***Kesävauvat 2008***



Täytyy miettiä jokin muu keino tuon listan tekemiseen mikäli meitä tulee lisää tänne, koska tuo on tehty yhdeksi kuvaksi ensin wordissa, sitten viety pdf:nä photoshoppiin ja ladattu nettiin kuvaksi. (Jos tämä selvensi nyt mitään :LOL: ) Kuiteski, hankalan systeemin oon värkänny, mikäli aion ylläpitää sitä tollasena. Toivoisin koko sydämestäni että Red saapuisi paikalle :D
 
Hei, mun piti tulla tuolta toukovauvojen puolelta kommentoimaan, kun summerbaby siita taalla huolehti. Mulla oli seka viikolla 6 ja 8 uhruvuotoa ja kirkasta verenvuotoa. Ultrat otettiin ja kaikki oli tosi hyvin. Myos ns. menkkakipuja on ollut silloin talloin. Eivat ole kuulema vaarallisia. Viimeksi laakari sanoi, etta koska olen taipuvainen tassa raskaudessa vuotamaan verta niin minun kannattaa huolestua vasta, jos tulee veren mukana hyytymia. Pieni verenvuoto sinansa on normaalia ja eika vaarallista ollenkaan.

katrinainen ja kirppu 9+5
 
Kiitos katrinainen toivosta. Hieman on eilisestä vuoto lisääntynyt muttei siteeseen ole vieläkään tullut.Jospas se tästä.Jännä kun oli niin yllätysraskaus ettei ajatus raskaudesta ollut heti positiivinen mutta muuttui pienen hetken kuluttua onneksi,niin jos se onni nyt sitten otetaanki pois.
MUTTA JAKSAN AJATELLA POSITIIVISESTI :heart:
Jarrusukkia muiden vauveleille
 
Paljon onnea syliapina! :flower:
Kylläpäs meitä onkin jo paljon ja puol kuuta vielä jäljellä :)
Juhannuksena on synnäreillä ruuhkaa :D
Summerbaby:Mä en usko kans et sulla on mitään hätää,jos kerta vuoto on noin niukkaa. :hug:

Vaunuista:Mä oon kans miettynyt et pitäiskö ostaa tuplat vai pelkkä seisoma lauta.Ikäeroo tulee 1v10kk.Ne matkamallit vois ollakin ihan hyvät,kun "oikeilla" vaunuilla on hintaa ihan kiitettävästi ja kuitenkaan niitä ei hirmu kauan tarvitse...No mut onhan tässä vielä aikaa miettiä.
 
Sunnuntaitervehdys!

kotirokille iso :hug: ja jaksuja... Olipa ikäviä uutisia :( Kyllä se aina väärältä tuntuu, vaikka toki se tarkoituksenmukaista siinä mielessä on, että se elämä päättyy alkutekijöihinsä, jos ei kaikki ole ollut kunnossa. Eipä sitä näin alkuvaiheessa voi muuta kuin toivoa parasta, kaikki on ns. suuremmassa kädessä... nimim. Saman kokenut

Tänne ei kummempaa kuulu, viikonloppua on vietelty rauhallisissa merkeissä isännän ja tytön kanssa =) Ilmavaivat prkl vaivaa edelleen, piinallista :$ Kaalikeiton syöminen loppui eilen, mutta edelleen vatsassa porisee...

Hieno lista tänne oli värkätty =) Mun kohdalle voip lisätä että synnytyssairaala on Hyvinkään sairaala eli HYS.

Nyt lähden tästä kauppaan :wave:

Niin, summerbaby: Varmasti hirvittää, ei sitä verta halua kukaan nähdä odotusaikana tippaakaan missään vaiheessa. Mutta tosiaan, se on usein näin alkuvaiheessa ihan normaalia. Peukutus että loppuis tuhruilu pian ettei tarttis murehtia :)
 
no joo...täällä saatiin kanssa sydämen tykytyksiä negatiivisessa mielessä kun kävin tuossa iltapäivällä vessassa ja huomasin että paperiin tuli pientä tuhruvuotoa.Laitoin siteen eikä siihen asti ainakaan tähän mennessä ole tullut mitään... Positiivisesti yritän ajatella että tämä on normaalia, mutta katsotaan miten tässä käypi.. Ekasta kun oli vuotoa en tiennyt edes olevani raskaana niin ei silleen pistäny ees miettimään...
 
Eka synnytys kesti 25h40min ja olin 40 asteen kuumees sillon ja päätin etten ikinä enää ryhdy moiseen.Toista kun ootin niin heti ekas ultras sanottiin että taitaa olla sektio noitten myoomien takia.Aah mikä helpotus se oli =) .Vikal kerran äippäpolilla sit lekuri sanokin et ehkä voiskin synnyttää alateitse ja taistelin sen sektion kuiteskin.Joka osottautu sit leikkaavan lekurinkin mielestä oikeeks ratkasuksi.

Alatie synnytyksestä toivuin paremmin.Sektiosta huonommin.Haava tehtiin pystyyn ja jo sairaalassa alko yskä |O No se meni keuhkokuumeeks ja tikit repeili ja vuosi.Köpöttelin pienen sohvatyynyn kanssa ympäri kotia ja tyyny vattalle kun alko yskittään.Kipee oli haava.
Ehkä oisin paremmin toipunu ilman tota tautia.

Nyt jos saan valita,niin alatien ottaisin.
Onneks on vie matkaa tohon rupeemaan.Selviäis nyt tulevistakin alkukuukausista ohi.

Kuis sää toivuit sektiosta?
 
Voi itku,miten ikäviä noi tuhruttelut on. :( Vaikkakin ne yleensä on täysin harmittomia,ni ne säikäyttää.Mä pelkään joka kerta kun käy vessassa,et näkyykö verta.
Mut positiivisin mielin eteenpäin!Peukkuja et tuhruttelut loppuu :hug:
 
Meillä todettiin perätila vasta 38 viikolla...Siihen asti lääkäri sanonut että oikein päin on. Eli teki väärän arvion...

Sektioon oli aikaa tottua viikko ja itse sen halusin kun sanoin että alakautta en väärinpäin halua lasta synnyttää. Ja onneksi niin,ei olisi poika ikinä tullut alakautta. Oli napanuora niin pahasti kaulan ympärillä,että joutui toinen lääkäri työntämään kylkiluiden alta ja leikkaava yritti vetää lonkista.Kun vähän leikkaus viiltoa suurennettiin niin poika saatiin ulos!!! Oli ihan sininen ja kiiruulla vietiin toiseen huoneeseen,siellä sit rupesi huutamaan

=) Ai niin ja paino-arvio oli meillä aivan pielessä!!!

Sektio oli ihan hyvä kokemus...Mulla vaan oli maha tosi pitkään iso,siis leikkauksen jälkeen.Kävin siitä lääkärissä ja se tosi mun vatsalihasten olevan niin reenatut,että se oli sen tehnyt :LOL:
Mutta muuten hyvin... Kohdun painaminen sairaalassa teki todella ilkeetä!!!!


Mutta avoimin mielin menen seuraavaan synnytykseen,katsotaan mitä arvesta sanotaan. Arpi mulla on todella siisti!! Tulipa sepostus :D
 
täällä hiljasta näin sunnuntai-iltana....täällä ite pidän peukkuja ja pottuvarpaita pystyssä että se tuhrutteluvuoto olis loppu...mitään ei oo näkyny tässä hetkeen ja mitään ei oo housuihin asti vuotanu.
Mutta katsotaan miten tässä käy..
 
Heippa!

Lämpimät onnittelut plussanneille! Ehkäpä uskaltaudun itsekin pinoon. Olen jo hyvän aikaa lueskellut viestejänne, mutta ujostellut mukaan tuloa :)

Nyt on menossa rv 6+2. Olen raskaana kolmatta kertaa, mutta esikoista tässä vasta odotellaan. Ensimmäinen ultra on rv 7+4, aiempien raskauksien komplikaatioiden vuoksi.

Kaikkien ihan oikeasti aika kivojen oireiden lisäksi olen nyt saanut ristikseni pahoinvoinnin. Etova olo on 24/7, ja oksennuskin on jo lentänyt. Yritän taas huomenna lähteä ihan normaalisti töihin, mutta luulenpa, että kohta on pakko jäädä pois. Kynnys vaan on niin hirveän korkea...

Lämmin :hug: kaikille teille, joilla raskaus päättyi keskenmenoon. Onneksi nyt on sentään todistettu, että voitte tulla raskaaksi ja miehenne pystyy tekemään raskaaksi. Toivoa siis on siinä määrin, että ei ole lainkaan epärealistista sanoa, että tulettehan tähän ketjuun ilmoittamaan, kun plussaatte. Onnea matkaan :hug:

Tsemppiä myös handelle ja teille muille, jotka tuskailette levottomina tuhruilun kanssa. Onneksi sitä liittyy usein myös ihan normaalisti eteneviin raskauksiin!

Terkuin,
Aaprotti, 27v., la 6.6., PHKS
 
Täällä ei ihmeempiä oireita,mitä nyt vähän väsyttä mutta ruoka jo maistuu ja tissit välillä ilmoittaa olemassa olosta...välillä myös mahaa koilii


Tänään oli tanssitunti ja naiset uteli montako lasta on ja tulihan puheeksi että vieläkö on haaveessa vai tulossa. No mie ku oon nii huono valehtelemaan ni sanoin että tulossa on mutta nii alussa vasta...

Toivotaan parasta niille joilla ikäviä oireita :hug:

 
Täälläkään ei juuri tällä hetkellä pahemmin ole oireita, hieman vain rintsikat puristaa.. eilen tosin, ja muutamana yönä oli aivan kauheat kivut lantion seudulla, kuin olisi luuta porattu.
Olisi ollut kiva mennä toteamaan ultraan että kaikki ok, muttei taida olla juuri nyt varaa. Miten hintaero voi olla niin suuri pääkaupunkiseudulla ja muissa kaupungeissa vai olenko käsittänyt jotain väärin..? Soittelin muutamaan paikkaan ja ultran hinta oli 120 ? - 150 ?, sis. ultrauksen + lääkärin palkkion + toimistomaksun Kelan korvauksen jälkeen.
Eikö ihmiset ilmoita lääkärin palkkiota vai mistä tuo hintaero johtuu? Siis muistelen tässäkin ketjussa jonkun kertoneen hinnaksi 66 ? (muistaakseni).
Ja muualtakin olen lukenut että pääkaupunkiseudulla alkuraskauden ultra olisi noin 70 ?. :whistle: :kieh: :'(

 
Osanotot ja isot :hug: kotirokille ja voimia tulevaan :heart: :heart:

Nyt on sitten eka neuvola varattuna....tuonne ensikuun puolelle se menee =) No tässä on kyllä ihan tohinaa tää loppukuu niin jaksaa varmaan ootella.

Oireita ei tunnu olevan muita kuin väsymys,mutta olisinkin onnellinen jos pääsisin helpommalla kuin muissa raskauksissa.Ettei kovasti tarvitsisi voida pahoin,mutta senhän näkee tossa 7 viikon jälkeen ilmaantuuko mitään vai ei...

tsemppiä kaikille :flower:
 
Oireisiin.. viimeksi oli pahoinvointia tai olen merkannut sen alkaneen viikolla 10, ja ensimmäiseen neuvolaan mennessä oli tippunutkin pari kiloa.
Nyt on vain koko ajan nälkä ja tullut pari kiloa lisää.. :ashamed:
Toisaalta toivon että pahoinvointi alkaa kun olin vakaasti päättänyt olla ottamatta kiloja kun niitä on varastossakin. Taitaa olla poika tällä kertaa. =)
 
Verenvuoto on hieman runsaampaa.Aamulla tuli pari tippaa pönttöön mut siteeseen ei vieläkään.Soitin neuvolaan ja siellä oli ultralaite rikki joten sain lähetteen labraan(rask.horm. crp,pvk)meen huomena ku tänään en pääse millään. mulla on todettu PCO ja olen ymmärtänyt että siihen liittyy keskenmenon riski.
No jospa sitä olisi keskiviikkona hieman viisaampi :)
 
Onnea kaikille uusille plussanneille! Nyt oon sitte ite tämän viikon sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Mikä on siis ihan jatkuvaa ja oksentaa täytyy tosi usein. Polvet on mustelmilla pöntön ääreen syöksymisestä :LOL: Lääkäri lupasi kirjoittaa lisää jos ei viikossa ala helpottaa. Ite oon niin skeptinen etten usko tämän viikossa muuttuvan mihinkään suuntaan. Ainakaan pahemmaksi ei voi mennä. Työnantaja oli tosi positiivinen kuulleessaan uutisesta. Tykkää nähtävästi vauvoista. [bAaprotti] Hae ihan rohkeasti sairaslomaa jos tuntuu ettet pysty pahoinvoinnilta töitä tekemään.
Kaikki te jotka mietitte alkuraskauden ultraa. Tiedustelkaa omasta neuvolasta tekeekö kätilö sielä ultria. Meidän neuvolassa tekee ja lupasi heti ensi käynnillä katsoa montako lasta kohdussani on. Minun raskaushan on noilla Clomifeneilla aikaan saatu, joten kaksoset ei olisi ylläri. Kunhan on yksi terve niin piisaa hyvin.
 

Yhteistyössä