***Kesävauvat 2008***

Onnea kaikille meille plussanneille :)

Minäkin kurkkaan tänne, plussa tuli keskiviikkona. Kolmas siis tulossa, ennestään tytöt 4/05 ja 11/06. Laskettu aika ehkä kesäkuun puolessa välissä...kierrot epäsäännölliset ja kolme negatestiä takana niin ei osaa vielä tarkemmin sanoa. Kaikki ajallaan :)

Oireita ei juurikaan ole, mitä nyt lämmöt ovat olleet koholla (37,5), rinnat kipeät ja välillä juilii vatsaa. Pulssi on tiheä ja hikoiluttaa pienikin rasitus.
 
Onko kellään vinkkiä miten sais kalaöljyn alas kurkusta kun niin pahaa et oksu tulee :( Mies osti mulle möllerin omega-kolmosta nestemäisenä ja se on niin ällön öljystä, mut ei raaski "kallista" pulloa roskiin heittää.
Meillä päin ihana ilma jotenka täytyy varmaan ulkoilemaan lähteä meidän pikku-ukon kanssa.
 
Moi kaikille taasen! =)

Turhaan epäilin tuota omega 3 keiju rasvaa...saahan sitä tottakai syödä ja on hyväksi ja jokaisessa margariinissa on muuten a-vitamiinia...joten eikun syömään =)

pitää kuitenkin kysyä neuvolasta tarviiko lisäksi ottaa jotain muuta omega-3 valmistetta,että saa tarpeeksi..hmm.

itse otan tuota multitabsia kaksi tablettia sen vuoksi että saa lisäkalkkia jne.Kun en välttämättä saa syömällä kaikkia vitamiineja,epäilen....

Kellekäs mun pitikään vastata..hmm.joka imettää ja lapsi ei imekään enää kunnolla,niin kun äiti raskautuu yleensä äidinmaidon maku muuttuu kitkerämmäksi ja lapsi havannoi sen ja luopuu rinnasta itestään....

ja meillä oli lasten ikäero 1v3kk eikä ollut yhtään mitään mustasukkaisuutta,ei ollenkaan!Hän oli viä liian pieni ymmärtämään tätä muutosta että vauva tuli ja otti sen ilomielin vastaan.
Mutta jos ikäero olisi noin 2vuotta niin silloin kuulemma saattaa tulla ja isot mustasukkaisuus kohtaukset,joten eiköhän teillä hyvin sitten suju!

itellä oireina vaan kova väsy ja tajuton palelu....kun malttais oottaa että saa sitä neuvolaa varattua..ja ekaa ultraa ootan kuin kuuta nousevaa,siellähän se kaikki sitten vasta varmistuu :heart: :heart: :heart:

halit kaikille :)
 
Mama-86, meillä onkin lapsokaiset samanikäisiä. =) Meidän kuopus on 8kk ja isosisko 4,5v. Niin ja amatille; Voihan aina luoda uudet MSN-tunnukset ja muutenkin pitää jäsenyys anoa, ei riitä, että käyttää MSN:aa.
 
Pitäis varmaan käydä ostamassa sitä omega 3:sta.Mä syön tosi huonosti kalaa,ni sais niitä hyviä rasvoja...
Kotirokki:Mä suhtaudun hyvin varovaisesti kaikkiin uusimpiin tutkimuksiin,joten en vakavasti ottanut sitäkään tutkimusta.Siinä vauvalehdessäkin juttu oli kirjotettu vähän naureskellen Norjalaisiin uskomuksiin :)
 
Onnea taas Kaikille uusille plussanneille! Ihanaa kun täällä ollaan niin hyvillä uutisilla kokoajan liikenteessä, kohottaa vähän mieltä kaiken huonovointisuuden keskellä. Eilen oli se ensimmäinen varhaisultra, olihan se uskomatonta, pikkusydän siellä tykytti, ja kaikki hyvin muutenkin. Eli ihan turhaa olin huolissani. Nyt olisi kiva saada tietää joko muilla on kovia mielihaluja tiettyihin ruokiin, ja ne kenellä on raskauksia ennestään niin varmasti osaavat kertoa pitääkö paikkansa tyttö/poika makea/suolainen -myytti? =)
 
Merilin: onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Paljon sulla on viikkoja?Mä oon menossa ens viikolla varhaisultraan ja viikkoja pitäis olla sillon 6+2.
Viime raskaudessa söin sekä suolasta että makeeta,salmiakkia varsinkin.Onneksi mulla on tosi matala verenpaine,niin se oli sallittua :)
Mun ei tehny mitään rasvasta mieli ja etenkin suklaa ällötti :eek:
Niin ja poika tuli.
Nyt on alkanu tekee mieli kaikkee epäterveellistä :ashamed: ja tulista.Mä voisin syödä salsaa suoraan purkista :LOL:
 
kotirokki
Otsikko sen jo kertoi, eli päivästä lähiten särkenyt oikeaa puolta vatsasta ja äsken vessareissulla tuli verta... Minulla siis takana yksi raskaus, eikä yhtään keskenmenoa. Ikävä tilanne, ei voi muuta kuin odottaa. Tämä on minulle siis ihan uutta ja tietysti olen huolissani :'( Jos jollain on kokemuksia tai tietoa miten keskenmeno näillä viikoilla yleensä alkaa, niin pliis kertokaa...
 
Bamse: Mulla ultrattiin torstaina viikkoja 6+5. mulla alkoi ruoka-himotukset jo tällä viikolla, en tiedä missä vaiheessa yleensä alkavat. Makeat ei maistu,mutta kaikki muu kyllä.. Toi salsan syönti kuulostaa aika villille, vatsa heittää kuperkeikkaa jo ajatuksesta, kun syön normaalisti tosi vähärasvaista ja vähäsuolaista ruokaa, ja nyt kaikki sellanen maittaa, niin on maha muutenkin vähän ihmeissään. Älä säkään popsi liikaa chiliä ettei vaan rupea maha kramppaamaan. ;)
kotirokki: Älä vielä lannistu, näin alussa voi hyvinkin tulla vuotoa jopa yhtä paljon kun kuukautisten aikaan, eikä silti vielä tarkoita mitään. Lepäilet ja katsot jos kivut pahenee niin heti yhteyttä terveyskeskukseen. Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin. :hug:
 
Kalaöljyn vois saada nestemäisenä alas kun sekoittaa esimerkiksi makeaan mehuun ja kulauttaa alas. Miltä kuulostais summerbaby?
kotirokki: siskollani oli yksi keskenmeno. Mahakipua oli ollut ja vuodon mukana tullut verisiä klönttejä. Mutta eihän sitä tiedä vielä, sanovat että vuotoa voi alkuraskaudesta olla muuten vain :hug:
(.)Mulla on oikealta puolelta alavatsaa vihlonut jonkin verran. Ja sellasta menkkamaista mahan juilimista. Muita oireita ei oikeastaan olekaan. Oireettomuus on vähän mietityttänyt mutta eilen illalla kun makasin sängyllä aloin ajatella että täytyy nyt nauttia tästä oireettomasta vaiheesta, kyllä kai sitä ehtii tuskastuakin kaiken maailman oksetusoloihin ja kipuihin sitten joskus.

Onnea plussanneille! Jos se Red ei tule tuolta toiselta puolelta, minä alan tekemään jotakin listaa sitten. Nörtti mikä nörtti :headwall: :D
 
:wave: heips, uusi ilmoittautuu joukkoon! :D eilen plussasin, ja viikkoja on 4+4, vasta.. :whistle: mutta äkkiä se aika kai taas menee..

la on 17.6 ja synnäri on kanta-hämeen keskussairaala.

onkos muuten kukaan käynyt varhaisultrassa hämeenlinnassa? jos joku suosittelisi paikkaa..? en kyllä tiedä viitsinkö käydä, kun kuitenkin täällä on tuo rv12 ultra kaupungin puolesta..

mutta joo, jänniä aikoja eletään... :D
 
Heipä hei. Mulla siis omien laskujen mukaan menossa viikot 6+2. Nyt jo jouduin ottamaan sairaslomaa pahoinvoinnin vuoksi. Eilen olin iltavuorossa töissä ja oksensin 7 kertaa vuoron aikana. Eli jäin sitte jo nyt töissä kiinni raskaudesta, vaikka olin ajatellut että kerron vasta ekan neuvolan jälkeen. Tää yltiökova pahoinvointi alkoi heti kun viikkoja tuli 5 täyteen. Huh huh. Mut kyllä tän kestää kun tietää mistä se johtuu. Tsemppiä meille kaikille!
 
Kotirokki:Se voi hyvinkin olla normaalia.Tosi monilla on vuotoa raskauden alussa :hug:
Merilin:Joo pitää maltilla syödä salsaa :D
Sasasi:Tervetuloa!
Lady Di:Hieno lista! :flower:
Maiju81:Mulla alko kans tosi ajoissa tää pahoinvointi.Tais olla kans se 5 viikkoa just täynnä.Viime kerralla alkoi vasta lähempänä viikkoa 7...
 
kotirokki
Eilen illalla tosiaan alkoi ihan niin kuin menkat. Koko ajan tulee vuotoa, särkee ja turvottaa mahaa. Ihan niin kuin normaalit kuukautiset. Jotenkin odotin et keskenmeno olis erilainen, kivuliaampi... Kai se näin alussa (5+3) voi muistuttaa ihan normaali menkkoja. Noh, tulipahan tämäkin koettua. Onneksi meni näin alussa ja kyllä mä sen aavistinkin kun normaali oireet puuttui. Sitten kun sitä kipuilua oli yhdessä ja tietyssä kohdassa.

Tsemppiä nyt teille muille kovasti, toivotaan että teillä on parempi onni matkassa! Minä vetäydyn toipumaan ja odottelemaan uutta yrityskertaa.
 
Voimia... Anna itsellesi tässä vaiheessa aikaa surrakin. Helpottaa sitten myöhemmin.

Lady Di hienon taulukon olet tehnyt. Mulla siis laskettu aika 1.6.08 ja synnäri olisi KOS. Jos sitten kun muokkailet, laittaisit nuo tiedot kohdilleen...
 
kotirokki :hug: voimia!

Tuo taulukko on tosi hieno, mutta mulla ois ehdotus, että se ois laskettujen aikojen mukaan järjestyksessä? eli ensimmäisenä ne kellä on ekana laskettu aika jne.

mulla ei oo onneks vielä alkanut pahoinvointi, mutta eilen kyllä tuli vähän huono olo, ku kerkes liian kova nälkä tulemaan. maha on iltaisin turvoksissa ja välillä nippailee ja juilii ja möyrii mahassa. väsymystä on kans ilmassa jonkun verran.

me aateltiin, että kerrottais tästä raskaudesta isovanhemmille isäinpäivänä. korttiin ois hyvä kirjottaa vaikka että hyvää isäinpäivää tulevalle tupla ukille tms. kavereille kyllä varmaan kerron aikasemmin, ku ei malta odottaa.
 
Voi harmi Kotirokki :hug: Jaksuja!

Jospa minutkin voisi jo listata...la:ta en tiedä varmaksi, mutta laskujeni mukaan 20.6. voisi olla lähinnä. Rv 4+ vasta! Synnäri on KYS ja tämä on kolmas raskaus. Lapset -05 ja -06.

Oireita ei ole juurikaan, mitä nyt hiukan palelua ja sellaista "ellotusta" joka tulee ja menee. Eilen illalla hiukan "puhallutti". Mitkään hajut ei yökötä ja kahvi maistuu edelleen :) Kaksi muuta raskautta ovat olleet nekin melko oireettomia eikä pahoinvointia (siis oksua) ole tullut kertaakaan.
 

Yhteistyössä