***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Heippa! Huvikseen poikkesin täällä odotuspuolella ja huomasin kesäkuisten pinon, pakko oli kirjottaa jotain! Toivottavasti ette pahastu. Olin ite viimevuoden kesämassupinossa ja nyt tuolla tuhisee unessa omassa pinniksessään maailman suloisin viisikuinen poika :heart:

Roppakaupalla onnea matkaan kaikille, kesäkuuhun on vielä pitkä aika mutta äkkiä se sitten menee!!!
 
Moi pitkästä aikaa kaikille!
rypäle,kurreliini ja huiskahäntä: :hug:
Me oltiin viikonloppu reissussa...Pariisissa :heart:
Eilen oli eka neuvola ja samat laput täytettiin kun esikoisestakin.Mä kysyin neuvolatädiltä,että miten käy ultrien jos työtaistelu alkaa,ni täti ei osannut sanoa siihen muuta kun että kannattaa varautua,ettei niitä ole.Mun äiti on hus:ssa töissä ja sillä on tieto että uusia ajanvarauksia ei oteta ennen kun työtaistelu-uhka on poistunut.Niin ja naistenklinikalle oon menossa.
La mulla siirtyi pikkasen aikaisemmaksi eli 7.6 nyt mennään viikolla 10+4
 
heippatimoi :)

täällä päässä edelleen pahaa oloa. mut ei ihan niin kauheeta ku viime viikolla.

JA ;)

varasin meille hotelli caribiasta huoneen kaheks yöks joulukuun alussa. menää rentoutuun ja kylpylöimään ja syömään. :00000301: niiiiin jo jännittää tuo vaikka siihen on kk aikaa.

 
syliapina: toivottavasti alkais paha olo nyt meneen pois.

Tulin juuri np-ultrasta ja turvotusta oli vain 0,6mm tai mitä yksikköä lienee? Eli ei siis lähes lainkaan. Viikot täsmäs, eli la pysyy samana 1.6.08. Kaksi kättä ja kaksi jalkaa näky, pieni sydän sykki. Sai lääkäri tökkiä aika kauan, että sai asukin hereille ja liikkeelle, mut sit kun se alko, niin sittenhän se menikin... Aspiriini hoidon päättivät alkaa mulle, kun siitä on kuulemma niin hyviä kokemuksia toksemian "estoon". Kyllä helpotti mieltä kun oli jo monta päivää sellanen pelko, ettei kaikki olis kunnossa tuolla alayksiössä. No nyt ilosin mielin sairaslomaa viettelemään. Kirjotti mulle tän viikon saitsuu, kun oon niin väsyny ja nythän toi esikkokin on kuumeessa ja rohisee kun iso karhu, et täytyy sille varmaan huomenna lääkäri varata. Saapi nähdä kuin tässä nyt sitte saa levättyy :heart:

Venla ja masuasukki 11+2
 
mulla oli tänään eka neuvola ja terkka sanoi et jos haluan niin voidaan koittaa kuunnella sydänääniä, mut ei kuulemma välttämättä kuulu jos viikot ei pidä paikkaansa.
mut kyllä mulla kuului pikkasen syke, joka oli 170. :heart:

ja siis mulla viikkoja nyt 10+4
 
Odotan tässä ekaa neuvolakäyntiä joka on perjantaina. Varasin tänään yksityiseltä Ultra-ajan, jos Tehy menee lakkoon niin ei pääse julkisella puolella ultraan ollenkaan. Tää on mun toinen raskaus, pelkään eniten että odotan kaksosia. Meidän suvussa on taipumusta moiseen.
Täällä laskettu aika olisi kesäkuun 11. Jännittää kovasti eka Ultra.
 
Odotan tässä ekaa neuvolakäyntiä joka on perjantaina. Varasin tänään yksityiseltä Ultra-ajan, jos Tehy menee lakkoon niin ei pääse julkisella puolella ultraan ollenkaan. Tää on mun toinen raskaus, pelkään eniten että odotan kaksosia. Meidän suvussa on taipumusta moiseen.
Täällä laskettu aika olisi kesäkuun 11. Jännittää kovasti eka Ultra.
 
Nyt minäkin uskallan tänne ilmottautua. Eli la 23.6 ja toista odotan.

Tänään oli alkuraskauden ultra ja siellä pieni möyri kauheella vauhdilla. Kätilö oikein ihmetteli, että miten sillä on voimia noin liikkua. Nyt siis 8+1, mutta koko vastasi viikkoja 8+5. Kätilön selitys oli, että on vauva kiinnittynyt niin hyvin, että kasvaa nopeasti. Eiköhän se siitä tasaannu viikkoihin sopivaksi.

En aikaisemmin uskaltanut tänne kirjoittaa, kun mitään oireita ei ole. No väsymystä on, mutta vaikea erottaa mikä on raskaudesta johtuvaa ja mikä tuon esikoisen aikaisista aamuista. Muuten ei tunnu miltään. Ensimmäisessä raskaudessa kärsin kovista pääsäryistä ja vatsakivuista. Nyt ei mitään. Hyvä niin, kun masussa kaikki hyvin.

Pahoittelut kaikille pettyneille. Ja onnea ja voimia uuteen yritykseen. Useinhan uusi raskaus alkaa nopeasti keskenmenon jälkeen, kun kohtu on vastaanottavainen. Jaksamisia surun kestämiseen.

emilija ja pönkä 8+1
 
Wau...kaks pvää ilman suurempii pahoinvointei,eile käin jopa 2km kävelees aamusta :D .Ainut mikä vielä häirittee nii tää hervoton palelu....johtuskohan anemiasta :( ? Eilen otin päikkärit toppatakki pääl ja siin viel kaks täkkii lisänä,silti oli kylmä.Nyttekii istun toppatakki päällä.

rv9+5
 
Lady Di: tervetuloa joukkoon.

ursulainen: mullakin on koko ajan kylmä. Ihan sama mitä on päällä, niin kylmä on. Aamusta on hieman parempi, mut luulen, että se johtuu siitä mitä väsyneempi on niin sitä enemmän palelee. Mulla ainakin hb oli viimeks 120. Terkkari kyllä suositteli, että aloittaisin raudan heti kun 12rv tulee täyteen, eli voisin aloittaa sen nyt sunnuntaina. Muistelen vaan, et mul oli esikosta hb alle 100 ennen kun mulle määrättiin se rauta.

Venla ja masuasukki 11+3
 
Saisinkos minäkin liittyä mukaan.

Olen täällä käynyt lueskelemassa teitin juttuja ja nyt uskaltauduin mukaan. Tässä kun liikkuu varovaisilla vesillä kun edellinen meni kesken.

eli olen 23 vuotias äippä ja mies myös 23. poika täytti juuri 3v.
ja nyt ois laskettu 18.6.2008 eli viikkoja ois nyt 9+0
ja synnyttämään oisin menossa KoS:iin

ja oli toinenkin syy miksi en uskaltanut aiemmin tulla mukaan on se että tässä jo kaksi kertaa käyty ultrassa selvittämässä viikkoja... ekan kerran menin ku viikkoja piti olla kymmenen mutta en uskonut ja niin ultrassa selvis että oli vain 5-6 no eilen kävin uudestaan ja siis saatiin viikot kohilleen.

pitkä aika vielä edessä.

mulla hyökkäilee pahaolo tosta iltapäivästä ja jatkuu yöhön asti..oksentanu en ole kertaakaan mutta lähellä on joka ilta.
väsymystä riittää ja nyt varsinkin kuin iski joku kamala flunssa päälle...

ja tissit senkun jatkaa kasvamistaan, eivät tajua sitä että kohta ei löydy enää sopivan kokosia rintsikoita kohtuu hinnalla...

nyt täytyy lopettaa kun yskittää niin kovasti niin ei tuu kirjottamisesta mitään.

 
Täällä on palellut syyskuun lopulta saakka, eikös ole ihan normaali alkuraskauden oire. Saa nukkua sukat ja pitkät housut jalassa.. :whistle:
Tänään on sitten neuvolan laskujen mukaan 10+0. Vielä yli kaksi viikkoa että pääsee np-ultraan. Neuvola-lääkäri on ensi viikon torstaina, sitäkin tässä odottelee että pääsee kuuntelemaan sydänäänet.. odottavan aika on pitkä.. :D
 
Huomenna olisi itsellänikin np-ultra keskussairaalassa ja tekevät ilmeisesti samalla sen veriseulankin. Meillä on mahdollisuus valita haluaako mennä np-ultraan keskussairaalalle vai kaupungin tk:seen ja ymmärtääkseni neuvola tarjoaa myös sen rakenneultran kaikille ilmaiseksi. Itsehän kävin jo yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja silloin kaikki oli ihan ok, mutta kyllä jostain syystä taas jännittää. Meillä ei irtisanoutumisten yhteydessä näitä rutiini ultria hoideta keskussairaalassa, ainoastaan joitain "hätätapauksia". Kätilöistähän suurin osa on myös tehyn jäseniä. No toivotaan, että koko jupakka ratkeaisi vielä jollain muulla keinolla.

).( ei mitään erikoista. Pientä turvotusta on kyllä havaittavissa ja palelua, mutta väsymys on jo hieman helpottamaan päin. Alhaisten hemoglobiiniarvojen takia olenkin kyllä jo rautakuurilla, eli ehkä silläkin on jotain tekemistä asian kanssa. Saas nähdä, mitä huomenna paljastuu...
 
Meillä tehdään np-ultran yhteydessä veriseula jos vanhemmat haluaa. Jos ei halua niin sitten ei tehdä.

Tilasin eilen mammavaatteita :whistle: viikko 47 tai 48 pitäis paketin tulla.
pari mammapaitaa ja housut. ja pikkujouluihin paidan. Pitäs huuto.netistä kattella äitiysvaatteita, sieltä löytyy uudenveroisia halvalla.

Äippä Ja Nasu 8+1
 
Mulla on painottunut toi pahoinvointi iltaan...Pari kertaa on joutunut illalla oksentaa,että on taas maistunut iltapala :x

Meillä ei kuulu veriseula muille kun riskiryhmille,mut np- ja rakenneultra kaikille.Mut jos irtisanoutumiset toteutuu,niin niitä ei tehdä :(
Eniten mua pelottaa,jos esikoinen sairastuu ja tarvii hoitoa mut sitä ei pystytäkkään järjestää...



 
pitkästä aikaa kirjottelemaan.. olen käyny kyllä kurkkimassa mutta aina ollut niin kiireinen ettei ole sitten tullu kirjotettua :/

kurreliinille kovasti voimia, hirmu surullista tuo..ihan hiljaseksi vetää :(
koita vaan ottaa katse tulevaan ja onnea uuteen yritykseen sitten myöhemmin!!

kovasti on askarruttanut munkin mieltäni tuo hoitajien lakkouhka ja sen mukanaan tuomat muutokset. ultraus täällä meilläpäin vissiin jatkuu ihan normaalisti..ainakaan ei tietoon olla tuotu asiaa. ja kuitenkin ultraukset täällä tehdään tuolla ä-neuvolassa kuten myös lääkärikäynnit. itellä ainakin maanantaina ultra (vko11+3 sillon) ja pääsen siihen varmasti.

kummastuttaa muutenkin nää odotuksen tuomat ilot (..ja surut) :D
kävin tänää nyt toisen kerran labrassa pissakokeilla ja hiivatesteissä. valkovuoto tuntuu häirittevän. olivat kyllä neuvolassa sitä mieltä et ei kannata huolestua, vois olla vaikka hiiva..osaako joku muu kertoa voiko hiiva raskauden aikana olla myös oireeton???!!!

marleena83 ja vinski 10+5
 
täällä käyty ultrassa tänää ja siellä se pikku kaveri vilkutteli meille :heart: Ultran mukaan vkoja ois tasan 10 tänää eli heittää parilla päivällä siitä mitä menkkojen mukaan olis. Saa nähä sitte siirtääks ne laskettua aikaa ens vkolla ku meen neuvolaan taas :) sitte oiski ihanaa jos sydän äänetkin kuuluisi :) kaksi kuvaakin saatiin pikkusesta ja toisen sai tuleva isi mukaansa :) Vitsaili että pitäisikö se kuva nyt sitte pistää töissä muistitaululle :D
 
ursulainen: kyllä sulla on jo aika matalalla se hb. Toivottavasti pääset nostamaan sitä mahd. nopeasti.

Tervetuloa uudet. :heart:

hande: ihanaa, että kaikki oli hyvin. Myö ei vielä saatu mukaan kuvia. Ei kai ne lähe siirtämään la:ta, jos heittää vaan parilla päivällä? Luulin, että ne tekee sen ä-polilla sitte jos sitä siirretään. Ei mullakaan siirretty, kun heitoks tuli yks päivä.
 

Yhteistyössä