~KesäMassut 2007~

elin
Kyseltiin jaksamisesta lasten kanssa raskaana ollessa. Täytyy sanoa, että en kyllä jaksa. Lapset (3- ja 1-vuotiaat) ovat saaneet aikalailla leikkiä keskenään sen ajan, kunnes isi tulee töistä. Hyväksi havaittu juttu on ollut maata sohvalla ja leikkiä samalla autoleikkiä. Eli pojat ajelevat ylitseni pikkuautoilla!

Minulle arjen helpotus on ollut ruuan valmistaminen etukäteen. Eli teen aina illalla ruuan seuraavaksi päiväksi, niin ei tarvitse sitten heti töistä tultua alkaa seurustella kattiloiden kanssa. Ollaan suosittu myös aika paljon laatikoita ja patoja, jotka voi työntää uuniin tekeytymään itsestään. Ja mullahan oli tää työn tuoma etu, eli jos oppilailta jää kovasti ruokaa yli, niin olen sitten roudannut sitä kotiin.

Siis Lohjallako tehdään sitä seerumiseulontaa? Pitääkö siihen varata aikaa jotenkin erikseen? Enpä ollut tuollaisesta kuullutkaan! Kuulostaa kyllä kiinnostavalta!
 
Kiitos isosti Hiiwiö himmeenä,Tinzu ja Jonnakar...Tuntuu vaan että kaikki hehkuttaa ruusunpuanista odotusta ja mulla tää ihan hemmettiä.Esikoiseta oksensin ja kirosin sekä olin melko masentunut.Ehkä tämä sitäkin osaksi,on hetkiä kun tunnustelen masua ja aattelen että kohta liikkeet tuntuu jo...Pieni möykky tuntuu painaessa..

Mulla stressaa tämä elämän muutos varmasti.ENnen työn puolesta matkustin palojon ja samoin mies.Nyt mies reissaa ja mä tytön kanssa kotona..
Olin niin kuvitellut että kohta mullakin työarki koittaa ja nyt siirrettävä työhaaveita.En ehkä ole sellainen pullantuoksuinen äiti,mutta kaihean perfektionisti oon.Vaikee tehdä asioita huonosti taikka puolitiehen.

Meillä suuri talo,huoneita päälle 10.Kun olin täissä miellä kävi siivooja,nyt miehen mielestä mulla aikaa siivota ja puunata.JAtkuvaa rättäämistä ja siivoamista,hajoan siihen.
Allasta käydään sentään 2 kertaa kuussa siivoamassa,mutta mulle tämä on kaikki aikalailla liikaa.

Mies sanoo että lähettäis kaikki kolme reissuun mutten uskalla tyttöä vielä minnekään,pelkään että sairastuu taikka loukkaa.Hyökyaaltoja yms...Tytön myötä oon tullut jopa vainoharhaiseksi,pahuutta ja onnettomuuksia maailmassa hirveästi.

Nyt tyttö nukkuu ja olen saanut listan mukaan siivoukset tehtyä.Mies sentään auttaa tuon listan teossa,sekä siivous että ruokalistan.

Ehkä tämä olo tästä tokenee,täällä aika monta pienellä aikavälillä saavia äitejä?
Tyttö täyttää heinäkuussa 2 ja jos tämä kesäkuuhun pysyy kyydissä,vajaa 2 on siis ikäeroa.Tyttö tuli 2 viikkoa etukäteen...

Kiitos rohkaisusta isosti.
malla 10+1
 
Jokohan sitä uskaltaisi liittyä porukkaan... ?!

Mulla nyt menossa ensimmäinen raskaus ja 4 vuotta yritystä takana. Plussa tuli vihdoin lapsettomuushoidoilla 20.10.
Ensimmäinen ultraääni tehtiin tällä viikolla ja vahvasti siellä pieni sydän sykki. :heart:
Seuraavaksi sitten pitäisi ottaa yhteyttä äitiysneuvolaan.

Mulla ikää 29v.
Nyt rv 7+2 ja la: 26.6.2007.

Anni =)

PS. raskausoireista löytyy valtava väsymys, huimaus ja huono olo...<br><br>
 
Huomenta ~KesäMassut2007~!

Liittyisin joukkoonne, jos huolitte!? Elikkäs tässä ihan alkuvaiheessa mennään, sillä omien lakselmien mukaan LA olis 29.6. Neuvolassa en ole vielä käynyt, se on mulla 23.11. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa, koska on vaikea uskoa, että on raskaana. On mulla testit näyttänyt positiivista, mutta silti. Oireetkaan ei ole voimakkaita ja eniten mietityttää se, ettei rinant ole arat. Vaikka tiedän, ettei niitten suinkaan tarvi olla, niin viime raskaudessa se oli selkeä merkki. Meillä on esikoispoika, joka on vuoden vanha ja hänen imettämisen lopetin kolme kuukautta sitten, että ehkä sen takia rinnat ei ole kipeät. Niistä tulee jopa "maitoa" puristaessa, merkillistä.

Asumme Turun lähistöllä ja ikää minulla on 30 vee. Ja toinen lapsi tosiaan kyseessä :heart:
 
Heippuli=)
Väsymys on taasen armoton, kun ei saanut nukkua kahdentoistatunnin yöunia.... ajattelin iltapäivällä ottaa nokoset, jos ei tästä piristy....
Masu on vähän kasvanut.... kahden viikon päästä pääsee kurkkaamaan kohtuun vaavia=) eli np-ultra ja verikoe, viikkoja on sillon 12+1, kun on tää ultra....
opiskelijana ei oo ollu varaa mihinkään alkujuttuihin, eikä täällä edes neuvolassa ultrata, vaan täytyy mennä ä-polille....

Vointi on ollut suhteellisen hyvä, astmalääkkeet meni vaihtoon, migreeni oli eilen ja tänään saan siihenkin uudet lääkkeet.... mietin vaan, että jokohan sitten olen muistanut kaikki lääkkeet panna uusiksi raskauden ajalle.....

Tuleva isukki on onnesta sekaisin, vaikka nuo petihommat ei oikein mulle maistukkaan... tulee paha olo, kun on makuullaan ja sänky heiluu.... *heh*

Isäni ja anoppi on kamalan innoissaan kaikesta mitä tapahtuu... äitini ja appi tuntuu olevan vähemmän kiinnostunut asiasta, mutta eiköhän se tästä=)

Kolmivuotias miehen poika tässä tomerasti totesi, että masussani asuu tyttö=) Muita vaihtoehtoja ei sitten ilmeisesti ole=) Vähän sitä tyttöä kyllä toivotaan, mutta sillä ei käytännössä ole mitään väliä kumpaa sukupuolta vauva edustaa.... kunhan vain tietäisi ensiksi onko tulokkaita yksi vai kaksi=)

Mutta joo.... jaksamisia taas kaikille!!!! :flower:

Maariana + vauveli 10+2
 
Ultrassa sitten eilen käyty ja siellä se pikkuinen vaan köllötteli ja huitoi jaloillaan :heart: :heart:

Lääkäri kertoi mun olevan vkoilla 9+5 ja LA on 15.6.
(Tosin ihmettelen, että miksei laskettua aikaa siirretä, kun vkot tulee täyteen jo 9.6.??? Eli vko 40)

Noh, joka tapauksessa, olen niin paljon jo lihonut, että omat housut ei mene jalkaan.. Mitähän tässä on odotettavissa?? :LOL:

Kertokaas te muutkin, että mitäs vyötärön seudulle kuuluu?? Vai kuuluuko vielä mitään :ashamed: Taidan olla ainoa possu täällä......
 
Moi!
Mulla olis tänään ensimmäinen neuvola. Viikkoja tosin vasta 6+5 mutta menee nyt hyvin samalla kun pojalla puolivuotisneuvola =) Mulla alkaa etova olo heti aamusta ja helpottaa yleensä joskus kuuden aikaan illalla. Minusta onkin tuon takia tullut iltasyöppö! Joku kyseli kuinka jaksaa kun on muita lapsia. No välillä jaksaa hyvin ja välillä ei meinais jaksaa mitään. Niinä päivinä kun ei oikein jaksa, meillä nämä vanhemmat lapset katsoo sitten enemmän videota kuin normaalisti :ashamed: Mutta onneksi tämä väsymys on vain väliaikaista, mulla se yleensä helpottaa 4. raskauskuukauden jälkeen. Mutta mä olen nyt ajatellut että täytyy olla "iloinen" näistä kaikista oireista, sillä tiedän että joskus tulen kaipaamaan vielä raskaanaoloa, ja me ollaan nyt päätetty että tämä vauva on viimeinen, joten täytyy nauttia nyt oikein kunnolla :D Onkos muuten kellään muulla vahvaa tunnetta että kumpi olis tulossa? Mulla on ihan "poikatunne". Lisäksi kävin katsomassa sitä kiinalaista raskauskalenteria, ja siinä luvattiin myös poikaa. Minähän en tällaisiin höpötyksiin usko, mutta kummasti vaan nämä aikaisemmat piti paikkaansa :whistle:
 
Heips!

Eilen sitten näin Herra Pähkinän polskimassa ihan ensimmäistä kertaa. Sydän sykki (näin ainakin lääkäri väitti, itse en siitä kuvasta tajunnut juuri muuta kuin lapsivesialueen ja Herran itsensä) ja kaikki oli muutenkin OK. Helpotti kyllä kovasti, vaikka LA siirtyikin 12.6.2007, eli olen vasta viikoilla 9+1.

Joku teistä mainitsi, että miehellään on kolmivuotias poika? Meillä sama tilanne, mutta pojalle (tai muillekaan) ei olla vielä Herrasta kerrottu. Oikeasti ei sukupuolta vielä voi tietääkään, mutta mulla on kyllä vahva "poikaolo".

Tuo alkuraskauden ultra helpottaa kyllä oloa niin paljon, että se pitäisi ehdottomasti tarjota kaikille. Huomenna sitten veriseulaan ja jännäämään tuloksia, vaikka terveydenhoitajan mukaan seula kyllä vuotaakin kuin seula ;)

Tervetuloa uusille ja suurta sympatiaa pahoinvoinnista kärsiville - eilen ei meinannut maistua yhtään mikään, tänään sentään edes ruisleipä ja juotava jugurtti :D
 
Heips taas!

Kylläpä jännittää.... neuvola on tunnin kuluttua... mitäköhän siellä tapahtuu. Toivottavasti edes kuunnellaan kuuluuko sydänääniä. entä jos ei kuulu???? vitsi sentään.
mulla oli tänä aamuna ekan kerran puuron jälkeen yrjöolo, töissä sitten vähän aikaa yritin vetkutella, mutta onneksi olo meni ohi!
Toivon niin nyt vain saavani jotakin toditusta siitä että tuolla mahassa tosiaan on joku!
Ja kyllä täällä aiankin mahanseutu kasvaa. mun pitää kyllä sitä ihan tarkkailla ettei mene liikaa, koska en todellakaan halua millekkään tiukalle ravinnolle, siis jos diabetesriski vaikka kasvaa. Ja kun tuota painoa on jo ennestään, niin en tarttis sitä enää jalkojeni päälle yhtään enempää!!!
kertoilen sitten myhemmin neuvolakuulumisiani....

 
Hei Enni,

mulla ei ainakaan ekalla neuvolakäynnillä tehty juuri muuta kuin juteltiin ja kyseltiin, ja mukaan sain ison kasan materiaalia. Ei siis kuunneltu sydänääniä eikä tehty raskaustestiäkään tms. Valitettavasti, kun kyllähän sitä tahtoisi jotain varmistusta masuasukista mahd. pian...
 
Heips! :wave:

Mä olin jotenki tosi pettyny seuraavaa neuvola-aikaa varatessa, kun sain sen vasta joulukuun puoleen väliin... Ultra kuulemma lasketaan käynniks ja näin alkuunhan käydään kerran kuussa. Olis ollu kiva päästä nopeemmin juttelemaan, kun muuton takia neuvolakin vaihtuu.

Välillä on ollu sellanen epätodellinen olo, että onko se pikkunen tuolla masussa, kun ei o vielä ultrattu. Eilen sit tunnustelin masua ja löysin vähän keskikohdan vasemmalta puolelta jämäkämmän kohdan... Siellä vauveli köllöttää! :D Viikkojen laskukin meni jo sekasin ja jumitin välillä viikolla 9, kunnes tajusin 11. viikon alkavan huomenna. Vau-kirjasta ihastelen vauvan kasvuvauhtia ja odottelen parin viikon päästä olevaa ultraa. Toivottavasti kaikki on ja menee hyvin.

Neuvolan täti kehotti tarkkailemaan syömisiä, kun on tuota pehmyttä massaa hieman kertyny. En o varma, kun en ennen raskautumista itteeni punninnu, mut on saattanu pari kiloa tulla. Osa on rinnoissa ja osa nestettä... Lihonu en mielestäni ole, mut masu on kyl vähän kasvanu. Tosi usein tekee hirveesti mieli karkkia, mut aika hyvin oon malttanu mieleni. Tän viikon oon mässänny purkkaa ja jatkanu hedelmien syöntiä. Alkaa vaan tuo valikoima kyllästyttää.

Tosi laiska fiilis väsymyksen takia lähteä mihinkään, mutta pitänee skarpata. Oon nyt möhnöttäny sisällä taas koko päivän, joten ulkoilu tekee hyvää. Palailen jälleen jossain vaiheessa. :wave:
 
tänään mulla oli sitten se eka neuvola aika. ensin juteltiin kaikenlaista ja lopuksi vähän tutkittiin. siellä oli sellanen TODELLA vanha ultralaite jossa oli kaksi erilaista doppler päätä. niillä paineltiin masua ja saatiin ihmeen hyvä kuva vauvasta ruudulle ja ne tärkeät sydänäänet kuultiin tänään ekaa kertaa =) mua rupes ihan naurattaa ku siinä kuvassa sikiön keskellä näkyi pieni musta täplä joka pomppi ylös alas. olo on tosi helpottunut kun vihdoin sai kuulla "sampan" sydämen sykkeen. :heart: lupasin neuvola tädille ,että nyt alan innostumaan raskaudesta ja olemaan positiivinen, kun tässä alussa on ollu tosi paljon ajatuksia keskenmenosta ja että ei mulla vauvaa tuu koskaan olee.

mut nyt aion tuulettaa :wave: JEEEEEE!!!

viikot neuvolan mukaan nyt 10+3
 
terveisiä neuvolasta :'(
Heti sinne päästyäni pääsin ultraan ja eihän siellä näkynyt paljon mitään... Tuulimunaksi epäili täti, mutta ilmeisesti minua lohduttaakseen sovittiin uusi ultra-aika kahen viikon päähän, jos vaikka kuulemma viikkoja oiskin vähemmän... :/
ei tätä oloa voi tajuta, ennen kun tän kokee... siis oon ihan #&%?$!* ja pitäs töihin lähteä....
No kai sitä pitäis vaan ajatella positiivisesti. onko kellään tälläsestä kokemusta??? Tekis mieli mennä vaan peiton alle.... :'(
 
moi enni

millä viikoilla olet nyt? mulla oli kans nyt alussa epäily, että voi olla tuulimunaraskaus. viikoja oli silloin jotain 5+4. sit kävin viikonpäästä uudestaan ja sit näkyi jo 8mm alkio. hurja muutos oli viikossa ehtiny tapahtua. näitä tapauksia on aika paljon jos käy raskauden alussa ultrassa niin alkio ei jostain vaan heti näy ultrassa. mä uskon että sulla on kans kaikki hyvin. mut mä tiedän kuinka #&%?$!*ä toi odotus sulla nyt on ku kuvittelee et jos on tyhjä.
 
enni80; Iso :hug: ... toivottavasti hedelmöittyminen olisi vain tapahtunut myöhemmin.. Paljon voimia!

Itse myös kävin tänään neuvolassa, tosi mukava täti oli kyllä. Kaikki oli ihan mallillaan, verikokeita otti ja hb oli 145! Ihan yllätyin.
Lupasi että ensi viikolla kun on pojan neuvola kokeillaan kuunnella sydänääniä, silloin 9+3. Sanoi kyllä että on sitten turha huolestua jos ei vielä silloin kuulu, että normaalisti kuullaan n.10viikolla, että se on siinä ja siinä. Lupasi vielä varata ajan viikolle 10 äänien kuuntelua varten, jos ei ensi viikolla kuulu :)

Ihanasti huojensi mieltä. Seuraava neuvola on sitten 13. joulukuuta ja se on lääkärineuvola. Ultraankin sain ajan, 7 joulukuuta.

Sain myös hirveän kasan lippusia ja lappusia mukaan, yhdessä oli, että viikolla 8+ kohtu olisi jo appelsiinin kokoinen. Minähän sitten innokkaana makaamaan selälleen ja tunnustelin vatsaa, mutta en huomannut mitään eroa, enkä löytänyt mitään möykkyä, mikä voisi olla kohtu....

Onko muut huomanneet jo jotain vai olisko mulla kohtalotovereita jotka ei ole löytänyt mitään??

-Hiiviö & Elvis 8+4-
 
Moiks!

Enni80 Mulla vähän samanlainen tilanne... viime la alkoi tulla pikkusen ruskeaa vuotoa (ei paljoa) ja maha kipee hiukka sillai kun ois menkat (ei tosin yhtä paljon). maanantaina sitten huolissani menin Kättärille päivistykseen jossa ultrattiin. Mulla pitäis olla laskujeni mukaan nyt 7+6 eli ma ois ollut 7+3, mutta ainoastaan ruskuaispussi näkyi eikä alkiota eikä sykettä....
Elikkäs tuulimunaepäily myöskin täällä. Ruskuaispussin koko vastasi jotain viikkoja 5+
Vuoto on palautunut nyt melkeen normaaliksi valkovuodoksi enää pikkasen rusehtavaa.

Ensi viikon torstaina on sitten uus ultra jossa selviää, että onkos hedelmöittyinen vaan tapahtunut oletettua myöhempään vai joskos tuulimuna. Kovasti toivon, että ois vaan kaveri nuorempi sillä plussakin tuli viikon myöhässä, mutta epätoivoiselta uskottelulta tämä jotenkin tuntuu. Ajatukset pyörii koko ajan ton ympärillä ja työnteko on melkosen tehotonta. Mielialat vaihtelee masennuksesta ja epätoivosta pieneen toivonkipinään. Ois jo ens viikko!

Toivotaan kuitenki että kaikki kääntyy hyvinpäin meillä kummallakin!
Tsemppiä ja iso halaus!


:hug: <br><br>
 
Annis ja Enni80 :hug: tosi kurjaa kuulla. Toivotaan, että kaikki kääntyis kuitenkin parhain päin.

Meidän neuvolassa ei ultrata, ainakaan esikon aikana. Kuunnellaan vaan sydänääniä jollain aataminaikaisella koneella. Mulla neuvolaan mennessä viikkoja 8+6 eli välttämättä ei mitään kuulu ja sitten sitä varmaan hermostuukin. No ei pidä etukäteen murehtia.

feverish 6+6
 
Moi!

Mulla on koko raskauden ajan ollut menkkamaisia kipuja, sellaisia että on rajoilla tarvitseeko särkylääkettä. Eilen sitten pääsin alukuraskauden ultraan ja helpotuksekseni siellä todettiin, että kaikki on niinkuin pitää. Syytä kivuilleni ei siis löytynyt, niiden pitäisi kuulemma helpottaa aikanaan. Laskettuaika kyllä siirtyi viikolla eli nyt se olisi 1.7. Tänä aamuna sitten koin järkytyksen, kun vessakäynnillä tuli paperiin verta. Verta ei onneksi ole tullut enempää. Soitin neuvolaan, jossa kävin tiistaina ja siellä vaan kehotettiin seuraamaan tilannetta ja ottamaan rauhallisesti! Kunpa vain pystyisinkin, helpommin sanottu kuin tehty! Harmittaa kyllä tosi paljon, että la siirtyi viikolla eteenpäin, tuli yksi piinaviikko lisää. Miksi ihmeessä tämän alun pitää olla näin piinaavaa??? Haluaisin jo nauttia tästä raskaudesta enkä vaan koko ajan murehtia ja tuntea kipua. Ehkä tämä on osa sitä äidiksi kasvamista...

Anteeksi purkaukseni (oma napa vaan)! Tältä vaan tuntuu juuri nyt!


 
Heips taas!

Tuli toi kävelylenkki tarpeeseen... Olikin sit aika ahdistunut olo jostain syystä (toisaalta ei ihme, kun oon niin paljon sisällä nyhjänny). Kohta onneks saan miehen syliin käpertyä.

Aikaseen teillä ultraillaan ja sydänääniä kuunnellaan... Mulla eka neuvola oli viikolla 9 eikä edes sydäntä kuunneltu, kun ei kuulemma kuitenkaan olis kuulunu ja olisin sit huolestunu. Ultrasta sit puhumattakaan. Koitin kyllä houkutella, kun oon vähän epäilly tuplia, mut ihan turhaa oli. Pitää vaan malttaa vielä kaks viikkoa.

Millonkahan mulla on eka lääkärineuvola? Viimeks tosiaan vaan juteltiin ja ultraus on ihan "vaan" ultraus ilman mitään muita tutkimuksia (rutiinitesteistä virtsa+verikokeet en o varma) ja keskusteluja ja seuraava neuvola varttia pitempi aika raskausajan diabetesriskin takia. Taitaa käytännöt erota huimasti tai sit on tätistä kiinni. Oon kyl vähä pettyny, mut kiva että teillä on kateltu aikasemmin.

Onko teil muuten ultraaja ollu mies vai nainen? Millasia kokemuksia? Mulla tulee olemaan mies... Jotkut on pelotellu, että varsinki vanhat on kovakourasia ja välinpitämättömiä ja toiset taas sanoo miesten olevan kivempia. Tiedä sit tosta, mut jännittää kovasti. Aion kyl sanoo heti ovesta sisään päästyäni, että varmasti valitan, jos vähänki sattuu tai ei anna mun kattoo vauvaa. Enkä varmasti lähde, ennen ku kuvan saan mukaan. Sulatelkoon ukko sitä asennetta.

Tsemppiä murheisille! :hug: Kyl ne asiat pian selviää... Koittakaa jaksaa olla positiivisia siihen asti, vaikka se välillä onkin vaikeeta. Eiköhän se vielä iloks muutu.

Kömmin nyt tonne miehen kainaloon köllöttelemään ja lepäilemään. :wave:
 
enni80 :hug: toivotaan todella, että se hedelmöittyminen on tapahtunut luultua myöhemmin. tosi kurjaa varmasti odotella uuteen ultraan, mutta kovasti tsemppiä :hug:

mä kävin neuvolassa viime viikon torstaina ensimmäistä kertaa, mieskin oli mukana. :) koska kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä, niin terveydenhoitaja sanoi, että ei ole tarvetta käydä tässä vaiheessa neuvolan lääkärin luona toteamassa raskautta. tavallaan ok, mutta jälkikäteen ajattelin, että olisko siellä saanut mahdollisuuden kuulostella sydänääniä ennen seuraavaa neuvolakertaa. meidän neuvolassa ei ole ultralaitteita, ja niinpä sainkin eilen kutsun naistenklinikalle ultraääneen kolmen viikon päähän. kyllä sitä vaan kovasti miettii, että miten siellä masussa salamatkustaja voi, mutta täytynee malttaa odottaa siihen ultraan. viikot ovat menneet loppujen lopuksi tähänkin asti aika nopeasti. :whistle:

oon kans yrittäny tunnistella masun päältä josko "löytäisin" kohdun, mutten oo havainnu. enkä uskalla kyllä kovin painaakaan mahaa :)

nti kesäheinä & salamatkustaja 10+1
 
Enni ja Annis :hug: Toivottavasti ootte vaan aikaisemmilla viikoilla, ja seuraavassa ultrassa löydettäisiin elämää!

Ittelläni on alkuraskauden ultra ens tiistaina.. Tavallaan sitä on aika varma, että elämää löytyy, koska olo on ollut niin kauhea heti plussasta lähtien. Mutta kuitenkin ootan paniikissa tiistaita, että jos ei mitään näy tai kuulu! Milläköhän sen sitten kestäisi!?

Miehen kanssa sovittiin, että jos ultrasta saadaan hyviä uutisia, niin voidaan kertoa muillekin vauvasta. Alunperin oli tarkoitus kertoa vasta rv 12 jälkeen eli joulukuun puolessa välissä, mutta tätä surkeeta oloa on vaikea peitellä ja selitellä. Tänään myös vauvamasu pompsahti esiin (todellakin eiliseen verrattuna ero on ilmiselvä :eek: ) enkä kyllä keksi mihin tuon pömpön kohta tunkisin, jos en äitiyshousuihin... Viimeistään mammavaatteet herättäisi epäilyt tutuissa...

Sikiöseulonnasta: Mä odotin esikoista v. 2005 Hyvinkäällä ja siellä tosiaan np-ultran 2,7 mm perusteella suositeltiin vielä seerumikoetta. Se otettiin silloin samalla ä-polikäynnillä rv 12+4. Sitten sieltä soitettiin, olikohan jo seuraavana päivänä, että myös tässä seerumikokeessa oli arvot hieman kohollaan, ja laittoivat lähetteen Naistenklinikalle lapsivesitutkimukseen. Lv-tutkimuksessa rv 15+2 kaikki oli kohdallaan. Mutta kyllä oli piinaavaa aikaa! Etenkin miehelle..

Tuleepa aina pitkiä sepostuksia omasta navasta... Kun niin "harvoin" käy...

Vointeja kaikille ja palaillaan! ebbuliini rv 6+6
 

Yhteistyössä