~KesäMassut 2007~

Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Noista hankinnoista on kirjoiteltu, niin laitetaan tähän nyt omat ajatukset siitäkin...

Meillä on siis 4- ja 2-vuotiaat tytöt ja molempien aikana oon ottanut äitiyspakkauksen eli vaatteita kyllä on, osa hyvä ja osa huono kuntoisia.

En ole vielä varma, otanko pakkauksen vai rahan...

Toisaalta se pakkaus on paljon arvokkaampi kuin se 140 euroa(ko?) ja siinä olisi kestovaippojakin, mitä ei ollut edellisissä pakkauksissa.

Kuinkahan pian ensi vuoden äitiyspakkauksen sisältö julkistetaan, tietääkö kukaan?

Jos uudessa pakkauksessa on vaikka aivan kauheat värit tai jotain, niin se ratkaisisi tämänkin ongelmani...

Muita hankintoja ei tarvitse tehdä, sillä hankimme kuopukselle Gracon Autobaby-turvakaukalon ja kaksostenrattaat.
Kaikki muut (vaunut, rintareppu, pinnasänky, itkuhälytin, sitteri, syöttötuoli, "kävelyharjoittelutuoli", hoitopöytä, punkka ym.) on jo esikoisella olleita ja yhä tallessa.

Tämmöisin miettein tällä kertaa...

Riina-Niina ja satuaarre 13+1 :heart:
 
Moi Kaikille! :wave:

Me ollaan niin onnellisessa asemassa että kaikki kaverit ja sisarukset on jo lapsensa hankkineet, ja suorastaan haluavat eroon kaikesta vauvatarvikkeesta. Että aika paljon varmaan saadaan tavaroita ja katsotaan sitten mitä pitää hankkia. Kiitollisena otan kaiken vastaan ja blokkaan sitten ne mistä itse pidän.

Omille vanhemmilleni tämä on eka lapsenlapsi joten aika pyörryksissä ovat. Miehen puolella tulokas on jo 4. , mutta kyllä sielläkin ollaan kovasti tohkeissaan. Vanhemmat ja sisarukset tietävät siis raskaudesta, mutta muuten ei olla vielä kerrottu. Odotellaan sitä np-ultraa.

äiti77: Meillä onkin samana päivänä tuo np-ultra, vielä viikko ja rapiat. Kyllä odotan itsekin sitä jo kovasti.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Anni rv 11+1 :heart:
 
Riina-Niina; Eikös se ole nyt Helmi-Maaliskuussa kun voidaan pakkaukset hakea? Joten veikkaan kyllä, että tän vuoden pakkaus tulee.. ellei sitten jätä viime tinkaan hakemista.

Tän vuoden pakkauksen kuvat löytyy kelan sivuilta, aika poikavoittoista väriä mun mielestä.
 
Moips jälleen!

Valvoskelin tuossa aikaisin aamulla ja mietiskelin näitä meidän jutusteluita. Tuli ihan nolo olo, kun tajusin, etten ole taaskaan muistanut kiitosta sanoa... :ashamed: Siis kiitos kaikille kannustajille ja tukijoille, jotka tsemppasitte, kun mulla oli huoli vauvan voinnista! :flower: Kyllä se tsemppaus lisää uskoa antoi ja arvostan sitä kovasti.

Hankinnoista vielä sen verran, että äitiyspakkauksen aion ottaa, kun on esikoinen tulossa ja siinä on niin laajasti kaikkea tarvittavaa. Sänky halutaan pitää miehen kanssa itsellä, joten vauvalle hankitaan oma ja hoitopöydällekin lienee tarvetta. Amme olis kätevä olla telineessä, kun olen selkävaivainen, mutta sen pitäis sit mennä pieneen tilaan. Saa nähdä löytyykö, kun mitään hoitopöytäsysteemiä en kylppäriin halua. Turvakaukalo ilmeisesti vuokrataan, kun on niin vähän aikaa käytössä... Turvaistuin toki sitten myöhemmin ostetaan.

Vaunuissa päädyin yhdistelmiin ja ehkä kantoliinakin tulee hankittua myöhemmin, jos sille tuntuu olevan tarvetta. Voi jäädä jokin vähälle käytölle, mut pakko tehdä hankinnat mielikuvien perusteella. Itkuhälyttimen haluaisin parvekkeella nukuttamisen takia... Voi sit itse turhia stressaamatta käydä vaikka rauhassa suihkussa, kun varmasti kuulee vauvan heräämisen. Syöttötuoli tarvii hankkia sit jossain vaiheessa, mut mitään sitteriä tuskin hankitaan.

Meillä kans poikanen on eka lapsenlapsi ja myös neljännessä polvessa, joten varmaan otetaan ihan innolla vastaan ja lahjojakin varmaan sit tulee jonkun verran. Onneks meidän suvussa kysytään mille on tarvetta, ennen ku osteleevat, joten ei sit tuu turhia. Mutsi ainakin alkaa hössämään ja varmaan myös anoppi. Mun toisesta siskosta tehdään kummi (ei kyl tiedä sitä vielä) ja panostaa siihen hommaan, joten ei olla yksin huolehtimassa. Ollaan kyl puhuttu, että sanotaan kaikille tutuille, ettei saa opettaa poikasta vaatimaan kalliita lahjoja... Että arvostais sit muistamista, eikä arvottais ihmisiä lahjan koon tai arvon perusteella.

Kuvista / kasvoista... Mulla ei o irc-galleriaa eikä muita, kun en sellasia harrasta ollenkaan. Mese sentään löytyy. Profiiliin laitan ultrakuvan sit, kun pääsen skannaamaan ja ehkä jossain vaiheessa vähäks aikaa jonkun oman kuvan, mistä ei helposti tunnista. Tai sit laitan ihan hetkeks vaan. Mä viihdyn mieluummin kameran takana, enkä muutenkaan tykkää naamaani netissä näytellä... Sen verran ujo oon...

Hyvä kysymys Riina-Niina... Oon kans miettiny ens vuoden ä-pakkauksen sisältöä, mut ei taida vielä olla tiedossa. Olis kiva, jos vois valita tän ja ens vuoden pakkausten väliltä...

Mulla kun tuli tuo rehkimiskielto, niin ollaan tänään ihan rauhassa kotona tavaroita purkamassa... Mä kun en noita tavaroita uskalla siirrellä, paitsi tietty tavaraa hyllyyn laittaa. Onneks alkaa olla jo edistyny tilanne ja iso osa tavaroista paikallaan. Takaisin tavaroitten pariin siis...

Hyvää itsenäisyyspäivää! :wave:
 
ä-pakkauksesta: Käsittääkseni jakavat joka tapauksessa ensin vanhan pakkauksen loppuun, joten valitsemaan ei pääse. Se, kumpi pakkaus kesäkuisille on jaossa, riippuu ihan siitä, kuinka suosittu pakkaus on tänä vuonna ollut, eli onko niitä paljon jäljellä keväällä.
 
no niin, mistäs aloittais.. niin paljon oli tullut juttua tuona aikana kun olin siellä sairaalassa.

Ensinnäkin Pikku-myy; onneksi kaikki oli sitten loppujen lopuksi hyvin, aina kun luin noita viestejä niin odotin joko sun vastaus tulee. Tosi hienoa että loppu hyvin ja kaikki hyvin tähän asti!

Sitten Lyydisja muut puhu vitamiineista, niin mä olen syönyt noita foolitabletteja alkuun että tuli raskaaksi ja sitten raskauden alkuviikot. Välillä ku muistan niin multitabsia ja nyt sitten tuota B- vitamiini mixtuuraa, jotta tuo pahoinvointi pysyis poissa ja sen nimi on B-tonin.

Liikunnan harrastaminen; Olen kans entinen tanssija ja tansinopettaja (Salsaa), joten aina on tullut liikuttua. Nyt on sitten niistä tauko kun niin paljon tulee pyllynpyöritys liikkeitä ja ne tuntuu inhottavalta tuolla masussa.
Nyt sitten käyn vaan lenkillä koiran kans joka ilta noin tunnin verran ja sen mitä päivällä käydään. Yleensäkin pitää vähän tuota pahaa oloa kuunnella miten pystyy liikkumaan. Uimassa kävin kerrran ja oksetti se kloorin haju vielä. Ehkä sitäkin sitten aikanaan.

Terveellinen ruoka; Se mitä olen saanut alas on välillä kunnon roskaruokaa vaan, eli mäkkäriä ja nyt sitten ällöttää nekin. Kotona välillä jotain terveellistä laittaa jos pystyy. Salaatteja ei kummasti tee yhtään mieli, vaikka ennen ei voinut mitään syödä ilman salaattia.
Sipsejä välillä haluttaa... joskus pakko voittaa kiusaus ;)

Vauvanhankinnoista; Ekaa kun odotetaan niin kaikki ostetaan uutena ja äiti on sanonut haluavansa ostaa vaunut, , joten mikäs siinä. Ekan ultran jälkeen ostin ekan college puvun ja tänään 7 bodyn pakkauksen ja tutin missä lukee että isä on paras norjaksi. Eli muuta ei ole vielä ostettu. Paljon olen katellut, mutta kaikki aikanaan.
Niin ja joku kiva tyttö täältä sivuilta lupas tilata mulle sen äitiyspakkauksen kun itse ei sitä halua, joten myy sen mulle sitten. Eli siitä alotus kaikelle. Saan sen nyt joulunaikaan ku käyn suomessa.kiva!

Katziina kyseli miten suku on ottanut vauva uutisen.. Niin mun suku aivan innoissaan, kun tiesivät jo yrityksestä kun aloitettiin ja mulla on niin läheiset välit mun äitin ja mummin ja siskon kans niin ne on siis aivan onnessaan ja äiti hössöttää.. :LOL:
Tulevan mieheni suku ihan iloisia nyt, mutta uutinen tuli jotenkin äkkiä niille, kun ensin yrittävät toipua meidän hääuutisesta ja minut ovat tavanneet vain kerran viime kesänä. Osa kavereista on ihanasti mukana odotuksessa, mutta osa jolla on jo lapsia ei jaksa olla niin innoissaan. Ja mua kyllä asia vaivaa kun muistan kun itse heidän ensimmäistä odottaessaan olin niin innoissaan ja kyselin kuulumisia ja jännitin mukana. Nyt itse tässä tilassa olisi odottanut samaa, ja vastaukset onkin vaan Niiiiiin, jooooo.. sellaistahan se on. . Jotenkin niin kokeneita ovat nyt. No en tiedä ymmärsittekö mitä tarkoitin. Mutta minua se vähän vaivaa kun ilmoitinkin että yes, olen raskaana.. niin vastaus oli vaan että.. no niiin.. hyvä. ja sitten onneksi olkoon.. Ei yhtään iloista. Nooh se siitä.
Niin ja meille vauva on ensimmäinen lapsen lapsi kummanki vanhemmille.

Niin ja onneksi olkoon kaikille joilla oli ultrassa kaikki hyvin ja näkivät pienen aktiivisen vauvan siellä
:heart:

Noista kuvista kyseltiin niin minulla on kans kuva irc-galleriassa jos haluaa kasvot jutuille niin sieltä vaan käykää kurkkaamassa..

http://irc-galleria.net/view.php?nick=salserita80

Nyt koiran kanssa ulos ja sitten iltatouhuille..
Hyviä vointeja kaikille!!
 
Hei kaikille!

Huh! Olen nyt sitten kertonut töissä perheenlisäyksestä kun alkaa toi maha jo näkyä ja ihan hyvinhän se meni.. Pomo pahoitteli aluksi, että kun oon vasta juuri aloittanut mutta tokas sitten et "mut ei se mitään!". Lopulta kysyi multa että kai mä oon tulossa takaisin vapaiden jälkeen ja vastasin, että tottakai oon jos vaan saan! Työkavereille en oo kertonut vielä, saas nähdä millon ne älyää :D

Mekin ollaan jo ajateltu hankintoja, eli aletaan heti vuoden alussa tutustua tohon lastenvaunuviidakkoon, niin tiedetään mitä halutaan ja voidaan sitten alkaa kyttäämään tarjouksia. Meillä mun vanhemmat on luvanneet ostaa vaunut kaikille lapsille mutta mehän ne tietty valitaan. Muuten varmaan jätetään suurin osa hankinnoista sinne maalis-huhtikuulle. Listalla on pinnis, amme, hoitopöytä, sitteri, kaukalo... Mitään ei oo valmiina kun ekaa odotetaan, mutta ei huoleta ostaa koko 'settiä' kun suunnitelmissa tää tiitiäinen on vasta ensimmäinen monista :heart:

Mä olen kulkenut mammavaatteissa jo monta viikkoa ja viimein mun taitaa olla pakko luopua niistä viimeisistä 'tavis'farkuista, jotka vielä meni. Ostin H&M:sta sellaiset haalarit, joita oon kuolannut jo pitkään ja ne on nyt mun ykköshousut! Syystä että niissä mun maha näyttää vielä isommalta kun se onkaan, hehhee... En olis kyllä ikinä ennen tätä uskonut päästäväni suustani edellisenkaltaista lausetta, mutta no, monikin asia on nykyään toisin.

En tiedä vosiko olla, mutta oon jo viikon tuntenut jotain, mikä vois olla liikkeitä(!!!), sellaisia pieniä kutkutuksia ja pari hassua muljahdusta.. Useinmiten kun oon sohvalla kirjan kanssa ja eilen istualtaankin itsenäisyyspäivän konsertissa. Oon melko varma että se on nyt sitä juuri... :heart: :heart: :heart: Ihanaa ! ! !

Sisi ja bébé 14+1
 
Heips,
Olipas tullut tekstiä viime kerran jälkeen, mutta yritin kahlata läpi kaikki.
Maanantaina oli np-ultra. Kyllä jännitti, mutta kaikki oli hyvin. Laskettu aika pysyi samana ja verikokeetkin olivat suopuisat. Oli ihana taasen nähdä, kun vaaveli oli niin terhakkana ja pyöriskeli oikein kunnolla. Kyllä se taasen huojensi kovasti.
Muuten onkin sitten vähän ongelmallista, kun nytten selvitellään mistä johtuu, kun on kovasti hengenahdistusta. Pikkasen allergiatestejä, niinkuin ei muutenkin olisi tässä verikokeita otettu. Toivottavasti nyt jotain selviää ennenkuin mahakin alkaa kasvamaan.

hankinnoista : meillä on edellisiltä lapsilta kaikki tallessa, vaunut ovat hyvässä kunnossa ja pinnasänky on tallessa. Ja vaatteita on kyllä aikas paljon sekä pojalle että tytölle. Joten varmaan syntymän jälkeen sitten on hyvä tarkemmin katsoa, kun uusia vaatteita on kiva aina kuitenkin ostaa. Tuota olen miettinyt, kun kovasti on kehuttu toi kantoliina, jos sellaisen tälle vauvalle hankkisi. Esikoisen aikaan hankittiin rintareppu ja se on melkein kuin uusi vieläkin, niin vähän sitä on käytetty.

Eli tuo synnytyssairaala meillä on SEKS ja laskettu aika olikin 14.6.
 
ihanaa Sisi että ekat muljahdukset tuntuu, mustakin tuntuu että olen niitä ajoittain tuntenut.. mulla paremmin tuntuu ku makaan selällään.
Ja kiva että pomosi otti asian hyvin ja odottelet työkavereiden huomaamista, mutta mitäs sanot ja sanotte tästä...
Minä kerroin pomolle puhelimessa kun olin ollut jo 2 viikkoa sairaslomalla näiden pahoinvointien vuoksi, että olen siis raskaana ja saikku jatkuu. Seuraavan kerran kun menin käymään töissä viemässä papereita ja tapaamassa pomoa noin 2 viikon päästä, niin kaikki työkaverit tiesivät ja tulivat onnittelemaan ja katseleen onko maha kasvanu. Minusta oli inhottavaa, kun mielestäni pomolla on vaitiolo velvollisuus toisen sairaudesta tai syystä miksi on pois,. Hän oli siis kertonut kaikille varmaan jossain kahvipöytä keskusteluissa. Inhottavaa oli. No mutta se siitä..

Miten muut, nukutteko vielä selällään?? Tuolla on se ketju jossain kaukaisuudessa, että ei olisi enää hyvä viikon 18 jälkeen nukkua selälläään..jotku kyllä kirjoittaa että niin pitkään voi nukkua kun tuntuu hyvältä ja jos vauva ei tykkää niin alkaa sitten muljuaan että siirryt??

Ja sitten tuosta kanto liinasta...

Kumpi nyt on sitten teidän mielestä parempi tai onko kokemuksia sekä liinasta, että rintarepusta? Musta tuntuis, että en osais sitä liinaa sitoa kun vauva jo hermostuis... ;)
Odottelen teidän vastauksia ja mietin sitten kumman ostan.

Niin ja Elin; ihania kuvia sulla tuolla galleriassa.. suloisia pieniä poikia!!!

Mulla jotenkin tuntemukset koko ajan kääntyy nyt sinne poikaan, en tiedä miksi. Mutta oliko sulla Elin aiemmin pahoinvointia noista pojista??

Nyt taidan lähtee kaupungille osteleen joulunajaksi vaatteita kun sinne pohjoiseen matkaa ja ei mikään mahdu päälle..

Kirppuliini; Tulettehan teki jouluksi pohjoseen? Voidaan sitten vaikka törmäilläkkin ;)

Kumman hiljaista täällä ollut nyt pari päivää... hmm...

Nyt moi moi!! ja voikaa hyvin..<br><br>
 
ÄIPPPÄ
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 12:46 ÄIPPPÄ kirjoitti:
mää olen kyllä sitä mieltä että haluaisin tämän vuoden pakkauksen se oli oikein hyvännäköinen ei tietty kaikki mut kyllä kelpaa.

lisää n vielä.....

olen tuntenut pieniä liikkeiden tapaisia tuntemuksia mut oon ajatellut et se on jotain muuta.......mut nyt kun luin noita teijän muitten tekstejä en oo enään varma...onko sittenkin meijän pikkukakkonen???voiko tuntea jo näin aikaisin toisesta???la 13.6
 
Omaa napaa..., ei tarvitse kommentoida.

Ultra takana ja fiilikset on taivaissa =) !!! Aamulla käytiin miehen kanssa katsomassa miten Hippusemme voi ja siellähän se polskutteli! Aivan mahtava tunne oli nähdä pikkuinen kuvaruudulla! Jotenkin olen ollut niin hermona tämän alkuraskauden, kun on ollut niin paljon kipuja ja muuta vaivaa, mutta nyt ne kaikki unohtui. Mittaa pienellä oli päästä peppuun 45mm, niskaturvotusta ei ollut, syke normaali. Vauvan oli kuulemma juuri juonut, kun sen masu oli kuulemma pullollaan lapsivettä, hassulta näytti. Hirmuinen viuhtominen siellä kävi, mutta lopussa toinen väsähti ja kävi nukkumaan :) . Oli kyllä ihanaa nähdä, kun mieskin oli aivan hiljainen ja vaan tuijotti ruutua liikuttuneena ja puristi mun kättä. Kyllä tuo ultra vaan on niin raskauden konkretisoiva asia. Tuntuu, että koko vauvan odotus on muuttunut hetkessä todelliseksi, kun aikaisemmin on vain "aavistellut" olevansa raskaana. La pysyi samana, ainoastaan päivät muuttuivat parilla taaksepäin.

Hiiviö: Päivittäisitkö tietojani. Eli olen 30v., esikoinen tulossa ja PHKS on synnytyssairaala.

=) Helka ja Hippu 11+3

 
Heippa!!

Kantoliinailusta ja repuista joku kyseli...Mulla oli rintareppu kaksosten aikaan ja tsiisus...Ei ollut ollenkaan mun juttu,olen melko lyhyt 159 ja hartiat aina jumissa.ei vauvaa voinut kantaa kuin puolisen tuntia max.sillä niskat ja hartiat huusi hoosiannaa!!

Muutenkin käyttöikä on varsin lyhyt,en kovin pienenä siihen laittanut kkun vauvat nukkui ja sitten ei enää jaksanut kantaa heita kun meni kilot yli 5.

Kantoliina oli Maisan vauva-aikaan ja voi mikä taivas!!Paino ei tuntunut ees kun kantoi 10 kk ikästä siinä ja tyttö tykkäs hirveesti!
Mulla oli Hug-a-bub liina ja se on kyllä hintansa väärti.On niitä edullisempiakin ja voi olla ihan yhtä hyviä,mulla kokemusta vaan baby björnin rintarepusta ja tuosta em.kantoliinasta.

Mitäs vielä piti laittaa...Joku kyseli onko pojista ollut pahoinvointia,mulla on ollut täysin toisinpäin!!Tytöt laittaa oksentamaan ihan kaameesti ja sama kiukuttelemaan!!

Pojista oon ollut parempivointinen ja tasaisempi.

Ööh,nyt en taas muista muuta...
Jatkuu toisella kertaa taasen!!

Hankinnoista sen verran että Maisalle ostettiin ihan kaikki uutta,joten ne mitä voidaan pojalle käyttää laitetaan hälle ja osa ostetaan.Esim vaatteita pitää hommata,ei ihan vaaleenpunaisissa viitti poitsua kuljettaa!!!

kata 14+6

(jaiks huomenna alkaa jo 15... =) )
 
Huomenna ultra! Jee! :D

Hankinnoista on ollut puhetta. Päätin nyt olla innostumatta ennen np-ultraa, kun viimeksi kerkesin ostaa jo pinnasängyn (ihan vaan käytetyn) kun huomattiin sikiön olevan kuollut. Noh, en pysty hillitseen itseäni. Olen kierrellyt kirppareita ja tuhlannut ehkä huikeat 15 euroa! Oon ostanut sitterin ja vaatteita. :p
Eilen sitte kävin yhden tutun luona joka halusi hankkiutua eroon kolmen lapsen tavaroista... Muutamalla kympillä saatiin turvakaukalo, hoitopöytä, amme, vaatteita ja vaikka mitä. Yhdeltä ystäväpariskunnalta ollaan sitte saatu ilmaseksi yhdistelmävaunut. Meillä alkaa siis olla jo kaikki tarvittava. Ja mun ei pitäny innostua hankkimaan mitään... :LOL:

Mutta vähällä rahalla pääsee, jos vaan käytetty tavara kelpaa!

Että näin meillä :D

Vyvyan 11+0
 
Ultrakuulumisia!
Tänään siis oltiin ultrassa. Jännitin ja pelkäsin ihan sikana, että onko vauva hengissä, olisin melkein voinut pyörtyä sinne odotusaulaan niin paniikissa olin.

Mutta kaikki on tälläerää kunnossa. Siellä se meidän pikku-ukko polski :heart: Tosin meinasi välillä olla hieman uninen, muttei sentään koko aikaa nukkunut. Niskaturvotus oli 0,8mm. Pää-perämitta oli jotain 67mm. Pää 21mm. Pää-perä mitan mukaan viikot olis nyt 13+0, mutta päämitan mukaan 12+3 ja sen mukaan mennään. Istukka on takaseinässä eikä onneksi ole kohdunsuun päällä mitä vähän pelkäsin, siinä kun on se vuotoriski. Ja jalkojen välissä pilkisti jokin uloke, kysyin kätilöltä, että munatko ne siellä niin tuumas vaan että samaa hänkin katsoi! Tutki sitten vielä tarkemmin ja hieman pyörsi puheitaan, kun toisesta kuvakulmasta ei samaa uloketta näkynyt. Mittaili sitten huvikseen napanuoran virtauksia katsoakseen onko se uloke napanuoraa, ei päässyt nyt ihan selvyyteen kumpiko se uloke oli munat vai napanuora, ensi ultrassa sitten selviää. Rakenneultra on sitten 31.1. Aivan mahtava tyyppi oli kyllä se ultran tehnyt kätilö, tosi tarkkaan selosti mitä missäkin on ja muutenkin oli niin ihanan oloinen, että harvoin tuollaisia tapaa.

Laskettu aika vaihtui nyt virallisesti 18.6. joten jos viitsit Hiiviö vaihtaa sen listaan (edellinen la 20.6.) Tuo 18.6. on mun ukkini syntymäpäivä :)

Nyt tuli taas vaan tätä omaa napaa, mutta olo on nyt niin onnellinen, ettei tähän mielntilaan mahdu muuta kuin oma napa.

Teppana & pikku-ukko 12+3
 
Heips!

Täällä on tosiaan ollu hiljaista... Jänskääkö kaikki niitä ultrausreissuja vai missä porukka piileksii? Onneks sentään ollaan saatu uusia iloisia uutisia... Hienoa, että Sisillä ja Moonlight-80:llä töissä on otettu raskausuutiset hyvin vastaan. :) Ikävää tosin tuo pomon juoruilu... :headwall: Ei tosiaan olis ollu oikeutta kertoo ainakaan sulta kysymättä!

Ihanaa, että ultrassa on vauveleilla ollu kaikki hyvin! On se kyl upeeta päästä kurkistamaan välillä ja nähdä pikkusen liikuvan siellä. Mul oli tiistaina poikanen rauhallisemmalla tuulella ku aikasemmin... Oli paljon helpompi kattoo ja yrittää saada selvää piirteistä. Harmi, kun kuvat on suttusempia... Ei mies nää niin selvästi.

Moonlight-80 tais kysellä nukkuma-asennoista... Mä nukun edelleen selälläni ainakin osittain. Välillä on parempi kyljellään ja jopa puoliks mahallaan (vaik normaalisti inhoon nukkua mahallani) ja sillon otan mielelläni tyynyn tukemaan ja helpottamaan rentoutumista. Kyl vauva ilmottaa, jos sen ei o hyvä... En kyl liikkeitä vielä tunne, mut kai sen jotenki vaistoaa. Niitä liikkeitä varmaan joudun vielä kauan odottamaan, kun se istukka on siel etuseinässä...

Joku kyseli aikasemmin istukan sijainnista... Unohdin sillon vastata. Mulle siis kerrottiin ultrassa (kaikissa kolmessa) ja sanottiin sen olevan hyvä paikka (vaikka onkin reuna kohdun suun päällä vähän). Ei mun mielestä kyl kovin hyvä, kun hankaloitti sydänäänten kuuntelua ja vaimentaa vauvan liikkeitten tuntemista. Mut en valita... synnytyksen kannaltahan se on hyvä paikka, kun se lähiviikkojen aikana nousee sitä kohdunsuulta pois. Ja kyl sen ultrassa näkee, mikäli ei o tosi hankalassa paikassa.

Kantoliinoista ja repuista kun oli puhetta, niin kysyisin... Miten liinan käyttö sopii niska-, hartia- ja selkävaivoista kärsivälle? Mulla nimittäin useita rakenteellisia juttuja, joitten takia en kipuilusta ikinä pääse eroon. (Voin toki hallita tilannetta liikunnalla ja venyttelyillä aika paljon.) Esim. alaselkä on yliliikkuva... Pahentaako liinassa kantaminen siis vaivoja entisestään? Onko kellään kokemusta? Ilmeisesti se reppu ei ainakaan o mulle hyvä idea.

Vyvyan... Tosi hienoo, että ootte saanu paljon tavaraa edullisesti! Me aiotaan ostella aika iso osa käytettynä, mut tuttavapiirissä ei oikein lapsiperheitä ole. Täytyy siis ihan kirppareilta ja sellasista etsiskellä. Olis kyl ihanaa päästä noin helpolla... Onnee sulle! :flower:

Mites teillä muilla on muuten noitten lävistysten kanssa... Siis kuinka monella on napakoru ja millon aiotte ottaa sen pois? Mulle sano maanantaina neuvolan terkkari, että pitää ottaa pois muutama viikko ennen synnärille menoo tulehdusvaaran ja muun takia. Tiistaina sit ultraaja sano, että rakenneultraan pitää tulla ilman korua! Olishan sen voinu sen ultran jälkeen puhdistaa ja laittaa takas, mut mä otin jo nyt pois. Keskustelin asiasta miehen kans ja oltiin sit molemmat sitä mieltä, että joutaa pois. Otan sit joskus uuden, jos haluun korun takas ja läväri on menny umpeen. Eipä tarvi enää varoo, kun täytyy jo korkeempia housujakin pitää. (Matalalantioiset mallit ahdistaa alavatsaa inhottavasti.)

Teppana, sun kuulumisia odottelinkin, kun toisessa pinossa muistutit tän päivän ultrasta. Onnea! Iso muksu sulla siellä masussa... Meidän poikanen kun oli tiistaina (rv 13+4) n.77mm ja sillon np-ultrassa (rv 12+0) oli sen 55mm. Hyvin siis kasvaa pienokaiset. :) Saitko kuvia? Mites muut?

Mites se meni sukupuolen arvailu sykkeen perusteella? Kummalla oli nopee? (Vai onko sillä yhtään merkitystä?) Ootteko te kuunnellu kuulostaako syke korkkareilta vai kontiolta? Meillä oli selvät kontiot ultrissa, dopplerilla kun ei vielä olla saatu kuuluviin. Jos siis on tyttö, niin on vissiin sit sienestäjä... :LOL:

Poistun taustalle... Mukavaa iltaa!
 
No niin kuulumisia tuolta np-ultrasta!!! Että mua pelotti että kaikki ei ookkaan hyvin...onneksi äiti lähti tueksi kun mies ei päässyt...Aamukin oli aivan kamala...oksensin 3 kertaa aamulla kun piti laittautua valmiiksi kellon ja ajan kanssa...normaalisti riittää yksi kerta!!
No onneksi masuasukilla oli kaikki hyvin...pääperämitta 58mm ja niskaturvotus 1,6 ja ultraaja sanoi että ei näe mittään poikkeavaa ja että kaikki tältä osin hyvin! La pysyi samana eli 18.6. Verikokeiden tulokset eivät vielä olleet tulleet mutta lupasivat huomenna soittaa jos niissä jotain poikkeavaa!! Kovin oli vilkas tapaus...ultraaja sanoi että heiluttelee siellä kättäkin äitille ja mummalle :)

Ai että nyt on hyvä olla...niin ihana ja huojentunut olo!!

Tyttö (8v) oli aivan innoissaan kun sain pienokaisesta ihana selvän kuvankin mukaan!! Kävin siitä ottaa pari kopiota että saa kuvat mummalle kanssa!! ;)

TV: Mantsu ja masuasukki 12+4
 
Hei!

Meilläkin oli tänään kaikki oikein mallillaan siellä ultrassa!!

Alussa pikkuinen olisi vaan halunnut makoilla ja sitten tökittiin masua, niin johan tuli vauhtia :D Pari kertaa pyörähti ympäri ja kädet vispasi kamalasti. Turvotus oli 1mm, vauva 6,6senttiä ja pää halkaisija 2 senttiä. Vastasi viikkoja 12+6, mutta ei muutettu laskettua aikaa kahden päivän takia.

Jotenkin uskomattomalta tuntuu ajatella, että tuolla mun masussa on vauva... ja, että hän liikkuu jo noin aktiivisesti, vaikka itse ei vielä mitään tunne.

Saatiin aika rakenneultraankin jo, tasan 7 viikon päästä, 25.1.

Nyt olen kyllä niinkuin NIIIN onnellinen. Ehkä nää mun ahdistuspelotkin tästä pikkuhiljaa hiipuu *viheltelee*

Joku niistä kantoliinoista ja rintarepuista kyseli, eli mäkin olen ajtellut hankkia sitten sellaisen, kesävauvaa varsinkin mukava kuljetella sellaisessa :)

En vain oikein tiedä kumpi, koska jotenkin ajatuksena rintareppu tuntuu 'tukevammalta', koska jänskättää osaisiko sitä liinaa sitoa. Ja mä varmaan pelkäisin, että vauva tippuu sieltä. Veikkaan myös, että mies käyttäisi mieluummin kantoreppua :whistle: ;)
Ja sit tuntuu, että reppu olisi helpompi ottaa pois ja laittaa takas, esim.kaupassakin.
Mutta sit just kuullut, että liina olisi kuitenkin helpompi ja siinä on vauvaa parempi kantaa... Hmm.. pitää vielä miettiä.

Siirryn listan päivittelyyn. :D

-Hiiviö & Elvis 12+4-
 
Heippa kaikki odottajat!

Liityin tänään tähän teidän aktiiviseen "Kesämassut2007"-foorumiin. Olen käynyt jo etukäteen vähän lueskelemassa juttuja, mutta nyt vasta rohkenin liittyä joukkoon =)

Odottelen siis ensimmäistä täällä Itä-Uudellamaalla, LA on 1.6. Kaikki on vielä niin kovin uutta ja kummallista. Mulla ei ole perhe/- tuttuvapiirissä montaakaan pienokaista, joten olen todella "kokematon" näissä vauva-jutuissa :LOL: Mutta eiköhän me pärjätä siinä missä kaikki muutkin esikoistaan odottavat.

Selailin noita teidän lähin aikojen keskusteluja, ja puhetta on näemmä ollut mm. hankinnoista. Me ei vielä olla uskallettu hankkia mitään, koska km pelko oli suuri aina np-ultraan asti. Nyt ollaan miehen kanssa käyty keskustelua, tuosta rintareppu / kantoliina aiheesta. Rintareppu mustakin tuntuisi "tukevammalta" ja helpommalta vaihtoehdolta, mutta niskakivuista kärsivänä, se ei sittenkään taida olla sopiva vaitoehto? Kantoliinan miinuksena on, että osaanko sitoa sen tukevasti ja niin että vauvan asento on hyvä? Hoitopöytä ja sitteri me saadaan ystäviltä, ja vaunu- yms. ostoksille olis tarkoitus mennä vasta joskus helmikuussa (nyt on säilytystilaa vähän hintsusti).

Kovastihan mulla oli asioita mitä piti kommentoida, mutta niin siinä vaan kävi, etten muista enää puoliakaan niistä =)
Tosi hienoa että olette kirjoitelleet näin aktiivisesti kaikista ilonhetkistä ja murheistanne, nämä jutut auttaa huomaamaan etten suinkaan ole yksin näiden "huolieni" kanssa! Näin se tietämätönkin oppii ;)

Kiitos Hiiviölle tietojeni päivittämisestä :flower:

-Tähtitaivas & "hattupää" 15+6-
 
PikkuMyy Saatiin kolme kuvaa matkaan!

Kerrottiin nyt tuleville isoveljille tulokkaasta. Vanhin meni ihan sanattomaksi, hymyili vaan onnellisena pitkän aikaa. On aivan onnessaan! Sitten kun mietittiin mitä kaikkea kerkiää tapahtumaan ennenko vauva syntyy, puhuttiin että on ensin uusi vuosi ja synttärit ja ekaluokka loppuu. Poika tuumas, että no ei elämä siihen lopu, ehtii se vauva näkemään vielä tuhansia ilotulituksia :LOL: Poikaa jäi vaivaamaan kun vauva ei nää nyt tulevia ilotulituksia, kun on vielä mahassa =)
Keskimmäinen tuumas, että noh ei oo kyllä yhtään hyvä juttu, sitten on taas vaan huutoa ja kitinää :LOL:
Nuorimmainen on kanssa aivan innoissaan.

Onks teillä muilla vauvan mitoissa ollut eroja viikkojen suhteen? Siis että jonkun mitan mukaan on vähemmän viikkoja kuin toisen? Kun siis meillä pään halkasijan mukaan on 12+3 ja pää-perämitan mukaan 13+0. Kai tuo on ihan normaalia, että heittoa on. Tai ei kätilö ainakaan mitään sanonut.
Mittas muuten vielä nenäluutakin, kätilön mukaan nenäluun perusteella voidaan sanoa 90% varmuudella, että on tai ei ole downia, kun niskapoimu antaa vain 60% varmuuden. Pikku-ukon nenäluu oli oikein mallikas!

Ollu joo vähän hiljasta tässä pinossa muutaman päivän. Itse ainakin ollu niin paniikissa ton ultran takia ja melkein varma että kaikki ei oo kunnossa niin ei oo oikein huvittanu kirjottaa mitään vaikka lukemassa joka päivä oon käyny.

Hankinnoista sen verran, että mahdollisimman vähällä yritetään päästä, mutta yksi iso ja toooosi kallis hankinta on tehtävä, pakko ostaa tila-auto, kun eihän meidän perhe sitten mahdu enää tavalliseen autoon. Siitä millanen auto hankitaan ollaan käyty miehen kanssa kädenvääntöä. Isäntä haluaa ehdottomasti pakettiauto mallisen ja mä ehdottomasti en. Mä haluan sellasen jonku tavallisen auton näkösen auton, esim. opel zafira tai vastaava. Saa nähdä mihinkä lopputulokseen päästään.
Kantoliinailua oon minäkin ajatellut alkaa harrastaa. Poikien kanssa en liinaa käyttäny, mutta nyt kiinnostais kokeilla. <br><br>
 
Meillä tila-auto ja merkiltään Seat Alhambra ja ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä!!Näkyvyys ja peruutustutkat eteen ja taakse-niistä en enää luovu enkä nelivedosta!! =)

TOiseks autoks mekin ostetaan vw:n trasnporteri,johon mahdutaan sitte koko sakki.Nyt tuo farkku volvo saa mennä vaihtoon.Kesäautona meillä miehen tekemä kesäkupla!!Aivan ihana kesällä!!

Liinoista-sen oppii kyllä ihan hirmu nopeesti sitomaan ja on erinomainen selkävaivaiselle.
Ja lapsen jalat on ergonomisesti oikeessa asennossa kantoliinassa,repussa jalat joutuu sammakkoasentoon ja se venyyttää lonkkia.Liinassa käytetään vastasyntyneen asentoa jossa ollaan vähän niinkus mutkalla..
Kattokaa babyidean sivuilta tai perehtykää liinailuun paremmin,mä oon ehdoton liinafriikki sillä kokeilemalla vaan sen huomaa!!

Ihania ultrakuulumisia,nuo heitot voi johtua ihan inhimillisistä seikoista kuten käsi heittää pari milliä se tekee heti noin pienessä mitassa isonkin heiton.

Ja ne päivät jotka kone antaa on tehty keskimääräisistä mitoista eli kaikki vauvat ei vaan kasva täysin käyrien mukaan.Kysyin lääkäriltä tätä Maisaa oottaessa kun oli niin töppöjalkainen että pelotti lyhytkasvuisuus..

Ne mitat kun ei ole mitään kirkossa kuulutettuja arvoja vaan koneeseen ajettuja verrokkimittoja.
 
Kiva kuulla hyviä ultrauutisia =)

Niistä hankinnoista vielä sen verran että sen baby safe plus kaukalon lisäksi aion myös hankkia Hug a bub kantoliinan ja ehkä sit joskus myöhemmin Ergon repun. Mul oli esikoiselle lainassa Baby Björnin rintareppu ja ei kyllä ollu yhtään hyvä eikä ollut ollenkaan käyttöä. Sen hoitopöytä-amme yhdistelmän olen unohtanut kun on niin pieni kylppäri,siis tosi pieni ja laitan tohon pesukoneen päälle hoitoalustan kun pesukone on viel tossa keittiössä kun kodinhoitohuone ei vielä vähään aikaan valmis. Sit sellasta mietin et kun makkari on yläkerrassa niin pitäskö hankkia vaik matkasänky tähän alakertaan missä vauva vois päivisin nukkua. Huomenna menen tota kaukaloa kokeilemaan meiän autoon (jos Lastentarvikkeessa on hyllyssä Britaxia...)kun siihen tarvii aika pitkät vyöt,toivottavasti riittää vyöt kun se on oikeastaan ainut kaukalo minkä haluan ja myöhempää käyttöä ajatellen järkevin koska hankitaan jossain vaiheessa auto jossa on isofix-kiinnikkeet niin ostan nyt ton kaukalon niillä kiinnikkeillä minkä saa sit siihen jalustaan kiinni ja siihen samaan jalustaan menee Fixway istuin sitte kaukalon jälkeen ja sitte myöhemmin taas toivottavasti uudella vauvalla toi kaukalo.

Nyt parina päivänä ollu ehkä pikkasen parempi olo mut heti kyllä tulee huono olo jos maha pääsee tyhjäksi. Ei ehkä ihan niin usein tarvi syyä niin paljon kun aikasemmin. Nyt vaan kovasti oottelen niitä liikkeitä nii tietäis et vauvalla on kaikki hyvin.

NallePuh rv 14+3
 
elin
Heipsistä kaikille!
Kiva, kun on tullut paljon juttuja hiljaisemman jakson jälkeen. :)

Kantoliina vs. rintareppu -pohdintoihin kertoisin omana kokemuksenani, että liina on ehdottomasti parempi. Siis oli parempi minulle, jokaisella on varmasti omanlaisensa kokemukset. Reppu sai hartiat kipeäksi alta aikayksikön ja vauva jotenkin tuntui heiluvan repussa, eli toisella kädellä oli jokatapauksessa pidettävä vauvasta kiinni. Liinassa vauva on paljon napakammin kyydissä ja jaksoin helposti pitää isompaakin vauvaa kyydissä useamman tunnin. Sitomista joutuu toki vähän harjoittelemaan, mutta alkoi sujua yllättävän nopeasti. Mulla on eurokankaasta ostettu pitkä (5,5m), joustava kangaskaitale, jolle tuli hintaa 18?! Toimii liinana oikein mainiosti.

Sisi mietti, voisiko liikkeitä jo tuntua. Itse tässä pähkäilen ihan samaa! Viikkoja huomenna 13, ei kai vielä pitäisi tuntua... Esikoinen tuntui rv 17 ja kakkonen rv 15. Kaipa se sitten mahdollista on, kun aika moni on kertoillut liikkeistä melko varhaisessa vaiheessa.

Moonlight, esikoiselta mulla ei ollut muita oireita, kuin mahan kasvu! Ihan lopussa vähän närästi, mutta eipä kummempaa. Kakkoselta oli sitten muutaman viikon aika inhottavaa ällötystä. Muutenkin raskaus oli tosi erilainen, joten kuvittelin koko ajan odottavani tyttöä. Synnytyssalissa tytöltä löytyikin vehkeet! :D

Kiva oli lukea mukavia ultrakuulumisia, kuten kuulumisia ylipäätään. Kertoilkaahan edelleen! :)

Elin ja Saara-Antero 12+6
 
Tota, nytkun oli puhetta tuosta liinailusta, niin löysin netistä tälläisen sivun;

http://www.kantoliinakanava.fi/faq/liinavertailu.php

Mua kieltämättä rupesi tuo rengasliina kiinnostamaan, olisi kiva kuulla, jos jollain siitä kokemuksia.

Vaikutti jokseenkin kätevämmältä ku sidottava liina ja ainakin omia tarpeita paremmin vastaava :)
 
Heippa!

Hiljasempaa tuntuu vähän olevan. Itse uskoisin sen johtuvan siitä, että päällimmäiset "meille tulee vauva!!!!" -aiheet alkaa olla monilta osin hehkutettu, samoin kun ne omaan elämään liittyvät taustat, joita tällaisessa foorumissa haluaa muille kertoa. Toisaalta taas alun pahoinvointi alkaa olla useimmilla ohi, eikä siihenkään vaivaan tarvitse enää päivittäistä vertaistukea. Ainakin omalta osalta tällaiset asiat on vaikuttaneet siihen, että saattaa jäädä helposti parikin päivää väliin, etten käy täällä kertomassa kuulumisia. Eiköhän se keskustelu vilkastu viimestään touko-kesäkuussa :D

Nyt on ollut jotenkin ihana kausi täällä, kun ollaan saatu vaan iloisia uutisia np-ultrasta! Ei taida olla yhtään keskenmenoa, joka olisi huomattu normi sikiöseulonnassa. Toivottavasti jatkuu samaan malliin loputkin kesämassujen ultrat!

Teppana: Sulla oli hyvät kokemukset khks:n ultrasta. Toivottavasti mulle sattuis sama ultraaja ;) Mitäs muuten oot tykännyt äitiyspolista ja synnytysosastosta? Mä synnytin esikoisen Hyvinkäällä, joten khks:ta ei ole muuta kokemusta, kun hirveän pitkä odotus (yli 4 h) naistentautien polilla juuri keskenmenon saaneena...

Ihana toi kontiot vai korkkarit vertaus :LOL: Enpä tajunnut sillä korvalla kuunnella sydänääniä tiistaina. Samalta kuulosti kuin esikoisella. No jaa.. Vaikka olisi tyttö, niin korkkareilla kopsuttelun voi unohtaa, jos äitiinsä tulee... Mulla on aika vahva tyttöolo, kun on niin erilainen raskaus kun ensimmäinen. Siis paljon pahoinvoivampi. Poikavauva olisi tietysti siinä mielessä "helpompi" vaihtoehto, että nuo kaikki tarvikkeet ja vaatteet on niin vahvasti sinisen sävyisiä...

Nyt muuten taas tuntui pieniä töytäisyjä kohdun paikkeilla! En kyllä vielä laske liikkeiksi, voi olla päivällinenkin mikä siellä vipeltää :D

Palaillaan! -ebbuliini rv 11+0-
 

Yhteistyössä