~KesäMassut 2007~

elin
Ihana toi PikkuMyyn "sekoilu"! Just tommonen hilpeän hauska erehdys, vois sattua itse kullekin. :LOL:

Tultiin mummolaan remonttia karkuun, mies vetelee lateksia seinään, niin koko torppa haisee sen verran pahalle, että siirryttiin suosiolla evakkoon. Aika nostalgista olla isin ja äidin luona yötä! Ollaan asuttu nyt aika pitkään niin lähellä mun vanhempia, ettei olla käyty yökylässä.

Kerroin sitte kolmevuotiaalleni vauvasta. Hän uskoo, että masussa on tyttö. Aika jännä, kun luulisi pojan odottavan poikaa... Pakko myöntää, että oishan se ihan kiva, että isoveli ois oikeassa, niin ois sitten perheessä sekä tyttöjä että poikia, mutta komea sarja ois kolme veljestäkin! :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 16:46 malla kirjoitti:
Mies oli tehnyt töissä uuden ruokalistan,ravitsemusterapeutin kanssa.Mua vähän loukkasi,sillä olemme yleensä yhdessä sen tehneet.Nyt siksi että varmasti tulee monipuolista ruokaa tytölle sekä minullekin kuulemma,koska raskaana olen.
Onko teillä perheessä jotain allergioita tms. vai millaista ruokalistaa tarkoitat?

Jaksamista sinulle kaiken keskellä!
 
Ihana tuo Teppanan "selviytymistarina"! Onnea!

Mä taas pelästyin aamulla kunnolla, kun alkoi kovat selkäkivut. Ne oli ihan kuin supistuksia, tuli säännöllisesti parin minuutin välein. Itku kurkussa kävin vähän väliä kurkkimassa alkaako vuoto. No ei onneksi alkanut ja kivut loppui tunnissa tai parissa. Toivottavasti osaisivat siellä alkuraskauden ultrassa kertoa jonkun harmittoman syyn noille kivuille. Vois vähän tää stressi helpottaa...

Jännää kun osa teistä tulee jo 12. viikolle! Oma laskettu aika on niin loppukuusta, että joutuu odottelemaan vielä kuukauden verran. Ja ultrassa sen sitten näkee, että ollaanko sitä loppujen lopuksi kesä- vai heinäkuun odottajia vai oonko odottaja oleenkaan... Mielelläni pysyisin tässä pinossa loppuun asti! Mukava ja ennen kaikkea aktiivinen pino meillä!

Jaksamisia! -ebbuliini rv 7+0-
 
Huomenta!

Mä täällä koneella nautin aamupalaa, kun poika katsoo pikkukakkosen aamushowta.

Meni yö taas vähän persiilleen... valvottiin pojan kanssa puoli 5-puoli 6 ja väännettiin kättä sängyssä pysymisestä.
Tosiaan kesällä jo siirrettiin isompaan sänkyyn ja nyt on varmaan kohta 2kk ollut nukkumaan meneminen (pvä&yöunet) yhtä hemmetin taistoa, kun ei suostuisi millään pysymään sängyssä ja saa sen 45 kertaa viedä takas. Nyt on sit öisin ruvennut heräilee ja olis meidän viereen tulossa, mutta kun ei oikein mahdu ja yöllä saa jatkaa tota rumbaa :headwall:

Et jos jollain olisi hyviä lastenkasvatusvinkkejä antaa, niin avun tarpeessa todella oltaisi jo! *huoh*

Mun pitäisi kakkupohjakin väsätä tänään, kun ollaan huomenna menossa mun äitini ja sen perheen luo.. lupasin tehdä kakun, kun äiti laittaa kaiken muun. Sitten pitäisi maanantaiksi tehdä toinen kakku ku isä ja sen perhe on tulossa käymään isänpäivä&mun syntymäpäivä kahveilla.

Isähän tietää jo vauvasta... mutta ukolle en ole uskaltanut kertoa että kerroin sille.... itse taas olin plussan jälkeen, että nyt sitten ollaan ihan hiljaa ja plaa plaa, mutta sit olen tälläinen hölösuu :D
Melkein kaikki jo tietää.... ja ukon puolelta ei ketään :whistle:

Huomenna alkaa 10 viikko!! Kateellisena mäkin olen kyllä teitä osaa katsellut jotka on jo niin lähellä sitä maagista 12 viikkoa....

-Hiiviö & Elvis 8+6-
 
elin
Jaksamista sänkytaistoon, Hiiviö , on vielä muistissa se oma taisto. Ei siihen oikein muu auttanut kuin aika. Paitsi ehkä se, kun meillä oli pari yötä vieraita ja vierasperheen isompi lapsi nukkui esikoisen sängyssä ja esikoinen siirtyi siksi aikaa matkasänkyyn (josta ei päässyt pois) ja nukkui hirmu hyvin yönsä siinä. Sitten kun vieraat lähtivät ja poika siirtyi takaisin isoon sänkyyn, alkoivat yöt yhtäkkiä sujua. Sattumaa ehkä.

Kuis kesämassut viettelee isänpäivää? Me ollaan ihan kotosalla vaan, käydään tervehtimässä pappaa ja vaaria pikaseltaan, viedään niille kortit ja paketit. Ois tehny mieli lähteä oikein ravintolaan syömään, mutta ei saanu aikaseks varata pöytää. Paistellaan sitten ne pihvit ihan kotosalla...
 
Päiviä!

Huhhei tätä väsymystä, aivan tolkutonta. Täyty kyllä pinnistää viimesetkin voimien rippeet, että jaksoin äsken raahautua kauppaan. Ja nyt vielä tarttis jaksaa lähteä sukulaislapsen synttäreille. Kunhan sieltä kotia päästään niin ilta menee varmaan taas nuokkuessa sohvalla.

Isänpäivää vietellään siten, että mies saa valmiiksi tehdyn aamiaisen ja kakkua sekä lasten päiväkodissa ja koulussa askartelemat lahjat. Mä ostin sille perinteisesti bokserit. Päivällä mennään mun vanhempien luo syömään ja sen jälkeen vielä ukille kakkukahville. Joten rankka päivä tulossa huomisestakin. Ei yhtään jaksais juosta ympäri kyliä, mutta "pakkohan" se on.

Koska muuten te joilla on ennestään lapsia aiotte kertoa lapsille tulevasta sisaruksesta? Itse olen ajatellut kertoa vasta sitten kun maha alkaa kunnolla näkyä, eli joskus ens vuoden puolella.

Mukavaa lauantain jatkoa!

Teppana & pikku-ukko 8+3
 
kolmas
Moi!

Mulla on eka neuvola tulevana maanantaina, laskettu aika juhannuksen tienoilla. Itse haluaisin odottaa lapsille (6 ja 4 vee) kertomista ainakin ensimmäisen ultran jälkeen -jotta näkee että kaikki on ok.. mutta mies sanoi, että eka neuvolan jälkeen voitas kertoa! Onhan se pitkä odotus lapsille.. toisaalta, sitten voi selittää niille äidin aamupahoinvointia ja ärtymystä.. :)
 
Annmari76
Pienen tauon jälkeen tulen minäkin tänne tilannekatsauksen tekemään :)
Mulla nyt vasta alkanut toi varsinainen etomiskausi. Tarkkaan saa miettiå että mitä pystyy syömään! Pientä väsymystä edelleen mutta viel ei oo tullu mitään ylitepääsemätöntä väsymystä, onneksi!
Torstaina säikähdin kun pöksyihin oli tullut ruskeaa vuotoa. Samaisena aamuna oli aikamoinen vatsankouristus, onneksi kesti vain noin viitisen sekuntia. Edellisenä iltana oli hetken verran alaselkäkipuja jotka yhdistin supistuksiin. Noista kaikista vaivoista soitin seuraavana päivänä neuvolaan. Kovasti siellä rauhoteltiin, kerrottiin että on tuo vuoto normaalia ja kun sattuu juuri olemaan se aika kun menkkojen pitäisi tulla. eli on varsin normaalia. supistelut ja krampit olivat merkki siitä että olen liikaa heilunut ja tehnyt liikkeitä joita ei pitäisi tehdä. Mieskin säikähti aikalailla!! Nyt huolehtii ihan eri tavalla, kantaa raskaat kantamukset jne..

Ootteko muut huomanneet seuraavanlaista- tuossa navan alapuolella tuntuu ihmeellistä sykettä!! Vaivannut jo parin päivän ajan. LÄhinnä istuessa tuntuu, vähän niinkuin elohiiri olisi siellä ... Tuskin sikiön sydämen sykintä tollai tuntuu.. taidan olla ihan pöhkö :ashamed: ..

Näin viime yönä painajaista että alkoi verta tulla. Unessa mentiin sairaalaan ja siel ultralla täti katsoi että siel sikiö on mutta on tosi pieni! Mutta onneksi oli unta :)

8+2
 
Heips!

Minäkin olen huomannut pientä "sykintää tai potkimista" mahassa, navan vieressä muutamana päivänä. Ajattelin ettei se voi olla totta kun viikkoja nyt 7+1. Mutta ihan selkeältä liikkeeltä se tuntui, voisiko tosiaan olla elohiiri?
Me ollaan kerrottu raskaudesta mun vanhemmille, veljelle ja mun parhaalle kaverille, eli tärkeimmille ihmiselle, joiden toivoo olevan tukena jos raskaus menisi pieleen. Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin. Huomenna olisi tarkoitus kertoa appivanhemmille ja miehen siskolle.
Mulla on neuvola 2,5 viikon kuluttua, onhan se kiva jos sitten saisi jonkun näköistä todistetta raskaudesta.
Tsemppiä niille joilla epäselvä tilanne!
Mukavaa talvea kaikille. :flower: :/
 
Jonina kyseli meidän ruokailusta,ei allergioita ole mutta mies haluu että teen listan mukaan ruuat.Että tulee varmasti monipuolista ruokaa ja näin hän tietää myös työpäivän jälkeen mitä ruokaa on tarjolla.

Toimii kyllä ihan hyvin meillä,lounas on aina vähän kevyempi ruoka ja se yleensä mulle ja tytölle,päivällinen on sitten enemmän miehen mielen mukainen!!

Vähän parempi olo ollut,mies on ollut iltapäivästä asti tytön kanssa vanhemmillaan.
Mua ei huvittanut lähteä,kun huomenna pakollinen käynti siellä tuon isänpäivän tiimoilta.
Sanoin oloni olevan kehno ja sain jäädä lepäämään.

Vuotoa tuli eilen taas,muttei tänään.Outoa...

Sauna lämminnyt ja pulahdan altaaseen,vähän hiljaista hemmottelua ennen kuin mies tytön kanssa kotiutuu.
Mukavaa viikonloppua.
 
Huomenta!

Meillä iskä vieläkin sängyssä... Kakku on jääkaapissa valmiina, ollaan äitin ja iskäpuolen luo menossa kyläilemään.

Mä olen ollut ihan pirun pahalla päällä.... ihan pienetkin asiat suututtaa ja hermostun kauhean helposti... Itken myös paljon herkemmin.... Hormoonit siis kiusaa pahasti.

Vieläkään ei maistu suklaa eikä kahvi, tupakkaakaan en ole nyt enää polttanut :)

Väsymys on kyllä vielä joissain määrin mukana.

Mut kai se pitää käydä kiskomassa ukko sängystä.

-Hiiviö & Elvis 9+0-
 
FISU74
Kyllä ottaa pattiin..
Tulin just töistä missä sai juosta p...suoli pitkänä (olen ravintolassa töissä)
passaamassa ihmisiä ja mitenkä suurin osa oli niin pirun pahalla päällä että. Olisko syy tässä ilmassa kun tulee räntää taivaan täydeltä?
Sitte oli koira oksentannu keskelle olkkarin suurinta mattoa. Joka tietenkin on väriltään vaalea niin ihanastihan tuo läikkä siinä kököttää.
Ja juuri kun olin melkein kotitielle kääntymässä niin naapurin poika tuli metästä mönkijällä auton kylkeen että pamahti. No,onneks siinä ei käynnyt muille kuin autolle hassusti. Kivat lommot on kyljessä. Mutta tämän pojan äiti rupes mulle huutamaan että mitäs menin pojan päälle ajamaan! Voi,hiisi!!!
Kyllä se poikanenkin sitten myönsi ettei kattonu tuleeko kukaan ja oli ilman valoja kun ei laillisesti saa vielä ajaa.No,minäpä hermostuin ja soitin poliisit. Taitaa olla hiljais eloa naapurin puolelta jonkin aikaa.
Mitenkähän kaikki aina kerääntyy yhelle päivälle.
Nyt taidan antaa periksi ja mennä nukkumaan ettei vielä käy jotakin ;)
 
Annmari76
FISU 74, teit ihan oikein =) Kuria tullaiselle naapurin pojalle joka viel ilman valoja ja lupia ajelee! ;)
Mullakin ollut tänäään vähän huono päivä.. Heräsin yöllä stressaamaan moneksi tunniksi .. työasioita ja tuota masua, että asuuko siellä kukaan..
Sitten aamulla oli pöksyihin tullut aika reippaasti rusehtavaa vuotoa.. Mutta niin kauan kuin pysyy ruskeana en huolestu... Olen tosi iisisti nyt tämän viikonlopun ottanut, tarkoitus oli lähteä viimein lenkkeilemäään mutta menen vasta sitten kun tuo vuoto loppuu!
Ensi viikolla siis eka neuvola! TÖistä lähdettävä jo todella aikaisin, jotain keksittävä...
Mä oon jo nyt niin fiilareissa kun joulu lähestyy.. saa taas laittaa joulukoristeita, leipoa pipareita ym.. Laittaa lyhtyjä pihalle jne..
Jotenki tuntuu että tää raskaus ja odotus tuo ihan uutta fiilistä tuohon lähestyvään jouluunkin =)

8+3
 
Huomenta!

Niin se viikonloppu taas meni... Oltiin kaveripariskuntaa auttamassa rempassa ja pääsin minäkin touhuamaan, vaikka en noissa "miestenhommissa" paljon avuksi osaa olla. Pihatöitä tein, kun ei ole muut joutaneet ja oli tosi kivaa. Nyt tosin on kädet kipeät, mutta eiköhän ne siitä pian rauhoitu. Masu tuntui voivan hyvin pienestä rehkimisestä huolimatta, kun muistin pitää taukoja.

Ajattelin tänää soitella neuvolaan, kun moni on maininnut lääkärineuvolan ja mulle siitä ei ole puhuttu mitään... Ultran jälkeinen neuvola kun on vasta 16. viikon alkaessa. Luulisi sen ekan lääkärin olevan kuitenkin tän vuoden puolella.

Oon alkanu ajattelemaan vähän eri tavalla seulonnoista... Ultrat tietysti käyn, mut muihin tutkimuksiin en ajatellu mennä. Jossain vaiheessa tulin kuitenki ajatelleeks siltä kannalta, että jos lapsi onkin tosi vaikeesti vammanen, en halua synnyttää sitä kitumaan. Eihän kukaan halua oman lapsensa kärsivän. No sit jos ultrassa jotain epäillään, niin ainoo tapa saada lisätietoa on lisätutkimukset. Ja sit jos tulokas on vaikka down, niin osaa ainakin varautua asiaan, kun on tutkimuksissa käyny. Paljon on tollaset asiat pyöriny nyt mielessä, kun ultra lähestyy... Vähän pelottaakin, jos joudutaan päätöksiä tekemään. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Hiiviö... Hieno juttu toi savuttomuus! :hug: :flower: Minkä aikaa oot nyt onnistunu olemaan ilman? Mulla ei o tehny yhtään mieli sauhutella (Onneks!) lopettamisen jälkeen, kun oli alkuun etova olo 24/7 ja nytkin aaltoilevasti. Kahvilla välillä herkuttelen, mut yritän pitää kofeiinin määrän kohtuullisena. Suklaa maistuu kummalliselle, mut muihin karkkeihin on tullu hirvee himo ja nyt pelkään joutuvani tarkkailuun diabetesriskin takia. Päätän aina olla sortumatta, mut en kuitenkaan malta... Mitähän siihen keksis? Noi karkit on varmaan tullu tavallaan sen tupakin tilalle... Heikkouksien määrä vakio. :ashamed:

Alkaa tuntua siltä, että olis syytä keitellä aamupuuro vatsaa lepyttämään. Palailen varmaan iltapäivän aikana, jos saan yhteyttä neuvolaan ja sieltä selviää jotain. Mukavaa aamua ja päivää! Voikaa hyvin masujenne kanssa! :)
 
Useilla paikkakunnilla ei ole enää erikseen lääkärineuvolaa kun on tuo niskapoimu ultra.
Täällä sama peli 12 viikolla ultra ja n.16 viikolla on nla ja sitten onkin rakenneultra. 20 viikollaSitten neuvola taas vasta 24 viikolla.On harvenettu käyntejä paljon.

Mä taas tykkään ettei kokoaikaa tarvii käydä jalkoja levittelemässä tai neuvolassa kusipurkkia viemässä.Hyvä näin,turhia käyntejä oli paljon tuosta esikoisesta.

malla 10+6
 
äiti4
:wave: Onko kukaan käyttänyt pahoinvointiin Postafen lääkettä ja onko auttanut? Itselleni sitä lääkäri määräsi kun odottelin neljättä, mutta en sitä sitten koskaan käyttänyt! Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen ympärivuorokautiseen pahoinvointiin!

äiti4 8+1
 
heips

onko jollain kokemusta tosta kotidopplerista? ajattelin ehkä hankkia sellaisen. olisi varmaan ihan hyvä ajatus kun on koko ajan pelko, että vauvalla ei oo kaikki hyvin, se varmaan rauhoittais kummasti kun sais niitä sydänääniä kuunnella aina kun siltä tuntuu.
mut kertokaa jos teillä hyviä/ huonoja kokemuksia, ni vois miettiä viittiikö siitä pulittaa sitä hintaa kun on aika kallis. :flower:
 
Heips jälleen!

Soitin sinne neuvolaan... Olivat ihan pihalla mihin kuulun, mutta asiat selvisi kuitenkin. (Siis muuton takia vaihtuu, aika on jo varattu ja tiedän mihin menen... En vaan pysty suoraan soittamaan, kun en muista neuvolan nimeä, johon aikaa sopiessa soitin.) Siis... Täällä ei tehdä veriseuloja ja siksi siitä ei mitään mainittu. Ainakin osittainen lääkärin tarkastus on ultran yhteydessä ja seuraavat verikokeet seuraavan neuvolan aikoihin. Siis tosi harvoin täällä, mut kyllä ne siitä tihenee jatkossa. Sit tietysti on enemmän, jos on jotain erityistä, mut jospa nyt kuitenki kaikki sujuis ihan hyvin.

Mietteliäs olo on edelleen... Taidan kuitenkin nyt koittaa saada ajatukset muualle ja siirtyä vähitellen suihkuun... Asioitakin kun pitäis ehtiä hoitamaan. Palataan... :wave:
 
tytsy83
kotidoblereista...

en itse uskaltais hankkia....
muuten ihan ok idea koko härveli...mutta entäs jos ei löydäkkään itse niitä sydänääniä...mä ainakin hätäilisin koko ajan ja olisin dobleri massulla jatkuvasti. kuitenkin jo vauvan asennon vaihdos voi vaikuttaa siihen,löytyykö ne äänet ja osaako itse sitten niitä hakea oikeasta kohtaan yms... ja jos istukka edessä, vielä hankalampi kuulla äänet...
 
PikkuMyy-80; kohta tulee varmaan jo se kuukausi täyteen ilman tupakkia. On mulla melekin kokonainen aski tuolla kaapissa, mutta se ei edes yhtään kiusaa :D Mies on ollut musta kamalan ylpeä, se ei ole ikinä voinut sietää mun pahaa tapaani...

Tulipahan viime yönä nukuttua taas 12h... silti meinasin nukahtaa taas päivällä, mutta onneksi ei käynyt niin nolosti, kun oli appivanhemmat käymässä :D

Mä sain lahjaksi kauratyynyn ja nyt lämpimästi suosittelen sitä kaikille, joilla pää/niska/hartia ja selkäkipuja! Mulla on ollut alaselkä aivan jumissa ja ei oikein viitsi lääkkeitäkään mielinmäärin syödä, niin toi tyyny on osoittautunut tosi tehokkaaksi!

Eilen oli taas tosi järkkyjä menkkakipuja. Niitä on aika harvoin enää, mutta sit voi 5minsan ajaksi tulla koko ajan koveneva hillitön kipu... silloin toi 5min tuntuu 5 tunnilta. Onneksi en jaksa enää niistä huolestua, kun silloin neuvolassa kertoi että varmaan johtuu vaan kohdun suoristumisesta.

Voi kun ne äänet kuuluisi kahden päivän päästä!!!!

-Hiiviö & Elvis 9+1-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 12:20 äiti4 kirjoitti:
:wave: Onko kukaan käyttänyt pahoinvointiin Postafen lääkettä ja onko auttanut? Itselleni sitä lääkäri määräsi kun odottelin neljättä, mutta en sitä sitten koskaan käyttänyt! Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen ympärivuorokautiseen pahoinvointiin!

äiti4 8+1

Mieheni käväisikin jo apteekissa, mutta olivat siellä sitä mieltä ettei kannata ottaa, ennen kuin on keskustellut lääkärin kanssa! Mikä tietysti ihan ymmärrettävää. Suosittelivat juuri markkinoille tullutta MultiTabs raskaus inkivääriä, joka on juuri tarkoitettu raskauspahoinvointiin, täytyy nyt vaan toivoa, että niistä olisi jotakin apua.
 
Moi, pikkuhiljaa palaamassa takisin "elävien" kirjoihin eli pahimman alku väsymyksen ohi päästy. :) Eikä pahat äklö olotkaan enää hyökkää kimppuun takavasemmalta. Kahvia ei silti pysty juomaan.

:x

Kerroin yhdelle hyvälle ystävälle tästä odotuksesta jo. En malttanu olla enää hiljaa :D Toivotaan että heilläkin vauvakuume kasvaa...

Torstaina eka neuvola, jänskättää vähän.

tinzu 10+2

:hug: kaikille pahoinvoiville äideille, koittakaa kestää ilman lääkkeitä. Paras hakee sairaslomaa tai jos tilanne kovin paha niin lääkäriin.
 
raksu81
Hiphei! Nyt on ensimmäinen neuvola takana. Puoltoista tuntia meni ja paljon tuli asiaa. Nyt vasta todella tajuaa, että meille tulee vauva ja miten ihanaa se on :D Neuvolan täti oli oikein mukava ja jäi hyvä mieli.
Täällä kaupunki ei kustanna kuin yhden ultraäänen, mites muilla? Se mua vähän ihmetytti.
Olin niin iloinen, että sain hetkeksi lisävoimia ja jaksoin olla jopa pirteä! Sitten syötiin ja ruuan jälkeen nukahdin taas pariksi tunniksi. Toivottavasti pahin väsymys olisi jo takanapäin.

Niin ja Hiiviö ne muutti laskettua aikaa päivällä eli oikea aika on 19. kesäkuuta, kun aikaisemmin se oli 20. Ei sitä pakko ole muuttaa, päivästähän siinä vaan on kysymys.

Koittakeehan jaksaa!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 15:45 äiti 4 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 12:20 äiti4 kirjoitti:
:wave: Onko kukaan käyttänyt pahoinvointiin Postafen lääkettä ja onko auttanut? Itselleni sitä lääkäri määräsi kun odottelin neljättä, mutta en sitä sitten koskaan käyttänyt! Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen ympärivuorokautiseen pahoinvointiin!

äiti4 8+1

Mieheni käväisikin jo apteekissa, mutta olivat siellä sitä mieltä ettei kannata ottaa, ennen kuin on keskustellut lääkärin kanssa! Mikä tietysti ihan ymmärrettävää. Suosittelivat juuri markkinoille tullutta MultiTabs raskaus inkivääriä, joka on juuri tarkoitettu raskauspahoinvointiin, täytyy nyt vaan toivoa, että niistä olisi jotakin apua.
äiti 4, mä luin tuosta raskausinkivääristä tällaisen jutun:

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=598856&page=1

en tiedä mikä pitää paikkaansa ja mikä ei, mutta ajattelin vaan "varoittaa", jos haluat vaikka varmistaa äitiysneuvolasta tai -polilta. En siis mitenkään nyt pahalla, enkä halua sekaantua, ihan hyvää tarkoittaen.
<br><br>
 

Yhteistyössä