**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat** KEVÄT 2013

Tiistai 2.4.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12_______________________KP 22/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 6/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 12/27-30
Equus___27v____KKM 1/13________________________KP 27/24-31
miss_piggy__31v___KKM 02/13_____________________KP 39/?
verppu__23v____KM 12/12, 3/13___________________KP 27/28
Fujin______KKM 03/13____________________________KP 25/28
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 6/28

HAAVEISSA TOINEN

Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_____KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12__KP 47/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12_______________KP 39
MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 16/28
Alien_1____KKM10/12, KM02/13_____________________KP 16/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 7/25-28

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 24/26
sydänx3___25v____KKM 1/13________________________KP ?/?
Miirabell______KKM 1/13 (rv 17+)____________________KP 32/28
Piki80____KKM 1/13 (KU/KM 11/08)___________________KP 32/27-32

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__40v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12___________KP 17/29

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 14/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13__________________KP 27/25-26

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12___________________KP 7/28

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_______________KP 28/30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

MiNalo dpo 0


TAUSTALLA/KATEISSA:

nelikko82
Pippari
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Bambini
Maame
Lexie


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, Taru81, dyddö
Huhtikuu:

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Minalo ja Equus kiitoksia myös teille kun ootte päivitelly :) Itse oon ollu ny vähä poissa koneelta ja poissa näistä vauvakuume jutuista.. Enkä oo pääsiäisenä oikeen ollut kotonakaan että koneelle olisin päässyt :) Ja jatkossakin oon vähemmän täälä foorumilla, niin että satunnaisesti päivittelen..

Minalo: Voi ku mukavaa että ovis on noin aikaistunu :) Itsellänikin se on nyt ehkä hieman aikaistunu, joten se on jotenkin niin lohdullista tän kaiken muun paskan seas :)

Equus: Sullapa oli jänniä uutisia tullu tänne.. Toivotaan että viiva vahvistuu.. Jään ootteleen uutisia :popcorn:

Eleonoora: Mulla oli ekat menkat km:n jälkeen tosi lyhyet ja kivuttomat!! Ettei se taida mennä kaikilla aivan ohjekirjassa :) Tokat oli sit jo normi pituset muttei kyl aivan niin kivuliaat tai sit aika muuttaa muistoja :)

Miirabel: Onko täti pysyny poissa? :)

Kanella: Mikä on sinun tilanteesi? Lisätäänkö sut plussanneisiin? Vai mitä kuuluu tällä hetkellä? :)

ON: Ovistuntemuksia ollu nyt eilen ja tänään, mutta tikuissa ei näy mitään.. Turhauttavaa :D En pidä noista tikuista muutenkaan :D Tosin, naurettavaa luulla et se ovis jo olis ku nyt on kp11 :) Positiivinen mieli kertois kyl vahvasti et se olis nyt.. Saas nähdä kuinka positiivisen mielen käy kun huomenna tai ylihuomenna saan tietää elämääni suuresti vaikuttavia uutisia.. Jännittää niin lujaa ettei varmaan ens yönä hirveesti unta saa.. Pitäkäähän naiset mulle peukkuja..
 
Huomenta naiset :)

MiNalo Mukava kuulla, että sulla ovis aikaistunu.

Equus Siellähän on jännää, mää elelen hengessä mukana :)

Niin ja onnittelut kaikille plussanneille joita en vielä oo muistanu/kerenny onnitella :heart:

Pölö Peukut ja varpaat pystyssä täällä sulle. Miksikäs se ovis ei muka vois olla jo nyt? ;)

Täällä pari päivää kans oltu pois palstalta. Mies tuli kotia ke-to välisenä yönä ja ollaan vietetty ihan vaan laatuaikaa <3 Lapset ku lähti isälleen pääsiäiseksi niin ollaan saatu vaan nauttia toisistamme ja käytiin vähän juhlimassakin sitten, teki kyllä äärettömän hyvää saaha vähän muuta ajateltavaa.
Tätiä ei näy eikä kuulu, menkkamaista jomottelua ollu kyllä jo usiamman päivän mutta ei muuta merkkiä tädistä. Tänään tosin jomottelu vähän voimakkaampaa jo, että jospas se tänään sitten kurvais paikalle jo.
 
Täällä saatu vahvat viivat ovistestiin tänä aamuna ja hiukan jomottelee siihen tyyliin että kohta se oviskin pamahtaa kunnolla päälle. Eli se taitaa olla nyt sitten dpo 0 tänään?! Eikö se siitä vahvasta plussasta ole sen 0? No ylihuomenna pääsen vihdoin sinne lääkäriin, kun se viime viikon ke aika peruuntui... Hiukan alkaa jännittämään jo kun niin paljon on puhuttavaa ja kysyttävää.
 
miss_piggy
Täällä ei oo edelleenkään menkoista mitään tietoakaan..ajattelin että ehkä otan sen toisen terolut-kuurin vielä sitte ku tuosta edellisestä on kulunu about 18 päivää..on niitä menkkoja tullu tai ei. Jos se toinen kuuri käynnistäis kierrot. Jos ei käynnistä, niin sitte en tiä missä mättää.
Jos en paremmin tietäs niin väittäsin että eilen oli samoja oireita ku ennen ekaa plussausta, närästi jotenki koko päivän ja mahaa on nippaillu..mutta r-testit ja o-testit on kyllä näyttäny negaa.
 
Minä voisin liittyä tänne. Minulla todettiin noin viikko sitten keskeytynyt keskenmeno. Viikkoja ei tarkasti osattu arvioida, mutta lääkärin arvion mukaan kehitys oli päättynyt noin 6+ viikoille. Aiemmin kaikki piti olla suht kunnossa, mutta sitten hcg lähtikin tippumaan kun ei sykettä edellisessä ultrassa kuultu. Kuukautisten mukaan olisikin pitänyt olla viikkoja varmaan 12, mutta kierto on niin heittelevä, että niistä ei voinut laskea.

Edelleen tässä odotellaan, että kroppa palautuisi normaali tilaan. Edelleen kauheat kivut, mutta ei kuitenkaan kuumetta tms. joka viittaisi kohtutulehdukseen. Sitä kyllä pelkään hirveästi :/ Jäi kyllä auki tuokin, että pitääkö odottaa yksi kierto ennen uudelleen yrittämistä. Vuodon loppuminen tietenkin täytyy odottaa, mutta olisi kiva nähdä jotain faktaa tuosta, että onko haittaa jos raskautuisikin heti. Sitä tietoa ei vain tunnu oikein mistään löytyvän :D Mitään jälkitarkastuksiahan täällä ei ainakaan tehdä, r-testi vain itse kotona. Pitääkö sen näyttää negaa, ennen kuin käytännössä edes raskautumiselle olisi mitään mahdollisuuksia?
 
Praia Pahoittelut ketjuun joutumisesta :hug:

Mullahan ainakaan kohtutulehdus ei nostanut kuumetta ollenkaan vaan menin naistenpolille näytille pelkästän kipujen ja kummalliselta tuoksahtavan vuodon takia. Jos tosiaan kivut on kovat niin kannattaa käydä näytillä eikä jäähä oottelemaan sitä kuumetta.
 
Praia Pahoittelut tänne joutumisesta, mutta samalla myös tervetuloa :hug: Täällä on ihana porukka :heart:
Miulle lääkäri sanoi silloin polilla kun todettiin kkm, että siksi kehoitetaan odottamaan yhdet kuukautiset, että kohdun limakalvo uudistuu. Mutta olen kyllä täälläkin kuullut että riippuu ihan lääkäristä mitä kehoitetaan tekemään, odottamaan vai annetaanko lupa yrittää heti. Uskon itse siihen, ettei raskaus ala heti keskenmenon jälkeen ellei elimistö ole siihen valmis. Miulle tehtiin lopulta kaavinta ja kävin yksityisellä jälkitarkastuksessa 4viikon kuluttua kaavinnasta, ja juuri tuolloin alkoi keskenmenon jälkeen ekat menkat ja lääkäri antoi vihreää valoa uudelleen yrittämiseen kun kaikki oli kunnossa ja menkatkin alkoi. Kannattaa miehen kanssa keskustella kotona että miltä tuntuu, aloittaako heti vai odottaako ensimmäisiä kuukautisia.

Minalo Hienoa, kun kierto lyhentynyt, nyt vain voimia odottamiseen. Ja erittäin suuresti plussatuulta :heart:

Miirabel Mikä siun tilanne on??

kanella Missä olet?

Miss piggy Äh, tosi inhottava kun siul ei vielkää oo menkat tullu :/

zannukka Meillä onkin kp:t samat :D Vieläkö täti on poissa? ihana kun saitte miehen kanssa viettää kahdestaan aikaa.

Pölö Mie piän peukut pystyssä!

Kiitos kaikille tsemppauksesta tasapuolisesti. Meinasin jos tänään kävis ostamassa testejä ja huomen aamulla vois aamupissasta sit testailla. En kuitenkaan malta odottaa loppuviikkoon. Sanoin eilen miehelle että saattaa olla että meidän lemmiskelyt on tuottanut tulosta kun röyhtäyttää ja on huono olo. Toi jatkuva röyhtäily miul oli viimeeksikin. Tosi hehkeetä ja naisellista :D Voiko nää oireet alkaa jo nyt??? Hitto kun on aikasta. Tosin ovulaatioajankohdasta ei mitään tietoa..
 
Tässäkin pinossa valitettavasti vaikuttaneena, mutta viime heinäkuussa odotuspuolelle siirtyneenä olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti lukemassa kuulumisianne ja välillä kommentoimassakin.

Halusin tulla kertomaan, että meidän pieni tyttömme syntyi 27.3.2013 mitoin 3300 g/52 cm :heart: Raskaus sai alkunsa suoraan kkm:n jälkeen, joka todettiin np-ultrassa viime toukokuussa. Esikoiseni raskautta edelsi niin ikään km, jonka jälkeen tulin toisesta kierrosta raskaaksi. Toivottavasti kokemukseni voisi luoda uskoa ja toivoa onnistuneesta raskaudesta tähän pinoon, etenkin esikoistaan toivoville. Muistan itse sen musertavan pelon ja epätoivon, joka kaihersi mieltä: suodaanko meille koskaan pientä nyyttiä?

Pahoittelut ihan jokaiselle, että olette joutuneet tähän pinoon :hug: Onneksi täältä, jos jostain, sitä vertaistukea saa. Aurinkoista kevättä ja kesän (sekä valtaisan plussa-aallon) odottelua kaikille!

kwaidan ja pikkuinen kohta 1 vko
 
Täällä ei oo edelleenkään menkoista mitään tietoakaan..ajattelin että ehkä otan sen toisen terolut-kuurin vielä sitte ku tuosta edellisestä on kulunu about 18 päivää..on niitä menkkoja tullu tai ei. Jos se toinen kuuri käynnistäis kierrot. Jos ei käynnistä, niin sitte en tiä missä mättää.
Jos en paremmin tietäs niin väittäsin että eilen oli samoja oireita ku ennen ekaa plussausta, närästi jotenki koko päivän ja mahaa on nippaillu..mutta r-testit ja o-testit on kyllä näyttäny negaa.
Mulla tuli rv 15+2 kkm:n jälkeen yhdet menkat ja sitten oli määrä syödä Teroluteja jotta kierto pysyy tasaisena seuraavaan hoitoon asti. Oon käyttänyt Terolutia ennenkin ja se on toiminut. Tuolloin Terolut ei kuitenkaan auttanut, odotin mnekkoja 10 pv ja soitin lääkärille. Lääkäri sanoi että jostain syystä kroppani ei vaan tottele Terolutia vaan nyt vaaditaan vahvempaa valmistetta. Hän kirjoitti Primolutin. Sitä söin kuten Terolutia ja menkat alkoi 3 pv lopettamisesta.

Lääkärini sanoi että 7 pv odottelua on riittävä, jos menkat ei ala, eikä ole raskaana, on syytä vaihtaa vahvempaa valmisteeseen.

Josko tästä kokemastani olisi hyötyä muille.
 
Kiitos ihanat naiset kun kyselette perään :) täällä on tilanne se, että apteekissa käyty ja hetiheti testattu keskellä päivää ja plussan sain! Ihan mieletöntä, en vaan tajua että taas tuli plussa heti ekalla yrityskierrolla ja vielä keskenmenon jälkeen... Ja nyt ei edes pelota eikä tunnut epävarmalta, olen just nyt vain onnellinen :) varmasti tulee vielä pelottamaankin eikä mikään olen varmaa mutta nyt tuntuu hyvältä ja aion nauttia tästä tunteesta, ihan tarpeeksi on tullut itkettyä viime aikoina. Viimeksi kun plussasin olin todella epäuskoinen vielä np-ultrassakin, eikä ikinä tuntunut täysin hyvältä, liekö ollut ennakko-aavistus vai mikä lie kun huonostihan sitten meni... Huhhuh, nyt on kyllä pää ihan pyörällä :)
Nyt meni ihan täysin omanapailuksi, palaan rauhoituttuani lukemaan teidän kuulumisia! Plussatuulia ja voimarutistuksia nyt kuitenkin kaikille :)
 
miss_piggy
toivounelmaKiitos kommentista. Mulle pitäis huomenna lääkärin soitella tuolta naistentautien polilta kun soitin sinne ja kerroin tilanteen, jos hän osaisi sanoa että tarvitaanko jotain vahvempaa lääkitystä nyt kehiin, kun ei nuo terolutit näytä toimivan ainakaan näin keskenmenon jälkeen toivotulla tavalla.. Mullakin tulee kuitenkin huomenna jo 10 päivää viimeisestä terolutista, joten vois alkaa jo tapahtumaan jotain..
 
Kiva, että täällä otetaan hyvin vastaan! Tällaista vertaistukea kaipasinkin, kkm todettua kun ei minkäänlaista henkistä tukea tarjottu mistään.

Täytyypi taas soitella sairaalalle kun nämä kivut tosiaan jatkuvat vaikkei kuume nousekaan. Aiemmin sieltä tuli vain sellaista kommenttia että odotellaan jos kuume nousisi yli 38 tai jopa yli 40, mutta onneksi tuli taas arki kehiin niin pääsen huomenna lääkäriin jos kipu jatkuu :)

Miirabel Onnea plussasta! Ehtikö sinulla siis tulla yhdet kk keskenmenon jälkeen vai suoraanko tärppäsi?
 
Hei. Olenkin aiemmin kirjoitellut tuolla Kakskymppisissä, ja sieltä odottajiinkin siirryin. Pari viikkoa sitten kuitenkin jouduin sairaalaan kovien vasemman puolen vatsakipujen takia. Ultrassa vkolla 7+ todettiin kohdun ulkoinen vasemmassa tuubassa, ja sain metatreksaattipistoksen. Onneksi pistos alkoi vaikuttaa, ja nyt vuodan ja hcg on lähtenyt laskuun. Viikon välein käyn kontrollissa, ja sitten vielä ultrassaa, että kaikki on hyvin.

Kakskymppisissä toiveilijoissa olen viihtynyt, mutta jotenkin nyt tuntuu että tarvitsisin tukea saman kokeneilta.. Tuntuu, että mies ei ymmärrä ollenkaan miten raskaasti otan asian.. Kerkesin jo niin iloita vauvan alusta, ja jotenkin oli niin varma olo että en edes mennyt varhaisultraan. Nyt on vauvakuume potenssiin sata..

Miten nopeasti muut KU:n kokeneet on toipuneet kokemuksesta? Jotenkin keskenmenon ja keskeytyksen kokeneena tämä oli kaikista pahin kokemus..
 
miss_piggy
Minnah: Mulla oli se kkm vähän yli kuukausi sitten, ja kyllä se on edelleen mielessä päivittäin. Tää palsta on onneks sellanen mihin voi purkaa olojansa ihan ilman, että kukaan arvostelee, kun kaikki on kokeneet saman tavalla tai toisella.
Itsellä unohtamista ei yhtään helpota tosiaan se, että nyt on kierrot totaalisen sekaisin, ja aika lapsettomuuslääkärillekin on varattuna... Jotenki vaan oisin toivonu että kuukautiset ois alkaneet, ja ois päässy uuteen yritykseen. Toki tässä on siis seksiä harrastettu, mutta se tuntuu jotenki yhdentekevältä kun ei ees tiedä ovuloiko...Ovistestit on kyllä ollu käytössä, mutta miten voisin ovuloida kun ei oo kertaakaan edes tullut menkkoja...
En kyllä halua enää koskaan kokea keskenmenoa. Elämäni paskin kokemus. Uskon että en unohda tätä koskaan, ja mulla on aina mielessä se, että 12.9 olis ollut meidän vauvelin laskettu aika..
 
Joo, eipä tässä Miss_piggy paljon muuta ole tullut ajateltua, vaikka vieraitakin on käynyt. Välillä ihan hyvin menee joku päivä, mutta sitten joku ohjelma/uutinen tms vetää mielen maahan.. Meilläkin olisi tällä ollut sama la, kun sillä joka päädyttiin keskeyttämään.. Jotenkin sitä mietti, että tämä olis sit ollu tarkoitettu syntyväksi just sillon, mut nyt kävi näin.. Lisää surua tuo se, että mies ei halua yhtään lasta tähän elämäntilanteeseen, ja minulla vauvakuume senkun kasvaa. Jotenkin tuntuu, ettei tästä pääse yli muutakuin yrittämällä uudelleen. Illalla kai se on nostettava miehen kanssa kissa pöydälle, ja keskusteltava kunnolla, että sais jotain järkeä tähän tilanteeseen. Torstaina olis taas kontrolli, ja toivon että arvot olis tippunu roimasti, ja tää piina olis ohi. Tosin luulisi vuodosta päätellen, että alaspäin mennään.. Jos ei tarviis montaa viikkoo enää kituuttaa..
 
miss_piggy
Musta oli jotenki outoa muuten ku mulla oli vielä viikko sitte hormoniarvo veressä 30, vaikka kohtu on ultralla todettu tyhjäksi jo 18.3... Onko kellään kokemusta tuosta hormoniarvosta, että miten se laskee, ja vaikuttaako se jotenkin johonkin jos se ei oo vielä nollissa? Ku ite r-tesit näyttää kuitenki negaa..
 
Täällä saatu vahvat viivat ovistestiin tänä aamuna ja hiukan jomottelee siihen tyyliin että kohta se oviskin pamahtaa kunnolla päälle. Eli se taitaa olla nyt sitten dpo 0 tänään?! Eikö se siitä vahvasta plussasta ole sen 0? No ylihuomenna pääsen vihdoin sinne lääkäriin, kun se viime viikon ke aika peruuntui... Hiukan alkaa jännittämään jo kun niin paljon on puhuttavaa ja kysyttävää.

Vahvat viivat testissä= -dpo1 ovis= dpo0 ja sitten dpo1 ja dpo2 jne.:)
 
miss_piggy Vika ei välttämättä ole Teroluteissa, että kierto ei käynnisty. Jos limakalvo ei ole keskenmenon jälkeen kasvanut niin paljon, että sitä on vuodettavaksi asti, niin ei auta, vaikka mitä lääkkeitä söisit. Ultralla tilanne selviäisi varmaan parhaiten.

Pölö- Ei kannata mua lisätä plussanneisiin, kun putoaisin kuitenkin sieltä pois. Nyt on rv 6+4 ja olen vuotanut ja tiputellut viimeiset 3 viikkoa. Oireita on edelleen, eli kaikki raskausmateriaali ei ole vielä tullut pois. Jospa nyt pyhien jälkeen pääsisin vihdoin omalle gynelle ja sitten hakemaan lääkkeet, niin saisi tämän neljännen peräkkäisen keskenmenon pois päiväjärjestyksestä. Ei taida meille pikkukakkosta tulla...
 
miss_piggy eikös hormoonin pitäis olla 5 tai alle että kuukautiset vois tulla. Näin minulle kysillä sanottiin, kun kyselin, että milloin vois odotella oikeita kuukautisia. Sillon limis kuulemma olis "kypsä" jotta voi vuotaa ulos... Hmh, no tiedä sitten, mutta kuitenkin toooosi pieni sen hcgn pitää olla ennenku vuoto tulee..
 

Yhteistyössä