¤ * ¤ Kesän 2014 plussahaaveilijat ¤ * ¤

¤ Kesän 2014 vauvahaaveilijat ¤





päivitys 8.7. 2014


SalVe....................... 30v....3. Lapsi...kp 29/28-30........
pipiipa.......................20v....1.Lapsi....kp 29/29.............yk1
NeleLiis............................. 2. Lapsi.. Kp 26/31............ 02/13
iloksi.........................31v... 2. Lapsi.. Kp 21/34-42...... 05/14
hambam....................27.....1. Lapsi.....kp 20/28............06/14
Hormonihirviö1 .........19v.... 1. Lapsi... Kp 19/31 ..........06/14
BebeBanbino.............29v... 2. Lapsi....Kp 19/28-39........05/14
HooKoo82..................31v....7.lapsi....kp 9/30..................yk6
smurffiina84.............. 29v.. 4.lapsi.....kp 8/31-35.............05/14
mussukka_93.............21v... 4. Lapsi...Kp 6/22-24....... 05/14
KultaSieni..................28v.. 1. Lapsi...Kp 5/27............. Yk 4
Aisha4..............................4. Lapsi...kp 5/28............ 06/14
miup....................... 25v... 1. Lapsi.. Kp 4/28-33 ........04/14
Sandelma ................33v.... 3.Lapsi... Kp 3/26-30 .........yk3
samour_..................30v.....1. Lapsi.. Kp 2/28-35..........05/14
sporttimimmi................27v...1.lapsi....Kp 2/n.30..........06/14
Jepulis<3..................31v.....3.lapsi....Kp 1/28..............yk6


Taustalla: miree, mymosa, {Anskutin}, mindeyy



piinailijat

pipiipa.....................dpo 12-14
SalVe......................dpo
NeleLiis....................dpo 7
Hormonihirviö1..........dpo 5





plussanneet :heart:

kesäkuu
tibt
sissinen
marita 14
eliaza84
Nutti
Alppis
Pecanpie
Unto-Helmiina

heinäkuu
Aipan äippä

lyhenteiden selitykset:
Kp= kiertopäivä
yk= yrityskierto
ya= yritys alkanut kk/vvvv tai kk/vv

päivitys- ja korjauspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kilpirauhasen kanssa hiukan ongelmia, vajaatoimintaa ja sen oireita on, mut lääkärit nihkeilee noitten thyroksiinien kanssa kun arvot kuulemma ihan hyvät. No tiedän kyllä et ei pitäis tuijottaa pelkkiä arvoja, mut miten noi tk-lääkärit ei sitä tunnu tajuuvan?! Pitäs kai ihan yksityiselle endokrinologille varaa aikaa.. muistelisin et kilpparin vajis voi aiheuttaa kuukautishäiriöitä ja näin ollen vaikeuttaa raskautumista mutta oletin sen menevän niinpäin et kierrot pitenee.. täytyypäs tutkia noita omia koulukirjoja asian tiimoilta.
Tulin kurkkimaan tuolta kolmatta kuumeilevien pinosta ja bongasin tän tekstin =) Mulla on nyt reilun vuoden ollut sellainen tilanne, että oireilen aika ajoin tiettyjä oireita. Pahimmat niistä on hiustenlähtö, palelu ja väsymys. Nyt tuo väsymys taas muistuttelee itsestään ja hiuksia lähtee koko ajan tasaiseen tahtiin. Olen käynyt labroissa ja lääkäreillä eikä syytä löydy, mutta itse olen varma että johtuu kilppareista (tsh syksyllä 0,91 ja loppukeväästä muistaakseni 1,1). Lääkärit eivät suostu enempää tutkimaan. Kertaakaan en ole labraan päässyt kun oireet ollut pahimmillaan ja olenkin miettinyt yksityiselle menemistä noiden tulosten kanssa..

Miten sulla on aiemmat raskaudet ja raskautumiset onnistuneet? Tosiaan aloin vuosi sitten epäillä kilpparia ensimmäisen kerran, kun hiuksia alkoi lähteä tukkoina. Kävin lääkärissä ja poissulkivat ainoastaan aivokasvaimen mahdollisuuden (äidiltä löytyi iso aivokasvain kuoltuaan). Sitten arvot normalisoituivat eikä suostuneet palaamaan asiaan. Loppukeväästä kävin taas uudemman kerran labroissa, kun hiustenlähtö alkoi uudestaan. 2/3 aluperäisestä määrästä lähtenyt ja osa ei kasva enää takaisin. Käskivät vain sopeutua tilanteeseen, kun arvot ovat viiterajojen sisäpuolella :mad:

Kummitätini bongasi viime talvena lehdestä jutun kilpirauhashormonin muunto-ongelmasta ja se sopi itseeni, laukaisevina tekijöinä beetasalpaajan käyttö (propralia migreenin estoon, oireet lieveni kun lopetin lääkityksen) ja tunneperäinen stressireaktio (ero silloisesta miehestä otti koville). Todella harva lääkäri Suomessa lähtee tätä mahdollisuutta edes tutkimaan...|O

Näin jälkeenpäin kun miettii, niin mulla on luultavasti tuota ongelmaa ollut jo ajan takaa. Oireisiin vaan ei ole kiinnittänyt niin huomiota ennen kuin pahenivat totaalisesti. Ennen esikoista äitini kuvaili kuukautisvuotoani kuin olisin vuotanut härän kurkusta. Ilman kipulääkkeitä en selvinnyt. Nykyisin on hyvä, jos edes vuotaa kunnolla paria päivää. Ehkäisyn poisjättämisestä meni 1½ vuotta ennen kuin raskauduin. Toinen raskautuminen onnistuikin paljon helpommin kuin odotimme. Kolmas raskaus alkoi viime vuoden lopulla ehkäisyistä ja oireista huolimatta, mutta meni kesken rv4+5.

Liekö näillä mitään tekemistä keskenään, mutta pohdiskelempa kuitenkin jos tuota yritystä loppuvuonna aloitellaan :confused: :heart:
 
Aipan äippä :flower: ONNEAA! Ihanaa! Toivotaan, että matkalainen pysyy matkassa :)

Täällä tuli vihdoinkin OVISTIKKUUN paksut punaset viivat! JESSSSS! Olin jo vaipua epätoivoon. Epäilen kyllä, että mun kiertopäivien laskeminen on pielessä, koska menkat oli niin erikoiset viimeksi: 5 päivää tiputtelua ja 5 päivää kunnon tulva. Jos nyt laskiskin siitä tulvasta vasta, niin olis kp 15 eikä kp 20. Jännää nähdä tuoko tämä kierto tullessaan matkalaisen vai ei :D

BebeBanbino jospa se sullekin ovis sieltä tulisi! Muakin pelottaa, että täytyy turvautua apujoukkoihin vielä. Oon seurannu monen ystävän ja sukulaisen taistelua lapsettomuuden kanssa. En toivoisi kenellekään sellaista koulua läpi käytäväksi. Tsemppiä kovasti sinulle :)
 
Paljon onnea Aipan äippä! :flower:

Ja suuret halaukset teille, joilla menkat alkoivatkin! :hug:

Mulla nyt kp 6/28 (yk.2). Olen kamppaillut pienen masennuksen kanssa tässä... Ottaa niin kupoliin kun tietää jo etukäteen, että tämä kierto menee harakoille (olen siis matkoilla juuri oviksen aikoihin). Vaikka pitäisi nauttia kesästä!! :headwall:

No, ajattelin tikutella sitä ovista nyt vielä ennen reissua kuitenkin kun noita liuskoja tuolla on. Jospa se olisi epätavallisen aikaisin... Eihän sitä koskaan tiedä.

Kaunista kesää kaikille! :heart:
 
Täällä niin tutun oloinen aamupahoinvointi jatkuu. Hampaita harjatessa yökkäilyä, sit juomaan mukillinen vettä ja taas halaa pönttöä, sit aamupalaks rahkaa, marjoja ja mehukeittoa, helppo oksentaa!:D Töissäkin pari kertaa yökkäilin vielä. Perus aamurituaali...malttaisko vielä odottaa?:) Kyl mul aika varma olo on, mut silti pieni pessimisti nostaa päätään!
 
  • Tykkää
Reactions: Pecanpie
Onnea kaikille plussanneille :heart:
Piinailijoille,kovasti hyvää tuulta ja tsemiä!=)

Oma napaa; taas selvitty ja hyväksytty,että ne menkat sieltä taas alkoi. Tiistai oli kova päivä,sain aamulla kovan itkukohtauksen. Harmitti niin kovin. Vanhin lapseni kävi kysymässä et miksi itken. Isälleen kävi kertomassa,että äidillä on pahamieli ja itkee,eikä me olla tehty mitään :heart::D
Tää ottaa kyllä niin koville. Mutta nyt tänään soitin neuvolaan ja huomenna menen verikokeisiin. Katsotaan ensiksi ne kilpirauhaskokeet ja sitten mietitään jatkoa,kun tulokset tullu. Sori tää vuodatus,mutta kiva kun voi teille purkaa omia tunteitaan.
kp3/28
 
Nyt menossa kp 21, eikä ovisplussaa näy. Lämmöt kertovat samaa tarinaa.

Viikonloppu ollaan reissussa, niin ei voi varmuudeksi edes talletella. Pari päivää on ollut kuivaa sillä saralla, koska mies ei kertakaikkiaan laukea! Että jos se ovis nyt sattuu sitten pe tai varsinkin la, niin voipi sanoa hyvästi tämän kierron osalta. Jos ovis olisi su, niin saa nähdä riittäisikö su-illan talletukset.

Nyt oikeastaan toivon, että ovis tulisi vasta kp 26, niin olisi mahdollisuus raskautua. Kehno aikahan se on, kun myöhään olisi, mutta parempi sekin kuin täysin hukkaan heitetty ovis.

Huomaan, että taas olen alkanut pahoittaa mieleni ja itkeä tirauttanut, kun ovisplussa ei ole suvainnut näyttäytyä, ukko ilmeisesti stressaa niin ei sitten laukea ja kaikki mahdolliset esteet sattuvat juuri sen mahdollisen oviksen kohdalle.

Samalla myös pelottaa, että pco tekee raskautumisesta ilman apuja täysin mahdotonta. Muistan viime syksyn gyneultrassa, että lääkäri ihmetteli hoitajalle kohdun limakalvon ohuutta (muistaakseni vähän reilu 7mm). Ovis oli tuolloin tapahtunut ja nyt kun laskin, niin parin päivän päästä ultrasta mulla alkoi menkat. Että liekkö muutakin ongelmaa mulla kuin pelkkä pco.

Mitähän lääkettä sitä sitten tarjotellaan, jos nyt reilun 3kk päästä joutuu apuja lähteä hakemaan raskautumiseen? Lausuntoon gyne oli kirjoittanut, että "lääkitystä ovulaatiota tukemaan voi miettiä reilun 6 kuukauden yrittämisen jälkeen".

Teroluteilla ja Primolut Norilla viimeksi on kiertojani tasailtu viime vuoden lopulla ja alkuvuodesta. Sen vuoksi kai kierrot pysyttelivätkin alle 34 päivässä vauvan yrittämiseen saakka. Nyt sitten taas kierrot venyy ja paukkuu. Tästä puuttuisikin viime vuoden 15 päivän kierrot lisämausteena.

Mietin että lähtisivätköhän määräämään vaikka tuota Terolutia kiertojen tasaamiseen, vaikka 6kk ei ole tullut yritystä täyteen? Vai pitääkö kiertojen paukkua lähemmäs 50 ennen kuin niitä saa?

Itselläni oli edellisenä vuonna kierrot tosiaan 15 - reilut 50pv sekä tiputteluvuotoja useampana päivänä per kierto, niin Terot sain. Ne piti kesken vaihtaa Primoluteihin, kun menkat kesti yli 2vk (vuosin kuin seula). Itseasiassa noilla Primoilla tuo megapitkä vuoto saatiin loppumaan.

Taitaa alkaa miehellekin valjeta, että paksuksi ei tulla todellakaan aina siitä kerrasta, eikä sadastakaan.

Tässä taas tätä omaa napaa kerrakseen! Oon todella ärsyyntynyt kroppaani, joka toimii miten lystää. Voin taas kuvitella, miten vittuuntunut huomen aamuna olen, eli itkua ja hampaiden kiristystä tiedossa.

Anteeksi, mut pakko kirjoittaa tänne näitä ajatuksia, kun kellekään en voi oikein tällä hetkellä näistä puhella! Mieskin vaan, että eipä sille voi mitään, että mun kroppa ei toimi niin kuin pitäisi - älä sitä murehdi. Helppohan sen on sanoa, kun siemeniään voi laukoa vaikka joka päivä. Kyllä tämä jo naiseuttakin koettelee aikalailla.
 
Se siitä sit taas!!!:'( Menkat alkoi tulvana yöllä! Kauheet kivut, ei tullut klo 5 jälkeen nukuttua ollenkaan! Aamulla oli tosi kuvottava olo, varmaan kivuista oksettia ja meinas jalat lähtee alta! Nyt jo parempi olo, kun otin 1000mg Pamolia. Eli nyt ois sit kp1/28-31. Ja ya 5/13. En pysty vaihtaa noiden väriä, kun on tabletti käytössä.

Seuraava ovis osuu kyllä hyvään saumaan, kun ollaan miehen kanssa kahdestaa Barcelonassa 4yötä!;) Jos siis haluaa positiivisesti ajatella, mut kyllä vähän itkettää. Yhden kierron vielä katson ja sit suuntaan kyllä jo gynelle!:'( Meillä ei kans mies oikeen ymmärrä tätä mun ahdistusta! Ei kai usko, et vois olla mitään häikkää, kun ekat muksut tärppäs niin helposti. Ja niin sanoi lääkärikin vuosi sit, et tuskin on mitään ongelmaa, mut tässä sitä nyt ollaan edelleen!:'(
 
Se tulee, se tulee - Ovis on ovella!! :D

Tänään kp 23 kunnon ovisplussat pc ja rfsu -liuskoihin! Testiviiva molemmissa vahvempi kuin kontrolli!

Oon niin iloinen! Pe aamuna laitettiin herätys aikaisin, niin ehdittiin ennen reissua talletella. Tänään ehkä tallettelua, jos uskaltaa/kehtaa.. Huomenna sit viimeistään, kun kotia päästään.

Jomottelee ajoittain megakovaa vasempaan munasarjaan. Puolen pvn jälkeen alkoi jomottelut välillä hellittäen. Nyt taas jomottaa. Luulempa, että pian poksahtaa!

Tästä sitä päästään lopultakin piinailemaan! :)
 
Jaahas alusta heti jäi pätkä pois.. eli muoks..Uskaltaudumpa minäkin tänne kirjoittelemaan =)

Elikkäs täällä 34v naisimmeinen, esikoinen edellisestä liitosta 11v ja nyt pienokainen olisi haaveissa..

Kierukka poistettiin tuossa 5.6 ja tyhjennysvuoto alkoi 4pv sen jälkeen ja kesti viikon. Nyt pe 11.7 sitten alkoi menkat. Elikkäs kai tämä nyt sitten on yk1 ja kp2/?. En tiedä mikä mahtaa olla kierron pituus, veikkaan 26-30. Ilman ehkäisyä on oltu kierukan poistosta asti, eli yritys alkanut 06/2014.

Saas nähdä milloin nappaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissulivei :wave:

Reissusta palattu ja tänään kp14/28 ja dpo1 joka ikinen päivä puuhailtu miehen kanssa, nyt on kumma jos ei tärppää :D eipähän tartte ehkäsy asioita miettiä jos ei taaskaan onnaa :whistle: vaa mie oon jo hanskat lyönny tiskiin ja luovuttanu lapsen suhteen ja enempi ollaan sekstailtu huvin vuoksi ja ilon kannalta ja ku toi mun mies niin ihanan rakas :heart:

No joo mutta näin on nyt näreet ja meikä häipyy ihailemaan koiruusvauvvaa joka meille tulee kuun lopussa ja samalla käydään kahtoo meille tulevaa kisuvauvvelia :heart:
 
:attn: Mulle voi päivittää kp8/28 yk7/14
Kilpirauhasarvot olivat viitearvojen sisässä,joten niissä ei mitään vikaa. Nyt sain ajan ens maanantaille yleislääkärille,joka katsoo ton alapään. Gynekologille oli pitkät jonot,niin laitto sit omalääkärille. Kai sekin jotain osaa sanoa? Laittaa ainakin lähetteen gynekologille,jos ei muuta..
Kohtaa saa ruveta testaan ovista :)
 
Täällä tikutettu ovis+ 14.7. kp15 oli niin vahva viiva että hyvä kun riitti väriä kontrolliviivaan ja tein kokeilun vuoksi samasta pisusta r-testin niin haamu siihenki tuli kp16 kauheet ovis kivut huh.. Nyt siis kp17/28 ja dpo1 ekan r-testin teen dpo10 eli 25.7.
 

Yhteistyössä