***Kesävauvat 2008***

Tervetuloa Kylli ihan koko sydämeni pohjasta!!!

Minulla oireet onneksi vielä kovin vähänlaiset: väsymys, vatsanippailua edelleen, hyvä ruokahalu... siinä ne. Ensimmäisestä voin todella pahoin, joten toivon ettei nyt sellasta tulis. Sillon ei kyllä työn teosta tulis mitään.

 
Olen viettänyt hiljaiseloa, hieman käynyt lukemassa taustalla..mutta nyt oli pakko Kylliä tulla ONNITTELEMAAN!!! Jännäiltiin yhdessä silloin kevätvauvastahaaveilijoissa ja olen todella iloinen sun puolesta! :heart: :heart: Itsellä koittaa viikon päästä totuuden hetki...

Onnea tietysti myös muille kesävauvan saajille! :D :flower:

Ja anteeksi tämä tunkeutumiseni ketjuunne... :ashamed:
 
Kiva, nyt onkin sitten pino syntynyt! Viime viikolla etsiskelin täällä jo muita, silloin ei vielä kukaan uskaltautunut mukaan. Onko tää pino nyt tarkotettu kaikille niille, jotka saa kesällä vauvan vaiko kesäkuussa??? Mutta me siis ollaan saamassa toinen lapsi, la 4.6 ainakin vielä. Luulen et toi tulee muuttumaan vähän aikasemmaks. Esikko syntyi 5/06.

Onnea kyllille, johan se vihdoin tärppäsi! Hienoa! Sulla tais olla nyt samanlainen tilanne kuin mulla, että se röökaaminen on pitäny lopettaa.. Se meinaa tietysti vähän, ainakin mulla, hermostuttaa, mut ihan hyvin noi nikoretet auttaa.

Raskausoireita mulla ei oo kyllä mitään. Väsyttää ihan hirveesti, mutta ei kyllä muuta. Vatsaa nippailee ja "repii", mutta ei muuta. Lämmötkään ei oo noussu. Onko muilla lämmöt noussu?

Alakelmi, muistelen et maksamakkaraa ei sais syödä raskaana ollessa..

Ootteko muut varanneet ajan varhaisraskauden ultraan??
 
Hep!

Laskurin mukaan la 31.5. Ikää 41v ja viidettä odotellaan. Nykyisen miesystävän kanssa toinen yhteinen. Haamuja on testattu 4kpl, harkitsen raaskinko enää hankkia uutta testiä sitä plussaa varten.
 
Mä kans tunkeudun tänne :whistle:

Eli tulin myös Kylli-tätiä onnittelemaan!! :flower: :flower:
Itse kuumeilin keväthaaveilijoissa ja kuukausittaisissa pinoissa ja muistan sut hyvin sieltä ;)
Oon myös käyny lukemassa säännöllisesti vauvakuumepalstaa :ashamed: Musta on vaan niin ihanaa lukea aina ku joku on saanu plussan :D
Mutta tosiaan onnittelut Kyllille ja tietysti teille muille kesävauvan saaville :heart:

Suvitus+poika 16+2
 
Tervetuloa sinuhe Tuosta maksamakkarasta luin uusimmasta vauva-lehdestä, että ihan huoletta voi joka päivä syödä 2 siivua tai maksapasteijaa 2 ruokalusikallista, mutta edelleen suuria määriä tulisi välttää. Ja palaakaan en ole maksamakkaraa syönyt plussaamisen jälkeen =) Kierron loppuvaiheessa kyllä.

Kävin tosiaan tänään kaupoilla enkä malttanut olla ostamatta ensimmäisiä vauvan vaatteita. Mä en ole juurikaan säästellyt ensimmäiseltä mitään ja ne vähäiset mitkä säästin niin annettiin serkkupojalle. No tässä on aikaa shoppailla. Kunpa aika vaan menis vähän nopeammin. En edes enää muista miltä vauvan liikkeet vatsassa tuntuu ja niitä odottelen kovasti tulevaisuudessa.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!!

 
Kiitoksia kaikille :hug: :flower: :flower: :flower:
On tää vieläkin ihan uskomatonta, vaikea käsittää.. Vaikea uskoa että se suuri haave voi nyt toteutua. Mä oon todella varovainen kuitenkin vielä, pelottaa että jotain sattuu. en kuitenkaan anna sen nyt pilata tätä iloa. On siis mahdollista raskautua, ja se on sinänsä meidän perheen eka voitto! :heart:

Hilipatille :wave: erityiskiitos ja suuri plussatuuli +++++++++ :whistle: Mä niin toivon teillekin kesävauvaa, ja kaikille muillekin joiden kanssa yhdessä itketty ja naurettu. Ihanaa ois jatkaa tässä pinossa.

Ja ihanaa on jatkaa tällä puolella, toivottavasti loppuun saakka mennään, kaikki.

Kiitti myös suvitus =) :wave: muistan sinut ;) joko vatsa näkyy? kylläpä aika on menny nopeaan! Onnellista odotuksen jatkoa!! :flower:

sinuhe mä yritän päästä tupakista eroon. :ashamed: oon vielä tänäänkin plttanut 2 tupakkaa. Mä oon ihan kamala ihminen. Mä niin vannoin että kun plussan saan, niin en sytytä. mutten oo pystyny. En kyllä osta enää lisää, muutama jäljellä. ja aion olla vakaasti polttamatta niitäkään. En vois antaa itelleni anteeksi jos sen takia vauva kärsii. vielä ei tee tupakka huonoa oloa, mutta varmasti pikkuhiljaa alkaa tekemään.

mä en oo vielä soittanu neuvolaan. joko muut on?
Mutta hauskaa maanantaita kaikille!
Nyt päikkäreille, väsyttää niin ettei silmät pysy auki. Meni viime yö sulatellessa asiaa. Mä muutes kerroin siskolle ja äitille heti eilen. Me ollaan aina kerrottu kaikki, ja jos huonosti käy niin tietävät sitten miksi itkettää...
 
*Vieläkin tungettelee*

Joo, pahin turvotus eli se ihana alkuajan vauvapömppis on nyt takanapäin ja tuossa edessä on pikkunen kumpu jossa jo pikkunen möyrii ;)
Tosiaan, aika menny hurjan nopeaa ku just mun pinossa puhuttiin et ollaan jo viidennellä kuulla :eek: Mut kohta säkin oot siellä asti :D
Kuumeilijoissa on edelleen monia, jotka 'tuntee tuntevansa' ku tosiaan käyn heidänki juttuja päivittäin lukemassa. Oli se kuumeiluki omalla tavallaan mukavaa ja oli niin ihanaa lukea aina plussauutisista :heart:
Äläkä tosta tupakasta ressaa! Mä kans tupakoin ja halusin odottaa testinki tekemistä just sen takia et saisin pari ylimäärästä päivää vielä polttaa :ashamed: Ja ku rauhassa antaa ittenki totuttautua siihen asiaan ni käy paljon helpommin ku et ahdistuu siitä, mut uskon et pystyt siihen :hug: :hug: Mäki kerta psytyin!

Vielä kerran onnittelut ja nyt palaan omaan pinoon :D

Suvitus+poika 16+2
 
Kiva kun käytte meitä morjestamassa :heart: On kiva kuulla teistä pidemmällä olevista :heart:

Tervetuloa uudet :heart: Saadaanhan pinoa kasvatetuksi.

Sain tänään kuulla, että on olemassa nykyään varhaisultra, joka tehdään kaikille. En sitä tiennytkään :ashamed: Sinne siis varataan aika neuvolan kautta. Ens perjantaina olis neuvola. Kiva oli kuulla, että todella tuon varhaisultran jälkeen ottavat aika tarkkaan seurantaan ä-polille :heart:
 
Ilmottaudun nyt tähän pinkkaan, jos sallitte. Plussan testasin tänään kp 39:nä, ja vielä olen ihan pyörällä päästä :) Omien laskujen mukaan menossa rv 5+3 ja laskurin mukaan la 30.5.2008.

Ollaan yritetty miehen kanssa jo vuosi sitten raskautua 5 kk:n ajan siinä onnistumatta. Suurin syy varmaankin se, että hormonit olivat sekaisin ja tiputteluvuotoa oli melkein koko ajan. Painoakin kertyi tuona aikan 10 kg, jonka nyt olen jo saanut pois hormonitasapainon tasoittuessa. Pidettiin sitten taukoa ja päätettiin yrittää tänä syksynä uudestaan. Olin täysin varma, että joudumme odottamaan kauankin, koska minulla PCO, mutta kuinka ollakaan tärppäsi ekasta kerrasta ;) Nyt vain täytyy rukoilla, että toukka pysyisi sisässä myös sekä kasvaisi ja kehittyisi normaalisti... Emme aio kertoa kenellekään ennen ekaa ultraa joskus silloin rv 12 tienoilla.

Joku taisi muistella, että maksamakkaran syöminen ei olisi sallittua. Nykysuositusten mukaan maksamakkaraa ja maksalaatikkoa saa syödä n. kerran viikossa, jos välttämättä haluaa. Kastikkeita ja pihviä sen sijaan tulisi välttää. Tästäkin kyllä neuvolatädit (joihin itse kohta kuulun) sanovat, että "oman harkinnan mukaan".
 
Tervetuloa Vaimo85!!! :heart: Ja onnea plussasta :flower:

Kyllä muakin vähän jännittää, että toivottavasti kaikki menee hyvin. Nyt kuitenkin vanhempien lisäksi parille olen kertonut ja kun kerran ensimmäisenkin kanssa kaikki meni hyvin niin täytyy vaan luottaa. Vitsi että ajatukset vaan pyörii tuossa masun asukissa. Ihan yhtä ihmeelliseltä tuntuu kun eka... ehkä jopa ihmeellisemmältä kun nyt esikoinenkin odottaa meitin kanssa kovasti. Se raukka ei vaan taida käsittää miten pitkä aika siihen synnytykseen on ;)

 
tervetuloa vaimo85 :heart: Toivotaan todella, että kaikilla meillä menisi hyvin ja vauvan alut jaksais loppuun asti :heart:

Ihanaa, kun pitkästä aikaa toi esikko nukahti heti kun sänkyyn sai. Oltiin siskon luona "riehumassa" koko ilta, ni söi vissiin neidin voimat pistää unelle hanttiin :heart:
 
Huomenta!!!

Venla-05 Mä välillä mietin, että mihin olen taas ryhtymässä, kun meidän esikoinen on jo sen ikäinen että kysyy klo 20: "Voinko jo mennä nukkumaan?". Ymmärtää jo että muuten on raskas eskaripäivä. Mutta on se kyllä varmasti hieman erilaista nyt toisen kanssa kun ensimmäisen. Enhän mä ollut hoitanut yhtään lasta ennen esikoista ja nyt teen töitä niiden kanssa + olen kasvattanut jo yhden oman. Eli kokemusta on ;)

Hyviä päivänjatkoja kaikille... syömään! :p

 
Onnea kaikille kesävauvan odottajille. Itse plussasin viime perjantaina reilun vuoden yrityksen jälkeen. Neljäs clomi-kierto toi kovasti toivotun plussan. Oltiin jo luopumassa toivosta tai paremminkin siirtymässä järeämpiin hoitoihin, mutta näin se elämä yllättää. Laskettuaika olisi 5.6.2008. Ja meidän esikoista siis odotellaan. Eka neuvola marraskuun alussa. Neuvolantäti lupasi jo tuolloin tehdä ultran että nähdään onko kyydissä yksi vai useampi taapertaja. :heart: Ollaan kerrottu vasta parille ystävälle. Pidetään salassa ainakin niin kauan että sydänäänet kuullaan. On tämä ihanaa! Ekoina oireina on herkistynyt hajuaisti, rinnat on tosi arat ja vatsassa pieniä tuntemuksia. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
vielä pitää tunkea :whistle:
venla-05, mikä juttu toi on? olit muistaakseni liki kotkaa, mä asun haminassa eikä meillä ainakaan ollu mitään alkuraskauden ultraa mikä ois kaikille. mä kävin omalla rahalla appelmedissa. vai onko sulla ollu edellisessä raskaudessa jotain ongelmia et siksi seurataan? anteeksi että utelen, ei tietenkään tarvi vastata jos et halua =) rupes vaan kiinnostamaan näin saman alueen äitinä.
 
Onnea Maijulle!

No olipa hyvä et mainitsin tosta maksamakkarasta, koska ite sitä söisin enemmän kuin mielelläni. Elikkäs uusien ohjeiden mukaan saiskin siis syödä, vähän edes. Jee!!!

Mulla tää raskaus on alkanu niin oireettomasti, että hyvä on jos muistan edes raskaana olevani!! Tuo tupakin pahus vaan kummittelee alati mielessä, se kyllä tuo realismia tilanteeseen. En oo kyllä perjantain jälkeen ottanu yksiäkään savuja, joka päivä kai se on taas helpompi.

Paljonkohan nuo mun raskausviikot sit olis, jotain 4+6 vai? La siis 4.6 kierron perusteella.

Meinaako joku osata tehdä meille listan, josta voidaan seurata toistemme raskautta ja tietoja? Multa sellasen listan tekeminen ei onnistu, jos joku muu osaisi??
 
Korjaus...

Tajusin vasta soitettuani neuvolaan, että LA onkin näiden laskelmien mukaan vasta 7.6.08, koska muistin vain että edelliset kk:t alko elokuun viiminen päivä, mut olin ajatellu et elokuussa on vaan 30 päivää. Siinähän onkin 31. Eli tässä päivitetty jana...



Ensimmäinen äitiysneuvola on 23.10... :heart:
 
Mä osaan kyllä tehdä tuon Lilypien janan, mutta en oikein ymmärrä miten sen saa liitettyä viestiin.. Auttaisko joku? Vai liitetäänkö se vaan tekstiin aina kun lähettää viestiä? Eikä olleenkaan allekirjoituksena? (en ainakaan allekirjoituskohtaa löytänyt omista tiedoistani..)
 
Cruella DeVille: Mulla oli paha raskausmyrkytys ed. raskaudessa. Mut mun mielestä lääkäri sano, että se varhaisultra tehtäis kaikille nykyään. Voi olla et osa meni ohi korvien. Mut joo, voi se olla, että sen saa, jos on ollu ongelmia ed. raskaudessa, ja olen iloinen, että se tehdään. Ei mua ne turvotukset niin kiinnosta kun se, että montako siellä on. Meillä on suvussa jonku verran kaksosia, ja kun ed. raskaus oli todella vaikea, niin kaksoset tähän syssyyn ois kyllä aika riski. Ei sen puoleen oishan se kiva, mut vois olla vaan turhan paljon ongelmia =)

Ja tervetuloa uusille :heart:

Kukahan vois alkaa tehä tota listaa? Mulla peukalo keskellä kämmentä tän koneen kanssa :LOL:
 
Heippa! :wave:
Sen listan olisi hyvä olla kai ensimmäisellä sivulla, eikös juu? ettei sitä tartteis etsiä täältä välistä. Kävisikö Venla tai Alakelmi että laitettaisiin se lista jomman kumman ekaan viestiin? Tehän itse voitte muokata omia viestejänne.
Laitettas siihen vaikka LA päivät allekkain ja siihen päivän alle nimimerkit ja synnärit. Niin kuin muissakin pinoissa on...

Musta se ois selkeintä että ne on alussa.. mitä mieltä te ootte?

Täällä vaan paleltaa ja väsyttää. Ois vielä iso pino kokeita korjattavana.. Plaah.. opettajan ihanaa arkea.

Tervetuloa uusille :hug:
venla, toi varhaisultra olis aika hyvä. Mä soitan neuvolaan ke aamu, mun on hirveen hankala soittaa työaikana, kun meillä soittoaika klo 9-10. Niin pieni paikkakunta...
 
Ns "varhaisultra" tehdään rv 11-13. Nykyään on tullut suositukseksi se, että sitä alettaisiin ottamaan kaikilta raskaana olevilsta kaikissa kunnissa. Joissakin kunnissahan on ollut vaan seerumiseulat. Omassa kunnassani on jo pidemmän aikaa toiminut varhaisultra ja rakenneultra käsikädessä seerumiseulojen kanssa. Tähän pyritään tulevaisuudessa kaikkialla.
 
Iltaa kaikille!

Itselläni ei tällä hetkellä mitään kivaa kerrottavaa. Paineet noussu tänään taas. Työpäivän jälkeen oli 145/90 ja illalla 151/104. Täytyypi olla huominen kotona ja lepäillä. Jos vaik sais lääkärin nostamaan lääkitystä :(
 

Yhteistyössä