Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

Voi ei @heikura79 :(, voimia sinulle.

En oo täällä paljoa kirjoitellut mutta luen kyllä teidän viestejä. Mulla menossa nyt dpo5 ehkä ja pe käyn verikokeissa varmistamassa tapahtuiko ovulaatio. Tässä kierrossa jos ei tärppää niin on vuosi yritystä takana, keskenmenosta puolisen vuotta.
 
@heikura79 onpa kurjat uutiset! Mä en muista oliko teillä ennestään jälkikasvua? Toivottavasti kuitenkin on häntä pystyssä ja tulevaisuus aurinkoinen joka tapauksessa!

Mä elelen tätä kierron hiljaisinta vaihetta eli kp 5. Ovistestaus pitänee aloittaa ylihuomenna kun testailen tolla CB:n tuplahormonitestillä, ja jos aloittaa liian myöhään, menee se korkean hedelmällisyyden varoitus ohi. En yhtään tiedä millainen kierto tästä tulee, viime kierrossa ovis oli vasta kp 16 kun yleensä on 13-14, venyminen taisi johtua noista Femostoneista. No, toivo on taas nousussa. Jospa tästä kierrosta! Tiedätte kyllä varmaan tunteen ;)
 
@Lallastiina itse aloitin keväällä juoksun tyhjästä, ei ole vaikuttanut vuotoihin. Toki silloin kun on tiputteluvuotoa, niin herkemmin liikunnan aikana tietty tiputtelee... Menisin kyllä lääkäriin jos kauhean kauan jatkuu tuollainen!

@heikura79 No jopas tuli tyly tuomio ja kurja päätös teidän vauvahaaveille :( Paljon voimia jatkoon!

@Mrs.Ö Oho, enpä ole koskaan ennen kuullut pcos:n moista aiheuttavan. Aina oppii uutta. Kiva kun hommat etenee :)

@hill4 Ehdottomasti tämä voisi olla jo teidän kierto! :love:
 
Täällä on ilmeisesti ukkoon iskenyt jokin raskausväsymys, kun sohvalla kuorsailee ;) Mä tulin sitten tänne. Viestit luettu ja nyt alkaa taas romaani...

@heikura79 , voi ei :cry: Jaksamisia! Niin, päivitin listaviestiä, ja tulin siinä miettineeksi, että poistanko mä sut listalta nyt? Toki voit tulla tänne käväisemään jatkossakin, jos haluat. Minäkin mietin, että eikö "kovemmilla" hoidoilla voisi onnistua? ... vai päätittekö miehen kanssa, ettei niihin ryhdytä?

@konvehtirasia , ehdinkin jo nyt vastailla :) Nyt kun oon äidin, siskon, miehen ja palstalaisten (kolmelta palstalta) kanssa keskustellut, niin aloin itsekin miettiä, että taisin varmaan ylireagoida (varmaan aika tavallista tuossa tilanteessa). Pitää vaan yrittää ottaa rauhallisesti, ja ajatella muita asioita.
Mut tuohon kun sanoit, että varmaan päästään nopeasti sinne, niin oon kyl näiltä palstoilta kuullut, että jonkun 3 kk:n päähän ne ajat yleensä menee. Siskolta (sairaanhoitaja) taas kuulin, että noissa on jotkut kiireellisyysluokat. Kiireellisin on 1-7 päivää ja tavallisin on 8-30 päivää. Gyne puhui, että kuukauden sisällä sieltä pitäisi tulla kutsukirje, eli luultavasti mulla on tuo tavallisin kiireellisyysluokka. Mut en tiedä mitä luokkia tuosta ylöspäin sitten on. Ja siis heinäkuussahan ne ei tällaista tapausta hoida. 17.6. mennessä tulee se kutsukirje, niin enpä usko, että kesäkuussa enää sinne ehdin. Ja siis vuosi yritystä tulee "vasta" elokuussa täyteen (ja silloin olisi puoli vuotta km:sta).

Ja ens viikolla oon menossa (tavalliseen) verikokeeseen :) Lähinnä hemoglobiini ja muut punasoluarvot kiinnostaa, mutta arvelen niiden olevan kunnossa. Hemoglobiini otettu viimeksi helmikuussa keskenmenon jälkeen, todella runsasta vuotoa eka päivä ja siis spontaanisti. Viime heinäkuu-syyskuu söin rautatabletteja, ja sain ne silloin kuntoon. Ei ne näin nopeasti voisi edes normaalimenkoilla muuttua huonoiksi, siihen menee useita vuosia.

Ehkä kuitenkin lopetan tähän, romaanin jatko-osa tulee sitten myöhemmin ;)
 
@Maaria1980 en tiiä ymmärsinkö oikein kun en oo kaikkia viestejä lukenut että ootte lapsettomuushoitoihin menossa? Ei sitä kannata turhaan murehtia tai tuntea itseänsä huonoksi tms <3 Meillä ainakin on ihana lääkäri. Keskusteluapua sais myös jos haluais. Mä oon osannut ottaa paljon rennommin kun homma on jonkun muun vastuulla. Ja sen lisäks oon oppinut ihan hirveesti itsestäni ja siitä miks on ties minkälaisia oireita itsellä aina välillä kun niille kaikille on löytynyt selvä syy. Joten vaikka eihän hoitoihin kukaa haluais niin on se hyväkin juttu! Tsemppiä!
 
@Maaria1980 Varmasti tavallista ylireagoida mutta hyvä, jos suhtaudut asiaan nyt paremmin :) Tsemppiä! Voi hitsit. Mä jotenkin ajattelin, että tuon sun iän vuoksi pääsisitte nopeammin. Tosi harmillista jos jonotusaika on nyt sitten kuitenkin se tavallisen pitkä. Kesä-heinäkuussa joo ei kyllä varmasti tehdä mitään, mutta toivotaan ettei se kuitenkaan ihan mahdottomasti venähtäisi...

@Naadis En muista olitko sä käyttänyt sekä mehua että öljyä jo ennestään, mutta mulla on tässä kierrossa ollut käytössä ne molemmat ja oli paljon suotuisammat olot alakerrassa kuin viimekierrossa (y)

@heikura79 Voi ei, olen pahoillani teidän puolesta :( Voimia!
 
N93
@heikura79 Voimia ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen :cry::love:

Tsemppiä muillekin kierron eri vaiheisiin,talletteluihin ja piinailuihin!

Täällä ehkä kp6 tai 7, en oo jaksanu nyt ees miettiä/ laskea. Mää yritän olla henkisellä kesätauolla tästä yrittämisestä. Ovistestit saa pysyä kaapissa nyt ainaki syyskuuhun asti(y)
 
Hm, ehkä mun kumma vuoto ei sitten ollutkaan kuntoiluun liittyvää vaan enempi vuorokaudenaikariippuvaista. Eilen nimittäin tuli päivän pienen lievän tuhruilun jälkeen samat iltavuodot vaikken treenannut. Tänään päivällä vähenevässä määrin tuhrua, eikä vuotanut illallakaan vaikka treenasin. Peukut pystyssä että nyt olis menkat vihdoin lusittu ja pääsis yk1 oikeesti alkamaan...
 
@konvehtirasia mulla ehti olla käytössä kaks kiertoa toi greippi+vehnis ennen ku viimeks plussasin. Eka ovis niiden buustauksella oli ihan super voimakas, mutta oli myöhemmin kun normisti, niin jäi sillon hyödyntämättä, tokasta sit tärppäs.. vaikka ei kovin hyvin seurauksin..(n)

Täällä tuhruttelut jatkuu eikä kp1 ole vieläkään saapunut. Ja siis tuhruttaa (ällövarotus!!) vaan vessakäyntien yhteydessä vanhaa ruskeaa limaa :poop::poop: hitto sentää alkais ny kunnolla niin pääsis yritykseen kiinni takasin kunnolla.. :cautious:
 
@Naadis Toivotaan, että tästä tärppäis ja sujuis hyvin loppuun asti!

@Erätyttö Mä vuosin muistaakseni yhteensä melkein 2kk. Mua ei ensin otettu tosissaan, kun soitin huolissani vuodosta koska sanottiin, että km voi vuotaa useitaviikkoja. Myöhemmin se sitten todettiin kohdunulkoiseksi mikä ei millään valunut itsestään ulos. Tavallisesta kmsta mulla ei ole kokemusta, mutta toivottavasti sut saataisiin hoidettua kuntoon. Tosi ikävältä kuulostaa (n)
 
Täällä alkoi menkat.. kp 1 siis tänään. Pahimmat kivut ikinä, tuntuu enemmän keskenmenolta kuin menkkakivuilta. Koko vatsa kramppailee ja tuntuu samoilta supistuksilta kuin tyhjennyksen aikaan. Todella outoa. Särkylääkkeetkään ei auta. Edellinen kierto jäi 26 päiväiseksi ja ahdistus on kova. Todella epätoivoinen olo ja tuntuu ettei tästä pääse taas eteenpäin. Pitäisi saada ajatukset kokonaan pois vauva-asioista mutta en tiedä miten se onnistuu. Nostan hattua vielä pidempään yrittäneille, miten tässä enää järki kestää jos tämä yritys kamalasti venyy....:cry:
 
N93
@BeHappy-17 sori en muista, kauan teillä yritys kestäny? Harmi ku ei lähde kierrot tasottuu:/ Ajatusten pois saaminen on kyl vaikeeta, mut oon huomannu et itellä ainaki ajan mittaan aivot vaa sanoo sopimuksen irti noista vauva-asioista eikä tuu yksityiskohtaisesti mietittyä, lähinnä vaa yks iso ahdistus tää koko asia. Mistää vauvakuumeesta ei oo voinu pitkiin aikoihin puhua...
 
@N93 Ollaan yritetty viime elokuusta asti ja yksi keskenmeno on tullut tän yrityksen aikana. Eihän tää silleen pitkä aika ole mutta tuntuu niin järkyttävän pitkältä kun kaikki kaverit kasvattaa vauvamasujaan ja synnyttää tässä ympärillä. Yksikään kaveri ei oo yrittänyt kun max 2 yrityskiertoa eikä ymmärrystä tule sen vuoksi heiltä. Kaikki keskustelut on lähinnä säälimistä eivätkä ymmärrä miksi olen niin pessimisti yleensä ja en ymmärrä miksi pitää kysellä jatkuvasti että joko on tärpänny kun tietävät että yritys on päällä ja oon sanonu että seuraavasta tärpistä en kerro ennen ku ollaan turvallisemmilla vesillä.... Pitäs keksiä joku uus haave, tää haave on ollu vuosia omalla kohdalla ja alkaa muuttua sen verran tuskaiseksi että järki lähtee. Olen siis yrittänyt miestä houkutella vauvantekoon jo useamman vuoden...
 
Mullapa on teille kyssäri.

Miten teidän kroppa on toiminut keskenmenon jälkeen?
Mulla kun viimeksi oli kemiallinen kkm:n jälkeen, siitä seuraavassa kierrossa ovuloin ihan törkeen alussa kiertoa, tyyliin kp7. Siinä olikin sitten hauska ultrassa yllättyä kun tämä esikoinen olikin odotettua kookkaampi kuin mitä olin laskeskellut.

Nyt olen siitä kerrasta viisastuneena tehnyt ovulaatiotestejä kp7:sta lähtien tämän kemiallisen jälkeen ja tämä on ollut tulos (ks. Kuva).

Tällä erää kyllä kierrot on edelliseen kertaan verrattuna huomattavasti pidentyneet stressin takia, esikoista yritettäessä nuo olivat 28-30 päivää, nyt 35-40. Että mitähän tässä on nyt oikein tapahtunut? Kaksi testeistä (3&4 ylhäältä) on otettu saman päivän aikana, muut eri päivinä. Että onkohan tässä jotain rippeitä kemiallisesta vai olikohan se ovulaatio, joka tuli varkain? Jos nääs oli, se meni vähän huti tallentelujen osalta.

Jatkan testailuja ja katselen mitä tapahtuu, tuleeko vielä ns. oikea ovulaatio (nyt kp 13 ja viimeksi tehnyt tuon alimmaisen testin kp12) mutta kierto tosiaan ziljoona päivää, viimeksi ovulaatiotesti näytti positiivista kp16 kohdalla.

Ihan omituista menoa täällä, siis. Mä olen aika noviisi ovistestailujen kanssa, onko teillä kokemusta tällaisista ihmeviivoista ihan liian aikaisessa vaiheessa kiertoa? 20170529_102728_resized.jpg
 
@Niwhai Mä sanoisin tota toka alinta plussaks..
Mulla ekan kmn jälkeen kierto oli heti ekoista menkoista lähtien tasanen ja ovikset just eikä melkein päivinä.
Nyt tokan (kkm) jälkeen kpt huitelee 32 (eli tänään pitäisi menkkojen alkaa) mutta eipä näy eikä kuulu. Ja toivottavasti ei kuuluiskaan, kun huomenna on gynellä käynti edessä..:whistle: Sen jälkeen sais alkaa vaikkapa heti, koska tänään varoiks tehty r-testi oli puhdas nega.
 
@Niwhai Mä sanoisin tota toka alinta plussaks..
Mulla ekan kmn jälkeen kierto oli heti ekoista menkoista lähtien tasanen ja ovikset just eikä melkein päivinä.
Nyt tokan (kkm) jälkeen kpt huitelee 32 (eli tänään pitäisi menkkojen alkaa) mutta eipä näy eikä kuulu. Ja toivottavasti ei kuuluiskaan, kun huomenna on gynellä käynti edessä..:whistle: Sen jälkeen sais alkaa vaikkapa heti, koska tänään varoiks tehty r-testi oli puhdas nega.
No sitä mäkin katsoin, että ihan ku olis ollu mutta kehon lämpötila ei kyllä puoltais tätä yhtään. En kyllä tiijä, kovin kummallista menoa. Katsellaan mitä testit sanoo tässä lähempänä virallisempaa ovulaatioikkunaa... vaikea uskoa, että tuo olis ottanu tollasen varaslähdön vaikka se jo kerran todistetusti onkin tapahtunut.

Hiton nega vaikka menkat on myöhässä. Pöh. Eihän se kiva ole olla ronkittavana kun vuotaa mutta eiköhän gynet ole tottunu jo kaikkeen, ei sitä tarvii jännätä. :) Ellei tietenkin ole joku ihan noviisi, joka ei oo toosaa ennen nähnytkään...;)
 
@Naadis huraa nuorille ja komeille ronklaajille. :LOL: Mun ob/gyn on vanha nainen, en oo saanu koskaan nuorta miestä jalkojeni väliin. Tai siis mun gyneä tuuraava lekuri on miespuolinen ja tuo hoiti mun synnytyksenkin mutta hääkin on vanha ja kokenut ronkkija. Hö. ;)
 

Yhteistyössä