¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Joo, pitkä kaava oli, ja niin on varmaan jatkossakin kun oon ajatellu nyt ensin hyödyntää julkisen tarjoomat hoidot. Kyllä niitä lyhyitä kai julkisellakin tehdään mutta tällä mun tuurilla sekin keskeytyis kun punktio osuis viikonlopulle.. voihan sitäkin kysyä. On mulla nyt kuitenkin melko säännölliset kierrot. Muutenhan mulle oiskin tehty lyhyt jos oisin voinu pitää e-pillereillä kierrot tasasina.

Olihan tää vasta eka hoito, ja olin varautunukin siihen että tuskinpa ihan ekalla siirrolla tärppää, mutta melkeinpä pahempaa ja mitä ei edes tullu ajatelleeks oli se ettei mitään muuta siirtoo tullukaan! Rankaks menee jos joka siirtoon tarvii aina koko hoidon alusta alkaen.. :| eikä mahdollisuuksiakaan pääse kertyyn turhan montaa.
 
lohtuhalit sinulle Risupesä. Olin ite just samassa tilanteessa helmikuussa. Syksyllä tehtiin eka ivf, josta jäi muistaakseni 8 alkiota pakkaseen, ja lähes kaikki niistä oli top-luokan alkioita. YKsi top siis siirrettiin. Nega paukahti ja pettymyksen kesti, kun olin ihan varma että pas siirtoja päästään tekemään monta. Helmikuussa sitten niitä sulatettiin ja yksikään ei selvinny. Mitään kunnon selitystä ei tullut, kuin että keskimäärin 50% alkioista selviää ja jatkoviljelyksen jälkeen vain noin 20%. Eli on ihan tuurissaan nuo pasit. Puoli vuotta tuosta suunnitellusta pasista ja koko rumba nyt taaas käynnissä. Pitkä kaava. Että kyllä ymmärrän tuon tunteen ja tämän toivottomuuden tunteen. Ei paljon uskoa ole hoidon onnistumiseen.

Mutta se, joka mietityttää nyt, kun kysyin lääkäriltä hoitojen korvattavuudesta, siis julkisella puolella, niin sanoi, että ei ole mitään maksimimäärää, ei siis mitään kolmea kertaa vaan voidaan tehdä ivf hoitoja enemmänkin. Että sitä hoitorajaa vasta suunnitellaan, mutta ei ole olemassa. Siis mitä :eek: minä olin kyllä tämän palstan lukeneena kuvitellut ihan toisin, että kolme olisi katto. Vai vaihteleeko sekin kaupungittain?
 
pohtijatar Niinhän se on että suurin usko näihinkin hoitoihin romahti tässä ekassa. Ihan eri mielellä odottaa ja "odottaa" sitä seuraavaa. Ei siitä jaksa oikein innostuakaan samanlailla, pelkää vaan että käy niinkun ennenkin.
Voihan se olla että ne mun 7 näytti alunalkaenkin niin heikoilta ettei ois kestäny pakastusta ja haluttiin seurata muuttuko yhtään paremmiks. Tai sitten ois käyny niin että niitä ois siirrelty ihan turhaan eikä kuitenkaan ois pystyny korjaan itteensä kohdusaakaan.. ja taas menny puoli vuotta hukkaan turhissa siirroissa.
Oon kuullu että se pakastuksen selviämisprosentti ois 60-70, mutta en tiedä koskeeko se vaan jotain paraslaatusia vai miks on noin erilainen.

Oispa se mahtava uutinen aikoihin jos julkisella saiskin rajattomasti hoitoja! :eek: Noista yksityisen hoidoista mäkin oon ollu siinä käsityksessä että niitä sais vielä 3 korvattavaa, vaikka julkisella ois jo 3 tehty, ja senkin jälkeen saattaa saada jos kela katsoo että niiden jatkamisessa on "järkeä". En tiedä sitten miten lääkekorvausjutut menee, kun oon lukenu että siinäkin tulee jossain vaiheessa raja että joutuu maksaan kaiken (?) ite :( siis en tiedä monenko kerran jälkeen, ja koskeeko vaan sitä vuoden kattoo, vai jo ostovaiheessa ei saa mitään alennusta. Toivottavasti ei ainakaan tota jälkimmäistä..

(muok) eiku jaa... nyt vasta hokasin siis että kysyitkö pohtijatar julkisen lääkäriltä noista yksityisen korvausjutuista, ei siis julkisen hoitorajoista..?
 
pp9 ja niin tekis mieli testaa mut eipä siit mitään hyötyä olis.......miksköhän mulla pistettiin testipäiväks noin myöhää ku pp14. aina enne ollut pp12..... onks icsi:ssä jotain eroa passiin.....hmmmmm....
uskaltaiskohan testata jo huomen pp10....entä jos on liian varhain ja näyttää negaa ni sit en enää usko plussaan :D kyl tää piinailu on vaikeeta....

noista korvaus jutuista.....ni kummassa se hoitokatto on se rajaton määrä, julkisessa vai kunnallisessa? eli sit melkein kantsis mennä yksityiseen jonoon ku tulee se 3 kertaa täytee.....mut voiks toi olla tosiaan noin hassusti?
 
heissuli,

mä oon käsittänyt niin että ne 3hoitoa korvataan automaattisesti ja sitten sen jälkeen kela korvaa harkinnanvaraisesti.. hmm.. mitenköhän se oikeesti mahtaa mennä.

Aitiliini mä oon aika usein sortunut testaan liika ajoissa, mut jostain syystä en uskaltanut tässä ivf-kierrossa sitä tehdä. Mut luulen että mulla olis näkyny viiva jo sillon pp10. Mutta eihän se tosiaan vielä välttämättä näy. Hankalaahan se kieltämättä on kun koittaa pähkäillä miten olisi paras tehdä. Tsemppiä!!!!
 
ehkä se tosiaan on niin kuin Napsuneiti sanoo, että kolme korvataan automaattisesti ja jos lääkärin mielestä on kannattavaa jatkaa hoitoja, kela korvaa ja tekeekö sitte lääkärit jonkun paperin siitä. Ehkä kolme kertaa yleensä sitte tuottaa jo toivotun tuloksen, toivon kovasti niin.
 
Huomenta!
Mä sit sorruin testaamaan aamulla ja pp10 menossa. Näin unta et olin raskaana ja heräsin siihen amausta ja oli sit pakko mennä tekee se testi! Plussa tuli....tosin haamuplussa mutta selvä semmonen! =)
toivotaan nyt et ei olis vielä jotakin lääkkeistä aiheutuvaa väärää plussaa tai si t entä jos se onkin kiinnittynyt johonkin ihan muualle ku kohtuun........
 
Kyllä täältä uskaltaa jo onnitella äitiliiniä! pp10 jos on selvä haamu, niin se on kyllä positiivinen!
Tervetuloa jatkoille tuonne +-pinoon. Ja nekin, jotka jatkoilee syksyn hoitopinossa - teille pidetään paikkaa myös! :heart:

-Bee
 
Palailin eilen lomalta ja täällä oli hyviä ja huonoja uutisia odottamassa..

Risis :hug:
Oon tosi pahoillani!!!! Toivottavasti ette joutuis jonottaa pitkään uutta hoitoa.. :( Samoin Uskallanko ja Sooda isot pahoittelut negasta..

Toivottavasti turistaan taas syksypinossa ja saadaan kaikki onnelliset päätökset hoitoihin!

Ja Aitiliinille paljon onnea plussasta! Ihanaa että onnistumisiakin tulee.. :flower:

Mä en oo jaksanut tikutella ovista tai mitään.. usko luomuihmeeseen ei oo kovin korkeella, enkä oo ees varma tuleeko ovista IVF:n jälkeisessä kierrossa. Ollaan kuitenkin sekstailtu ihan huvikseen, joten kaikki mahdollista. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Mä en oo jaksanut tikutella ovista tai mitään.. usko luomuihmeeseen ei oo kovin korkeella, enkä oo ees varma tuleeko ovista IVF:n jälkeisessä kierrossa. Ollaan kuitenkin sekstailtu ihan huvikseen, joten kaikki mahdollista. =)


HEH - toi sai hymyn mun naamalle... :LOL: :saint:

kyllä se sekstailu ilman mitään raskautumis-paineita on vaan hienoa! (meillä on sekstailut ollu jäissä jo 2 viikkoa kohta... mies varmaan pelkää, että mahdolliselle alkiolle tapahtuis jotain, kun ei oo yritänyt lähennellä... :whistle: ...mä kyllä tänään vähän lähentelin... :D )
 
Dreamer, niimpä! =) On ihan eri asia pupuilla huvikseen kun oviksen aikoihin.. Kello kädessä rakastelussa vaan ei oo sellasta kipinää.. :LOL: Ja meillä oli myös siirron jälkeen 2 viikon tauko kun pelkäsin kans että siitä olisi jotain haittaa alkiolle, joten oli kiva nyt lomalla sekstailla ilman pelkoja alkion irtoamisesta ja ilman ovis taka-ajatuksia.. :whistle:
 
Heippa, pääsin pitkästä aikaa koneen ääreen. Surullisia uutisia taas ollut monilla, kovasti lohtuhalauksia neganneille, fifiris ja uskallanko ja sooda ja risupesä... Eipä ole omat uutiseni sen parempia, tuhruvuoto alkoi viime ke iltana, itkeskelin itseni uneen ja to aamuna testasin varmistukseksi vielä tylyn selvän miinuksen.

Kolme ICSI-hoitoa takana ja joka kerta ollut siinä ja siinä päästäänkö edes siirtoon asti, pakkanen ikityhjä. Kato käy aina hedelmöittymisessä ja jakautumisessa, vaikka munasoluja on saatu hyvinkin. Meidän yritykset saada lapsi omilla soluilla olivat nyt sitten tässä, ei taida olla mitään mieltä hakata päätä enää enempää seinään. Tuntuu vaan niin pahalta luopua ja siirtyä eteenpäin, varsinkin kun ihan pieni onnistumisen mahdollisuus olisi kuitenkin olemassa. Pitäisi jaksaa olla surunsa keskellä myös tukena toiselle, välillä tahtoo unohtua että rakkaalla voi olla vielä vaikeampaa vaikka pitääkin tunteensa enemmän sisällään.

Lahjasiittiöt on meillä ajatuksissa seuraavaksi, sitten kun tästä surusta ja katkeruudesta joskus päästään yli. Kovasti olisi mielessä kysymyksiä asiaan liittyen, pitää varmaan etsiä täältä joku sopiva ketju, jollei teistä jollain ole tarkempaa tietoa lahjasoluhoidoista?

Anteeksi vuodatus ja kovasti voimia ja lapsionnea kaikille! Erityisesti Duffylle olen täällä taustalla pitämässä peukkuja, teillä kun on kanssa siittiöt ollut niin vähissä. Vaan onneksi meitä parempi onni hedelmöittymisessä kuitenkin!

Niin ja vielä isot onnittelut Äitiliinille plussasta, ja kaikkea hyvää jatkossakin!
 
Onnea aitiliinille! Kiva että saatiin vielä loppumetreillä tähänkin porukkaan onnistuneita. Jospa vielä Duffykin pääsisi parempiin joukkoihin.. =) elyise..?

Ronja :'( :hug: :hug: vähän samansuuntasia toivottomuuden ajatuksia täälläkin.. ja hirveetä pelkoo että jatkossa käy samoin kun tässä ekassakin :( mullakin on käyny mielessä jo lahjasolut, mutta täytyy rämpiä läpi ensin nää julkiset ja miettiä sitten lisää. Tai siis toivottavasti ei tarvi sitten enää miettiä..

Tänään tuli polilta postia että käynti ensviikolla. 3 kuukauden lamautuskuuri ois taas edessä, tällä kertaa kovemmilla aineilla kun viimeks, kerran kuussa laitettava piikki, Procren Depot tms. Kauanpa sain tästä luomuolosta nauttiakin :/ Uus hoito sitten joskus tammikuulla. Aika menee nopeesti, sen tiedän, pelottavankin nopeesti.. enemmänkin kammottaa, tuleeko jatkossa edes solujakaan paljo mitään sellasen sammutuksen jälkeen, ja mitä hyötyä tästä voi olla. No, kaipa ne tietää mitä tekee, kuulema mun tapauksessa tää on jotain mitä on nyt "pakko" kokeilla.. en tiedä kuvittelenko, mutta onko tossakin vähä niinkun 'viimeset oljenkorret' -sävy..niin huolestuttavan surkee tapaus ettei muutakaan enää keksitä...
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

viiva......................................ivf/1.pas........?
turilainen.................................ivf.............vko39

Testaajat, pvm


elyise.......................................ivf...............?.?.
Duffy.....................VL..............icsi (l)..........?.?.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)
Sarma....................VL.............pas
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)
Iines-74..................................ivf
fifiris....................Fertinova.....1.ivf
Uskallanko..........Fertinova.....1.ivf
sooda....................................2.ivf
risupesä................Tays..........ivf (p)
Ronja80................VL............3.icsi (l)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.
napsuneiti........Naistenkl........ivf (p)..........25.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
AnniElmeri...........Fertinova.....3.ivf.............27.8.
aitiliini83...............VL..............2.icsi............9.9.

 

Yhteistyössä