**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

ruoka, ja sitten se makea kattaus. Nelosella otettiin pitopalvelusta, joten siellä oli hiukan erilainen tää suolukkapuoli. Piirakoita ja suolaisia kakkuja, sekä salaatteja. Oli ihan sairaan hyvää.. Ehkä tälle vitosellekin otetaan sieltä- pääkaupunkiseudulla asuvat tiedoksi että www.juhlatuulella.fi kannattaa hyödyntää =)
 
niissä ei ole mitään eroa Lindex linjaan ja hinnat sikakalliita verrattuna lindexiin :/ . Laatukaan ei poikkea.
Mut näin me ollaan erilaisia , ja se on hyvä :wave: ,
ei ole sitten kaikilla samanlaista tuolla kylillä ku kulkee ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
ruoka, ja sitten se makea kattaus. Nelosella otettiin pitopalvelusta, joten siellä oli hiukan erilainen tää suolukkapuoli. Piirakoita ja suolaisia kakkuja, sekä salaatteja. Oli ihan sairaan hyvää.. Ehkä tälle vitosellekin otetaan sieltä- pääkaupunkiseudulla asuvat tiedoksi että www.juhlatuulella.fi kannattaa hyödyntää =)
Kiitti....mä mietin et kesällä vois olla aika hyvä just jotkut ruokaisat salaatit.
Me ollaan jo varattu kirkkokin kastepäiväksi...noita hää- ja konfirmaatio-juhlia on niin paljon, että voi olla aika tiukkaa saada sitten mieluisaa päivää jos myöhemmin yrittää.
Muistan esikon aikana..syntyi heinäkuun lopulla niin sitten elokuun lopulla ei ollut enää mitään aikoja ja syyskuulle saatiin joku ihmeen sorvattu aika puoliksi remontissa olevaan kirkkoon :kieh:
 
pilttiä4 tiedän kyllä miltä susta tuntuu.. ei voi ees ajatella suklaapatukkaa ilman et tulee puol kiloo vartalolle.. :headwall: :headwall: mulle tosiaan on tullu "vaan" ~8kg tähän mennes. mä en kyllä suurempia herkuttele, pari kertaa viikossa suolaista tai makeaa, mut jotenki vaan kaikki jää muhun. tai sit mun suolisto on vaan täynnä paskaa!!! |O

eilen tuli suhteellisen paljon niitä harkkasupistuksia. klo 15-16 välilläkin tuli 3kpl, klo 17-17.45 3kpl, koiran kanssa 10min pissalla 3kpl luultavasti, ei tuntenu masua takin läpi. ja illalla klo 23 taas muutama. sitte ennen nukahtamista vielä alkoi pistelee ja viiltää välillä alavatsalla, mut ne kai loppus ku nukahdin.. onneks ens viikolla on se 4D-ultra ni lääkäri varmaan näkee ultralla kohdunkaulan pituuden.. vai mikä se oli

rv 22+5
 
me&i "huumasta" mäkin tykkään kauniista vaatteista, mut jotenki merkki/valmistaja-fanitus ei oo mua varten.. tykkään ostaa kauniin (ja edullisen) vaatteen itelleni/lapselle sillon ku näen semmosen. lastenvaateliikkeet tuntuu lähinnä ahdistavilta :headwall: esim turussa kävin oz babyssa eikä ollu mun liike sit yhtää...
 
mut jotenki vaan kaikki jää muhun. tai sit mun suolisto on vaan täynnä paskaa!!! |


Mä oon yrittänyt lohduttautua sillä että mulla nää raskaudet kaiketi on vaan tällaisia,, että aineenvaihdunta tyssää kokonaan. Mä en ainakaan myönnä että söisin jotenkin enemmän kun normitilassa jolloin en liho vaikka söisin mitä,,ja voin sanoo että makeaa menee paaaaaaaljon.
Nyt on vaan pakko tsempata että ei mene se 20kg rikki,,


Ootteko te muut sinut kroppanne kanssa raskausaikana?
Musta tuntuu että aina kun poikaa odotan niin oon ihan hajalla ja kamalan näköinen ihris :/
Siis tiedän ja tajuan että korvain välissä tää ongelma on, mutta jonkun verran kyllä todellinenkin juttu-- kertoohan sen puntarikin.

Ah, onneksi tää on kohta (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) ohi, alle puolet jäljellä-- paitsi mulla varmaan aika taarkalleen se puolet kun menee niin paljon aina yliaikaiseksi nää piltit :eek:

Valitustavalitusta,
suokaa anteeksi,
mut missäpä muualla tätä vois tässä mittakaavassa kitistä ? :|
 
No mulla ainakin kaikki paska varastoituu ja on monesti se tunne että sitä on ihan nilkkoja myöden.
Se olenko raskausaikana oman kroppani kanssa sinut...joo, olen mutta kyllä mua sitten jossain kohden vituttaa katsoa kun joku samoilla viikoilla ihan loppusuoralla tulee tosi makeissa pillifarkuissa siron masun kanssa mun näköetäisyydelle. Mun vaatevarasto on ainakin kahden edellisen odotuksen myötä muuttunut vaan isommaksi mitä pidemmälle odotus menee...eli lopussa on jo sit verkkari-linja kun ei muut tunnu hyvältä.
Siis mä vaan kadehdin noita ketkä ei saa tuota massaa samoin kuin minä...eli +20kg.
On meinaan aivan sama mitä syön ja minkä verran...perse leviää kuitenkin.

Ja sitten onneksi tajuaa elämän hyvät puolet kun menee Mitäs Nytin puolelta lukemaan kuinka joku raskaana oleva tikku tulee arvostelemaan turpeana olevia äitejä esim äippäpolin odotusaulassa :LOL: Eli onneksi tää raskaus on vaan yksi vaihe elämässä jne.

No niin tulipas taas avauduttua....Kiitos :hug:
 
Caisachulle onnittelut tyttöuutisesta =)

Uusretroista viel sen verran, että käytössä sen huomaa, miks Me&I:n body maksaa enemmän kun "vastaava" Lindexillä. Siin missä esim. meil nyt käytössä olleet Lindexin bodyt on aika nukkasia, on Meandin bodyt ihan loistavassa kunnossa - ja kummatkin olleet aikalailla yhtä paljon käytössä ja pesty yhtä paljon.
Toi frotee on mun mielestä aivan ihana kesämateriaali - Meandilta muuten BTW tulee vielä uus setti kesävaatteita huhtikuun puolella :attn: Toivoisin, et sielt löytyis ainakin sitä pilvikuosia ja mullekin jotain froteista.
Mutta tottakai, hyvähän se on ettei joka muksu kulje samoissa kuteissa: en mäkään tykkää monista sellasista, joita jotkut hehkuttaa yli kaiken :D Tylsäks kävis jos kaikki oltais samanlaisia.

Isovanhemmista kun puhuttiin, niin meidän lapsilla on kyllä ihanat isovanhemmat, jotka haluaa osallistua lastenlasten elämään ja viettää joka viikko paljon aikaa poikien kanssa :heart: Oon siitä tosi kiitollinen, että tietää, kun pyytää hoitoapua, ettei se ole heille mikään uhraus ja vaiva. Voipi tosin olla, että hetken aikaa toi meidän tulevan rinsessa saattaa olla se kaiken keskipiste, kun on kerran kaikille ensmäinen tyttö lastenlapsien joukossa...

Talvis mulla tuli ja tulee niitä suppareita töissä seisoskelusta, kävelemisestä, siivoomisesta, tavaroiden ja lasten kantamisesta/nostamisesta jne jne... Sillon ekalla kerralla en ois ikinä uskonu, että sellaset voi aiheuttaa kohdunsuun kypsymistä - ei ne niin kipeitä oo, pikemminkin epämukavia. Vatsa tuntuu kauheen raskaalta ja on usein iltasin väsyneen olonen (mä en tiedä, aukeeko tämä mun käyttämä kuvaus kellekään, mutt siltä se tuntuu). Ne normaalit harkkasupparit on oikeestaan sellasia, etten ees huomaa niitä. Noilla kipeilläkään ei oo mitään tekemistä synnytyssuppareiden kanssa.
Mulla on vaan kuulemma supisteluherkkä kohtu ja tietysti tässä on sekin, että on noi kaks raskautta takana suht pienen ajan sisällä.
Mut pyydä ihmeessä päästä neuvolalääkärille/äippäpolille, jos mietityttää. :hug:

Ristiäisistä vielä: meil on ollu ihan kunnon ruoka, koska monet tulee sen verran kauempaa, että muuten jäisivät nälkäsiks. Mun äiti tykkää tehdä ruokaa, joten hän on ottanu pääkokkina vastuun menusta ja sen tekemisestä. Meil on muutenkin ristiäiset silleen vähän olleet erilaisia (kun mitä usein kuulee) että ollaan kutsuttu ihan reippaasti väkeä ja juhlatkin on usein kestäneet aika kauan.

Mä rakastan vauvamahaa! Mä oon aina ollu tosi pieni, yleensä hiukan alipainonenkin, joten on jännää kun maha kasvaa. Mut vaikka oon ite pieni, niin ei mun oo tullu mieleenkää koskaan arvostella isompia ihmisiä. Mun mielestä pääasia on, että ihminen olis sinut sen kroppansa kanssa ja arvostaisi itseään sellaisena kun on.

Ai niin: me mennään huomenna häihin ja pojat menee ensmäistä kertaa molemmat yökylään!!! Liki neljään vuoteen ensimmäinen yö ja aamu kun me saadaan molemmat siis miehen kanssa nukkua ihan rauhassa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Ristiäisistä vielä: meil on ollu ihan kunnon ruoka, koska monet tulee sen verran kauempaa, että muuten jäisivät nälkäsiks. Mun äiti tykkää tehdä ruokaa, joten hän on ottanu pääkokkina vastuun menusta ja sen tekemisestä. Meil on muutenkin ristiäiset silleen vähän olleet erilaisia (kun mitä usein kuulee) että ollaan kutsuttu ihan reippaasti väkeä ja juhlatkin on usein kestäneet aika kauan.

Meillä on kans ollut ihan reippaasti vieraita...tai no mun mielestä 50 henkilöä on jo reippaasti...mutta noi juhlat on sitten kyllä kestäneet vaan pari kolme tuntia.
 
Onnittelut taasen hyvistä ultrakuulumisista :D

Ristiäisistä: Niissä ristiäisissä, joissa olen itse ollut mukana, on ollut tapana tehdä niin, että jos on väkeä eri paikkakunnalta on ollut ihan oikeaa ruokaa myös eikä vaan kakkuja jne. Aateltiin itse pysyä myös tällä linjalla, eli kun meille ristiäisiin on tulossa väkeä monelta suunnalta, tarkoituksena on tehdä jokin lämmin ruoka tarjottavaksi. Siihen päälle sitten kaikki makea ja pikkusuolainen.
Onko jollain kokemusta järjestää ristiäiset muulla paikkakunnalla, jossa itse ja lapsi on kirjoilla? Meillä on vaihtoehtoina järjestää ristiäiset joko ihan vaan täälllä kotona tai sitten kotipaikkakunnalla, jossa olisi enemmän tilaa jommassa kummassa mummolassa, ja näin saataisiin isommat kemut :D Hauan, että kaste tapahtuu siis ihan kotioloissa eikä kirkossa.

Vaunut: Meillä ei ole vielä hankittuna, vaan katsottuna valmiiksi =) Aateltiin hakea vaunut kotiin kaupasta huhtikuussa. En pidä mitään kiirettä vaunujen hakemisen kanssa, kun tiedän, että kyseisiä vaunuja on aina liikkeessä :)

Harkkasupistukset: mulla oli niitä myös eilen, ja juurikin Talviksen kanssa aikalailla samalla lailla. Illalla ennen nukahtamista niitä oli eniten, mutta loppuivat kumminkin suht nopeasti.

Poika oli/on masussa eilisen yön ja tämän päivän eksrta touhukas. Ja just kun täälläkin puhelin, että on jo selvät rytmit. No eipä näytä olevan ;)

MM ja Pepe 24+4
 
Ristiäiset: Esikoisen ristiäisissä (jotka pidettiin mun vanhempien kotona, meidän omasta kodista 90km päässä ) oli sillen, et tuli porukkaa läheltä ja kaukaa, ja kahvin aikaan tarjolla oli makean kahvileivän lisäksi coktailpiirakat, ruis-, ja vaaleeleipä, leikkelemakkara, juusto, jotain kasviksia, hirvipaisti ja suolalohta. Sit myöhemmällä oli keitto tarjolla, ja sitä ei jääny siis syömään kummit, eikä mun tädin perhe. Se oli lähinnä mun isovanhempia varten, joilla oli siis jo ruoka-aikakin, ja lääkkeiden otto. Mutta nyt kesäaikana aion tehdä silleen, et ruoka tarjoilaan KAIKILLE ENNEN kastetta, ja kastamisen jälkeen juodaan jälkiruoaksi kahvit. Ja ruoka tulee olemaan joku nopea ja helppo, kiusaus tai keitto-pohjainen joka tapauksessa. Näin olen miettiny, mutta mielihän ehtii muuttua about 1705 kertaa vielä ennen h-hetkeä :xmas:

Sinut kropan kans raskausaikana: Juu ei. On niin turvonnu ja paksu olo. Mies tässä jo valitti, että miks mun nyt pitää verhoutua t-paitaan yöksi, kun ennen ollaan nukuttu alasti... Kovasti se vakuutti, että raskaana oleva nainen on seksikäs, mutta kun oma olo on kaikkea muuta kun hottis, niin :ashamed: Mies on ihan innoissaan mm. pyöristyneestä massusta, ja turvonneista rinnoista, mutta mä en niitä koe mitenkään hehkeiksi, painaavatkin vaan turhaan, ja kaikki paidat puristaa ja kun ei niihin tisseihin voi enää edes koskea siten, etteikö sieltä maito heruis |O On TOOOOOSI seksyä... :/
MUTTA en valita!! Tämä loppuu aikanaan, ja palkinto tästä kaikesta on mitä ihanin :heart:
 
Ihan pikaisesti vaan...huomasittenko että eka toukovauva on jo syntynyt!! Huh, eli ihan älyttömän nopeasti nämä viikot menee. Tietty pieni syntyi reilusti ennen la, mutta niinhän jotkut vauvat tuppaa tulemaan.
Toivottavasti saadaan omamme pitää vielä useampi kk masussa.
Tsemppiä kaikille: kiloista, isovanhemmista, kivuista, säryistä tai ketutuksesta kärsiville, myöhemmin sitten lisää. Nyt koitan saada kotia vähän siistittyä ja nauttia alkaneesta viikonlopusta perheen kanssa.
kekkeri, kohta 25
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oi apua miten pieni! meillä oli typyn painoarvio 650g. :eek:
toivottavasti syntyny toukovauva kasvaa ja vahvistuu. :heart:
Juu, meillä myös. On myös tutkittu että tyttölapset on kehittyneempiä kun pojat, jos siis syntyy keskosina, yksi hyvä syy lisää nauttia kun saadaan tytöt =))
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oi apua miten pieni! meillä oli typyn painoarvio 650g. :eek:
toivottavasti syntyny toukovauva kasvaa ja vahvistuu. :heart:
Juu, meillä myös. On myös tutkittu että tyttölapset on kehittyneempiä kun pojat, jos siis syntyy keskosina, yksi hyvä syy lisää nauttia kun saadaan tytöt =))
No on kyllä TOSI pieni viikkoihin nähden! Mun siskon vauva paino lokakuussa syntyessään 1040 g sentäs, synty rv 30+4. La olis ollu vasta joulukuun lopussa. Pituutta hänellä oli 39 cm. ja tämäkin siskon tyttö oli viikkoihin nähden pieni. Ei muuta kun d=)b, että toukokuisella menee kaikki hyvin, ja pääsee elämänsyrjään kiinni!! :heart:
 
HelloShitty
älyttömän hyväääää....tein tonnikala-katkarapu-piirakkaa. :p ei kovin kevyttä mutta saahan sitä viikonloppuna herkutella vähän. :saint: :wave:

Sisu; kui kauan sun siskontyttö joutui olla sairaalassa?
 
Mä tilasin eilen ekat äitiysvaatteet,2 "arkipaitaa".Housuista mulle menee vielä kaikki normaalifarkut ja jos ne alkaa ahdistamaan ostan sit myöhemmin isompaa kokoa.

Mä olen kyl hyvin sinut kropan kanssa odotusaikana...Musta on kiva olla täyteläinen.Ainut miltä nyt toivon säästyväni,on se et rinnat paisuu G/F kokoon(kuten viimeraskaudessa)Näyttää melko koomiselle kun oon vain 154cm pitkä ja rinnat on valtavat.Imetys on yleensä vienyt kertyneet kilot pois ja välillä on jäänyt muutama kilo laihdutettavaksikin imetyksen jälkeen.


Vauva oli muuten 4d:ssä perätilassa ja nyt on potkinut kylkiä kohden,joten taitaa olla tällä hetkellä rt:ssa.Toivon,et tää vauveli kääntyis rt:aan aiemmin kuin edelliset 2,jotka on olleet perätilassa liki loppuun asti.

A-mam ja Mimmi rv 24+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
älyttömän hyväääää....tein tonnikala-katkarapu-piirakkaa. :p ei kovin kevyttä mutta saahan sitä viikonloppuna herkutella vähän. :saint: :wave:

Sisu; kui kauan sun siskontyttö joutui olla sairaalassa?
Pari viikkoa ennen joulua kotiutui. Mut heillä on KAIKKI menny ihan älyttömän hyvin , olivat sairaalassakin kehuneet, että vauva on tosi hyvin kehittyny, ja mitään isompia ongelmia ei ole ilmaantunu, vaikka tavallisesti keskoset on herkkiä kaikille infektioille jne. mut ei tää meidän "Tiitiäinen" semmosia jouda sairastaa! :heart: Toivottavasti täti pääsee parin viikon päästä kattoo ja hoitaa pikkusta, en ole vielä nähny häntä |O Liki kaikki muut sukulaiset on nähny!
 
Hip.

Täällä ollaan sinut myös raskausvartalon kanssa, mutta kiloja ei ole tullut kuin se 4kg, joten silleen kovin erillaiselta en näytä. Toki olin varautunut siihen että painoa tulee, kun niin on käynyt kaikille sukuni naisille raskauden aikana ja ne kilot ovat yleensä jääneet.

Mutta vielä on aikaa painonnousulle.

Toivottavasti toukokuinen vauva vahvistuu ja voi hyvin. Ite pelkään tuota ennenaikaista synnytystä. Toivotaan et kaikki menee hyvin.

Harkkasuppareista oli puhetta.
Ite kävin niistä yksityisellä synnytyslääkärillä vk.18 ja silloin hän tarkisti kohdunsuun tilanteen ja sen ollessa hyvä kurkisti vielä ultralla vauvaa, jolla kaikki hyvin. Lääkäri sanoi että suppareista ei sinänsä tarvitse olla huolissaan, jos kertta kohdusuu on kiinni. Ne saattavat vain joutua siitä, että vauvalla on jokin kasvuspurtti ja kohtu ei ihan ehdi vauhtiin mukaan.

Itelläni vauvalla oli selvä kasvupyrähdys tuolloin. Uä:n mukaan oli tuolloin viikon edellä, mutta rakenne uässä (vk. 20) vauva vastasi tasan viikkojaan. Ja siihen mennessä mulla supparit helpottivat. Eikä niitä tullut pariin viikkoon ollenkaan, nyt niitä taas tulee jokunen illassa.

Mutta tämä siis minulla.

Bree ja Kerttuli 22+5
 
eilen olin rintsikkaostoksilla (ei saalista :( ) ja pitkästä aikaa oikeesti katsoin rintojani ja... IIIIKK!!!! miul on jonkun toisen naisen rinnat!!! :eek:

peili ei oo viimeaikoina joo ollu ihan suosikkikapistus, kun jotenkin itteni mielestä näytän muodottamalta mömmöltä. painoa on tullu jotain 7kg (kait) ja normihousut ei todellakaan enää mene jalkaan. hameita pitelen ja niitä kaksia ostettuja äippähousuja. mieskään ei auta ku se vaan hokee et onpas iso maha, onkohan toi ihan normaalia... oon traumatisoitunu... :( toivottavasti menee ohi ku pääsee n. kk päästä vaihtaa näistä villapaidoista ja -takeista ym muodottomaksi tekevistä vaatteista kevyempiin ja vartaloa enemmän nuoleviin versioihin. etelässä asumisen hyviä puolia... :p

aikaa hurjaa ajatella että tästäkin ketjusta olis kuukauden päästä jollain jo vauva sylissä... toivottavasti sen toukouisen vauva kehittyy hyvin.

hyvät viikonloput kaikille!

caisachu 20+
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onko kaikki jo hommanneet vaunut/rattaat?

mun ongelma vaan kasvaa kun en osaa päättää. pakko kai sinne kauppaan mennä joku päivä että sais muutama vaihtoehto karsittua pois "tahtoo"-listalta. :headwall: en oo vielä päättäny ostetaanko uutena vai käytettynä. onhan täs aikaa juu...mutta kun parhaat (vanhat mallit, halvimmat vaunut) varmaan jo viety.
Me mennään vauvan tarvikeostoksille tossa puolentoista kuukauden päästä kun sillon alkaa lomat!! :heart:

Ristiäisistä,oon ajatellut että tarjotaan lämmin ruoka ja jälkkäriks kakku ja keksiä..Ei tarvii miettiä sen paremmin.. :)

Raskausajan vartalo on ihan ok,mun mielestä on ihan sallittua tulla selluliittiä ja vähän turvota muutenkin... :)

Vauva on ollut tänään niin hissuksiin,ei ole paljon riehunut...No,kaipa se siitä taas jossain vaiheessa saa jonkinnäköisen hepulin.. :heart:

Masuha & Piskuinen 22+2
 
Hö. Oon ihan pudonnu jutuista kun en ole ehtinyt koneelle aikoihin.. :/

Ultraan päästiin vihdoinkin tällä viikolla. Ja kyllä meitin vauvaa ultrattiinkin perusteellisesti. Siis ajan kanssa. Mitat meni keskikäyrällä ja muutenkin oli kaikki kunnossa. Istukka on etuseinällä ihan niin kuin arvelinkin, kun liikkeet ei ole mitenkään voimakkaina tuntunut. Nyt vauva on pari päivää potkinut kunnolla. Tuntuu hyvin ulos asti.
Jalkoväliä ultrattiin kanssa kunnolla, eikä sieltä mitään löytynyt. Ei kätilö sitä uskaltanut varmasti tytöksi luvata, mutta siltä se vahvasti näytti. Eli poika-tyttö-tyttö olisi meidän sisarussarja näillä näkymin :heart:

Vaunuja meillä ei vielä ole. Enkä oikein tiedä mitä sitä lähtisi etsimään.. Uusia vai käytettyjä.. Toisaalta riittäisi ihan pelkkä makuuvaunu, kun hyvät kuomurattaat meillä on sitten kun vauva pysyy vähän istuvammassa asennossa. No on tässä aikaa vielä miettiä.

Vaatteitakaan en ole vielä kattellut. Mitään ei ehkä ole pakko ostaa kun tuon kesäkuussa -07 syntyneen tyttösen vaatteet on kaikki tallessa. Hirmu kätevää =) Joskus äippälomalle jäädessä voi kaivaa vaatteet säilöstä ja pestä pienimpiä kokoja valmiiksi. Sitä ennen täytyisi jostain kaapista raivata tilaa pikkukolmosen vaatteille..

Nyt täytyy lähteä pientä yöpalaa laittamaan.. Oon siis yövuorossa, muuten moinen yösyöpöttely ei kuulu tapoihin :whistle: palaillaan!

-EttiE rv 21+
 
Raffel: jos kuulutte ev.lut kirkkoon tai aiotte liittää lapsenne kirkkoon niin sittenhän teidän kannattaa kysyä kirkolta seurakuntasalia.
Ne on tilavia ja siellä on hyvä keittiö, kylmäkalusteet ja astiat valmiina...niin ei tarvitse miettiä kotona miten homma pelittäisi parhaiten.
Me ollaan molemmilla edellisillä kerroilla tehty noin. Ei tuu kotiin mitään paineita siivoamisen suhteen eikä sitten oo sitä hirveetä tiskivuorta tai tilaongelmaa niin tarjottavien kuin vieraiden suhteen.

Sanokaapas naiset mielipiteenne näistä kärryistä:
http://www.blocket.se/vi/20196542.htm?ca=11_s

Noita mä mietin nyt...ainoa mikä häiritsee mua on tuo meidän kuopus...mitä jos herra ei haluakaan sitten kesän kynnyksellä (silloin ikää 2v 4kk) kävellä juuri ollenkaan niin sitten pitäis olla noi tuplat :/
Sitten toiset joita mietin on noi Emmaljungan duo edget...niihin sais seisomalaudan.

Auttakee, nyt ei oma pää riitä.

Niin ja huomenta vaan kaikille :LOL:
 

Yhteistyössä