Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kesä 2017

@heikura79 No olipas tökerö kommentti :mad:!

@Niwhai Vähän samat tappiotunnelmat täällä. Nyt puoli vuotta kulunut tm:stä ja yk 4 (yht. 21) alkamassa... Ei oo kyllä ollut kemiallisia eikä niin mitään.

@Naadis, muistaakseni se ovispäivä yleensä lasketaan ekaa plussaa seuraavaksi päiväksi (ts. riippumatta siitä, miten kauan plussa näkyy), vaikka voikin periaatteessa olla päivän tai pari myöhemminkin.
 
Pakko ihmetellä vähän omaa napaa.. oon nyt tässä kierrossa ekaa kertaa elämässäni tikuttanut ovista.

Aloitin hyvissä ajoin, jo kp 6 aikoihin. Välivuoto kp 10, haaleaa viivaa tikkuun, sit ei mitään. Nyt viikonloppuna, kun piti olla ovis, oli oikein oireet ja kaikki (paineen tunne vatsassa, ihan kun jotain räjähtäisi ja kipuja erityisesti vasemmalla puolen.) Mut kuinka ollakaan tikkuun tuli viiva, melko voimakas, mutta ei testiviivaa voimakkaampaa viivaa tai edes saman vahvuista. Ajattelin et no huomenna, no huomenna. Mut eilen loppui oireet ja vaaleampi viiva. Tänään ei edes viivan paikkaa..

Eli joko en osaa käyttää noita tikkuja tai sit en jostain syystä ovuloinutkaan tässä kierrossa..o_O(n)

No, jos ei nyt tärpännyt, ostan kyllä jotkut muut ovistesyit kuin rfsu.
Se että ovistesti näyttäisi plussaa tai digi hymynaamaa,EI tarkoita että ovulaatio tapahtuisi 100% varmasti.Itsellä talvella ovistesti plus mutta progesteronikoe kertoi ettei ovista ollut tapahtunu.Joten ei kannata heittää kirvetä kaivoon vaikka testi ei plussaa annakkaan.Voi olla että ovis on sinulla kuitenkin tapahtunut,jos kerta ollu kivut ja muut oireet.
 
Huomenta! :)
@Fritang alkuviikosta hätäilin ja testasin negan, niin nyt yritän malttaa lauantaille. :sneaky:

Tänään kp 27. Kuukautiskipumaisia vihlomisia ollut paljon, varsinkin eilen. Ilmaa vatsassa, röyhtäyttää ja masu vähän sekaisin. Eilen etoi ja rintoja juilii.. plus verisuonet näkyy rinnoista selkeämmin.

Oireet on siis melko lupaavat, mut niin oli edellisestä kierrostakin.. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: heikura79
Fritang eilen aamulla testattu nega (dpo11).En tiedä johtuuko MEGA oireet Clomeista/lugeista mutta HUH!
Rinnat turvoksissa ja kipeät,armoton vilu,aivastuttaa ja väsyttää.Minulla ei koskaan ennen menkkoja ole rinnat kipeät,joten nyt epäilen että johtuu hittovie noista clomeista.
kp27/30 dpo12 jos huomenna testaisi taas.
Lisäyksenä dpo10 oli tosi kovaa kipua vasemmalla alavatsalla.
 
@Lallastiina jep, mutta en oo ihan varma, että mikä niistä viivoista oli "vahvin" että oliko se eka kuitenkaan niiiiin plussa, vai vasta seuraavan päivän plussa.. No eipä sillä yhdellä-kahdella päivällä niin ole väliä, toivottavasti munis irtosi ja simpat oli hyökkäysvalmiina odottamassa :ROFLMAO:
 
@Naadis joo, eihän varmaan kukaan osaa etukäteen odottaa miten vaikeeta tää voikin olla ja kuinka hitsin kauan tää yritysvaihe oikein voikaan kestää! Jos joku olis mulle joskus kertonut, että kristallipallo on sanonut, että saan tusinan verran menetyksiä, en olis ehkä edes yrittänyt aloittaa tätä projektia.

Noista ovistesteistä.... voisin kirjoittaa kirjan siitä, miten vaikea niitä on tulkita. Mulla oli tässä kuussa varmaan ziljoona plussaa ja lopulta mä olin sitä mieltä, että ei se irronnut lainkaan, lämmöt vähän niinku kertoili sitä tarinaa. Mun lämmöt nousi toki keskellä kiertoa mutta se oli ihan rehellinen kuume, jonka jälkeen lämmöt laski alemmas...liian alas jos ovis olis tapahtunu. Mä tykkään tästä tuplavarmistuksesta kuitenkin, mä en selvästi tietäis pelkästä ovistestistä että ovuloinko mä vai en. Mä aloin käyttää kartoitukseen Fertility Friend-appia (en maksa sitä VIP-hommelia vaan käytän sitä basic-appia) ja se on kyllä aika kertova kun sillä on muutaman kuukauden seuraillut syklejään/lämpöjään/ovistestituloksia/limoja.

@Lallastiina mä kun olen tässä tehnyt tätä empiiristä tutkimusta (heh heh), että kumpi on enemmän perseestä: negatiivinen testi vai kemiallinen, voin kertoa, että perseestä ne on kummatkin mutta eri tavalla.
Negatiivisesta testistä (joita näköjään saan vain jos en ovuloi) saan mielettömän ketutuksen aikaiseksi. Vihaan. Olen pettynyt ja katkera. Ajanhukkaa moinen.
Mutta kemiallisesta, koska siihen liittyy se toiveiden herääminen, latautunut olotila, että ehkä nyt ne viivat vahvistuu, hormonit heittää pään sekaisin ja sitten pitää käydä läpi taas hemmetinmoiset "menkat", hormonien romahtamiset ja ns. vauvalupauksen menetys.... siitä ei jää sellaista pyhää vihaa, siinä on päällimmäisenä totaalinen lössähdys. Suru. Käsittämätön suru, että miksi taas näin.

Että kummatkin on kyllä perseestä. Ugh, olen puhunut.

Nimim. Vahvat tuplaviivat tänne heti NYT!
 
@Niwhai montako kemiallista sulla oli takana? Mitä lääkärit on ollu niistä mieltä? Mulla on yks tuttava, jolla oli paljon kemiallisia ja se sai siihen jotkut lääkkeet ja niiden avulla on nyt tehnyt kaksi ihanaa tyttöä :love:
Nyt kolme peräkkäistä. Ennen esikoista kkm ja kemiallinen. Mä olen antanut itselleni luvan vielä yhteen plussaviivaan ennenku käyn omalla ob/gynellä tarkistuttamassa tilanteen (mä asun ulkomailla, joten oma lääkäri on seurannut mua jo vuosia). Mä kun stressaannun noista lekurikäynneistä aina sen verran, että se viimeinenkin häivähdys "rentoudesta" häviää.

Mä tiesin jo viime kerrasta, että mun kropalla on tapana yrittää raskautta vaikka tiiliskivistä mutta itse raskauden ylläpidossa on ongelmia, joihin ehkä tarvitsen taas tukilääkitystä. Iällä voi olla tässä isokin rooli myös.
Mulla on myös todettu edellisissä raskauksissa se, että mun tapani aloittaa raskaus on vähän omituinen (ja harvinainen, oma kokenut ja kaiken nähnyt lääkäri ei ole koskaan todistanut mitään vastaavaa), kalvot ja istukka ovat osittain irrallaan ekoina kuukausina ja joudun aina vuodelepoon ennenku tilanne on joko korjaantunut tai tulee keskenmeno. Kkm:ssä tilanne ei koskaan normalisoitunut, esikoisesta tilanne normalisoitui viikolla 12, jota ennen kävin ultrassa lääkärin käskystä joka ikinen viikko viikosta 5 alkaen. Ah niitä rentoja aikoja, jep jep... odotan jotain samanlaista tästäkin ellen enemmänkin, nyt kun ikääkin on enemmän. Jos siis edes pääsen siihen pisteeseen, että joku kiinnityis vähän hanakammin.

Että onpahan montakin seikkaa, jotka voi tässä olla vaikuttajina.

Mutta oman pääni takia annan kropalle vielä yhden mahiksen ylläpitää raskautta ennenku otan puhelimen kauniiseen käteeni ja käyn tsekkauttamassa ihan kaiken. Hormonit, limakalvot, verenpaineen, kilpirauhasen, kaikki. Prkl.
 
Moikka!
Päätinpä minäkin tänne ajatukseni laittaa. Mulla kkm 2/17:( syyskuussa ois ollut la. Kaksi lasta on ennestään ja kolmas siis toiveissa. Kyllä muistan kuulleeni minäkin tota samaa sontaa kuin moni muukin täällä" "sullahan on jo kaksi tervettä lasta" "hyvä kun meni kesken nyt eikä myöhemmin"...niinkuin nuo kommentit ois jotenki auttanut siinä tilanteessa. Jotenki tuntuu niin epätoivoiselta välillä tää yrittäminen. Välillä tekisi mieli jo heittää hanskat tiskiin, että antaa olla:mad:
Yritän olla etten edes miettisi koko asiaa mutta aina kun alkaa uusi kierto menkkojen jälkee niin alkaa hillitön "toivo elää" ainakin omassa päässä;).... ja aina se päättyy siihen että ne menkat tulee. kummallisesti sitä vaan jaksaa:ROFLMAO:
 
Anteeksi, aivan pakko purkaa tänne..
Tosiaan kp 27, nega.

Masentaa, itkettää, kiukuttaa, ällöttää ja kaikkea muuta mahdollista. Ei menkkoja, mut ei plussaakaan. Mies koittaa lohduttaa ja sanoo, et älä ajattele sitä.
Hieman itsekeskeisenä ajattelen, et se ei vaan ymmärrä kuinka rankkaa tää on henkisesti ja et aina kun menkat alkaa, koen et kroppa pettää mut. Varsinkin jos tulee raskaudesta vihjaavia oireita.

Ja kuitenkin tiedän, et tää on todella rankkaa ja pelottavaa miehellekin, edellisen rk:n vuoksi.

Tää odottaminen on vaan kaikista pahinta.:cry::(

Mut onneksi saa purkaa nää jutut päästä johonkin, jossa joku ymmärtää.
 
@Lintunen85 Ai että mä meinaan vetää miestäni pataan joka kerta kun tuo sanoo, että "älä ajattele sitä liikaa" tai että mä olen liian herkkä näille jutuille ja turhaan itkeskelen epäonnistumisia, että ei mietitä näitä hommia ennenku kunnon plussat pärähtää ja ultrassa nähty että siellä on elämää. Että mun pitäis pitää kemiallisia raskauksia vaan normimenkkoina.

Aika helppohan se on miesten näin sanoa kun eivät itse joudu käymään näitä yrityksiä fyysisesti läpi, eivät joudu näkemään verta, eivät tuntemaan hormonien nousua ja laskua.... GRRRRRRRRRR mä sanon!

Totta kai miehet ovat tilanteessa mukana ja tukena ja toivovat itsekin suosiollista lopputulemaa mutta hitto vie, mun mielestä heidän ei tarvitse yrittää kertoa meille naisille mitkä fiilikset on hyväksyttäviä.

Saa surra, tuntea pettymystä, katkeruutta.... Kaikki on ok. Sekin on ok, ettei tunne oikein mitään. Kaikki taaplaavat tyylillään. Ole siis itsellesi armollinen ja jos tuntuu, ettei mies ymmärrä, täällä tosiaan tätä ymmärtäväistä sakkia riittää.

Oma napa: monen päivän tiputtelu (joka on mulle harvinainen ilmiö) on vaihtunut --> KP1. Taidan ohjeistaa miehen ostamaan viinipullon illallisjuomaksi. Prkl.
 
@Niwhai <3 oon samaa mieltä, et vaikka ne kuinka on mukana, ei ne silti tiedä miltä tuntuu, kun kaikesta huolimatta vuoto alkaa.

Omaa napaa:
Rk:sta ja kaavinnasta nyt 11kk. Jos ei ala mitään tapahtumaan kk:n tai parin sisään, pakko soitella lääkäriin ettei kohtu kärsinyt kaavinnasta..:( tämä pelottaa, koska olivat joutuneet toistamaan kaavinnan kolmesti saman nukutuksen aikana, kun vuoto ei meinannut loppua..

Tänään kp29, testattu aamupissasta nega.. :cry: tätiä tässä on varmaan ruettava odottamaan.. edelleen lupaavia oireita ja rinnat tosi kipeet, mitä normaalisti eivät ole.. jotain ihme menkkaoireita varmaan..:(
 
N93
omanapainen valitus . Lauantaiaamu alko sillä, että hyvä ystävä laitto positiivisesta raskaustestistä kuvan. Onnistuivat yk2. Oon itkeny koko aamun sen jälkeen tätä omaa kurjuutta, miks tää meidän paska vaan jatkuu. nyt menossa yk16/ 6 kkm jälkeen. Ei me saatana onnistuta ikinä. Mua pelottaa myös se, tekikö kaavinta jotain tuhoja.
 
No niin..oviksesta 14 päivää aikaa.Testi negatiivinen,ei menkkoja tai edes tuhrua.Lämmöt edelleen koholla.Tekikö luget nyt mulle tepposet ja kuulun nyt siihen porukkaan jolta menkat jää lugejen takia tulematta.
No odottelen nyt huomisen ja jos maanantaina ei tätiä kuulu niin sitten on kai oltava tohtoriin yhteydessä.VOISIKO EDES JOKU ASIA MENNÄ PUTKEEN:mad:
Anteeksi,on vaan hermo vähä kireellä kun tuntuu että tämä minulle suotu kroppa ei enää toimi ollenkaan..ei edes menkkojen suhteen..
 
Luin joskus jostain, että lugejen kanssa on vähän turha mittailla lämpöjä, koska ne pitää lämpöjä hieman koholla... Mulla eivät ole kyllä menkkoja estäneet tulemasta ajallaan.

Menkat lusittu. Tässä kierrossa otetaan kokeiluun uusi keino, jota ei vielä oo kokeiltu. Tilasin siis Pre-seed-liukkaria, katotaan onko siitä mitään iloa. Napsin myös maca-kapseleita. Yleensä meillä niitä on syönyt mies.
 
Luin joskus jostain, että lugejen kanssa on vähän turha mittailla lämpöjä, koska ne pitää lämpöjä hieman koholla... Mulla eivät ole kyllä menkkoja estäneet tulemasta ajallaan.



Menkat lusittu. Tässä kierrossa otetaan kokeiluun uusi keino, jota ei vielä oo kokeiltu. Tilasin siis Pre-seed-liukkaria, katotaan onko siitä mitään iloa. Napsin myös maca-kapseleita. Yleensä meillä niitä on syönyt mies.
Meillä oli tuo pre-seed käytössä tässä ekassa yk:ssa ja tiedä, vaikka siitä olisikin ollut apua kun tärppäsi. Olen lueskellut, että muillakin on tärpännyt kun ovat tuon ottaneet mukaan. Joten toivotaan, että teilläkin auttaisi :)
 
Jep jep.. kp1/yk5..:cry::(

Pientä tuhrua tulee, mutta kuten ennenkin, se aivan varmasti yltyy iltaa kohden kunnolliseksi vuodoksi.. :cry:

Tää alkaa tekee pahasti hallaa pääkopalle..:( no, ei kai se auta kun hakee toisen merkkiset ovistikut ja aloittaa alusta..
 
N93
Varasin ajan yksityiselle gynelle, oli pakko saaha näihin asioihin vauhtia.Ultra ok, limakalvon paksuus meni multa ohi, nyt kp11 ja oli joko n. 5mm tai 6mm .Ei sanonu et ois ollu liian ohut. Johtofolli näky toisella puolella, ovulaatio mahdollisesti tuloillaan kuulemma. Lähete verikokeisiin, TSH ja prolaktiini. Ne sit seuraavaan kiertoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis

Yhteistyössä