**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

rakkaimpani:eek:nnea plussasta :heart:

Peppita:Määrättiinkö sulle siis primaspania raskausmyrkytyksen estoon?Mul on sama lääkitys ehkäisemään veritulppia odotusaikana.

BadVirgin: :hug: Toivottavasti miestäs ei lomauteta,nyt on vaan monella alalla lomautukset hyvin todennäköisiä :/

A-Mam ja Mimmi rv 19+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
rakkaimpani:eek:nnea plussasta :heart:

Peppita:Määrättiinkö sulle siis primaspania raskausmyrkytyksen estoon?Mul on sama lääkitys ehkäisemään veritulppia odotusaikana.
Juu, muistelen että neljättä odottaessa lääkäri jotain selitti että sen on todettu ehkäisevän raskausmyrkytystä. Tarkemmin en osaa selittää

:D Jotain tekemistä istukan paremmin toimimisessa kun se Primaspan ohentaa verta....
 
juups pitkästä aikaa.

nyt sitte pamautettu kaverillekkin että odotan. piti jo kertoo kun olis ens ma aerobicissä kuitenkin ihmetellyt tuota mahallaan makaamis juttua. siis voin vielä maata mahaltani mutta kovalla lattialla ei tunnu enää hyvältä tehä mitään muuta.

juups. mulla hiukan samat fiilikset kuin hello shittyllä eli pää pyörällä olen kattellu noita kaksosten kiesejä.... mies jo huvittuneesti totesi että onhan meillä noi kotsarit tuolla puuvajan takana jos ei kesään mennessä löydetä rahaa tupliin.
tykkään itse noista i`coo platon duoista... mutta mutta se hinta 795.00e . eli nyt on kallistuttu sitten emma jule twin malliin tai carena douple swingiin. olisin jo jälkimmäiset varmaan hobbarista tilannu jos olis ollu muunvärisiä kuin mustat.

tinni ja ryyni 18+1 (noin paljon jo!!!)
 
Joo olis kiva vaihtaa kuulumisia lisbet, mutta en tiedä miten tuota yv:tä voi lähettää.. :ashamed: . Olen jo kuukausia tässä odotellut että mitä herra päättää , että jatketaan vai miten. Ei edes asuta yhdessä. On vähän tuntunut oudolta yksin odotella lasta, ja sitten kun on noita mielialanvaihteluja ollut, niin nekin saa sitten yksin handlata. Ei tunnu aina kauhean helpolta...

Joo mun kyl täytyy nyt vaan ryhdistäytyä ja tutustua kestovaippailun maailmaan, sitten vain tehdä päätös että alkaako toteuttamaan sitä ja jos niin miten, että osittain vaan vai ihan kokonaan jne. Olen myös keräillyt vähän tietoa jo vaunuista eri sivustoilta niin on sitten liikkeissä helpompi kysellä kun on jotakin muka tietävinään niistä :LOL:.

Kyllä tämä aika kuluu hurjaa vauhtia, odottelen että jään lomalle ennen äitiyslomaa niin sitten on hyvin aikaa hommata kaikkia tarvikkeita. Toivottavasti vain kunto antaa silloin myöden ;) .

maare 19+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Täälä taas itkeä pillitetty koko päivä.. Ja eilinen ilta.. Ja huomenna lisää :'( Noita kissoja minä taas.. Ne on huomenna viimeistä päivää kotona ja lauantai aamuna muutto uuteen kotiin. Vähän tekee pahaa Papsen puolesta ku minä oon niin hysteerisenä koko ajan. Mutta kun tuntuu vaan niin perhanan pahalta kun karvaset lapset lähtee :'( :'( :'( Oikeen sydäntä riipii ja henkeä ahdistaa.

Raffel ja Papsi 18+0
En tiedä lohduttaako yhtään, mutta ainakin kun me saatiin meidän kissat niin ollaan niistä ihan älyttömän hyvää huolta pidetty. Täällä ne elää herroiksi meidän kanssa, kun maukuu saa ruokaa (plus kuivamuonaa ja vettä aina), ulos pääsee koska haluaa, sisään pääsee koska haluaa, sisällä on tilaa telmiä ja kölliä, nukkua saa missä vaan ja paijausta saa koska vaan. Hiiriä jahtaavat ja tekemistä on sekä sisällä että ulkona.

Eli todennäköisesti teidän kisut pääsee tosi rakastavaan kotiin ja niillä on hieno elämä tiedossa (ei sillä etteikö sitä teilläkin olis tarjolla)... Ymmärrän kyllä että niihin ehtii kiintyä, mutta ainakin me pidettiin eka vuosi yhteyttä entiseen omistajaan ja aina kerrottiin miten menee, nytkin vielä mutta harvemmin.

Tsemppiä!
 
Kestovaipoista sen verran, että mä en ikinä uskaltais ostaa tollasta alotuspakkausta. Kun siis kaikki vaipat ei nyt vaan sovi kaikille vauvoille ja vasta kokeilemalla tietää, että mikä on se paras systeemi omalla kohdalla, niin ostan aina tosi varovasti: ensin yhden ja sitten lisää jos passaa. Periaatteessa noi alotuspakkaukset on hyviä, jos vaipat vaan sopii, mut jos ei niin siihen voi helposti koko kestoilu tyssätä.
Meil käytetään pääasiassa sisävaippoja+villahousuja. AIO-vaippoja on nykyään paljon sellasia, joista esim. imulärpäkkeen saa vedettyä ulos, jollon ne kuivuu tosi nopeesti. Meillä on joitakin AIOja hoitovaippoina käytössä.
Ja kuivausrumpu on mun kaveri. :D
Mä rakastan kauniita ja kivoja vaatteita, joten kestoja tulee kyllä shoppailtua, vaikka uusia ei välttämättä meille enää tarttis.

Lisbeth78 huh kun säikäytti! ota nyt ihan rauhassa vaan :hug:

Maarelle kuten kaikille muillekin yksin odottaville paljon jaksuja ja täytyy kyllä nostaa hattua teille kaikille!! Just tossa yks päivä mietin, et miten sitä jaksais tätä arkea (odotusta+opiskelua+isompia lapsia+kotihommia ) jos ei olis toista jakamassa sitä...

Omppunen toivotaan, että selviitte säikähdyksellä ja loppu sujuu hyvin :hug:

rakkaimpani onnittelut plussasta!!! :flower:

BV hiton kurja juttu! :| Kauheesti tuntuu tutuilla olevan YT-neuvotteluja meneillään tällä hetkellä ja muutama jopa irtisanottu :(
 
Maare2 ois yv-viesti.. ( sieltä ylhäältä pääsee lukeen, missä lukee et Maare2 kirjaudu ulos, muokkaa tietojasi, yksityisviestit. Laatikon pitäs olla keltainen. Siitä klikkaa, ni näkyy viesti )

BV Toivotaan ,ettei lomautuksiin tarvi mennä. Tosin aika on, kuten joku jo sanoiki, tosi hankala monella alalla. Ei oo helpot ajat eessä varmaan missään. Toki moni haave romuttuu, ainaki hetkeks, mut aina sit selviää! :hug:

( . ) On ainaki jo nuin iso maha.. :D
Kävin kans eilen pikaseen neuvolassa, :heart:äänet oli kohtuu tasaset, luikki vaan piiloon ku sai vähänkään kohdistettua oikeaan osotteeseen.. Tais vaan tosissaan säikähtää sunnuntaina hänki.
Oikeestaan muuta ei tehtykään, lääkäri ois maanantaina. Mulla kans tuo iskias vaivaa. Epäili,et siinä kaatumisen yhteydessä ois hermo jääny puristuksiin. En tiiä miten se tutkitaan, tai mikä siihen auttaa. Yölläki pitää ettiä ihme asento, et pärjää.. :( Se vetää vas. kinkusta vasempaa reiteen. Tuntee koko hermon, ku alkaa pistään. Jalka notkahtaa välillä alta, ei siis petä suorastaan, mut polvesta asti.. Välillä reiteen ja pohkeeseen tulee niitä "ämmänneuloja" vai miksi niitä kutsutaan, eli koko jalka yht´äkkiä puutuu.. Joo, ei kiva. On mulla muistaakseni ollu aikasemmissa raskauksissa, mut ihan siellä viimesinä päivinä, toivotaan et tää lakkais issekseen..

Suihkussa käynti oli aika hauska, en saanu mitenkään kuivattua itteäni! Piti pyyhe ripustaa alemmas roikkuun ja hinkata itteä siihen.. :D Siis itsekseen nauran täällä sitte, ku on varmaan koomisen näköstä tää mun liikkuminen.. Siis sillon ku ei oo kipee. Jostain luin, et tää voi kestää jopa KUUKAUSIA! Toivottavasti ei.. Näkyyhän se jo äitiyspäivärahassa, jos ei töihin pääse.. Toisaalta en enää riskeeraa mitään..

Mut, mut, alan könkkäseen ja kokeilen josko sais pyykit jotenki kuivuun.. Tai ees johonki.. :D

Lisbet ja Turo 19+3
 
Rakkaimpani, IHANAA!! Paljon tarrasukkia pienelle mukaan...
:heart: d=)b, että kaikki sujuu hyvin tällä kertaa!

Seuraavassa linkki, kuvassa näkyy mun vauvamassu rv 18+5. Sanokaa nyt, et onko se kamalan iso vnäille viikoille? Kun kaikki on sitä viime viikon aikana kauhistellu. Itseasiassa, se on kyllä vasta 2 viikon aikana kunnolla alkanu näkyä...
http://www.aijaa.com/img/b/00858/3347037.jpg
Sisu ja matkustaja "Minni" (tyttö risti :/ ) 19+1 :heart:

Muoks Älkää kattoko mun vaatteita, pliis... :ashamed: Ihqut kotipöksyt jalassa... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
eli ne joilla nyt enemmän kokemusta niistä rattaista...niin mitkä kaikki merkit ja mallit ovat semmosia mis ois kova koppa (ehkä eri kuin se ratasosa)? yhdistelmät kävis mutta haluun ehdottomasti sen kovan kopan..
HS ja nelonen rv 19+0 :heart:
Meillä on noi Bora Kombit kovalla kantokopalla, ja ollaan oltu esikoisen aikaan niihin tyytyväisiä. Tuolla mitäsnytin puolella ne saa isot ja paskaset haukut, ne on kuulemma niin huonot (se, että kenellä todella on henk. koht. kokemusta ko kärryistä, se on sit eri asia... ) , mutta meitä ne palveli tosi hyvin, ja samat kärryt saa tällekin "Minnille" kelvata.
Tykkäsin kovasta kantokopasta siks, kun mullahan ei ollu tytön syntymän aikoihin ajokorttia, eli joka paikkaan mentiin kärryillä, ja esim. neuvolaan oli helpompi ottaa sinne th:n huoneeseen mukaan vauva ja koppa vaan, kun koko kärryjä työntää. Sit kun tuo tytteli synty talvea vasten, niin musta oli jotenkin helpomi pakata toi kantokoppa paremmin pakkasta vastaan, ja sithän meillä tyttö nukku reissussa yöt siinä kopassa, kun ei se matkasänkyyn suostunu nukkuu...
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhti-ipanoiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
rakkaimpani onnittelut plussasta ja paljon vauvaliimaa sinne :heart:

Nyt vituttaa suoraansanoen,että jos mies lomautetaan,niin taitaa jäädä talonostohaaveet huitsin nevadaan.

Ei muuta,ei oikein nyt juttu lennä ei.

bad virgin ja naapero 19+4

:hug: Meidän isäntä lomautettiin marraskuussa mutta onneksi "vain" 2 viikoksi. Mutta kyllä sekin kukkarossa tuntui kun itse teen 4pvä/viikossa ja palkka ei päätä huimaa :|
Mie palaan töihin maanantaina, mutta meidän molemmat on lomautettu 10vkoksi.. tule eolemaan tosi tiukkaa, etenkin kun liitoilla on päivärahojen maksut pahasti myöhässä tän lomautus'aallon' takia :( Hirvittää, mutta yritän ajatella positiivisesti.. Lainat pyydettiin jo koroille, ja varmasti joutuu soittelemaan paljon laskuille jatkomaksuaikaa.. :S

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Rakkaimpani, IHANAA!! Paljon tarrasukkia pienelle mukaan...
:heart: d=)b, että kaikki sujuu hyvin tällä kertaa!

Seuraavassa linkki, kuvassa näkyy mun vauvamassu rv 18+5. Sanokaa nyt, et onko se kamalan iso vnäille viikoille? Kun kaikki on sitä viime viikon aikana kauhistellu. Itseasiassa, se on kyllä vasta 2 viikon aikana kunnolla alkanu näkyä...
http://www.aijaa.com/img/b/00858/3347037.jpg
Sisu ja matkustaja "Minni" (tyttö risti :/ ) 19+1 :heart:

Muoks Älkää kattoko mun vaatteita, pliis... :ashamed: Ihqut kotipöksyt jalassa... :xmas:
Ei toi musta mikään hirveen suuri oo mulla on viikkoja 17+3 tänään ja maha on suurinpiirtein ton kokonen :D
 
Meillä oli 7.päivä lääkäri/neuvola ja kuunneltiin eka kerran vähän pienen sykkeitä. 150 oli sykkeet. Oli ihana taas kuulla, että kaikki on kunnossa. Olinkin sitten tosi hyvällä mielen koko loppupäivän :)
Vaunuista sen verran, että me ajateltiin ostaa miehen työkaverilta vaunut 50 eurolla. Ihan siistiltä näytti kuvissa ja hintakin oli niin kohillaan ettei voi kieltäytyä. Saadaan myös luultavasti pinnis eräältä tutulta 50 eurolla. Eli ei tämä "lasten hankinta" nyt niin kallista ole kun vähän kattelee mistä ja mitä ostaa.
Hyviä vointeja teille taas tältä erää. Hilpasen töiden pariin->

Mapitus 16+3
 
No nyt on käyty rakenneultrassa ja terve lapsihan siellä näyttäisi olevan. Ultraaja oli tällä kertaa tosi ihana, selitti ja näytti tosi tarkasti missä on mm munuaisallas,virtsarakko, sydämen kammiot.
Ja sitten sukupuoli...poikahan se näyttää olevan joten kolmas viikari meidän perheeseen sieltä sitten tulla tupsahtaa. Tai toki se voi olla tyttökin, mutta sit on jo pienestä pitäen tosi lörpähtäneet häpyhuulet :LOL:
C81: noi lomautukset on tosi kurjia ja teilläpä onkin vielä aika pitkä aika jonka olette molemmat lomautettuina. Toivottavasti ei talous pääse kaatumaan ihan täysin.
 
Hei vaan, pitkästä aikaa!

Oli muutto tuossa ja kaikkee rullinkia niin en oo pariin viikkoon täällä käynykkään! Tekstiä on tullu mooooonta sivua, en jaksa lueskella :ashamed:

Joo, mutta kävikin sitten niin että muutettiinkin pojan ja masuasukin kaa kolmestaan, mies ei sittn halunnukkaa muuttaa.. En aina oikein ymmärrä mitä sen päässä liikkuu, mutta näin mennään eteenpäin..

Ma oli neuvola: paino oli PUONNU kaks kiloo :eek: En ymmärrä tällä syömisellä.. Hemppa oli 169, ei oo pahemmin laskenu..Sydänäänet oli muistaakseni jotain 135.. Liikeitä tuntuu välillä ja rakenneultra onkin 19.1.

Semmosta.. Kevättä sitten odotellessa :D

MiNiMaM ja masuasukki 18+6
 


Aurinkoista perjantaita ! B) B)

Mietin että koska se raskaustodistus neuvolasta saadaan että voi hakea äitiysrahaa?
Pitäisi jatkaa hoitovapaata parilla kuukaudella ja sitten äitiysvapaata ja ajattelin niitä hakea samalla. Muistelisin että raskauden pitää olla kestänyt jotain 150? päivää jotta sen todistuksen saa. Ehkä jo 1.5vk päästä neuvolassa selviää.

Tällä kertaa ei ketään tuttu odota samaan aikaan. Esikoista odottaessa kaverilla oli la 6vk mun jälkeen ja ollaan pidetty viikottain babykerhoa. Ollu tosi kiva niin voinut puida kaikki vauva-asiat puhki.

Toisella kertaa ei kaiketi synnytysvalmennuksia tms enää tarjota?
Ei silti, ei osallistuttu ekalllakaan kertaa. Ja eipä olisi ollut varmaan hyötyäkään kun meillä meni synnytys vastoin kaikkia oppikirjoja... ;) ;)


Hauskaa viikonloppua kaikille kesämasuille! =)

Anni ja Reiska 18+6 :heart: :heart: :heart:
 
Heippa!

En oo pitkään aikaan käyny lukemassa juttuja ja nyt olikin monta sivua uutta tekstiä |O Kommentoitavaa riittäis, mutta ei muista mitä...

En nyt muista nikkejä, mutta isosti jaksuja teille, joita kipeät supistukset ja muut vaivaa. Lisbetille erityistsempit kun joudut ilman kumppania kestämään kaikki raskauden vaivat ja murheet :hug:
Mä oon kipujeni kanssa (lantion löystymistä tai iskiasta tai tod.näk. kumpaakin...) ihan miehestä riippuvainen. Tai ainakin kämppä näyttäis sata kertaa pahemmalta, jos tuo kodinhengetär ei siellä joka päivä korjaisi mun ja lasten jälkiä. Henkistä tukea mieheltä on turha odottaa.. En viitsi edes kertoa supistuksista ja muista huolista, kun pahastuisin vaan miehen "so?"-asenteesta...

Lapsivesipunktiosta: Me oltiin siinä esikoista odottaessa v.2005. Ja tosiaan kaikissa ohjeissa ja muissa korostettiin, että kyseessä on kivuton toimenpide, jonka jälkeen voi mennä normaalisti esim. töihin. No onneksi mies oli mukana ja mulla vapaapäivä, koska en olisi niin huonolla ololla ja huimauksella todellakaan pystynyt ajamaan autoa, saati sitten päässyt töihin. :/ Pääasia että kaikki oli kuitenkin kunnossa, eli kromosomit normaalit ja keskenmenolta vältyttiin. =)

Nyt täytyy lopetella, palaillaan taas!

-ettie rv 16+ tai 17+... ei nyt muista.....
 
Voi prkl.. Kirjotin pitkän tekstin ja sitten se ei ees tullu tänne!! |O

No siis, en oo pariin viikkoon nyt tääl käyny kun on ollu muutto ja kaikkee rullinkia.. Enkä oikein jaksa paneutua nuihin kirjotuksiin, niitä on taas sen sata sivua :D

Mutta tuota siis, me muutettiin nyt pojan ja masuasukin kans kolmistaan kun mies ei nyt sitten halunnukkaa muuttaa..

Nla oli ma: paino oli PUONNU kaks kiloo :eek: En ymmärrä tällä syömisellä.. Hemppa oli 169 eli ei ollu pahemmin laskenu.. Sydänäänet oli siinä 135 :heart: Se rakenneultra oiski jo kohta, 19.1.
En vielä tiiä haluanko kysyä kumpi tulee :D

Mutta semmosta, kevättä odotellessa..

MiNiMaM ja masuasukki 17+6
 
Iskias vaivaa täälläkin tasaisen epäsäännöllisesti, ei onneks viel o pitkiä jaksoja ollu. Mulla on vöyhyketerapia ainakin edellisessä raskaudessa auttanu siihen kipuun - lakkas aina heti yhteen käsittelyyn, joskin tuli takasin kun onnistuin liukastelemaan tms. Magnesiumia kannattaa kans syödä jos jalat on puutuneen oloset; tekee verenkierrolle hyvää.

Minimam miä se mies nyt oikeen arpoo...? Ettekö te jo kertaalleen saaneet asiat selviksi?
No: voimia jatkoon, oli se sitten millainen tahansa. :hug:
Mulla on muutes kans paino laskenu, vaikka syöny ihan normisti, eikä oo ollu paha olo. Taitaa olla joku turbotenava tulossa :D
 
Opastaako neuvola noissa äitiyraha ym asioissa?? Entäs siinä vauvan pakkaus asiassa... äh, ei aivot pelitä en muista mikä sen pakkauksen nimi on missä on niitä vaatteita ym... Mutta opastaako neuvola näissä asioissa kun en minä ainakaan tiedä noista mitään?!?
 
lissuli saat neuvolasta tarvittavan todistuksen kelaa varten sitten kun viikkoja on tarpeeksi ja ainakin täällä kelassa saa ihan kivasti palvelua ja ohjausta siihen täyttämiseen. kysäse ensi kerralla neuvolasta niin varmaan selviää :)

mulla olis sitten 2 kpletta äippäpakkauksen kestoja postimaksua vastaan tarjolla, vuoden 2007 pakkauksesta ja sitten tästä tulevasta eli nopeimmin ilmoittautunut sen saa, laitathan yv:tä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
lissuli saat neuvolasta tarvittavan todistuksen kelaa varten sitten kun viikkoja on tarpeeksi ja ainakin täällä kelassa saa ihan kivasti palvelua ja ohjausta siihen täyttämiseen. kysäse ensi kerralla neuvolasta niin varmaan selviää :)

mulla olis sitten 2 kpletta äippäpakkauksen kestoja postimaksua vastaan tarjolla, vuoden 2007 pakkauksesta ja sitten tästä tulevasta eli nopeimmin ilmoittautunut sen saa, laitathan yv:tä!
Laiton yv:tä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Ninniliina Niin saatiin.. En tiedä, sillä on jotain ongelmia ihtesä kanssa, en ymmärrä :|
Tosi harmilliselta kuulostaa. Mutta aikoinaan siskon ex-siipan itsensä etsintä-retkiä sivusta seuranneena niin uskon, että toi poislähteminen on kaikille helpompaa, sillä se helskutin eipäs-juupas niin rassaa kaikista eniten.

Mutta sullekkin sanon kuten jo oon täällä aiemmin sanonut: usko ja jaksa vaan uskoa itseesi että hanskaat homman niin asiat rullaa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Rakkaimpani, IHANAA!! Paljon tarrasukkia pienelle mukaan...
:heart: d=)b, että kaikki sujuu hyvin tällä kertaa!

Seuraavassa linkki, kuvassa näkyy mun vauvamassu rv 18+5. Sanokaa nyt, et onko se kamalan iso vnäille viikoille? Kun kaikki on sitä viime viikon aikana kauhistellu. Itseasiassa, se on kyllä vasta 2 viikon aikana kunnolla alkanu näkyä...
http://www.aijaa.com/img/b/00858/3347037.jpg
Sisu ja matkustaja "Minni" (tyttö risti :/ ) 19+1 :heart:

Muoks Älkää kattoko mun vaatteita, pliis... :ashamed: Ihqut kotipöksyt jalassa... :xmas:
Ei toi musta mikään hirveen suuri oo mulla on viikkoja 17+3 tänään ja maha on suurinpiirtein ton kokonen :D

Täällä kanssa maha suunilleen samaa koko luokkaa. Muuten oon ehkä aika paljon isompi, pituuttakin lumimiehen verran, joten sinänsä aika hankala verrata. Mutta ei tuo minusta mikään luonnottoman iso maha ole.

Raffel ja Papsi 18+1
No kiva, ettei teidän mielestä ole järkky suuri. Mies vaan on sitä tässä kauhistellu, et miten nopeeta se kasvaa, ja et olisi iso. Miehen veljen vaimokin pamautti, et ootko ihan varma, ettei siellä ole 2... Ei se NIIIIIN iso mun mielestä ole...
 

Yhteistyössä