jo ekalla käyntikerralla että suositeltavaa ei tietenkää olis ihan mahottoman aikasin alottaa velliä, mutta et meillä selvästi tarve tulee olemaan aikasemmin sille kun monella muulla, meillehän suositeltiin perunakin alotettavaks jo ennen 4kk ikää, ihan tuon mahottoman ruokahalun takia..Nyt en oo neuvolan th:n kanssa puhunu kun ei oo ollu neuvolaa mut hää mua sillon ohjeisti käyttämää ihan sitä maalaisjärkee ja seuraamaan omia tuntemuksia..
Meillähä meni siihen et nannia vedettii 2dl, sit pulautettii puolet pois ja taas huudettiin nälkää, tää rumba oli ihan mahoton..
Alotin maissivellin niin et pikkuhiljaa lisäilin sitä nanniin, ensin 20ml ja siitä sitten nostin annostusta, nyt menee velliä puolet ja nannia puolet eikä poika enää pulauttele vaan syö mahansa täyteen, röyhtäsee ja on tyytyväinen. :)

Mä voisin kuvitella että jos täysimettää niin vastaanotto voi olla nihkeempää neuvolan puolelta, oletus kun kuitenkin on se että vauva saa tarvitsemansa rinnasta, mä luulen et suosittelevat ennemmin lisämaitoo kun velliä, mut enhä voi varmaks sanoa..

Itse suosin sitä maalaisjärjen käyttöä, sano th mitä vaan, lienee kaikille selvää ettei pienelle voi mitä tahansa suuhun työntää, mut pakkohan on lisäravintoa antaa jos toisella on jatkuvasti nälkä.

Mutta mä jatkan täällä seurustelua, 3 tunnin taistelun jälkeen pääsin likomärän pojan kanssa anoppilaan...Mä vihaan rallikansaa...... :kieh:
 
Ok. Ajattelin minäkin että suosittelevat varmasti ennemmin korviketta, mutta vaikka tuntuu nälkäiseltä, paino kuitenkin on noussut hyvin :x
No ei tässä VIelä mikään kiire odotellaan nauvolaan asti, luotan meidän terkkaan, vaikuttaa ainakin sellaiselta tädiltä että maalaisjärkeäkin saa käyttää.
Jos ei muuta niin me varmasti aloitellaan kiinteiden maistelu ihan ajoissa. Ei kai sekään ole kiva että kaikki aika täytyy käyttää syömiseen, jää kiva seurustelu vähemmälle.

Kunhan pikkuinen voi hyvin, eikä saa turhaan vatsavaivoja :heart:
 
Hei kaikille! =) Jos nyt saisin jotain vihdoin kirjoitettua..

Täällä myös kävi niin, että masennuin pahasti heti alkuunsa. En saanut enää nukuttua ollenkaan, oli pakko hakeutua sairaalaan. Onneksi otettiin tosissaan ja sain apua, ettei tilanne mennyt pahemmaksi. Imetyksen halusin lopettaa kokonaan oloni takia, lopetin jo, kun poika oli 4pv. Korvikkeella menty siitä asti. Tällä hetkellä vointi on ihan ok, huonoja päiviä osuu välillä ja väsymys on kova. Mutta pikku hiljaa eteenpäin! Mies on onneks ollut kotona koko ajan ja ollut suureksi avuksi. Ensi viikolla mies menee töihin ja esikoinen takaisin hoitoon.

Pikkumies on tyytyväinen ja kiltti vauva. Syö ja nukkuu. Itkee oikeastaan vain nälkäänsä. Syö 3-4h välein, nukkuu päivälläkin pitkät pätkät. Ristiäiset meillä on 8.8, pidetään ne kotona.
Jälkitarkastus oli viime keskiviikkona. Pääasiassa kaikki oli hyvin molemmilla. Pikkumiehellä oli kiveksessä nestettä ja pieni napakanavan tyrä. Ovat kuulemma tavallisia juttuja. 6vkon mitat olivat 5450g ja 57cm.
Esikoisen kanssa oli ekat 3 vkoa aika vaikeeta. Vauvaa kohtaan käyttäytyi hyvin, mutta äiti ja isä saivat kokea kovia. Poika haki huomiota kaikella mahdollisella tavalla ja pääasiassa huonolla käytöksellä.

Korvikkeesta: Mekin annetaan huoneenlämpöistä korviketta. Ainoastaan jääkaappikylmä lämmitetään. Mukana aina 2dl tetra mukana ja se kaadetaan pulloon ja syö mitä syö.

Vellistä: Olen sitä mieltä, että maalaisjärjen käyttö on hyvä. En usko, että neuvolassa välttämättä suositellaan kauheesti vellin antoa tai kiinteiden aloitusta ennemmin. Neuvolassa on kuitenkin suositukset ja riippuu varmasti tädistä miten tiukasti niitä noudattaa. Esikoiselle aloitettiin vellit jo ennen 3kk ja kiinteätkin ennen 4kk.

Papuneiti ja Pikkumies 6vkoa 1pv
 
Tuhannet kiitos nopeista vastauksista Lenniina, Nasuliinih, Maira ja Papuneiti!!
Tänään lähdinkin jo huomattavasti itsevarmemmalla fiiliksellä liikkeelle ja oltiin oikein toooosi pitkällä lenkillä.

Sellaista vielä kysyisin, että jos sitä korviketta sitten antaa, niin voiko siihen samaan tuttipulloon laittaa myös seuraavan aterian vai olisko parempi olla useampi puhdas pullo mukana. Tänään otin 2 tyhjää tuttipulloa mukaan. Ehkä varustauduin nyt liiankin hyvin matkaan, sillä neiti nukkui lähes koko reissun, joten ruokaa ei edes tarvinnut... :LOL:
 
Jännittää, stressaa, touhuaa (tai ei touhua kun istuu koneella kun ei tiedä mistä aloittaa kaiken tuhannen asia tekeminen :D )... Tänään siis juhlitaan pikkuisen prinssin ristiäisiä :')

Pine83 Tietysti uusi pullo aina parempi mutta olen minä ainakin laittanut samaankin, kun muuten saisi joskus olla koko joukkio pulloja mukana.

Joo mutta nyt oli pikainen reissu, nyt on pakko lähteä hakemaan kukkia ja voileipäkakkuja ja sitten... juhlat alkavat siis kello 13.

Muoks. Täällä oli muuten ainakin yksi toinenkin missä juhlitaan tänään, joten tsemppiä ja kaikkea hyvää kaikkien juhlapäivään :)
 
Täällä myös ristiäiset tänään. :wave: Mutta onneksi vasta kello 15. Saadaan apua joka suunnasta, niin eihän tässä jää itselle mitään tehtävää... Mitä nyt ilmapallot kävin eilen hakemassa ja hedelmien pilkkomista (sangriaan) olis myös. Meillä on ihanat vaatteet miehen kanssa! Matchataan kivasti: molemmilla mustaa ja lime-vihreää. Anoppi olikin jo kastemekon pessyt ja silittänyt ja vaaleanpunaisen nauhan vaihtanut siniseen. Mun puolelta suvusta tulee alushame, johon on kirjailtu kaikkien sitä yllään pitäneiden nimet. Sen hoitaa taas juhlapaikalle mun äiti. Voi noita mummeleita! Nyt on ihan rauhallista täällä, mutta voe sitä hössötyksen määrää, kun molemmat pärähtää paikalle...

Ehkäisystä, mulle ei sitten sopineet ne Cerazettet. Vuoto ei ota loppuakseen, vaikka lopetin nuo pillerit. Ärsyttävää pelailla siteiden kanssa näillä keleillä. Pillerit aiheuttivat myös väsymystä, jatkuvaa näläntunnetta, kamalat finnit naamaan yms. yms. Juu kiitos ei!

Nyt pitää mennä!
 
Huh, ihanaa, mikä ilma! Jospa tänään pääsis oikein kunnon lenkille pitkästä aikaa, kun ei ole liian kuuma eikä sada.... Eilen ropisi oikein kunnolla ja nyt ulkoilma tuoksuu niin ihanalta! Poikarassu ei muutamaan päivään ole päässyt ulos juuri lainkaan kun parvekkeella ei viitsi nukuttaa, meillä on siellä nimittäin pataljoona hämähäkkejä enkä luota hyönteisverkkoonkaan. Eilen oli yksi järettömän kokoinen sisälläkin hoitopöydän vieressä :kieh: Brrrr.

Muuten täällä on aika samaa rataa mennyt arki. Poika nukahtaa hieman ennen 23, herää 1 ja 3 välillä ja siitä sitten otan kainaloon, jonka jälkeen herää 6:n maissa. Yleensä käydään vaihtamassa vaippa ja torkutellaan vielä tunti pari... jonka jälkeen ollaan tunti hereillä ja taas nukutaan tunti pari... onkohan tällainen ylenpalttinen nukkuminen normaalia? Sitten kyllä päivällä alkaa virkistyä ja on hereillä 2-3 tuntia kerrallaan. Jos pitäisin poikaa manducassa/kantoliinassa, tää nukkuis varmaan 10h putkeen. Mikä on aika jees, sillä muuten Oliver nukkuu päivisin sylissä tai sitten pitää melkein olla ihan vieressä lähes koko ajan, muuten havahtuu hereille. Ja manducassa ollessaan ei välitä mistään äänistä, kun taas muuten kaikki kolahdukset saavat hereille. En sitten tiijä, mistä yhtäkkiä moinen, kun ei meillä mielestäni mitenkään hyssytellä hissutella paitsi sitten kun on yöunien aika. Vielä en muuten ole oppinut yksin laittamaan manducaa päälle, tänään on vissiin treenattava kun mies on taas jossain festivaaleilla (töissä siis).

Kakasta vielä, meille neuvolan täti sanoi kakan väristä, että se voi muuttua vihreästä mustaksi ja keltaiseksi ja vaikka miksi, mutta on ihan normaalia. Rakenteesta ei sanonut mitään, pitääkin ensi kerralla kysellä. Meillä saattaa päivän aikana sekin vaihdella ryynimäisestä vetiseksi.

Mitä te touhuatte vauvojen kanssa päivisin jos olette sisällä?
Mie en osaa muuta kun jutella ja lauleskella vauvalle, välillä testaillaan babygymiä ja treenaillaan masulteen olemista (mistä Oliver ei juuri pidä muuten, kuin oman masun päällä), välillä on nakupyllyhetkiä eli tuuletellaan peppua, välillä luen lastenkirjoja kun en jaksa enää laulaa tai huomaan laulelevani joululauluja... :kieh: Tää kun ei viihdy siinä himskatin doomoon sitterissäkään, eikä liioin turvakaukalossa (paitsi autossa ollessaan). Tällä hetkellä sitterinä toimii siis syli, mutta olis välillä kiva syödä itsekin niin, ettei se päivän ruokalista olis pojan vaatteista luettavissa. :)

Ainiin ja poika haluaisi kovasti imeskellä äidin sormia... tarttuu ihan tosissaan käteen kiinni ja vetää suuta kohti :D Tutti on vissiin liian pieni hänen mielestään. :)

Ihania ristiäisiä Mussupussulle ja Nasuliinille! :heart:
 
milkei, sun pitää ostaa pojulle isompi tutti. :D

Me ollaan Millan kanssa lomailtu ihan kunnolla, on nimittäin neiti alkanut nukkumaan öisin melkein kellon ympäri! :eek: Päivisin sitten valvotaankin jo enemmän, onhan hänellä ikääkin jo melkein 4kk. Porkkana-perunamössöä ollaan maisteltu tässä viikon verran ja tuntuu maistuvan. :) Ja reisimakkarat ja posket senkuin kasvaa. :LOL: Ja hymyjä ja naurahteluja irtoaa päivittäin. En vaan ole saanut kuvaa vielä kun menee niin totiseksi kun yrittää räpsäistä. Jonain päivänä tässä kyllä vielä kuvan otan. :D

Korvikeäidit, onko teidän vauvojen kakka minkä väristä? Kun meillä tuota Nannia syödään niin se on aivan myrkynvihreää (tosin tuo rautalisä sen tummentaa), mutta eihän sen vihreää kuuluisi olla? Nyt me kyllä kokeillaan seuraavaksi sitä Baby Semp 1:stä kun yhdeltä palstalta luin että Nan aiheuttaa sen kakan vihertymisen. Ja kuulemma se on muutenkin vatsaystävällisempää. Tuskin on normaalia? Oli neuvolassa viimeksi sijainen töissä niin ei tullut kysyttyä kun oli niin kummallinen lässyttäjä. :kieh:

Ja Milla on nyt iso vauva kun Keskostipat loppuivat torstaina. :) Ja pahoin pelkään että alkaa hampaita tekemään. Nyrkkiä imeskelee, kuolaa aivan älyttömästi ja eilen huomasin että imeskelee ikeniään. Ei ihan vielä tarvitsisi kuitenkaan. Korjattua ikää vasta reilut 1,5kk kuitenkin. :)

Ja nyt kuulen kutsuhuudon.

mipsu ja Milla
 
pine83: Aluks mulla oli toinen tuttipullo mukana toiselle syöttökerralla, mutta kyllä mä nyt jo laitan samaan pulloon. Saatan tietty huuhtoa, jos mahdollista.

Pullojen keittämisestä: Esikoisen aikana jaksoin hyvinkin pitkään keitellä pulloja. Mutta nyt en ole keitellyt. Taisin ekalla kertaa keittää ennen kuin pulloja alettiin käyttää vauvalla.

Kakasta: Meillä siis kokonaan korvikevauva ja kakka on sinapin väristä. Sanoisin, että jos kakka on vihertävää, se korvike ei sovi. Kannattaa kokeille jotain toista korviketta. Meillä esim. Nan teki kakan aika kovaksi. Tuttelia käytetään nyt. Mutta esikoisella taas aikoinaan sopi Nan paremmin kuin Tutteli. Meillä ainakin terveydenhoitaja sanoi, että kakka on juuri hyvännäköistä, kun neuvolassa oli poika kakannut.

Papuneiti ja Pikkumies 6vko ja 2pv
 
Miumiu83: Onko teillä tutti käytössä?? Epäilisin, että kyseessä vaan kova imemisen tarve, joka vauvoilla on luonnostaan. Ja käyttää imemiseen sitten käsiään. Niin, ja tuli vielä mieleen, kun luin noita aikasempia juttuja, että jos kitissyt ja imenyt käsiään, niin voisko olla nälkä? Ajattelin, kun epäilit sitä, että riittääkö maito.
 
...voi tehdä hampaita...Meillä kulmuri jo sillei et näkyy ihan selvästi ikenen läpi, jätkä kuolaa ja koko ajan pitäis jotain olla suussa mitä lutkuttaa kun ilmeisesti ikenet kutiaa...Ja kyllä, tämän hammasasian varmisti thkin pari viikkoa sitten.. :p :D Meillä ollaan varhaiskypsiä... :LOL:

Kakka oli pojalla yhdessä kohtaa vihreää ja nannia meilläki syödään, mut kakan koostumus ja väri muuttui täysin kun on alettu antaa velliäkin, eli nyt kai on ihan "normaalia", vaikkei meille kyl th sanonu et se kakka vihreenäkää olis jotenki omituista ollu..(näki kyllä kun poika kakkas )

Mutta mä koitan täällä herätä et saisin ristiäisjärjestelyt saatettua loppuun, tänään klo.13.00 aloitetaan nimenanto ja mua jännittää jo etukäteen et paljon itken, tuo pappi kun tekee yleensä aika persoonallisia toimituksia ja nytkin meiltä kyseli että millainen poika on, mitä hänestä toivomme jne jne..Eli nessuja varmasti menee taas.. :whistle:

 
papuneiti Tuo on varmasti se todennäköisempi vaihtoehto :) Mies heitti tuon hampaidentekoepäilyn. En siihen oikein uskonut, vaikka muistelinkin että Mairalla se oli totta. Piti silti kokeilla ikenet läpi, ei siellä tuntunut mitään.
Ei ole tuttia käytössä - olisi kyllä, mutta ei pikkuinen huoli, yritettiin eilenkin kokeilla jos huolisi.
Annettiin tosiaan sitten illalla vähän korviketta, kun itku vaan jatkui ja jatkui. Eipä poika kovin mielellään sitä syönyt ja paljon ei mennyt. Mutta nyt nukkui yönsä kerrankin hyvin 5h+4h.

Muoks. Meillä th sanoi kakan vihreydestä että voi olla että vauva ahmii ja nielee ilmaa. Mutta ei tuntunut olevan väristä yhtään huolissaan.
Myöhemmin väri muuttui sitten keltaiseksi.
Tämä oli kylläkin ihan pienenä.
 
Olipas eilen tapahtumarikas päivä. Leo jäi iskän kanssa kaksistaan, kun mama kävi hemmoteltavana kasvo-, käsi ja jalkahoidossa. Samalla pääsin eroon noista odotusaikana kasvaneista naamahaivenista. Nauratti kyllä valmistautuminen tuohon muutaman tunnin poissaoloon "Onhan teillä ruokaa? Maitoa on jääkaapissa. Pärjäättehän te nyt varmasti kaksin." jne. Ihan kun olis ollut johonkin pidemmällekin lähdössä. Hyvinhän he kaksin pärjäsivät kun poika nukkui melkein koko ajan. Illalla Leo pääsi elokuviin, kun käytiin drive-in -leffassa ja hienosti onnistuivat syötöt ja vaipanvaihdot autossa.

Nukkuminen on nyt parina yönä ollut ihanan rauhallista. Unta on kiskottu pitkiä pätkiä ja syötöt on sujuneet hyvin, poika on syödessään puoliunessa ja nukahtaa helposti uudelleen omaan sänkyynsä. Olisiko aiemmin se kuumuus häirinnyt yöunia.

Voimia ja jaksamista kaikille masennuksesta toipuville. :hug:

Onnittelut nimen saaneille. Toivottavasti ristiäiset (tai muut nimenantojuhlat) sujuivat kaikilla hyvin. :flower:

Leo hymyilee paljon ja jo melkein naureskelee kun vähän masusta kutittelee. Kuvaaminen on vaan tosi vaikeaa, kun hymy hyytyy heti kun näkee kameran. Sitten vaan ihmetellään kulmat kurtussa, että mitä se mutsi taas ton laitteen kanssa sohii. Tässä yksi harvoista kerroista kun olen onnistunut kameralla sen hymyn ikuistamaan.

 
korvikkeista ja vihreästä kakasta sen verran että meille suositeltiin neuvolassa Nutrilon Comfort-jauhetta, pitäisi olla kaikkein vatsaystävällisin korvike ja th painotti että juuri tämä korvike värjää kakan vihreäksi, ei tarvitse pelästyä. nyt n. kuukausi ollaan nutrilonilla menty eikä vatsavaivoja ole ihmeemmin ollut :)

meillä mennään nukkumaan siinä 00.00 ja heräillään 9.00, eli 9h unia vedellään ilman ainuttakaan yösyömistä! B) päivällä ei nukuta kuin sellasia puolen tunnin pätkiä..
 
Papuneiti, onneksi olet saanut apua masennukseen ja olo on ilmeisesti jo parempi. Mulla on välillä ollut tosi huonoja päiviä ja yksi viikko oli niin raskas, että luulin jo, etten kykene hoitamaan Valoa, mutta onneksi olot ovat menneet kuitenkin aina ohi. Ilmeisesti ovat olleet surua eivätkä masennusta.

Pullojen keittämisestä, meillä on käytössä mikrodesinfiointikupu ja se on todella kätevä. Desinfioimme pullot noin joka toinen käyttökerta sne lisäksi, että pesemme joka käyttökerran jälkeen.

Korvikkeista, mulla ei ole maito riittänyt missään vaiheessa ja Valo on syönyt korvikkeita. Hänellä oli vatsa tosi pinkeänä parin viikon iässä, jolloin terkkari kehoitti antamaan laktoositonta jauhetta eli juuri tuota Tupuhupunan mainitsemaa Nutrilon Comfortia. Masun palauduttua normaaliksi olemme antaneet Baby Semptiä. Sairaalassa meille sanottiin, että korkea bilirubiiniarvo värjää kakan vihreäksi, mutta en tiedä, kuinka kauan vauvoilla voi olla arvot korkealla...Valolla kakan väri muuttui vihreästä keltaiseksi oltuaan vuorokauden sinivalolampun alla viikon ikäisenä.

Valon koko nimi on muuten Valo Antero Jousia. Meillä oli nimenantojuhla 4.7. Oli oikein onnistunut juhla kaikin puolin.

 
Olipas kiva kuulla teidän päivä- ja yörytmeistä, vaihtelevat kyllä näköjään aika paljon itse kullakin. Täällä ei ole mitään järkeä pitää poikaa yhtä kyytiä kahta tuntia kauemmin valveilla, hirveä väsy kiukku vaan aikaiseksi. Tänäänkin puolitoista tuntia yhtämittaista valvomista riittävästi, menee ilman kitinöitä. Toisaalta öitä ei todellakaan nuku millään yhdellä syötöllä läpi, nukkumaan 21-22, syö noin yhdeltä ja neljältä ja monesti vielä kuudelta, jolloin sitten jo noustaan tai jatketaan unia tunnilla parilla. Tällä hetkellä ilmeisesti rytmi taas muuttumassa, viime yönä nukkui puoli kymmenestä yhdeksään, tosin ähisi ja puhisi viidestä puoli seitsemään...Ja tänään koko päivä tyyliin puoli toista tuntia valveilla, tunti unta...
Kakan väristä:Meilläkin oli alussa tuo viherkakka ongelma. Netistä luettuani selvisi, että liiasta etumaidosta, liiasta ilmasta ja ylipäätään vatsavaivoista johtui. Eli tuo etumaitohan on sitä, jos tarjotaan joka kerta imettäessä eri tissistä maitoa,ja vauva imee vaan sen helposti "irtoavan" maidon. Täytyis tarjota samaa rintaa useamman kerran peräkkäin, jos vauva syö tiuhaan. Ja yksi mahavaivoja aiheuttava on myös jos imettää liian usein, eli ainakin pari tuntia pitäisi olla syöntien väli. Täällä aika taisi parantaa vatsavaivat, tosin välttelen kyllä edelleen aika monia vatsanväänteitä aiheuttavia ruokia. Mut nää tietysti liittyy nyt imetetyn lapsen vatsavaivoihin, korvikehommista en osaa sanoa.

Lapsen kanssa tekemisistä
:Mä oon välillä vähän ihmeissäni mitä tuon pienen kanssa tekisin. Siis imetykset ja vaipan vaihdot joo, mutta mitä muuta. Eihän hän tietenkään ole kun sen puoltoista tuntia valveilla kerralla, mut silti. Minä pidän sylissä, mut yleensä ei viihdy kauaa, jos en ole liikkeessä koko ajan. LAttialla jutustelen, silittelen, näyttelen leluja, laulan. Välillä huiskii itse lelukaaren leluja, josta tosin mulle tuleel huono omatunto, että pitäskö sen kanssa kuitenkin olla. Toinen asia, josta poden huonoa omaa tuntoa, on tuo sylissä pitäminen. Kaikkialla toitotetaan että syli on lapsen paras paikka, mutta kun ei toi viihdy kun olkapäällä ja sit tosiaan liikkeessä. Pitäsinhän minä, mutta kun ei :( Mieluummin on lattialla selällään ja jutellaan siinä.No, kaipa siitä ihminen tulee silläkin lailla ;)

Jeps, taitaa taas olla tunti unta takana, joten kutsu käy :)
 
Se olis sitten taas vähäksi aikaa arki koittanut, mies meni töihin ja me ollaan täällä kolmistaan. Onneksi hänellä on lomaa vielä kaksi viikkoa jäljellä. Ainakin ennen ristiäisiä saa muutaman päivän ottaa.

Saisi tuo kuumuus jo helpottaa! Mulla on mennyt vauvanvaatteista varmaan jo kaikki 62:setkin pieneksi tuolla kaapissa. Poika kun ei suostu olemaan kuin vaipoissa, vaikka täällä sisällä ei mikään lämmin edes ole.

Olen taas mainonnan uhri ja tilasin eilen ne Bravadonin body silk seamlessin liivit netistä. Meni hermot kun toisista imetysliiveistä lähti kaarituki eikä yksillä liiveillä pärjää. Kahdet yöimetysliivit on vielä lisäksi. Jos nuo Bravadonit on hyvät tilaan niitä sitten lisää. Shoppailemaan lähtö kun ei innosta noiden pienten kanssa.

Mitään säännöllistä päivärytmiä meillä ei vielä ole. Nukkumaan menee yleensä 23-00 ja heräilee joskus 3 joskus 5 syömään ekan kerran. Siitä sitten vedellään unia noin yhteentoista ja syödään siinä välillä vaihtelevasti joko kaksi tai kolme kertaa. Joinain päivinä unettaa päivälläkin kovasti ja joinain sitten torkutellaan pienissä pätkissä eikä jakseta rauhoittua nukkumaan muualle kuin syliin.
Kun oli viileämmät kelit, nukkui vaunuissa tosi kivasti. Nyt varmaan alkaa sitten jotain rytmiä tulla, kun alkaa esikoisen kerho ja muutenkin ulkoillaan taas säännöllisemmin.

Uskoisin, ettei samalla tavalla ehdi "viihdyttää" vauvaa kun on kaksi tai useampia lapsia. Minä joskus lauleskelen poitsulle ja näytän leluja leikkimatolla. Joskus saa sitten viihdyttää itse itseään ja seurailla kotitöiden tekoa lattialla, sylissä tai sitterissä. Onneksi on alkanut jo muutamia hetkiä viihtymään itsekseen ja leikkimatolla kovasti kääntyilee mahalta selälleen ja jokeltelee leluilleen. Tietysti tulee myös juteltua ja kujerreltua paljon, varsinkin kun usein saa hurmaavan hymyn palkaksi. Ulkona tykkää kovasti olla sylissä ja katsella puita. Joskus iltaisin kun on levoton, mennään ulos kävelemään, niin että on joko liinassa tai sylissä ja siihen aina rauhoittuu.

Jonna H ja Miumiu83: söpöt pojat teillä :heart:

Papuneiti ja Saagatar : Jaksamisia teille kovasti, onneksi jo parempi olo :hug:

Unna ja Nuuk kohta 2kk
 
Poika sai eilen nimekseen Juha Eerik! :) Kovin oli rauhallinen jätkä vaikka koko ajan menikin sylistä toiseen kun kaikki halus pitää sitä sylissä kun näkivät melkein ekaa kertaa tuon..
Mutta mä alan sepeemään tota lahjamäärää minkä tuo sai.. :)

Maira ja emppu (Juha ei istu suuhun tekemälläkään.. :p ) kohta 9vko
 

Yhteistyössä