~KesäMassut 2007~ vol. 2

Alkuperäinen kirjoittaja anskuli1978:
Just siks, kun sitä on vähän liian hyvin... :kieh:
No onhan meidänkin pojalla painoa 11860g ja pituutta 73,5cm eli aika samat. Missään vaiheessa ei o tullu kommenttia, että liikaa olis paino noussut, vaikka on tullu lisää toista kiloa 2kk:ssa... Tasottuu kuulemma liikkumisen lisääntyessä, eikä tuo jätkä mikään läski ole. Sellanen jäntevä jytkylä.

Hyvähän se on, että seuraavat... Eihän nää ihan yksselitteisiä ole nää jutut, joten pelkkien lukemien perusteella ei voi mitään päätellä. Ja ylimääräset neuvolat on ihan kivoja, niin saa tietää kasvutilanteen yms. =)
 
Heippis!

On ollut kaikenlaista touhua lähiaikoina, joten ei oo ehtiny täällä käydä kunnolla edes lukemassa. Nyt oli kuitenkin mukavasti aikaa Helmiinan päiväunien aikaan lueskella kaikkien kuulumisia. Jospa ehtisin kirjoittaamaankin jotakin.

Katalle jaksamista! :hug: Toivottavasti Miskalla ei oo mitään vakavaa!

Pilkkikselle osaanottoni! Tosi kamala tilanne, jota ei kenenkään kohdalle toivoisi. :'( Jaksamista kovasti! :hug:

Mulla on päättöharjoittelu nyt onnellisesti ohi ja gradukin on ihan kohta valmis. Kun olin harjoittelussa, Helmin mummo hoiti tyttöä. Tosi hyvin meni mummolla ja Hemmulla. Niin hyvin, että ekalla viikolla tämä äiti oli jopa mustasukkainen, kun mummu oli Helmistä niin mukava. :ashamed: :D Viimeisellä harjoitteluviikolla meinas tyttö tosin vähän äitin perään itkeä, mutta kaiken kaikkiaan tosi hyvin meni koko kolmiviikkoinen. Mummo keskittyi vain ja ainostaan Helmiin; lorutellen, leikitellen, lauleskellen, kävelyttäen ja kirjoja lukien tais mummon päivät Helmin kanssa kulua. Tulevaisuudessa Helmi menee varmaankin mummon ja papan luokse hoitoon ja tosi hyvillä mielin kyllä voisin näköjään jättää tytön hoitoon vaikka heti. (Mun äiti sanoikin, että Helmi pärjäis varmasti oikein hyvin ihan vieraallakin hoidossa, kun se on niin reipas touhuilija.) Mummo ja pappa olivat laittaneet kuulemma pihaan linnunpöntönkin, että saa Helmi katsella siellä asuvaa lintua. =)

Meillä on muuttopuuhat vireillä; muutetaan toukokuun lopussa takaisin mun ja miehen lapsuuden maisemiin. Tosi mukavaa, kun ei tartte aina matkustaa nähdäkseen sukulaisia! Kahden ja puolen tunnin matka on nimittäin joskus melko raskas, kun vilkas tyttösemme ei millään malttaisi istua koko aikaa paikallaan. Matkalla katsellaan aina leluja ja muuta mielenkiintoista (esimerkiksi nappeja, ne on tosi kiinnostavia!), luetaan kirjoja ja lauleskellaan kaikenlaista, mutta silti matka tuntuu tosi pitkältä Helmistä. Aika usein ollaan reissattu mummuloissa, joten on tosiaan ihanaa, että jatkuva reissaaminen loppuu!

Helmi nousi pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa kunnolla sohvaa vasten seisomaan ja muutami askelia ottaa tukea vasten. On se kyllä hurjan näköistä touhua, kun ei muista tyttö aina pitää mistään kiinni! Luulee raukka varmaan osaavansa jo kävellä. :)

Helmi oli ensimmäistä kertaa oikein kunnolla sairaana. Nyt alkaa olla jo terve, mutta viime viikolla kuume oli kahtena päivänä 39 asteen tienoilla. Tyttö vaan nukku ja nukku. Mitään ruokaa ei suostunu syömään kolmeen päivään muutamia lusikallisia lukuunottamatta. Ihan hyvin pärjäsi kuitenkin rintamaidolla, kauravellillä ja vedellä. Vieläkin tuntuu, että saa vähän houkutella tyttöä syömään. Saapa nähdä, miten tuo sairastuminen vaikutti Helmin jo muutenkin alhaiseen painoon. Ja nyt kun vielä sitä kävelemistä opetellaan... No, eihän sitä voi pakollakaan toista syöttää.

Helmi on nyt ruvennut vierottamaan itse itseään rinnalta. Nyt on mennyt kolme päivää, että päivällä ei käy tissillä ollenkaan tai sitten vaan yhden kerran vähän hörppäsee. Yöllä syö kyllä kerran tai kahdesti, jos syö ollenkaan. Eilen annoin nokkamukista vähän tavallista maitoa ja hyvin näytti maistuvan, eikä mitään oireitakaan tullut. Nyt siis totutellaan pikkuhiljaa tavalliseen maitoon. Ei viitsitä enää korvikkeeseen ruveta tässä vaiheessa totuttamaan, kun tyttö on kuukauden kuluttua vuoden ikäinen. Oon miettinytkin, että vuoden iässä lopettelen imetyksen ja nythän se vaikuttais sujuvan luontevasti ja omalla painollaan ilman itkuja. Iso tyttö meillä, kun tissi ei enää kelpaa! :D

Ihana muuten huomata, kuinka paljon lapset tässä iässä jo ymmärtää! Vaikka Helmi ei itse puhu juuri mitään (muutamia sanoja tapailee), niin puhetta ymmärtää selvästi. Jos Helmiä itkettää, niin monesti itku loppuu heti, kun Helmille sanoo "Missä tutti on? Laita tutti suuhun." Helmi lähtee heti touhukkaana etsimään tuttiaan ja laittaa sen itse suuhun, monesti tosin väärinpäin. :heart: Myös rakkaan pupulelun Helmi tuo näytteille pyynnöstä ja lisäksi osoittelee ja katsoo kaikenlaisia esineitä. Tämä on kyllä aivan ihana ikä, joka päivä opitaan jotain uutta!

Tulipas paljon juttua, kun en oo pitkiin käyny kirjoittelemassa... Nyt taidan ruveta järkkäilemään asuntoa, niin on kiva palata takaisin kotiin vapun vietosta. Mukavaa vappua kaikille! Nauttikaahan lämpimästä säästä ja vappuherkuista! :wave: =)

Katziina ja Helmiina 11 kk
 
Pikaseen ilmoittelen että perjantaina mennään Tayssiin klo 10.Toimenpidettä ei vielä tehdä,sillä lääkäri taas katsoo ensin...
Kurjaa tuo ajomatka vaan,2 h autossa.....
eli 4 h päivän aikana!!
Ei viihdy poju,tiiän sen.Koittaa unien aikaan ajaa,eli herätys klo 6 sitten perjantaina..
 
kata-74 :hug: Oon ihan hermostuneena minäkin kurkkinu vähän väliä koneelle viime päivinä, että olisko selvinny jotain uutta teiän tilanteeseen. Hyvä että pääsette lääkärille perjantaina, toivotaan että siellä selviää jotain ja että toimenpide seuraisi sitten mahdollisimman nopsaan perässä. Jaksamista edelleen piinaavassa tilanteessa!
 
Huomenta kaikille ja oikein hyvää vappua!!!

Mä olen jo aamuvirkkuna täällä, Kun Julia edelleen heräilee aamulla jo kuuden aikaan, mies ja poika vielä jatkaa uniaan.

Aamupäivällä olisi tarkoitus lähteä Hyvinkään vapputorilla käymään, vaikka se ei kovin kummoinen olekkaan, mutta mä olen siellä käynyt joka vappu alle vuosikkaasta, niin ei osaa olla menemättäkään :D

Ihan hirveää kun on jo Toukokuu!! Ensi kuussa meidän vauvat ei ole enää vauvoja vaan taaperoita jo :'(
Viime vuonna tänä päivänä hekutettiin että ensi kuu, meidän kuu.... valtavan nopeaa menee aika.

anskulilla ollut ihana irtiotto arjesta... kyllä sellaisia välillä tarttee, että jaksaa taas paremmin. Mutta harmi kuulla että olette saaneet 'moitteita' pojan painosta.. tai siis onhan se hyvä että ottavat vakavasti asian, mutta kuitenkin turhaa huolestuttaa, jos muuten kaikki hyvin...

Mekin saadaan ehkä vihdoin 24 päivä isompi poika toidelle mummolle yökylään ja mun äiti tulee hoitaa Juliaa meille, että päästäisiin miehen kanssa ekaa kertaa ulos kahdestaan sitten tytön syntymän!! Saisi äitikin vähän rauhassa tutustua Juliaan ja hoitaa iltahommat rauhassa, kun olen miehelle syntymäpäivälahjaksi ostanut Tallinnnan hotellimatkan Heinäkuun ekaksi viikonlopuksi ja silloin äiti tulee vahtimaan molempia lapsia ja nyt saisi vähän harjoitusta :D

Katalla todella ikävän kuuloinen tilanne päällä!! Paljon :hug: ja voimia, toivottavasti huomenna saisitte jo jotain tietoa ettei tarvitsisi epätietoisuudessa elää!

Kiva myös kuulla Katziinan kuulumisia, paljon on Helmikin oppinut uusia juttuja :) Ja oikein paljon onnea uuteen kotiin!! :D

Meillä Julia nyt tässä ihan kolmen päivän aikana yhtäkkiä oppi tuon kävelemisen taidon, vaikka askelia tapailikin jo aiemmin ja otti muutamia satunnaisia askelia... Nyt siis kävelee jo 2-3m matkaa useita kertoja päivässä!! Meneehän tuo välillä hyvinkin horjuvasti ja aina välillä pyllähdetään, mutta uudestaan vaan yrittää ja toinen oikein nauraa kun on kiva päästä liikkumaan vähän eri tavalla :D

Julia myös oppi nousemaan ilman tukea seisomaan ja siitäkin saattaa lähteä kävelemään.

Tissistä vieroittamisesta vielä, niin ensi viikolla aion jättää iltatissin pois, sitten on enää aamutissi... tämän kuun aikana sitten lopetan senkin kun vaan raaskin... On tyttö kyllä nyt ruvennut nokkiksesta juomaan paremmin ja syö jo päivittäin gefilusjogurtteja, joten maidon saanti on siltä osin taattu.

Mutta nauttikaa nyt näistä lämpimistä ilmoista, ihanaa kun on jo niin kesäistä.
Kohta voidaan alkaa aloittelemaan yksivuotis syntymäpäivien suunnittelu!! :D

-Hiiviö & Julia 10,5kk-
 
Voi että Pilkkis,kiitos myötäelämisestä...
Mua niin ottaa päähän,mies ei meinaa lähteä mukaan.On kuulemma työjuttuja...
En tiiä mikä mättää kun näissä kun on jotain ongelmaa niin ukko vetää ihan lukkoon ja on tosi outo.

Otan esikoisen mukaan,sovin jo koulun kanssa.Tuo matkakin jos Miska kiljuu taikka heittää tuttiaan niin mun ei tarvii pysähdellä jatkuvasti kun on käsipari mukana.
Ja esikko saa " vapaapäivän" koulusta.

Ihan totta Hiiwiö,vauvat kasvaa ja Miska täyttää siis jo tässä kuussa sen 1 vee...
Kyllä aika on mennyt nopsaan.

Mukavaa vappua kaikille!!
 
pikaseen ilmoittelen,lääkäri oli ihana,osaston ylilääkäri ja ihana.Yli puolituntia oltiin,ei löytänyt näkyvää syytä hänkään.Konsultoi eri lääkäreitä,sanoi että nyt tehään se nukutus ja katotaan josko jotain löytyisi.
Jollei löydy,seuraava apu löytyy neurologiselta puolelta.Voi olla että aivot antaa väärän käskyn,kun juo.
Kuulostaa kaameelta,toivon että jotain löytyy nyt tässä kuussa tehtävässä leikkauksessa.Sanoi että jokatapauksessa kun nukuttavat pojan,poistavat kitarisan.

En pääse leikkaukseen mukaan,mutta leikkuriin asti saan pojan saattaa ja olla vieressä siihen asti kun poika nukahtaa.En tiiä miten saavat mut sieltä pois,nyt jo tuntuu järkyttävältä jättää toinen siihen leikkauspöydälle ihan avuttomana. :'(

Miska oli tosi reipas kun röntgenissä oltiin,hoitsu ei kyllä huomioinut pientä,sanoi vaan että noin ja näin ja äiti vetää käsiä taasepäin.Miska vähän inisi mutta oli reipas.
Nukutuslääkärin vastaanotolla käytiin myös juttelemassa.

No,nyt ootellaan päivää kun nukutetaan ja katotaan...
 
Kovasti jaksamista Katalle ja Miskalle, toivottavasti vaiva selviää mahdollisimman pian, jotta Miska saa tarvitsemansa hoidon.

Lämmin osanotto Pilkkikselle! Itku kurkussa sitä vain katsoo noita omiaan ja ihmettelee, mikä mieletön lahja nuo pienet ihmiset ovat. Voimia raskaaseen aikaan. :hug:

Meillä ei imetyksen lopetus ota onnistuakseen. Maidon tuotanto ei meinaa hiipua sitten millään, nytkin on rintatulehdus päällä, kun päästin pakkaamaan liiaksi. Ei tässä muuten mikään kiire lopettamisella ole, mutta kesällä on tulossa viikonloppureissu ilman lapsia (iik, ensimmäisen kerran kaksin miehen kanssa sitten lasten syntymän) ja elokuussa sitten päivähoidon aloittaminen. Sillä edellytyksellä siis, että saan töitä. Ja enköhän saa, kun en liian nirsoksi rupea: luokanopettajista on täällä huutava pula, palkkaavat kyllä aineenopettajiakin, jos (ja kun) ei löydy riittävästi oikeita luokanopeja.

Meilläkin muuten jonotetaan kitarisan poistoon ynnä korvien putkitukseen. Nyt kun tätä Miskan tapausta on lueskellut, niin välähti, että josko meidänkin pojan huono juominen johtuisi isosta kitarisasta. Röntgenkuvasta lääkäri totesi, että on valtava risa. Aleksanteri kyllä juo tissistä hyvin ja nokkamukista hieman, mutta pääosin neste jemmataan ruokaan.

Vähän on mietityttänyt pojan nesteen saannin riittävyys, mutta eikö hän silloin saa tarpeeksi nestettä, kun vaippoja kastuu tasaiseen tahtiin monta päivässä?

Piti vielä jatkaa juttua, mutta nyt on pakko vetää oikoselleen. Tissitulehdus tuntuu olevan sitkeähköä lajia, kuume ei meinaa laskea sitten millään. :kieh:

Kreecher ja Aleksanter, joka oppi eilen konttaamaan!
 
kääk
Pitkästä aikaa taasen, tuntuu että meininkiä riittää niin että hyvä kun pakolliset kotihommat saa hoidettua. Ja me kyllä ollaan melkein lasten kanssa asuttu tuolla pihalla kun on ollut niin kauniit ilmat, ja mun puolesta sais jatkuakin nää kelit!

Surullisia juttuja täällä ollut. Itelle tulee ihan paha mieli kun omat asiat on kuitenki niin hyvin ja toisilla vaikka mitä vaikeuksia...

Meillä poitsu kanssa kävelee muutaman horjuvan askeleen ilman tukea, ei mee kauaa kun vauhti sitten taas lisääntyy. Raasulla vaan on niin kuiva iho että ranteista ja sääristä iho ihan rikki paikoitellen. Ja tuolla ulkona kun vielä konttaamalla liikkuu niin kuluttaa ihoa noilta alueilta entisestään. Apteekin perusvoiteilla oon monta kertaa päivässä rasvaillu mutta ei tunnu auttavan. Esikoisella oli pienempänä kans atooppista ihottumaa, mutta se on ajan kanssa hävinny. Toivottavasti pojaltakin häipyis ja kunhan liikkuminen muuttuu konttauksesta kävelyx niin luulen että helpottaa... Pojasta on muuten tullut kunnon mammanpoika ja maitopullo on hirrrrrrrrrrrveen tärkeä, onkohan iskenyt joku vauvavaihe päälle kun pitäis 'isoksi' kasvaa?! Mutta niin se vaan on että vauva-aika on takana päin, onneksi on loppukesästä lähipiiriin syntymässä kaksi vauvaa niin pääsee vähän taas nuuhkuttelemaan vauvantuoksua...

Nyt telkkarin pariin ja voimia etenkin katalle ja pilkkikselle arjen keskelle!
 
Voimia katalle ja Miskalle tutkimusten ja toimenpiteiden keskelle! :hug: Voimia myös Pilkkikselle suruaikana :hug:

En ole pitkään aikaan ehtinyt ja jaksanut istuskella koneella.. Ihmettelen kyllä miten sitä aikaa riittää enää yhtään mihinkään ensi viikosta lähtien, kun aloitan työt. Jännittää jo aika pirusti...

Lastenhoitokuviot piti olla selvät.. Meillehän luvattiin määraikainen pph-paikka toukokuuksi ja sitten taas elokuusta lähtien vakipaikka pph:lla. Kesällä serkkuni tulee hoitamaan lapsia. No sittenpä päivähoidon ohjaaja soitti perään ja sanoi, että ei onnistukaan. Jos irtisanotaan hoitopaikka toukokuun lopulla niin joudutaan jonon perälle ja saadaan aikaisintaan syyskuussa seuraavan kerran hoitopaikka. Tai sitten maksetaan koko kesästä vaikka hoidontarvetta ei kesä-heinäkuussa ole. Ja vaikka oltaisiin maksettu, niin perhepäivähoitopaikkaa ei pystynyt enää lupaamaan elokuussa. :headwall:
No ei otettu toukokuun paikkaa vastaan. Miehen äiti järjesteli töitään niin, että pääsee 2 viikoksi meille lapsia hoitamaan, sitten tulee ihan vieras lto-opiskelija 2 viikoksi, ja sitten onkin jo kesäkuu ja serkkuni aloittaa. Elokuun hoitopaikasta ei ole mitään tietoa, mutta jos ei muka pph:ta saada kun sellainen jo kertaalleen luvattiin, niin sitten poksahdan. :kieh: On tässä sotkussa se hyvä puoli, että lapset saavat olla kotona elokuuhun asti, ja kaiken lisäksi tutun turvallisen mummin hoidossa hoitouransa ensimetrit.

Alinan 10 kk mitat oli 9760g ja 72,8cm. Pituus menee pikkuisen 0-käyrän alapuolella, ja paino vähän yläpuolella. Kaikki muutkin asiat oli ihan ikätasoista. Vähän harmitti kun meidän oma maalaisjärkevä terkka oli lomalla ja häntä tuuraamassa oli nuori terveydenhoitaja th-opiskelija apunaan. Eihän niiltä saanut mitään apuja imetys- ja tavallisen maidon aloitusasioihin... Yritin kysyä, että voisiko Alinalle antaa tavallista maitoa nokkamukista sillä aikaa kun olen töissä tisseineni, ettei tarttisi enää tässä vaiheessa opettaa korvikkeelle ja pullolle.. Eihän ne voineet suositella muuta kuin oppikirjaneuvoja eli korviketta ja hapanmaitotuotteita 1-vuotiaaksi, sitten vasta tavallista maitoa... Saa nyt nähdä millä lähdetään menemään. Jugurttia ja raejuustoa ollaan jo maisteltu ja niistä ei ole mitään mahanpuruja tullut.

Ihanaa mitkä ilmat on ollut! Ollaan oltu melkeinpä aamusta iltaan ulkona, syötykin takapihalla. Alina on saanut söpösti punaa poskiinsa, kun en ole viitsinyt istuttaa toista tiukasti varjossa. Siellä on konttaillut ympäri pihaa ja puistoa niin että pöly lentää ja polvet on vihreenä! Alinalla on myös paha tapa työntää kaikki käsiin sattuva suuhun, sieltä on löytynyt hiekkalelujen lisäksi mm. kiviä, hiekkaa ja voikukka...

Hohhoijaa.. Jo väsyttää. Vielä pitäisi jääkiekkoa katsella, kun tuli pieni tulosvetokin tehtyä :whistle:

-ebbuliini ja Alina 10kk-
 
Meillä meni lentomatkat hyvin molempiin suuntiin. Olin varannut maitoa tuttipulloon nousujen ja laskujen varalle, että paine tasaantui. Tosin aloitin syöttämisen molemmilla kerroilla jo liian aikaisin ennen kuin kone lähti nousukiitoon ja meinas maito loppua kesken :headwall: Mutta siis hyvin meni, voisin lähteä uudelleen. Menomatkalla sain ottaa sateenvarjorattaat koneeseen, tulomatkalla piti laittaa ruumaan.

Ebbuliini. kurja kun nyt noin pallottelevat, että ensin luvataan ja sitten perutaan. Soita vaan sinne päivähoidon ohjaajalle ja painosta sitä paikkaa. Joku niitä paikkoja kuitenkin saa ja luulisi, että pienemmille lapsille on tärkeämpi päästä perhepäivähoitoon pienemmän ryhmän takia. Harmillista kyllä tuo neuvola-asia, kun olisivathan he voineet kysyä ja soittaa sinulle myöhemmin vanhempien neuvolatätien suosituksen.

Nyt vappuna tuli taas sama mieleen, mitä olen aiemmin ajatellut, että nämä vuoden mittaan olevat eri juhlat saavat aivan toisenlaisen merkityksen, nyt kun niitä viettää lapsiperheenä. Mm. vappuun tuli taas hiukan hohtoa. Tässä opiskeluajan ja nykyhetken välissä kun on ollut aika, ettei rutiininomainen viinanjuonti ja bailaaminen ole kiinnostunut, niin nyt on ihan hyvä syys olla vain kotona perheen kanssa ja vappupäivänä mennä piknikille Kaivopuistoon.

Toivotaan, että Katan pojan, Miskan ongelmiin löytyisi vastaus ja tilanne helpottuisi.
Voihan se olla, että miehesi on vaikea näyttää todellisia tunteitaan ja olla sinun tukena silloin kun lapsille sattuu jotain. Voisiko hän kokea itsensä jotenkin ulkopuoliseksi kun sinulla on homma niin hallussa? Älä vain käsitä väärin, tarkoitan että kirjoituksistasi saa sellaisen kuvan, että kannat aika pitkälti teidän perheessä vastuuta lasten asioista. Uskoisin, että hän arvostaa sitä eikä ole tarkoituksellisesti tyly/välinpitämätön. Tämä nyt oli vain tällaista keittiöpsykologiaa...

Kääk: minäkin välillä pohdin, kuinka sitä osaisikaan olla onnellinen tästä hetkestä ja tarveestä, nauravan aurinkoisesta lapsesta. Usein miettii vain sitten kun, muuta kun -asioita, vaikka täytyisi elää tässä ja nyt!

Kreecher jaksamista imetyksen lopettamiseen. Tuo vaihe on juuri kurjin, kun rinnat täyttyvät ja jopa tulehtuvat enne kuin maidon tuotanto loppuu kokonaan.

Katziina. onpa kiva kun pääsette muuttamaan lähelle kaikkia sukulaisia. Jotenkin se verkoston olemassaolo korostuu, nyt kun on lapsi. Haluaisi kaikkien tärkeiden ihmisten olevam lähellä.



 
Huomenia!
Tuo voi olla tosiaan Jonina totta..Mies on kovasti ollut sulkeutunut enkä ole jaksanut häntä tsempata puhumaan.Oon olltu melkoisen katkera ja se ei edesauta tilannetta mitenkään.
Ja hän onkin sanonut että ei osallistu siks kun mä teen kaiken niin hyvin, mikä musta kuulostanut lähinnä tekosyyltä.


Ebbuliini kuulostaa tosi oudota tuo pph juttu.Jos nimittäin jo oli luvattu elokuulle hoitaja.Oon samaa mieltä että soittele ja sano että mikä on heidän puolelta sovittu niin saa luvan myös pitää!
Ja maitoa voit hyvin ruveta jo antamaan,ennen siis silloin kun mun esikko oli 10 kk niin silloin alettiin jo antamaan fifti-fifti maitoa taikka vedellä lantrattua.
Eli poju nyt 13.
Ja kun Miskan kanssa näitä allergiatsembaloita vietettiin niin lastenlääkäri sanoi että voi jo 10 kk iässä antaa tavismaitoa.Sitä kokeiltiin muttei poika sitäkään juonut.

Mä luulen että meillä nä kaikki allergiajutut on tätä sama juomattomuutta.Sillä siks ollaan kaikki maidot käyty läpi kun poika ei suostu juomaan mitään.
Eli ehkä meillä ei olekaan maitoallergiaa vaan jokin ihan muu...

Anoppi oli arvostellut että mitä sitä nyt täysin hyvinvoivaa ja nauravaa poikaa kuljetaan kaikenmaailman lääkäreissä!!
Mitä sitten jos ei nyt juo???
Joopa joo.
Luulen että sieltä nostaa sama jokin kammotus päätään kun ukkelillakin.Jos ei ole jokin pieni ja simppeli juttu niin lakasitaan maton alle ja annetaan olla siellä.
Eli on tainnut vähän säikähtää.
No jokainen on mutta mä reagoin ihan täysin eritavoin.Mun täytyy saada tietää asiasta kaikki mahdollinen ja mahdotonkin.Skenaariot 1-100.
Mies ei kestä kun arvon jos onkin sitä ja tätä...
En siis ole enää puhunut hälle.
Onneks on ystäviä ja tää palsta!!!

Kaverit o n tosi ihanasti ollut mukana.Ja mun lapset myös,olihan vanhin siellä treen reissussa mukana ja olikin suuren suuri apu.

jaahas,nyt kahvia kitusiin,meillä nukkuu koko muu väki,mä saan juoda ihan yksin terassilla ja haistella kun pelloille ajettu sontaa!!! :D
voiko ihanammin aamua enää alkaa!!!

 
Huomenta!!

Tännehän oli tullut paljon tekstiä!! :D

Olin itse koko viikonlopun töissä niin ei paljoa kerennyt koneella vapaalla kurkkimaan.

Kreecherillä inhottava tulehdus päässyt taas jylläämään! Toivottavasti paranee pian ja saatte lopettettua imetyksen hyvillä mielin. Ja tuosta nesteiden saannista, niin kyllähän tuota varmasti menee tarpeeksi, jos kerran vaippa kastuu, olikohan se ohjesääntö että 5 vaippaa/vrk?

Ohhoh, ku on ebbuliini lla ollu säätöä tuon hoitopaikan kanssa. Ihme juttu että eka sovitaan ja luvataan ja sitten ei enää onnistukkaan. Mutta kiva että lapset saa olla tutussa ympäristössä hoidossa sitten syksyyn asti, varmasti keventää vähän siunkin sydäntä kun ei tartte lapsista niin paljoa murehtia.

Ja tuosta tavallisesta maidosta, niin kyllä mun mielestöä voi alkaa nyt jo tavallista maitoa antamaan, niin ei tartte korvikkeilla enää alkaa säätämään. Meille neuvolatäti sanoi että 10kk jälkeen pikkuhiljaa voi siirtyä tavalliseen, vaikka ohje on että 1v, mutta jos siitä ei mitään tule jne.

Imetyksestä meillä niin Julia söi eilen viimeisen iltatissin, nyt sitten annan vaan aamuisin, pitää katsoa miten nuo tissit tasaantuu, että milloin sen viimeisen voi jättää pois. Koska mähän olen syöttänyt niin hassusti Julian koko iän, että hän syö vain yhden rinnan kerralla, eli kun oli 2 imetystä päivässä, niin oli 1 imetys/tissi. Nyt menee sitten jokatoinen päivä :D

Korviketta on meillä enää puoli purkkia ja meinasin että siihen saa nyt jäädä ja annetaan tavallista maitoa, kun on sitä todella hyvin sietänyt kun nyt pari viikkoa jo sekoiteltu maitoja. Jogurttiakin syö aina aamuisin, kun on niin huono silloin syömään muuta ja siitäkään ei ole tullut mitään.

Kiva kuulla, että Jonina että teidän reissu meni hyvin :)

Kata kovasti odottelen teiltä uusia kuulumisia paljon :hug: lähettelen!!

-Hiiviö & Julia-
 
Voi perskutti...Aloin oksentamaan eilen ilta 5 aikaan.Ripuloin ihan hulluna,oli kuin kuravettä vaan!!
Ja vartin välein oksensin yö 2 asti.
Järkky särky jäsenissä ja päässä.
BOnaripoika oli viime viikon tässä taudissa,toi ihanalta äidiltään joka ihan tieten tahtoen otti poikakaverinsa 2 tyttöä mökille mukaan,jotka olivat oksennustaudissa.Mitä järkee raahata kipeitä lapsia pieneen mökkiin jossa ei vettä ei sähköä??
Ja todellakin bonaripojuun tarttui,alko viime ma sen oksenteln ja 5 pvää kesti.Ei oksentanut kyllä montaakaan kertaa mutta ihan veto pois oli ja ripuloi vähän väliä.
Tuo ihanainen äiti ei sanallakaan maininnut edellissunnuntaina kun pojan toi että mahollisesti okennustautiin tulee..tai luultavammin.
Eilen laitoin viestin että jos tän kuukauden vois vastaavia tilanteita välttää sillä Miskalla se leikkaus ja kipeenä sitä ei voi tehdä.
Haistatteluahan sieltä tuli takasin...
Njoo.

Nyt on oma olo aika veltto,Miska meni ukkein äidille täks päiväks.Maisa tässä kökittää vieressä.
Koitan jotain suuhun saada ja vielä kun pysyis sisällä.
Ja toivon totisesti että muut ei enää sairastuisi.
Mutta aika todennäköistä että käy kyllä kaikki läpi.
 
Tökkiikö nää sivut muilla? En meinaa millään päästä sivuille, jos laitan suoraan osoitekenttään sivun osoitteen. Googlen kautta pääsee näköjään. Kummallista.

Paranemiset Katalle, tuohan nyt vielä puuttuikin! Inhottavan ajattelematonta kyllä tartuttaa toisia ehdointahdoin. Vaikka aina sanotaan, että kiertäähän ne taudit jokatapauksessa, niin ei minusta nyt ihan varsin ja tahallaan tarvitse kuljetella. Varsinkin vatsatauti on NIIN inhottava, erityisesti lapsiperheessä.

Onpa erikoinen tuo ebbuliinin päivähoitotilanne, tosi kurjaa, että noin pomputtelevat! Hyvä, että saitte homman järjestettyä, mutta onhan tuo nyt sieltä kunnan puolelta aika kummallista toimintaa... :eek:

Mun piti taas vaikka mitä jutella, mutta ei enää ajatus kulje tähän aikaan yöstä. Ehkä parempi painua nukkumaan.
 
Mulla ei ole tökkinyt sivut,huomaahan sen sillä täällähän sitä ollaan taasen...

Joo siis tottahan se porukan käy läpi mutta kun ei ollut bonarin äidin pakollista ottaa niitä tyttöjä heille sillä olisivat voineet kotonaan sairastaa.taikka isällään.
Noh,sille ei mahda mitään,tauti jyllää täällä ja kiertää kaikki ihan varmaan.
Vanhin oksensi illasta yöhön ja ukkeli ripuloi aamusella.Lähti vaan töihin,ei tartuta muita kun omassa toimistossaan on.Käsidesi purkin mukaan annoin.

Miskan leikkausaika tuli,23 päivä perjantaina.Siis tässä kuussa.
Vähän jo jänskättää...Mitenhän pystyn jättämään pojan sinne leikkuriin...
Jos vielä koitan että pääsisin mukaan leikkaukseen.
En tiiä onko sekään hyvä vaihtoehto,on eri asia katsoa tuntemattoman leikkausta kuin oman lapsen.
Mutta kun se odottaminen ja tietämättömyys on järkyttävää.Siinä saisin heti kaikki tiedot jos samassa huoneessa ees olisin...

Maha ei itellä vieläkään kunnossa,vesiripuli lentää vaan.Lähes syömättä ollut jo kaks päivää.
Pitää koittaa pitää ittensä kunnossa sillä vielä 4 ihmistä sairastamatta...

Moikkis!
kata ja miska,kuun lopulla jo 1 vee.... :heart:
 
Kata Hyvä että saitte ajan noinkin pian. Reilut pari viikkoa enää. Voih, tuli taas ihan itku, kun tuolla aiemmin kuvailit sitä kun joudut Miskan jättämään sinne. :hug:
Tuo on kyllä niin kakspiippunen juttu.. Ku just ei haluis jättää sitä omaa pientä sinne yksin, mut toisaalta ei se kyllä oo sulle hyvä juttu jos oot siinä vieressä katsomassa sitä leikkausta. Se voi kuitenkin olla aika karu näky. :( Itse en ainakaan kestäisi katsoa omaa lasta leikkauspöydällä. (Ootko sä muuten hoitoalalla?) Ymmärrän kyllä senkin, et se odottaminen ulkopuolella on vähintään yhtä piinaavaa. Onko siitä mitään tietoa, kauan se leikkaus kestää? Ei varmaan, jos ei tiedetä mitä siellä on.. Huokaus ja halaus! Pikaista paranemista koko teiän porukalle! Uskomatonta käytöstä kyllä bonarin äitiltä! Vihaksi pistää tommonen. :x
 
:wave:

Milloinhan viimeksi olen täällä käynyt ja voin heti kertoa, ettei ole itsestäni kiinni.. |O . Aina, kun olen ollut tulossa sivuille, niin tulee "päivitä"- sivusto näkyviin enkä pääse ollenkaan kaksplussan sivuille... :/ ..nyt sentään, vihdoin ja viimein tuli tänne. En tajua, miksi tekee sillain. Tekee vaikka kirjoittaisin osoitteen uudestaan jne... :snotty:

Katalle ensimmäisenä jaksamista hurjasti !

Pilkkikselle osanotto. Tuo on varmasti kauheinta, mitä osaisin kuvitella tapahtuvan. En tiedä, miten tuollaisesti voi selvitä.

En ehtinyt niin kauheasti keskittyä lukemaan nyt juttuja. Anteeksi.

Amalia meillä ripuloinut nyt kuukauden päivät ja viime viikolla oksenteli (ihan hirveitä määriä kerralla) muutaman kerran. Syöminen ollut huonoa. Kyselin jo 10kk neuvolassa neuvolatädiltä, että mitä teen, kun lapsi ripuloi koko ajan ja täti vain sanoi, ettei siihen yleensä puututa :eek: . Mitä helkkaria..soitin tänään tk:een ja aamulla pitää soittaa heti päivystys aikaa lääkärille. Kysyi, mitä neuvolassa sanottu ja sanoin, että siihen ei kuulemma puututa. Oli ihan ihmeissään ja sanoi, että tietysti tuoda näytille heti. Amalia on kyllä voinut hyvin. On pirteä ja leikkisä. Ihme kyllä.

Neiti meillä kävelee tukea vasten ja tullut uusia äänteitä. Hirmuinen juttelija. Meillä alkanut ilmetä kiukkuisuutta eli omaa tahtoa enemmän ja enemmän tulee. Kauhea huuto, jos ei saa mitä haluaa...noh..rajat on asetettava :). Syliä myös kaipaa jotenkin enemmän nykyään. Pienehköä eroahdistusta on tosiaan siis havaittavissa. Ymmärrystä tosiaan on jo hurjasti ja kehittyy koko ajan. Meillä selvästi tehdään nykyään myös sitä, että kun tiedetään jonkin olevan kiellettyä, niin sitä varmasti tehdään ja odotetaan, että kielletään- sitten naurattaa hetken ja sitten huudetaan, kun kiellettiin...monimutkaista...on ne jo taitavia tässä iässä.

Ja sitten...hmm...olen tässä voinut pari viikkoa vähän huonosti. Oksennus kurkussa koko ajan ja huimausta ollut. Menkat tulleet vain parisen kertaa synnytyksen jälkeen ja kauheita menkkakipuja ollut. Odottelin niiden sitten alkavan taas. Tein kuitenkin r-testin viikonloppuna, kun ei kuulunut. Ja siinähän se oli ennenkuin tikkua kunnolla ehti pissasuihkun alta nostaa: selkeä plussa. :p . Ei tosiaankaan oltu suunniteltu eikä minun pitänyt tulla raskaaksi ja onhan tämä järkytys, johon alan pikku hiljaa tottua...mutta toisaalta aivan ihanaa. Ikävä vain, että tämä taas aiheuttaa kriisiä meidän perheessä. Mutta minä (tai me riippuen miehen päätöksestä) saan pienokaisen. Menkat oli helmikuun lopussa eli siitä nyt katsottu, että olisin 9+5, mutta sen näkee sitten ultrassa aikanaan, mikä todellinen aika. Ei tätä oikein kunnolla edes käsitä. Huomenna soitan virallista neuvola-aikaa.

Nyt mentävä..heippa.

Pepsukka ja Amalia 11kk..ja massu...
 
Katan poppoolle voimia! :hug: Törkeesti bonarin äidiltä tollanen... Tuli vähän sellanen fiilis että kiusallaan ei kertonu. Paranemista!

Pepsukalle onnea ja tarrasukkia! :flower: :D Ihana uutinen, vaikka yllätys olikin. Toivottavasti mies pysyy menossa mukana.

Mulla on alkanu menkkakierto lipsumaan, mut onneks pitenemään päin. Se kun on aina ärsyttävämpää, jos yllättäen alkaa odotettua aikasemmin. Tässä jo jännään käykö taas niin, että aina sellasina erityisinä ajankohtina jalkoväli vuotaa... Sillaihan se yleensä menee. :kieh:

Huomenna olis sitte allergia- ja korvakontrolli... Saa nähdä onko taas tulehdus päällä flunssan jälkitautina, kun ruoka ei oikein meinaa maistua.
 
Voi iso kiitos myötäelämisestänne..Ihanaa miten jaksatte tukea.Kun on mieli herkkä niin itkua täällä tihrustan..vielä puolikuntoisena sillä mahatauti on järkky.
Mies oksentanut iltapäivästä asti nyt nukkunut pari tuntia jo.

Pepsukka,voi kun ihanaa.
Kyllä mieskin ajatukseen tottuu.
Onnea odotukseenne.Ihanaa saa Amalia pikkusisaruksen.Tosi kiva ikäero tulee heille,meillä näiden nuorempien ikäero on 1 vee 10 kk ja se on todella ihana.Niin tykkäävät toisistaan ja Maisa huolehtii Miskasta ja auttaa niin kovasti.Ihan alusta asti oli ihana isosisko,ei mitään mustisjuttuja.
Mulle oli kyllä tosi iso asia luovuttaa se pienen paikka Miskalle.Muistan miten loppuaikana toivoin että raskaus jatkuis ikuisesti että saisin Maisan kanssa vielä aikaa "kaksin".
Mutta tilanne kyllä muuttui heti kun poika syntyi,mulla päässä naksahti oikeeseen lokeroon eikä ollut itellekään vaikeeta.Paitti hetkittäin tuli tilanteita kun ois pitänyt olla kahtaalla...Mutta yleensä ne sutviintui oikein hienosti.Tosin meillä näitä isompia aina paikkaamassa jollei äiti välittömästi ehdi.

Mä ihmettelen että Maisa on vielä terveenä...
Miska on ripuloinut mutta ollut reipas sunnuntaista asti eli kaksoset on ainoot Maisan kera terveitä nyt.
Kokoajan sellasessa valmiudessa että vati käteen ja juoksuks!!
Vähän itellä parempi olo,mutta tosi veto poissa.
Miska syönyt tosi huonosti,sylkee pois ruokansa vain.
Jos nyt pari päivää antaa aikaa toipua,sillä pirtee on kuitenkin.Tuo juominen kun on olematonta niin vetää äkkiä huonoon kuntoon jos syöminen tökkii pahasti.

Hei siitä Amalian ripuloinnista...Hyvä että pääsette tutkimuksiin,ei tod ole normaalia.Mikä terkka moinen on?
tekis mieli ilmoitus tehä!
Vastuutonta!!!!

Pilkkis joo,olen sairaanhoitaja mutta totta haastat,on vaikeempaa katella omaa lasta siinä pöydällä.
Eivätkä varmaan mua laske sinne ees.Vaan vaikeeta tulee olemaan.
Sanoivat että nukuttavat vasta salissa eli äiti voi kantaa sinne.Ja lähteä kun toinen nukkuu...nyyh..se vasta kaameeta kattoa kun toinen nukahtaa ja siinä vieressä toiset kaivaa puukkojaan.
No,aika karkeesti sanottu.
Mut mietin että otan Miskan unimusaa mukaan,laitan sen saliin soimaan.
Taikka sitte laulan levylle ja saavat kuunnella mun kaameeta tuutulaulu loilotusta siellä tunnin,pari!!! :p
Siinä haluaisin olla kärpäsenä katossa!! :D

Nyt menoks taasen.
 
Kata Taas täytyy itkeä.. Toi unimusa on tosi ihana ajatus! Ehkei sun kuitenkaan kannata alkaa ite levyttää!! :D Tuntuu tosiaan kamalalta ajatukselta katsella kun pieni nukahtaa siihen ja sitte täytyykin lähteä pois. :'(
 
Täällähän on taas hiljasta... Viekö kauniit ilmat pihalle vai missä kaikki luuraa?

Kontrolli meni hyvin... Lääkäri oli pojan kasvuun tyytyväinen, samoin kehui monipuolista ja pitkää ruoka-ainelistaa. Korvat oli ihan kunnossa ja kaikki muutenkin hyvin. Kalsiumlisää kirjotti, samoin antihistamiinitippoja. Ne tipat on varuille, jos kananmunan testaamisesta tulee oiretta. Naudanliha saadaan alottaa vaikka heti ja varovasti kokeilla hapanmaitotuotteita siinä vuosikkaana. Seuraava kontrolli syksyllä, kananmunan mahdollisista oireista pitää soittamalla ilmottaa.

Hammasvaivoja ja runsasta kuolaamista kuuluu jälleen. Ien on edelleen turvoksissa alakulmahampaan kohdalla, mutta ei kuulla vielä läpi. Ainakaan en o nähny, mutta eipä tuo jätkä anna kunnolla kattoakaan. Päikkäriongelmia on myös välillä ja syömisen kanssa joutuu joskus houkuttelemaan, mutta muuten on tyytyväinen ja iloinen oma itsensä.

Mulla on virkkausvimma, sukan kutomisinto rauhottui jo. Kesämyssyjä väsäilen ja mietin tuleeko ompeluunkin addiktio sitten, kun ehdin surruuttelut aloittaa. Noi käsityöt on koukuttanut mut siinä määrin, että palsta-addiktio on joutunu väistymään... :LOL:

Katan perheelle voimia! Ihana tuo musiikkiajatus, varsinkin oma levytys. :D Olis ainakin Miskalla turvallinen olo. Pidetään peukkuja, että leikkaus menee hyvin.

Pepsukka... Tosi kummalliselle kuulostaa toi terkkarin kommentti pitkään kestäneeseen ripulointiin. Hyvä, että pääsette asiaa selvittämään. Ei tosiaankaan voi olla normaalia.

Sunnuntaina sitten eka virallinen äitienpäivä... Mitähän tuo miekkonen on keksinyt...? :D Mun kovasti toivoma jalkahoito tuli jo synttäriks vähän aikaa sitten, joten vaihtoehdot on vähissä. Ulos syömään olis kiva päästä, mutta mulle riittäis kyllä sekin jos sais aamulla nukkua pitkään.
 
Pikainen luku ja nosto samalla, onpas tosiaan täällä hiljaista... Meillä ollaan ainakin oltu nyt hirveästi ulkosalla, kun on ollut niiiin ihania ilmoja..

Voimia sitä tarvitseville ja ainakin Pepsukalle jo onnittelut plussasta!

Mitens Myy teillä on laajentunut tuo ruokavalio? Ihan uteliaisuuttani kyselen, kun meillä se on tavallaan vähän seisakissa, kun on tullut tosi sitekeä korvatulehdus meille kylään... Kaksi kuuria jo popsittu siihen..

Jonna ja Jere pian 11kk :heart:
 
Heippis!
On tosiaan hiljentynyt, näinhän tämä tuntuu menevän, että välillä tulee kauheasti tekstiä parin päivän aikana ja sitten on hiljainen jakso. Itsekin käynyt vain vilkaisemassa, onko tullut uutta, mutta kirjoittaa ei ole jaksanut.

Meillä valvotaan aika kovasti, kun viimeistäkin tissittelyä on alettu jättää pois. No, Aleksanteri kyllä johtaa tässä kohtaa äitiä 6-0, aamuviideltä ei riitä enää poveria pojan tainnuttamiseen. Mutta sitä aamuviittä olen nyt pitänyt takarajana, ennen sitä ei irtoa yöpalveluja muuten, kuin tutin antamisen ja vaakatasoon kellistämisen muodossa. Vähitellen alkaa sujua, mutta äidillä on univelkaa... Jota ei taatusti auttanut yhtään lauantainen! Olin siis kaverin häissä ja sieltä siirryttiin jatkoille, missä tulikin sitten riekuttua valomerkkiin saakka. Hups. Luultavasti tämä älytön väsy onkin pääosin niitä peruja.

Pepsukalle plussaonnittelut! Näin tämä vauvamaailma vain jatkaa olemassaoloaan, vaikka oma vauva kasvaakin eikä uutta ole tiedossa. :)

Onko Jonnakar teidän Jerellä ollut jo paljonkin noita korvatulehduksia? Jos jää pitkäksi aikaa päälle, kannattaa ainakin kysellä putkituksen perään. Meillä on Aleksanteri jonossa, painoa yritetään keräillä, että saataisiin edes lähelle kymmentä kiloa. Taitaa olla toiveajattelua, kun edellinen kontrollipunnitus antoi tulokseksi 8,5. No, jos vaikka yhdeksään pääsisi... Mä taidan kohta alkaa kysellä sisarusalennusta tuonne korvapolille, meidän esikoisella nimittäin alkoi viime heinäkuussa korvakierre. Jätkä on siis ihan kohta viisi ja nyt sitten pääsi putkitusjonoon hänkin! Lääkäri totesikin, että on aika harvinaista, että enää viisivuotiaita putkitellaan, mutta hänen oma poikansa kuulemma sai putket korviinsa 12-vuotiaana. Toivottavasti niistä on nyt sitten apua. Laurilla on nimittäin ollut heinäkuusta laskien 7 korvatulehdusta, nytkin on antibioottikuuri menossa. :/

Ihanalta kuulostaa tuo Myyn käsityövimma, täällä on samaa vikaa! Mun innostuksenkohteena on tosin ompelu, olen tehnyt kauhean määrän kesävaatteita pojille. Ollaan lähdössä heinäkuussa Kreikkaan ja olen nyt tehnyt sellasia vähän pidempihihaisia ja lahkeisia t-paitoja ja shortseja, että suojaa paremmin auringolta. Koetan linkitää yhden kuvankin, lähinnä tuon Aleksanterin loistavan ilmeen takia...



Kuinkas teillä juhlittiin äitienpäivää? Monelle olikin ensimmäinen sellainen! Minä sain nukkua pitkään, mies keitti aamukahvit, mutta ei leiponut kakkua, mikä on oikein hyvä asia. ;) Sain isoilta pojilta ihanat kortit ja ukkeli oli ostanut rannekellon, todella kauniin vieläpä! Raukka toipaketin aika varovasti ja totesi, että kuitti on tallella, jos haluan vaihtaa. Kauheeta, olenko muka oikeasti niin vaativa...? :eek:

Nyt täytyy alkaa laittaa kämppää ojennukseen. Kivaa, kun kaikki pojat leikkivät jo keskenään, mutta heidän aikaansaamansa sotku on aika iso miinuspuoli asiassa... :D

Kreecher ja Aleksanteri 11kk
 
Nostanpas hieman kun pino on aivan tippunut!!

Olen tiuhaan lueskellut teidän juttuja, mutta millään ei ehdi koneelle ja nyt meidän terhakka poika on hajottanutkin tätä niin, että tällä on hankala kirjoittaa..

Tulee nyt vähän oma napaisia kuulumisia, kun en ole hetkeen kirjoitellut..

Eli meillä tässä kuun lopussa juhlitaan 1 vee synttäreitä, innolla odotellaan.
Kävelemään on opittu jo 10 kk iässä ja nyt harjoitellaan juoksemaan ;)
Kulmahampaita meilläkin odotellaan, niinkuin ilmeisesti Myyn perheessä myös.. eli neljä hammasta on ylhäällä ja 4 alhaalla. Nämä ne kipeimmät onkin kuulemma nämä kulmahampaat..
Nyt ollaan kevät flunssassa kun oltiin äitien päivänä liian vähillä vaatteilla ilmeisesti kuitenkin, vaikka tosi kuuma takapihalla olikin kun ei siihen tuullut.. Eli räkä valuu ja kuumetta pitää meillä molemmilla, mies ei onneksi vielä sairastunut!

Katalle
tosi paljon voimia!!! Se on varmasti kova paikka, en edes osaa kuvitella miten itse selviäisin kun joutuis jättään toisen nukkuun leikkuriin.. mutta hyvin se toivottavasti menee!!

Pepsukalle
tosi paljon onnea ja tarrasukkia!!! :flower:

Mutta nyt en ehdi taaskaan enempää, joten pikaisia paranemisia myös muille sairaana oleville ja hyvää myöhästynyttä Äitien päivää!

Moonlight
 

Yhteistyössä