~KesäMassut 2007~

Kiva, että kaikilla hyviä ultra/neuvolakuulumisia :)

Ja tosiaan ebbuliinia peesaillen, poikia näyttää pukkaavan :whistle:

Mutta uskon, että se johtuu osaksi myös siitä, että lääkärit varmaan helpommin kertoo sukupuolen jos ihan selvät vehkeet, tytöistä kun ei voi olla varma, että onko tosiaan tyttö vai vehkeet vain hukassa.

Mutta itsellä kyllä vieläkin ihan tyttö olo, en sitten tiedä Hani-, onko niillä äitin vaistoilla mitään tekemistä asian kanssa ;)

Pojasta kyllä olin varma jo ennekuin ultrassa kertoivat viikoilla 30+.

Voi kun saisi tässäkin tietää, edes sitten vaikka synnytystapa arvioissa, ettei ihan tarttis sinne saliin asti oottaa :D
 
Hiljaiseloni päättyy jälleen... :) Onnittelut kaikille naimisiin/kihloihin menneille ja voimia teille, joita koetellaan. Älkäähän vielä menettäkö toivoa!

Voi kun olen kade teille, kun PÄÄSETTE rakenneultraan! Meillä täällä Hämeessä ei saa kuin np-ultran ja rakenne pitää mennä yksityiselle. Pitäisi varmaan tilailla aikaa jo, että mekin päästään...
Äiti77: Minne te olette menossa, millä viikolla ja paljon maksaa?

Pinoon on tullut ihan hirmuisesti tekstiä, enkä ole oikein perässä pysynyt. Paljon olisi ollut kommentoitavaa, mutta laiskuus iski. Mulla on viime viikkoina ollut lähes samanlainen väsymystila kuin raskauden alussa. Joku muukin voivotteli sitä, odottelen edelleen sitä hurjaa keskiraskauden energiamäärää :whistle: .

Viime aikoina on tullut oikein urakalla telkasta dokumentteja sikiön kehityksestä ja niitä on Hanin kanssa katseltu, joten tietoa riittää. Mun suosikki oli kyllä ehdottomasti Yle Teemalta tullut dokkari. Kaikissa ohjelmissa kuitenkin tuli kyyneleet silmiin, kun lapsi syntyi. On ne vauvat vaan niin liikuttavan näköisiä ja syntymähetki niin herkkä.

Mun masu pullahti viime viikolla näkyviin! Hassua, kun se tuli niin yhtäkkiä. Viikonloppuna tein hyvän löydön, kun olin ostoksilla. Olen aina inhonnut sukkahousuja ja etenkin sitä, kun ne tulevat niin korkealle. Nyt löysin sattumalta Norlyn-sukkikset, jotka on hipster-mallia, ja jäävät masun alle. Ah mikä tunne, kun mikään ei purista mahaa. Kannattaa kokeilla, jos podet samaa ongelmaa.

Kaikenlaista kommentoitavaa ja muuta juttua oli mielessä, mutta ne unohtui taas. Hyvin olen voinut, vaikka viikko sitten iski emätintulehdus, jonka seurauksena tuli vertakin, ja se säikäytti todella. Onneksi sain heti lääkkeen, niin olo ei ehtinyt tukalammaksi. Hippunen on myös alkanut näyttää elonmerkkejä. Elohiirimäistä tunnetta on usein iltaisin vatsan sivulla (varmaan etuseinän istukasta johtuen). Eiköhän ne sieltä vähitellen potkuiksi muutu :) .

Hyviä vointeja ja toivottavasti kaikki tuovat iloisia terveisiä rakenneultrasta!

:wave: Helka ja Hippu 17+3

 
Heipsis taas...
Ajattelin vaan tulla huokaseen, kun turhaan ressasin ton koulun kanssa... oon jo osan tunneista lukenu etukäteen... jää hirveesti aikaa tehä opinnäytetyötäkin.... alkaa näyttää siltä, ettei taida jäädä rästejä mammalomalle vartoilemaan.....
Työharkankin saan varmaan alottaa aiemmin ku muut, et saan ihan oikeesti jäädä mammailemaan toukokuun alussa...
Keskiviikkona pitäs mennä kelaan selvittään, et maksaako ne ennen lapsen syntymää opintotukea ja äp:tä samaan aikaa.... onko kellään kokemusta asiasta???

Mutta nyt taidan mennä iltapalalle ja lueskelemaan taas petiin ja huilaileen, kun edelleen vaan unettaa....

Maariana+Iinuska 20 tasan
 
Heippa!

Helka: tällä seudulla taitaa ainoat rakenneultra mahdollisuudet olla yksityinen neuvola tai Hemo. Me ollaan menossa Hemoon, silloin raskausviikkoja on kasassa 18+3. Ajanvaraaja ei edes kysynyt viikkoja tai milloin haluaisimme ultraan, antoi ensimmäisen vapaan ajan. Itse siinä äkkiä laskeskelin että tuolloin voi jo mennä. Jossainhan oli maininta että se kannattaisi tehdä viikoilla 18-20.
Meille sanottiin neuvolassa että rakenneultra tulee toiseksi ultraksi vuonna 2010.

Rintojen arkuudesta: Minulla se on helpottanut jonkin verran. Nyt enää ajoittain pientä kipuilua tai arkuutta, ainakin kun osuu johonkin.

Äiti77 Rv16+3
 
mun oli pakko vielä tulla tänne hehkuttaa tätä meijän uutta tulokasta. on se vaan niin erilaista nyt kun tietää, että pieni poika siellä harjoittelee kovin jo jalkapallo potkuja =)

mitä se sf mitta tarkoittaa?? mulle ei oo sanottu mitään sellasesta. toi lääkäri tänään mittasi pään leveyden ja pituuden. sit ku mä kysyin et minkä kokoinen vaavi nyt on, se sano et noin 20 cm, et sitä ei pysty enää sillai mittaa.
kävi se muutenkin tarkasti läpi kaikki jutut, suonet ja aortat ja kaikki luut ja ties vaikka mitä.

kyllä mä oon ollu ihan sairaan väsyny vieläkin. liikuntaa olen aina harrastanu paljon, mut nyt se on jääny kokonaan. mä en oo yksinkertaisesti pystyny teke mitään. on joko väsyttäny niin ettei hereillä pysy tai sit on huimannu niin ettei oo pystyny liikkuu.
sitä sydämen tykytystä on kans ollu paljon ja kaikenlaista rytmihäiriö, mut ne kuulemma kuuluu tähän raskauteen.

joo-o aika poika voittoista on ollu kyllä täällä. tuli tässä itellä vaan mieleen et mihin mä nyt mun barbit ja ponit laitan kun tulee poika :LOL: mullakun on oikein kunnon kokoelma noita aitoja omasta lapsuudesta. ne on vielä ihan ostokunnossakin kun olen ollu sellainen hienohelma. :ashamed:
 
Hiiviö harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 22:12 Hani- kirjoitti:
mitä se sf mitta tarkoittaa??
Mä tässä pikaisesti pyörähdän enneku kömmin sänkyyn.... :whistle:

Eli toi sf-mitta on 'mahan koko', mitataan häpyluusta kohdun korkeimpaan kohtaa, ihan mittanauhalla, selällään maaten neuvolassa. Sitä ruvetaan mittaamaan tästä 18 ylöspäin :)

-Hiiviö & Elvis 18+1-
 
ebbuliini pikaseen
Helka ja äiti77: Ette taida olla kuitenkaan Kanta-Hämeestä? Meille täällä kuuluu myös rakenneultra. Myös edellisellä asuinpaikkakunnallani Hyvinkäällä sai automaattisesti kaksi ultraa ja sitten kun oli vähän sitä sun tätä häikkää alkuraskaudesta niin kaikkiaan käytiin neljässä ultrassa.

On kyllä tosi ikävää kun odottavia äitejä laitetaan eriarvoiseen asemaan asuinpaikan perusteella. Jossain saa peräti kolme ultraa jokainen ja jossain on taas sillä yhdellä pärjättävä, jos ei halua yksityisellä köyhtyä. :(
 
Tökkii koko kone taas niin prkleesti, ei anna avata kirjotusruutua uuteen ikkunaan, eli en pääse lunttaamaan, mitä piti kommentoida. Puolet siis luultavasti unohtuu, sooriii...

Äitiyspäivärahaa ja opintotukea voi saada yhtäaikaa, mutta silloin äitiyspäiväraha on minimi. Ja kannattaa olla tosi tarkkana, ettei ylitä tulorajoja (jos on ollut muuten töissä, pelkillä minimiäitiyspäivärahoilla ei opintotuen tulorajat ylity).

Aika poikavoittoiselta tosiaan kesävauvojen sakki vaikuttaa tähän asti. No, ehtii tässä vielä tyttöuutisiakin tulla. Jännä nähdä siten kesällä, miten hyvin ultra-arviot ovat pitäneet paikkansa, kun sehän ei ole 100-prosenttinen.

Pyysin äitiäni lähtemään rakenneultraan mukaan, kun mies ei pääse. En ole kyllä koskaan kuvitellutkaan ottavani äitiäni tai yleensäkään ketään muuta mukaan kuin mieheni, mutta sitten ajattelin, että kivempi se on, että on joku mukana, jos uutiset eivät sitten olekaan sitä, mitä on odottanut. Ei pitäisi ajatella negatiivisesti, mutta kaikenlaista sitä vaan pyörii päässä...

Mut ihanaa on ollut lukea ultrakuulumisia! :)

Turvavyönalentimesta oli puhetta. Mun käsittääkseni uusi maksaa jotain 40?, korjatkaa jos olen väärässä. Ostin omani käytettynä huuto.netistä.

Ei, nyt on kyllä pakko laittaa kone sulki ja häipyä nukkumaan! Muuten tulee taas kökittyä tässä yömyöhään ja aamulla sitten ei meinaa päästä ylös...

Eli öitä!

Kreecher ja Saara-Antero 18+3
 
No hei kaikille!
Täälläpä yritetään päästä pinon jatkoksi... Hiukan myöhään olen asialla, mutta aikaisemmin en ole oikein uskaltanut uudesta masuasukkaasta innostua.
Eli toinen lapsi tulossa ja nyt vuorokauden vaihtuessa seuraavaan olen rv 18+0. Laskettu aika siis 19.6.2007. Varsinais-Suomesta ja Tyks.

Esikoinen täyttää tämän kuun lopussa vuoden (iso mies) ja tässä välissä siis oli yksi enkelivauva... sen vuoksi olemme olleet hieman epävarmoja ekoihin potkuihin saakka. Niiden jälkeen se olo melkoisesti helpotti...

Tsemppiä kaikille odotuksiin!
 
Tervetuloa Efelefantti ja onnea tulevasta pienokaisesta! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Kivoja neuvola ja ultra kuulumisia taas teillä! Itselläni on neuvola vasta 30.1. Taitaa teillä pääsääntöisesti olla mukavia neuvola"tätejä"? Tai en ainakaan muista, että kukaan olisi purnannut.
Mullakin th on ihan mukava, mutta sen kanssa ei kyllä oikein pääse kunnolla keskusteluyhteyteen, se on hyvin tällanen rutiinityöskentelijä, eli rutiinit katsotaan ja näkemiin. Mitään ohjausta hältä en ole saanut, ilmeisesti olettaa mun tietävän kaiken kun jo neljättä odotan. Ekalla kerrallakaan en saanut mitään muuta luettavaa kuin meille tulee vauva lehtisen ja senkin antoi kun pyysin. Sama terkka on myös meidän lapsilla ja ihan yhtä rutinoitua työskentelyä on heidänkin kohdalla, paino, pituus, näkö, kuulo ja tervemenoa. Ei se mua nyt niin hirveästi toisaalta haittaa vaikkei sen kanssa oikein voi syvällisemmin asioistaan puhua, kun ei tässä nyt olekaan ihmeitä puhuttavia, mutta voisi olla ja olisi ihan kiva jos terkan kanssa voisi asioistaan keskustella.

Poikia näyttää tosiaan tähän menessä olevan tulossa ;) Mutta eiköhän me saada poikien kavereiksi tyttöjäkin! Se voi kyllä olla niin kuin Hiiviökin kirjoitti, että poikien vehkeet kun näkyvät paremmin ultrassa niin ultraajat herkemmin kertovat noita poikauutisia.

Toi, että kaikki ei pääse kahteen ultraan on kyllä väärin. Kyllä kaikille odottajille pitäisi olla tasapuoliset palvelut. Siinäpä olis taas asia mihin päättäjät sais puuttua.

Mäkin oon miettinyt pyytäväni äitiäni mukaan ultraan, kun mies ei pääse. On jotenkin niin tylsä mennä yksin. En ole vielä kyllä äidilleni puhunut mitään, kun en ole ihan varma vielä pyydänkö vaiko en. Mullakaan ei ole kyllä ennen tullut mieleenkään pyytää ketään muuta kuin miestä mukaan siksi vähän vielä emmin.

Sellasta tälläkertaa!

Teppana & pikku-ukko 18+1

*muoks* kolme "tosiaan" sanaa yhdessä virkkeessä oli vähän liikaa jo omillekin silmille :whistle: ;) B) <br><br>
 
Täällä kunta tarjoo niskapoimun ja sitten mahiksen rakenne ultraan mutta siitä täytyy maksaa se polimaksu ite..No,ei ole paha!!

Mua pelottaa tämänpäiväinen ultra sillä oon ite tuota kohdunsuuta tunnustellut ja se tuntuu pehminneen..Ja suu on ihan kuin alempana..

Maisaa oottaessa aloin ite sitä tunnustelemaan kun supisteli kovasti.Oli iso hyöty sillä eihän se kovin kummallinen juttu ole.Mutta mielenrauhaa saa kummasti!!

Mitään muuta ihmeempää ei kuulu,väsymystä täälläkin jonkin verran,mutta se johtunee katkoisista yöunista.Meillä tuo Maisa 1,5 v tekee hapaita oikein urakalla ja tuttia sylkee ja huutaa takasin.
Onneks mies hoitaa nä antamiset ja rauhoittamiset,mutta mä herään kuitenkin..Viime yönäkin kait n.6-7 kertaa vinkui..
Mun vanhemmat ottaa ens yöksi tytön niin saadaan nukkua!!

Kertoilen iltapäivästä kuulumisia ja jos musta ei kuulu,oon houtunut pakkolepoon.. :(

Toivon että kaik ok,musta kanavaa kuitenkin ihan hyvin jäljellä,mutta en mikään lääkäri ole...Eli ammattitaitoisen kommentin mun alapään tilanteesta saapi myöhemmin!!! :kieh:

kata 20+4
 
Onpas taas ehtinyt tulla hurjan paljon tekstiä. :)

Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet ihania uutisia rakenneultrasta ja neuvolasta yleensä :heart: ! Näyttää tosiaan aika poikavoittoiselta. Itse toivon (salaa) tyttöä, joten saapis nähdä ! Torstaina se ehkä sitten selviää- en malta odottaa sinne enää...muutenkin niin jännittää ja pelottaa ja samalla on sellainen ihana kutina, kun näen taas vauvan.

Kata : Voimia ja toivotaan hyviä uutisia ! :hug:

Rinnoista on ollut paljon puhetta. Minulla oikeastaan nännit on arat, ei tosin huonolla tavalla ollenkaan. Muuten ei aristele. Välillä kyllä tulee rintaan sellaista viiltävää kipua. Onkohan normaalia, onko muilla kokemuksia?

Pahoinvoinnista kyseltiin: Minullahan jatkui jatkuva oksentaminen tuonne 17 viikolle, jonka jälkeen jouduin tiputukseen. Siitä asti olen pakolla syönyt mitä olen syönyt ja pääsääntöisesti on sisällä pysynyt. Eilen tosin oksensin aamulla sappinesteitä. Olen huomannut, että mitä aikaisemmin on herätys, sitä enemmän oksettaa aamuisin.

Onko kuinka moni teistä jo hankkinut vauvan tarvikkeita ja vaatteita? Minä olen kirppikseltä ostanut pari bodya ja yhdet potkuhousut ja yhdet housut. Äidiltä saan pinnasängyn, jonka olen vielä kieltänyt tuomasta meille :ashamed: , en ole ollut valmis tähän vielä. Vaunuja olen katsellut , kun käytettynä pitää hankkia, niin on saanut alkaa jo katsella. Samoin turvakaukaloita ja sitteriä, siis käytettyinä. Mitään en ole vielä kuiten ostanut.
Oma massu: Massussa on tuntunut liikettä. Minulla tuo syöminen menee välillä ensimmäisen kerran jopa neljään saakka, mutta ainakin vähintään tuonne yhden- kolmen väliin ja tuntuu, että kun massuun tipahtaa jogurttia, niin vauva reagoi (tai sitten kuvittelen). Eilen kuiten illalla tuntui selkeästi liikettä eli hengissä pienokainen onneksi taitaa olla
:heart: ! Olen pelännyt, ettei kaikki ole kunnossa. Eilen kyllä söin kamalasti oman mittapuun mukaan eli kiinalaista ruokaa illalla(koko annoksen) ja päivällä vähän jogurttia, kaksi hapankorppua sekä omenan ja porkkanan. :saint: . Kylläpäs oli massu täynnä. Jospa sitä painoa olisi huomiseen mennessä tullut edes vähän tai sitten, ettei ainakaan olisi pudonnut, vaan pysynyt samana. Massu tuntuu kasvavan kuitenkin :) eli kyllä se vauveli taitaa mittojaan lisätä.

Olen välillä yrittänyt miettiä, että onko tyttö vai poika, mutten osaa ollenkaan sanoa. Finnejä on kyllä tullut muutama sinne sun tänne, yleensä minulla ei koskaan ole finnejä. Tiedä sitten tarkoittaako mitään.

Onko täällä muuten muita, joilla olisi vakavaa sairautta taustalla tai olemassa olevana?

Sellaista tällä kertaa ja huomenna neuvolääkärin luo ensimmäisen kerran .

Pepsukka ja massu 19+3.
 
Heippa!

Kommentoin minäkin kerrankin vähän enemmän... ;)

Ultrista: Meillä alkuraskauden ultra tehtiin lapsettomuusklinikalla koska keinohedelmöityksellä alkunsa saanut raskaus (22e pkl-maksu). Ja kunta maksaa kokonaan np- ja rakenneultrat.
Rakenneultra meillä on 1.2 ja silloin menossa rv 19+2.
Sukupuolesta sanoi neuvolöantäti että esim. Helsingin seudulla eivä enää nykyään "saa" kertoa arviota lapsen sukupuolesta. En tiedä sitten onko joka paikassa näin. Meillä rakenneultra TYKS:ssä ja ajateltiin kyllä udella kun mennään...

Liikkeitä ei vielä ole tuntunut, mutta kovasti yritän bongailla.
Pahoinvointi vaikuttaisi nyt helpottavan. Painokin on palannut lähtötilanteeseen.
Perhevalmennuskin alkaa ensi viikolla.

SF-mitasta joku kyseli. Symfyysi-fundus -mittaa tarkoittaa eli mitta häpyluusta masun/kohdun korkeimpaan kohtaan. Siis vatsan päältä.
Itselläni ei vielä ole edes mitattu, seuraavalla neuvolakäynnillä kuulemma.
Masu on kyllä pullahtanut nyt parissa viikossa oikein kunnolla esiin.
Ei tarvitse enää kenenkään arvailla...

Ebbuliini mulla on huimaus nyt vähän lievittynyt. Verenpaineet oli hiukan noussut 102/60, johtunee tästä. Toivotaan että sinullakin vointi kohenee.

Lemmikeistä: Täällä joku kirjoitteli linnuista, mutta mitä muita lemmikeitä teiltä KESÄMASSUILTA löytyy?
Meillä on kaksi isoa koiraa ja kaksi kissaa. Äitin vauvat.
Saa nähdä miten suhtautuvat kun tulee vauva taloon.

Tunteiden herkistymisestä tuli mieleen että itse en voi itkemättä katsoa dokumentteja eläimistä joita on kohdeltu kaltoin tms.
Itku tulee... Animal Planetilta tulee arkisin klo 18 Animal Police jota katson ja itken... :whistle: :whistle:
Välillä itken vaan kun olen niin onnellinen tai sitten itken ilman syytä. Ja minä en ole normaalisti kovinkaan herkkä... =)

Ihanaa viikkoa kaikille!!

Anni ja vauva 17+0 :heart: :heart: <br><br>
 
Heippa!

Kommentoin minäkin kerrankin vähän enemmän... ;)

Ultrista: Meillä alkuraskauden ultra tehtiin lapsettomuusklinikalla koska keinohedelmöityksellä alkunsa saanut raskaus (22e pkl-maksu). Ja kunta maksaa kokonaan np- ja rakenneultrat.
Rakenneultra meillä on 1.2 ja silloin menossa rv 19+2.
Sukupuolesta sanoi neuvolantäti että esim. Helsingin seudulla eivät enää nykyään "saa" kertoa arviota lapsen sukupuolesta. En tiedä sitten onko joka paikassa näin. Meillä rakenneultra TYKS:ssä ja ajateltiin kyllä udella kun mennään...

Liikkeitä ei vielä ole tuntunut, mutta kovasti yritän bongailla.
Pahoinvointi vaikuttaisi nyt helpottavan. Painokin on palannut lähtötilanteeseen.
Perhevalmennuskin alkaa ensi viikolla.

SF-mitasta joku kyseli. Symfyysi-fundus -mittaa tarkoittaa eli mitta häpyluusta masun/kohdun korkeimpaan kohtaan. Siis vatsan päältä.
Itselläni ei vielä ole edes mitattu, seuraavalla neuvolakäynnillä kuulemma.
Masu on kyllä pullahtanut nyt parissa viikossa oikein kunnolla esiin.
Ei tarvitse enää kenenkään arvailla...

Ebbuliini mulla on huimaus nyt vähän lievittynyt. Verenpaineet oli hiukan noussut 102/60, johtunee tästä. Toivotaan että sinullakin vointi kohenee.

Lemmikeistä: Täällä joku kirjoitteli linnuista, mutta mitä muita lemmikeitä teiltä KESÄMASSUILTA löytyy?
Meillä on kaksi isoa koiraa ja kaksi kissaa. Äitin vauvat.
Saa nähdä miten suhtautuvat kun tulee vauva taloon.

Tunteiden herkistymisestä tuli mieleen että itse en voi itkemättä katsoa dokumentteja eläimistä joita on kohdeltu kaltoin tms.
Itku tulee... Animal Planetilta tulee arkisin klo 18 Animal Police jota katson ja itken... :whistle: :whistle:
Välillä itken vaan kun olen niin onnellinen tai sitten itken ilman syytä. Ja minä en ole normaalisti kovinkaan herkkä... =) <br><br>
 
TERVEHDYS KAIKILLE!

Eli olen tässä jo pidempään lukenut muiden kirjoituksia mutta tuntuu ettei koskaan ole itellä aikaa kirjoitella mitään. Eli minut vois lisätä kesämassuihin la aika on 16.6 ja tällä hetkellä on menossa 18+3.
Mulla on ennestään jo kaksi lasta eli tämä sitten ilmeisesti jää meidän viimeiseksi.(niin kyllä sanoin jo toisen jälkeen...)

Rakenne ultra mulla on 26.1 jota jo odottelen malttamattomana!!!

Kaikki tuntuu kuitenkin olevan massussa kunnossa. Vauvan liikkeitä olen vihdoin jo alkanut tuntea. Odottelin niitä jo aiemmin kun edellisestä raskauksista tunsin ne jo vk 17. Ilmeisesti tämä etuseinämän istukka on sitten siihen vaikuttanut.

Yritän ehtiä silloin tällöin kertomaan kuulumisia. Tuntuu että elämä on vaan niin kiireistä työn,koulun ja lasten välillä.

Ai niin täytyy vielä tännekin fiilistellä... Ollaan lähdössä koko perhe vielä viikon lomalle kanarialle helmikuun alussa. En millään jaksais odottaa!!!


terv: kohta kolmen mukelon äiti turusta


B) B) B) B) B) B)
 
Tervehdys kaikille!
Helka ja äiti77: Olen myös siinä asemassa etten pääse kuin yhteen ultraan täällä, tosin kävin eka ultran jälkeen seuraavalla viikolla kontrolliultrassa. Nyt mietinkin että menenkö yksityiselle rakenneultraan vai tyydynkö siihen yhteen... Kertokaa mitä olette mieltä?

niiskuneiti 8+2
 
Heissan!!Täällä ollaan..Kohdunsuu vähän pehminnyt mutta mittaa hienosti!!Eli tilanne rauhallinen ja kanava kiinni!! =)

Vauva oli nätti,piti kättään niskan takana kuten minä!!!Lääkäri ihmetteli,sanoi että onpa hassu asento,äidistäkö ottaa mallia!!!Otin käden kokeeksi pois ja niin teki poikakin!!!
Meillä telepaattinen yhteys!!!

Sanoin että la:n lähestyessä mun pitää alkaa harrastaa päälläseisontaa,silläpoika oli perätilassa!!Noo,ehtii sitä kääntyä vielä moneen kertaan.

Mitat ok,vähän pieni oli viikkoihin.Ja mulla kun niitä on mittailtu useesti,niin viikot pitäis täsmätä ja olihan poika jossain vaiheessa edempänäkin mutta lääkäri totesi vain että ei huoleen aihetta..
Katotaan myöhemmin!!
Niin Maisakin kasvoi,epätahtia käyrien kanssa...

kata 20+4
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea kaikille kivoista ultra uutisista, varsinkin jotka olivat sukupuoltakin saaneet selville.. uskomaton fiilis eikö? :heart:

Ja paljon on tosiaan näköjään poika voittoista nyt, mutta meillä onkin kyllä kaveri piirissä kaikilla tyttö, joten toisaalta aika kivaa saada poika..
Niinkuin Kirppuliinikin sitten ilmeisesti.. onnea!

Turvavyön alentimesta, niitähän voi ostaa noista lastenliikkeistä ja varmaan hinta haitari just jotain 40 e.. Mulla on Be safe merkkinen ja siinä on kaksi nepparia, jotka tosi tiukkoja, eli ei tarroja niinkuin jossain kuulostaa olevan. Mutta varmaan jos on löysiä tarroja, jos käytettynä ostatte niin järkevää on kyllä ommella uusi tilalle. Muutenhan siitä ei ole törmäyksessä mitään hyötyä jos tarra antaa periksi ja vyö singahtaa masun päälle. Itse kyllä pidän todella hyvänä keksintönä ja käytän sitä joka kerta autoillessa.

Pikku-myy: kyseli niistä isän kaijoista, niin luulisin niiden olevan amazoneja.. meillä on ennenkin ollut sellainen puhuva amazoni, kun olin pieni. Joten luulisin näiden olevan myös... en ole niitä nähnyt nyt. Ja isä asuu tukholmassa, joten ei kuulu mihinkään järjestöön.Nämä linnut on ilmeisesti Chilestä tuotuja, meiltä mummolasta luulisin.
No mutta se niistä..

Sitten oli juttua sydämen extroista, eli minulla ainakin löi paljon silloin kun olin kuivempi niin sydän extroja.. lääkäri sanoin vain että kuuluu raskauteen ja voi olla että menee ohi. Mulla on nyt varmaan pari viikkoa ollutki ne pois.

Pahasta olosta: Luen kyllä itseni näihin pitkän ajan pahoinvoiviin.. eli nyt menossa rv.22 ja vieläkin tulee aaltomaisesti paha olo. Nyt kuitenkaan en ole joutunut oksentaan ruokia ulos, mutta joinakin aamuina noita sappi nesteitä. On siis jossain määrin helpottanut.. Mutta minulla on aivan sama homma, kun joku muukin tuolla kirjoitti, että mitä aikaisempi nousu, niin sitä pahempi olo tulee.


Omaa napaa sitten'

Mulla on kyllä paino kans päässyt nyt nouseen, mutta se on kai hyväkin vaan.
Tänään on vaan ollut jotenkin tosi vaikee päivä, kun tuntuu että kaikki paidat on tiukkoja ja housut puristaa.. Ajattelinkin sitten lähtee nyt ostoksille, jos vaikka vähän helpottais oloa. Normaaliahan tämäkin on tietenkin. Mutta väliin se ahdistaa. Masu on tuossa edessä kuin pallo ja tissit on niin kasvanu, ettei mitkään liivit mahdu enää. Maitoa ei tule vielä kuitenkaan..

Liikuntaa en voi harrastaa muuta, kuin tuota kävelyä tai tulee heti huono olo.. jos tulee kuuma niin tulee pahoinvointi..eli normaalia kävelyä koiran kans.

Sitä ajattelin kysellä, tosin varmaan tyhmä kysymys.. mutta..

Mistä sitä tietää missä asennossa se vauva on, onko siis perätilassa vai miten päin ja että sen pitäisi lähteä kääntymään, kun ei ole enää yhtään ultraa?? Eli kokeileeko se neuvolassa se täti jotenkin käsillä sitä vai kuka sen testaa?

Itse ajattelin kyllä sen 4 d ultran tilata, joten siinä selviää sitten miten päin se siellä on, nyt se ainakin näytti siellä nätisti vielä makaavan, sanoi se ultraaja.

No mutta tulipas taas paljon tekstiä..

Moonligth ja sebbe 21+3
 
Moonlight,mulla tuntuu vauva ihan tunnustelemalla.Tää tuossa navan vieressä ja ihan selkeesti tuntuu kun painaa pikku pää.Ja loppua kohden,mä olen ite kyllä tuntenut liikkeistä ja ihan asennostakin missä asennossa vauva on.Mutta kätilöt kyllä kokeilee ja niin tekee terkkarikin neuvolassa.

Lääkäri painoi anturilla tosta mahasta aika lujaa ja sanoikin että kauheeta,hän painaa toisen lyttyyn..Oikeesti nähtiin kuinka tosiaan se pienikin paino tuossa painoi vauvaa...En ehkä enää nuku mahallani,oon meinaan vielä nukkunut...
Onhan vauva suojassa siellä masussa,mut todella kun anturilla painoi niin rintakehä ja masu vauvalla painui.

 
Bindi73
Iltaa !

Kun luet teidan kaikkien viesteja ultrista ja sukupuolen selviämisestä niin tässähän alan olemaan jo ihan täpinöissä josko se selviäisi meillekin rakenneultrassa kahden viikon päästä...Menossa nyt rv 19.

Eilen kävin lääkärillä (täällä Intiassa ei ole neuvolasysteemiä vaan kaikki käyvät yksityisellä lääkärillä) ja hän tutkiskeli verikokeiden tulokset, hyvältä näytti. Täällä tehdään tarkat verikokeet Down syndrooman kartoittamiseksi vaikka np-ultra olisi ollut normaali ja vaikka olet alle 35v. Muutenkin käytännöt ilmeisesti aika erilaiset; sisätutkimuksia ei kuulemma tehdä kuin vasta loppuvaiheessa eikä vatsaani toistaiseksi ole "mitattu" muuten kuin lääkärin suurinpiirteisellä kämmenmittauksella !!!! Oli kuin halkopinon kokoa olisi suunnitellut siinä vatsani päällä :)

Kuulostanee ehkä vähän kevyeltä mutta lääkärit ovat täällä kyllä asiansa osaavia ja hoito hyvää. En muuten edes synnyttäisi täällä!!! Eroja on totta kait eikä täällä kannata edes haaveilla altaista tai muista jutuista synnärillä, perinteisellä tyylillä se kait menee. Mutta vaikka ei olekaan virallista synnytyssuunnitelma-käytäntöä niin ajattelin omatoimisena sellaisen jossain muodossa tuoda lääkärin tietoon...Parempi kysyä ja jutella asioista etukäteen niin ei kaikki tule sitten h-hetkenä yllätyksena (tämä on esikoisemme) ja silloin voi olla voimat suunnattuna täysin muualle kuin toiveiden ja käskyjen jakamiseen varsinkin vieraassa kulttuurissa.

Kysymykseni siis, mitä Suomessa tuohon synnytyssuunnitelmaan tarkemmin oikein sisältyy?

 
Tervetuloa mukaan MACNINJA, lisäsin sinut listaan! :)

Kyllä se pitää ensi viikolla lähteä ostamaan sitä turvavyönalentajaa... Varmaan löytyy ihan lastentarvikeliikkeistä?

Se neppari homma, kyllä kuulosti kätevämmältä ja ehkä kestävämmältäkin....? Miten muuten se alentaja toimii sit käytännössä, onko helppo ottaa pois ja laittaa takaisin vai? Onko se niinku kokonaan uusi vyö vai?

Mulla ei ole oikein hajua :D

Tänään ollut inhottavaa 'kipua' tuolla alhaalla, tuntuu oikella puolella, häpyluun kohdalla ja siitä vähän ylöspäin, sellaista hassua viiltävää jomotusta. Ei nyt ole varsinaista kipua, mutta häiritsee ihan älyttömästi :\| Ei ole vauvakaan tänään juuri liikuskellut, niin sekin nostaa huolehtimistasoa....

Toivottavasti menisi ohi jo....

-Hiiviö & Elvis 18+2-
 
Heippa taas!

Kata hienoa että kaikki oli kunnossa! Jännää, en tiennytkään että kohdunkaula "elää" tuollalailla.. Siis että se voi pidentyäkin ihan omia aikojaan, luulin että se voi tässä vain lyhetä tai pehmetä. Ei kai ensikertalaisuuttani mitenkään huomaa :LOL: ..

Tuota, pakko kysyä nyt teiltä että kuinkas pitkällä aikavälillä ekojen "muljahtelujen" alkamisesta alkaa potkut tuntua kunnolla? Noin suunnilleen? Mie tunnen vain noita muljautteluja jos meen selälleen ja odottelen hiljaa.. Tosin, en tiedä osaanko erottaa potkuja ilmavaivoista, kun niitä valitettavasti on :ashamed: .. Sellaisia pikku kuplia tuntuu istuessa massulla, mutten ole uskaltanut varmasti luokitella niitä potkuiksi :).

Painoa oli tullut noin 350g/vk, mikä oli omasta mielestä ihan ok siihen nähden mitä tuli jouluna syötyä B) . Hankinnoista sen verran että vaunut ollaan katsottu, ajateltiin ostaa nyt kun saa alennuksella. Samaan syssyyn tulee varmaan sitten hoitopöytää ja turvakaukaloa, jos sais paljousalennusta.. Vaatteitakin ollaan saatu lahjaksi jo jonkin verran (juu, tulevat isovanhemmat on olleet innoissaan :) ) ja itsekin on ostettu yhdet potkuhousut ja pieni body :heart: . Tavallaan pelottaa nuo hankinnat, että entä jos jotain käykin ja sitten kaikki ne pienen tavarat muistuttaa vauvasta.. Tähän pikku palleroon on ehtinyt jo omalla tavallaan rakastua vaikka se on niin pieni.

*muoks* Nyt muuten tiedän miltä tuntuu supistus! Aika jänskä tunne, onneksi ei käy kipeää.. Hassua että kohtu treenaa jo nyt.

Niini ja massuasukki 18+0<br><br>
 
Heippa!

Hienoa Kata että kaikki on hyvin! :)

Mua himottaisi kauheasti ostaa uudet vaunut alennusmyynnistä, kun meillä on vaan noi tuplat. Iha pöljää ois ostaa uusia, kun tämä on meidän viimeinen vauva, mutta kyllähän ne sitten kiertoon saa... Mut onhan kuitenkin helpomapaa liikkua yhden vauvan vaunuilla, jos joskus tuurilla pääsisi liikkeelle yhden ipatsun kanssa. :whistle: (kyllä mä tekosyitä keksin...)

Bindi, mielenkiintoista lukea millaista on olla raskaana muualla kuin Suomessa! Ihan hyvältä tuo raskauden seuranta mun korviin ainakin kuulostaa. :) Siitä synnytyssuunnitelmasta en niin osaa sanoa, onkohan se sairaalakohtaista? Esim. kättärillä Haikaranpesässä on vissiin joku keskustelu ennen synnytystä? Omia toiveitaan voi ainakin laittaa esitietolomakkeen mukana tai viedä synnyttämään mennessään. Pitkän "vaatimuslistan" jos tekee, niin murphyn laki luultavasti iskee, eikä mikään mene niin kuin oli ajatellut...

Mä en ole ikinä osannut tunnustella vauvan asentoa mahan päältä. Selän erotan, mutta ei mitään hajua, mikä siellä on päätä ja mikä pyllyä. Ja siis tässä raskaudessa en vielä ole löytänyt koko vauvaa. Kyllä se siellä kovasti potkii ja mönkii, mutta en pysty käsin tunnustelemaan, että miten kaveri siellä köllii. Neuvolassa sitä tarjontaa on sitten tunnusteltu.

Mun turvavyönalennin on myös Be safe -merkkinen, mutta siinä on se tarra. Liekö vanhempaa mallia... Kieltämättä se nepparisysteemi kuulostaa paremmalta. Mun alennin ainakin toimii silleen, että siniä on semmonen kangaskappale, jonka päällä istutaan. Kankaasta menee vyö penkin ympäri, eli pysyy paikallaan sillä vyöllä. Sitten siinä on sellainen kuminauha-tarra -systeemi jalkojen välissä ja turvavyön alempi vyö kiinnitetään sillä tarralla tähän systeemiin. Eli lantiovyö laskeutuu reisien päälle.

Uusille tervetuloa! :)

Kävin vakoilemassa tota tammikuisten pinoa. Siellä on jo paljon vauvoja syntynyt, ja paljon odotukseen kypsyneitä äitejä! :D Huii... ei loppujenlopuksi ole edes pitkä aika siihen, kun meidänkin ketju on tuossa vaiheessa!

Sitä odotellessa...

Kreecher ja Saara-Antero 18+4
 

Yhteistyössä