~KesäMassut 2007~

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 18:52 Hiiviö kirjoitti:
Tota, nytkun oli puhetta tuosta liinailusta, niin löysin netistä tälläisen sivun;

http://www.kantoliinakanava.fi/faq/liinavertailu.php

Mua kieltämättä rupesi tuo rengasliina kiinnostamaan, olisi kiva kuulla, jos jollain siitä kokemuksia.

Vaikutti jokseenkin kätevämmältä ku sidottava liina ja ainakin omia tarpeita paremmin vastaava :)
Minua myös kiinnostaisi kokemukset rengasliinasta! :wave:
 
terve kaikille!

mä oon yrittäny ihan kiukun kanssa tunnustella ja kuullostella tuntuuko masussa jotain liikettä, mutta ei yksinkertaisesti mitään sinnepäinkään. mulla on kohtu edessä ja istukka takana ja on kuulemma silloin helpompi tuntea noita liikkeitä. mä vainoharhaisena ihmisenä oon taas alkanu miettiä et jos vauvalle on sattunu jotain ku on niin "hiljaista". :\|
seuraava neuvola on vasta kahden viikonpäästä missä aion kuunnelluttaa vauvan sydänääniä. mun neuvola lääkäri on jotenkin niin vastahakoisen tuntuinen kaikessa etten uskalla mennä sinne aikaisemmin vonkumaan et jos kuunneltais pikkusta.
viikot jo 14+2 ja np -ultrassa kaikki oli hyvin. selviytymis prosenttikin on jo 96% et kai se olis tosi #&%?$!* juttu jos nyt jotain ois sattunu :(
mites muilla? onko kaikki pelot hävinny? no tääl on ainakin ne henkilöt rauhallisemmilla mielillä ketkä ovat jo jotain "lepatusta" tunteneet.
 
Tervehdys!

Kiva oli lukea ultrakokemuksia! :) Mekin oltiin tänään katsomassa, miltä meidän pikku veitikka oikeen näyttää! Siellähän se tyytyväisenä jökötti ja välillä heilutteli käsiä ja liikkuikin :) Kätilö myös sanoi, että se nauroi, ja sen saattoi erottaa jopa kuvissa :) Aika hassua =) =) selvästi erotti sivuprofiilissa nenän, suun ja leuan. Pään mitta oli 2cm, pääperämitta 56.4mm ja niskaturvotusta oli päälle 1. Kaikki vaikutti olevan tosi hyvin, siis ihanaa! :heart: :heart: :heart:

Kyllä muakin jänniti aikas paljon, mutta toisaalta pidin tätä kyllä yhtenä elämäni ihmeellisimmistä hetkistä! Mun kulta mieheni oli myös ihan innoissaan ihmetyksestä :heart: :heart: Meillä ons e rakenneultra tammikuun lopulla, en nyt muista tarkkaa päivämäärää. Odotan jännityksellä, sillä kätiö sanoi, että tästä eteenpäin alkaakin tapahtua hurjaa kasvua ja kehitystä siellä kohdussa =)

Mä en ole vielä kertonut pomolle raskaudesta, ainoostaan parille työkaverille, joihin tiedän voivani luottaa. Mulla kun on määräaikainen sopimus, jonk aon luvattu jatkuvan kevääseen, muta sopimusta ei ole vielä kirjoitettu.

Täällä on puhuttu paljon ruokavaliosta. Mä olen yrittänyt syödä terveellisesti, mutta kyllä melkein joka päivä tulee syötyä jotain epäterveellsitäkin, karkkia tms. Töissä onneksi syön usein kalaa, paljon salaattia ja ruisleipää. Oon syöny myös paljon hedelmiä ja kuitupitosia muroja. Illalla tulee usein syöpöteltyä vähän. Oon harrastanu liikuntaa joka päivä koiran kanssa lenkkeilyä ja salilla käyn säännöllisesti 2-3 krt/vkossa. Tärkeintä kait, että äiti voi hyvin, en ole jaksanut noista syöpöttelyistä niinkään stressata, kun ei noita ylikilojakaan ole ainakaan vielä yhtään tullut. Oon muutenkin ollut aina pieni ja siro.

Nyt lähden tästä löhöilemään sohvalle ja keräämään voimia huomiselle työpäivälle. Kyllä teki muuten terää toi vapaapäviä tässä välissä!

Hyvää yötä kaikille!

Ninnuli


 
Hauskaa, että PikkuMyy-80 kyselee juuri nyt lävistyksistä, sillä otin juuri eilen oman napalävärini pois! Ajattelin, että antaa sen reiän mennä rauhassa umpeen ennekuin napanahka alkaa venyä todenteolla. Ei jäänyt harmittamaan. Outoa vaan kun se ei enää olekaan siinä esim. suihkussa. Muuten en aio ottaa nenäkorua pois edes laitokselle lähdettäessä, koska se menee päivässä parissa umpeen ja sattui niin p&*%leesti sen laittaminen, että toista kertaa en alkais..

Mulla ei ole kuvaa missään netissä, joten laitoin sen tonne Profiiliin, jos jotakuta kiinnostaa. Tuntuu olevan muodissa tässä ketjussa nyt :D
Onko muuten muita Keravan suunnalta...?

Sisi<br><br>
 
Moonligh harmailee
Vau, tosi kiva kuva Sisi kunnon mallikuva.. mulla on se irc-gallerian kuva linkki tuolla vanhemmassa viime viestissä..

Pikku-myy80; kyselit tuosta napakorusta, niin minäkin otin jo pois.. kun kaverille oli sanottu että mitä myöhemmin ottaa niin sitä rumemman näköiseksi se sinkuu tai tulee se reikä..no en tiedä, mutta otin jo pois.
Ja niistä sykkeistä.. siis myyttihän on että tytöllä olis korkeempi ku pojalla ja raja menee kai tuossa 140 pinnassa.

Noista äitiyshousuista muuten, minä en pysty vielä pitään yhtään noita housuja jotka tulee tuonne ylös, alkaa melkein heti yököttään kun painaa mahaa.. ja sitten nuo aivan lantiohousut pitää olla vähän löysemmät tai nappi auki farkuista. Tänään kävin ostaan 2 tosi matalat lantio farkut ja 2 äitiyshousut, mustat suorat housut ja villakangas juhlahousut henkasta..

Kantoliinasta vielä..
Olen nyt kans tosi vaiheessa kun olin niin ajatellut sitä baby björnin reppua, mutta mulla tosi huonot niskat kans ja olen vaan 163 pitkä.

Mutta miten tuon liinan kans, kun musta lapsilla menee sitten lonkat hullun auki siihen äitin ympäsille jos äiti vähänki leveempi.. onko se sitten terveellistä ja ei tule lonkkavikoja ;) Vaan siis yleisessä käytössähän nuo on ja tuskin käytettäs jos olis vaarallisia. Mutta musta lapsella vaan hullun näkönen asento siinä. No mun mielipide.
Mullaki kiinnostaa nyt tuo rengasliina... no etsitään tietoa.

Nyt tulee Prison break.. eli Pako tv-.stä.. joten moi moi!
 
Heippa!

Anni77: Kiva kun on joku jännäämässä ultraa samana päivänä. Toivottavasti aika vaan kuluisi nopeasti jo olisi jo se ensi viikon To.

Helka: Me ollaan sitten menossa samaan sairaalaan synnyttämään. Kiva nähdä satutaanko yhtä aikaa, vaikka sun laskettu aika onkin aikaisemmin kuin minun.

Kantoliinasta tai rintarepusta: Myöskin minä olen miettinyt kumpi olisi parempi vaihtoehto, mutta selviää ilmeisesti vain kokeilemalla. Jompi kumpi kuulostaa elämää helpottavalta asialta kylläkin, jääpähän kädet vapaakis puuhastella jotain, jos vauva ei viihdy lattialla tai vaunuissa.

Mutta nyt untenmaille, että jaksaa huomenna taas lähteä töihin.

Äiti77 Rv10+6
 
Ai juu,piti selällään nukkumisesta laittaa.Se on vähän sellanen juttu että toiset nukkuu,esim minä jopa kaksosista ihan viime metreille asti,toiset ei.
Kätilöt sairaalassa aina käski mua kyljelleni kun käyrää otettiin,eivät voineet uskoa että mulla oli olo ihan ok selälläni ja se on se mikä merkkaa.Jos vauva (t) painaa suuria verisuonia,niin äidillä kuin vauvalla estyy verenkierto.Vaan mulla ei painanee niin etä olis ollut huono olo ja olin selälläni minkä olin.

Eli se riippuu omasta voinnista,saa nukkua selällään ja mahallaan jos pystyy.Luonto hoitaa asian,äidillä olo huononee jos vauvallakin.

Tiiän naisia jotka on ollee hysteerisiä miten pysyä yöllä pois selältään jos tapahtuu jotai kamalaa.
Eli sitä ei tarvitse välttää,omassa olossaan tuntee kyllä.


hahaa tänään vaihtui nummero mennään jo 15+0.Eli viimeistä viikkoa neljännellä kuulla!!Ens viikolla tähän aikaan mä oon jo VIIDENNELLÄ!!Jukra kuinka aika menee hurjaa vauhtia..JAiks..
 
Ebbuliini Toivotaan, että säkin saat saman ultraajan, oli meinaan oikeesti aivan huipputyyppi! Tais olla nimeltään Sirpa, sukunimeä en kertakaikkiaan muista. Mullakaan ei ole aikasempaa kokemusta K-hks:stä, pojat on kans syntyny Hyvinkäällä. Ekaa kertaa siis minäkin asioin Hämeenlinnassa. Ihan kiva vaihteeks mennä synnyttämään muuallekin, vaikkei Hyvinkäässäkään mitään vikaa ollut.

Jaaha tulikin pikanen visiitti, poitsu ruinaa tossa vieressä joten tarvii lopettaa.

Teppana & pikku-ukko 12+4
 
Hani-; Mä tunsin esikoisesta liikkeet vasta joskus rv 18 pintaan, tajusin kyllä ne liikkeiksi vasta rakenneultrassa rv 19+3 :D Mullakin oli esikkoa odottaessa kohtu normaali paikalla ja istukka takana. Ei siis ole mitään syytä huolestua, ensisynnyttäjät saattavat tuntea liikkeet vasta viikoilla 20! Mutta varmaan menee tuonne 17-18 viikon paikkeille, keskimäärin toissynnyttäjätkin tuntevat liikeet vasta viikoilla 16, täällä on vain vähän herkkätuntoisempia äitejä.

Joten oottele ihan rauhassa vaan! :)

Vieläkin ihan uskomaton olo siitä eilisestä ultrasta, nyt on taas tuntunut siltä, että kaikki menee ihan hyvin, toi ultra oli mulle kuitenkin suuri virstanpylväs.
Vaikka kyllä mä eilen kaverille nauroin, että nyt pari päivää ollaan taas onnesta soikeana, mutta enköhän mä keksi sit taas jotain murehdittavaa :D

Mulla on sitten ensi keskiviikkona se neuvolalääkäri, kuunteleeko ne sydänääniä siellä? Mä en ole vielä kuullut ollenkaan niitä, olisi kiva kuulla pienen viuhahtelut :)

Mä olen muuten kanssa synnyttänyt esikoisen Hyvinkäällä! Täällä on aika monella kokemusta ko. paikasta. Mun mielestä oli ihana paikka ja olisin kovasti toivonut, että sinne pääsisin vielä, mutta nyt olisin menossa Jorviin. En ole oikeastaan ollenkaan kuullut siitä mitään, en hyvää, enkä pahaa, oisko teillä jollain kokemuksia?

-Hiiviö & Elvis 12+5-
 
Hiiviö uskoisin kyllä, että kuuntelevat lääkärineuvolassa sydänääniä. Ja jos ei ala kuuntelemaan niin voithan pyytää, että kuunneltaisiin. Meille se eilinen ultraaja myös kuuntelutti ääniä ultralla. Vauva alko heti riehumaan kun se laitto ne äänet päälle ja kätilö sanoi että se jumpsutus kuuluu myös kohtuun, hassua!

Mulla on kans nyt hetkellisesti huojentuneempi olo, mutta olen kyllä ihan varma, että ei se pelkääminen ja huomehtiminen tähän loppunut. Oikeestaan varmaan vasta joskus 24 viikkojen jälkeen uskaltaa vähän rentoutua, kun sitten vauvalla on edes pienet mahdollisuudet selvitä jos vaikka syntyis. Mä oon ollu ihan vauhko myös varsinkin kahdessa edellisessä raskaudessa. Oikeestaan se pelkääminen meni jo vähän överiks. En uskaltanut iloita vauvan tulosta vasta kun olivat käsivarsilla. Esikoisen aikaan olin paljon rennompi.

Hani Elähän huolehdi, ei tuossa vaiheessa todellakaan vielä tarvitsekaan tuntea liikkeitä. Kyllä ne sieltä aikaamyöten alkavat tuntumaan.
 
Tänne tulee vuorokaudessa aivan hirveesti juttuja:)

Vauvan hankinnoista. Me joudutaan kaikki mahollinen hommata uutena kun ei nuita lapsiperheitä oikein ole lähipiirissä. Mun äiti on säästäny mun ja sisarien äitiyspakkauksia, ne varmaan saadaan jo joulun aikaan vaikkei olla edes vanhemmille vielä vauvasta kerrottu, äiti on semmonen noita..
Mies katteli matkasänkyä vauvalle, oli sitä mieltä et semmosen hän haluaa, kun matkustetaan aika usein etelä-suomeen mun vanhempien luo. Ei kuulemma oikea pinnasänky kelpais ollenkaan.. Minä hieman eri mieltä.

Oisin kans kiinnostunut tuosta liinailusta. Kantoreppu hommataan joka tapauksessa kun mies kulkee paljon metillä ja haluaa vauvan matkaan eikä luota liinan kantokykyyn. Minä taas lyhyenä ja hartiavaivaisena kokoelisin mieluummin liinaa.

Hiiviökö se jossain vaiheessa puhui niistä menkkamaisista kivuista, mulla on usein vieläkin sellaisia kipuja, varsinkin iltaisin kun on pitkällään. Aina säikähtää, jos jotain on vialla. Onneksi on tuo mies, joka saa aina uskomaan että Hilmalla on kaikki kunnossa. Taidan olla aika vainoharhainen tuon raskauden kanssa... hih..

Miten te, jotka rasvaatte mahaa ja rintoja, millä kuoritte sitten ihoa? Mulla kuivuu iho kuorinnan jälkeen, vissiin joku aika isorakeinen aine. Oisko teillä sanoa joku hyvä aine?

Entäpä löytyykö muita jotka joutuvat äitipolilla kulkemaan raskauden aikana normaalia useammin? Itse joudun melkeimpä kerran kuukauteen sillä rämppäämään. Muuta siellä ei ole tehty kuin juteltu, tuntuu aivan turhilta reissuilta.

Ja vielä kysymys. Täällä oli muistaakseni muitakin, jotka saivat raskauden aluilleen avustetusti. Millä hoidoilla teillä onnistui?

Jospa viimeinkin tämän utelun tältä erää lopettaisin ;)

KuuttiPieni ja Hilma 13+2
 
elin
Kantoliinasta ja vauvan jalkojen asennosta siinä oli puhetta. Jalkojen kuuluukin olla liinassa ns. sammakkoasenossa, eli lähes 90 asteen kulmassa. Asennon pitäisi tukea lonkkanivelen kehittymistä. Ja nyt kun tällaista faktaa kirjoittelen, niin pitäisi tietysti osata mainita tietolähde, mutta enpä just muista. Siellä kantolinakanavan nettisivuilla on kyllä varmaan puhuttu aiheesta. Jostain lehtiartikkelista olen luultavasti tämän lukenut.
 
Ihania ultrakuulumisia oli taas tullu! Toivottavasti tosiaan lopuillakin on kaikki hyvin ja päästään jakamaan kuulumisia vielä sit kesälläkin.

Teppana... Ihanasti sun poikas sano! :LOL: On noi lasten aivotukset kyl ihania!

Mulle ei o ainakaan sanottu, että eri mittojen mukaan olis eri viikot. Ihan samoja on mittojen mukaan ollu ku menkoista laskettu. Jännä kyl nähdä, miten eri kokosia vauveleita meil on, vaik sanotaan niitten kasvavan alkuun samaa tahtia. Nythän se tahti tosiaan kiihtyy, kun muuten alkaa olla valmis... Meillä vaan ei taida saada pituutta kovin ruhtinaallisesti, kun on sellanen perimä. Mut eiks pieni o söpöö? Mä tosin en o pieni... Oon vaan keskimäärästä lyhempi. :p

Minkähän takia sitä nenäluuta ei sit kaikilta mitata, jos se on nt:ta tarkempi? Taidan kyl rakenneultrassa pyytää mittaamaan, jos ei muuten meinaa. Onhan se hyvä tietää.

Hiiviölle kiitos linkistä! Kävin jo kattomassa ja pistin muistiin.

Ebbuliini... Luin tuon kontiot vai korkkarit -vertauksen jostain sukupuoliketjusta tossa aikasemmin. Siel oli muitaki myyttejä, mut en nyt muista millä otsikolla se ketju oli. Täytynee yrittää hakee. Mullahan oli vähän tyttöolo ultraan asti ja sen jälkeen on ollu vähä sekava fiilis, kun sano pojaks. Kesän korvilla sit varmistuu...

Toivottavasti Ninnuli pääset pian kirjottamaan sopparia loppuajaks. Suullinen sopimus on kyl ihan yhtä sitova, mut varmempi tietty kirjallinen. Toivottavasti ottaavat siel töissä uutisen hyvin vastaan.

Napakorusta... Onks teillä muilla koskaan tullu finniä lävärin viereen? Mulla tuli pari peräkkäin, vaikka pidin puhtaana. Sit siihen viereen jäi sellanen kumma pieni patti, ihan ku siellä olis joku möhnäpatti vielä eikä se millään lähteny pois. Se oli yks syy, miks korun otin pois, kun se patti veti korua vinoon ja se sit oli herkemmin tiellä. Ei se patti yhtään arka ole... Siks se onkin niin kumma. Vuoden se läväri kerkes vaan olla, mut sai nyt sit riittää.

Hani- kyseli peloista... Kyl mä tiistaisen ultran jälkeen rauhotuin, mut välillä tietty pelot kummittelee. Aika rauhallinen olo on kuitenkin ja innolla liikkeitä odottelen. Varmaan menee vuoden alkuun, vaikka joululle ekoja tuntemuksia toivon... Kun se istukka on vaimentamassa. Eilen illalla muljahteli, mut tais olla jotain muuta...

Kuvista... Tosi nättejä naisia ootte kaikki, jotka ootte kuvanne näyttäneet! Pitää mun varmaan hetkeks laittaa profiiliin jossain vaiheessa joku kuva tai sit jos nettiin osaisin... Tässä vaan on sellanen käytännön ongelma, että kuvat on tossa vieressä olevalla omalla koneella, mut se ei o netissä. Pitää siis kysyä mieheltä neuvoja. (Nyt profiilissa meidän puoltoistavuotias papukaijavauva.)

KuuttiPieni... Ei sunkaan tarvi kaikkee ostaa uutena, vaikka tuttavapiiristä ei tavaroita saakaan. Meillä sama tilanne ja ollaan jo nyt kahlattu osto- ja myyntipalstoja läpi. Kaupojen ilmareilla on myös välillä lastentarvikkeita, joten sieltä vaan kattelemaan. Pääsee paljon halvemmalla, vaikka hyvää tavaraa saakin. Toki kannattaa olla tarkkana sen kunnon kanssa. (Mulla tuli just ahaa-elämys, kun tajusin että saattaa olla yks paikka, mistä jotain voisin kysellä... Onneks siskoilla on kummilapsia.) Niin ja sit sen turvakaukalon ainakin voi tosiaan vuokrata.

Rasvaus / kuorinta... Mä rasvailen (nyt on kyl ahkerasta saunomisesta huolimatta päässy unohtumaan) ja kuorin sit välillä ihan tavallisella kuorinta-aineella, samalla pienrakeisella ku kasvot. Mul on Isabelle Lancray, eli hinnakasta, ja ajattelin ihan jotain Nivean tai Lumenen perustököttiä nyt ostaa kropan kuorintaan. Kerta viikossa on varmaan hyvä väli, siis kuorinnalla.

Oma (.) tuli aika lailla tuossa samalla, joten taustailun aika... Muksaa viikonloppua!

PikkuMyy-80 ja poikanen 14+0<br><br>
 
Tässä linkit pariin ketjuun, joissa oli tuota sukupuolipohdintaa. Aika epävarmoja taitaa nuo kansan uskomukset olla, kun vaihtelua on niin paljon.

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=640529
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=605559
 
Mulla oli sitten vihdoin eka ultra. Pelotti niin kovasti kun viimeksi sikiö oli menehtynyt kohtuun. Mutta tämä vaavi on hyvinkin elossa!!!! Lääkäri näytti moneen kertaan kuinka sydän sykki ja lisäksi vaavi huitoi ja heilui niin kovasti! Olen niin onnellinen että kyyneleet välillä valuu... :D :D :D
Pää-perämitan mukaan vaavi oli kuitenkin noin viikon nuorempi kuin menkoista laskettuna. Eli laskettuaika siirtyy heinäkuun puolelle. Mutta kerron tarkemman ajan vasta sitten nt-ultran jälkeen, joka on 21.pv.

Mie en nyt pysty etes muuta ajattelemaan ku sitä heiluvaa pikkuista... =)

Vyvyan
 
Jonnakar harmailee
Tulipas tässä yhtäkkiä lueskellessa into kommentoida NallePuh:lle että en usko että ainakaan alkuunsa sun kannattaa retkisänkyä alakertaan varata pienelle, ellei sitten sille löydy oikeasti myöhempää käyttöä..

Meillä ainakin on molemmat nukkuneet päiväsaikaan sisällä vaunuissa tai sitten sitterissä. Sitterikin on ihan jees, kun laittaa sen ihan makuuasentoon ja jos tarvii, niin laittaa peittoa allekin. Meidän sitteri ei näin ollut ainakaan liian syvä, ja sen voi laittaa esim. keskelle keittiön pöytää kun jotain hääräilee.. Ja vaunut melkein on säilytettävä muutenkin sisätiloissa, niin miksei käyttäisi niitä..

Retkisänkyyn kun mun mielestä oli ainakin paha laittaa pientä, kun saa koukistaa itsensä melkein lattian rajaan ja jos täytyy hyssytellä tai tuttia antaa tms. niin on mahaan epämukava itselle.

Huom. tämä vain mun kommentti!!

Hyvät vkonloput kaikille!!!

T:Jonnakar ja "Pikkuinen" 13+ :heart:
 
Perjantaita!
..(.) Ompa ollu tavallista kamalampi eilinen ilta ja tämä aamu. Eilen huomasin että ylävatsa tuosta kylkiluiden välistä ja alta on kuin pallo ja tekee olon tosi tukalaks ja pitää yllä jatkuvaa oksettavaa oloa. Olen sitten oksennellutkin taas ihan kiitettävästi. Pelottaa jo että jos on jotain vakavaa, kun eikös esim raskausmyrkytyksessä tule noita ylävatsakipuja(?)..mutta tietääkseni ei näillä viikoilla vielä pitäis sellaista olla... :(

Kuuttipieni täällä yksi joka avustetusti sai ihmeensä alulle :) Meillä siis takana puolentoistavuoden yritys kunnes huomattiin mulla pco enkä ovuloinu ja toisesta clomikierrosta kahdella tabulla päivässä sitten onnisti :) Tuolla on muuten oma pinokin meille lapsettomille raskautuneille varmaan ihan tuossa etusivulla, tervetuloa sinne!

Kantoliinoista ja repuista kun on puhetta ollut niin liinan aion itse hankkia. Olen kuullut siitä niin paljon hyvää ja nähnytkin monella ja kuullut tyytyväisiä mielipiteitä. Reppua en edes harkitse, näyttävätkin minusta jo niin kolkon kömpelöiltä. Mutta jotkut taas puhuvat senkin puolesta, kai se on miten tykkää :)

Muista hankinnoista...esikoinen kun on tulossa niin mitään ei ole valmiina. Suvussa viimeksi syntynyt on mun 6-vuotias pikkusisko, eli vauvoja ei ole hetken ollut. Aika paljon yritetään löytää hyviä käytettyjä tavaroita, esim huutonetissä on vuoden vanhoja yhdistelmävaunuja todella hyvässä kunnossa ja hintaa kuitenkin paljon vähemmän kuin kaupassa. Ensimmäinen lapsenlapsi kun on molemman suvuille eikä lähivuosina muilta ole lapsia tulossakaan niin mummot ja ukit kyllä innokkaita ostamaan kans jotain. Alkukeväästä aiotaan alkaa hankintoihin, pinnis, sitteri (se on must!!), vaunut, kaukalo, turvaistuin, hoitopöytä, kantoliina ym ym perustarvittava. Saahan niihin ison rahan uppoamaan.. :)

Napakorun aion antaa vielä olla..kysyin siitä ekassa neuvolassa ja neuvolantäti sanoi että aikoi minulle siitä puhua rvn 20 jälkeen kun on neuvolakäynti. Ultrassa ei sanottu mitään. Olen myös kuullu paljon juttuja sellaisesta "raskausajan napakorusta", eli missä on joustava se tappi ja venyy ja vanuu masun mukana. Niitä saa hyvin varustetuista lävistysliikkeistä ja moni on niitä käyttänyt ja hyväksi todennut. Nii olenmiettiny sit sellastakii..

Kiva oli muuten saada kasvot teille sisi, moonlight ja elin :) ..nättejä tyttöjä! Minun jutuilleni saa kasvot täältä http://irc-galleria.net/view.php?nick=--Anlie--
:)

Pennonen ja hattivatti, onnellista odotusta sinne ja käyhän välillä vaikka täälläkin moikkaamassa jos ehdit, viimeistään sitten lähempänä kesää kun on jännät paikat käsillä :)


vauvaunelma ja pikkune 12+5
 
Tössäle
Heips kaikille!

Liitynpäs minäkin porukkaan!

Toista lasta odottelen (poika 7/2005) ja tämän tulokkaan la on 24.6.07. Ensi viikon perjantaina on np-ultra TYKS:n äitiyspolilla. Pääsin sinne vähän tarkempaan seurantaan, koska mulla on aika hurja kilpirauhasen liikatoiminta ja lääkitys siihen. Lääkärin mukaan liikatoiminta hoitamattomana voi olla haitallinen sikiön kehitykselle, mutta vaikka syön lääkkeitä, seurataan raskautta vähän tarkemmin. Poikaa odottaessa en vielä ko. sairaudesta kärsinyt (ainakaan tietääkseni).

Viime raskaudessa sanottiin np-ultrassa vain, että turvotusta ei ole, mutta näköjään lähes kaikki ovat saaneet tarkkoja "lukemia". Mikä turvotus on vielä normaalia?

Alun pahoinvointi on pikkuhiljaa selätetty, tosin edelleenkään ei nälkä saa tulla, koska sitten lentää oksu. Töissäkin mutustelen jatkuvasti jotain pientä.

Onnittelut kaikille np-ultrasta "selvinneille"! Pikkuhiljaa tulee varmaan muutakin kommentoitavaa, kunhan tutustun teihin ensin vähän paremmin :)

Mutta nyt takaisin töiden pariin...
 
Moron kaikille!

Töissä vähän "luppoikaa" ja taas tulin teidän viestejä katselemaan :) Kauhia kun tuntuu, että kaikki on jo niin pitkälle miettinyt, mitä hankintoja edessä. Me ollaan kait tämmöstä hitaampaa sorttia..ollaan kyllä ajateltu ostaa hoitopöytä Ikeasta mut thats it so long..

Mä en ole vielä todelkaan tuntenut minkäänlaisia potkuja ja neuvolatätikin sanoi, että ei niitä vielä tässä vaiheessa tunne. Tiedä sitä sitten. Huonolla ololla pikku veitikka antaa kyllä itsestään kuulua..

Ultrassa käyneet: saitteko monta kuvaa mukaanne? Me saatiin aika liuta, varmaan lähemmäs kymmenen =) =) Vertailin muiden pääperämittoja ja meidän veitikka kaikista lyhin, perästä tullaan :)

Nyt ultran jälkeen ensimmäsitä kertaa muuten tunne, että vois mennä ostamaan jotain vauvanvaatetta.
Onko monella poika/tyttövauvatunne jo? Mä oon yrittänyt kovin pohtia ja kattelin ultrakuviakin, mutta ei ole oikein vielä muodostunut mitään selkeetä tunnetta

Tuntuu muuten olevan aika vähän helsinkiläisiä tässä ketjussa..? Kättärille ei kovin moni menossa ainakaan, mitä kattelin.

Mutta nyt takaisn töiden pariin ja pian vkonlopun viettoon!

Ninnuli ja veitikka 12+5
 
Olikohan se Hiiviö joka mietti, että pysyyköhän sitä nyt sitten mieli rauhallisena np-ultran jälkeen...
Noh, mulle kävi näin. Olin aivan onnesta sekaisin silloin ultrassa (22.11), kun näimme ensimmäistä kertaa pikkuisemme ruudulla. Sydänäänet kuuluivat hyvin, vauva oli erittäin vilkas liikkeissään,pääperä-mitta oli 6,6cm, np 1,3mm, eli kaikki ok! Mulla oli heti ultran jälkeen neuvolassa ensimmäinen lääkärikäynti. Lääkäri teki alakautta rutiinitutkimukset, ja alkoi sitten kuuntelemaan sydänääniä... niitä ei sitten saatu kuulumaan!!!! Neuvolantäti yritti rauhoitella mua sanomalla, et niiden laite on about 4kertaa huonompi, kuin sairaalan ultra, ja vauvaa on hankala löytää ilman näyttöä, on kuulemma jokseenkin yleistä ettei sydänäänet kuulu näin alkuvaiheessa vatsanpeitteiden läpi yms... Mun oma järki sanoo että kaikki on varmasti hyvin, koska sydänäänet kuuluivat erittäin vahvasti noin tuntia ennen tätä tapahtumaa, ja kai ne olis lähettänyt mut uudelleen ultraan jos olis syytä huoleen, MUTTA kyllä se huoli pikkuisesta kuitenkin varjostaa lähes jokaista päivää :( Mun mies sitä mieltä, että mä en varmasti lakkaa "murehtimasta" ennen kuin se meidän "pikkuinen" täyttää 18-vuotta ;)
Seuraava ultra on vasta 12.1, joten taidan kysyä jos seuraavalla neuvolakäynnillä voitais yrittää kuunnella sydänääniä uudelleen.

Kantoliina vs rintareppu hienoa et aiheesta on jo vuorokaudessa tullut tosi paljon mielipiteitä + muuta infoa. Taidanpa mäkin kallistua jo sinne kanto-/ rengasliinan puoleen. Pitäis vaan päästä jossain kokeilemaan noita eri vaihtoehtoja.

Nyt miehelle joulutorttuja leipomaan =)

-Tähtitaivas & "hattupää" 16+ :heart:
 
Moiks!!
Kannatan kantoliinaa, oon kokeillukkin kaverilla, ja ei kyllä paina mihinkään, kun oppii sitomaan hyvin... eli kannatan että semmonen hommataan jo etukäeen, niin voi harjotella solmuja ja sitomista ennen kuin vauva syntyy... jos oma masu on tiellä, niin miehellä sitten harjotellaan=)

Hiiviö päivitätkö mun synnäriksi Satks...

Jennakar mistäs päin satakuntaa oot??Millasia kokemuksia sulla on satks:sta???

Hankinnoista vielä, että me ei aiota hommata sitteriä, musta se on aika turha vehje, eikä mies luota sen selkäystävällisyyteen, voihan vauveli lökötellä sisälläkin turvakaukalossa, kun sisällä sen melkein on pakko ollakkin...Meillä on ihan älytön määrä vauvalle jo vaatteita, kun on miehen pojan vanhoja ja sit ollaan saatu kamalasti....on molemmille sopivia ja sitten on sekä-että eli kummallekki omanlaisia... aion ottaa äp:n ihan senkin takia, että se maksaa 240e muuten ja 140e rahasumma ei mielestäni vastaa tarpeisiin. Pitää ottaa valtiolta se minkä parhaiten saa. Oon sen verran opiskelujen aikana oppinu tosta valtion ja kelan toimintaperiaatteesta, että mitä hintavampi paketti, sen kannattavampi kansalaisille.

Olen tässä jo pähkäillyt ensi kesää, että pitäiskö koittaa löytää rivari vai asuako vaan kerrostalossa, parvekkeelle paistaa koko päivän aurinko ja luulen, että kirjurinluodossa lököttely voi jossain vaiheessa kesää alkaa tympiä...

Enpä tiedä helpottaako huoli omasta vauvasta enää koskaan, okei np-ultrassa on oltu, liikuskelua tuntuu, mutta en mä ainakaan pysty luottamaan siihen, että masussa on kaikki okei... kai sitä vähän pelkää vieläkin, ettei tää homma ole totta :LOL:

Olen käynyt salaa kurkkimassa joulukuisten pinoa, ja voi miten ihanaa on lukea kun on tullu vauvoja!!! :saint:

Tuntuu että tässä sekoo välillä onnesta ja haluis NiiiiiiiiiiiiiiiiiiN pian nähdä oman pikkusen... mut joo =) =) =)

Maariana+Iinuska 14+4 (piti oikein kalenterista tarkistaa, alkaa vissiin hössääminen jo loppua iteltäkin =) )
 
elin
Kävin eilen katsomassa kaverin uunituoretta vauvaa, ja voi että se oli ihana!!! Niin pieni ja kevyt ja pehmeä... Uskomatonta, että puolen vuoden päästä itselläkin on sellainen pikku tuhisija, jos vaan kaikki sujuu hyvin. :)

Äärettömän paha olo ollut tänään, lieköhän jotain vatsapöpöä, kun pahoinvointi on ollut käytänössä katsottuna poissa jo pari viikkoa. :x

Iloista viikonloppua kaikille, ja isosti tervetuloa uusille!!! :)

Elin ja Saara-Antero 13+0
 
Tulen tässä nopiaa kertoo kuulumiset, eli tänää oli ultra ja ekan kerran kuunneltiin sydänäänet :heart: Kyllä se oli taas niin ihanaa kun vaavi vilkutteli (itse asiassa näytti nyrkkiä :D ) siellä. Yksi yllätys oli, eli olenkin pidemmällä kun luulin, laskettu aika siirtyi aikaisemmaksi. Mutta kaikki näytti hyvältä =) Eli muutatko mun lasketun ajan, ennen oli 22.6, nyt on 1.6, toinen tulossa ja sairaala on Koks
-EV ja masukki rv15-<br><br>
 

Yhteistyössä