***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Huomentapäivää!

Mä oon ollut täällä koko eilisillan ja viime yön itekseni :eek: Mies lähti tytön kanssa kahdestaan yökylään mummolaan. Toissapäivänä mainitsin sille että "voi kun sais joskus nukkua ihan kokonaisen yön, niin ettei kukaan herättäis" ja mies ehdotti, josko lähtisivät tytyn kanssa kahdestaan vähän kyläilemään ja mä vetäisin täällä kotona sillä välin kunnolla unta palloon :D
Illalla olin ihan pihalla täällä, pyörin kuin ryssä Anttilassa ja kelasin kuinka hiljaista täällä on. Vähän vetistelinkin kun tuli tyttöä ikävä (napanuora kiristää ja hormonit hyrrää) :xmas: Valvoin varmaan kahteen asti yöllä ja nukuin sitten yhteentoista asti täysin keskeytymätöntä, ihanaa unta! Tosin aika levottomia unia näin... Olin synnyttämässä ja sitten joku epämääräinen sakki piti mua, miestä ja tyttöä vankina jossain kerrostalokämpässä :$ Oli kyllä ihanaa herätä.
Joku niistä unista kyselikin, tosi hämäriä ne on täälläkin siis. Jokin aika sitten näin oikein ihanan unen tähän vauvaan liittyen, synnytin tosi helposti pienen tumman tytön :heart:
En oo koskaan ollut tytöstä näin kauaa erossa ja nyt on niin ikävä ettei tosikaan... Niiden pitäis kotiutua sieltä Porvoosta tuossa neljän aikaan iltapäivällä. Ihanaa kun tulevat :heart:

Mahassa käy myllerrys varsinkin aamulla ja illalla. Huomenna onkin sitten neuvola pitkästä aikaa, saas nähdä hajooko vaaka kun nousen sille... Tuli jouluna syötyä ihan riittämiin ja vieläkin noita joulusuklaita piisaa. Ihanaa päästä kuuntelemaan sydänääniä :)

Nyt syömään...

Kylkiluu ja Muumi rv 18

Niin, lasten ikäeroista oli kyssäriä. Meille tulee ikäeroksi 2v4kk
 
heipat kaikille!

tänne ei mitään erikoisen uutta,mahaan on sattunu muutama päivä ja olen huolissani pikkasen voinnista kun viimeksi 19.12 oon päässy kuulemaan sydämenäänet ja seuraava neuvola on vasta 21.pvä :|

välillä sattuu ylämahaan ja välillä alamahaan enkä ole möyrintää tuntenut enkä potkujakaan vielä.. :/

mies mukaan synnytykseen kuinka monella tulee mukaan??
meillä ei pääse ja se pelottaa,kun miehen tukea olen aina tarvinnut :'(
meillä kun kaikki asuu toisella puolen suomea ja tukiverkostoa täällä ei mulla ole joten joudun yksin synnyttämään ja se pelottaa :'( :'(

ulkoilemaan pitäis lähteä,mutta ei oikein nappaa kun tuo ilma on mikä on.. |O

unista on ollu puhetta,mä oon noista lapsista nähnyt kamalia painajaisia aina silloin tällöin ja muutenkin unet on aika vilkkaita..(joskus) :whistle:
mies näki tässä kuukausi sitten unen että synnytin pienen tyttövauvan
:heart: mutta jos se selviäis silloin 4.2 kumpi todellakin saadaan ja ihanaa että lapsetkin pääsee pikkasen näkemään :heart: :heart:

mutta nyt on mentävä,pienempi itkee kovasti..

tuire ja mini 17+2 :heart: :heart:
 
Käytiin perjantaina rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. sukupuolta ei kysytty eikä kyllä mitään nähtykään, vaikka yritin tiirailla. laskettu aika muuttui ja se ois nyt 21.6, ku aikasemmin oli 17.6 ja sitä aikasemmin kuukautisten mukaan 14.6. no kuulemma voi laittaa äitiyspäiväraha hakemukset tuolla 17.6 myös. taidan itekin laskea että se ois se la. eli ei tartte listaan sitä muuttaa. hirveenä oli pikkunen kasvanu, ku viimeks se veti siellä kuperkeikkaa, ni nyt näytti jo olevan melkein ahtaat paikat, käsiä heilutteli ja jalat kans liikku. =)

Täällä oli taas hirveenä tekstiä, mutta nyt en jaksa pidemmin kirjottaa, ku kirjottelin jo tuonne esikoisen omaan elokuisten kerhoon kuulumiset. nyt pitää vähän levähtää ennen kuin poika herää päikyiltä!
 
Hei vaan!
Me oltiin viime yö kahdestaan miehen kanssa,kun esikoinen oli yökylässä famulla.Kylläpä oli outoa aamulla herätä ja syödä aamupala ilman että kukaan kiskoo jalasta tai vaatii puolet leivästä :D

Meillä mies pääsee synnytykseen mukaan.Siitäkin oon jo ehtinyt stressaamaan,mut onneksi anoppi lupasi,että hän ilmottaa töissä,että kesän kynnyksellä saattaa joutua olemaan pari päivää yllättäen poissa :)

Huomenna olis sitten neuvola.Ihana päästä kuulemaan sydänäänet :heart:
Jos vaikka ekan kerran mitattais kohdun korkeuskin,niin nähtäis millä käyrällä mennään,kun tuntuu ettei tää maha kasva ollenkaan... :/

Bamse 19+2
 
Meillä varmaan ja mies tulee synnytykseen. Ja jos alkaa jänistämään, niin mun sisko ja äiti on ilmoittanu, että sitten hyö tulevat. Eli onneks yksin ei ainakaan tarvi jäädä sinne väsäämään. Tai sitte pyydän kaikki ja katotaan kuka jänistää :D
 
Meillä myös mies mukaan synnytykseen! Jotenkin jo nyt hirvittää vanhempien lasten hoito jos synnytys alkaa keskellä yötä ja nopeasti... Meillä matkaa sairaalaan 40 km. Onhan noita naapureita suht lähellä ja vanhemmat asuu 20 km:n päässä joten taitaa olla turha hermoilla moisia asioita vielä tässä vaiheessa :/
Tuntuu että pitää muutenkin tehdä kauhea numero joka asiasta, ja mielialat vaihtelee tosi paljon. Oikein itseä ärsyttää kun saa koko perheen pois tolaltaan jonkun pikkuasian takia!!!! Meillä kaksi pientä uhmaikäistä ja "minä itse-vaiheista" mutta äiti taitaa olla kaikkein lapsellisin... Ja ärsyttää vielä enemmän kun mies vaan meinaa että "taitaa johtua niistä raskaushormoneista :kieh:
Lähdetään täältä etelän vesisateista pohjoiseen lomareissuun muutaman viikon päästä, jos osaisi sitten siellä rentoutua ja nauttia perheen kanssa yhdessä olosta. Lapset odottaa jo innolla pulkkamäkeä kun täällä ei ole tietoakaan lumesta :(
 
Meillä mies tulee myös synnytykseen. Meil ei onneks oo tota lapsiongelmaa, mut koira pitää sitte saada hoitoon. Kissathan pärjää, kunhan ruokaa on. Hoitopaikkoja on kyllä, mut kaikki on kuitenki työssäkäyviä, et voi olla vähän hankalaa, jos keskellä yötä alkaa... No, turha sitä vielä on murehtia.

Mua on kyllä alkanu vähän mietityttää miten toi loppukevät menee töissä. Äitillä ku tuli kaks ensimmäistä lasta kuukauden etuajassa ja mäki pinnistellen pysyin just sen 40vk sisällä. Eihän se suoraan oo perinnöllistä, mut monesti kuitenki äideillä ja tyttärillä on yhtäläisyyksiä synnytyksissä/raskauksissa. Ja mulla on muutenki ihan sama ruuminrakenne ja vaivat ku mutsilla... :/ Ainahan voi jäädä saikulle, mut en sit tiedä miten mun äippälomarahojen käy, ku mulla se lasketaan viimesen 6kk perusteella ja seki tulee nipin-napin täytee... Semmost ei pitäis murehtia, mihin ei voi vaikuttaa, mut...
 
Meillä mies tulee mukaan synnytykseen, ei ilmeisesti ainakaan kovin pahasti säikähtänyt esikoisen synnytyksessä kun iloisesti ja luottavaisesti odottaa pääsevänsä taas leikkaamaan napanuoraa :D Vähän oon jo miettinyt että mitenköhän tuon tyllerön hoito sitten sujuvimmin järjestettäis, meillä kun ei samassa kaupungissa asu sukulaisia. Ja mun säkällä se on yöaika kun alkaa tapahtua :whistle: Kavereita on kyllä mutta niilläkin on pieniä lapsia itsellään... No, pitää kahtella, eiköhän se jotenkin järjesty sitten kun sen aika on.
 
hei vaan kaikki!eilen oli neuvola ja kaikki loistavasti..sydänäänetkin löyty heti =)
tosin toinen kaveri oli niin kovin liikuvainen ettei meinattu saada kuunneltuu kun aina vaihtoi paikkaa..toisen syke 140(liikkuvaisen) ja toisen 150(vaikka oli ihan paikoillaan)hmm..eli viisaammat mitäs tuo meinaa onko tulossa uroita vai naaraita :D
kiloista...öö..6,5kg tullut ekasta neuvola käynnistä. :eek:

meillä kans mies mukaan synnytykseen jos nyt vaan kaikki menee suunnitelmien mukaan,en ole tosin vielä suunnitellut miten ekaluokkalaisen kanssa toimitaan kun h-hetki koittaa..

mom+tiku&taku rv18+6
 
Enpäs tiiä tullooko mies synnytykseen...riippuu synnytyksen ajankohdasta.
Mies vkot reissuhommis ja kotiin noin 7tunnin ajomatka nii eipähän tiiä kerkiikö h-hetkeen.
Miun isä varmaan tulee lapsenvahdiks synnytyksen ajaks...vaikkakin asuu 20km pääs.
Sitä en tiiä et mil kyydil oikeen meen sairaalaan jos mieskää ei koton,mut eiköhä joku kyyti järjesty.

Mymmy myy :hug:
 
Mymmy myy: Osaan todella hyvin kuvitella miltä sinusta tuntuu! Itsellä on/oli vähän samanlainen tilanne. Mies on sairaalakammoinen, joten on koko ajan hokenut että hänhän ei sinne tule mukaan. Tuntuu aika pahalta, vaikka tiedän että hänen ei tarvi astua kun sairaalan ovesta sisään, niin tulee paha olo ja alkaa pyörryttää. Joten ymmärrän kyllä että hän ei sinne mielellään ole tulossa mukaan.

Noh, muut kun tuntuvat panikoivan/pelkäävän synnytystä, niin mulle suurin pelko on se, etten joudu menemään synnytykseen yksin! Se tuntuu todella ahdistavalta ajatukselta, enkä haluaisi kokea sitä, joten Mymmy myy :hug:

Meillä saatiin nyt asiaan kompromissi... mies ei halua tietää sukupuolta etukäteen, itse olisin halunnut jos vain näkyy ultrassa. Mies jättäisi synnytyksen mielellään väliin, minulle taas olisi todella tärkeää saada hänet mukaan. Vaikka sitten viereiselle sängylle makaamaan, jos ei muuhun kykene :) Noh, mies lupasi yrittää parhaansa mukaan olla mukana/tukemassa synnytyksessä ja jos se sairaalassa olo ei kertakaikkiaan onnistu, niin koitan sitten pärjätä yksin. Itse lupasin että ultraan mennään miehen tahdon mukaan, eli sukupuolta ei kysytä etukäteen. Toivon että saamme jakaa tämän tiedon kuitenkin yhdessä, eli toivon että hän kykenee olemaan paikalla kun vauva syntyy.

Uskon mymmy myy että sinullakin lopulta löytyy jokin hyvä ratkaisu tilanteeseen, vaikka nyt tuntuisikin toivottomalta! :hug: Jokin todella hyvä ystävä tai sukulainen, joko mukaasi tai lasten kanssa, niin että mies pääsee?! Välimatkasta huolimatta uskon että tosi paikan tullen ovat valmiita auttamaan, jos todella ovat tietoisia siitä että se on sinulle toooosi tärkeää. Kannattaa ehkä jutella asiasta jonkun läheisen kanssa, jos se oikein painaa mieltäsi. Itsekin "avauduin" asiasta läheiselle ystävälleni ja hän sanoi olevansa aina käytettävissä, jos siltä tuntuu että tukea/apua tarvitaan... se oli kyllä ihana kuulla :heart:

Asioilla on tapana järjestyä!

NASU-masu 20+0
 
Mymmy myy, saanko udella miksei miehesi pääse mukaan synnytykseen?

Meillä ukko ainakin vielä on puhunut että kyllä on synnytykseen mukaan tulossa, toivottavasti uskaltaa sitten oikeestikkin :D

Menhit ja Ella-Viljami rv 19+6
 
mymmy myy; :hug: Toivottavasti joku sais vaikka loman arvioidulle lasketulle ajalle ja tulisi lapsia vahtimaan.
Meillä mies lähtee synnytykseen mukaan.Tokaa kun synnytin ja sattu helekutisti sanoin miehelle et saa synnyttää seuraavan ja kiltisti tuo sen sillo lupas tehhä :) Mut tulee pitään kädestä kiinni ja kiltisti valehtelee supistuksen olevan menossa ohi vaikka "kone" näyttä lukemien vaan nousevan ylöspäin :)
Miulla myös huomenna neuvola.Ihana kuulla sydänäänet.
Vointeja.
 
Heippis!

Neuvolaterqi tältä päivältä =) RR 120/80, hb 118, pudonnut aika lailla joten rautakuurille pääsin. Painoa tullut 10 viikossa 4 kg. Muumin sykkeet hyvät, 140-150/min. Virtsa puhdas. Sf-mitta katotaan ekan kerran seuraavalla käynnillä, joka rv 22. Kohdunpohja on 2 cm navan yläpuolella joten yläkäyrälle varmaan mennään tässäkin raskaudessa.

Sillattiis =)

mymmy myylle tsemppi :hug:! Toivotaan että asiat järjestyvät niin, että miehesi pääsee koitokseen mukaan. Enpä lähtisi minäkään mielelläni yksin synnyttämään, en :$

Ny syämään!

Kylkiluu 18+0
 
Noniin! Nyt ollaan täälläkin puolessa välissä! Ihana tunne :heart: Jos vaikka söis tänään pizzaa juhlan kunniaksi kuhan täältä opstolta joskus viiden aikaan kotiin pääsen. Pikkasen alkanu kilojen kertyminen ahistamaan, mutta eipä se näytä miun syömissuunnitelmia estävän :LOL: Lievää pahoinvointia ollu tänäänkin. Otin kiivejä mukaan evääksi tänne ja niinpä vain jäi se lusikka sitten aamulla kotiin :ashamed: Onneksi on omenoita!

Mymmy myylle tosiaankin tsemppiä, toivottavasti asiat järjestyy parhain päin :)

Menhit ja Ella-Viljami rv 20 :heart:
 
Heips!
Täälläkin neuvolassa käyty...
Hb 130 eli vielä ihan ok
Pissa puhdas
RR 104/70
Vauvan syke 150
Kohdunpohjan korkeus 16cm,vähän keskikäyrän yläpuolella...
Painoa tullu 600g kuukaudessa
Eli kaikki kaikin puolin ok :)

Mymmy Myylle :hug: toivottavasti asiat järjestyisivät niin että mies pääsis mukaan.

Bamse 19+3
 
Mukavaa kuulla taas neuvolaterveisiä, ja hyviähän nuo olivat!!
Meillä painajaismainen viime yö :kieh: Kuopuksella alkoi sitten mahatauti!!! Valitteli mahaansa kahteen asti yöllä, jolloin ainut ketä perheessä nukkui oli isoveli. Oltiin iskän kanssa sit kahden jälkeen sammuttu molemmat ja pikkuneiti oli päättänyt mennä omaan sänkyyn. Huuteli sitten neljältä että tuli oksennus sänkyyn ja sitä jatkui aamuun asti!!! Kasilta tietenkin velipoika heräsi joten äidin yöunet jäi kahteen tuntiin... Neiti heräili puolilta päivin ja on onneksi ihan kunnossa, syönyt ja mennä viipottaa siihen malliin että toivottavasti tauti takana hänen osalta. Tässä jännityksellä odotellaan kenen vuoro seuraavaksi... Mulla "sopivasti" neljä päivää vapaata töistä ja ehdin jo sopia kampaajat ja kyläilyt, täytyi ne vaan perua. Mahatauti kun ei ole mukavimmasta päästä lapsiperheissä :whistle: Ja kunnon työntekijähän sairastaa vapaalla :headwall:
Nyt koitan päästä päikkäreille!!!
 
Mukavia neuvolakuulumisia monella.

ValmetPikaista paranemista ja voimia.

ON: liikkeet tuntee kädellä masun päältä, on ne potkut ihania :heart:
Olo on hyvä, tässä miettiny että mitä ostaa isyys/isovelipakkaukseen.

Äippä Ja Nasu Rv 16+6
 
Miten te kaikki täällä jo tunnette potkuja ja liikkeitä... mulla ei mitään havaintoa! :/

Jotain kurinaa, lurinaa ja muljahtelua siellä on mut ei ne vaikuta miltään liikkeiltä. Ennemminkin vaan vatsan ja ohutsuolen toiminnalta.. ;)

Oma napa: nousee vain koko ajan. Että kyllä siellä varmaan kaikki kunnossa on. toissamaanantaina neuvolassa saatiin hakemalla hakea sydänääniä -ujo kaveri piileskelee varmaan istukan takana. Neuvolatäti epäili että istukka on etuseinässä... lohdutteli et saattaa kestää viel pari tai neljäkin viikkoa ennen ku tunnen liikkeet. :eek:

Jee, tällä viikolla alkaa äitiysjooga - se on varmasti kivaa!

ElinaMaria ja nuppu rv 17 +4
 
Enpäs ole pitkään pitkään aikaan mitään tänne kirjoitellut. Lueskellut olen kyllä ahkeraan ja olette olleet innokkaita kirjoittelee. Itselle ei sen ihmeemmin uutta, niin sen takia hissukseen olen ollut. Olen opetellut tähän masun kasvamiseen, eka raskaus kun menossa.

Kyselyihin, kestovaipat vähän kiinnostaa, aloitamme varmaan uunoina kuitenkin kertakäyttöisistä. Kaverini parin lapsen äiti sanoi, että ei välttämättä yksilapsisessa kannattavaa toi kestoilu, mutta se oli hänen mielipiteensä. Vauvatarvikeostoksia olen yrittänyt välttää ja yritän välttää mahdollisimman kauan. Viikonloppuina sorruin kuitenkin pariin vauvan vaatteeseen kun oli loppuunmyynnissä ihania EI vaalean sinisiä tai vaaleanpunaisia vaatteita. Kirkkaat värit plussaa! =) Äitiyspakkauksen otan, ehdottomasti! Laskeskelin että sillä rahalla mitä sen pakkauksen sijasta saa, ei kyllä saa niitä kaikkia tarvikkeita ja tosiaan kun itsellä eikä suvussa ole vauvoja ennestään, niin tarvikkeita tai vaatteita ei ole.

Vauvan liikkeet alkoi tuntua 16+0, tai näin kuvittelen, edelleen en ole täysin varma onko kuplinat vain ilmaa, mutta tulee niin säännöllisesti joka ilta, että ehkäpä ne liikkeitä tosiaan on. Kädellä ei niitä vielä tunne, vaikka olen yrittänyt miestä aina huudella tunnustelemaan. Hän odottaa innolla.

Kateellisena kuuntelen teidän neuvoloita. Minulla oli edellinen (2.) neuvola 13.12. ja seuraavan kerran vasta helmikuussa 8. päivä. Ihmettelenkin tässä miten voi olla mahdollista että tässä on tällainen kahden kuukauden tauko, kun te muut tunnutte käyvän ahkerammin. Osaakos kukaan kertoa? Olen siis tuolloin jo viikolla 21+jotain ja vasta 3. neuvolakäynti. Rakenneultran varasin yksityiselle Jyväskylän terveystaloon ja samaan hintaan melkein saa sit sen 4d:n.

Niin ja tervetuloa minunkin puolesta uudet ja jaksamisia nuhailijoille ja vatsatautisille. Itse tässä viikon räkäilyn jälkeen elämä alkaa voittaa. Töissä olen sitkuttanut, mutta räkä oli vallannut pään totaalisesti. Se siitä joululoman ulkomaanmatkasta jäi tuliaiseksi.

Niin ja tässä kun selailen, niin vielä vastaus tuohon mies ja synnytys kyssäriin. Ehdottomasti mies mukaan, minähän en sairaalaan astu jalallanikaan, jollei se syyllinen ole mukana. :LOL: Pelkään nimittäin lääkäreitä ja sairaalaa ihan mahdottomasti, pyörryn jos joudun menemään eteiseenkään. SIksi tämä raskaus vaati miettimistä etukäteen, mutta toisaalta onhan siitä synnytyksestä jo useita vuosia naiset selvinneet, et kaipa se minäkin.
 
Neuvolaa, neuvolaa!

Ai ai! Sydänäänet oli yhtä kovat ja kiivaat kuin ennenkin (n.140), huhhui! Tää "ei raskaus" -olo sai jo vähän hämmentyneeks, mutta sielläpä tuo nuppunen kasvaa :heart: Oireet tuntuu hävinneen, mitä nyt kuukauden pahoinvointitauon jälkeen olen alkanut oksennella aamuisin :x Jogurtit... Yääää... Jotta ihan tuntuvana oireena tuotakin voinee pitää B)

Painostakin (yhä syyskuun alkupainoa alhaisempi) sain mukavaa kommenttia. Turhaa siis aloitin hetkellisen lihotuskuurini, vaik sukulaati ja jätski onkin alkanu kummasti maistua, heh!

Mies mukaan synnytykseen! Kuulemma videokameran kans... MY ASS!!! Mun äässiähän siel ei kuvata ja tuskin omaa tärinäänsäkään haluaa taltioida.

Työt odottaa... Bah. Ihan kun ei tarpeeks jo väsyttäis.

Helmi ja Raimo-nuppunen 16+5

ElinaMaria, eipä oo täälläkään vielä masutuntemuksia. Ei mami tiedä vielä potkuista mitään :) Neuvolassakin tiedettiin kertoa, et ehkä siinä viikolla 20. Toivottavasti pikkunen ei odotuta niin kauaa, vaan laittaa ytyä kikseihin!
 

Yhteistyössä