***Kesävauvat 2008***

On kyllä ihana nähdä noita aitoja reaktioita kun kertoo oottavansa vauvaa. Meillä äiti arvas heti, kun olin kuulemma niin huonon näkönen ja laihtunu. Iskä sitte makkarista huuteli, että onks sille jotain kerrottavaa? Pakkohan sillekin oli kertoa, ja huoli paisto sieltä läpi. Harvoin meitin isä tunteita näyttää, mut nyt oli tosissaan huolissaan ja tenttas, ettei mulle vaan voi käydä mitään tässä raskaudessa, kun ed. oli niin vaikea.
 
Ihan omituista mun mielestä :whistle: Onko sulla Lady Di mikä laskettu aika? Mulla 1.6, tulee kyllä varmaan muuttumaan.

Onko muita ketä pois töistä huonon olon vuoksi? Alkaa arveluttamaan, että pitäiskö jaksaa silti olla töissä? Pari kertaa nyt oksentanu, kiertää koko ajan, pyörryttää ja väsyttää :ashamed:
 
Sain varattua neuvola ajan parin viikon päähän.Ihan kädet tärisi kun jännitti sinne soittaa :) Mulla ei tällä hetkellä oo kummosempia oireita,mitä nyt olo on kuin olisi krapula.Eilen tuli oksu pariin kertaan mut johtu varmaan verensokerin laskusta kun tuli huono olo.
Oletteko alannu syömään jotain vitamiineja?Mun varmaan pitäis kun imetän edelleen ja välistä tuntuu että siihen menee kaikki voimat.Eikös se ollu niin että kalaöljyä voi ottaa muttei kalanmaksaöljyä?
Me ollaan vielä ihan hissunkissun tästä kakkosesta,mitä nyt yhdelle ystävälleni oli pakko kertoa kun piti päästä purkautumaan.
Meille on sukupuoli ihan sama kumpi on. Edellisestä mies sanoi heti että tietää sen olevan poika mutta nyt ei kuulemma oo mitään tuntemuksia kumpi ois.Ite veikkaisin tässä vaiheessa tyttöä kun erilainen olo kuin viime raskaudessa.saas nähä.
Mun ikä muuten on 25 ja synnäri OAS sekä toka raskaus jos joku haluaa listaan lisätä kun unohin aiemmin ilmottaa
 
Mä oksensin eilen kolme kertaa ja kokoajan päässäpyörii, ihan kun olis ollut rankemminkin juhlimassa :x . Olen ennestään jo sairaslomalla, mutta olisin jokatapausessa joutunut jäämään tän olon takia saikulle. Itse ajattelen ainakin niin, jos joku tulee puolkuntosena töihin, et miks ei jäänyt kotiin, varsinkin jos on tarttuva tauti. Mut eihän tämä olo tietenkään tartu.

Onko muilla hyviä vinkkejä miten saatte oloa helpotettua? Mulla auttaa hetkeksi raikas ulkoilma ja viileä suihku.
 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan jännittävälle ja pelon sekaiselle taipaleelle kaikkine oireineen! =)

Väsymys sen kuin lisääntyy eikä asiaa helpota eroahdistunut 1 -vuotias joka parahtelee pitkin yötä varmistamaan että äiti on vieressä. Välillä sitä herää paleluun välillä nälkään.. toissa yönä valvoin kolmesta seitsemään ja muuta syytä en keksinyt että aloitin edellisenä päivänä Raskausajan Multitabsit kahdella tabletilla.. eilen otin yhden ja nukuin koko yön. (mitä nyt tyttöä piti laittaa makuuasentoon kun taas parahteli ja istumasta bongailin pitkin yötä.. :whistle: )

Sain ensimmäisen neuvola-ajan varattua ja on 2.11. eli silloin on viikkoja kassassa (toivottavasti) 8+1 ja np-ultrankin tilasin jo ja sain ajan 3.12. eli 12+4 ollaan silloin (saa paremmin valita aikoja näin varhain että mieskin pääsee mukaan ilman).

Tietääkö kukaan pääseekö pääkaupunkiseudulla mihinkään alkuraskauden ultraan alle 100 ?? Viimeksi kävimme Tapiolassa Adinassa ja maksoi noin 140 ?. Nyt tässä hoitovapaalla ollessa ei raskisi moista summaa maksaa kun pitäisi turvaistuinkin ostaa tytölle. (sen verran tässä hoitovapaalla on tullut viisastuttua että kun vuodenvaihteessa menen töihin niin täytyy laittaa joka kk sukan varteen.. :kieh:


 
:( Kurja kuulla (siis lukea) että ootte noin huonovointisia.
Ainakin tyo vatsatauti menee töissä läpi, sitähän on nyt ainakin täälläpäin liikkeelläkin. Ja mitäpä toisten poissaolojen syyt muille kuuluukaan. En minäkään töihin menisi, jos vointi on noin huono. Eihän sillä, MIKÄ sen huonon voinnin aiheuttaa, ole merkitystä. siis että onko "oikeasti sairas" vai "vaan raskaana" -kuten ajatusmaailma on. -Krapulankin takia saa muuten saikkua :whistle:
-Riippuu kyllä varmaan työstäkin.

Minä syön "ylimääräisiä nappeja" vain kalkkia ja fluoritabletteja. Vitamiinia pitäisi napsia, mutta kun ei muista.

Mua väsyttäääää.... voisin vaan nukkua. Osansa siihen on raskaudella, mutta en kyllä ole pian 2 viikkoon nukkunut kunnolla, kun tytöt on olleet kipeänä vuoron perään. Viime yönä helpotti jo vähän, ja sain nukkua 4h putkeen, joten jospa tämä tästä.
Viimeyönä nukuin paremmin siksikin, että älysin lopultakin ottaa toisen peiton päälleni. Mua nimittäin palelee koko ajan. -ja meillä on sisällä vaivaiset 24 astetta lämmintä. Mun lempipaikka onkin kuumaa uuninkylkeä vasten. :D

Jotenkin alkaa olla sellainen tunne, kai väsymyksestä johtuen, ettei yhtään kiinnostaisi olla raskaana. Jotenkin tulevat kuukaudet tuntuu niin pitkiltä ja raskailta. Tokihan vauvan odotus on ihanaa, ja parasta tietenkin on, kun vauvan viimein saa syliin. Mutta tulevat kuukaudet pelottaa ja ahdistaa jo valmiiksi. Talvi on tässä meidän huushollissa muutenkin raskasta aikaa.

Loppuis ees tää järjetön palelu...

Mutta, mun alkoi ihan tuhottomana tehdä mieli mustikka piirakkaa, joten pitää alkaa leipomaan. Tosin mulla tekee myös mieli pottuja, mutten taatusti lähde tuonne kylmään ulkoilmaan niitä kuokkimaan.

äh, siitähän mun piti teitä vielä varottaa, että olkaahan varovaisia, kun ajelette autolla. Eilen kävin kaupassa, ja väsyneenä ajatuksissani ajaa posottelin menemään. (aika lujaakin vielä) jotenkin en vaa ntajunnut, kun maa muuttui valkoiseksi, ennenkuin mun takavetoinen kottero alkoi heittelehtiä ihan kunnolla. Onneksi kukaan ei tullut vastaan, kun auto nakkeli laidasta laitaan, kun koitin saada sitä hallintaan. Tuommoisessa tilanteessa (kesärenkailla) kun ei jarrua voi polkea; jarruttamalla olisi mennyt metsään samantien.
Kyllä säikäytti! Onneksi selvittiin säikähdyksellä, ja loppumatkan ajoin TOSI varovasti.
 
Onnea miunki puolesta kaikille plussanneille ja tänne siirtyneille!!!

Testi näytti plussaa maanantaina ja La olisi 20.6 2008. Nyt on kyllä menossa vasta rv 3+6 kun tuo kierto on ollu vain 23-26pvää.

Tuntemuksena on ollu ettei ruokaa tee mieli ollenkaan(jo kuukauden) ja oli pakolla syödä, mutta eilen se oli hävinny,enää on vaa tissit vähän turvoksissa.

Tiistaina nla.sta soitti miulle ja varattiin aika jo 2.11 eli rv7 kun edelliset menkat olivat semmoiset tuhrut nii nla ajatteli jos LA ei pitäisi paikkaansa.

Miulla olisi siis tulossa jo kuudes lapsi ja itä-suomessa asutaan. Sairaala on P-KKS
 
Onnittelut plussasta amati.. :flower:

Katajanmarja : klikkaa palkkia niin pääset sivuilla jossa voit tehdä janan ohjeiden mukaan

Sukupuoliaiheeseen.. viimeksi oli voimakas tyttötunne alusta asti ja työnimikin vastaava ja tyttö tuli, nyt ei ole ainakaan vielä tullut tunnetta suuntaan eikä toiseen. Kumpi vain tervetullut.

Asumiseen.. ostimme 4 vuotta sitten rauhallisesta taloyhtiöstä jossa kivat leikkipaikat lapsille ja paljon lapsiperheitä, kolmion.. silloin ei kylläkään olleet vauvat / lapset mielessä kun asunnon ostimme, mutta ehkä jossain alitajunnassa sitten kun kolmio tuli kerran ostettua.. ;)

Huiskahäntä: tuo väsymys vie kyllä kieltämättä välillä ne onnen tunteet mutta onneksi se ei koko raskautta kestä.. vuoden vaihteen tienoillahan sen energisen kauden pitäisi taas alkaa, jospas jo joululahjaksi.. :/
 
kotirokki
Ihanaa kun toistaiseksi on vielä niin hyvä olo!! Pelkään kyllä mitä tästä vielä tulee, kun koin ensimmäisen raskauden niin rankaksi... Mutta nautin vielä täysin rinnoin tästä raskauden vaiheesta! Sekin on mukavaa että nyt voi unohtaa olevansa raskaana moneksi tunniksi. Ensimmäisen kanssa sitä mietti koko ajan ja raskausaika tuntui ikuisuudelta!

Nuo laskurien päiväerot johtuu todennäköisesti eri pituisista kierroista?? Minun kierto oli tällä kertaa 30pv.

Elli84: minä olen töissä kaupanalalla todellisessa orjapiiskuri paikassa. Vielä kun satun olemaan esimiesasemassa, niin koko ajan pitäisi tehdä ympäripyöreitä päiviä. Kiirettä, juoksemista, stressiä, yli 20kg nosteluja jatkuvasti, asiakkaat valittaa, pomo valittaa, kunnon taukoja ei saa pitää... Viimeksi jäin varhaistetulle äippälomalle 2kk ennen laskettua aikaa ja sitä ennen olin kuukauden saikulla. Sieltä soiteltiin kotiin että "etkö muka voi tulla töihin!!!"

Sukupuolesta ei ole hajuakaan, viimeksi kävimme siellä 4D-ultrassa viikolla 25 ja saimme tietää että tyttö oli tulossa. Olisi kiva jos malttaisi odottaa sinne synnärille asti, mutta olen aika kärsimätön välillä :p Tällä kertaa vois olla poika, kun oireet on niin erilaiset. Toisaalta se voi myös kertoa sitä et on istukka eri paikassa. Viimeksi mulla oli edessä ja loppuraskaudesta siitä kohtaa tuntui koko ajan repivää tunnetta...

Toivottavasti teillä kovin pahoinvoivilla ei jatku tuota olotilaa pitkään! Jos mulle iskee pahoinvointi ajattelin kokeilla, että olisiko niistä homeopaattisista valmisteista apua... En ole mikään "hörhö", mutta kokeilimme kerran ja paransimme niillä tyttömme korvatulehduksen. Eikä niistä nyt haittaakaan pitäisi olla.

Hyvää päivän jatkoa!

 
Ilmoittaudun mukaan :wave:
Tiistaina tein haamuplussan jossa näkyi tosi tosi vähän viivaa ja tänään sitten tein uuden testin, niin näkyi selvästi viiva, mutta haalea.
Mulla ennestään poika 08/06, eli ikäeroa tulee n. 1v10kk, vähän jännittää tuo pieni ikäero. Laskettu aika ois näillä näkymin 17.6.2008. Itse oon -82 ja synnttämään meen OYS:iin, niinkuin aikaisemminkin. Äsken soitin neuvolaan ja varattiin aika 21.11, eli silloin on jo rv 11, mutta silloin ainakin pitäisi kuulua sydänäänet. vähän kyllä ihmetyttää ku noin myöhään..
Hieman on sekavat tunteet, ku heti ensimmäisestä yrityksestä tärppäs, eikä kuukautisiakaan oo tullu ku vasta kolmet synntyksen jälkeen ja edelleen imetän 2xpäivässä. Nyt sit ootellaan miestä kotiin, että saa kertoo uutiset.
 
Hansu:Meillä tulee saman verran ikäeroa ja muakin välillä vähän hirvittää...Mut onneksi täällä on saanu muilta toivoa että hyvin se menee :)
äitiäitiäiti:pitääkö teidän ite varata ultra-aika?Mä oon menossa naistenklinikalle,ja sieltä pitää aina odottaa sitä kutsua ultraan.Mielummin varaisin ite ni sais sellasen ajan mikä parhaiten sopii...

Vitamiineista sen verran,että mä syön kans niitä multitabsin raskausvitskuja ja magnesiumia.Mulla on jo nyt alkanut taas oireilemaan levottomat jalat ja jos vaikka magnesium auttais :/
 
Bamse: kyllä Jorviin tarvitsee tai niin kuin mainitsit, saa itse varata.. viimeksi th antoi eka neuvolakäynnillä numeron ja pyysi soittamaan ajan, mutta nyt kun soitin esikon asioissa ja pyysin samalla itselleni ajan, niin sanoi että nyt voisi jo varata ultrankin. Aikaisessa kyllä, mutta saipahan varata ajan väliltä 8:30 - 14:30. =)
Noo, saa kai sinne naistenklinikallekin soittaa ja yrittää siirtää sitä aikaa jos ei sovi.

Tyttö on nukkunut tunnin ja nukkuu vielä varmaan toisenkin.. vaikka itseäkin jonkin verran väsyttää, ei sitä osaa mennä nukkumaan vaan nauttii mieluummin omasta ajasta (nyt kun ei voi mennä vessaankaan ilman että pikkuinen hakkaa ovea ja huutaa äitiä). Ei kun sohvalle pitkäkseen ja lehden kimppuun. :)
 
meillä kanssa pitää tilailla ite aika ultraan ja tällä suunnalla toi eka ja ainoo ilmanen ultra on kuulemma jo suurin piirtein vkolla 10. Mun mielestä aika aikaseen, mutta tarvii sitte kattoo meneeks myöhemmin yksityiselle toiseen ultraan..
 
kotirokki
:wave: Tälllä kans mietittiin miehen kanssa paljon tuota pientä ikäeroa. Päädyttiin kuitenkin siihen, että kyllä se sitten pidemmällä juoksulla kannattaa. Alkuun toki voi olla rankaa, mut niinhän se aina vauvan kanssa on... Niin meillä siis ikäeroa tulee 1v 7kk.
 
Saa sen ajan toki siirtää,mut se kutsu tulee 1-2vko ennen aikaa,niin ne ajat on siinä vaiheessa tiukassa.Tosin siinä samassa kutsussa tulee kaikki, myös rakenneultra-aika, ja muutkin tarvittavat lääkäriajat,et eipä niistä tarvii ite sit huolehtia.
Meillä kuuluu kaks ultraa (niskapoimu ja rakenne) .
Mitenköhän mahdollinen hoitajien työtaistelu vaikuttaa neuvola- ja ultra-aikoihin? :|
 
Tervetuloa uusille. :flower: Nyt on taas päikkärit nukuttu, ja olo on taas hieman parempi. Kohta pitäis esikko lähtä hakeen hoidosta. Meille ja aika np-ultraan tulee suoraan, ei itse varata. Kohta pitäis ajan tullakin. Toivottavasti työtaistelut ei vaikuta meihin :heart:
 
Heips!
Josko sitä uskois 2 +testin jälkeen että raskaana oon :D
Tällä hetkellä vatsassa kyl tuntuu menkkamaista juimintaa...oletan kuuluvan kuitenkin asiaan.
Hirmu väsyny oon ja pikkasen kuvotusta silloin tällöin...muita oireita ei vielä.

Elikkäs la ois omien laskujen mukaa 13.6.
Ite täytän 2vkon pääst 31v ja 3lasta jo on...iät 11v,9v ja 6v. Nyt ois sit vissii se iltatähti tulossa :heart:
 
Hei mitä ootte mieltä; oon mennossa ens ma työhaastatteluun ja oon siitä tosi innoissani, mutta mietityttää pitäisikö raskaus mainita siellä??Se on määräaikainen, mut kuitenkin.Mutta työnä varmaan mulle sopivaa vaatemyyjän työtä.

Olen nyt nelivuorotyössä ja tunnin ajomatka suuntaansa, eli aikas pepusta. Olenkin ollut saikulla vuorotyön sopimattomuuden takia jo aika pitkään ja olis niin ihana saada uusi työ.
 
Hei taas kaikille!!!

Huonovointisuutta täälläkin, mutta ei oksentelua ainakaan vielä, onneksi. Yövuoroon tarttis mennä. Saa nähdä miten kroppa reagoi. Ei oo tarvinnu vielä valvoa plussaamisen jälkeen, vaikka normaalisti teen 4 yötä/3 viikkoa. Onneksi pomo sanoi, että ilmoita vaan jos jotkut vuorot ei sovi niin hän laittaa muuta tilalle.

Hyviä vointeja äityleille! Eka neuvola lähestyy, 23.10 B)

 

Yhteistyössä