~Kesäkuun kullannuput 2010~

Onnea pojasta meriheponen :flower: Mulla autto rinnanpäihin kun ostin apteekista lansinohin rasvatuubin, ei kylläkään ikinä ole menneet verille, mutta arat olivat kovasti alkuun. Kallista rasvaa, mutta hyvää.

Hei Shawne78 ja muut mistä olette tilanneet sen kapalon? En äkkiseltään löytänyt sitä linkkiä, jos sellainen nyt oli. Voisihan sitä tosin googlettaakin, kun vaan joskus ehtisi ;)
Poika oli äsken tosi ärtsynä, eikä meinannut millään nukahtaa, niin kiedoin sen vauvalakanaan ja hetken kiukuteltuaan (kädet jumissa) nukahti kehtoonsa. Josko toimisi kapalointi yhtä hyvin. Useimmat yöt menee kyllä hyvin, mutta päivänukutuksiin olisi apu tarpeen. Näin kuumalla ei viitsi edes pahemmin vaunutella.
 
www.sannas.fi on kaupan nimi, josta tilasin. En linkittänyt enkä myöskään googlettamalla itte meinannut löytää kauppaa josta tota Kiddopotamusta just saa. Mutta tuolta saa. :)

Meriheponen!!! ONNEA sinulle viimeinkin!! :) Olen iloinen, että sait rauhaa ja huomiota. Mun tapauksessa kävi niin, että sen vuorokauden aikana syntyi kaikkiaan 6 lasta ja ne kaikki muut viis synnytti sillä välin kun mä kärvistelin sen 20 tuntia... :)

Kyllä on kuuma, meilläkin vaavi kiukkuaa oloaan vaikka muuten on hyvin rauhallinen. Ihanaa silti, että on kesä! Miten muuten vauvojen kanssa ootte lähteneet liikkeelle? Meillä alkaa Pori Jazz viikon päästä jolloin vauvalla on ikää 23vrk. Mikäli kelit sallii mieli tekisi kyllä vaavelin kanssa kaupungille ja jazzkadulle nauttimaan tunnelmasta. Mielenkiinnosta siis kyselen, oletteko lähteneet isompiin tapahtumiin/väenpaljouksiin jo pienen kanssa? Joku ainakin oli menossa Muumimaailmaan lähiaikoina muistaakseni...

 
Shawne78: Me ollaan menossa muumimaailmaan parin viikon päästä, ja aikasemmin oltiin jo lintsillä. Vauva nukkui tyytyväisenä vaunuissa ja söi välillä. Vaunuihin en päästä vieraita ihmisiä kurkkimaan, en tykkää jos ventovieraat työntää päätänsä suunnilleen vauvan kasvoihin kiinni :/ Mun mielestä voi hyvin mennä pienenkin kanssa, kunhan ei vaan kauheeta meteliä ole. Varmasti on toistakin mieltä olevia kyllä..
 
Aaarrggha, kirjoittelin pitkät pätkä ja sitten katosi kaikki jonnekin bittiavaruuteen.

No tiivistetysti. Meillä alkaa tämä arki todenteolla huomenna, kun mies menee töihin. Vähän jännittää, miten täällä kaksin pärjäillään. Mulla on vielä paikat sen verran kipeänä, että liikkuminen, istuminen ja seisominen on välillä vaikeaa.

Miten teillä muilla on repeämät parantuneet ja millaisia oireita teillä on ollut? Mulla kaikkein rajoittavin tekijä on tällä hetkellä vähänkin pidempään seisoskellessa alkava kipeä paineentunne. Onko kellään kokemuksia? Kauanko tätä vielä kestää?! :headwall:

Ristiäiset on meillä ensi lauantaina. Oli pakko järjestää vähän pikaisella aikataululla, kun siskon perhe on täällä Suomessa lomailemassa. Nyt mietityttää, oliko ihan järkevää ruveta nyt tätäkin asiaa puuhaaman näin suurella hopulla...

Imetys sujuu meillä useinmiten hyvin, mutta toisinaan tuo poika saa ihan ihme hepuleita tissillä. Ensin on kauhea nälkä ja hätä ja hoppu tissille, mutta hetken imemisen jälkeen lopettaa ja alkaa huutamaan, mutta samalla hamuilee kauhealla tohinalla takaisin tissille. Onko muilla ollut tällaista ongelmaa? Mistähän voisi johtua?

Paino on pudonnut mulla kaikkiaan n. 14 kg. Yhteensä painoa kertyi n. 23 kg. Yli puolet on siis nyt hävinnyt. Kunhan vaan pääsis liikkeelle, niin lähtis varmaan aika rivakasti nuo loputkin :kieh:

Kaiken kaikkiaan poika on aivan ihana :heart:
Ei malttaisi millään olla paijaamatta ja halimatta, kun hän nukkuu :)
Painoa on veijarilla kertynyt hyvin. Torstaina TH kävi kotikäynnillä ja silloin oli tullut viikossa 61,6 g/vrk. Kokonaispaino on nyt 4,4 kg.

Tässä Leo Verneri kahden päivän ikäisenä


Jonna & Leo 2 viikkoa ja 2 päivää
 
JonnaH: luulisin,että rinnalla itku ja rimpuilu johtuu vatsakipristyksistä,tai että maito suihkuaa liian lujaa tai liian hiljaa vauvan mielestä.Meillä pieni mies kanssa välillä rimpuilee rinnalla,kun saa vatsanväänteitä.

Painoa on pudonnut 10 kiloa,vielä pitäs pudota 6 kiloa,että oltas lähtölukemissa :whistle:
 
Milkei hyvä että muistutit! Pitää varata kampaajalle aika ja soittaa hieroja kotikäynnille! Syytä muuten siihen kateuteen ei ole, koska asiahan on näin: te muut olette niin hehkeitä, ettette tarvitse näitä kaikkia kauneushoitoja! Mä taas oon niin rupsahtanut, että mies mielellään maksaa ryppyhoidot sun muut... :kieh: En voi muuten olla peilaamatta näitä silmiä! En oikeesti uskonut, että ilman kirurgiaa voi ilme parantua näin paljon! Wau! Höh, olis pitäny ottaa before ja after kuvat...

Vauvan kanssa väkijoukkoon -galluppiin Mulle on ihan sama mitä joku tiukkis ajattelee, mutta me ollaan oltu jo vaikka missä ton vauvan kanssa ja ajateltiin mennä ens viikonloppuna Turkuun Spa:han ja sit Muumimaailmaan! Nyt kaikkein pahimmilla helteillä ollaan vältetty ulkoilua, koska Pyry on herkkä poika, eikä viihdy kuumissa vaunuissa tai kuumassa Manducassa... Ja vesi pullostahan ei meidän herralle enää kelpaa, vaan tissiä sen olla pitää. Pyry ei sitten tykkää syödä Manducassa, voi voi. Nää kuumimmat hellepäivät Pyry on viettänyt suurimmaksi osaksi sen Barbapapaimetystyynyn päällä, ilmastointilaitteen edessä vatsallaan makoillen.

Mies kotiutui juuri viikonlopun kestäneeltä polttarireissulta. Ihmeen hyväkuntoinen tuntuu olevan...

Tää mamma on myynyt VÄHÄN äitiysvaatteita ja vauvanvaatteita huutiksessa, 500 eurolla vähän. :D Lisää listailen sitä mukaa kun ehdin kuvata vaatteita! Ihan mukava kesätili tulossa.

Jonna H: Epäilen samaa kuin Rapu82 siitä rinnalla rimpuilusta, eli vatsakipristyksiä. Niitä meillä ainakin... Yleensä auttaa, kun vaihtelee vauvaa rinnalta toiselle. Tai sit mulla on ihan väärät tekniikat. :ashamed:

Oottekos muut jumpanneet vauvan kanssa? Tai hieroneet vauvaöljyllä? Meille opetettiin kivoja jumppia ja hierontaa esikoisen kanssa neuvolassa ja kun hän aikanaan niin kovasti tykkäsi niistä, niin olen Pyryn kanssakin harrastellut niitä ja kyllä tykkää! Varsinkin selän hieronnasta.

Ihania kuvia ootte laittaneet vauvoista! Lisää vaan! Yritän itekin aktivoitua tässä asiassa.
 
Miumiu, huh, luulin jo, että tää haava on parantumassa jotenkin väärin. Miulle kun ei tosiaan juur annettu mitään infoa tästä.

Kiddopotamusta saa myös edullisesti tilattua Amazonista (co.uk). Meillä on nyt tuo jäänyt täysin käyttämättä, kun tuntuu, että se olis liian kuuma nukkua. :/

Hei te, jotka käytätte imetysyöpukuja, minkälaisia ja mistä? Miun imetysliivit on jotenkin niin hiostavat yöllä, että ois mukava olla joku pyjamatoppi.

Ääh, nyt poika taas huutaa kuumuutta tuolla kehdossaan, se on mentävä hätiin.

 
Tässä meidän barbapörrö :D



Ihania öitä takana, jopa 6-7h unta putkeen, toivottavasti tämä yörytmi jatkuu eikä mahavaivat ala vaivaamaan!! Esikoinen nukkui vauvana tosi hyvin mutta kaks keskimmäistä aloitti itkut 2viikkoisena ja ne loppui n.4kk iässä, aivan miten sattuu kellon ympäri itkettiin ja se väsy oli jotain ihan hirveää! Poika saattaa päivällä huutaa mahaansa jossei saa kunnolla röyhtäistyä, välillä tulee helpolla ja välillä saa tehdä töitä.

Illemmalla tulee kavereita kattomaan vauvaa ja pitäis raivata kämppä loppuun, muu väki lähtee siksi aikaa pois niin saadaan rauhassa kahvitella ja turista! Ahistaa vaan kun tupa ei näytä siltä mitä haluais, meitä ihan liikaa (ja tavaraa) näin pieneen asuntoon ja pitäiskin pian löytää isompaa. Kaikki leviää äkkiä kun ei oo kunnon säilytystiloja.

 
Kokeneet, onko vinkkejä miten vauvan saisi nukutettua muuten kuin rinnalle syödessä? Vai onko se näin pienillä jotain mikä pitää vain hyväksyä.
Nimenomaan siis yöunille, päivällä meillä ei jokatapauksessa juuri nukuta, ellei tee vaunulenkkiä :D
 
Miumiu en tiedä auttaisiko nämä vinkit, meillä poika nukahtaa parhaiten rinnalle tai syliin kävellessä, mutta näiden avulla olen saanut hänet paremmin jatkamaan unia omassa kopassaan.
Unirätti, harso- tai muu riepu, joka on aina sängyssä mukana, tiputetaan pari tippaa äidinmaitoa ja pestään mahdollisimman harvoin
Kauratyyny, jota lämmitetään vain aavistus, jotta on suunnilleen ruumiinlämpöinen. Kääritään em. unirättiin ja asetellaan vauvan viereen sänkyyn.

 
Mussupussu ja Rapu noita vatsanväänteitä minäkin vähän epäilin. Maitoa mulla ei kuitenkaan tule kovin suurella paineella, joten siitä ei vissiin ole kyse. Onneksi poika kuitenkin useinmiten syö ongelmitta.

Mitenkäs muilla poikavauvojen mameilla on sujuneet vaipanvaihdot? Täällä on ainakin useasti jouduttu märän suihkun uhreiksi. Viime yönä kaksi kertaa kun ei unenpöpperössä älynnyt olla tarpeeksi varuillaan. Erään kerran poitsu paukautti varpusparven ilmoille juuri kun olin viemässä edellisen tuotoksen jäljiltä pesulle ja siinä rytäkässä meiltä meni hammasharjatkin vaihtoon. Kakkaa oli ihan joka paikassa. Tänäänkin on ollut sellainen kakkaralli, ettei paremmasta väliä, mutta onneksi alkaa homma sujumaan jo vähän rivakammin ja nyt osaa jo yleensä ruveta erinäisiin varotoimiin. :LOL:

Saiskohan kampaajalta tälle viikolle jonkun peruutusajana ja kestäisiköhän sitä jo istua kampaamosession ajan... mulla on tukka tummentunut ihan hirveästi viimeisen 9 kuukauden aikana ja hätäkeinona hain kaupasta väriä ja tulos on aivan kamala :(
Olis ihan kiva kuitenkin näyttää ristiäisissä ihmiseltä :/

 
JonnaH Kiitos! Unirätti ja kauratyyny kuulostavat toimivilta:) Varsinkin kun tuntuu että silloin kun nukutaan vierekkäin - kuten tänään lattiapedissä kuumuuden vuoksi, niin pikkuinen selvästi huomaa kun en enään olekaan vieressä ja aloittaa kitinän. Tänäänkin aina välillä työnteli nyrkkejä kohti, kuin testatakseen olenko siinä ja yksin jäätyään huusi kädet ojossa :heart: Mutta näillä jos sais luotua turvallisen olon, niin voisi yksin nukahtaminenkin onnistua.

Tänään taas ollut ihan mahdoton päivä, äiti ei saisi kadota sekunniksikaan. Kantoliinakin on nyt niin kuuma..
 
tervehdys!

Lenniina ei tullut siitä rotavirusrokotteesta minkäänlaisia oireita.. onneksi =) muut muksut ei tuota rotaa saaneetkaan ku ei kuulunu vielä sillon rokotusohjelmaan. ja jos ois kesäkuun puolella syntyny niin olisi saanut myös sen pneumokokkirokotteen (muistaakseni se oli tuo)..

painosta odotusaikana tuli n.3kg ja nyt on lähteny n.10kg.. nyt kun sais otetttua itseä niskasta kiinni ja sais tuota painoa lisää pois..

ristiäiset meillä oli 3.7 ja nimekseen poika sai Riku Sakari Johannes =) :heart:

emmmaa ja riku-poika 2kk :heart:

tässä väsynyt matkustaja
 
Kiitos Mussupussulle rohkaisevista sanoista. Kyllä tämä tästä vähitellen...

Selvisi muuten osittain myös syy siihen vikisemiseen syönnin aikana: vauva halusi lähempää kontaktia äitiinsä. Otin nimittäin tytön rinnalle, niin johan alkoi imeminen (rintakumin kautta vielä) ja ihan huomasi miten hän oli niin tyytyväinen. :heart:
Tämä ei kyllä ihan aina toimi, mutta joskuskin on jees!

Ihania kuvia teidän vaaveleista ja nimiäkin ovat jo saaneet. Meillä on vielä nimet keksimättä ja voi että kuinka vaikeaa se nimien keksiminen voikin olla. Se mikä miellyttää mua, ei miellytä miestä ja toisin päin. :kieh: Noh, ristäiset on "vasta" 14.8., joten aikaa on vielä jonkin verran.

On muuten aika tuskaiset nämä kelit. Meidän neiti on kuumaverinen (kuin isänsä), joten hän tuntuu todella kuumalta lähes koko ajan. Lisäksi, kun milkei mainitsi sen lämpöhalvauksen, niin pientä pelkoa on havaittavissa tässä äidissä.
Google on taas ollut kovassa käytössä ja neuvolan th:ltakin kysyin neuvoa. Vastaukseksi th:lta tuli vaan, että jos vauva syö hyvin niin sitten on kaikki hyvin.. hmmm... Täytyy hengata sisällä, niin on edes varjossa. Yläkerrassa olisi lämpöpumppu viilentämässä, mutta ei sielläkään jaksa koko päivää viettää.

Onnea vielä kaikille vauvautuneille! :flower:

Ai niin, milkei, halusit kirjavinkkiä: Minna Kiistalan "Minä en sitten muutu" . Itse en ole kirjaa lukenut, mutta kuunneltuani haastattelun kirjailijasta, kiinnostuin (http://ylex.yle.fi/ihmiset/vierasarkisto/minna-kiistala-raskaana-olevan-naisen-ruumis-kuuluu-koko-maailmalle ) . Kirja kertoo siis raskausajasta, joten ehkä vähän myöhään kiinnostuin, mutta jotenkin kiinnostaa lukea toisen ajatuksia raskaudesta (kuten täälläkin). Joudun kyllä vielä kirjaa odottamaan, sillä meidän kirjastossa niitä on vaan yksi ja se on nyt lainassa.

Pine ja pikkuinen 3,5 vkoa
 
Kukkuluuruu!

Ei hirveesti ole aikaa enää kirjoitella tänne, mut joskus käyn kurkkimassa...ajattelin kuitenkin käväistä esittelemässä meidän rinsessan, jolla on nyt ikää 3vkoa ja 5päivää:


Ada Maria Magdalena:heart:

Täällä on kaikki hyvin ja tyttö kasvaa hurjaa vauhtia. Talon olemme saaneet myytyä ja muuttohommissa ollaan, Suomeen olisi tarkoitus muuttaa jo kuunvaihteessa. :heart:

Hyviä vointeja kaikille!

psst...milkei, meidän viides muksu on täys kaima teidän pojalle...hieno nimi! ;)
Mielettömän suloinen poika!

-Elettaria & Ada
 
IIIIK kuinka ihania vauvoja teillä! :heart: Eikä ole pitkä aika siitä, kun täällä tuskailtiin aamupahoinvointeja :D

Elettaria, Oho! Ehkä sukunimet ovat kuitenkin eri :LOL: Meillä oli muutamia nimiehdotuksia, mutta kun piti sopia niin ruotsalaiseen kuin suomalaiseenkin suuhun ja vielä mielellään muutenkin kansainvälinen nimi, muttei liian... Ja onhan tuo nyt aika trendikäs nimi nykyään ilmeisesti, vaikkei sen mukaan mennäkään. Itselle ykkösvaihtoehto oli Nooa, mutta kun täällä O-kirjaimet lausutaan U:na, niin luovuin. Oliver-nimenkin kyllä isoisoäiti lausuu I:tä venyttäen (oliiver), eli Oliivit :D

Siis mie en ole koskaan ollut mikään hellefani, ja myö ollaan molemmat pojan kanssa oltu ihan kiukkusia. Ei riitä, että olis kuuma, mutta tää kosteus! Yöllä kun kävin vaihtamassa vaippaa lastenhuoneessa (eli poistuin tuulettimellisesta huoneesta), tuntui, että asuttais suolla. Muututaan sammakoiksi kohta koko sakki :kieh:
AINIIN kokeiltiin eilen illalla sellaista, että laitettiin Kylmä-Kalleja vaunuihin niihin kantokopan sivutaskuihin. Kyllä se vähän viilensi! Pitäisi tänään testata oikein mittarin kanssa, että viilentääkö oikeasti vai kuvittelinko vain.

Kiitos kirjavinkistä Pine, olenkin miettinyt tuota Minä en sitten muutu -kirjaa, mutta juuri sitä ei sitten saa tilattua adlibriksen kautta ainakaan tällä hetkellä. Eli jos jollain on se omana ja haluaa myydä, niin voisin ehkä olla kiinnostunut ostamaan :wave:

Pyykin pesuun pikapikaa nyt kun sain miehen jäämään aamupäiväksi kotia :)

 
Hei,

Täällä kotiuduttu eilen nyytti sylissä. Lapsi syntyi 9.7. rv 41+4 mitoilla 3436 g 51 cm.

Meriheponen meidän poika autettiin ulos myös imukupilla sydänäänien laskun vuoksi. Kävi myös haukkaamassa happea toisessa huoneessa mutta virkosi nopeasti niin että sai pisteitä 10 min jälkeen jo 8. Kova poika syömään ja paino olikin jo lähtenyt nousuun 3 pv jälkeen. Hieman huolestutti tuo lievä hapenpuute mutta kuulemma harvoin siitä mitään jälkiä jää.
 
heippa vaan ja onnea Marjukka82!

Samaa tulin minäkin ilmoittmaan, että meille syntyi 25,5 tunnin väännön jälkeen kiirelliisellä sektiolla 7.7.2010 tyttö, 5i cm ja 3795g. Eilen päästiin kotiin ja nyt opetellan täällä kotiasioita. Vaikuttaa viikkon perusteella raualliselta ja hyvin syövältä tapaukselta, ollaan jo takaisin lähtöpainossa...

Huomenna pitäsi saada tikit pois..

Ihanaa arkea kaikille, kirjoittelen paremmalla ajalla..

Huh hellettä, Kaikku ja tyttö 6 vrk.
 
Onnea pojasta marjukka-82 :flower:

Onnea tytöstä Kaikku :flower:

Kiitos nettiosoitteesta Shawne78! Eilen tilasin sellaisen bambuversion ja tänään oli jo tullut postilaatikkoon. Pesin sen heti ja kuivasin. En tiedä onko kapalon vaikutusta, mutta nyt poika vetelee tyytyväisenä unta palloon! Uskomatonta. Heti kun laitoin kapalon, niin pisti silmät kiinni ja väläytteli muutaman hymyn. (massunkipristelyitä varmaan ;) No katsotaan pidemmällä aikavälillä kuinka toimii. Tuo bambu on niin pehmoista ja viileän tuntuista.

Jonna H: Jos pitkää sepustusta kirjoittelee, helpoin kun kirjaa ensin wordiin ja siitä kopioi, ei pääse lähtemään tekstit niin helpolla bittiavaruuteen ja voi välillä käydä esim. syömässä ja sitten taas jatkaa. Suloinen Leo-poika teillä :heart:

Mammaliini83: Ihana barbapörrö, onpas paljon tukkaa!

Elettaria Gardamomum: Onpa suloinen Ada!

Miumiu83: Meilläkään poitsu ei pahemmin päivällä nuku, paitsi vaunuissa ja imetystyynyllä, jaksamisia! Nyt tuo kapalo vaikuttaa hyvältä.. saas nähdä.

Neuvolassa käyty ja poitsu oli 35g vajaa kilon taas kasvanut painoa kahdessa viikossa, kohta jää eka kapalo näköjään pieneksi :)


Nyt on pakko jatkaa pakkausta, kun kerrankin molemmat poijjaat unilla.. Aurinkoisia päiviä B)
 
Kiitos! Unna :)
Tulin huikkaamaan että meillä poika nukkuu päivälläkin ainun ensitutin kanssa =) Tänään ostin.
Ei aikaisemmin tuttia huolinyt ja olin vähän sitä mieltä ettei tarviskaan, mutta onhan se helpompi kuin että minä olen se tutti :D
 
Hieno juttu Miumiu83! On se vaan ihana, kun hetken voi touhuilla omiaan.
Meillä nukuttiin 2,5h kapalossa ja sitten oli kaamea nälkä. Nyt uusilla unilla ja taas kapalossa. Voihan se olla, että tänään on vaan unipäivä, mutta olisi kiva, jos tuo kapalo auttais.

Ihania kuvia olette kyllä pienokaisistanne laittaneet, äsken unohtui tältä sivulta tuo emmmaan Riku, suloinen pulloposki hänkin ja kivan nimen olette antaneet. Itse olen vähän arka laittelemaan kuvia nettiin, mutta ihastelen teidän mussukoita :)
 
Heippa

Päätin taustalta tulla kertomaan että päätti tuo meiänkin pikku "akka" tulla meidän seuraksi :) Vaikka pienellä viiveellä tulikin... Syntyi sunnuntaina 4.7 klo 17.58, mitat: 50cm ja 3270g eli pienoinen typy. Seuraavana päivänä olisi ollut kalvojen puhkaisu (ois katottu tilanne silloin että onko mahdollista...), mutta tää typy päättikin itse lähteä tulemaan ja hyvä niin :D Oli ihan erilainen kokemus kuin esikoisen kanssa, kun jouduttiin käynnistämään. Ehdin olla sairaalassa noin 8h ennen kuin pienoinen tuli maailmaan, tuntui tosi nopealta, siis että ehti kumminkin ns valmistautua ajatukseen että nyt se pienoinen oikeasti saapuu :heart: Meillä vähän yli viikon sisään synttärit, typyllä ja äiskällä :) Pieni myöhäinen synttärilahja mulle :heart: :heart:
Meillä ei oo imetys lähtenyt käyntiin, ei osaa rintaa syödä ja kumin kans aloin harjoitella jo sairaalassa, mutta kauheita hepuleita saa neitokainen rinnalla ja en tykkää yhtään huudattaa :( pitäis taas tänään kokeilla, en oo vähään aikaan kokeillut. Jotenkin ahdistun siitä kun toinen alkaa vaan itkeä ja ei sitä tahdo pientä huudattaa.. Mutta täysin rintamaidolla on menty kumminkin :) Ekat pari päivää sai tuttelia kun mulla ei maito noussut, rintapumpun kanssa alkoi nousta... Ja nyt oon päivittäin 3h välein pumpannut, ja on kyllä joo hiton uuvuttavaa mut kuhan saa nyt maitoa niin enköhän tätä jaksa, mut tavoitteena oisi kumminkin et oppis rinnasta syömään.. Helpottais noi yösyömisetkin. Tosin meil ollaan miehen kans puolet yöstä typyn kans toisessa huoneessa nukkumassa ja puolet esikoispoitsun kanssa, niin ei sinäänsä oo ihan kauheen rankkaa..
Mut hitto mulla menee hermot helteiden kanssa... Kiva kun ei saa mennä uimaan eikä kylpyynkään... :headwall:
Synnytys oli muuten tosi helppo, paitsi että tässä synnytyksessä tunsin pienen kivun, siinä ponnistusvaiheessa vaikka oli epiduraali (esikoisen kans mul oli melkeinpä navasta alaspäin ihan tunnotonta :D Ja oli ponnistusvaihe ihan kivuton...), mut nyttei tullut tikkejä ollenkaan ja ponnistusvaihe oli 12min. Mut jotenkin nyt en osannut ponnistaa, meni hetki ennen kuin ymmärsin... vaik tiesin miten ponnistetaan mutten ponnistanut kumminkaan oikein.
Joooo, mutta menen vielä koisimaan... heräsin ennen kuutta kun maito oli noussut oikeen kohisten ja liivit suojuksineen ihan likomärkinä.
Oli toooosi miellyttävää eilen kaupassa, olin mun systerin ja esikoisen kans isoilla ruokaostoksilla, ja olin justiinsa ennen lähtöä pumpannut rinnat tyhjiksi... niin kaupassa ollessa kuulin jonkun vauvan itkua ja tunsin paineen heti rinnoissa, ja tiesin että maito taas nousee. Mutta en tajunnut että läpi tulee, oli ottamassa maitoa hyllyistä kun käsi osui omaan rinnukseen ja huomasin ihaaaanat maitoläikät.. Systeri oli muualla esikon seurana ja kun tulivat niin jouduttiin mennä ostaa mulle paita, jonka kävin nopeaan vaihtaa hoitohuoneessa.. Oli tosi epämiellyttävä fiilis :x
Mutta näin täällä.... Sais helteet jo vähentyy, ei tätä jaksa :headwall:
SisunÄiskä ja ison talon Iita 1viikko ja 3 päivää. :heart: :heart:
 
Unnalle kiitokset vinkistä, olen yleensä wordiin kirjoitellutkin, kun kirjoitan mammapäiväkirjaa samalla.

Muutamia lukuvinkkejä
Stieg Larssonin Millenium-trilogia
Robert Harrisin Rooma -kirjat (+ muu Harrisin tuotanto Pompeiji, Haamukirjoittaja jne.) on minusta hyviä.
Sue Graftonin Kinsey Millhone dekkarit on hyvää kevyttä kesälukemista.

Nyt ollaan kolmatta päivää kahden kesken Leon kanssa. Hyvin on sujunut. Parina aamuna ollaan käyty kävelyllä aikaisin aamulla, kun on vielä vähän viileämpää (tällä hetkellä ulkona 40,5 ja sisällä 27,9). Jee, mä pystyn istumaan ja seisomaan paremmin sekä kävelemään vähän pidempiä lenkkejä. Lääkärin määräämät estrogeeni emätinpuikot (Ovestin) todella nopeutti paranemista. Nyt ei jännitä ristiäisetkään ihan niin paljon kun paraneminen etenee ja kykenee jo toimimaan lähes normaalisti. Aamut ovat vähän hankalia, kun tuo ukkeli herää, niin ei tahdo pystyä itse tekemään aamutoimia. Täytyy ruveta heräämään samaan aikaan kun mies lähtee töihin, jotta ehtii ainakin syödä aamupalan ja pukea päälle ennen kuin Leo heräilee.

Ristiäisissä tarjoillaan luultavasti suolaisia piiraita, salaattia, cocktail -piirakoita + munavoita, jalanjälki -pipareita, pullaa ja täytekakun sijasta meille tulee sellainen muffinsi -tarjotintelinjutska. Kahvin ja teen lisäksi kuoharia, jotta voidaan nostaa maljat sekä alkoholitonta boolia ja jääteetä kannuissa. Äiti tekee suolaiset, anoppi makeat tarjottavat ja miehen serkku, joka on kokki, on lupautunut tekemään tuon muffinssihässäkän ja hoitaa kahvinkeitot ja kattaukset. Onneksi on sukulaisia, joilta saa apua. Olis varmaan tullut aika köyhät tarjoilut, jos ois ite pitänyt alkaa väsäämään kaikki.

Mussupussu mä olen myös sillä kannalla, että vauvan kanssa voi ja pitää liikkua ihmisten ilmoilla. Nyt on ihanaa, kun on itse toipunut sen verran, että voi jo johonkin lähteäkin. Kunhan noi helteet vielä vähän hellittäisi, niin pääsisi vielä paremmin liikkeelle.

Eilen käytiin kaveriporukan kanssa oikein ravintelissa syömässä ja ihan hyvin sujui. Välillä piti käydä lastenhoitohuoneessa ruokkimassa ja siinä pytyn päällä imettäessä totesin, että jatkossa imetän kyllä julkisesti, eihän mulla selkä kestä tollasta kököttämistä. Täytyy hankkia vaikka joku kiva liina tai huivi näkösuojaksi.

Ihania vauvakuvia olette laittaneet :heart:

Onnittelut uusille nyyttinsä saaneille! :flower: :heart:



Jonna & Leo 2 viikkoa ja 5 päivää
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvaantuneille!!! =) :flower: :heart:

Ja kamalan suloisia kuvia vaaveleista teillä kaikilla... :heart: :)

Täällä sitä vaan kärvistellään helteessä...Tää on ihan kamalaa, meillä paistaa aamusta iltaan aurinko taloon, varjoa ei oo missää ja sisälämpötila ei putoo alle 30 asteen ees yöllä..Ei vaikka on kaikki ovet ja ikkunat levällää..Toivottavasti tulis kunnon vesisade mikä tois happee vähän niin helpottais.. :attn:

Meillä vaan kasvetaan ja kiukutellaan.. :D 56:set bodyt alkaa olemaan pieniä joten on pikkuhiljaa siirrytty 60:seen vaatekertaan!On tuo jätkä jo ihan mahottoman kokonen.. :) Jännityksellä odotan ekaa kunnon neuvolakäyntiä joka on nyt perjantaina..
Päätä kovasti kannatellaan ja konttaamaankin tuo lähtee varmaa heti kun vaan tajuaa laittaa kädet oikeeseen asentoon, jaloilla jo potkuttelee eteenpäin jos tukea antaa..
Huomattiinpa tuossa viime viikolla että ekat hampaan alutkin näkyy jo! :eek: Voihan siinä toki mennä aikaa ennenku läpi tulevat, mutta esim. ylhäällä näkyy ikenessä jo ihan selvä hampaan malli.. :D
Ruokaa menee pari desiä per kerta ja yöt menee tasasesti yhdellä syötöllä.

Kävin muuten viime viikolla moikkaa Jane69:siä ja heidän rinssiä, siellä voidaan oikein hienosti ja poju oli suloinen! :) Naurettiin vaan kun koko ero on jätkissä huima vaikkei ikäeroa ole kuin viikko. Eiköhän se janekin sieltä linjoille taas jossain kohtaa hyppää. :)

Meillä on isäntä nyt isyysloma viikolla, on ollut ihanaa kun oon saanu ite vaan olla ja tehä juttuja jotka on jääny rästiin, kävin tänään jopa parturissakin! :D Ens viikolla tiputaan taas kun isäntä lähtee takas töihin, toivottavasti nää helteetkin helpottais..

Ristiäistarjoilut tulee olemaan meillä yksinkertaiset, eli pari voileipäkakkua, pasteijoita, mansikkakakku, pikkuleipiä, tiikerikakku + kahvit ja mehut.

Liikkumista täällä on harjoitettu ihan tavallisesti, on käyty rannalla, viime viikolla oltiin anoppilassa ja mä oon ravannu pojan kanssa omilla vanhemmilla, kaupoilla jne. Toissapäivänä käytiin perheellä amarillossa syömässä ilman mitää ongelmaa!Jätkä meni niin jumiin valoista ja äänistä että tuijotti vaan kattoo ihan hissuksiin.. :p

Mutta lisää viimeistään perjantaina, mä lähen nyt nauttii isännän ja pojan seurasta.

Maira ja emppu 1kk5pvä

No kirjotanpa lisää sittenkin.. :D

Repeämät ja tikkikohdat yleensä on täällä parantunu hyvin, itseasiassa niin hyvin että meillä on jo pariin otteeseen tehty sängyssä muutakin kun nukuttu... :whistle: :p Alko toi selibaatti jo riittää niin tuumasin et kokeillaan varovasti vaikkei jälkitarkastus ole ollutkaan vielä, mut eikös yleinen ohje ole et sit kun jälkivuoto on loppunut ja itsestään hyvältä tuntuu...? :D
Mulla tais tehä tossa jo vähän menkkojen tynkääkin kun viime viikonloppuna vuoti ihan kirkasta verta!Kovin vähäistä se oli ja loppu yhtä nopsaan kun alkokin, mutta jälkivuotoo se ei voinu olla koska oli tuoretta. En todellakaan oota innolla menkkoja ja tuntuu muutenkin hassulta miettiä ehkäisyä jne kun on saanu 9kk päästellä ihan ilman et tartti ajatustakaan suoda ehkäsylle.. :p Justiinsa isännän kanssa naureskeltiin et ei paljon hymyilyttäis kun huomais syksyllä et menkkoja ei oo tullu ja mahakin on alkanu kasvaa.. :LOL:

Vaipan vaihdot meillä on nykyään sujunu ilman vahinkoja, nopeasti nimittäin oppii sen et poika saattaa ruikkia.. :D Aina melken on pyyhe tai harso siinä käsillä et jos alkaa näyttää siltä et kohta pissa lentää niin saa heittää siihen päälle...
 

Yhteistyössä