¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

dreamer, heh ei se mitään. En tosin usko, että on kiinnittymisestä ku mulla on olul tätä jomotusta jo useamma päivän. Luulen, että oikealla puolella on edelleen sitä nestettä munarakkuloissa. Mun äiti sano, että joskus ku hällä ollu kysta niin on se kipu on säteilly reiteen. En usko, että mulla kystaa ku kipu ei oo sillai paha, mut nestettä varmasti vielä on. Ja huomenna pitäs mennä tekemään 9 tunnin iltavuoro :/ No, ei kai se auta ku lähteä kesken päivän jos alkaa vihlomaan kunnolla.
 
Ankee olotila ja mieliala alkaa olla täällä. Tänään tuli sitte jo lugevalumisen mukana sellasta hailakkaa rusehtavaa...kai tää alkaa olla tässä tää hoito. Kyllä on sellasta menkkaoloo että eipä taida olla enää epäilystä.. varsinaisia kipuja nyt ei oo niinkään ollu eilisestä lähtien mutta muuten just sellanen "väsyny/romahtava" olo alamahassa, että sen melkein tuntee kuinka se limakalvo alkaa rappeutua. Mulla kuitenkin usein normaalistikin tulee päivän pari sellanen seesteinen/kivuton jakso ennen kun kouristukset iskee sitten todenteolla. Niin monesti sitä on erehtyny tyhmyyksissään kuvitteleen ja toivoon vielä jotain siinä vaiheessa ja se on ollu vaan "tyyntä myrskyn edellä". Tissitkään ei oo oikeestaan enää yhtään kipeet.

Mitähän jos nyt tekisin sen negan ja soittasin polille niin antasko jo luvan lopettaa noi luget? Vai käskiskö kuitenki jatkaa vaan vielä perjantaille, vai miks määrää vasta niin myöhälle sen?! Luulis nyt melkein että näissä siirroissa se vois olla aiemminkin kun alkio on jo jonkun ikänen kun laitetaan sinne kohtuun? Tuntuu jotenki ihan turhalta jo tunkee niitä pallukoita ja siirtää menkkoja ku kuitenki on alkamassa :'( jotenka omalla kohdalla en oikein jaksa uskoo että noita oireita muuten tulis tai mihkään valekuukautisiin tms.

Ei tää nyt muuten niin pahaa ois mutta ehkä vielä suurempi pettymys oli tää koko hoito, kun niille lopuille kävi miten kävi.. ja tietää että mikään ei taas etene mihkään varmaan koko loppuvuonna ja taas menee peukaloita pyöritellessä muutama kuukausi! Kai sitä oli tuudittautunu johki illuusioon että joulun aikoihin ainakin vois jo paksusti.. mutta ettei saatu koko tänäkään vuonna raskautta edes alulle!! Ja taas pitäs koittaa unohtaa kaikki tää paska siks aikaa.. joo, "helpompi" homma. Varsinki kun tänäänki aamulla ensimmäinen näky kun katto ulos ikkunasta oli tietysti pallomaha ja toinen lykki vaunuja,.. PRKL!! :headwall: ei saa edes kotonakaan olla rauhassa..
 
risupesä: :hug: jos kuitenkin koittaisit jaksaa sinne p erjantaihin ni sit saisit ainakin todellisen varmuuden....... ja eks lugetki voi aiheuttaa ärsytystä.... oisko se ruskea vuoto sitä?! toivotaan......

Kamalaa tää piinailu.... tänään pp7 menossa ja mullakin alkaa nappailee tuolal alamasussa sillee menkkamaisesti joten eipä täälläkään tainnut tärpätä..... päänsärkyäkin oli tossa ja kesti muutaman päivän ja yleensäkkin tosi harvoin kärsin pääsäryistä.
Kauankohan ne ICSI:in lääkkeet voi aiheuttaa sen väärän tuloksen testissä? Tietääkö kukaan? Mun tekis mieli testata jo pp10...... kerran aiemmin sain sillon jo plussan mutta se oli PASS:issa.
oishan siinä jo vikasta lääkepiikistä kaks viikkoa. B)
 
aitiliini, niin, kaipa se ois vaan jaksettava viedä kunnolla hoito (katkeraan) loppuun saakka. Koitettava keräillä vielä niitä viimesiä toivonrippeitä jne..

Eiks se ollu niin että riippuen kumpi määrä pregnyliä on laitettu, 5 vai 10 tuhatta niin vaikutukset on 10 tai 14 päivää..?

(muok) Nyt on ollu jo ihan kunnollisia kohtusärkyjä ja tulee jo punasta vertakin. Taidan siirtää testin jo huomisaamulle ja soitan sitten polilta sen luvan ettei tarvi enää käyttää turhaan lugeja.
 
Risupesä voi kun kurjia kuulumisia sulla oli!!! :hug: :hug: :hug: Mä pidän kuitenkin peukkuja pystyssä kunnes kaikki on ihan varmaa. En voi kun toivotella jaksamisia!

aitiliini mä luulen että mulla olis plussa näkynyt jo pp10, koska sillon pp12 näkyi ihan selvästi parin tunnin päiväpisusta. Joten peukut on pystyssä, jospa sieltä saatais plussa ;))

duffy koita pärjäillä iltavuorossa! Siihen jomotteluun ja kipuun varmaan auttaa lepo ja paljon juominen. Ei varmaan tosiaan kannata yhtään liikoja rehkiä!

Tsemppiä kaikille toivottelee Napsis!
 
Voi risis :hug: Miksi tämä huonojen uutisten aalto nyt tuli, kun lähti niinkin lupaavasti käyntiin. Nyt tulin taikomaan tänne plussa-aallon takaisin: hokkus pokkus plussa tule, eikä negoja enää täällä kukaan sure! :heart:
 
Täälläkin on nyt reissusta palailtu, niin tulin lukemaan kuulumisia ja pahoittelemaan kovasti neganneita! :hug: Kuitenkin on semmonen kutina, että tämän vuoden puolella plussia vielä rapisisi tuonne meidän ketjun jatkoksi!

Risiksen vuoto on kieltämättä ikävää, mutta aina on toivoa, varsinkin kun on kaksi alkiota siirretty. AIna on muistettava, että jos sieltä jotakin vuotaisikin pois niin toinen voi olla vielä paikoillaan sen takia tiedän yhden tapauksen, joka ei saanut tuossa tilanteessa lupaa lopettaa lugeja ennen veritestin tekoa.

Toivoopi Bee
 
Ihan samanlainen nega kun aina ennenkin, ei mitään näy vaikka kuinka tihrustais. Tuskin on edes mitään kiinnittymisyritystä ollukaan, kai ne on kuollu samantien kun laitettu sinne mun tappajakohtuun :'( pitäs vaan uskoo niitä jomotuksia mitä jo niin hyvissä ajoin on, valejomotuksia ja -vuotoja tulee VAIN muille.
Ei saatu sitte tänäkään vuonna raskautta edes alullekaan :'( montakohan kertaa tätä paskaa enää jaksaa.....kammolla lähinnä odotan seuraavaa hoitoo, siinähän voi käydä vielä huonommin, ei ainuttakaan siirtoo...toisaalta mitä se lohduttaa vaikka ois 10 siirtoo jos lopputulos on aina yhtä verinen.

TYHJÄ OLO vaan on eikä mikään tunnu oikein miltään :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

viiva......................................ivf/1.pas........?
turilainen.................................ivf.............vko39

Testaajat, pvm


elyise.......................................ivf...............?.?.
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........3.9.
aitiliini83...............VL..............2.icsi............9.9.
Duffy.....................VL..............icsi (l)..........?.?.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)
Sarma....................VL.............pas
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)
Iines-74..................................ivf
fifiris....................Fertinova.....1.ivf
Uskallanko..........Fertinova.....1.ivf
sooda....................................2.ivf
risupesä................Tays..........ivf (p)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.
napsuneiti........Naistenkl........ivf (p)..........25.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
AnniElmeri...........Fertinova.....3.ivf.............27.8.
 
aitiliini ja Rouva B :flower:
Oon koittanu soittaa polille mutta ei oo paikalla vasta kun iltapäivällä.. en usko että julkisella ehtii enää toiseen hoitoon tän vuoden puolella. Kyllä siinä kai yleensä 4-5kk menee jonotellessa. Kun pääsis edes sunnitteluun ennen vuodenvaihdetta ja jos kirjottas reseptit niin vois hyödyntää lääkekattoo...
 
Risis: No toivottavasti ei olisi enää niin pitkät jonot. Kesän jonot ymmärrän kyllä, mutta loppuvuodesta ne yleensä helpottaa. Kerro sitten mitä sieltä sanottiin! Pitääpäs ihan muistella että kuinka monta välikiertoa ne yksityiselläkin kehoittaa pitämään kahden IVF:n välillä...? Tietääkö joku?

-Bee
 
Polilla käyty ja ensi tiistaina alkais pistelyt. Viikolla 39 olis sitten punktio et viel olis kolme viikkoa odottelua ja ihmettelyä
=)
jännittää aikas lailla mitä tuleman pitää mut tuulta päin :)
Tsemppiä ja jaksamisia kaikille ja pidän peukut ja varpaat pystys et plussia alkais ropiseen :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
aitiliini ja Rouva B :flower:
Oon koittanu soittaa polille mutta ei oo paikalla vasta kun iltapäivällä.. en usko että julkisella ehtii enää toiseen hoitoon tän vuoden puolella. Kyllä siinä kai yleensä 4-5kk menee jonotellessa. Kun pääsis edes sunnitteluun ennen vuodenvaihdetta ja jos kirjottas reseptit niin vois hyödyntää lääkekattoo...
Minä yritin saada kans reseptit tänä vuonna uutta hoitoa varten tuon lääkekaton vuoksi. Viime viikolla soitin ja ilmoitin itseni jonoon, mutta hoitaja sanoi ettei reseptejä voi kirjoittaa ennen kuin hoito on suunniteltu ja sen ne taitaa tehdä ensi vuoden alkupuolella. Kiva, kun on pitkät jonot, niin lääkekatosta en oo saanu hyötyä kertaakaan. No, kymmenen euron pregnylin sain hintaan 1,50? !
 
Joo, vihdoin pääsin läpi sinne polille.. kyllä suunnittelu aika tulee varmaankin tän vuoden puolella mutta siitä menee vielä 1,5-2kk ennen hoitoo. "Hienoa"..

Koitin kysellä niistä alkioistakin, niitä kuulema jatkoviljellään siks että ois vahvempia pakastimeen laitettaessa ja kestäis paremmin sulatuksen, mutta ei osannu sanoo monenko päivän ikäsenä lopetti kehtiyksensä. Kyllä jäi jotenkin sellanen tunne että ois pitäny pakastaa vaan heti että ois ollu paremmat mahdollisuudet :headwall: no, ainakin nyt tietää miten niille käy jos aletaan jatkoviljeleen :( että eikö kannattas kokeilla tehdä toisin enskerralla..

(muok) turilainen :wave: lisäsin sut listaan mutta kun tää kesäketju on jo kuihtumassa unholaan, niin kannattaa varmaan liittyä (myös) tuonne Syksyn ketjuun, niin saat enemmän samoissa vaiheissa menevien seuraa! =)
 
Risis: Sinänsä ihan positiivinen juttu tuo, että 1.5-2kk päästä jo uusi suunnitelma! Se on nimittäin sama oikeastaan kuin yksityisellä, koska ainakin yksi kierto siinä jätetään väliin ennenkuin olisi uuden hoidon suunnittelukäynti. Sikäli siis pääset julkisilla tekemään ihan samalla tahdilla ton mitä yksityisellä. Sä voi ihan hyvinkin olla Risis raskaana tänä vuonna!

Voi hitsi, meillä ois pakkasessa paljon noita alkioita. Jos joku oikeasti sattuu Helsingin seudulta tarvitsemaan, niin täältä saisi valmiin pakkauksen! Ei tarttee sit kuin siirtää alkiot ilman mitään jarrutuksia, solujen kasvatuksia ja -punktioita.

-Bee

MUOKS! Ai nyt vasta hiffasin, että eivät antaneet siis tarkkaa aikaa sille suunnittelukäynnille! Voisitkohan vielä soittaa ja ilmottaa, että jos tulee peruutuksia niin soittavat sulle, että pääsisit aiemmin?
 
Täällä kaikki menkka oireet ilmassa... ärtyisyys, hikoilu ja finnit puhkee naamaan :/
Vieläkin mulla vasenpuoli alavatsasta kipeä aina välillä....... mikähän tossa on..... mul on ollut jo monta vuotta toi puoli jotenkin kipeen tuntunen enempi tai vähempi ja yleensä raskaus aikana pahempi mutta kuitesekaan ultrissa ei oo mitään siellä näkynyt! Kun en ole raskaana ni kipu tulee vaan joskus kun yritän esim nousta sängystä ni se tuntuu kuin nyrjähtäis ja sit iskee kova kipu ja kestää tosi vaan hetken.... outoa.....

Lugeista: Huomasin just et reseptillä on lugeja määrätty testiin asti ja sit loppuu mikä on mun mielestä tosi outoa kun eikö niitä pitäs sinn ejonnekkin 9. raskausviikolle asti käyttää jos siis tulis positiivinen tulos! Ainakin enne ollut!
Pitää kai soitella uuden reseptin perään jos tulis vahingossa se positiivinen..... enkä kyllä aio maksaa siitä ylimääräistä koska lääkärin olisi se pitänyt laittaa ne luget loppuun asti!

Raskaustestikin tuli matkaan apteekista tänään ja kuumottaa tuolla kaapissa :D
nyt pp8 joten vielä pitäs odotella ainakin vähintään sinne pp10 asti..... yritän toki pitempään :LOL:
 
Mulla loppuu luget kyllä seinään sitten sen 15pv:n jälkeen :(

risikselle iso hali :hug: :hug: Tuntuu niin pahalta sun puolesta. Ite (vielä tässä vaiheessa) oon miettiny, että jos ei raskaus ala tuoresiirrosta, eikä passistakaan niin uudestaan vaan koko juttu läpi! Mutta teilläki vissiin useampi yritys jo niin ei ihmekkään jos mietityttää.

Mä oon kipeä, apua! Kuumetta melkee 38 ja ihan varmasti yöksi nousee. Tietty aloin miettiin, että jos onki possunuha :( Ja vaikka ei oiskaan, niin mitenhän se alkio, jos on vaikka kiinnittynyt, mua vähän pelottaa :(
 
Lugeista, mulla ne loppui plussapäivänä. Kuulemma pas kierroissa sitten eri käytäntö, jotain sellaista se selitti se hoitaja.. Näin mäkin ajattelin että niitä käytetään pidempään, ennen käytetty sinne viikolle 9-12, mut mulla ainakin loppu sillon pp12...

Duffy toivottavasti ei o possunuhaa!!! Ja jospa kuume olisi vain ohimenevää. Onko sulla joku paikka kipeänä? Tsemppiä!!!
 

Yhteistyössä