~KesäMassut 2007~

Huomenet!

Maanantaina loppui kuvotus ja väsymyskin on selkeästi vähentynyt. Outoa! nyt rv 8+1 menossa.
Täytyy kai olla vaan tyytyväinen että on helpompi olla... Tietenkin tässä itseään tarkkailee kun eka raskaus menossa ja miettii voiko kyseessä olla että jokin olisi vialla. No kyllä ainakin mielialat vaihtelee ja rinnat on kipeät edelleen. ;) Ja repismiskipujakin löytyy.

Aamulla sitten vielä liukastuin pihassa ja kaaduin oikei kunnolla perslihaksilleni... No, tuskin vauva tollasesta on moksiskaan kuitenkaan tässä vaiheessa.

Niin tekisi jo mieli päästä äitiysvaatteita sovittelemaan, mutta mahan kasvamista varmaan saa tovin vielä odotella.

Eka neuvolakin on vasta ensi viikolla. Kylläpä odottavan aika on pitkä, vielä 38vk :whistle: !

Anni
 
Vesisateista aamua kaikille! Voi pieru mikä keli..

Kokeilkaapa pahoinvoivat auttasko B-vitamiini huonoon oloon. Mä itse oon nyt käyttäny jonkin aikaa sitä ja se on auttanut ainakin vähäsen. Ei se kokonaan pahoinvointia ole vieny, mutta sen verran kuitenkin että pystyy syömään ja muutenkin.

Mulla ei tosiaankaan ole minkäänsortin vauvamahaa vielä näkösällä. Tosin taakse kallistunut kohtu ja pelastusrengas vyötäröllä varmasti vaikuttaa asiaan. Että hyvin mahtuu entisiin housuihin ja luulenpa, että mahdun vielä pitkän aikaa. En ole edes vilkuillu vielä äitiysvaatteita ja yritän muutenkin selvitä mahdollisimman vähillä vaatehankinnoilla.

Olettekos jo työssä käyvät laskeskelleet koska saatte jäädä äitiyslomalle? Mä jo odotan niin kovasti töistä pois jääntiä, että kävin Kelan sivuilla laskemassa :whistle: Aion alottaa äitiysloman varhennettuna, eli 50 arkipv ennen laskettua aikaa, eli eka äitiyslomapäivä olis sitten 20.4.2007! Ja samalla tajusin, että hyvänen aika, munhan on ilmoitettava jo helmikuussa töissä, että jään äippälomalle. Ja ei tässä nyt niin kovin pitkä aika tuonne helmikuulle ole, kun tuo aikakin tuppaa mennä niin mahdottoman nopeesti.

Teppana & pikku-ukko 9+0
 
B) JES!!! Kahdestoista viikko pyörähti käyntiin ;) Masukilla ikää 11+1 ja viikonpäästä on ultra...
Väsymys on hieman helpottanut, eikä paha olokaan vaivaa niin pahasti...
Olen pähkäillyt ensi kevään opintoja ja ajattelin, että jäisi sitten 30 päivää ennen mammalomalle, mutta tuli mutkia matkaan.... työharjoittelu loppuu vasta toukokuun puolivälissä, kun toukokuun alussa sais jäädä lomalle.... nyt vaan täytyy pohtia mahdollisimman riskialttiiton harjottelupaikka...
Opinnot onneksi etenee suunnitelmien mukaan, jos nyt vaan saisi huomenna uusintatentin läpi.

Huomaa jo, että masu tosissaan haluaa päästä ihmisten ilmoille, lieneekö sitten edelleen pelkkää turvotusta vai mahtaisko jo ihan oikeasti masu kasvaa... välillä vähän alavatsaa nipistelee, mutta kaikenlaiselta vuodolta oon välttyny(lukuunottamatta valkovuotuoa)....

Vointi alkaa olla siis kaikinpuolin hyvä ja alkaa jo uskaltaa ajatella viikkoja eteenpäin.... kyllä tää raskaana oleminen sitten on ihanaa... ei oikein tee edes mieli valittaa raskauden kestämisestä, koska vauvahan sen ajan tarvii enkä minä=)

Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille!!!

Maariana ja masukki 11+1
 
Heips!

Tuosta pahoinvoinnista: Mulla on ollu tosi etova olo kokoajan jo monta viikkoa ja olen oksentanut keskimäärin kerran päivässä. Eilen systerini toi apteekista Heksavit- nimistä B6-vitamiinia. Otin sitten eilen jo jokusen tabun ja tänä aamunapa ei ollutkaan sitä hirveää kuvotusta heti herätessä!! :D
Ihanaa, kun olo helpottaa. Suosittelen siis lämpimästi näitä muillekin.

Mulla on eka neuvola vasta 27.11. Tuntuu että siihen on vielä ikuisuus!! Noh, ei auta ku ootella... :LOL:

Vyvyan & Loinen rv 7+6
 
:wave: terve kaikille

kyllä tää aika matelee tuskaisen hitaasti. tuntuu vaan että päivät junnaa paikoillaan. varasin äsken ajan np-ultraan johon on kaksi viikkoa aikaa. jos siellä kaikki on hyvin niin uskaltaa varmaan ottaa rennommin. niin oliko jollain kenties sitä kotidoppleria? onko toiminu? vai olisko jonkun tuttu ehkä käyttäny?
nyt sitten vaa odottamaan että 2 viikkoa menis

rv nyt 10+4
 
Hei vaan taas kaikille!
Mulla alko aamulla vuoto, tosin tosi vaisu, ei edes siteeseen asti tule, mutta paperiin pyyhittäessä. No ku mulla on tää tuulimuna epäilys niin minähän pillastuin.. tai no olinhan valmistautunut asiaan, mutta ymmärrätte varmaan. Kävin äsken ultrassa, ja taas oli terkka jotakin värähtelyä näkevinään, no minäpä sain itseni onneksi topekaksi ja toivoin asiaan ratkaisua ja sainkin sitten ajan lääkärille jonne kohta kipitän ja se sitten toivottavasti laittaa mut sairaalaan jossa sitten tehtäs lopulliset tutkimukset. mulle riitti epävarmuus. No sitten piti tietty töihinkin kertoa tilanne, kiva kerto, kun kukaan ei edes tiennyt että odotan... No mutta tulen sitten illalla tai huomenna kertoilemaan miten meidän perheen odotukselle käy. Kiitos kaikille tuesta!!! tämä palsta on pelastanut mielenterveyteni, kun tuo mies on työmatkalla ja yksin täällä kyhjötän. Kiitos!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 14:17 enni80 kirjoitti:
Hei vaan taas kaikille!
Mulla alko aamulla vuoto, tosin tosi vaisu, ei edes siteeseen asti tule, mutta paperiin pyyhittäessä. No ku mulla on tää tuulimuna epäilys niin minähän pillastuin.. tai no olinhan valmistautunut asiaan, mutta ymmärrätte varmaan. Kävin äsken ultrassa, ja taas oli terkka jotakin värähtelyä näkevinään, no minäpä sain itseni onneksi topekaksi ja toivoin asiaan ratkaisua ja sainkin sitten ajan lääkärille jonne kohta kipitän ja se sitten toivottavasti laittaa mut sairaalaan jossa sitten tehtäs lopulliset tutkimukset. mulle riitti epävarmuus. No sitten piti tietty töihinkin kertoa tilanne, kiva kerto, kun kukaan ei edes tiennyt että odotan... No mutta tulen sitten illalla tai huomenna kertoilemaan miten meidän perheen odotukselle käy. Kiitos kaikille tuesta!!! tämä palsta on pelastanut mielenterveyteni, kun tuo mies on työmatkalla ja yksin täällä kyhjötän. Kiitos!
Voimia ja etenkin toivotaan parasta läkärireissulle!!! :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin!! :heart:
 
enni80; onnea matkaan!!!

Me käytiin tänään siellä neuvolassa poitsun kanssa ja kokeiltiin niitten sydänäänten löytämistä, mutta ei onnannut... joissain kohtiin aina monitorissa tuikahteli sydän, mutta ei kuitenkaan mitään kuultu. En sitten tiedä onko toi tuikahtelu ollut sitä, että jotain siellä on, mutta ihan ei saa 'langan päästä' kiinni.

Ei kyllä yhtään edes hermostuta, vaikka niitä ei nyt kuullutkaan. Neuvolatätikin painotti että aika harvalla vielä nyt kuuluu äänet.

Ensi viikon perjantaina menen uudestaan kokeilemaan, jos kuuluisi, silloin jo 10+5 että pitäisi jo kuulua. Nyt vaan pitää taas jaksaa odotella.

Mulla on tänään syntymäpäiväkin, taas yksi vuosi lisää... oikein mahtavan 'lahjan' ukkokin järkännyt, lähtee tänään 4päivän työreissulle :kieh:

mutta päivitän ton listan myöhemmin, tällein äkkiä tulin taas vilkaisee kuulumiset :D

-Hiiviö & Elvis 9+3-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 14:40 Hiiviö kirjoitti:
enni80; onnea matkaan!!!

Me käytiin tänään siellä neuvolassa poitsun kanssa ja kokeiltiin niitten sydänäänten löytämistä, mutta ei onnannut... joissain kohtiin aina monitorissa tuikahteli sydän, mutta ei kuitenkaan mitään kuultu. En sitten tiedä onko toi tuikahtelu ollut sitä, että jotain siellä on, mutta ihan ei saa 'langan päästä' kiinni.

Ei kyllä yhtään edes hermostuta, vaikka niitä ei nyt kuullutkaan. Neuvolatätikin painotti että aika harvalla vielä nyt kuuluu äänet.

Ensi viikon perjantaina menen uudestaan kokeilemaan, jos kuuluisi, silloin jo 10+5 että pitäisi jo kuulua. Nyt vaan pitää taas jaksaa odotella.

Mulla on tänään syntymäpäiväkin, taas yksi vuosi lisää... oikein mahtavan 'lahjan' ukkokin järkännyt, lähtee tänään 4päivän työreissulle :kieh:

mutta päivitän ton listan myöhemmin, tällein äkkiä tulin taas vilkaisee kuulumiset :D

-Hiiviö & Elvis 9+3-
Hyvää syntymäpäivää vaan sinulle.... :flower: :hug: Mantsu ja masuasukki 9+2
 
Enni Hurjasti tsemppiä! Toivotaan, että kaikki on hyvin. Mullakin huomenna aamulla ultra, jossa pitäis vihdoinkin selvitä onko kaikki ok? Pieni vuoto on jatkunut koko ajan, mutta on enemmän ruskeaa valkovuotoa kuin verta.... Pistää kuitenkin mielikuvituksen laukkaamaan entisestään....

Ihanaa myös lukea piristykseksi ihmisten hyviä kuulumisia ja arjen kommelluksia ja taisteluita!
 
Heissan vaan!

Mä aattelin ilmottautua tännekin, vaikka tuolla toukomasujen listalla enemmän pyörin kun sinne ensin tuppauduin.

Eli mulla ois la 16.6... Ensimmäinen la oli 21.5 ja se muuttu ku mentiin np-ultraan, eli periaatteessa np-ultra oli niinkuin alkuraskauden ultra =) Esikoista oottelen ja hyvinkäälle olisi tarkoitus mennä synnyttämään =)

Mun täytyy tulla lukee teitin juttuja ihan ajan kanssa jossain vaiheessa =)

T. Hilipatuinen & vaavi 9 plus 4
 
Enni80:toivottavasti kaikki olis hyvin :hug:
Hiiviö: Hyvää synttäriä :flower:

Tänään oli se np-ultra,yön nukuin huonosti,vasta puoli kolmen aikoihin sain unta ja kyllä olin ihan paniikissa kun äitipolin ovesta mentiin sisälle. Mut kyllä helpotti kun kätilö sanoi että sydän sykkii ja sitte nähtiinkin kun pikkunen siellä kovasti liikkui ja vilkutteli ja sydänäänet kuultiin. Niskaturvotus oli 0,7mm ja veriseulan tulokset tulee sitte myöhemmin,en tiedä kauan siinä menee mut onneksi turvotusta ei ollut ja vauvalla kaikki hyvin. Ultrasta kun tultiin niin ehti tulla ihan hirveen paha olo ennenkun päästiin kotiin syömään pizzaa :p . Mulle ei maistu oikein mikään muu ruoka kun pizza ja muut roskaruuat ja kaikenlisäks ne vie pahanolon pidemmäksi aikaa pois,kotiruoka ällöttää eikä oikein vie nälkää pois,outoa. Pojalle kerroin että on vauva tulossa ja heti kokeili masua ja sanoi että vauva on siellä uimassa.
Kahden viikon päästä on neuvolalääkäri ja rakenneultraan sain ajan,se on 16.1 rv 20. Esikoisesta kävin myös 16.1. rakenneultrassa :D
 
Annmari76
Mut saa varmaan poistaa listalta. :'(
Käytiin tänään Femedassa ultrassa ja ei kovin hyvältä näyttänyt. Oli vain 5 mm pituinen vaik pitäis lähemmäs 2 cm olla näil viikoilla, ja sydäntä ei löytänyt. Eli vastaisi viikkoa 6. Ja nyt kuitenkin menossa 8 +
Lääkäri kyl sanoi että kannattaa viel viikko venata, mutta ei kovin paljon toiveita antanut. Että vaikuttaa siltä että on kesken menny. :'(

Huomenna soitan aamulla neuvolaan ja kysyn kuinka pitää menetellä. Femedaan en haluis toista kertaa mennä kun niin kallista on, yli 150 e piti maksa , ja siit oli jo kelanvähennykset otettu. Eli jos pääsis kunnalliselle siis..
Ollaan miehen kanssa ny surtu tätä.. Ei tähän auta kuin aika!. Kuinka jaksan huomenna töihin, en tiedä..
 
Annmari76 :hug: :hug: :hug:
Kovasti tsemppiä sinulle ja miehellesi :hug:
Jos lääkäri sanoi, että odottakaa vielä viikko, niin toivoa varmasti vielä kuitenkin on, toivotaan parasta! Ja ota ihmeessä sairaslomaa jos tuntuu, ettet töihin jaksa. :heart:
 
Annmari76
Kiitos ihanasta kannustuksesta!!
huomasin juuri että oli verta tullut pöksyyn... toivottavasti ei veren tulo ylly. Miten pitäisi toimia jos alkaa reippasti vuotamaan ja systeemit tulee pihalle? pitääkö suosiolla mennä samantien päivistykseen vai uskaltaako ootella , kuinka pitäs toimia ?
 
Annmari76; paljon voimia!! :hug: Mä en halua poistaa sua listasta ennekuin mikään on varmaa! Voihan se olla että olisi paljon myöhemmin hedelmöittynyt niinkuin Teppanalla!

ja siitä verentulosta, jos ei tule kipuja tms. niin tuskin tarvitsee lähteä lääkäriin. Kannataa tietty vielä soittaa vaikka päivystykseen, jos olo on epävarma.

Suuren suuri :hug: vielä kerran!
 
Annmari
Paljon tsemppiä! :hug:
Toivotaan että kaikki kääntyy hyvinpäin!

Mee suoraan Kättärille päivistykseen http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,960
(niin mäkin tein reilu viikko sitten kun mahakipuja ja vuotoa). Siellä on osaavat lääkärit ja kätilöt ja ne ultraa ja neuvoo. Odottamaan jouduin ma aamuna parisen tuntia, mutta tosi ystävällistä henkilökuntaa oli. Maksaa normaalin poliklinikkamaksun verran eli 22 euroa.
 
Annmari76
Kiitos tsemppauksesta, ihanaa kun olette tukemassa!!
Ja kiitokset tuosta linkistä HUSin sivuille, otan numerot varuilta ylös jos tulee jostain syystä kiirelähtö.
Onneksi alkoi tuo veren vuoto vasta tuon ultrakäynnin jälkeen, osain jo valmistautua että jotain tällaista on tiedossa. Toki toivon että kaikki olisi kunnossa sittenkin, mutta valmistaudun jo pahimpaan.

Jollain tapaa tämä kuitenkin on myös helpotus. Joko odotus nyt päättyy tai sitten jatkuu. Tämä on nyt semmoinen käännekohta! Ja jaksan uskoa siihen että jokin tarkoitus tälläkin on. Onneksi meillä on helmikuussa häät joihin keskittyä, ja ihanasti joulukin tulossa.


:heart:
 
Annmari76: Suuri halaus sinulle ja jaksamista teille molemmille! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Ihanan positiivisesti kyllä jaksat suhtautua asiaan sen raskaudesta huolimatta. Optimisti selvästi olet.

Hiiviö: Onnea synttäreiden johdosta! :flower:

Meillä oli tänään eka neuvola. Oli tosi mukava neuvolantäti siellä paikalla. Saatiin paljon lippusia,lappusia ja lehtisiä mukaan. Tämä eka kerta olikin lähinnä jutustelua. Ei kuulemma kannata käydä juoksemassa tai aerobiceissä, koska tärinä ei ole hyväksi raskausaikana. Käyn sitten uimassa ja reippailla kävelylenkeillä. Salilla voi huoletta käydä, kunhan ei rehki liikaa. Oonkin nyt ihan tietosesti vähentänyt liikuntaa raskauden aikana, mutta salille aioin taas mennä treenailemaan. Verikokeita vielä otettiin ja hemoglobiini, joka oli mulla 140. Tosi hyvä mieli kyllä jäi tosta neuvolakäynnistä. Kahden viikon päästä onkin sitten käynti neuvolalääkärillä ja viikon päästä on ultra. Nyt sitten vaan jännäämään ultraa!

Annis ja Enni tsemppiä teille molemmille! Toivottavasti saatte pian hyviä uutisia!

Nyt unten maille. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
elin
Oho, oltiinpa pudottu!

Kauanko muuten on uudelleensynnyttäjillä mennyt aikaa ekalla neuvolakäynnillä?
Tässä olen lueskellut, että ekaan käyntiin on mennyt puolestatoista kahteen tuntiin, enkä yhtään muista, kauanko kuopuksen ekassa neuvolassa meni aikaa. Olen nimittäin varannut vain tunnin neuvolakäyntiin, tai sitten myöhästyn töistä...

Pahoinvointi on lakannut lähes kokonaan. Väsymyspuuskia tulee toisinaan ja edelleen vatsan päästyä liian tyhjäksi alkaa etoa. Voiton puolella kuitenkin.

Puolitutulle syntyi alkuviikosta kaksoset rv 25. Toinen ei jaksanut elää.

:'( Toivottavasti näitä ei tapahtuisi meidän pinossa...
 
raksu81
Malla rakas, mitä on tapahtunut?

Ei tietenkään pakko ole kertoa, mutta olen niin sympatiseerannut sinua. olen jopa iltaisin sängyssä miettinyt mitä sinulle voisi sanoa. Iso :hug: sulle.
 

Yhteistyössä