¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

risis mulla oli tissikipu niin, että punktion ja siirron jälkeen oli aika kipeät, mutta lähinnä nännit. Sitten jännäilyn puolenvälin paikkeilla tai vähän ennen tuli kipeäksi koko rinnat, erityisesti sivuilta, mutta sitten muutama päivä ennen plussaa ne kivut meni pois ja oli enää vaan melko vähän nännit arat. Ajattelin kans silloin että tässäkö se sit oli... Ja napsiksella oli muistaakseni ihan sama, että tissikipu laantui siinä ennen plussaa.

Nyt on taas koko rinnat kipeät, mutta se alkoi vasta eilen, eli tossa oli välissä tollaiset ihmeelliset päivät kun rintakipu oli tosiaan hyvin vähäistä ja oli lähinnä sellaista pientä nännien arkuutta.

Mulla oli myös siirron jälkeen rinnat aika turvonneet (mieskin oikein huomautti siitä), mutta sitten sekin laski ennen plussaa ja plussapäivänä ja pari päivää sen jälkeen oli rinnat oikeastaan tosi pienet. Todella outoa. Nyt on taas alkanut turvota.

Mun veikkaus tuosta tissikivusta on se, että pregnyl tekee sen tuossa ihan alussa - pregnylhän vaikuttaa elimistössä aika monta päivää. Ja pregnyl kun aiheuttaa moninkertaisen ovulaation, niin luonnollisesti tekee usein myös tissikivun (pieni tissikipuhan on usein ovulaation yhteydessä). Sitten kun sen vaikutus alkaa mennä pois, niin rintakipukin ketkeksi vähän laantuu (siis vaikka olisi raskaana), kunnes sitten taas raskauden takia alkaa voimistua.

Tää olisi mun veikkaus, eli en sanoisi että tota rintakipua kannattaa nyt seurata kovin tarkkaan. Ja risis kulta, kyllä ne sun solut on ihan varmasti vielä hyviä. IVF:ssä on se juttu, että kaikille ei sovi kaikenlainen stimulointi, ja sulla on voinut olla joko väärät, sulle sopimattomat lääkkeet (vaikuttaen laatuun) tai sitten liian aikainen irroitus (vaikuttaen kypsyyteen). Ja vaikka näin olisi käynyt, niin silti on todennäköistä, että siinä lastissa oli ne muutama hyvää ja kypsää, ja lääkärit kyllä osaavat valita ne oikeat sieltä joukosta. Eli pysy nyt vaan positiivisena, sulla on kaikki mahdollisuudet onnistua!! :heart:

Tsemppiä myös aitiliini ja dreamer piinailuun. Ja aitiliini toi hiljaisuus voi olla ihan yhtä hyvä oire kuin mikä tahansa...

Teillä on siis kaikilla nyt testi tällä tulevalla viikolla? Viime viikonlopusta muistan, että nämä pari päivää ennen testiä oli kyllä todella tuskaista odotusta, ja epätietoisuus ja ristiriitaiset tuntemukset kalvoi mieltä. Pidän teille isosti peukkuja, toivotaan vielä isoa plussa-aaltoa!
 
Jannaliini :flower: eli toivoa voi sittenkin vielä olla, löysätisseilläkin :LOL: mulla tais tulla nänniarkuus jo menopurin loppupäivinä, ennen pregnyliä, ja voihan se tosiaan olla nyt niin että sen vaikutus alkaa olla ohi, kun tasan 2 viikkoo sitten sen pistin.
Suunnittelin että koitan malttaa testata vasta sillon perjantaiaamuna, ennen lugenlaittoo että tietää sitten tarviiko niitä tahmapalleroita tunkee enää.

Duffy Mietin kans sitäkin että onko se vika nyt juuri mun soluissa vai myös siittiöissä, ja pitäskö ensin kokeilla vielä jollain muilla siittiöillä ainakin kerran jos niin pitkälle joutuu.. mutta katotaan nyt ensin yhdessä nää julkisen tarjoomat hoidot, ei kai sitä sen kauemmas vielä kannata vatvoo.
 
risis, onko muuten julkisella tarjolla lahjsoluja? Jostaki joskus lukenu, ettei ainakaan kaikissa paikoissa oo. Mutta tietty kannattaa eka kattoa kaikki muut vaihtoehdot läpi. Mun täytyyki kysyä siltä lääkäriltä huomenna, että onko tällanen kato hedelmöityksessä normaalia. Toisaalta, jos ei ois yhtään hedelmöittyny, niin sillon kai oltas suoraan jatkettu lahjotetuilla, mut eiköhän me tällä hoidolla jatketa :)
 
Joo, samaa vois olla mun ihan aiheellista kysyä perjantaina kun kuitenkin joudun sinne soittaan.. vaikka tuskinpa se hoitaja taaskaan osaa mitään siihen sanoo ja lääkäreille on vaikee saada ihan pikkusyistä (?) mitään soittoaikoja..
Kyllä luulisin että ainakin Taysilla vois olla lahjasolujakin (yhteinen labra Ovumian kanssa), mutta eipä niitä varmaan kovin helpolla saa.. epäilisin ettei muuten kun aivan toivottomissa tapauksissa kun omat ei hedelmöity mitenkään tai soluja ei oo lainkaan.
 
Sunnuntai-vuodatusta:
Just lapsiperhe lähti viikonloppuvierailulta. Hohhoijjaa. Olen tosi väsynyt tähän touhuun. Tänään romahti viimisetkin toivonrippeet, kun vuoto muuttui ihan kunnolla veriseksi. Johan tässä on taas tiputeltukin pari päivää. Aluksi jaksoin vielä toivoa, kun vuoto oli niukkaa ja jotenkin oudon kuivaa. Aamulla vessassa huokailin alushousuilleni, samalla kuunnellen oven takaa kuuluvaa vieraiden lässytystä heidän vauvalleen. Ajattelin, että oisinpa voinu vetää itseni vessanpöntöstä alas ja häipyä vähäksi aikaa maisemista.
Se on kyllä jännä juttu, että välillä tuntuu, että elämä oikein kääntämällä kääntää veistä haavassa.
Tuntuu, että tää on tätä samaa vuodesta toiseen. Muistan, kun viime vuonnakin näihin aikoihin yritin ryhdistäytyä ja ajatella positiivisesti tulevaa syksyä kohden. "Päivä kerrallaan" jne. Tuntuu vaan, että tää toistaa aina itseään, prkl!!!
Tiedän, että parin päivän päästä jaksan taas paremmin tän homman kanssa. Mutta silloin, kun rysähtää, niin silloin on mun mielestä ihan täysi oikeus "kiukutella" itsensä kanssa. Pahoittelen, ketjulaiset, että saatte tässä nyt osan kiukustani! :headwall:
Olen silti äärettömän iloinen siitä, että olen löytänyt tän ketjun ja saanut myötäkulkea teidän poluillanne.
Hienoa, että jotkut ovat plussanneet! :flower:
Yritän siirtää ajatukset taas seuraaviin kiertoihin. Huomenna teen muodollisuuden vuoksi sen kotitestin, niin pääsen siitäkin pakkauksesta eroon ja saan pisteen tälle hoitokerralle.
Voi kunpa saisin voimia elää katkeroitumatta!!! Tälläsinä vuodon "juhlapäivinä" sitä vaan on niin pohjilla, niinku tiedätte.
Just laitoin pyykkikoneeseen vierasperheen vauvan puklaaman viltin. Sunnuntain siivoukset ja henkinen tsemppaus alkavaa työviikkoa kohden.
Kukakohan töissä huomenna kysyy: "Onks sulla muuten lapsia?" :ashamed:
 
Sarma
Uskallanko: Nuo on kuule mullekin NIIN tuttuja tuntemuksia.. Viime vuonna tähän aikaan olin täysin toivoa täynnä ku oli ensimmäinen aika varattuna lapsettomuusklinikalle, tuntui, et kyllä se sitä myöten sitten nappaa.. Vuoden alussa olin yhä täynnä toivoa ja uskoin, että tämä vuosi tuo plussan tullessaan ivf:n myötä.. Tällä hetkellä olen välillä toiveikas, välillä mietin minkälaista elämä tulisi olemaan ilman lapsia ja toivon, ettei musta tule katkeraa ämmää joka ei osaa nauttia elämästään jos tämä päättyy pahimmalla mahdollisella tavalla..

Jokatapauksessa tää homma taitaa olla aikamoinen sitkeyslaji, pitää vaan yrittää uskoa ja toivoa, lopputulosta kun ei tiedä.. Tsemppiä..! :hug:
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu

Testaajat, pvm


elyise.......................................ivf...............?.?.
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........3.9.
aitiliini83...............VL..............2.icsi............9.9.
Duffy.....................VL..............icsi (l)..........?.?.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)
Sarma....................VL.............pas
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)
Iines-74..................................ivf
fifiris....................Fertinova.....1.ivf
Uskallanko..........Fertinova.....1.ivf
sooda....................................2.ivf
risupesä................Tays..........ivf (p)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.
napsuneiti........Naistenkl........ivf (p)..........25.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
AnniElmeri...........Fertinova.....3.ivf.............27.8.


*Noniin, vahingossa muokkasin tän kun piti lainata seuraavalle sivulle....hävitin ne lopputekstit tästä.. mutta hyvä että mm. Uskallanko kerkesit nähdä ne! :)
 
Laitan tämän saman kysymyksen tähänkin pinoon...
Onko ihan normaali oire punktion jälkeen, että makoillessa olo on ihan ok, mut sit jos käy vaikkapa kaupassa niin maha turpoaa ja tulee kipujakin. Ei pahoja kipuja, mutta kipuja kuitenki?!? Rauhottuivat kyllä heti ku pääsin vaakatasoon taas. Mä pelkään ihan hulluna sitä hyperiä :/
 
Negatiivinen.
Mä niin luulin että nyt olisi tärpännyt, kuukautiskivun tapaiset oireet olivat erilaiset kuin aikaisemmin. Mä luulin tosissani että tänään tulisi plussa.
Tunnin päästä testistä alkoi vuoto. Aina ennen sekin on kestänyt 3-5 pvää viimesestä lääkkeestä. Huomenna vasta olisi virallinen testipäivä.
 
Uskallanko ja sooda :'( :hug: :hug:

Mulla menee vieläkin samaa rataa, välillä vihloo alaselkää ja nyt ollu mahassakin sellasia nipistyksiä.. ehkä noi luget vaan pitää pahemmat menkkaoireet poissa :( istuessa on parempi avata housuista nappi että ois mukavampi olo vaikkei maha oo silminnähden mitenkään turvonnu. Paras asento on vaakasuorassa.
 
napsis Koitan kestää joo.. saa säilyttää sen toivon viimeseen saakka :p mutta heti perjantaina aamulla kun herään niin hoidan homman pois päiväjärjestyksestä. Toisaalta, jos mitään ei oo elossa siellä enää ni toivos melkein että tulis sit kunnolla menkkaoireita jo hyvissä ajoin niin ehtis varautuun siihen negaan paremmin eikä ois niin paha tiputus..
 
8-solunen on siis hyvä? Meidän lääkäri ei kertonu juurikaan sen laadusta, sano vaan, että se 5-solunen on 3-luokkaa ja että on todennäkösesti jakautumisvaiheessa. Mä luulin, että 3vrk viljely ois huonompi ku 2vrk:n mut ei se vissiin ookkaan niin?

risikselle tsempitykset!!
 
Duffy Mulla oli 2 päiväsiä ja 4 solusia.. olikohan nekin sitten 3-luokkaa? Muistaakseni oon lukenu että jollekin ois siirretty jopa 2-solusiakin, saatan kyllä muistaa väärinkin. Mullekin taidettiin sanoo että 4-soluset on ihan hyviä.. jotenkin vois ajatella että mitä useempisolunen, sitä elinkykysemmältä vaikuttaa? =)

Sinne kans b :) d
 
^^ hyviä solujahan on sellaiset jotka on jakautunut "oikealla" nopeudella. Eli 2 pvn ikäinen pitäis olla 4-soluinen ja 3 pvn ikäinen 8-soluinen. Jos alkio on hitaammin tai nopeammin jakautunut, se ei ole niin hyvä.. olen ymmärtänyt.

Pahoittelut Uskallanko ja Sooda. :(
 
Mihin meidän plussa-aalto nyt hävis?? Halauksia neganneille :hug: Plussia on vielä pakko tulla lisää, nyt tsemppiä risis, duffy ja muut!

Mun klinikalla mielellään viljellään aina kolmipäiväiseksi (8-soluinen), koska kaksipäiväinen (4-soluinen) saattaa joskus näyttää hyvälle mutta ei sitten jatkaakaan enää kolmanteen päivään. Sen takia mielellään viljelevät 3 pv, että löydetään ne hyvät. Riski siinä on se, että eivät kestä kolmeenpäivään mutta kohdussa olisivatkin jostain syystä kestäneet.
 
Kiitti dreamer ja Jannaliini selvennyksestä :)

Vitsi ku ei oikein pysty olemaan ajattelematta tätä asiaa, ärsyttävää! Olis kiva vaan elää normaalisti ja sit parin viikon päästä tajuta että hups, mun pitiki testata, mutta ei, meikä se aattelee vähän väliä, että onkohan tuolla joku jne.
 

Yhteistyössä