Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

Tervetuloa uudet, ja pahoittelut menetyksestä <3 Toivottavasti kevät tuo kaikille parempaa mieltä ja plussatuulia!

Itse tein niukan vuodon alkaessa kolmena päivänä peräkkäin raskaustestit, joissa viiva ei tummunut, mutta ei myöskään haalistunut. Yksi päivä taukoa oli välissä, ja nyt näyttää viivat lähes tasapaksuilta. Ehkä nyt vedän henkeä, ja uskon ja toivon, että tämä tästä voi jatkua vielä normaalisti... :love:
 
(y)Tiha onnea ja tarrasukkia että pysyy mukana.
Omaanapaa..sain lopultakin amh tuloksen.0.71..että semmonen.
Sanoi että tarvitsisin hormonikorvaushoidon,mutta kun kerroin ovisplussista niin tuumasi ettei sovi arvojen kanssa yhteen se tieto..Eli lääkäri ei sitten määränny muuta kun 3pv ovulaatiosta terolutit 2 tabua päivässä 10pv ajan..kolme kiertoa.Sitten uudet kokeet.Lääkäri mietti välillä olisiko lugestron parempi,mutta kirjotti taas terot.
Nyt kp24 ja dpo14.:(
Muoks! terolutit teki ainakin sen suhteen tehtävänsä että täti ei tullu tänään.Minulla siis normi kierto sen 28pv. mutta koska ovis oli nyt aiemmin niin olisi kai tätiki tullu.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja voimia keskenmenosta selviämiseen!

Mullakin mielialat vaihtelee. Nyt tämä kierto kyllä mielialan puolesta parempi kuin viime kierto, joka oli tosi vaikea alusta asti. Vaikka en kyllä nytkään kovin toiveikas ole, jotenkin aika neutraali fiilis. Nyt Kp 10 menossa ja ovis olis tulevalla viikolla. En tiedä saadaanko tallettelut onnistumaan optimaalisesti, jää nähtäväksi. Nyt on ehkä vähän lieventyt vauvakuume siitä mitä se oli, siis kyllä edelleen vauvakuume on mutta se oli kyllä tossa vuodenvaihteessa ja alkuvuonna pahimmillaan juuri km jälkeen.
 
Enkö käynykkään täällä päivittämässä...kierto siis on alkanut uudestaan (veny kp30),nyt menossa kp4...nää on nyt toiset menkat kaavinnasta ja mä vuodan kuiviin,jestas. Mutta mä oon jostain kumman syystä niin fiiliksissä tästä kierrosta,että eikös voisi senkin vuoksi napsahtaa plussa ;) yksi tammikuinen täällä jo entuudestaan,minun kuopukseni täyttää jo 5v.
 
Tervehdys taustalta. Vähän omanapaista ihmettelyä: Nyt on aika tarkkaan kuukausi kaavinnasta. Muutamana päivänä on ollut ihan hiukan värjääntynyttä valkkaria. Eilen iltapäivällä sitten alkoi menkkakivut jotka voimistuivat iltaa kohti, otin ibuprofeenia (joka jostain syystä alkoi vaikuttaa vasta 2 tunnin päästä) ja ajattelin että eiköhän ne menkat ala ihan just. Vaan tänään on taas kivut poissa eikä vuotoa näy. Mitä kummaa? Onko joku muu kokenut samaa? Vaikka voihan tämä varmaan johtua tuosta hormonilääkityksestäkin.
 
Tiha (y) Nyt paljon tarroja.
KeepGoing, joo ei täälläkään turhaa oo hoppuiltu testien kans, viikon on olleet menkat myöhässä ja sitten vasta testaillu kun oon ollu ihan varma että kyllä ne tulee:ROFLMAO: pidän sulle peukkuja(y)

Täällä kp 9/27, ensi viikolla ovis. Ehkä mennään sillä että talletellaan joka toinen päivä enkä edes enää testaile. Ei tuu tärppiä vaikka kuinka tikkuiliso_O
 
Tervehdys taustalta. Vähän omanapaista ihmettelyä: Nyt on aika tarkkaan kuukausi kaavinnasta. Muutamana päivänä on ollut ihan hiukan värjääntynyttä valkkaria. Eilen iltapäivällä sitten alkoi menkkakivut jotka voimistuivat iltaa kohti, otin ibuprofeenia (joka jostain syystä alkoi vaikuttaa vasta 2 tunnin päästä) ja ajattelin että eiköhän ne menkat ala ihan just. Vaan tänään on taas kivut poissa eikä vuotoa näy. Mitä kummaa? Onko joku muu kokenut samaa? Vaikka voihan tämä varmaan johtua tuosta hormonilääkityksestäkin.
Mulla nuo menkkakivut meinas raskautta kun ei vuotoa ollut, ja nimenomaan voimistu iltaa kohti ;) Itse en kyllä oo omaa kroppaani tuntenu nyt pariin viikkoon, ihmeellisiä vihlontoja ja kipuja jatkuvasti.. liekkö ees ovista enää tunnistan...
 
@BeHappy-17 Oliskin, mutta uusi raskaus on mun tapauksessa täysin mahdoton, koska petihommia ei ole harrastettu kaavinnan jälkeen ennen kuin vasta muutama päivä sitten - surullista mutta totta... :rolleyes: Niin ja tämän hormonilääkityksenkin pitäisi periaatteessa, jos nyt ei täysin estää, niin ainakin hankaloittaa uuden raskauden alkamista.
 
Mut voi tosiaan lisätä listalle, 26 v, kkm 3/17 ja 1. lapsi haaveissa.
Tsemppiä kaikille yrityksessä, nostan hattua pitkään yrittäneille. Ilman näitä palstojen kurkkimisia oisin aika hukassa, ootte ihan älyttömän sitkeitä ja kannustavia täällä toisilenne!
 
N93
Mulla nyt 4vk ja 4 pv kaavinnasta eikä merkkiäkään menkoista. Ei mitää tuntemuksia kertakaikkiaan. Liekkö tuo kierto palautuu ikinä! Meille lääkäri sano et ku vuoto loppuu kaavinnan jälkeen niin saa halutessaan alkaa yrittää heti. Mulla ei kyllä ollu ku viikon verran aivan mitätöntä ruskeaa se vuoto, mutta eipä ollu kyllä tuon koko kokemuksen jälkeen seksihommat mielen vieressäkään :D
 
Täällä on menkat 3 päivää myöhässä. :) Teen varmaan huomenna testin. Olo ei ole yhtään raskausoireinen. Viime viikon testi oli nega. Mulla on tosi lyhyt kierto nykyään ja mietin voiko se aiheuttaa ongelmia ja pelkään että taas käy samanlailla kun helmikuussa, sain pian plussauksesta (viikon päästä) spontaanin km (taustalla myös yksi myöhäisempi kkm).

Listalle: 28v, kkm 05/2014 & spontaani km 2/17, 2. lapsi toiveissa.
 
Kp 1. Venyi 34 päivään tää kierto. Mä en jaksa. Vituttaa! Eli tästä lähtisi sitten yk 4 km jälkeen. Ei tuu mitään! Tätäkö tää nyt sitten tulee olemaan? Mun pää hajoaa! Samoin hajoaa kyllä ystävyyssuhteet. En vaan pysty olemaan tekemisissä raskaana olevan kaverin kanssa vaikka ei toisen onni multa pois olekaan. En mennyt kummilasteni synttäreille koska en vaan helvetti sentään kykene kohtaamaan tätä kaveria. Oon sen kyllä hänelle kertonutkin ihan avoimesti ja uskon että tää pahenee sitä mukaa kun hänellä raskaus etenee. Tällänen katkera nillittäjä musta sitten tuli, niinkö? :(:poop::cry:

Jos meille ei enempää lapsia oo tarkoitus tulla, niin missä vaiheessa sen suostuu itse ymmärtämään? En vaan tajua. Alkaako jossain kohtaa tuntua siltä että joo nää neljä on hyvä ja elämä jatkuu? Voishan tuota vaan luovuttaa mutta miten sekään onnistuis ku tää asia pyörii päässä joka ikinen päivä! Apua.
 
Eilen taas alkoi kivut pikku hiljaa illan mittaan, mutta mitään vuotoa ei edelleenkään näy o_O?? Yöllä en saanut nukuttua kun kipulääke ei ottanut vaikuttaakseen. Mikä lie ollut vikana. Tänä aamuna otin tabletin toisesta paketista ja johan auttoi. Oli varmaan jotenkin vanhentunut se eka tabletti. Silti kummastuttaa nämä kivut. Ei kai tämä mitään tulehdusta voi olla?? Ainoa oire on menkkamaiset kivut ja vatsan turvotus... Valkkarikin on ihan normaalia, viimeviikkoinen hyvin lievä tuhru loppui suunnilleen samalla kun kivut alkoi.

Meille ei muistaakseni annettu erityisiä ohjeita seksielämän suhteen, mutta yrittämistä suositeltiin jatkamaan vasta yksien kuukautisten jälkeen, ja nyt sitten tämän 2 kk:n kystalääkityksen aikana pitää myös käyttää ehkäisyä.
 
@N93 Mulla on nyt kp 6, ne oli ekat kuukautiset kmn jälkeen ja alkoi kans täysin ilman mitään tuntemuksia. Kierto pysyi myös normaalina mikä oli helpotus, se on yleensäkin lähempänä 5 vkoa. Yleensä mulla on ollu selkeitä oireita esim. rintojen aristusta ennen kierron alkua, eli ei sun tartte olla huolissaan vaikkei mitään ois, kyllä ne sieltä silti tulee :D

Oon nyt vaihteeksi tosi positiivisilla mielin, täällä on jo kesä ja pääsee nauttimaan rannoistakin. Tuntuu että aikakin kuluu nopeammin, joten en ehdi liikaa stressata raskaaksitulosta. Viime kierrossa ei erityisemmin yritetty, mutta nyt aion varmistaa että tulee touhuiltua vaikka useamman kerran päivässä ovulaation aikoihin :LOL:
 
Kp 1. Venyi 34 päivään tää kierto. Mä en jaksa. Vituttaa! Eli tästä lähtisi sitten yk 4 km jälkeen. Ei tuu mitään! Tätäkö tää nyt sitten tulee olemaan? Mun pää hajoaa! Samoin hajoaa kyllä ystävyyssuhteet. En vaan pysty olemaan tekemisissä raskaana olevan kaverin kanssa vaikka ei toisen onni multa pois olekaan. En mennyt kummilasteni synttäreille koska en vaan helvetti sentään kykene kohtaamaan tätä kaveria. Oon sen kyllä hänelle kertonutkin ihan avoimesti ja uskon että tää pahenee sitä mukaa kun hänellä raskaus etenee. Tällänen katkera nillittäjä musta sitten tuli, niinkö? :(:poop::cry:

Jos meille ei enempää lapsia oo tarkoitus tulla, niin missä vaiheessa sen suostuu itse ymmärtämään? En vaan tajua. Alkaako jossain kohtaa tuntua siltä että joo nää neljä on hyvä ja elämä jatkuu? Voishan tuota vaan luovuttaa mutta miten sekään onnistuis ku tää asia pyörii päässä joka ikinen päivä! Apua.
:(Ompa sinulla pelottavan samanlainen tilanne kuin minulla.Kaveri saa elokuussa vauvan..En oikein tiedä miten hänen seurassaan olla vaikka hän on kyllä tietoinen missä meidän vauvaprojekti milloinkin menee.
Tuota hyväksymis hommaa olen viimepäivät miettiny itekkin.Raivostuttavinta tässä on se että isäntä ohittaa asian olankohautuksella ja tuumaa että näillä mennään.
Huomasin tuossa kalenteria katsoessani että eilen oli dpo13 ei 14 niinkuin kirjoitin..testi eilen nega..kiertopäivä 25/28 menossa nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Kp 1. Venyi 34 päivään tää kierto. Mä en jaksa. Vituttaa! Eli tästä lähtisi sitten yk 4 km jälkeen. Ei tuu mitään! Tätäkö tää nyt sitten tulee olemaan? Mun pää hajoaa! Samoin hajoaa kyllä ystävyyssuhteet. En vaan pysty olemaan tekemisissä raskaana olevan kaverin kanssa vaikka ei toisen onni multa pois olekaan. En mennyt kummilasteni synttäreille koska en vaan helvetti sentään kykene kohtaamaan tätä kaveria. Oon sen kyllä hänelle kertonutkin ihan avoimesti ja uskon että tää pahenee sitä mukaa kun hänellä raskaus etenee. Tällänen katkera nillittäjä musta sitten tuli, niinkö? :(:poop::cry:

Jos meille ei enempää lapsia oo tarkoitus tulla, niin missä vaiheessa sen suostuu itse ymmärtämään? En vaan tajua. Alkaako jossain kohtaa tuntua siltä että joo nää neljä on hyvä ja elämä jatkuu? Voishan tuota vaan luovuttaa mutta miten sekään onnistuis ku tää asia pyörii päässä joka ikinen päivä! Apua.
Mulla samanlaisia asioita mielessä, vaikkakin vasta ekaa yritetään. Mun kaikki kaverit on raskautunu toisesta kierrosta ja kaikilla raskaudet edenny normaalisti ilman mitään ongelmia. Tällä hetkellä on kolme kaveria raskaana ja ajatuskin näiden ihmisten näkemisestä ahdistaa. Pelkään että meidän yritys venyy pitkään ja kaverisuhteet vaan kärsii kun tuntuu että tästä ei pääse eteenpäin ennen kuin itsekin on raskaana ja kaikki ultrat käytynä... Sillon ku elää "omassa kuplassaan" ilman muiden vauvajuttuja osaa jopa olla jotenkin sinut oman tilanteen suhteen mutta heti kun näkee kaveria niin kauhea ahdistus tulee. Tuntuu vaan väärältä ku eihän se tosiaan minulta ole pois mutta näille tunteille ei vaan nyt voi mitään...
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
N93
Tosi samanlaisia fiiliksiä.. itellä sellanen olo välillä, että pelkää jonkun kertovan raskausuutisen :LOL: Oon miettiny kavereiden tilanteita ja helpotukseksi todennut, että ehkä kukaan ei enää enempää hanki ja osa ei oo parisuhteessa tällä hetkellä. Mikä ihmishirviö tämmösiä ajattelee? Samantien tulee aina huono omatunto. On tää yhenlaista paskaa kyllä. Mielenkiintoista nähä, miten tää tästä vielä etenee.
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Moi taas pääsiäisen jälkeen!

Tervetuloa ja pahoittelut uusille. Lisäsin teidät 1. sivun listaan. Täältä kyllä saa tukea ja kannustusta, ja saa päästellä höyryjä :)

@Lallastiina - niin, tarkoititko hormonilääkityksellä sitä kystalääkitystä, vai saitko kahdet lääkkeet? Mulla on kyllä pelkän lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kuukautisvuoto muuttunut runsaasta/keskiverrosta niukaksi ja menkkoja edeltävät tuntemuksetkaan eivät olleet sellaisia mitä normaalisti, ainoastaan kierron pituus oli 2. menkkojen aikaan normaali 25 (ekat menkat 29 päivää). Ehkä se kysta on irtoamassa, niin siitä kivut? Tai sit toi on kuukautisia edeltävää kipua ja piakkoin alkaa menkat. Kipuja saattaa olla viikonkin ajan.

Mä rupesin ottamaan Gelèe Royalea melkein kierron alusta ja nyt toivon/odotan kauhulla kunnollisia menkkoja tämän kierron päätteeksi. Tai ekana odotellaan ovista. Nyt on kp 11/25-27. Eilen ja toissapäivänä tein ovistestit ja molemmat kyllä aika haaleita. Oon miettinyt sitäkin, että jos nuo kapselit lykkää ovista ja pidentää kiertoa. Huomenna pitäis jo normikierrolla tulla ovisplussa. Tänään teen joskus iltapäivällä ovistestin.

@KeepGoing - mietinkin, että susta ei ollut kuulunut mitään joihinkin viikkoihin. Ikävää kuulla, että oot noin masennuksissa. Voimia sinne!

Täällä on alkanut yk2 km:n jälkeen. Toiveet oli korkealla edellisessä kierrossa, ja tietysti sitten raskaasti otin, kun menkat alkoi. Kaksi negaakin olin ehtinyt tekemään, mutta siltikin elättelin toiveita. Sekin mulla varmaan otti koville, kun nähtävästi tänä vuonna vauva ei sitten meille synny, ja ikääkin on jo 37 (tässä kuussa täytin). Mun äiti ja sisko on kyllä saaneet vauvan tälleen vanhempana, niin sikäli uskon, että vielä on toivoa.
Se kummallinen keskenmenneen raskauden kaipuu on jotenkin helpottanut. Onko muilla ollut sellaista? Yhdessä välissä erehdyin käymään syyskuisissa ja sinne oli juuri äskettäin kirjoittanut yks, jonka laskettu aika oli 3 päivää ennen mua (ja jos otetaan mun lyhyt kierto huomioon, niin olisi jopa saattanut olla sama). Viestin perässä luki ne raskausviikot ja -päivät, eli yhtä pitkällä olis ollut mullakin. Se pälkähti mulle yölläkin päähän, mutta ei aiheuttanut mitään. Siirryin sohvalta sänkyyn ja jatkoin nukkumista vaan. Ja mä oon välillä todella huonouninen.

Anteeksi pitkästä viestistä! Näinhän siinä käy, kun ei liki viikkoon tänne kirjoittele.
 
Lallastiina: Mulla ainakin raskauden keskeytyksen jälkeen oli jos jotakin oiretta. Välillä olin ihan varma että on kohtutulehdus ja vaikka mitä mutta mitään ei sitten kuitenkaan ollut. Varmaan vaan kroppa sekaisin lääkkeistä ja synnytyksestä. Mutta ainahan voi käydä tarkistuttamassa että kaikki on hyvin jos yhtään siltä tuntuu!

Maaria1989: Mä viime viikolla jouduin kohtaamaan työkaverin joka just jäi äitiyslomalle. Laskettuaika on päivää ennen kun mulla ois ollut. Kyllä kiukututti ja harmitti, yritin vältellä koko ihmistä parhaani mukaan mutta ei. Kyllä ne aina kolahtaa :unsure:

Täällä on dpo5 tai 6, en tiiä miten lasketaan jos ovistesti on kahtena päivänä plussalla? Tosi sekavat fiilikset, en uskalla toivoa mitään, toivon silti. Yhtenä hetkenä oon jo suunnitellut tulevaisuuden valmiiksi vauvan kanssa ja toisena mietin vaan että haluanko/uskallanko enää edes yrittää :confused: Ens viikolla tulee synnytyksestä 3kk eikä vieläkään olla saatu edes ruumiinavausraportteja :unsure:
 
KeepGoing, voi ei, oon pahoillani:(:poop:
Ymmärrän todella hyvin teidän ajatuksia, en halua tällä hetkellä edes nähdä onnellisesti raskaana olevia :notworthy:
Me yritetään neljättä ja ainakin tällä hetkellä ollut puhe että yritetään tämä vuosi. Entiedä sitten miten tosissaan käy jos ei siihen mennessä ole tärppiä tullu. Sitten mietitään uudestaan.
heikura79, munkin mies ottaa tän asian älyttömän rennosti, elämä on vaan tällasta, ei voi mitään:rolleyes: kun ite taas itken silmät päästäni ekat kp:t.
Paljon jaksamisia kaikille sitä tarvitseville <3
 
@Maaria1980 Joo siis yksi lääkitys vain, joku progesteronijuttu (dienogest).

@Mrs.Ö Kiitos vertaiskokemuksista! Seurailen tilannetta.

Eilen ei ollut kipuja koko päivänä, yöllä oli ehkä jotain epämääräisiä vatsanväänteitä. Nyt taas alkaa särkeä ja maha tuntuu olevan sekaisin. Ota tästä sitten selvä...
 
päivitystä tännekkin oli pakko tehdä rfsu:n testi niin puhdas nega :D ,kun ei noihin mamin puikkoihin oo luottamista..sunnuntaina mamin puikossa taas niin selkee viivanpaikka jota ei tarvinnu tihrustaa mutta tietty testiajan jälkeen.. eli mamin puikot on ihan syvältä ja tietysti menin niitä tilaamaan lisää viimeviikolla 10kpl :D.. tänään siis kp31.. semmonen fiilis et korkkaisko yhen somersbyn sidukan ja menis partsille nauttiin auringosta.. torstaihin mennessä jos menkat ei ala niin alotan sitten primolut kuurin.. alkais nyt vaan luomusti menkat niin ei kauheesti sitten venyis..

@Lallastiina voiskohan noi sun vatsakivut johtua siitä lääkkeestä? pitäskö sun vaikkaa soitella sinne mistä noi lääkkeet sait ja kysyä sieltä..
 
Olipas täällä paljon kirjoiteltu. Tuttuja tunteita ja ajatuksia minullekin. Esikoista kun yritettiin niin tilanne oli se että kaikki lähimmät ystävät olivat jo lapsensa saaneet, olin auttamattomasti matti myöhäinen tässä suhteessa jo ennenkuin yritys aloitettiin. Nyt sitten tätä toista yrittäessä niin ne tutut ketkä sai esikoisensa samoihin aikoihin kuin minä niin ovat jo saamassa toistaan ja kyllä se nostaa tunteita pintaan , mutta koska eivät ole ihan lähipiiriä niin en heitä juuri tapaa livenä. Mutta kyllähän joka kerta kun näen raskausmahan se muistuttaa omasta tilanteesta.

Mäkin km jälkeen kävin katselemassa lasketun ajan ryhmää mutta just tossa joku päivä sit mietin että nyt en oo vähään aikaan käynyt eikä ole tarvittavaan. Keskenmenosta nyt siis kohta puoli vuotta. Toisaalta yhtä blogia oon lukenut jota aloin seuraamaan ennen km joka muistuttaa sit missä tilanteessa itse voisin olla. En oikein tiedä miksi sitä edelleen luen.

Täällä nyt Kp 11 kai ja limat alkoi eilen/tänään. Nyt täytyisi talletella koska vkl talletukset ei ehkä riitä. On vaan vähän huonot olosuhteet. Himotkin hävinneet...Eli saa nähdä kuin käy.
 

Yhteistyössä