***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Hankinnoista: meilläkään ei oo mitään, kun esikoinen tulossa. Täytyy varmaan käytettynä hankkia melkein kaikki, ettei joudu ihan konkurssiin =)
Elättelen pientä toivetta, että anoppi "haluais" osallistua hankintoihin :whistle:
Nyt ois tarpeen saada jotain kesä-äitiysvaatteita, kun tammikuussa lähdetään kanarialle B) huuto.netistä koitin katella, mut hirveet kiskurihinnat sielläkin.

Me päätettiin miehen kans, että tänä vuonna ei joulua laiteta erikoisemmin, kinkku ja laatikot ostetaan mut ei muuta. Aatto vietetään anopin luona, jossa on kaikki taas tip top, ja lahjakasat pursuaa yliäyräiden :ashamed: Se ostaa meille aina hullut kasat lahjoja, vaikka ollaankin jo 25-wee.

Anopille ja mun vanhemmille kerrotaan raskaudesta jouluaattona, pikkusen jännittää niiden reagtio, mutta luulen että enemmän ne on iloisia ku surullisia. Ensimmäinen lapsenlapsi kuitenkin kyseessä. =)

Piggy 8+6
 
Heippa,

Täällä elellään vieläki tätä oireetonta raskautta. Jos en olis siellä alkuraskauden ultrassa käyny, olisin varmaan varma, etten oo oikeesti raskaana. Ja nyt kun noita huonoja uutisia on saanu täältäki lukea, niin pieni paniikki meinaa välillä hiipiä. Ainoa oire on siis väsymys ja se, että vatsa on turvonnut. Muuten ei kertakaikkiaan mitään.

Ensimmäinen neuvolaki on vasta ens viikolla eli rv10+2. Tosi myöhään, mutta edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa, että neuvolatädin mielestä ei tartte mennä enemmin. Onko kellään kuunneltu noilla viikoilla neuvolassa sydänääniä? Ja onko kuulunu? Niiden kuuleminen ehkä vähän rauhottas mieltä.

Meijän tyttö 9kk on taas niin ihana, että oon aivan innoissani ottamassa noita tuollasia vaikka kymmenen lisää. Tossa kuukaus sitte oli aika rankkaa, kun tytöllä paha eroahdistus ja mua väsytti kamalasti. Ajattelin, että hullujahan me ollaan ku vielä toinen tähän halutaan. Onneks vauvojen kanssa noi vaikeet ajat on aika lyhyitä loppujen lopuks.

Niin hankinnoista. Meillä on jo kaikki valmiina esikoiselta. Nyt jos poika tulee, niin tietty vaatteita pitää hankkia uusia. Meillä on kyllä monella kaverilla poikavauvoja. Eli varmaan jotain saa ainaki aluks hätävaraks. Niin ja tuplarattaat on pakko hankkia ja ne MAKSAA.

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan, että kaikki loput vauvat pysyy tiukasti matkassa mukana.

emilija 9+4
 
weiss
Hihii!!! Miun oli pakko tulla tänne kurkkaamaan, kun tuo Kylli poikkes moikkaamaan tuolla toukokuisissa!! Täällä on niiin paljon enemmän tuttuja tuolta kevät haaveilijoista.. Miun on ikävä teittiä!! :ashamed: Kaikille kaikkea hyvää odotukseen ja koitetaanhan nauttia paksusta olostamme! Äippä2006, sydänkäpynen, sinuhe ja kylli+ kaikki muut, mukava kuulla että teillä on kaikki hyvin! :wave:
 
Hohhoh. Käytiin tuossa naapurikaupungissa äitiäni moikkaamassa ja siellähän se ilta menikin =) 11 vuotias serkkuni oli ihan innoissaa vauva uutisista ja suunnitteli innokkaasti vauvanvaunujen työntämistä :D
Sain ostettua joulukortitkin ja muutama joululahjakin lähti jo kaupoista mukaan :D Itse koristeiden kanssa olin nirso :D

Noista hankinnoista.. Äitini oli jo ostellut joitain söpöjä vauvanvaatteita :D
Esikoinen kun on, niin eipä oikein mitään valmiina ole. Miehen eno perheineen aikoo kuulemma tuputtaa meille paljon krääsää, jos vain kelpaa :D
 
Jospas minäkin nyt uskaltautuisin liittymään tähän pinoon... Lähes päivittäin olen teidän juttuja kyllä käynyt lukemassa. =)

Elikkäs, meille on tulossa kolmas lapsukainen ja nyt on menossa rv 11+2 eli LA on 12.6... Pääsin käymään rv 9 kunnallisessa ultrassa jossa varmistettiin laskettuaika. Yksi lapsukainen siellä näkyi. :heart: Pelkäsin kamalasti, että siellä olisi kaksi. Suvusta kun niitä kuitenkin löytyy, kaksosia meinaan. Synnytyssairaala on meillä TYKS.

Hankinnoista: Meidän täytyy hankkia kaikki, sillä olemme myyneet/ pistäneet kiertoon kaikki noilta kahdelta. He ovat tällä hetkellä 4- ja 6-vuotiaat. Vaunut saadaan kaverilta lainaan... Sellaset Brion yhdistelmät. =) Äippäpakkauksen ajattelin ottaa.

No, siinäpäs jotain tietoja minusta/ meistä. Joten kirjoittelemisiin...
 
Hankinnoista ajattelin kirjottaa, meillä on lähes kaikki tavarat ja vaatteet säilössä pojilta, mutta turvakaukalo ja hoitopöytä tarvis ostaa kun myin kaukalon kun nuorimmainen ei mahtunut enää siihen kun en pitänyt siitä väristä enää. Nyt oon ajatellu ostaa Britaxin römer baby safe:n sillä isofix alustalla kun vuosi sitten vaihdettiin sellanen auto et on noi isofix kiinnikkeet. Samanlainen kaukalo meillä oli kyllä viimeksikin mutta ei ollu sitä alustaa et kokemust on et on hyvä kaukalo, luotan muutenkin tohon britaxiin kun ekalle pojalle hankin Britaxin rock a totin delux malli ja se oli sitten puolentoista kuukauden ajan tällä meidän toisellakin pojalla mut sit jouduttiin kylkikolariin niin että toinen auto törmäs just siihen puolelle missä oli kaukalo ja poika selvis onneks säikähdyksellä. Vauhdit ei ollu kovia mut auto meni kyllä lunastukseen samoin kaikki meidän autossa olleet turvaistuimet.

Hoitopöytää mulla ei koskaan oo ollukaan mut nyt kun ollaan muutettu isompaan ja kaks kerroksiseen taloon niin ajattelin et nyt vois hankkia jostain jonku ihan edullisen alakertaan. Sit hankin jo alakertaan kehdon kun ei kuitenkaan aina halua viedä vauvaa ylös pinnikseen. Voi että mä odotan niin innolla et olis jo kesä et sais päästä testaileen taas kaikkee.

Huomenna on sitten täälläpäin joulunavaus et taidetaan mennä poikien kans kattoon joulupukkia, kun meillä ei enää muusta puhutakkaan kun joulusta ja selataan lelulehtiä :LOL: Ihanaa kun tuli pakkasta oli tosi kauheeta kun tää on satanu vaan vettä koko viikon ja ollu synkkää niin ettei oo edes ulos päästy mut nyt näyttää hyvältä kun aurinko on nousemas kirkkaalle taivaalle.

rv 11+4
 
Ihana tuo Venlan maha. Mullakin on sitten vissiin maha pullahtanut, tosin olen luullut, että se on vaan läskiä, mutta saman mallinen mun pötsi on, kuin venlankin. -tosin mun mahassa on varmasti 15kg enemmän tavaraa :LOL: tai oikeastaan :ashamed:

Selällään kun makaa, niin ihan selvästi alamassulle jää pieni kumpu, jota ei ole ennen ollut. Myös äippähuosut pysyvät jalassa hyvin, joten kai tuo maha on kasvanut, en suostu uskomaan lihoneeni NIIN paljon. vaikka sitäkin on kyllä tapahtunut...
Edellisissä raskauksissa mulle on tullut 8kg lisää, joka on mun painolle ihan hyvin (ettei enempää ole tullut) mutta pahoin pelkään, että nyt paisun kuin ilmapallo.

Vatsaa painaa ja selkä on kipeä. Maha kyllä tuntuukin jo painavalta, "vauva massulta". Tulipahan omaa napaa taas kerrakseen.

Hankinnoista Me ei TARVITA mitään, mulla on vanhat äityisvaatteet tallessa, ja painokin on pysynyt (valitettavasti) samana, joten ovat sopiviakin :headwall:
Vauvan tavarat on kaikki vintillä odottamassa, ja tuplavaunutkin löytyy.

Meillä on Oran tuplat, vierekkäin istuttavat, kulkevat kyllä todella kevyesti hangessa, pellolla, sohjossa jne.
Kankaat on ihanan lämpimät.
Miinuksina voisin sanoa, että aisa on ärsyttävän "notkuva" ja ne aisan säätönupit jää jumiin, ja selkänojien säätökin on jotenkin raivostuttava, kun on ikäänkuin ruuvilla, jossa on vipu päässä.
Meillä on nuo "yksösen" vaunut briot, ja niissä on säädöt fiksummat, tai ei tunnu niin "tee-se-itse-mallisilta" kylläkin selkänojan säätö on vain kolmeen asentoon, Orassa se on portaaton.
Orat kulkevat huomattavasti paremmin hangessa ym, ja ovat niin paljon liukkaammat työntää.
Meillähän tärkein vaunujen kriteeri oli leveys; vaihtoehtoina oli Brion Twinette tai Ora, muut oli liian leveitä. Twinetessä ei voinut vaihtaa lapsen istumasuuntaa, minkä vuoksi päädyin Oraan.

Vaatteita olen kyllä joitain ostanut, kun on kesävauva tulossa, niin lähinnä pari t-paita bodyä ym. Ennen olen malttanut mieleni, ja ostanut unisex-värisiä, mutta nt sattui eteen pari niiin ihanaa tyttöjen bodya, etten voinut vastustaa :ashamed: Mitähän mä niille teen, jos saadaankin poika? No, vaatteet on visysti piilotettu mieheltä, joka pitäisi minua hulluna.
 
Mä oon ihaillu emmaljungan twin city cross vaunuja. Ja ne taidetaan varmaan ostaakkin sitten keväällä. Sittenhän on ne 2008 mallitki myynnissä. taitaa kyllä ollakkin jo, jos en väärin muista?.

Tässäpä mun masu Rv 9




Mami Ja Nasu 9+4
 
Emilija: Kyselit noista sydänäänten kuuntelemisesta neuvolassa. Mulla oli eka neuvola 11+2 ja sydänäänet kuunneltiin. Ne löytyi ihan samantien, ei tarvinnut enempiä etsiskellä. Mutta se on kuulemma todella yksilöllistä missä vaiheessa alkavat kuulua. Riippuu ilmeisesti kohdun asennosta ja hieman siitäkin onko äidillä paljon ylimääräisiä "vatsanpeitteitä". Muistatko milloin sinulla kuunneltiin ensimmäistä kertaa edellisessä raskaudessasi? Voisi antaa osviittaa...

Venla-05: Olit aatellut tota kotidopplerin hankkimista. Itse kun olen hieman vainoharhainen ja stressaan helposti, kun mielikuvitus tekee tepposia, niin halusin hankkia itselleni "rauhoikkeeksi" tällaisen. Ja siis suosittelen lämpimästi kaikille! On tosi kiva kun pystyy omassa rauhassa kotona kuuntelemaan nasun elämää masussa. Ja jos hiukankin alkaa epäilemään onko kaikki hyvin ja niin poispäin, niin helpottaa kyllä mieltä kun pystyy "tarkistamaan" asian tuon kotidopplerin avulla. Ja onhan se kiva kun mieskin pystyy sitten kuuntelemaan vauvaa, meillä kun ollaan katsottu hiukan turhaksi raahata miestä mukaan neuvolaan. Ultriin kyllä lähtee mukaan innoissaan :)

Meillä nuo hankinnat on myös ajateltu tehdä samalla periaatteella kun Sydänkäpynen ja Miss Piggy kertoi. Esikoinen kun tulossa, niin mitään ei ole valmiina. Pikkuhiljaa hankitaan ja myös käytettyyn tyydytään, jotta menot eivät olisi ihan mahdottoman suuret! Jotakin saadaan varmasti myös sisaruksiltamme, molemmilla kun on jo perheet "kasassa" ja vauva-ajat takana siinä vaiheessa, kun meillä se ilo vasta alkaa...

Sen kalleimman investoinnin sain jo tehtyäkin. Olin itsepäisesti päättänyt että Brion Kombi yhdistelmät on saatava, mutta värit/kankaat eivät vuosien 2007 ja 2008 malleissa miellyttäneet. Aloinkin hyvissä ajoin katsomaan käytettyjä ja löysinkin mieleiseni yllättävän nopeasti! Ovat aivan uuden veroiset vuoden 2005 Kombit, käytön huomaa vain ja ainoastaan renkaista. Ja hinnaltaan sain noin puolet halvemmalla mitä ihkauudet, 300 euroa maksoin. Olen kyllä todella tyytyväinen hankintaan! Ja väriltään juuri sellaiset kuin olin haaveillut :)

Nyt täytyy alkaa pikkuhiljaa miettimään jotain syötävää, nälkä alkaa kurnia mahassa. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

NASU-masu 12+6
 
Kylläpäs on tullut taas tekstiä...
Ihanat masut äipällä ja Venlalla!Voi kun mullakin jo näkyis,nyt on 12+1 mut mitään ei vielä näy.Ja mä kun luulin et toisesta näkyis jo paljon aikaisemmin,kun oon muutenkin tosi pieni ja hoikka :/

Hankintoja meidän ei tarvii hirveesti tehdä,kun vaunut,sänky ja turvakaukalo on jo olemassa.Vaatteitakin on vaikka kuinka paljon...Paitsi jos tää on tyttö,ni sit olis pakko ostaa ne pakolliset vaaleenpunaset :D

Ihanaa lauantaita kaikille!

Bamse rv12+1
 
NASU-masu: Nyt on kotidoppleri hommattu. Meillä tota miestä ei ja saa neuvolaan kyllä mukaan. Ed. raskaudessa kävi mun kanssa ultrassa, mut ei taida tähän mukaan päästä, kun työt ei oikein anna periks. Mut saanhan miä nyt kuunteluttaa sitä sen dopplerin kanssa.

Missä kaupoissa muuten noita seisomalautoja myydään? Ja paljohan niillä on hintaa? Pitäis sellanen tolle esikolle ens kesää varten ostaa.

Meidän kaveripiiri laajenee sitten vielä yhdellä vauvalla ennen meitä. Kavereilla on maaliskuun lopulla la. On se mukavaa kun samaan syssyyn syntyy niin paljon vauvoja :heart:
 
semmonen tuli mieleen että tuntuuko teillä muilla kohtu jo mahan läpi? tai siis en mä tiiä tuntuuko mulla mutta kun tässä vertailin ni ennen ku kävin vessassa ni tuntu mun mielestä rakko aika selvästi niinkun aina ja nyt ku vessas käynni jälkeen kokeili ni mun mielestä tuntuu sellanen juttu siel. oiskoha se :miettii:

 
Bamse: googlaa sanalla kotidoppler, löyty paikkoja josta noita dopplereita saa. Oisko ollu joku kuunteleaania.fi esimes ollu joku osote. Makso jotain 80 egee. En varmaan ite tuu tota hankkineeks, kohta tuntuu jo liikkeet niin siitä sit tietää onko kakksella kaikki kunnossa...
Syliapina: En oo varma tuntuuko jo kohtu, hirveen hankalaa löytää. Eikä mulla hirveesti oo ylimäärästä vatsalla, mut en kyllä laiheliinikaan oo.

Hui, huomenna on ultra. Tuntuu että kaikki oireet on kaikonnu, rinnat on kasvaneet mutta eivät kipeät. Vatsalla tuntuu ajoittain tuntemuksia, josko ne on niitä kasvu"kipuja", ei kyllä koske millään lailla. No, toivottavasti elämää kuitenkin löytyy..

Tänään laitetaan jouluvalot ikkunoihin, ihanan näköstä tulee. Tontut sitten pöydille muutaman päivän kulutta.
 
hmm. itse en oo kyllä kohtua tuntenu :O en kyl hirveesti oo tunnustellukkaan. Tai sitten vaan oon ihan pihalla niinkuin yleensä :LOL:
Tänne ei mitään kummempia kuulu, pahoinvointia on, eikä tunnu lakkaavankaan :/ Keskittyminen kaikkeen on hirvittävän vaikeeta, mut oon kyl muutenkin huono keskittyy mihinkään :ashamed:
 
ikionnellinen
Laitan kuulumisiani pitkästä aikaa

Kohta puolitoista kuukautta jatkuvaa pahoinvointia ja lamaannuttavaa väsymystä takana, kuinkakohan kauan vielä... :headwall: Mutta toisaalta olo päivä päivältä onnellisempi, yli huomenna np-ultra, toivottavasti pienelle kuuluu hyvää. Nyt rvko 11+4 menossa. Mitään vauva/äitiysjuttuja en oo vielä ostellut, vatsa kyllä pömpöttää siihen malliin että pian pitää jo jotain löysempää hankkia.

Päivittäin olen teidän muiden kuulumisia lukenut, onnenhalauksia uusille tulijoille :heart: ja jaksamista murheen kohdanneille :hug:
Laitan kuulumisia sitten ultran jälkeen. Siihen asti ollaan tietoa pidätelty itsellämme, muutama kaveri tietää, mutta tuleville isovanhemmille kerrotaan vasta ensi viikolla...jännää.

Ikionnellinen 11+4
 
Iltoja!

Viikonloppu on mennyt kämppää siivotessa ja selkä kiukuttelee palkaksi :/ Ja helvatan ilmavaivat kiusaa edelleen. Tällä viikolla lääkärineuvolassa mainitsin asiasta ja hää tuumas että lääkkeellistä apua tähän vaivaan on kyllä olemassa, taidanpa ensi viikolla soittaa lekurille että nyt jotain troppia tähän, kiitos.
Väsymystä on ilmassa edelleen, etenkin aamuisin oon niin vetämätön ettei tosikaan. Ennen raskautumista ulkoiltiin joka aamupäivä tytön kanssa, tätä nykyä ehkä pari kertaa viikossa :ashamed: Ei vaan jaksa. No kyllähän tuo sisälläkin viihtyy, mutta itellä on vaan morkkiksentapainen kun ei jaksa edes pihalle vääntäytyä.
Joku kyseli kohdun tuntumisesta alavatsalla... Mä tunnen kyllä selinmakuulla ollessani ja pari kertaa oon hämmästynyt jo nyt alkaneita harjoitussupistuksia :whistle: Tuttuja tytön odotuksesta ja kivuttomiahan ne ovat, mutta tuntuu hassulta että niitä jo nyt on. Yleensähän niitä alkaa tulla raskauden puolivälin tienoilla... Mutta joo, selkeästi kohtu tuntuu kyllä navan alapuolella.
Pitäsköhän ensimmäistä masukuvaa munkin räpsästä jossain vaiheessa =)

Nyt iltapalalle ja Maajussien pariin!

Kylkiluu 10+6
 
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby



Joulua oon laittanu, oon ihan joulufanaatikko :D ....keittiöin ikkunasta puuttuu enään valot, sinne tulee usko,toivo,rakkaus valot... :heart:
Kohtua en vielä erota, mutta masu on kyllä pullistunu, vaik tuota rasvakerrosta on... :LOL: ...käytän kyllä jo mamma vaatteita kun kaikki muut kiristää, ja töissä kassaneitinä on mukava olla mukavissa ja istuvissa vaatteissa...

Onko teillä ollu "kasvukipuja"? Mulla on ja ne on kyllä aika kivuliaita, mutta menevät äkkiää ohi, ja niitä on enemmän aamulla kuin illalla...

Eilen mun äiti antoi ekan lahjan vaaville, hih =) , taavi-onni-lotta sai lauri tähkä villasukat, ne oli kyllä niin söpöt.. :heart:
 
täällä toivutaan vkonlopusta ja valmistaudutaan iltavuoroon menoon. Mieleen tuossa tuli myös eka synnytys, josta tulee tänää jo 9v....sillon mä tähän aikaan punnersin poikaa pihalle :heart: aika kyllä hurahtaa iha mahotonta vauhtia... :)

omassa navassa ei ihmeellistä..täälläkin pidetään äitiyshousuja suurimmaksi osaksi ku ne ei purista ja kiristä masua...myös paidat on tarvinnu vaihtaa hiukka pitempi mallisiin :D
 
Millaiset on Lauri Tähkä -villasukat???
Mullakin on supistellut, ei kipeästi, mutta kuitenkin, ja aika paljonkin supistelee. Toivottavasti ne on vain harjoitus supistuksia, eivätkä muutu kivuliaiksi, kuten kuopusta odottaessa, jolloin en voinut kantaa yhtään mitään. Minä en nimittäin pärjää yksin tässä huushollissa "rampana", joten olisi parempi pysyä kunnossa.

Mies on nytkin taas viikon reissussa, lähti sunnuntai aamuna ja kotiutu perjantai-iltana. :headwall:

Minäkin innostuin laittamaan jouluvaloja. Pahaksi onneksi toin vintiltä väärän laatikon, ei siellä valoja ollut, kuusenkoristeita vain. Sain kuitenkin laitettua jouluverhot ikkunaan, ja semmoisia lumihiutaleita/tähtiä ja tyttöjen huoneeseen lätkäisin jo pari tonttua seinälle :LOL:

Viikkoja on nyt 13 tasan.
 

Yhteistyössä