~Kesäkuun kullannuput 2010~

Heippa! Juttuja tullut paljon viime kerrasta.

Lenniina pieniä vaippoja on vielä ainakin Naturecarella jota myy S-kaupat.

ihana mussukka milkeillä!

tsemppiä mahan kanssa vielä oleville!!!! :hug: ja onnea vauvautuneille!! :heart:

terkka kävi tänään toisen kerran ja saatiin Jekovit-tipat, varoen alotetaan kokeilut, meillä ei oo mahat oikein kestänyt d-vitamiinia vauvana.

painoa nyt hieman vajaa 4kg, syntymäpaino 3692g ja lähtöpaino 3400 jotain.. jotain 600g nyt tullut kahessa viikossa. Pituuskin olis kiva saada.. :)

itellä seuraillaan jälkivuotoa ja mahollista liikkuvuutta kohdussa... nyt pitäis vaan ankarasti jumppailla (hissukseen tietty aloitella) mutta ettei pääsis pahasti laskeutuun. Suvussa useammallakin kohdunlaskeumaa..

Ristiäiset pidetään 1.8. sellasessa "kirkkotuvassa", nyt vaan pitäis nimi saada :) mies ei oikein oo lämmennyt mun ehdotukselle ja mä en taas muuta nimeä tälle vois kuvitella! :LOL: saa nähä kuinka käy...

Vauvalla aika tarkka rytmi, syö illalla/yöllä n. 00.00 ja sitten joinakin öinä 03 mais mutta joka aamu n.05.30-06.15 välillä! Aamun ja päivän sitten tankkailee useammin jonnekkin kolmeen neljään jonka jälkeen nukkuu ekan pitkän pätkän. Sitten taas tankkaa yötä varten useammin.

koitin saada muutamaa kuvaa ukosta mutta aijaa ei toiminutkaan
:headwall:

enemmän toisella kertaa...

mammaliini ja pikku-ukko 2vkoa 1pv :heart:
 
Ai niin ja oon jälleen "mainoksen" uhri ja tilasin just Kiddopotamuksen SwaddleMe orgaanisen puuvillakapalon pinkillä kuosilla Botanical...! Kiitos vinkistä!!! Tyttö viihtyy kapaloituna peittoonsakin, joten tätä on pakko koittaa. Kauniita ovat, käytännöllisiä kun saa turvaistuimeenkin ja edullisiakin vielä!
 
ajattelin minäkin kirjottaa pitkästä aikaa jotain kun alkaa takapuoli sallia istumista :D tulehdus parani.. mut voi herranjumala kun tos viikko sitten uskaltauduin kurkkaamaan peilillä alapäähän.. ihan kuin ydinpommi olis räjähtäny! :'( paikat repsottaa ja sisälle näkee vaivatta, onkohan ihan normaalia. ja siellä ne "sulavat" tikitkin roikkuu. huomenna menossa neuvolaan näytille, varmaan tikit poistetaan.

meillä mennään korvikkeella täysin, 7 kertaa päivässä tyttö vetää 100-120ml, joskus enemmänkin. mahavaivoja on, ostin gefilus d-tipat ja cuplatonia mut enpä oo eroa huomannut :/ täältä sitten luin tuosta kuplastopista ja tänään kävin hakemassa sitä. toivottavasti on hintansa väärti! kuuluuko sen olla tollasta jäykkää? tosi vaikee niit 10 tippaa annostella kun tuntuu et se tippa ei "katkee" millään :D

huh mitä valitusta.. sorry :/


Tupuhupuna ja tyttönen 1kk
 
Tultiin just päivystyksestä pikkuisen kanssa, on ihan nuhainen ja tukkoinen, ei jaksa syödä normaaliin tahtiin + lämpö oli koholla normaaliin verrattuna, normaalisti ollut tasainen päälle 36..No lopputulos oli että eivät luokittele vähän päälle 37 astetta miksikään ja tultiin kotiin. Käsky kävi kuitenkin heti takaisin jos kuume nousee :( Ovat kuitenkin näin pienten kanssa hyvin tarkkana.
On ihan varmasti mieheltä tarttunut flunssa, on sellainen nimittäin meneillään.
No toivottavasti ei pahene..ainakaan yöllä.
Helle ei varmasti paranna pikkuisen oloa, voi raukkaa :'(
 
shawne78

meillä on kyseinen kapalo.. :) kerrassaan ihana kangas! ja toiminu meillä hyvin,paitsi näillä kuumuuksilla ei ole kyllä tullu mieleenkään toista moiseen kääriä... eikä tosiaan ollu edes kallis...
 
Linnea81 Ei olla kyllä oltu samaan aikaan synnärillä, me nimittäin oltiin kotona jo 8.6, poika syntyi siis 7.6. :) Haikaranpesään mentiin 6.6, synnytys 7.6 ja kotiin 8.6.

Milkeillä ihania kuvia pienokaisesta! Onko teillä järjesteläkamera, kuvat kun näyttävät niin laadukkailta. Meillä perus sonyn pokkari ja sillä ei kyllä saa noin hyviä kuvia.. :/

Ristiäiset meillä on 18.7, mutta nimeä ei olla vieläkään keksitty..! :eek: Mulla on omat ehdotukseni ja miehellä omat, mutta kummankaan ehdotukset ei käy toiselle... :D

Niin ja ristiäisistä puheenollen, mitä olette ajatelleet tarjota ristiäisissä/nimiäisissä? Meille tulee vaaleansininen täytekakku (sokerimassalla päällystetty), mansikka pavlova, vauvan jalkapohjan muotoisia pikkuleipiä vaal.sin. kuorrutuksella, amerikkalaisia suklaakeksejä, pullaa sekä suolaisena pasta-broilersalaattia, patonkia&tuorejuustoja sekä kinkkuhyrriä.

Btw, tiimarista saa muuten nykyään söpöjä ristiäisjuttuja, esim. servettejä sekä kaikenlaista kivaa leivontatarviketta (esim. em. sokerimassaa). Ostin jo aikaisemmin servetit sieltä, pitäisi vielä hakea sokerimassaa ja muita kakun koristelu juttuja... :)

Adalia ja poika 1kk :heart:
 
Ainiin, piti vielä kirjoittaa niistä rakkuloista joita pojalla on nivusissa ja reisissä... Käytiin siis tänään ihotautilääkärillä ja hänkään ei oikein osannut sanoa mitä ovat. Otettiin bakteeriviljely rakkuloista ja tuloksia lääkäri soittalee ensi tiistaina. Saattaisi olla märkärupea, ja siltä varalta että eivät rauhoitu fucidin rasvalla saatiin antibiootti resepti. Toivotaan nyt vaan että rauhoittuisivat fucidinilla (on kyllä jo auttanutkin tuo rasva!) ettei tarvisi näin pienelle aloittaa antibioottia!


Niin, ja miumiu83n tytölle paljon paranemistuulia! Toivottavasti flunssa hellittää pian, eikä mene pahempaan suuntaan!
 
paljon onnea vielä kaikille heinäkuussakin vauvautuneille!
Juttua on tullu tännekkin puolelle, lukemassa oon välistä käyny, nyt vasta saa ite rustattua tekstiä.
Ristiäisistä tarkotus ois pitää tuolla heinä-elokuun vaihteessa, ei oo vielä pappia varattu, aikaa sovittu, mutta täällä kotona ristiäiset pidetään..
tarjonnaisia aikasemmin ollu suolasta: jotain piirakkaa/voileipäkakkua salaatti ja esim.patonkia, juustoja..ym makeampaa: pullaa, pikkuleipiä, hyytelökakkua ja tavallista kermakakkua..aikalailla samalla linjalla mennään nyttenkin.
Vedenjuonnista pari kertaa on vauva saanu kun olen kauppakeskuksessa ollu ja nälkä yllättänyt. muuten mennään tissimaidolla.
meillä myös aloitettu tuo d-vitamiini/gefilus tippa yhdistelmä. välistä mahaa äkistää, pieree aikas paljon, mutta taitaa olla samat vaivat ilman tippojakin.
painosta oli puhetta, tänään anoppilassa kävin eka kertaa puntarilla sairaalasta tulon jälkeen ja 2kiloa lähtöpainoon!!! vautsi ja jes! =) ihana olla oman kokoinen. eipä mulla yleensäkkään oo montaa viikkoa menny, eikä kyllä painoa tullukkaan kun se reilu 8kg.
Muuten kyllä tyttö ollu ihanan kiltti. Huomenna tulee neuvolantäti toista kertaa kattoon vauvaa..saas nähä onko kasvua tullu.
=)
 
Adalia

onko teillä jokin muotti noille jalkapohja pikkuleiville???

meillä on tarjolla mansikkakakku,pari voileipäkakkua,keksejä,pasteijoita pullaa,kuivakakkua,pieniä karjalanpiirakoita ja munavoita...
mansikkakakustakin yritetään muokata tyttömäinen..=)
servetit tilaan nimellä ja päivällä varustettuna...
 
Lenniina Kiitos ja :hug: sinnekin. Luulen vähän että meilläkin voisi olla osaksi sitä läheisyyden tarvetta. Tilasinkin sopivasti uuden kantoliinan, kun edellisen kehtoasento ei herralle kelvannut. Joten eikun kokeilemaan:)

Adalia Kiitokset! Tyttö on muuten poika :D Kiva huomata miten huolissaan tuosta pienestä voikaan olla :heart:

Poitsu tuntuisi voivan jo vähän paremmin, vaikka kyllä yöllä pelästyin kun hengittely näytti niin vaikealta.
Ottaa vähän päähän sairaaloiden toiminta, soittelin Jorviin että pitäisikö tulla takaisin, niin hoitaja oli että "no tulkaa vaan, mutta poika on kyllä niin nuori että kuuluttais lastenklinikalle ja ei meillä ole täällä yöllä lastenlääkäriäkään..lastenklinikalle pitää soittaa terveysneuvonnan kautta, mutta sielläpä pyöri vaan nauhoite.
Taitaa lapsen kanssa olla yksityinen se paras vaihtoehto..
 
Kiitos maira uudesta pinosta! =)

Sulosia kuvia olitte laittaneet :heart:

Täällä arki sujuu edelleen hyvin. Poika kasvaa ihan vauhdilla. Odotellaan vaan kuumeisesti ristiäisiä jotta saadaan paljastaa nimi muillekin =) meillähän niitä siis pidetään 18.7 :)

 
Huomenta!

Auttakaas nyt noviisia desinfiointihommissa... Mulla on Tommee Tippee rintapumppu, jonka ohjeissa ei mainita että osat voisi keittää. Siinä tuli mikroaaltouunin höyrysterilointilaatikko, jota olen ohjeiden mukaan käyttänyt. MUTTA... Jää kaikki osat todella vetisiksi höyryn jäljiltä ja mietin onko liikaa vettä sittenkin vai meillä tehoton mikro tms... Kun ohjeissa neuvotaan sulkemaan laatikko ilmatiiviiksi heti desinfioinnin jälkeen jotta pysyy steriilinä mut silloin ne jää märäksi! Jos niitä sitten alkaa jollakin kuivata niin miten ne enää steriilejä sit ois? :/ Neuvokaa jos tiedätte tosta mikrostreiloinnista tai osaatte sanoa uskallanko keittää pumpun osat!

Annoin muuten itse eilen tytölle pariin otteeseen keitettyä vettä ja hyvin näytti maistuvan. :)

Shawne ja prinsessa 2 viikkoa POKS :D <-- pitäiskö alkaa laittaa tytön ikä kuten rv viikot + päivät :D
 
Heips vain! Nettimme ei helteillä (-kään) tahdo toimia ja herrani on vienyt aikaani, mutta nyt ehdin kenties ilmoittamaan:
Poika syntyi 25.6.2010 (rv 40+4), mitoiltaan hän oli syntyessään 3510g ja 49cm, pipo 38 cm. :heart:
Yllättyneekö kukaan, jos väitän omaamme maailman suloisimmaksi ja kauneimmaksi vauvaksi. :LOL:

Mutta mutta synnytyksestä pikaiselti: olin valvonut jo kaksi yötä ennakoivien supistusten kanssa, eikä päivälläkään oikein uni tullut. Olin kenties jo aika poikki 24.6 kun illalla vihdoin klo 21 menimme saikulle supistusten voimistuttua tarpeeksi. Saikulla tosin meinasivat, että vain lievittäävät kipuja, jotta nukkuisin, mutta supistukset voimistuivat ja alkoivat tekemään tehtäväänsä. Lilluin ammeessa parisen tuntia (ei niin mitään hyötyä supistuksiin, mutta väliajoilla oli mukava rentoutua) ja aamuyöllä sain epiduraalin. Vauvan syke kuitenkin lähes romahti epiduraalista, joten lisää sitä en enää saanut. Epiduraalin vaikutus loppuikin liian aikasin ja minua kovasti sitten ponnistutti - ja ponnistuttikin sitten kaksi tuntia... Muutoinkin kun oli väsynyt, niin... No en ollut kovin hyväntuulinen, onneksi mies oli upea ja totesi vain, että kyllä se sieltä ulos tulee jne. Tulihan se poika repien lopulta paikat ihan sököksi. "Pahin" pelkoni eli sfincteri (noinko se lyhennetään?) repesi myös. Korjausleikkaus muutaman tunnin perästä ja sänkyyn katetrin kanssa sidottuna seuraava vrk. Ja koska eihän tämä vielä riittänyt, niin epiduraalin laiton yhteydessä oli tullut nirhauma ja ytimeni oli jäänyt vuotamaan. Ihan hillitön päänsärky koko saikulla olo ajan seisoessa. Vietimmekin vauvan kanssa kaiken aikamme sängyssä kellien ja isi kävi meitä hoitamassa. Tuon vaivan korjasivat kotiutumispäivänämme, koska kipua pitää olla kolme päivää ennen kuin operoivat. Aivan ihana tunne oli kun pari tuntia operaatiosta päänsärky oli poissa!!!

Aika pitkään menee nyt toipuessa, onhan tuosta synnytyksestä jo kulunut kaksi viikkoa ja olen aikasta kipeä vieläkin. Kaiken kukkuraksi häntäluu on kipeä - lie sekin poksahti sitten. Mutta onneksi vauva on kunnossa! Ja onneksi vauvahormoonit on parasta kipulääkettä - ei tunnu missään. Vaikka pelottaakin toki, että tuleeko tuo alakerta koskaan kuntoon.. :x

Arki on lähtenyt rullaamaan - nukkuuhan tuo pakkaus vielä niin paljon, että aika ruusuinen kuva on vielä vauvailusta. Sen lisäksi ettei minua oltukaan luotu synnyttämään, niin ei vissiin sitten imettämäänkään: käytämme rintakumia nänniproteesina. No mieluummin niin kuin ei imetystä lain (onneksi terkkari käski olla tuntematta huonoa omatuntoa - yleensä joka paikassa haukutaan moiset ja varsinkin niihin turvautujat) ja ehken mekin päästän niistä vielä eroon nännien muotouduttua imemisestä.

En nyt ehtinyt lukea mitään, anteeksi. Koetan jos herra (ja nettiyhteys) antaisi minun aktivoitua, koska luulempa, että tarvitsen netti-ikkunaani maailmaan vielä. =)

Onnea kaikille vauvansa saaneille - teitä on paljon, vaikka en vielä ehtinyt läpi käydäkään!

Rutti ja Ruttu-ukko
 
Kuuma on! Ollaan pojan kanssa saatu nukuttua yllättävän hyvin, kun tehtiin kodin viileimpään huoneeseen lattialle peti. Mies on yötöissä, niin kahdestaan siellä nukuttu :)

Pitkästä aikaa on koko viikonlopuksi suunnitelmia, hyvä niin, ei tarvitse kotona kuumassa kököttää. Hiljaisuudesta päätellen täälläkin on kaikki jossain..Onko hyviä vinkkejä mitä pitäisi olla mukana/ottaa huomioon mökillä näin pienen kanssa? Kosteuspyyhkeet varmasti aika must..

Edit: Hyödyllinen linkki, missä infoa vauvoista kesäsäässä
http://www.babyidea.fi/vinkkeja/aurinko.html

Kivaa viikonloppua!

Miumiu&poika 5vkoa 2pvää
 
Kiitos onnitteluista kaikille :heart:

Meillä täällä kiirusta riittää, tyttö imee erittäin tiheästi. =)
Tietokoneelle ei juuri paljoa ehdi. :kieh:
Tyttö on kovin raaaaahallinen tapaus, verrattuna isosiskoonsa.Itkee vain ja ainoastaan kun haluaa tissille. Maitoa tulee, edelleen vähän liikaakin, ja olen miettinyt äidinmaidon luovutusta, jos vielä parin viikon jälkeen maitoa tulee näin runsaasti...
Eilen oli ensimmäinen neuvola pimun kanssa, mentiin kolmisin minä, esikoisneiti ja uusi pikkuneiti, ja hienosti meni. Meidän esikoinen on ihanan ylpeä pikkusiskostaan. :heart:
Vauva on kasvanut hienosti, ollaan viikko oltu nyt kotona, ja syntymäpaino ja hiukan yli on jo saavutettu. Tytön sydämestä kuului laitoksella pieni sivuääni, joten meillä on sen takia lekurin aika jo 3 viikon iässä. En ole huolissani, sillä nuo sivuäänet ovat kuulemma erittäin yleisiä ihan vastasyntyneillä.

Täällä elelen täydellisessä symbioosissa vauvan kanssa ja katselen maailmaa tällä hetkellä vaaleanpunaisten lasien läpi. Ihanaa olla kahden rinsessan äiti! :heart:

Voimia helteisiin kaikille!

Johanna ja tyttö 10 pvä
 
Rutti: Onnea vauvasta :flower: Osanottoni synnytyksestäsi seuranneiden terveysongelmien johdosta! Pikaista paranemista :hug:

Mammaliini: Kertoisitko tarkemmin kohdun laskeumasta, jos tiedät aiheesta lisää ja ehdit kirjoitella - aihe kiinnostaa, koska esikon aikana kätilö sanoi, että kohtuni olisi aika alhaalla, mutta sen jälkeen kukaan ei ole enää puhunut mulle aiheesta mitään. Itse en siis tiedä aiheesta tuon taivaallista. Toivottavasti ei tule sulle!

Tupuhupuna: Meilläkin KuplaStop on jäykkää.

Miumiu: Miten teidän pieni nyt voi? Toivottavasti aina vaan paremmin! Säikyttää kyllä tuollainen :hug: Ja nauhavastaaja terveysneuvonnassa - törkeetä!!!

Adalia: Mites teitin pikkuinen siellä nyt jakselee? Toivottavasti silmät ja rakkulat paranemaan päin :hug:

Ristiäistarjottavat: Lillin tarjottavat ovat kuin meidän tulevat eli voileipäkakkuja, mansikkakakkua ja kaksejä ainakin. Ristiäisiin tasan viikkoa, apuva!

Meillä on pahin iltaitkuisuus loppunut. Uskoin siis täysin, että Hamuliini itkee nälkäänsä, kunnes soitin sinne Imetystukeen. Kun sieltä epäiltiin, ettei kyse voi olla NIIN isosta nälästä, aloin tutkiskella vauvaani ja tosiaan liinassa tykkää olla (ei mennä liinaan, kun äiti ei oikein osaa :ashamed: ), masu vaivaa (KuplaStop annettuna kerran päivässä on ehkä auttanut) ja nyt pahimpana on tämä helle |O Vauvani tukan kastelu ennen nukkumaanmenoa helpottaa pienen oloa ja pahimpana hetkenä olen imettänyt pyyhkeen päällä lattialla. Sais jo loppua nämä läkähdyttävät kelit!

Jaksuja kaikille helteisiin!
 
Ihanaa Lenniina, että teillä itkuisuus vähentynyt! Oletko jo kokeillut nukuttaa vauvaa mahallaan imetystyynyn/tyynyn päällä? Joo vastoin neuvolan ohjeita, mutta meillä se ainakin helpottaa masuvaivoja!

Huh, kun Rutin synnytys kuulosti rankalta! Vihlasee oikeen tuolta omasta selästä spinaalin pistokohdasta, kun lukee että jollain jäänyt ydin vuotamaan... No, onneksi asia saatiin korjattua!

Jotain painogalluppia oli aikasemmin. Imetyksen ansiosta paino laskee tasaisesti, mutta en osaa sanoa, paljonko on "matkaa" omiin mittoihin. Ennen esikoisen raskautta reilu 2 vuotta sitten olin todella laiha, sitten tuli se 30 kiloa. Laihduin 9 kuukaudessa melkein lähtöpainoon, ehkä muutama kilo jäi. Tässä raskaudessa tuli varmaankin jotain 17 kiloa, joista 8 jäi synnärille. Mulla ei siis ole mitään tavoitepainoa. Olen vain tyytyväinen, etten enää paini siellä ylipainoisten sarjassa, vaan ollaan jo ihan normaalipainossa. Toki ylimääräistä vielä löytyy ja kiinteytettävää olisi, mutta kukapa nainen nyt olisi tyytyväinen omaan vartaloonsa. :LOL: Menen johonkin nesteenpoisto-hoitoon (lymfa tms.) parin viikon päästä. On aineenvaihdunta aika heikkoa nykyään, josko se hoito sitten laittaisi mehut liikkeelle. Eräs mummeli kysyi multa pari päivää sitten ollessani lasten kanssa bussipysäkillä, että koskas se kolmas syntyy osoittaen mahaani?! Höh, ei mulla mitään raskausmahaa oo, löysää nahkaa vaan. :kieh:

KuplaStop
kuuluu olla tiukkaa joo. Siis ei sellaista juoksevaa kuin jekovit. Mun mielestä taas sitä tiukempaa on helpompi annostella kuin sitä litkua...

Aventin tuttipullot ja tutit (myös huvitutit) meilläkin. Oli luonnollinen valinta, kun rintapumppu on Aventin.

Meillä hymyillään, jokelletaan, huidotaan, tartutaan, tarkkaillaan ja kannatellaan koko yläkroppaa mahallaan lattialla! Tiedätte varmaan mitä tarkoitan, kun sanon, että kiva kun lapsellani on kaula. =)

Itkuhälytin, tuo ihana kapistus, kävi niin paljon hermoilleni, että nakkasin sen vanhan p*skan kaappiin ja hurautin kauppaan ostamaan uutta. Ja eihän lastentarvikeliikkeestä tyhjin käsin lähdetä! Siellä kaupassa tulee yht'äkkiä kauhea tarve kaikenmaailman hiluvitkuttimille ja kassalla sitten ihmetellään miten tätä tavaraa on nyt näin paljon... No, esikoinen sai polkutraktorin ja korokepallin. Sitten oli se itkuhälytin. Vaipparoskiskasetteja ostin tukkupakkauksen. Ja Pyrylle oli pakko ostaa unirätti. Miten olenkaan pärjännyt ilman kaikkea tätä! :LOL: Kun lapset kerrankin olivat siinä niin tyytyväisinä ja Pyryn kakkavaipankin vaihdoin näppärästi auton takakontissa (meillä on farmari), uskalsin mennä ihan aikuisten kauppoihinkin ja löysin upeat kesäkengät! Puoleen hintaan! ihanaa ALE ihanaa! Eilen olin kasvohoidossa, mikä olikin ensimmäinen kerta, kun olin peräti 3 tuntia erossa Pyrystä. Kyllä oli ikävä! Nyt on naama sileä ku vauvan peppu! Otettiin silmistäkin rypyt pois sähköhoidolla! Kotona tein vielä itselleni pedikyyrin lasten nukkuessa, niin johan tässä alkaa näyttää ihan oikealta ihmiseltä. ;)

Mies on polttareissa ja esikoinen hoidossa mummilassa! Saan rauhassa siivottua koko kämpän ja ehkä ehdin vielä tehdä manikyyrin! Vauvantäyteistä viikonloppua kaikille!
 
Lenniina: Minäkin toivoisin että helteet loppuis, kun pieni on niin tuskanen eikä saa kunnolla nukuttua päivällä ja sitten huutaa yliväsyneenä :| Yöt on menny onneks vielä suht hyvin, vaikka vähän levottomammin nukkuu sillonkin ja herää useemmin, kun aikasemmin heräs vaan kerran syömään.
Mä en oo koittanu nukuttaa mahallaan tyynynpäällä, mut ihan sängyssä tai vaunuissa oon välillä kääntäny mahalleen kun on ähränny ja meinannu herätä, niin sit onkin nukahtanu takas ja nukkuu paljon rauhallisemmin mahallaan. Oon sit käyny tarkistelemassa että hengittää vielä.. :ashamed: Lattialla hereillä olleessaan tyttö ei kyllä viihdy mahallaan, vaan kääntyy melkein heti selälleen..
Ihanalta kuulostaa [/b]Mussupussun kasvohoito ja pedikyyri, ite odotan kun kuuta nousevaa tän kuun loppua kun pääsen kampaajalle ja seuraavana päivänä siitä on kavereiden häät. Esikoinen menee mummulle hoitoon silloin ja toinen mummu tulee meille hoitaan Elsiä, etten joudu oleen erossa hänestä koko yötä.
2kk mitat oli 4320g/53,2cm. Meillä myös hymyillään, jokelletaan, tarkkaillaan, tartutaan ja käsivarsien varaan nousee silloin harvoin kun suostuu hetken oleen mahallaan lattialla.
Auringon paisteisia (muttei liian kuumia) päiviä kaikille!

minttu ja elsi (huomenna 2kk)
 
Hei!Taustalla olen seuraillut ihania keskustelujanne ja ajattelin nyt vihdoinkin liittyä mukaan. Onnittelut kaikille vauvansa saaneille. Minulla oli la 1.6. Odotusaikaa varjosti huoli vauvan terveydestä. Sain positiivisen tuloksen seulonnasta ja riskiluku oli 1:90 saada downlapsi. En halunnut mennä lapsivesipunktioon keskenmenovaaran takia. Minulla todettiin myös raskaus-diabetes, joka pysyi kurissa ruokavaliohoidolla. Vatsani oli iso ja odotettiin isoa vauvaa, esim. rv 41 sf oli 37cm. 9.6 klo 5.06 syntyi suloinen poika 3730g ja 50cm.

Synnytystarinani: Aamulla klo 4.10 alkoivat kivuliaat supistukset, joista arvasin synnytyksen alkaneen. Taxi tuli varttia vaille viisi ja olin jo hyvin tuskainen. Klo 5 olin sairaalassa, vaihtaessani vaatteita pyysin päästä vessaan, mutta kätilö ei päästänyt vaan halusi tarkastaa kohdunsuun tilanteen. Olin auki 10cm, jota kätilö ei minulle kertonut vaan sanoi, että nyt mennään ja otti käsipuolesta kiinni ja melkein juoksutti minut oikotietä (huuhteluhuoneen läpi) synnytyssaliin. Siellä tuli viimeinen tuskainen supistus ja vihreä lapsivesi tuli lattialle. Minuutin ponnistettuani poika oli syntynyt. Tulihan koettua ns. syöksysynnytys!

Mami7 ja poika 1kk
 
Huh hellettä. Kun raskausaikana tilasin kesän alkavaksi pojan synnyttyä, en ajatellut ihan tällaista..... ollaan ihan pihalla, mitä tuolle laittaa vaunuihin päälle. Nyt ollaan menty pelkällä vaipalla ja silkkimyssyllä ja aurinkolippa alhaalla (ostettiin sellainen vaunuihin kiinnitettävä), mutta tuntuu, että sekin on liikaa ja parempi ois vaan pysytellä sisällä. Miten teillä muilla? Luin muita forumeita aiheesta ja kauheita tappeluita asiasta... Kotona meillä ollaan vaippasilteen ja visusti makkarissa, joka on viilein huoneista. Harmittaa, kun en uskalla enempi ulkoilla kun pelkään nestehukkaa tms lämpöhalvausta. :( Olisiko jotain viilennysvinkkejä? Tänään kuulin ystävältä, että kastelee harsoliinan kylmällä vedellä ja ripustaa sen sitten vaunuihin, pitäisi kuulemma viilentää. En ole vielä testannut, mutta varmaan illalla sitten, kun aurinko on laskemassa.

Rutin synnytys saa tosiaan oman kuulostamaan ihan lastenleikiltä :ashamed: Onnea pojasta ja paranemisia!

Adalia, miul on juu digijärkkäri, canonin eos 450d ja 50mm linssi, joka on siis ihan harrastelijakamera. Niitä näkyy saavan nykyään kohtuuhintaan ja mielestäni hyvä ostos ensijärkkäriks. Objektiivit ne sitten maksaa.

Käytiin eilen ensimmäistä kertaa akuutillakin sitten... mie kun olin huolissani pojan röhinästä ruokailuiden jälkeen ja omituisen hinkumisvinkumisen vuoksi nukkuessa... :whistle: ja ihan normaalia on kuulemma. Muttei kuulemma olla myöskään ensimmäiset, jotka sen vuoksi menee vastasyntyneiden kanssa vastaanotolle :) Ja jotain hauskaakin - hoitajan mitatessa pojalta kuumetta takapuolesta, sai hoitsu tuta kakkatykin voiman :whistle: oli sitten roiskeita naamasta sääriin sillä tytöllä :ashamed: :kieh: Meitä vähän nauratti, täytyy myöntää.

Mussupussu... Mie oon NIIIIIIN kade! Olisin ehdottomasti kampaajan ja kasvohoidon ja hieronnan tarpeessa, mutten kyllä vielä malta niin pitkiä aikoja olla erossa. Tänään kävin tosin pikaisesti pyörällä ostamassa pojalle lisää pyjamia, ne kun ovat ainut vaatekappale, mitä meillä käytetään tällä hetkellä jos käytetään. Ja siis jo koko 62 menee, kun vähän kääräisee hihoja ja lahkeita. :eek: Meidän poika on nyt saman kokoinen kahden viikon ikäisenä, kun siskon tyttö kahden kuukauden ikäisenä :D Mutta tosiaan, olin vissiin tunnin pois ja tietenkin juuri nyt oli pojan unoset jääneet lyhyiksi ja itki sydäntäsärkevästi täällä tullessani takaisin. :/ Miusta tuli sitten se ylireagoiva/suojeleva äiti, jota vannoin, ettei varmana tule. :)

Painogallupista... lähtöpaino miul oli 70kg, viikkoa ennen synnytystä 99kg ja nyt vajaa kaks viikkoa synnytyksestä näytti vaaka 84kg. Eli puolivälissä mennään.... saas nähdä, kuinka paljon imetyksellä lähtee. Ja mistä se sitten lähtee ja mihin jää. Herkut maistuu kahta kauheammin nyt, kun on koko ajan nälkä, se tulee kostautumaan varmasti loppukilojen kanssa. En malta odottaa, että pääsee kunnolla kuntoilemaan, joogaamaan ja uimaan... Nyt jos ottaa vähän reippaamman kävelytahdin, niin alkaa helposti tuntumaan vielä masussa.

Josta tuli mieleen, että työ, joille on tehty keisarinleikkaus aikaisemmin, jääkö se arpi kovaksi? Miulla tuntuu olevan tuo vähän kovanlainen, muuten on parantunut ihan kivasti.

Jos yrittäisi taas vähän nukkua päikkäreitä, poika tässä kainalossa tuhisee ja näkee jotain vinku-unia :heart:

milkei & oliver 1vko5pv

edit, Niin jos jollain on vielä kirjavinkkejä, niiden perään edelleen huutelen... nyt kun olis aikaa vihdoin lukea :)
 
Rutti: Onnea pojasta, olipas synnytys :hug:

Miumiu83: Kiitos hyvästä linkistä!

Lenniina: Hieno juttu, että Hamuliini ei itke enää niin paljon. Ja saat olla ylpeä itsestäsi kun olet vaan sinnikkäästi jatkanut imetystä ja se sujuu jo hyvin.

Mami7:Tervetuloa :wave:

Jaksamisia kaikille helteen keskelle, ei vielä helpotusta luvassa, kuumempaa vain, huh! Meidät on ehdottomasti pelastanut toi ilmalämpöpumppu. Ollaan kaikki uusinta tulokasta myöten sellaisia hikipukkeja.. Vauva oli tänään ekaa kertaa rantsussa. Olin ihan varma, että huutaa koko ajan, mutta nukkui sitten lopulta maitohörpyt saatuaan hyvinkin tyytyväisenä vaunuissa, kun oli "läpiveto". Pelkkä vaippa ja vaunuissa hyttysverkko sekä kuomun verkko-osa auki. Meillä on vauva ollut koko helteiden ajan pelkässä vaipassa. Olipa kiva imettää, kun ei rannalla ollut varjossa yhtään penkkiä, risti-istunnassa vaan pyyhkeen päällä ja hyvin sujui.

Meilläkin tuntuisi hieman hellittäneen tuo äkäisyys ja jopa sitterissä viihdytään. Eilen poika yllätti ja nukkui melkein koko päivän, oltiin kaverin muksun 3-vee synttäreillä eivätkä uskoneet, että osaa edes itkeä ;) Ensi viikolla pitäisi lähteä mökkireissulle ja nyt jo vähän jännittää pitkähkö ajomatka, kun helteet vaan jatkuu. Onhan autossa ilmastointi, mutta silti.

Nyt on pakko ottaa kaveri pois kantoliinasta.. Ulkona on kyllä kiva näin illalla kanniskella liinassa, meillä viihdytään tässä mikä lie olikaan ristisidonnassa =)
 
Kirjotan pikaseen jos tuo poitsu ja oma pää antaa (herättiin sen kans sitten 05.10)

Lenniina kohdunlaskeumassa kohtu alkaa nimensä mukaan laskeutuun ja esim. mun tädillä alapäästä tuli jotain ihan pihalle astikin! :/ Hänellä on kohtua sitten leikkaamalla nostettu mutta hänen siskollaan se on kokonaan poistettu ko. vaivan takia samoin mun mummolla ja mummon yhdellä siskolla... en sitten tiedä onko tuo sukurasite vai vaan jokaisen "lihaskohtainen" asia. Terkka käski aloittaa lantiopohjalihasten jumpan ja seuraillaan miten liikkuu sitten jälkitarkistuksessa ja onko tarvetta jatkojuttuihin. Tuo tuntuu esim välillä istumaan mennessä kuin alapäässä sisällä nousis jotain ylöspäin, joskus on menkkojen aikaan tehnyt jo tuota. Yleensä kai ensin on tuo jumppa, sitten kohdunnosto ja viimesenä sen poistaminen. Toipilaana pitää vaan maata sängyssä monta viikkoa tai saa jonkin verran liikkua mutta ei taipuilla.

Ristiäiset kai siirtyy 8.8, kaksi kummia neljästä pyydety (pariskunta) ja toinenkin tulee olemaan pariskunta?! tässä muutaman päivän sisään hoidetaan loppuun... ihana jos ja kun tuo pappi/paikka homma varmistuu ym niin saa rauhassa alkaa/jatkaa vääntöä lopullisesta nimestä! B)

Nyt ite mentävä maaten ja hoiteleen pikkumiestä
 
Lenniina Pikkupoika voi jo paljon paremmin, lämpö kesti vain sen yhden päivän ja yön. Nyt on paljon pirteämmän oloinen ja on enää vähän nuhaa.
Kiva jos teilläkin sujuu mukavasti :)

Oltiin tosiaan eilen kaverin mökillä käymässä ja hyvinhän se reissu meni, kantoliina oli ihan korvaamaton kun käytiin rannalla, imetin liinassa kävelyllä metsän läpi. Niin kätevää!
Pikkuinen katseli silmät suurina ja kuunteli koko porukan jutteluita ja metsän ääniä niin tyytyväisen oloisena. Oli varmasti hänelläkin mukavaa, kun jaksoi niin pitkään olla hereillä :heart:

Painosta En vieläkään tiedä miten on kilot karissu, kun ei ole vaakaa. Mutta vaatteista päätellen ihan hyvin..tosin vartalo on muuten muuttunut, kiinteytystä kaipaa ja puolet vaatekaapista jää edelleen käyttämättä, kiitos näiden jättirintojen :/

Milkei Täälläkin tuntuu sektioarpi hieman kovalta, on kyllä pikkuhiljaa vähän pehmennyt. Neuvolassa sanoi että voi olla pitkäänkin kovan tuntuinen. Inhottavaa, mutta ei tarvitse huolehtia :)

..Huh, varjoisalla parvekkeella +29 astetta
 
Hei vaan kaikille piiiiiitkästä aikaa! :wave:
Poikamme syntyi 30.6 ollen 200:s syntynyt vauva (kesäkuussa) sairaalassamme :D Synnytys siis käynnistettiin rv41+3 vähäisen lapsiveden ja istukan kalkkeuman vuoksi. Sain 9 aikaan ensimmäisen cytotecin, neljän tunnin päästä siitä seuraavan ja n.klo 16 olikin sitten säännölliset supistukset alle 10 min. Illalla 8 aikaan siirryttiinkin salin puolelle..sitä ennen olin lillunut ammeessa ja kärvistellyt keinutuolissa.. Noh, salissa sitten imuilin ilokaasua ja kirosin hoitsulle ja miehelle kun olin niin humalassa :LOL: Silti vedin AIVAN koko synnytyksen ajan sitä ilokaasua..ja valitin :LOL: Myös epiduraalin sain, EI VAIKUTUSTA! Arvatkaas kirosinko..pelkäsin koko epiduraalia enemmän kuin koko synnytystä, sitten kun viimein sen uskalsin ottaa niin eipä auttanut :headwall: Noh, sain sitten sen kohdunkaulapuudutteen,vaimikäsenytoli..voi taivas! Se oli ihana! Kivut läks! Noh, eipä menny kauaa kun piti alkaa ponnisteleen..tyhmänä siinä sitten ennen ponnistusta kysyin hoitsulta, et mitäs tehdään kun tuli kakkahätä :LOL: Hoitsu vaan totes et jaahas, aletaas sitten ponnistaan. Ja minä ihan :eek: kunnes hoitsu kertoi tämän kakkahädän olevan synnytysponnistuksen tarvetta, noh, mitäpä sitä ensisynnyttäjä tietäis :LOL:
Mutta tosiaan, loppu synnytys olikin sitten rankka,ponnistusvaihe 6min. tuli kiire saada poika ulos kun sydänäänet laski..imukupilla autettiin, eppari tehtiin mutta silti toisen asteen repeämät :$ Sanotaanko että on kuin saumurilla vedetty tuo alapää! :$ Noh, poika meni sitten heti synnytyksestä kaappiin hapelle ja lämmittelemään, tuotiin kyllä pian takas.
Mitäs muuta, ai niin, ne strategiset mitat: 3610g ja 51cm. Maito nousi hyvin ja poika viihtyi rinnalla, syntymäpaino oltiin tavoitettu jo toisena pvänä :whistle: Lähtötarkastukseen mennessä oli painoon tullut jo +100g synnytyspainoon :LOL: Ai että viihtyikö rinnalla? :LOL:
Ja Shawne olin niiiiiiin onnellinen että menikin yli, arvaa kuinka ihanaa oli olla, kun saleissa ei ollut muita, vain minä yksin synnyttymässä..hoitsuilla ja lääkäreillä ei ollut kiire, apu tuli heti kun kelloa soitti. Voi miten pelkäsin sitä kiirusta ja paniikkia ja kun sitä ei ollut! Ah! Mutta tosiaan, perhehuoneeseen ei päästy..mutta ihme kyllä, ei mua sitten ahdistanutkaan ne muut siinä samassa huoneessa! Kai se oli tuo poika kun vei kaiken huomion :p
Sitten vähän tätä arjen sujumista..meillä on ongelmia imetyksen suhteen ja olen ihan :'( Huonon imuotteen myötä rinnat menivät niin rikki, että poika kieltäytyi imemästä, ei ole kiva imeä verta. Noh, pidin sitten taukoa imetyksestä, pumppasin ja korvikkeilla mentiin..nyt kun yritän totuttaa poikaa taas rinnalle, niin huuto alkaa..ei tietty toimi yhtä hyvin kuin pullo! Kai. Ja meilläkin on pelkkää aventtia, ja pienimmät tuttiosat..silti :ashamed: Jahas, nyt tuleekin kutsua.
Vauvantuoksuista arkea kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä