¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Napsis jännä että on eri ohjeita, tuoresiirtohan meillä molemmilla oli. Mä nyt menen ton lääkärin ohjeen mukaan, laitoin vielä äsken yöksi kaks, mutta huomenna sit enää 1+1 ja siitä sit pikkuhiljaa lopetus. Vähän pelottaa jotenkin, että alkaako vuoto kun lopetan ne - tyhmä pelko, tiedän!

fifiris eika törkeää tollainen soittamatta jättäminen. Todella törkeää. Pidän peukkuja, että uutiset olisi hyviä! :heart:

Risis juu KN on hyvä juttu! :) Mä jouduin äsken itse pistään luget, niin en mä oikein itse osaa sitä KN tunnistaa. Emätin tuntuu jotenkin lyhyemmältä kuin ennen, mutta en mä oikein tunnista mitään napukoita. Mun mies oli tarkempi, siitä tulis hyvä gyne. =)

Sarma noiden perusjuttujen lisäksi on mahdollista tutkia laajemmin verenkuvaa, että onko veressä tai kromosomeissa jotain mikä voi haitata raskautumista. Kromosomeille tietysti harvemmin voi mitään (muutakuin sitten tarkemmin seuloa alkiot), mutta kaikenlaisia vasta-aineita (jotka voi johtaa siihen, että kroppa hylkii alkiota ja alkio ei joko onnistu kiinnittymään tai sitten tulee aikainen keskenmeno) voi ajaa alas lääkkeillä jolloin onnistumismahkut on todistetusti paremmat. Oon järkyttyneenä lukenut netistä tarinoita ihmisistä, joilta on vasta useamman epäonnistumisen jälkeen testattu nämä asiat - ja pum -sitten onkin löytynyt jotain vasta-ainetta verestä joka on todennäköisesti kokoajan ollut syy siihen että hommasta ei tule mitään.

Voi tietysti olla, että joskus epäonnistumisia tulee ihan selittämättömästä syystä, mutta kyllä musta klinikan velvollisuus olisi tutkia (tai ainakin ehdottaa että tutkittaisiinko) kaikki mahdollinen mikä voi vähänkin vaikuttaa. Mä oon yksityisellä Hkissä. Oon ollut enemmän kuin tyytyväinen valitsemaani klinikkaan, koko ajan on kohdeltu kuin kukkaa kämmenellä ja huolehdittu, kyselty ja paapottu. Ja tietysti kermana kaiken päällä nyt tämä plussa =) Menen vielä ekaan ultraankin sinne yksityiselle, kun se mun oma lääkäri on niin täydellinen.

Niinkuin napsis sanoi, niin täällä menen kans päivä kerrallaan. Olo on vielä sellainen, ettei oikein usko. Päivisin on aika hiljaista, painon tunnetta ja turvotusta lukuun ottamatta - mutta viime yönä taas oli sellaiset karkelot vatsassa, että huh huh. Oikein todella kovaa kipua, menkkakivun oloista, onneksi ei sentään kestänyt kovin kauaa. Jokohan ne voi olla jotain kohdun kasvukipuja?

Aamulla ja päivällä mulla oli myös öklöä oloa, nyt jo vähän voimakkaampana. Aika pian sitäkin sitten tulee, en olisi uskonut. Mutta EN todellakaan valita - vaikka oksentaisin seuraavat 9 kuukautta, niin en todellakaan valita. =) Ja pahoinvointi ilmeisesti merkkaa älykästä lasta vai miten se oli, että toivotaan niin =)

No joo kunhan tässä taas lörpöttelen, kun en uskalla siirtyä vielä täältä mihinkä, tää tuntuu vielä niin utopistiselle. Eilen luin vähän kielletyistä ruoka-aineista, mutta siitä kaikki mitä oon uskaltanut tehdä...

Mutta tosiaan täällä on monella todella hyvän kuuloisia oireita! Tähän mennessä plussausprosentti on ollut 50%, joten pidetään se ja isompikin yllä!
Tsemppiä!
 
Moikka

Täällä ihan sellasta asiaa kertoilisin, lähinnä Fifirikselle(meniköhän oikein) että mä kanssa olin fertinovassa tänään verikokeessa(meillä 3.ivf tuoresiirto meneillään ja punktio samana päivänä ku sulla)ni ei myöskään muille soitettu!!!! Ja oon vaan tärissy ja pelänny koko päivän:( Mut luulen et ne ei oo unohtanu soittaa, vaan niillä oli tänää tosi monta hcg:n ottoa, joten luulen et Labra ei oo kerenny toimittaa vastauksia tai sit kun ne lähettää kaikkien putket samaan aikaan labraan, ni ei oo vaan kerenny vastaukset valmistua. ja ottaa NIIIIIN PÄÄÄHÄN!!!!!!joten pitää yön yli jännätä!!

Oon taustalla seurannu koko pinoa elokuusta lähtien, Tsemppiä kaikille!!!!!!ja jaksamisia!!!!
Meillä hurja punktio, 56 munarakkulaa. josta 31 munasolua ja olo sen mukanen.
-AnniElmeri-
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniElmeri:
Meillä hurja punktio, 56 munarakkulaa. josta 31 munasolua ja olo sen mukanen.
-AnniElmeri-
Voi hyvä jumala!!!!!!!! Ja sä selvisit tosta ilman hyperiä?? Johan myrkyn lykkäs! No saitte ainakin kunnon saaliin, mutta jännä että tota ei havaittu seurantaultrissa ja tehty jotain. Toi olis voinut olla hengenvaarallista ja lääkärin olis pitänyt havaita toi ennen punktiota ja säätää annostukset paremmin. Minkäslainen klinikka tää teidän oikein on - stimuloidaan noin vaarallisesti ja verikokeen tuloksia ei soiteta. Vähän epäilyttävää on...

Onnea tuloksien kanssa!

 
AnniElmeri, ei voi olla totta että sullekkaan ei oo soitettu! No ilmeisesti sit tosiaan labrassa on ollut jotain ongelmia tulosten kanssa, luulin tosiaan että ne oli ihan vaan unohtanut mut. Tosi kiva kun jengi venaa ihan paniikissa tuloksia!! Olin ihan masis kun kello tuli neljä ja puheluu ei kuulunut.. Toivotaan että huomenna sitten heti aamusta saa tulokset, ettei tartte taas koko päivää miettii tätä.

Pidän sulle kovasti peukkuja!! Tuu kertoo sit miten kävi. Aika hurjan punktion oot joutunut kokemaan, ei voi kun hämmästellä!
 
Täytyy vielä fertinovasta sanoa, että oon kyllä muuten ollut tosi tyytyväinen siihen paikkaan. Pieni klinikka ja ystävällisiä hoitajia ja mun lääkäri on musta tosi pätevä. Ekaa kertaa tänään tuli kauhee vitutus klinikkaa kohtaan kun sitä puheluu ei tullut..

Mutta kieltämättä tosi hurjan kuuloinen toi AnniElmerin punktio! :eek: Onneks oot tosiaan selvinnyt siitä ilman hyperiä!
 
AnniElmeri voi elämä mikä saalis!!!!!!!!!!!!!!!!! Säästyitkö tosiaan hyperiltä? Miten tollanen follimäärä oikeesti voi olla ees mahollinen?

Sekä AnniElmerille että Fifirikselle oikein levollista yötä ja toivottavasti tulos selviää heti aamulla! tosi kurjaa kun joudutte odotteleen! Tulkaahan kertomaan tuloksia kun pääsette! Peukut on pystyssä!!!
 
Kiitos kaikille kun ootte niin kauhistellu mun punktiota:) Tosiaan oon niin äärettömän tyytyväinen Fertinovaan ja mun lääkäriin; taitaapa olla sama kuin Fifiriksellä...

Mut siis mulla on hyvin monirakkulaiset munasarjat ja lääkäannokset on ihan minimissään, esim.mun puregon annos on maximissaan 100iu:ta. ja lääkäriä pelottaa toteuttaa hoidot mulla kun reagoin noin pieneen määrään. on joku Tooosi kummajainen.

Mut tän kertasen punktion viel jotenki selvisin,vaikka olin hyvin kipee ja turvonnu, kaverin poikaystävä tuli jopa onnittelee mua vauvasta siirtopäivänä, ei niin kiva asia.. 2,ivf:ssä tuli 49 munarakkulaa ja se punktio oli sellasta kauhutarinaa, et oksat pois. Mut siitä meille synty ihana tyttö tasan 2.vuotta sitten:)

Hirveetä omanapasta höpinää, mut tosiaan meijän alkioita viljeltiin 5 kauhunsekasta päivää ja 2 blastokystaa siirrettiin(miehen kanssa väkisin pyydettiin)vaik lääkäri ei halunnu. ja 2 saatiin viel pakkaseen. meijän kohalla toi pitkä viljely varmaan kannatti, koska jos alkiot olis siirretty päivänä 2. ni 9 olis menny pakkaseen ja 1 siirretty. näyttävästi kaikki ei sit ollukkaan elinkelposia, tai mistä näistä koskaan tietää. meille on tehty lukuisia passeja,joista siis negaa...

Mut nyt vaan kaikille piinailijoille tsemppiä ja plussanneille onnea!!! Toivottavasti tullaan perässä!
Ja toivottavasti joku klinikalta soittaa ees joskus aamulla, muuten sekoon totaalisesti

-AnniElmeri-
 
AnniElmeri wau mikä saalis tosiaan! mut eks parempi noin päin kuin et mitään sit ei tulis!

Itsekkin olin aikaisemmin fertinovassa ja siellä tehtiin ICSI ja PASS 2 kertaa ja noista 2 tyttöä ja olin todella tyytyväinne klinikkaan ja lääkäriini Annikaan!

Nyt kuitenkin vaihdoin klinikkaa väestöliittoon koska fertinova nosti hintoja mielestäni aika reippaasti ja heidän kesä tauon takia tai jotakin olisin saanut ajan vasta elokuun loppuun ja oiln malttamaton enkä jaksanut odottaa
:D
Nyt en tiedä mitä odottaa....mielessä alan jo valmistautumaan seuraavaan hoitoon eli PASS:siin vaikka piinapäivätkään ei ole ohi...
ihan sekava mieli ja miten ihmeessä jaksaa odottaa ton 2 viikkoa ja tuskin aikasemminkaan kantsii testata ku ne lääkkeethän voi aiheuttaa värän tuloksen tai jotakin .......
ei kyllä mitään kiinnittymisen tuntemuksia vielä...mut millonhan sen pitäisi kiinnittyä jo on kiinnittyäkseen!
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu

Testaajat, pvm


Iines-74..................................ivf...............28.8.
elyise.......................................ivf...............?.?.
Uskallanko...........Fertinova.....1.ivf...........31.8.
sooda....................................2.ivf..............2.9.
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........3.9.
risupesä................Tays..........ivf (p)..........4.9.
aitiliini83...............VL..............2.icsi............9.9.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)
Sarma....................VL.............pas
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.
napsuneiti........Naistenkl........ivf (p)..........25.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
fifiris....................Fertinova.....1.ivf.............26.8. ?
AnniElmeri...........Fertinova.....3.ivf.............27.8.
 
Onnea Jannaliina ja AnniElmeri. fifiris toivotan kärsivällisyyttä ja vuodon loppumista.

Lugejen "vihaajille" haluan kertoa toisesta lääkkeestä. Crinone-geeli, samaa keltarauhashormonia, mutta laitetaan vain kerran päivässä, aamuisin ja asettimen kanssa johon lääke on pakattu. Ei mömmöä eikä valuvaa, haisevaa tahnaa. Pärjää välillä ilman pikkuhuosusuojaa. Geeli ei valu vaan kokkaroituu. Minusta tuli lugejen kanssa hyvin itkuherkkä pillittäjä, Crinonen kanssa elämä on suht normaalia, vaikka muut sivuvaikutukset on samat. Ei ole myöskään kela-korvattava ja maksaa 85e 15kpl, mutta elämänlaatu parani huomattavasti. Suosittelen.
 
Krokodiili
Alkuperäinen kirjoittaja Jannaliini:
Mutta EN todellakaan valita - vaikka oksentaisin seuraavat 9 kuukautta, niin en todellakaan valita.
Joo-o... Sori Jannaliini, mutta nyt en pysty uskomaan :D . Ei muuten, mutta itsekin ajattelin samoin ja ei kovin montaa viikkoa tarvinnut 24 h oksentaa, kun olin jo valmis suunnilleen anomaan eutanasiaa. Sori pikkuasiaan takertuminen, mutta tämän pahoinvoinnin keskellä väkisinkin sanottava :whistle: . Ja toivotaan, että pahoinvointisi tulee olemaan maltillista!! :hug:
 
AnniElmeri :flower: lisäilin sutkin tonne listaan, niin saadaan se näyttään paremmalta :D

).( Välillä palelee ja välillä tulee hikoiluttavaa oloo.. pelkäämpä ettei mitään kovin hyviä merkkejä :( tänään en ollu enää varma tosta kohdunnapukastakaan, oliko se nyt niin alhaalla sittenkään..ehkä sitä on parempi olla räpeltämättä :ashamed: Tiistainahan ois se päivä millonka 2 viikkoo punktiosta eli periaatteessa menkkojen normaali alkamispäivä, kammoon sitä jo nyt. Vihlontoja on pahiten ollu aamusin, melkeimpä jo kun sellasta menkkamaista oloo.. eipä uskalla uskoo/toivoo taas yhtään mitään!
 
Tervehdys!

Nyt vaan omaa: Eilen oli tosi alakuloinen päivä, ja tuli ihan varma olo ettei tästä mitään tullut. Menkkaoireet vaan lisääntyy, vaikkei vuotoa ole vieläkään tullut. Luget varmaan on pitäneet sen pois.

Aamulla sit ajattelin et haluan varmistuksen tunteelleni ja kaivoin kaapista jonkun halpis-testin. Ihan tyhjä ruutuhan siihen tuli. Sen herkkyyksistä ei tietoa, mut kai siihen jonkinlainen haamu olis jo tullut. Eli ei taida olla tarvetta huomennakaan enää testailla, tuskin tulos vuorokaudessa muuttuu. Että se siitä piinailusta :'(
 
Taustalukija onnittelee teitä onnistujia, etenkin napsuneitiä on tullut seurailtua jo pitemmän aikaa eri pinoista ;)
Halaan iinestä ja toivotan kovasti voimia ja jaksamista :hug:
risupesälle pitkää pinnaa ++++ :whistle:
 
Voi iines, toivottavasti toi testi oli vaan surkea! :'( Harkitsitko sitä veritestiä, se olis kuitenkin selkeämpi. Koska on myös ihan täysin mahdollista ettei toi kotitesti vaan vielä havaitsisi, niillä kun ei saisi testailla liian aikaisin...

Joo krokotiili, oot ihan täysin oikeassa! =) En mä edes tiennyt, että se oikeasti voi mennä noin pahaksi. Toivon kovasti, että sulla alkaisi nyt pian helpottaa ja saisit alkaa nauttia olostasi ainaisen pahanolon sijaan. :heart:

risis, musta sun oireet kuulostaa edelleen hyvälle. Sitä sanotaan, että palelu on raskausoire, mutta mulla ei sitä ainakaan ollut, vaan enemmänkin hikoilua. Öisinkin lakanat oli välillä ihan märät. Ja tosiaan se kohdunnapukka, mun mies sanoi siitä vasta ihan oliko päivää tai pari ennen testiä, eli tiedä sitten mutta voihan se olla että se laskeutui vasta sit siinä vaiheessa.

Täällä piinataan nyt sitten ekaa ultraa johon on nyt tasan 1 vko 6 päivää ja 14 tuntia aikaa. Täytyy sanoa, että tää on vielä pahempaa piinausta kuin se raskaustestin odottaminen. Nyt on kova huoli että onhan kaikki hyvin, vaikka eihän mulla mitään syytä ole pelätä, kun ei oo ollut mitään ns. outoa. Mutta kai sitä vaan nyt näiden hoitojen jälkeen ei pysty sit rentoutumaan, ennenkuin se nyytti olisi turvallisesti sylissä. Pitkä on matka ja jatkuvasti tuntuu siltä, että odottaa vaan että aika kuluu. Testipäivä ja eilinen meni ihan kivoissa merkeissä mutta tänään taas miettii huolissaan alkiota, että ei ollut pitkä se testin tuoma "helpotus"!

Fifiris toivottavasti sulla oli plussa ja vuoto on lakannut! :heart:
 
Iines voi surku! Kyllä mä varmaan huomenna testaisin kuitenkin.. Toivotaan että näkyy väriä testissä!!!

Fifiriksen kuulumisia ootellaan täälläkin.. Toivon todellakin hyivä uutisia huomenna!!

Kirma kiitos onnitteluista! Lämmittää mieltä että joku on meikäläisenkin polkua seurannut ;)!

Risis odottavan aika on pitkä! Mulla ei pal mitään oireita olltu ennen plussaa.. ihan vähän enne plussaa tuli sellanen tunne massuun että menkat alkaa, mut nyt on masu ollut taas ihan oireeton. Tisut oli ihan kuten normissa pms-kierrossa. Lämmötkin meni välillä alle 37 ja siitähän se parku sit lähtikin mulla. Aina negakierroissa on lämpö lähtenyt laskeen päivää ennen menkkojen alkua.

Jannaliini mulla on jotenkin levollisempi olo.. ehkä tää olo tekee sen että tuntuu että tuolla jotain tosiaan tapahtuu tuolla masun uumenissa. Mut katotaan miten mieli tässä vielä muuttuu..

 
Sarma
Iines :hug:

Testasitko vielä uudestaan tänään?

Tiedän, että pettymys on varmasti sullekin kova jos se negatiiviseksi jää.. Jotenkin inssien onnistumisiin en ite hirveesti sillon uskonut ja niiden jälkeinen nega ei tuntunut läheskään näin pahalta mitä nyt alkioiden siirtojen jälkeen on tuntunut.

Nyt kun itse sattuneesta syystä olen lueskellut just tuommosia "monesko siirto toi plussan ketjuja" niin kyllä moni on saanut sen plussan monen negatiiivisen siirron jälkeenkin ja moni yrittänyt tosi kauankin ennen plussaa, jopa niin kauan et itseäni hirvittää, että jaksaisinko edes niin kauaa.

Mulla alko nyt tämä "seuraava kierto" ja huomenna progyt. Ens viikolla lääkäri soittaa laittaako mulle lähetteen sinne laparoskopiaan.
 
Kaikki 7 jatkoviljeltyä kuoli :'( :'( :headwall: eli ei MITÄÄN pakkaseen....jotenki arvasin. Eipä oikein pysty aatteleen juuri nyt koska jaksais ruveta koko hommaan TAAS alusta alkaen. Jotenki vaan tyhjä olo jo valmiiks kun melkein arvaa että ihan samoin niille kahdelle on kumminki käyny. Ja onko tässä mitään järkee enää jos joka kerta käy noin että yks ainoo siirto jollain paskoilla rupuilla ja taas koko hoito oli siinä?! En tiä.. että tätäkö tosiaan 2 vuotta odotin ja nyt se on jo tässä, oli ja meni..
 
Risis :hug: !!! Voi ei! Mutta kuten Aitiliini ja Krokodiili sanoi ni peli ei vielä ole menetetty! Toivotaan oikein kovasti että nyt nämä kaksi on tarranneet kovin lujasti kiinni!
Voin vain kuvitella miten pahalta susta tuntuu!!!

Sarma Tsemppiä ja paljon paljon onnea tälle kierrokselle!!!!

Fifiristä ja Iinestä vielä piinaillaan.. loppuun saakka!!! Toivottavasti on molemmilla hyviä uutisia!
 
Sarma
Risupesä:Voi ei.. :( Mutta ei se peli vielä ole menetetty, onhan tässä ketjussa useampi onnistunu ensimmäisellä siirrolla saamaan plussan!

Napsuneiti:Kiitos tsempityksistä, ei se auta muu kuin aina vaan toivoa seuraavalta kerralta onnistumista.. Ehkä se joku kerta vielä nappaa kiinni..
 
Onnea Napsuneitille ja Jannaliinille!!! :flower: :flower:

Odottavan aika on pitka, odottipa sitten puhelinsoittoa, menkkoja tai laskettua aikaa...
Meilla luomuillaan tama kuukausi ja toivotaan parasta! Ja odotetaan....

Tsemppia kaikille "odottajille"!!! :heart:
 

Yhteistyössä