~Kesäkuun kullannuput 2010~

kakkaamis ongelmaa/vaippa ihottuma-asiaa:
apuja kaipaisin, etenkin niiltä jotka tietävät jotain imetys dieetistä, onko auttanut vauvan maha ongelmiin?!!

Elikkäs vauvalla ollut alusta asti vihreä kakka. väri vaihtelee vaaleammasta, ihan tummaan vihreään. maha kipuja ja pylly vaippa ihottumalla ja punainen kokoajan.
Uskoisin että reagoi minun syömisiin, on niin herkkä mahanen. kahvi on ähennetty2kpp/päivä. ruisleipä, sitrushedelmät, tomaatti,paprika, mausteet pois.. tällä jonkinverran ollut parempi maha. ja luulen että tuo äkänen kakka pitää pyllyn kokoajan ihottumalla ja punaisena, vaikka on sinkkivoiteet, ilmakylvyt..ym käytössä ja perus vaipasta iho helahtaa ihan mansikan punaiseksi ja ärtyneeksi. kestovaipat siksi käytössä.
cuplaton ja gefilus tipat myös menee...liekkö mitään vaikutusta.
Ajattelin että seur.kokeilisin imetysdieettiä, jospa silla saatais vaavia parenpaan kuntoon.
onko kellään kokemusta tuosta imetysdieetistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja inkkukinkku:
kakkaamis ongelmaa/vaippa ihottuma-asiaa:
apuja kaipaisin, etenkin niiltä jotka tietävät jotain imetys dieetistä, onko auttanut vauvan maha ongelmiin?!!

Elikkäs vauvalla ollut alusta asti vihreä kakka. väri vaihtelee vaaleammasta, ihan tummaan vihreään. maha kipuja ja pylly vaippa ihottumalla ja punainen kokoajan.
Uskoisin että reagoi minun syömisiin, on niin herkkä mahanen. kahvi on vähennetty2kpp/päivä. ruisleipä, sitrushedelmät, tomaatti,paprika, mausteet pois.. tällä jonkinverran ollut parempi maha. ja luulen että tuo äkänen kakka pitää pyllyn kokoajan ihottumalla ja punaisena, vaikka on sinkkivoiteet, ilmakylvyt..ym käytössä ja perus vaipasta iho helahtaa ihan mansikan punaiseksi ja ärtyneeksi. kestovaipat siksi käytössä.
cuplaton ja gefilus tipat myös menee...liekkö mitään vaikutusta.
Ajattelin että seur.kokeilisin imetysdieettiä, jospa silla saatais vaavia parenpaan kuntoon.
onko kellään kokemusta tuosta imetysdieetistä?
 
Inkkukinkku, mie jätin vielä sipulin ja kaikki kaalit (parsa, kukkakaali jne.). Tuleeko sulla hirmu paineella se maito? Meinaan miulla tulee ja auttaa, kun nojaa taaksepäin imettäessä, poika ehtii niellä kunnolla eikä mene niin paljoa ilmakuplia masuun. Näilläpä siis kakka on muuttunut takaisin keltaiseksi, tosin on löysää edelleen. Jännittää mitä Oliverin massu tykkää D-vitamiineista, jotka alotetaan maanantaina :whistle: Tilasin kyllä siskolta Suomesta niitä Jekovitteja varmuuden vuoksi, koska täältä ei moisia saa.

Bepanthen on muuten siis auttanut vaippaihottumaan, JEE! Talkki ja sinkkivoide ei siis auttaneet lainkaan.

Nyt suit sait sukkelaan imuroimaan, kun poika nukahti...

milkei & oliver 3vk 5pv
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :wave:

Ei ole tullut kirjoiteltua ahkerasti, kun kesäsuunnitelmat ovat kuluttaneet aikaa eikä olla pahemmin kotosalla ja koneen ääressä oltu. Lisäksi sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja mieli on heitellyt laidasta laitaan sen vuoksi. Lääkityksen voimin tässä nyt sitten mennään eteenpäin ja olokin on hieman helpottunut.
Poika on edelleen syötävän suloinen ja hurmaa hymyillään. Kasvanut ainakin kovasti, kun alkaa nuo pienimmät vaatteet kiristää ja saa siirtyä kokoa isompiin. Ilmavaivoista poika kärsii jonkun verran ja käytössä on nyt gefilus- ja cuplaton-tipat, joilla olo helpottuu. Mies palaa töihin ensi viikolla, joten karu arki alkaa taas. Hieman pelottaa jo valmiiksi miten sitä taas pärjää noiden kahden lapsen kanssa päivät yksistään, kun on nyt tottunut siihen et mieskin auttaa hoitamisessa...

Jaahas poitsu huutelee iltamaitoaan, täytyypä siis mennä...
 
Huomenna edessä miulla jälkitarkastus, saa nähä mitä lääkäri sanoo sektiohaavasta. Vielä silloin tällöin tulee yhtäkkisiä viiltokipuja haavan seudulle.
Miul ei viel menkkoja oo kuulunu, ja miehelle puhuin ett samanlainen tunne on ku rupesin pientä prinsessaa odottamaan. Kortsua ollaan käytetty sänkypuuhissa mutta kerran mennyt rikki. Joten saas nähdä pitääkö tunne paikkaansa vai ei.

Täälläkin vauvan hoitamisen palkitsee pienokaiset hymy ja ne silmät kun pikkanen katsoo ihan ihmeissään maailmaa. Myö ostettiin leikkimatto pikkaselle ja siinä Linda ihan ihmeissään kattelee roikkuvia leluja ja vahingossa kun saa heilumaan jonkun niistä nii voi sitä riemua ja ihmetystä :)

Linda kasvaa kovin, ja joudun antamaan yhä enemmän tuttelia neidille, koska oma maito ei millään riitä. Onko täällä muilla samantyyppistä "ongelmaa", ettei maitoa todellakaan riitä tarpeeksi vauvan tarpeisiin?

Mites teillä omat miehet ovat suhtautuneet vauvan hoitoon? Tai silloin aikoinaan ensimmäisen kohdalla. Täällä muuten ihan jees, mutta mies viihtyy paljon töissä ja jos sattuu vapaata niin yleensä menee sitten kaljaa sen mukaan ja menojalka vipattaa. Oisko kenelläkään vinkkejä miten sais miehen ymmärtämään ettei meitä ole enää kaksi vaan kolme ja ollaan nyt perhe, ettei kaikkiin tapahtumiin voi lähteä?

Mutta nyt hieman netteilyä ja nukkumaan, mies jälleen töissä :/

-Anna ja Linda 6vk.
 
Täällä keinutaan =) Kävin tänään ihan itekseni ostoksilla, mies hoiti poikaa. Hain Emman sitterin, poika tuntuu tykkäävän, itekseen siinä nytkin keinuttelee.

..taidan kohtapuoliin painua nukkumaan, tai ainakin yrittää..parina yönä nukuttu niin huonosti. Eilen meni vähän hermo kun poitsu vaan söi ja söi ja hösläsi niin ettei syömisestä meinannut kuitenkaan tulla oikein mitään. Kävin sitten vaan laittamassa omaan sänkyynsä nukkumaan ja sinnehän se pian nukahti. Olisko ollut yliväsynyt, tänään kokeillaan samaa..
 
Leo tuntuu kehittyvän hirmuvauhtia. Jätkä kattelee jo tosi skarppina ympärilleen ja kannattelee päätään hienosti. Toissapäivänä oli iskän kanssa leikkiessä kääntynyt itse vatsamakuulta ensin kyljelleen ja sitten selälleen. Pari kertaa on jo aiemmin kääntynyt itse mahalleen. Meillä myös tuo Liberon ampiaislelu on ihan ykkönen ja se pitää aina olla mukana viihdyttämässä. Kovasti Leo sitä jo osaa itsekseen huitoa liikkeelle. Ihanaa, viime yönä uni maistui 4,5 tuntia putkeen ja sen jälkeen heräsi 1-2h välein vain pikaiselle syötölle. Nyt se vetää vieläkin sikeitä tuolla. Eilen uskaultauduin ekan kerran synnytyksen jälkeen saunaan. Olipa luksusta. Päästiin vieläpä miehen kans kaksin, kun mummi ja ukki vahtivat Leoa. :)

Kakkaa kyllä suolletaan täälläkin urakalla. Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) olen vaihtanut vaipan 4 kertaa tunnissa. Tämä kakkaralli alkoi D-vitamiinin aloittamisen jälkeen. Nyt olen vaihtanut Jekovitin D-tippoihin ja Kupla Stoppia annetaan pari kertaa päivässä, tuntuu, että on pikkuisen rauhoittunut. Pirkan sinkkivoide on meillä tehonnut pyllyn punoitukseen todella tehokkaasti.

Ehkäisyä en ole vielä edes miettinyt, mutta Cerazette on ainakin pois suljettu. Käytin sitä aiemmin, mutta en tykännyt, kun tiputtelevaa vuotoa oli koko ajan ja muutenkin olo oli jotenkin ankea. Eräällä ystävälläni Cerazette aiheutti todella pahan hiustenlähdön.

Meillä mies hoitaa lasta siinä missä minäkin ja tekee sen mielellään. Öisin hoitaminen jää usein mun vastuulle, mutta se taas johtuu siitä, että miehellä ei ole mistä syöttää.

Sitterin hankintaa olen minäkin miettinyt. Onko kellään kokemuksia, kumpi on parempi, tuollainen keinuva vaiko jousimallinen?

Kiitos Milkei, Oliver on myös hieno nimi. Meillä vaunuissa nukutaan myös hyvin, mutta vain silloin kun ne liikkuu. Ja totta, hankaloittaa shoppailua ikävästi (mikä ei välttämättä ole huono asia)

Liivinsuojista. Mulla on käytössä Natusanin kertakäyttöiset liivinsuojat. Ostin kyllä muutamat kestosuojat, mutta ne on niin tönkköjä ja näkyy ikävästi paidan läpi, etten tykkää käyttää. Natusanit on mukavasti muotoiltu. En kyllä ole huomannut, että niistä irtoaisi mitään nöyhtää.

Pullosta olen antanut aluksi korviketta (heti sairaalassa) kun oma maito ei vielä riittänyt ja sittemmin kerran pari omaa tuotantoa. Hienosti on silti tissistäkin maistunut.

Miumiu kiitos reseptistä, täytyy kokeilla. Ihan tuli vesi kielelle.

Myntti on teillä varmaan hulinaa. Huhuh jos noita maitovampyyreita olisi kaksi, tuossa yhdessäkin on tekemistä.

Jonna & Leo 1 kk ja 1 pv
 
Heippa pitkästä aikaa!
Lukemassa olen käynyt päivittäin, mutta ei vaan tahdo ehtiä kirjotteleen..
Viikonloppuna oltiin muumimaailmassa ja Turussa hotellissa yötä. Hyvin meni reissu, paitsi yön Elsi nukkui vähän levottomammin, johtui varmaan vieraasta paikasta ja siitä että nukkui vaunukopassa. Kivaa oli päästä vähän kotoo pois, mutta kiva oli tulla takaisinkin, nyt on vähän väsymystä ilmassa. Ens lauantaina on kavereiden häät, esikoinen menee anopille hoitoon ja mun äiti tulee meille hoitaan Elsiä, vähän hirvittää miten pystyn rentoutuun häissä, eka kerta on nyt kun niin pitkän ajan olen vauvasta erossa. Yöksi tullaan kuitenkin kotiin, joten aamulla heti nähdään. Sunnuntaina onkin sitten mun kummitytön (Elsin tuleva kummitäti) rippijuhlat, joten rauhallisesti täytyy häissä olla.
Mä tilasin jalanpohjamuotin tuolta bake and partysta. Olisko kellään mitään hyvää reseptiä pikkuleipiin, joita vois tuolla muotilla tehdä? Pipareista en niin välittäis.. Ristiäiset meillä on vasta 15.8. Tarjottavana on mansikkakermakakku, jonka tilasin konditoriasta, voileipäkakku, joku kuivakakku, pikkuleipiä 2 lajia, mokkapaloja, vatruskoja + munavoita. Nämä nyt ainakin. Ite teen voilepäkakut, kuivakakut ja toiset pikkuleivät, mummut tekee loput.
Ihania kuvia teidän vauvoista :heart: Meillä Elsi kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. Kova tyttö naureskelemaan ja juttelemaan. Pystyssä pitäisi olla koko ajan, varaa tosi tukevasti jaloilleen. Makuuasennossa suostuu hereillä ollessaan olemaan vain syödessään ja leikkimatolla. Leikkimatolla kuuluu ihania riemunkiljahduksia kun huitoo leluja :heart: Tarkkaavaisesti myös seuraa ympäristöä. Kauheesti möngertää eteenpäin mahallaan, sängyssä saa vetää alaspäin kun on pää päädyssä kiinni. Tai sit on siellä poikittain.
Jaahas, nyt kuuluu ilmotus että "äiti ruokaa, NYT, HETI!"

:wave:
minttu ja elsi n.2,5kk
 
Käytiin tänään 1kk neuvolassa... kamalan nopeesti kasvaa poju.. nyt jo 4420g ja 54,5cm pitkä :D yli kilo tullu kuukaudessa.. mut niin tuo esikkokin kasvoi kilon kuussa vauvana :)

Napaa piti vähän laapistaa mut muuten on ok :) Koliikki keinu on ihana, ku siihen rauhottuu useesti.. jonkinverran siis masuvaivoja täällä..

Eipä muuta.. esikon kanssa leikkimään hetkeksi :)

Anzzu ja poju 1kk
 
Hitsi kun ei ikinä ehtis kirjottaa sitä mitä haluaa..
Oli eilen tarkotus kommentoida bannahlle, meillä on esikoinen ja hyvin tuo mies on osansa hoitanut. Mutta hän on aina ollut niin lapsirakas, enemmänkin kuin minä.
Siltikin on välillä joutunut sanomaan pari sanaa.
Mutta kun nuo miehet ei aina puhetta ymmärrä, auttaisko teillä jos keksisitte kolmistaan jotain kivaa ulkoilua/puuhastelua, tai sitten sinä lähdet vaihteen vuoksi pariksi tunniksi ulos ja pikkuinen jää miehen hoiviin. Jos mies ei vaikka osaa ottaa osaa, äiti ja lapsi kun ovat aika tiiviisti yhdessä :) Ehkä ymmärtäisi että teitä on nyt kolme ja ei se hoitaminen aina ole niin helppoa, tukea tarvitaan.

Sittereistä En paljon tiedä, mutta päädyttiin halpaan ratkaisuun, kun sitä ei kaiketi tarvita kovin pitkään. Ylipäätään hankkittiin se koska ilmeisesti siitä on hyvä alkuun myös syöttää (jos ei vielä ole/voi käyttää syöttötuolia)

No minä lähden metsästämään jälkitarkastus-todistusta, ei sitten osannutkaan lähettää sitä postitse :kieh: Kiva kun tiedän tämän sijaislääkärin nimen..Enpä tiedä en..

JonnaH Piirakka olikin tosi nannaa!
Heh, "maitovampyyri" onkin hyvä :D Katsottiin juuri viikonloppuna oikea maraton True blood-vampyyrisarjaa.
 
Inkkukinkku:
Minä olen erikoisruokavaliolla nyt imettäessä, koska meidän vauvalle tuli raajoihin punainen ihottuma, pyllyvako oli tulipunainen, vaippa-alue hurjilla näpyillä, kakka oli limaista, valkoista, vetistä ja vatsavaivoja paljon. Tiesin heti, että allergioita on vauvalla mitä ilmeisimmin, koska meidän esikoisella oli myös vauvasta asti ja oireet täsmäsi. Jätin pois ensimmäisenä maidon omasta ruokavaliosta, jolloin ihottumat parani kaikkialta parissa päivässä kuin simsala pim. Suolisto-oireet jäivät, joten jätin pois myös kotimaiset viljat. Suolisto-oireet helpottivat ja kakka muuttui normaaliksi. Edelleen on ilmavaivoja vauvalla paljon, mutta ei niin pahasti kuin aiemmin. Meillä on neuvolalääkärille ylimääräinen aika ensi viikolla allergiaepäilyjen vuoksi ja ilmeisesti saadaan lähete lastenlääkärille sairaalan lastentautien polille (parasta olisi saada, koska peruslääkärillä ei ole tarpeeksi tietämystä vauvojen allergioista ja niiden hoidosta).

Vihreä kakka ja noin kova vaippa-alueen ihottuma vauvalla voi olla merkki allergioista. Siispä kannattaa olla neuvolaan yhteydessä oireista ja pyytää aika mahdollisimman pian lääkärille. Maidoton ruokavalio aikuisella on suht helppo toteuttaa ja kokeilla viikon-kahden verran, koska melko nopeasti näkyy ihottuman suhteen mahdollinen allergia, suolisto-oireet puolestaan häviävät vasta kahden viikon aikana. Maidottomassa kannattaa huomioida, että todellakin on ilman maitoa ja laktoosia; maitoa ovat mm. hera, kaseiini (kannattaa käydä allergia- ja astmaliiton sivuilla, sieltä löytyy tarkemmin maidon eri nimikkeet). Viljattomalle kannattaa ryhtyä vasta maidottoman kokeilun jälkeen/ aloittamisen jälkeen, ettei tule turhia eliminointeja tai vääriä johtopäätöksiä. Toivottavasti teillä on kyse suoliston kypsymättömyydestä eikä allergioista ja tilanne paranee nopeasti, kun vauva kasvaa eikä sinun tarvitse olla kauaa dieeteillä. Allergiataisto on meinaan raskasta, vaikka siitäkin selviää. :hug:
 
Molemmat lapset nukkuu... :saint: Päivärytmi alkaa oleen aika selkeä tytöllä. Olen siis häntä hienoisesti siihen ajanut, että homma toimii esikoisenkin kannalta. Tyttö herää aamulla n. 7.30 ja siitä n. tunnin-puolentoista päästä nukkuu lyhyet (30min-1h) unet. Sitten menee taas nukkumaan 11 aikaan ja nukkuu yleensä 3-4 tuntia. Yleensä 2 tuntia jaksaa max olla kerrallaan hereillä. Illan unet onkin vähän ongelmalliset, nukahtaa autoon jos on jotain menoa, mutta vaunuihin ei oikein tahdo kunnolla nukahtaa iltapäivällä jostain syystä, pieniä tirsoja vaan ottaa. Sitten ilta saattaakin mennä väsykiukkuillessa ja jos yliväsyneeksi pääsee, niin yöunille nukahtaminen on vaikeaa. Yöunille menee 19.30-20.00. Melko aikasin, mutta samoihin aikoihin menee esikoinenkin nukkumaan ja me miehen kanssa ei olla mitää iltavirkkuja, viimeistään klo 22 mennään nukkuun, niin onpahan iltasin sitten vähän kahdenkeskistä aikaa :heart:
Meillä mies osallistuu lasten hoitoon aktiivisesti. Vauvan ollessa ihan pieni, hän keskittyi lähinnä esikoisen hoitoon, kun mulla meni aika vauvan kanssa, mutta nyt hoitaa vauvaakin, viikonloppuisin on yöllä noussut syöttämäänkin että olen saanut nukkua :heart: Myös esikoisen vauva-aikana hoiti mallikkaasti osansa. Tosin meillä oli jo aikasemmin jääny pois jokaviikonloppuset ryypiskelyt/viihteellä käynnit. Nykyään mennään yhdessä tai erikseen silloin tällöin, ei ole tarvinnut asiasta vääntää.
Imetys meillä nyt sitten jäi, en jaksanut enää sitä lypsämisrumbaa, kun tyttö ei vaan kunnolla oppinut rinnasta syömään. Ei aika riittänyt yksinkertaisesti, kun ensin imetin ja sitten lypsin ja annoin pullosta että sai mahan täyteen, siinä vierähti helposti kaksikin tuntia/kerta.. esikoinenkin kaipaa kuitenkin äitiä.
Sitteristä: Meillä on baby björnin sitteri, olen ollut tyytyväinen. Siis sellainen joita on ollut varmaan aina. Se keinuu vauvan liikkeistä. Siinä on tosiaan kätevä syöttää kiinteitä, kun vauva ei osaa vielä istua. Ja esikoinen ja tämäkin vauva jo ovat katselleet siitä kun äiti laittaa ruokaa tms. jos ei lattialla viihdy just sillä hetkellä.
Jaksuja ainakin
[/b]syyshortensialle ja inkkukinkulle imetysdieettiin :hug: Toivottavasti inkkukinkun vauvalla olis kyse vaan suolistonkypsymättömyydestä. Meillä meni korvikkeista tytöllä kakka vihreäksi ja oli hirveät mahavaivat iltaisin. Nyt on annettu jauheesta tehtävää nutrilonin hypo-allergenic maitoa ja se on sopinut. Täytyy myöhemmin kokeilla taas tavallista korviketta.

 
Tsemppiä JonnaH:lle! Meillä tällä hetkellä tulee kakat, siis vauvalla :) kerran tai kaksi päivässä.

Ehtisköhän tässä muutaman rivin kirjoittaa, poika kyllä heräilee tuosta kohta. Hänellä on hassu tapa heräillä pikkuhiljaa, ynisee ja vengortaa ja sitten taas jatkaa unia. Ikinä ei osaa arvata mikä on se lopullinen herääminen, kunnes sitten herää.
Mitähän piti kirjoitella.
Tosiaan korviketta enimmäkseen syö, rintaa tarjoan aika ajoin ja kyllä sieltä tuleekin, mutta meinaa vaan pikkumies aina nukahtaa siihen, että ei onnistu oikein senkään takia. En tiedä olisiko maitoa tullut paremmin rinnoista jos ei olis alussa tarttenut antaa lisämaitoa, mutta kyllähän siinä alussa oli ongelmaa imemisenkin kanssa... No turha jossitella, näillä mennään.
Menkat eivät ole vielä alkaneet, mutta epäilen, että voisivat olla tulossa. Ovulaation tapaista kipua on tuntunut. Meillä ei oteta mitään ehkäisyä käyttöön, koska yli vuosi yritettiin tätä ensimmäistäkin ja IVF:llä on saanut alkunsa. Että jos tulis raskaaksi niin se olis kyllä melkoinen ainakin yllätys jos ei ihan ihme. Vaikka emme ole vielä kyllä päättäneet haluammeko varsinaisesti toista lasta, mutta mieskin on sitä mieltä, että jos sattuis niin käymään niin sitten saa tulla :)

Meillä mies hoitaa kans ihan hyvin. Yöllä herään yleensä minä syöttämään ja mies sitten aamun ensimmäisen, niin saan nukkua vähän pitempään silloin. Mutta meilläkin tosiaan on menot jo vähentyneet huomattavasti. Ollaan jo niin vanhojakin ;)

Kestovaippoja on nyt tullut käytettyä vähän vähemmän, jostain syystä...
Tuntuu vaan että tuota pissaa tulee ihan hirmuisesti, että mitenkähän paljon sitä imua pitäisi olla kestoissa, että ne vetäisivät, kun kertakäyttöisetkin nyt välillä falskaavat. Osaisko joku sanoa?
Miten paljon imuja ja miten usein niillä pitää vaihtaa vaippaa?

Näppyjä oli tosi paljon, helteillä varmaan vielä lisääntyivät. Nyt jo vähän parempana. Mutta iho on tosi kuiva niistä kohdista missä oli näppyjä, esim koko pää ja korvat. Neuvolasta sanottiin että ihan pienelle ei kannata laittaa ollenkaan rasvaa, mutta kyllä kai jo tämän ikäiselle voi alkaa laittamaa? Mikä olis paras? Eilen laitoin tuota Aqualan L:ää kun oli sitä kotona.

D-tipoista meillä käytössä D3 Gefilus. Tuo D3 on kai uusi ja paras(?) Neuvolan mukaan. Saatiin neuvolasta sitä Jekovitiä, mutta maistoin ja oli niin pahaa, että ei viittitty sitä alkaa edes antamaan, koska olin ostanut jo tuota D3 ja se on vähän paremman makuista. Ihan hyvin on vauva sen ottanut. Ja ilmeisesti ei pahempia oireita ole tullut. Kyllähän tuo paukuttelee pahan hajuisia pieruja ja välillä on kitinää ja huutoa, josta ei tiedetä aina että mistä johtuu, mutta ei mielestäni ole vielä mitään koliikkia tms.

Ja päivällä ei tosiaan nuku kuin lyhyitä pätkiä. JA nykyään nukkuu parhaiten mahallaan!
Uskallatteko muut antaa nukkua paljoa mahallaan? Yölläkin?

Painosta taisi olla kans juttua. Mulla tuli n. 7 kiloa, sairaalaan taisi jäädä jotain 5 ja muistaakseni n 10 päivää synnytyksestä olin jo tasan lähtöpainossa ja siitä lähti vielä pari kiloa pois. Noh nyt on alkanut tulemaan takaisin! Kai se on tämä kesän herkuttelut ja se, että syö edelleen niin kuin raskaana ollessa, koska silloin sain syödä ihan mitä huvitti, eikä painoa tullut liikaa. Pitää kyllä ottaa niskasta kiinni itseänsä kun kesä loppuu. Milloinkahan se muuten loppuu? ;)

Pulloista ja pumpun osista yms. kysyisin teiltä muilta, että miten pesette/steriloitte, joka kerran jälkeen vai miten?? Olen yrittänyt maalaisjärjellä itse nuo miettiä, että pitäähän tietysti olla puhdasta, mutta en kyllä joka kerta ala steriloimaan, hulluksihan siinä tulee, vai mitä?
Toisaaltahan puhutaan, että vauvan olisi hyvä saada altistusta ja sitä kautta vastustuskykyä, että ei liian steriilikään olisi hyvä...

Juu eiköhän tämä taas riitä. Sitten taas lisää kun muistaa mitä oli ja sattuu ehtimään!

T.Ripe ja Elvis n. 7 viikkoa
 
Kotiuduttiin juuri neuvolasta ja hihhei, kukas se sanoikaan lapsensa vetäneen pohjat painossa ja pituudessa... :kieh: Oliver 1kk on nyt 5 880g ja pituutta 58,5cm... :D Aivan siis yläkäyrillä mennään kuten raskausaikanakin, ja ihan siis pelkällä rintamaidolla.
Saatiin D-vitamiinitipat ja saas nähdä, miten niiden kanssa lähtee arki, kun on noita masuvaivoja jo ihan kivasti. Toisaalta sanovat, että D-vitamiinien piikkiin laitetaan helposti masuvaivat, jotka alkaa noin kolmen viikon iässä muutenkin, tiedä häntä. Sisko niitä Jekoviteja tuo kuitenkin.

Pullojen steriloimista miekii oon miettinyt, että miten työ niitä pesette? Jos pumppailee pariinkiin otteeseen päivässä niin eihän sitä jaksa niitä joka välissä keittää. Vai?

Mies hoitaa kyllä täällä kanssa, välillä vähän pitkin hampain kun sitä kiinnostais nöreillä ja kaikenmaaliman työjuttuja sillä on 24/7. Keskiviikoksi varasin ajan 2 tunnin hierontaan ja ihan mukisematta lupasi hoitaa poikaa sen kolme tuntia. Pumppailen varmuuden vuoksi sitten maitoa, ettei tule hätä :) Kerran aikaisemmin annettu pulloa kun kävin kampaajalla ja hyvin meni.

Nyt jos sais tuon pojan unille, ollut viis tuntia melkein täysin hereillä, mitä nyt yks 30minuutin torkahtelutuokio. Huoh. Ei tässä ehdi kyllä mitään muuta tehdä, kun roikottaa poikaa sylissä kun missään muualla ei viihy. Niin tekis mieli virkkailla edes, mutta nou kän duu.
 
Mähän oon täällä tänään kokoajan...
Ripe72: Meillä tyttö heräilee samalla tavalla hitaasti.. Hieman ärsyttävää yöllä kun mä herään tietysti heti kun se alottaa ääntelyn ja mönkimisen niin sitten odotella että koska arvon prinsessa on tarpeeksi hereillä syödäkseen :LOL:
Mä en pumppua ja pulloja joka kerran jälkeen steriloi. Pumppua en nyt enää käytäkään, mut päivisin vaan tiskasin huolella käytön jälkeen ja sit illalla heitin mikrosteriloijaan. Pulloja tiskaan aina kerralla isomman satsin ja usein ne sitten heitän mikroon, kun se on niin kätevää kun ei tarvi vahtia missään kattilan vieressä. Mutta ihan hyvin saatan antaa steriloimattomasta pullosta. Samanlailla toimin esikoisen kanssa eikä tuo ole ollut kuin pari kertaa elämänsä aikana pikkuflunssassa ja eka korvatulehdus oli nyt keväällä. Mä en todellakaan usko että liian steriili olis hyvä. Yhdessä tuttavaperheessä äiti on melko "hysteerinen" kaikkien pöpöjen suhteen, heillä käytetään jatkuvasti esim. käsidesiä ja heidän 2 lasta on vähän väliä sairaana.
Mahallaan nukuttamisesta: Meillä myös tyttö usein kun meinaa herätä vaikka yöllä, rauhoittuu takaisin nukkumaan kun kääntää mahalleen. Ilma mahassa ilmeisesti herättelee, koska mahallaan tulee sitten sellainen pierukonsertti että huh huh... Olen antanut nukkua sitten mahallaan, joskus kyllä kun nukkuu ihan hiljaa niin mä heräilen tarkistaan että hengittääkö :whistle:
Menkoista: Mulla ollut jo kahdet menkat synnytyksen jälkeen :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkei:
Kotiuduttiin juuri neuvolasta ja hihhei, kukas se sanoikaan lapsensa vetäneen pohjat painossa ja pituudessa... :kieh: Oliver 1kk on nyt 5 880g ja pituutta 58,5cm... :D Aivan siis yläkäyrillä mennään kuten raskausaikanakin, ja ihan siis pelkällä rintamaidolla.
Saatiin D-vitamiinitipat ja saas nähdä, miten niiden kanssa lähtee arki, kun on noita masuvaivoja jo ihan kivasti. Toisaalta sanovat, että D-vitamiinien piikkiin laitetaan helposti masuvaivat, jotka alkaa noin kolmen viikon iässä muutenkin, tiedä häntä. Sisko niitä Jekoviteja tuo kuitenkin.

Pullojen steriloimista miekii oon miettinyt, että miten työ niitä pesette? Jos pumppailee pariinkiin otteeseen päivässä niin eihän sitä jaksa niitä joka välissä keittää. Vai?

Mies hoitaa kyllä täällä kanssa, välillä vähän pitkin hampain kun sitä kiinnostais nöreillä ja kaikenmaaliman työjuttuja sillä on 24/7. Keskiviikoksi varasin ajan 2 tunnin hierontaan ja ihan mukisematta lupasi hoitaa poikaa sen kolme tuntia. Pumppailen varmuuden vuoksi sitten maitoa, ettei tule hätä :) Kerran aikaisemmin annettu pulloa kun kävin kampaajalla ja hyvin meni.

Nyt jos sais tuon pojan unille, ollut viis tuntia melkein täysin hereillä, mitä nyt yks 30minuutin torkahtelutuokio. Huoh. Ei tässä ehdi kyllä mitään muuta tehdä, kun roikottaa poikaa sylissä kun missään muualla ei viihy. Niin tekis mieli virkkailla edes, mutta nou kän duu.
Mä se olin - tunnustetaan, menitte painossa himpun ohi, pituudessa vielä voitettiin ;) , eli meidän 1kk päivänä oli mitat 5750g ja 60.5cm.

Niin ja tuosta omasta painosta - mulla tuli raskausaikana n. 9kg ja nyt on tippunu jo 15kg, eli mä tykkään imetysajasta :LOL: , ei haittaa vaikka jätskiäki menee joka päivä...
 

Yhteistyössä