Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kesä 2017

@Fritang siis joo, ihan tavalliset, ja vielä hemmetin kipeätkin ensimmäisenä päivänä. Muuten normaalit 3pvä mittaiset niinkuin aina. Sit oli kaks päivää väliä, ja eilen taas yhtäkkiä alkoi ja hetkessä tuli farkuista läpi, eikä siis mitään jomotuksia eilen ollut. Nyt tiputtelee, muistelen että viimeksi KU kuukautiset oli niukat ja kivuttomat, mutta en ikinä muutoin oo kärsinyt pitkittyneestä vuodosta.
 
N93
@Fritang eipä meille vielä mitään. Niin vähän aikaa tuosta kkm, että kai tässä pitää vielä odotella ennen ku voi mitää apua hakea.. miehen simpat tutkittu jo viime syksynä ja tulos ok ja muahan tässä on ultrattu miljoonaan kertaan eikä mitää rakenteellisia poikkeavuuksia oo löytyny ja kaikki ok mitä nyt ultralla pystyy näkee. ja putket auki ku yks raskaus jo ollu oikeassa paikassa. Odotellaan..
 
Hohhoi. Hiljaiselon jälkeen paluu tänne ja heti oman navan ympärille pyörimään, sori siitä.

Käytiin matkalla, otettiin auto alle ja lähdettiin muutaman tunnin päähän rantalomalle. En matkalla tikutellut mitään, otin ihan iisisti ja keskityin lomamoodiin.

Lomalta kun palattiin, tein positiivisen ovulaatiotestin (olisko ollu kp 16) mutta lämmöt ei nousseet lainkaan eikä alakerta ollut mitenkään erikoisen kostea, joten jäin vähän hämmästyksen valtaan. 5 päivää tuon jälkeen bongasin ekaa kertaa elämässäni pöksyistäni sellaaset limatsunamit, että tein uudestaan ovulaatiotestin. Ja sehän päräytti ihan hirveän paljon vahvemman viivan kuin kontrolliviivan. Vaikka edellinenkin oli vahvempi kuin kontrolliviiva, tämä oli sitäkin paljon vahvempi. No, ennen miehen työmatkaa hempeiltiin hetki ihan varmuuden vuoksi ja sen jälkeen olenkin elellyt "miten hemmetin pitkä kierto mulla onkaan", "kumpi ovulaatio oli oikea vai oliko kumpikaan"-piinaviikkoja. Lämmöt nousi toisen positiivisen testin jälkeen, joten luulen ovulaation todellakin tapahtuneen vasta kp 21-22. Tsiisus.

Tein ekan ovulaation mukaan raskaustestejä ja negaahan sieltä on pukannut. Kramppeja on kyllä ollut ihan kunnolla ja pistin jo menkkoja ootellen siteenkin housuun, sen verran on selkään sattunut.

Jos nyt katsellaan siltä kantilta, että ovuloinkin vasta myöhemmin, kuten lämmöt ja limat antais osviittaa, tänään oliskin vasta dpo 11. Tein huvikseni halpistestin vaikka oireita ei olekaan (ei edes pahaa makua suussa) kovan flunssan lisäksi, meinasin saada pa**ahalvauksen kun näin halpistestiin piirtyvän vähän jotain toistakin viivaa.

Revin auki First Response-testin ja kirosanojen saattelemana sain kuvan mukaisen viivan sitten siihenkin parin viime viikkoisen negan jälkeen.

No voi halvattu. Kohti kolmatta peräkkäistä kemiallista, sitten, vai? Mä ajattelin olla testaamatta huomenna, jos vaan maltan. Mä niin toivon, että viiva vahvistuis, mutta mutta.... Jos tuo viiva on tullut dpo 11, en vielä huolestu. Mutta krampit alkoi jo viikko sitten, joten huoli on, ettei tyyppi ole taaskaan kunnolla kiinni.

Kyrsityttää kyllä aika huolella tämä taas. Monta kertaa täytyy mennä tämä läpi, joka halvatun kuukausiko??? Mullahan on revennyt kohtu, onko mulla niin paljon arpikudosta, että tyypit ei pysty takertumaan tai jotain?

No niin. Tarpeeksi taas on tullut märehdittyä omaa olemusta, sori vielä. Piti jonnekin tuulettaa taas tätä kun ei oikein muualla voi.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
@Niwhai tuohon testiin saa helposti erottuvan harmaan viivanpaikan, mutta sulla on siinä selkeästi väriäkin. Toivottavasti viiva vahvistuu. Minulla monesti viikko ennen varsinaista ovulaatiota myös o+ tikussa ilman oireita, sit viikon päästä on sitä se oikea Ovis. En tiedä mistä johtuu, mutta lähes joka kierrossa käy näin. Lämmöthän sen loppupeleissä kertoo milloin ovulaatio on oikeasti tapahtunut :)
 
@Niwhai tuohon testiin saa helposti erottuvan harmaan viivanpaikan, mutta sulla on siinä selkeästi väriäkin. Toivottavasti viiva vahvistuu. Minulla monesti viikko ennen varsinaista ovulaatiota myös o+ tikussa ilman oireita, sit viikon päästä on sitä se oikea Ovis. En tiedä mistä johtuu, mutta lähes joka kierrossa käy näin. Lämmöthän sen loppupeleissä kertoo milloin ovulaatio on oikeasti tapahtunut :)
Mulla oli puhdas nega tässä vielä 2 päivää sitten tällä testillä, nyt viiva tuli parissa minuutissa vaikka olikin heikko hento haitulainen. Katsellaan ja revitään sillä välin hiuksia. Aaaargh. Ja mä tosiaan otin tän testin käyttöön koska halpistikku näytti hailakkaa plussaa myös.

Lämmöt tosiaan nousi vasta toisen ovulaatioplussan jälkeen, siksi niitäkin kartoitan enkä usko pelkästään tikkuihin. Googletin tovin kun sain toisen huipun ja löysinkin aika hyvän vastauksen. Kroppa yritti eka ovuloida mutta kun ei onnannu, se lepäsi pari päivää ja yritti sitten uudelleen. Kuulostais ihan järkevältä vaikka noi myöhäiset kiertopäivät mua hämääkin.

Piinaviikot täällä siis todellakin ovat taas aika piinallisia, jep. Älkää ottako mallia. Kolmas kuukaus yritystä, kolmas kerta kun toinen viiva piirtyy. Kohta mä taas itken täällä kun vuoto alkaa. Tai sit ei.
 
Kiitos vinkeistä. Täytyykin seuraavan kerran kauppareissulla katsoa esim noita Pregcheckin testejä joita @Naadis suositteli.

Kovin tekisi mieli jo testailla, kun sen verran vahvat oireet. Nyt tullut sukkapuikkokipuja häpyluuhun ja toista rintaa vihloo välillä. Joko on käynyt onni, tai sit mun pää tekee tepposia kun toivoo plussaa..
 
@heikura79 mulla oli nimenomaan onnistuneessa raskaudessa tollasia tippavuotoja ennen plussausta, sormet on kovasti täällä ristissä!

Mulla noi viivat vahvistuu taas silleen niinku....no. Eivät tummene, penteleet. Tein pari paikallista testiä eilen ja tänään ja ne näyttivät testiajan jälkeen ihan identtisiltä, tosin testiajalla tuli pientä eroa viivoihin että milloin nuo ilmestyivät. Kyllä mun mielestä tässä vaiheessa (DPO 13) kuuluis jo olla sellainen selkeähkö viiva, jota ei tarvis tihrustella silmät sikkaralla. Liitänpä tähän eilisen ja tämän päivän viivat testiajalla, totta kai ne näytti testin kuivuessa paljon hienommilta mutta sitähän ei lasketa.

Angstia/downeria pukkaa ja mietinpä tässä murheiden hukuttamista parilla litralla jäätelöä. TAAS mun täytyy katsella hailuroita. Mä niin paljon mielummin joko saisin kokonaan negaa tai kunnon vahvistuvia viivoja enkä tällaisia "onkstoieiseooeikuonksesittenkin"-viivoja joka halvatun kuukausi.
 

Attachments

@Niwhai pakko vastata vaikken enää kuumeilijoihin kuulukaan. Tuossa alemmassa testissä on selkeesti vahvempi viiva kun ylemmässä :) Toivon todella että vahvistuu! Ja mulla tärppikierrossa oli kovat menkkakivut viikkoa ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa ja vasta plussan saatuani tajusin että nehän oli selvästi kiinnittymiskipuja :) Sullakin varmaan niistä kyse! Kyllä se siitä varmasti vielä vahvistuu :love:

Kookospieni ja mini 14+6
 
@Niwhai pakko vastata vaikken enää kuumeilijoihin kuulukaan. Tuossa alemmassa testissä on selkeesti vahvempi viiva kun ylemmässä :) Toivon todella että vahvistuu! Ja mulla tärppikierrossa oli kovat menkkakivut viikkoa ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa ja vasta plussan saatuani tajusin että nehän oli selvästi kiinnittymiskipuja :) Sullakin varmaan niistä kyse! Kyllä se siitä varmasti vielä vahvistuu :love:

Kookospieni ja mini 14+6
Mä kun olen tässä näitä kemiallisia saanut nyt aika kasan, yhden kkm:n ja yhden lapsen vaiherikkaan ja vaikean raskauden jälkeen (jee!), mä olen aika inhorealisti kun en jaksa aina pudota kovin korkealta jos/kun raskaus ei onnaakaan. Jos ne kivut oli kiinnittymiskipuja, mulla todellakin pitäis olla jo aikamoiset viivat, koska silloin kiinnittyminen olis alkanu jo aikoja sitten. Onnistuneessa raskaudessa mullakin oli aikamoisia kipuja alussa varsinkin ja kohdun venyessä myöhemmin mutta ne oli paremmin synkassa noiden kiinnittymisten sun muiden oireiden kanssa.

Ei tässä voi muuta kuin ootella vaan. Eilen ja tänään kuitenkin sain ekaa kertaa evö sellasiin superhalpoihin tikkuihin viivaa kun ne ovat aina ennen näyttäneet mulle (kemiallisissakin) pelkkää puhdasta negaa. Että ehkä tää etenee edes inasen mutta eteneekö tarpeeksi, aika näyttää. Ootellessa kuluu paljon jäätelöä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Heippa! Saanko liittyä porukkaan kuumeilemaan?
Oon 34-vuotias ja mulla on teini-ikäinen lapsi ja tuulimunaraskaus 12/16. Nyt täytyisi pudotella hieman painoa ennenkuin voi uudestaan aloittaa yrittämisen. (n) Mutta vauvakuume on ihan hirmuisen kova!
 
@Niwhai voisko limakalvot olla liian ohuet kun ei meinaa kiinnittyä o_O Ens kiertoon greippimehua ja mitä kaikkea sitä onkaan jotka vois limakalvoa vahvistaa!

Ei clomit sitten meillä toimineet vaikka esikoinen sai niillä alkunsa :cry: Vuotoa odotellessa, tulee varmaan vasta muutaman viikon päästä ja sit letrozolit käyttöön. Hiukan kauhistuttaa sellaisia myrkkyjä syödä mutta minkäs taas teet :eek: Toivotaan että niillä tärppäis heti. Nää haittavaikutukset on niin kivoja kun kokoajan etoo ja sattuu johonkin :sick:
 
Äh @Niwhai.

Jos silläkin kiinnittymisessä se ongelma, niin mä sain avun vehnänalkiokapseleista.
Esikko sai alkunsa ihan vahingossa, kakkonen tärppäsi greippimehukierrosta, ja nyt koitin luteaalivaiheeseen ja limakalvon paksuuteen tuota vehnänalkioöljyä kapseleina, ja luteaalivaihe piteni 8-->11 päivään, ja vuoto oli tuplat siitä mitä aiemmin, eli selvästi vaikutti myös limakalvoihin. Muuten kiertoa ei saatu hyödynnettyä, että plussa olisi ollut kovinkaan todennäköinen, mutta hyvä fiilis muuten, tää kierto on se the kierto meillä,vakaasti oon niin päättänyt ;)
 
Mulla on todella runsaat menkat ja paksut limakalvot mutta epäilen enemmän, että mulla on ongelma joko hormonitasoissa (sain esikoiseen tukilääkityksen raskauden alussa poissulkemaan mahdollista ongelmaa juuri tässä) tai sitten tosiaan mulla on sektiosta/revenneestä kohdusta jäänyt jotain hiton arpikudosta vaikeuttamaan tätä kiinnittymishommaa. Luteaalivaihekin kun näyttäis olevan se 14 päivää. Tai sitten mun munat on vaan mätiä iästä johtuen.

Ajateltiin katsoa vielä yksi kierto ja jos tulee taas kemiallinen, on aika kääntyä oman ob/gynin puoleen tarkistamaan tilanne.

Mutta onpahan taas.... pieni suruaikatauko pitää ottaa taas ennenku jaksaa kasvattaa uudestaan taisteluintoa.
 
Mrs.Ö Minulla oli pari kiertoa Letrotzolit (+terolut) käytössä.Ei tulosta ja julkisella ultrassa ei löytynyt mitään merkkejä ovulaatiosta (eka kierto verikoe ja toka ultra).Viikkoa myöhemmin yksityisellä löytyi monta follia,mutta ei merkkejä oviksesta.Sitten aloitin klomifeenit (+lugesteron) ja toinen kierto nyt lopuillaan..ja edelleen ilman tulosta.
Tänään dpo10 ja ei mitään oiretta joka antaisi aihetta testata.Joten tätiä odotellessa.
 
Voi harmi @Niwhai kemiallisesta :(.

Tervetuloa @Iltatähti83 !

Täällä yk2 tm:n jälkeen lopuillaan, dpo13 siis. Eilen illalla jo vähän vaaleanpunaista ja tänä aamuna ruskeaa tuhrua. Alavatsassa tuntuu nyt hassua lievää kipua jos hengitän syvään. PC:n testit on olleet puhtaan valkoisia. Plääh. Kävin dpo5 ultrassa, ovis oli tapahtunut ja ihan hyvänäköinen limakalvo ja keltarauhanen näkyi, mutta kun ei niin ei. Kai se joku ruokamyrkytys-mikälie mahavaiva just oviksen aikoihin häiritsi sitten, eikä me sen takia saatukaan kuin kaksi tallettelua tehtyä.
 
Tänään tehty elämäni ensimmäinen inssi. Eilen oli n. 20mm folli ja pistettiin Pregnyl, tunsinkin sitten aamulla kipuja sillä follin puolella ja ultraäänessä olin jo ovuloinut. Ajoitus kohtuullisen hyvä siis. Limakalvo huimat 9mm eli pitäisi hyvinkin riittää. Itse inssi ei tuntunut miltään, ihan positiivinen kokemus. Nyt alkoi sitten kahden viikon jännitys. Täytyy vielä kotona varmistella :)
 
@hill4 toivotaan parasta!

@Niwhai Halauksia! ❤

Nyt seuraa vuodatus:

Täällä ei olla ihan varmoja missä mennään.. kp 27, eli luultavammin dpo 14.. jos mun aavistukset oireista pitää paikkansa.. just tehty nega. Oudointa on se, et toisesta rinnasta tulee tippoja maitoa. Tätä ei oo ikinä tapahtunut tätiä odotellessa.

Muutenkin hassua, et edelleen sukkapuikkokipuja, tänään vihloi oikealle puolelle alavatsaa ja normaalisti ennen menkkoja tulevat hormooninäpyt puuttuvat kokonaan.

Joko testiä ei olis kannattanut tehdä iltapissasta, mun kroppa oireilee omiaan tai kyseessä on varhainen km.. Huoh.. vois täti ilmoitella itsestään jos meinaa tulla..
 
@heikura79 meillä esikoinen sai alkunsa ekasta clomikierrosta joten odotukset oli korkealla. En ymmärrä mikä niissä mättää kun yhden kierron toimivat ja sitten eivät enää :unsure: Ei auta kun toivoa että letrozolit auttaa, ultrassa katsovat sitten jos jotain muutakin tarvitaan. Aiheuttiko sulla letrot haittavaikutuksia? Kamala lista kun sitä luin, tiedä mitä ihmee myrkkyä ovat :eek:
 

Yhteistyössä