~KesäMassut 2007~

Tulin vaan täältä työsorvin ääreltä pikaisesti tasaviikko lettusia tarjoilemaan eli olkaapas odottavat mammat hyvät: lettuja, mansikkahilloa ja vaniljakermajäätelö :p Slurps! Nam.

Viikkoja nyt siis kasassa tasan 20. Melko nopsaan on aika mennyt ja jännä että puolivälissä ollaan.

Kreecher: Neljän TYTÖN äitinä voin yhtyä sinun kirjoitukseesi siitä minkälaisia tuntemuksia sinulla heräsi saatuasi tietää kolmannen pojan olevan tulossa. Tosin me emme ole ultrassa koskaan saaneet tietää kumpaa odotetaan. Ylihuomenna kysyn sitä kun menen ultraan. Olipa tulokas tyttö tai poika niin sukupuolta tärkeämpää olisi kuulla että lapsella on kaikki hyvin :heart: Yhtä rakas ja odotettu on tämä lapsi kuitenkin.


 
Iltaa !

Laiskottelen taas kirjautumisen suhteen.

Kreecher: Onnittelut pojasta ! Olen samaa mieltä, että tärkeintä on saada tietää, että vauvalla kaikki hyvin ainakin tässä vaiheessa menoa :) !

Joku tarjosi lettuja, minä taidan jättää väliin. Vähän renttuilen taas... :ashamed: . Kyllä minä syönyt olen mielestäni todella hyvin, vaikka tuntuukin, että kaikki ällöttää. Karkkiakin teki eilen kamalasti mieli ja tänään ostettiin. Muutamia on tullut jo naposteltua ja ehkä illalla enemmän... :)

Nuuttipieni: Kyselin sairaudesta siksi, että itse sairastan syöpää. On ikävä kuulla, että sinuun on suhtauduttu sairautesi vuoksi negatiivisella tavalla, niin ei tosiaan pitäisi olla. Kysyin myös siksi, että olisin mielellään kuullut ajatuksia raskaudesta ja sairaudesta, jos itsellä on kokemusta. En siis missään nimessä halunnut olla yleisesti tungetteleva :hug: . Mutta olen myös sitä mieltä, että jokainen, joka haluaa pitää asian omana tietonaan, niin se on sallittavaa :) .

Onnitteluja edelleen kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille sekä hyvistä neuvolakäynneistä :) ! Minä voin kyllä samaistua kaikkiin, jotka jännittävät rakenneultraan menoa, kun itse jännitin sitä NIIN paljon.

Kata: Meillä ei ole vielä mitenkään laitettu vauvaa varten. Välillä tuntuu, että haluaisi jo alkaa laittamaan, mutta sitten tuntuu, ettei ihan vielä olekaan valmis. Äidiksi kasvaminen ei tosiaan tapahdu heti, ainakaan minulle ja raskaus herättää edelleen moninaisia tunteita. Mutta oikeastaan meillä pitää kyllä löytää tilaa hoitopöydälle ja pinnasängylle sekä vauvan vaatteille eli järjestystä saa kyllä miettiä, että miten se onkaan yöllä helpointa heräillä sitten vauveli pesemään jne. Nyt jo ihmetyttää, että miten sitä oikein jaksaa nousta aina, kun olen sellainen unikeko, mutta ehkäpä sitä herää, kun on pakko herätä.

Oma massu: Pikkuinen massu edelleen minulla. Joku kirjoitti myös siitä, kuinka ärsyttävää, kun kaikki katsoo hämillään, että voi että, et mitenkään voi olla jo niin pitkällä. Ja miksi ihmiset heti luulee, että syömisestä se maha kasvaa, vaikka eihän se edes niin ole? ARRGGH! :kieh: . Minä ainakin olen ihan tyytyväinen, etten kanna jättimahaa edessäni, kun muutenkin kauhulla odotin isoa mahaa. Antaa muiden ihmetellä, jos haluavat. Pääasia taitaa olla, että itse tiedän viikkoni :) .

Massu on täyttänyt tänään tasan viisi kuukautta eli 20 viikkoa. Aivan mielettömän hurjaa ajatella, että nyt alkaa kuudes kuukausi. Huh...

Massu on taas liikkunut vilkkaasti. Tuntuu liikkuvan aina, kun saa ruokaa. Ehkäpä tyllerö joutuu odottamaan päivän aikana sitä liian kauan. :ashamed: . Liikkeet on selkeästi tuntuneet useammin. Ultrakuvaakin tulee katseltua aina välillä ja hymy väkisin painuu huulille, kun ajattelen, että siellä on minun tylleröni. :heart: . On muuten uskomattoman vaikea ajatella, että hän, joka on siinä kuvassa, on minun massussani.

Mutta se tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua kaikille.

massutyllerö 20+0.
 
Maariana83 harmaana
Ultra oli eilen ja oli tyhmä, typerä ja kömpelö kätilö ultraamassa.... kaik oli kumminkin hyvin ja oleelliset osat löyty... sukupuolta ei kerrottu ja kätilö oli ihan ulapalla... murehti mun astmaa ja oli muutenkin ihan outo... tuli olo, et toivottavasti ei osu synnytykseen mukaan...

massussa silti pikkunen porskuttaa ja on terve ja kunnossa....

kirjottelen enempi kunhan olen toipunut ultrasta ja selkä on aika kipeenä.... alkaa kiukuttelemaan...

Mutta vointeja...

Maariana + Iinuska 20+5
 
Katako se oli joka haikaili sitä babyidean riippumattoa ja nyt onkin ihan pakko tunnustaa, että tulin just tiistaina ostaneeksi sen kyseisen, oli meinaan sen verran mukavan näköinen systeemi! Sain vielä tarjouksella siihen sellaisen petarin melkein kaupan päälle. Siellä babyidean sivuilla on muuten kaikkea kivaa kamaa ja tietoa sekä linkkejä nettikauppoihin, kantsii käydä kattomassa! www.babyidea.fi. Muutenkin on ollut varsinainen tavaranhankinta-viikonloppu, oltiin varsinaisella kierroksella tänään ja uskomaton mäihä kävi Ikeassa: se Diktad-hoitopöytä josta oon salaa haaveillut mutta pitänyt liian kalliina oli alessa, joten oltiin jo lastattu kyytiin sekä itse hoitopöytä että sen ylle tuleva hyllykköosa kun mentiin vielä just ennen kassoja katselemaan löytöpistettä. Ja siellähän se nökötti aivan meitä odottaen, se sama hoitopöytä! Syynä löytöpisteessä ololle oli pieni kolhu, joka ei haittaa yhtään mitenkään, ei sitä edes huomaa! Tuli siis säästettyä 100 euroa hyvällä tuurilla. Tossa se nyt on meidän kaksion 'olkkarissa' päällään upouusi vaipanvaihtoalusta (vielä pussissa) ja laatikoissaan sievässä järjestyksessä ne vähät vaatteet ja kestovaipat+villikset sekä vauvan peitto, jotka oon jo ostanut. Tänään oli kyllä aikamoista taikaa ilmassa kun hypisteltiin kaikenlaisia vauvajuttuja koko päivä ja yritettiin samalla kuvitella elämää pikkujätkän kanssa. Mieskin oli erikoisen hyvällä päällä eikä valittanut yhtään vaikka sen yleensä joutuu puoliväkisin pakottamaan tai anelemaan mukaan kauppoihin. Ja kerrankin ei kuulemma ostettu mitään turhaa... :D

Ihanaa ja rentouttavaa vikonlopun loppua kaikille!

Sisi ja Toivo 20+3
 
moonlight harmaana
Hitsi Sisi, oli niinku olisin omaa tekstiäni lukenut. heh.

Mekin siis ostettiin se samainen hoitopöytä taso, katselin sitä myös ensin netistä ja kun menin kauppaan, niin se oli huippu alessa.
Illalla se sitten yhdessä koottiin ja me ei vielä jätetty sitä hoitotasoa auki, vaan annetaan sen vielä olla 3-4 kk komuutina. Mutta samalla lailla kun sinäkin, piti kaikki vauvan vaatteet ja vaipat ja peitot ym. sinne laatikoihin järjestellä ;) Se on sitä äidiksi kasvamista minulle ainakin, kun saa niitä pieniä vaatteita hipustella. Sekä käytiin tänään ostaan paljon vaatteita pienelle, henkka maukassa on niin ihania niitä Disney aiheisia vaatteita että niitä sitten tuli kahlittua paljon.

Ja nyt kun tietää että poika on tulossa, niin voi selkeesti ostaa sinisiä ja muita poikien vaatteita :heart:

Täällä ei sen kummosia, nyt voi sanoa että pahoinvointi on todella paljon hellittänyt ja sen huomaa voinnissa. Todella ihanaa oikeesti!
Housut oli vaan tänään kireet, eli pylly ja jalat on lihoneet siis vähän.. se vähän huolestuttaa.. mutta normaaliahan se on ja tottua täytyy.. Kyllä ne sitten karisee kun kesä tulee..

Nyt alan katsoon leffaa ja nukkuunkin pikku hiljaa..

Laitoin tuonne kans tosi hyvän linkin tuonne pääsivulle, noista nettikaupoista. En nyt sitä tähän saa, mutta voin sen lisätä tänne sitten jos se on tuolla jäänyt jo kovin kauas..

no mutta nyt... hyvät illan jatkot kaikille!

Moonlight ja sebbe
 
moonlight harmaana
En saanut muokattua tuota edellistä enään, kun olin harmaana..

Mutta ajattelin tämän linkin nyt vielä tähän laittaa kun täältä löytyi niin paljon kaikkea.. eli tässä tämä:


http://www.nic.fi/~aljarven/vauva.htm

 
Heipsan!!

Olen myös minä katsellut vauvalle jo valmiiksi tarvikkeita, vaikkakaan ei olla vielä mitään ostettu....

Siitä kun aiemmin oli puhetta liinailusta, olisin nyt löytänyt meidän makuun sopivan liinan (tai siis tämä on kyllä enemmän kantopussi): Maya Wrap kantopussin... Onko kukaan kuullu tästä ja vielä parempi jos jollain olisi kokemuksia?? :D

Se toimii siis vähän niinkuin rengasliina, mutta siinä ei ole mitään, solmuja, sidottavaa, renkaita tms. Ja siksi siihen ihastuinkin. Mainostetaan oikeana pikaliinana joka käy vastasyntyneestä taaperoon. Kokojakin on vain 2 S(xxxs-m) ja L(l-xxxl)... vetoketjuilla säädellään vielä pituutta... Senkin takia olisi kiva, kun kävisi sit mulle ja miehelle, ei tarvitsisi kahta eri... Ainoa että mietin, miten tuo koko on, vaikuttaa paino ollenkaan vai pelkkään pituuteen viitaten.. Meillä kun minä olen 162cm, ja mies 20cm pitempi :D

Sit olen Ikeasta katsellut pinnasänkyä... olen tykästynyt siihen Hensvik -sarjan sänkyyn, meillä ei vain kauheasti ole kokemusta nuista Ikean kalusteista, ovatko sit laadukkaista ihan ja...?

Ensi viikon torstaina on sitten se kauan odotettu rakenneultra, onneksi on jo aamusta, niin ei tartte koko pitää päivää enää sitten odotella :D :whistle:

Mä kyllä kovasti tahtoisin myös veikkauksen sukupuolesta, katsotaan sitten miten käy :)

-Hiiviö & Elvis 19+0-
 
Kiitos vaan noista linkeistä, ei tämmöinen "vanha" muuten tietäisikään mitään uutuuksista. Alkoi TODELLA kiinnostamaan tuo riipumatto systeemi. Pinnasängyissä vauvat ei tykkää kovin pieneinä nukkua mutta tuo voisi olla järkevä hankinta ja aionkin sen ostaa :D Eikä edes ole hinnalla pilattu.

Myös nuo turvakaukalon päälle tulevat lämpöpussit on varmasti ihan must juttu ensi syksyksi ja talveen. Aina oppii uutta. Kantoliinan totesin jo kuopuksella hyväksi ostokseksi ja vaunut jäikin tosi vähäiselle käytölle.

Mutta niitähän ehtii tässä vielä hiljalleen hankkia ja varmasti tässä nykyisessä tavarapaljoudessa menee pää ihan pyörälle...

G: TURHIN kapistus minkä olet vauvalle hankkinut? Omasta puolestani voin todeta että ehdottomasti turhin on ollut semmoinen styroksista tehty tuttipullon lämmitin. Ei tullut käytettyä kertaakaan koska imetin :D ja sitten oli se pieni niistäjä, aivan turha ostos. Olisi kiva kuulla mitä kaikkea turhaa te muut äidit olette hankkineet?

Terv. Tinzu, kuopuksen 4 vuotis synttäreitä vietetty ja kakkua mätetty naamariin sekä kaikkea muuta herkkua, onko siitä tosiaan jo NELJÄ vuotta kun oli viimeksi nyytti kainalossa?
 
Sunnuntaita!

Äiti77: Sain meillekin ajan Hemoon rakenneultraan 5.2. Teillä ultra onkin ennen meitä, joten voit kertoa kokemuksiasi sitten minulle. Tuota Tiina Posaa on kyllä joka paikassa kehuttu paljon. Mukava nainen, olen pari kertaa käynyt hänen gynevastaanotolla.

Keskiraskauden energisyydestä on ollut puhetta (kommentoinkohan jo tätä?). Mulla se ei ole vielä tullut ja torstaina asiaa valittelinkin neuvolassa. Neuvolantäti vaan sanoi, ettei sitä kannata odotellakaan, ei sitä kaikille tule. Mulla oli hemppari tippunut 30:llä 128:aan, ja terkkari ajatteli, että tuokin pudotus saattaa tuntua väsymyksenä, jos olen tottunut korkeampaan hemoglobiiniin. Niin kai sitten...

Teppana ja oliko se Hiiviö puhui aamuyöheräilystä. Mulla on myös sitä ja muutenkin uni on levottomampaa. Tuntuu, että asentoa joutuu vaihtamaan nyt useammin, vaikka maha ei vielä niin painakaan. Äidiksi tässä taidetaan jo harjoitella.

Mantsu: Mullakin on istukka edessä, mutta tunnen liikkeitä vatsan sivuilla tai navan kohdalla. Oletkos kuulostellut sieltä? Illalla liikkeitä tuntuu enemmän ja ne on sellaisia elohiirimäisiä. Välillä vatsan sisällä tuntuu eloa, ja ehkä vauva siellä liikuskelee, mutta tunnetta on vaikea hahmottaa. Tunnetko sinä vatsan päällä oman sykkeesi, kun istukka pumppaa verta? Itsellä se tuntuu todella vahvasti, etenkin ruokailun jälkeen. Aikamoinen kohina käy välillä.

Katziina kirjoitteli saamastaan raivarista. Mulla menee nykyään herne nenään aika pienistäkin asioista. Perjantaina meillä oli miehen kanssa aika äänekäs riita, jolloin olin kyllä tosi kierroksilla. Silloin oli myös masussa hirmuinen mellastus päällä, en ole sellaista vielä tuntenut aiemmin. Varmaan pulssi ja verenpaine nousi niin, että pikkuinenkin joutui stressitilaan. Oli kyllä hirveää kokea sitä, varsinkin kun sen jälkeen ei ole kunnon vikellystä tuntunut. Pikkuinen meni varmaan psykoosiin! Kamala äiti! :ashamed: Toivottavasti toipuisi taas pian äidin iloksi mylläämään.

Mulle tuleekin huomiseksi saikkupäivä. Olen ollut koko viikonlopun flunssassa, ja vielä on vähän lämpöä. On kylllä ollut hirveä olo, joka paikkaa särkee edelleen ja kurkku on TOSI kipeä. Eiköhän se lepäämällä helpota. Mukavaa viikkoa kaikille!

Helka ja stressi-Hippu 18+2
 
Vauvajärjestelyt: Meillä sängynpaikan suunnittelu, tuplavaunuhankinnat, lastenhuoneen tapetointi ym. on vasta ajatuksen tasolla. Eli tiedostetaan kyllä, että paljon täytyy tehdä ja hankkia, vaikka ei ole edes ekasta lapsesta kyse, mutta mitään käytännön toimia ei olla saatu vielä aikaiseksi. Eikä tässä vielä ole mikään kiirekään, 5 kk hyvää aikaa =) Mitä miestä tuntee, niin sitten kun se saa sytykkeen niin vaunut, tapetoinnit, sängyt ja kaikki on viikonlopussa valmiina. Vaatteiden hypistelyn aloitan kyllä hyvissä ajoin, koska se on niin hirmu kivaa :D Oikein innolla odotan, että pääsen kaivamaan esikoisen 50-62 senttiset esiin ja laskeskelemaan bodyja ja potkareita, että monetko vielä tarvitaan lisäksi!
Ristiäis(+hää)järjestelyt: Äitini tarjoutui hetikin ottamaan vapaata juhlien alla ja tekemään tarjoilut, ihan niin kuin esikoisenkin ristiäisiin. Tosi helpolla pääsen taas itse :whistle: Tarkoitus olisi pitää vaan kahvitus sunnuntaipäivänä eikä mitään hillitöntä häähumua bändeineen ja booleineen. Kutsukortteja voisi tosiaan ennen vauvan syntymää väsätä. Sitten keväämmällä...

Turhin ostos: Nenänniistintä ollaan kerran kokeiltu kun sellainen sattui olemaan. Ei tarvinnut kokeilla toista kertaa... 3-4 paria huippusöpöjä mam-tutteja meni hukkaan, kun poika suostui syömään vain luonnonkumista ainu-turvatuttia. Hyppykiikku saatiin kaverilta ennen pojan syntymää, mutta sitä ei koskaan asennettu käyttöön. Kesällä h&m:n kuvastosta tilatut talvitamineet jäi pieneksi ennen talven tuloa :headwall: Ehkä sitä osataan olla kakkosen kohdalla järkevämpiä ostosten suhteen... Ostaa vaan tarpeeseen.

Kävin teatterissa lauantaina ja välillä kun kuului joku oikein kova ääni niin vauva hyppäsi kunnolla! Jostain kyllä luin, että vauva kuulisi vasta joskus 20 viikon paikkeilla.. Voihan se olla, että itse on säpsähtänyt kovaa ääntä ja vauva reagoi siihen.

Tänään ei ole liikkeet tuntuneet, vaikka olen yrittänyt vähän töniä liikettä vauvaan :/ Täytyy vielä tossa nukkumaan mennessä kuulostella, kun se on tähän asti ollut se takuuvarma liikkeidentuntemisaika. Toinen milloin on normaalisti liikkunut, on ruokailun yhteydessä.

-ebbuliini rv 17+3-
 
Moikka!
Ollaanpa hieman hiljennytty, kun on päästy näin putoamaankin. No, pysyypähän vähän paremmin juttujen tasalla! :D

Käytiin lauantaina keilaamassa ja syömässä tyttöporukalla, oli ihanaa päästä vähän tuulettumaan! Oltiin just lähtötohinassa veikkailtu, kukahan siitä porukasta seuraavaksi raskautuu ja päädyttiin sitten yhteen tytöistä. No, limpparilinjalla oli tämä veikattu tyttö ja paljastikin sitten odottavansa elokuista vauvaa! Itse jouduin siirtymään kannustusjoukoiksi kahden keilauskierroksen jälkeen, kun sen painavan pallon kanssa riehuminen alkoi tehdä supistuksia. Mutta eipä tuo haitannut mitään. :)

Ihanalta kuulostaa toi häiden järjestely... Ihan kateus iskee. Itsellä kun se hulabaloo on ohi. Ristiäisiä ollaan suunniteltu heinäkuun lopulle. Täällä on yhdet ihanat kirkonrauniot ja jos sää vaan sallii niin vauva kastetaan siellä. Kahvitukset sitten kotona. Jos taas sataa, niin sitten koko tilaisuus pidetään kotosalla.

Vauvajärjestelyt rajoittuvat oikeastaan siihen, että hankitaan isommille pojille kerrossänky, jotta pinnis vapautuu vauvalle. Lähempänä kesää katsotaan sitten käytettyjä vaunuja esim. huutiksesta, on niillä yhden vauvan vaunuilla kuitenkin helpompi liikkua, jos lähtee vaikka vauvan kanssa kahdestaan johonkin tai kun nukuttaa päiväunille.

Keskiraskauden energisyyttä on ilmennyt aika-ajoin. Valitettavasti se tulee aina lyhyehköinä puuskina: innostun valtavasti esim. siivoamaan vaatekaappeja ja kiskon kaikki vaatteet kaapista ulos. Sitten se innostus jo lopahtaakin ja tuskissani niitä vaatteita sitten viikkailen takaisin...

Meillä muuten toi nennänniistäjä ei ole ollut ollenkaan turha vauvakapistus, kovassa käytössä on edelleen tuolla puolitoistavuotiaalla. Muutaman kerran pitänyt jo uusiakin koko vehje, kun sen puhdistaminen on hieman hankalaa, ja mua ällöttää sitten sellainen semi-putsattu räkäpumppu. Meillä rintareppu oli täysi turhuus, kokeiltiin pari kertaa, mutta en tykkää käyttää. Kantoliina on huomattavasti parempi laitos. Onneksi löytyi kaveri, joka tykkää repusta, niin saatiin mokoma kiertoon nurkista pyörimästä. Hoitopöytää vähän vielä harkitaan, että raaskiiko ostaa. Meillä on ollut hoitopöytä käytössä molemmilla pojilla ehkä ekan kuukauden, sen jälkeen on hoidettu sylissä/sohvalla/lattialla tms. ja hoitopöydän päälle vaan kertyy rojua... :ashamed:

Arg, töihin pitäisi lähteä ja mä vaan roikun koneella.
Iloista alkanutta viikkoa kaikille!

Kreecher ja Antero 19+3

Ai niin, ja tinzulle kiitokset tasaviikkolettusista! :p
 
Moikat kaikille! :wave:

Tässä tulee nyt tällainen oma (.)-teksti tällä kertaa ja kommentteja myöhemmin.

Siis kuulumisiin... Tänään oli ultra, mies tuli mukaan (ilmoitti jo perjantaina, joten en ollut ihan loppuun asti jännityksessä) ja kaikki näytti olevan kunnossa. Syke 147, paino 330g, viikkoja vaikutti vastaavan ja vehkeensäkin lopulta näytti... Poika siis meillekin tulossa. :D :heart: Siellä istui jalat suorina ja ristissä perätilassa ja vilkutteli välillä (ja rakkoon potkiskelee, mitä en voi olla huomaamatta... :ashamed: ). Tykkäsi katsoa "kameraan", joten profiilista ei saatu kuvaa. Pienet jalat ikuistettiin muistoksi ja pari kasvokuvaa. Yhteensä 6 kuvaa saatiin, mut ei niistä kaikista saada selvää ite. Käyn skannauttamassa ne, joten pääsen sitten profiiliinkin laittamaan teidän nähtäville.

Vaa'alla kävin painoa tarkastamassa ja suunnilleen samassa on kuin ekalla neuvolakäynnillä. Pari kiloa on siis tällä hetkellä saldo plussan puolella ja se on mulle ihan hyvä. Terkkarin kanssa vaihdoin ohimennen ennen lähtöä pari sanaa ja sanoi tilanteen olevan ihan lupaava diabetesta ajatellen. Ei siis merkittävää riskiä tällä hetkellä, mikäli maltan olla herkuttelematta enemmälti makealla. Onneks oon pysyny suht hyvin kuosissa...

Liikkeitä tuntuu nyt melkein päivittäin. Pari hiljaisempaa päivää saattaa olla välissä, mut iltaisin tuntuu ainakin vähän mukellusta. Istukka on noussut pois kohdunsuun edestä, mutta vaimentaa hieman liikkeitten tuntemista. Ihanaa se mukellus... :D :heart: :heart: :D

Valmisteluita tein eilen vaatteitten osalta, kun innostuin pyykkäämään niitä mitä jouluna saatiin. Ihania pieniä sukkia, paitoja ja bodyja yms. On ne niin sulosia. Hoitopöytää / lipastoa alan kaivata odottamaan, että saan vaatteet ja tavarat sinne valmiiks. Täytyy vielä katsella, kun ei ole tullut sopivaa vastaan.

Tänään ajattelin yrittää jaksaa joogaan... Täytyy vaan kävellä sinne ja ilmeisesti poiskin, joten saa nähdä miten väsähdän. Onneks ei tarvi sit illalla hötkyillä.

Nyt syömään ja keräämään voimia iltaa varten... Mukavaa päivää kaikille!

PikkuMyy-80 ja poikanen 20+3

*Muoks* Niin ja Tinzulle kovasti kiitos letuista! :flower: Nyt niitä sitten tekee mieli koko ajan... :ashamed: <br><br>
 

Heissan pitkästä aikaa :wave:

Työkiireet ovat sen verran painaneet päälle että en ole
kerennyt tännekkään katselemaan teidän kuulumisia.
Tosin työkiireet loppuu mun mielestä aika kohta sillä
laskeskelin juuri et 21.4 jäisin kesälomalle ennen mammista

=) Kerroin viime perjantain pomolle tästä raskaudesta ja
hän otti sen todella hienosti. Huh helpotti toi kertominen kun
jännitin pomojen reaktiotaan kovasti.

Pieni hehkutus vielä sillä ensimmäiset selvät potkut tuntu
masussa lauantaina. Meillä oli miehen kanssa hääpäivä joten
Paavo anto selvästi vanhemmille häälahjan =)

Oikein hyviä vointeja kaikille!!

Minniriini ja Paavo 18+1
 
nostelen taas meitä ylöspäin ja kerron samalla kaikenlaista turhaa omasta ajastani.

otettiin äsken taas lisää masukuvia kun tuli toi 20 rv tossa muutama päivä sitten täyteen. tuli yksi aivan upea otos, omasta mielestäni :LOL:
et täytyy jossain vaiheessa laittaa kuvat koneelle ja tänne näytille, mut siihen palaillan myöhemmin.

rautaa olen nyt vetänyt jo yhden kokonaisen paketin ja ulostekkin on ihan pikimustaa kun toi rauta jostain syystä värjää :x
sitten mitattiin uudestaan hembat mut tooosi nihkeästi nousee ja nyt oli edelleen vaan 107. on se sentään parempi ku se 90. mun täytyy varmaan koko loppu ajan vetää noita rautatabletteja.
inhottavaa siinä on se vahtaaminen ku 2h ennen ja jälkeen ei saa nauttia kahvia teetä tai maitotuotteita, et saa koko ajan miettiä mitä ottaa milloinkin kun mä otan tosiaan 2 tabl. päivässä. plus sit sen monivitamiini valmisteen.

Samppa on kivasti myllänny joka päivä. en kyllä vielä minusta sellasia teräviä potkuja oo varmaan tuntenut et kaikenlaista pyörähdystä, kyljenkääntämistä ja nykimistä. välillä on hauska tunne kun ihan ku laitettais tehosekoitin pariks sekunninks vatkaa tonne masuun ja koht uudestaan :D

sitten on välillä varmaa ollu vauvalla sitä hikkaa kun on tullu niitä rytmikkäitä nytkähtelyjä, mut ei nekään oo kestäny hirveän kauan. et tiiä sitä sitten.

voi kun mä odotan ens viikon viikonloppua. meillä kun on se kylpylä reissu miehen kanssa. ihana kelliä porealtaissa ja syödä seisovassa pöydässä :p

noh kai tää mun höpinä saa nyt loppua

Hani ja Samppa 21+0
 
Kreecher: Kiva kuulla ettei toi nenän niistokapistus ole kaikilla turha. Edelleenhän niitä näyttää olevan myynnissä joten varmasti on joillekin tarpeellinen. Hoitopöytää mäkin olen vähän funtsinu, et tarviiko sitä. Mutta niitä vaatteita on nyt kiva alkaa hankkimaan.... lisää omanapa osiossa ;)

PikkuMyy: Onnea ihanista ultra näkymistä, tänään olin itsekin... lisää myöhemmin....

Omanapa:

:D Ultrasta terkkuja. Olin siellä yksin, kun miehellä olisi tullut sata km ylimääräsitä ajoa kesken päivän ja ihan hyvin selvisin yksinkin. Kaikki rakenteet olivat kuten pitääkin. Pituuta pari kymmentä senttiä, reisiluu "hurjat" 3,5 cm :heart: Pää- aivot ja selkäranka ->keskushermosto näytti normaalilta. Sydän oli ok, munuaiset ok ja vatsanpeitteet ehjät jne. Ultraava kätilö oli tosi kiva, selitti asioita eikä vaan olettanut että kyllähän sä jo viidettä odottavana tiedät.... Oli tosi helpottunut olo kun kaikki oli hyvin. Niin ja siitä sukupuolestakin sitten kysyin (vaikka jo varmuudellla tiesinkin että tyttö tulee). Yllätys olikin iso kun kätilö näytti että tässä on kivekset ja tässä pippelin pää. Meitsi oli hetken ihan että

:eek: TÄH?!?? On kyllä ihan kivaa saada perheeseen mies vahvistusta ettei oma ukko jää naistensa kanssa ihan alakynteen :D

tinzu 20 +3 sekä "toivo"
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 19:37 tinzu kirjoitti:
Yllätys olikin iso kun kätilö näytti että tässä on kivekset ja tässä pippelin pää. Meitsi oli hetken ihan että

:eek: TÄH?!?? On kyllä ihan kivaa saada perheeseen mies vahvistusta ettei oma ukko jää naistensa kanssa ihan alakynteen :D

tinzu 20 +3 sekä "toivo"
Poikaonnittelut! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 19:51 Kreecher kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 19:37 tinzu kirjoitti:
Yllätys olikin iso kun kätilö näytti että tässä on kivekset ja tässä pippelin pää. Meitsi oli hetken ihan että

:eek: TÄH?!?? On kyllä ihan kivaa saada perheeseen mies vahvistusta ettei oma ukko jää naistensa kanssa ihan alakynteen :D

tinzu 20 +3 sekä "toivo"
Poikaonnittelut! :D
Kiitti kovasti, mutta miten ihmeessä niitä hoidetaan? (poikia)?!?? Onneksi on vielä aikaa valmentautua asiaan ;)
 
On tosiaan vähäsen pino hiljentynyt, kun kahdessa päivässä ei ole tullut kun vähän toista sivua uusia kirjoituksia. No ei tää pino varmaan pääse ihan katoamaan ennen heinäkuuta =)

Tervetuloa Mirah21!

Kreecherin kysymykseen unohdin viimeksi vastata, että en ole käynyt vieraissa eli ihan vaan täällä kaksplussan kesämassuissa pyörin :D Ei kai siitä tulisikaan mitään jos moneen paikkaan sepostaisi samoja asioita..

tinzu: Onnittelut poikauutisesta! Ja sun taannoiset lettutarjoilut johti siihen, että vielä samana iltana täytyi paistaa lettuja :p Muuten ei päässyt ajatuksesta irti!

Oma napa näyttää seesteiseltä. Vauva on liikkunut taas kiltisti eikä aiheuta huolta äidille :heart: Tää on nyt tämmöstä todellista odotusta, kun kaikkeen tuntuu olevan niin pitkä aika: rakenneultraan, puoliväliin, neuvolaan, kesäkuun 28:nteen...

Tosta navasta vielä: Miltä teidän navat oikeasti näyttää nyt kun masu alkaa olla suurimmalla osalla selvästi esillä? :D Mulla on vielä selkeästi kuopalla, mutta pohja on näkynyt jo pitemmän aikaa. Esikoisesta navan kohta meni ihan sileeksi, ei kuoppaa eikä ulospullahtanutta. Oli tosi oudon näkönen :whistle:

Mies hankki uuden kamerakännykän ja nyt on myös piuha millä saa siirrettyä kuvia koneelle. Jos sitä sais masukuvan jossain vaiheessa tonne profiiliin.

Kylmä on! Mittari näyttää -20 astetta tähän aikaan illasta täällä Hämeessä! Laitoin sen kunniaks meidän makkarinkin patteriin lämmöt :D

Palaillaan! -ebbuliini rv 17+4-<br><br>
 
kata32 harmaileeee
Heissan!!
On kyllä kaikilla kaiketi seesteisempää aikaa kun sivut ei täyty niin nopeesti enää..

Täällä ei ihmeitä omalle navalle,se vielä nätisti paikoillaan,kohtu siinä 4 sormen päässä vielä navasta.

Mutta kasvusuunnassa,toivon mukaan!! =)

Joku kyseli Maya Wrapista,mä olisin kans siitä kiinnostunut.Kattelin että hintakin sen vedrran ok että vois ostaa.
Mulla oli Hugga-Bub kun Maisa oli pieni ja se oli kyllä ihana kantaa,mutta sitä kangasta oli metritolkulla.Pyöritin 2 kertaa kropan ympäri ja siltikin se roikkui polvissa asti..Siks haluasin vähän joko lyhempää liinaa taikka ihan toisenlaista.

VOi Sisi,sulla on tuo se Koala sänky jo!!!Me ostettiin Maisalle uutta turvaistuinta ja kuinkas ollakaan,ostettiin uus autobaby ja siihen rattaat joihin sen saa vaan pläjäyttää..MEillä tuo Gracon autobaby jo on,eli tyhmä ostos oli siinä määri...Mutku...Haluttiin samaa sävyä rattaat ja kaukalo.
Sitten jää tuo vanha autobaby myytäväks...
On kyllä oikeesti paras ostos tuo kun paljon liikutaan ja korkee auto,ei tarvii taneloida niitä vöitä koko ajan..

Turhista ostoksista se nenäniistäjä on turha,mutta nenäFriida on tooosi hyvä.Sillä saadaan syvemmältä imettyä limat pois ja auttaa vauvaa.

Mikäs olis vielä turhempi...No,meillä oli äitiyspakkaus.Mitään vaatetta ei tullut käytettyä,ei kestovaippahousuja,ei toppapukua...Mitähän käytettiin...no,vaipat ja öööh..siinä tais olla.

Mut sen halusin Maisasta mutta kun jo kolme oli ollut niin ei se ajanut virkaansa.Tällä kertaa ei siis oteta.Oon aatellu että myisin vanhan pakkauksen huuto netissä vaikka.Turhaan tilaa viemässä,sillä me ollaan oikeita hamstereita,kaikki vaan kasantuu eikä pysty luopumaan...

Täytyis kai nuo Maisan tyttövaatteetkin myydä pois...Nyyh,sillä juur kattelin miten osassa mekkoja onvielä hintalaputkin kiinni...Voih..Siinä mielessä olis ollut ihanaa saada toinen tyttö.me meinaan ostettiin kaikki uutta ja NIIN vaaleenpunaista ja rinsessaa MAisalle.

Aattelin että voiskohan tuon toppapuvun värjätä,kun on aivan ihana ja pinkki.Vai tykkäiskö veli pahaa jos kuvissa siskon vaatteissa..

:whistle:

Nyt kahveenkeittoon,se on heipat!!

p.s lettuja tekee täälläkin kaameesti mieli!!
19 näyttää mittari pakkasta ja puuhellaa tuossa lämmittelen..Menis ihan samalla nuo lettuset siinä!!!

kata 21+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 20:34 tinzu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 19:51 Kreecher kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 19:37 tinzu kirjoitti:
Yllätys olikin iso kun kätilö näytti että tässä on kivekset ja tässä pippelin pää. Meitsi oli hetken ihan että

:eek: TÄH?!?? On kyllä ihan kivaa saada perheeseen mies vahvistusta ettei oma ukko jää naistensa kanssa ihan alakynteen :D

tinzu 20 +3 sekä "toivo"
Poikaonnittelut! :D
Kiitti kovasti, mutta miten ihmeessä niitä hoidetaan? (poikia)?!?? Onneksi on vielä aikaa valmentautua asiaan ;)
Heh, öö... tälleen! En nimittäin tiedä, miten niitä tyttöjä hoidetaan! :D '

Juu, aika seesteistä on ollut täälläkin. Oon käyny usein kuikkimassa, onko tullut tekstejä, mutta en oo sitte jaksanu kommentoida, kun olen vaan odotellut, että tulee kerralla enemmän kommentoitavaa. Ja omassa navassa kun ei ole tapahtunut ihmeempiä. Napa on jo lähes ympäri kääntynyt ja todella arka! Tekis mieli käyttää vaan lyhkäsiä napapaitoja, ettei vaatteet hankais... Olishan tyylikästä! :LOL:
Profiilin kuvassakin se napa on jo vähän pullollaan, ja kuva on kohta kuukauden vanha. Täytyykin ottaa sitten viikonloppuna uusi, kun tulee puoliväli vastaan.

:wave:

Kreecher ja Antero 19+4

*muoks: kirjotusvirheitä*<br><br>
 
Heippa!

Helka: Tokihan tulen sitten tänne ultra kuulumisia kertomaan kun olen siellä käynyt.
Satuitko sinä kysymään rakenneultran hintaa Hemosta? Minä kun en sitä muistanut kysyä aikaa varatessani.
Malttamattomana odotan ultraan pääsyä, joka onkin jo viikon kuluttua. =)

Tervetuloa uudet kesämassulaiset!

Ebbuliini: Omanavanpohjani on noussut jonkin verran, mutta on vielä muuta masua alempana.

Omasta navasta: Vointi on edelleen pysynyt hyvänä. Masu kasvaa kovaa vauhtia. Nyt alkavat jo työpaikallani huomaamaan että olen raskaana, vaikka työvaatteet ovatkin "teltta" mallisia, eli sen verran enemmän masu jo pullottaa. Ihanaa!

Äiti77 Rv17+3
 
Heips!

Terkut ultrasta: Vilkas oli vauveli kohdussa, pyöriskeli ja potki välillä rakkoa ja vilkutti äidille ja isälle :) Kaikki oli normaaslisti kehittynyt! B-mitta 42.0 (öö..mitä muuten tarkoittaa, osaako joku kertoa?) ja paino 300-400g välillä. Sukupuolta ei kättärillä kerrota, kätilö vaan sanoi, että tietystä asennosta sen voi nähdä...mutta ei me nähty, elikkä sukupuoli jää siten nähtäväksi :)

Oli kyllä tosi mukava kätilö ja hyvä mieli jäi tosta käynnistä. kuvia saatiin mukaan noin kymmenen ja näytin niitä työkavereillekin =) Pikku hiljaa voisi varmaan alkaa hankkimaan niitä tarvikkeita ja vaatteitakin. Moni on jo shoppaillut vaikka mitä...

Tosi hyvä olo ollut jo reilun viikon. Ihanaa, kun se oksentelu loppui ja töihin lähdöt on taas huomattavasti helpompia.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :flower: :flower:
Ja hyvää päivän jatkoa! =)

Ninnuli ja veitikka 19+2
 
Kiva on ollut taas lukea teidän ultrakuulumisia! Kreecherille ja tinzulle onnittelut pojasta!

Mariaana83: Hienoa, että vauvalla on kaikki hyvin, vaikka kätilö ei kaikkein osaavin ollutkaan.

Moonligt: Mukava kuulla, että sun pahoinvointi on vihdoin helpottanu. =) Kyllä sitä kestikin kauan!

Ebbuliinin kyssäriin vastaus. Mun napa on kans vielä ihan kuopalla, mutta pohja näkyy jo hyvin. Pientä muutosta on siinä nähtävillä siis jo.

Tänään on ollu aivan ihana vapaapäivä ja tosi hyvällä tuulella oon ollutkin! Paavo potkuttelee äiskän mahassa vähän väliä. :heart: Ilma oli aamulla aivan ihana täällä Jyväskylässä. Aurinko paisto ja puut oli aivan kuurassa, kun pakkasta on suunnilleen 15 astetta. Kävin koiran kanssa lenkillä ja siinä samalla oli pakko valokuvata maisemia, kun oli niin älyttömän nättiä. Lenkin jälkeen oon sitten siivoillu ja tehny kaikenlaisia juoksevia hommia, että illalla saan nauttia ihan vaan miehen seurasta. Uimassa ollaan perinteisesti käyty tiistaisin, mutta nyt ei taideta mennä, kun mä oon toipumassa nuhasta. Nyt vielä opiskeluhommien pariin!

Katziina ja Paavo 19+5
 
Oikeesti nyt itkettää... olin niinku kirjoittanut ihan huippupitkän viestin, 20min istunut tässä ja kaikki katosi.... Tajusin etten tallentanut just kun painoin nappia ja sit tule se hemmetin session expired... eikä ollut tallessa kun palasin... ärsyttää :kieh:

No, pitää illalla ottaa uusiksi :headwall:

-Hiivö & Elvis 19+2-
 

Yhteistyössä