Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Maya123 Luulisin myös, että on todennäköistä, että sulla alkaa kuukautiset kahden viikon sisään. Muistaakseni on normaalia, että voi kestää kahdeksankin viikkoa ennen kuin tulee ekat menkat, mutta täällä kun on seuraillut, niin musta vaikuttaa että monilla on kierto ollut aika normaali tai vaan jonkun verran pidempi. Ehkä siis 4-6 viikkoa on aika yleinen.
Kyllä mulla se alku meni surressa keskenmenoa, joten ei siinä heti ollut uusi raskaus mielessä. Keskenmeno oli tosi rankka kokemus henkisesti ja meni aikaa toipua siitä.
 
@Maya123 Mulla on mielialat heitelleet keskenmenon jälkeen. On ollut yllättävän raskasta käydä tätä menetystä läpi. En voinut uskoa onneani, kun plussaviiva tuli näkyviin, ja vaikka en saanut nauttia siitä odotuksesta pitkään, se tunne porautui jonnekin todella syvälle omaan kokemusmaailmaan ja herätti entistä suuremman kaipuun. Keskenmenon jälkeen on tuntunut, että muu elämä on jäänyt hetkeksi taka-alalle ja ajatukset on siirtyneet kiihkeästi tähän yrittämiseen. Tämän takia olenkin miettinyt, että ehkä tauko tekisi hyvää. Voisi elää tätä hetkeä ja nauttia siitä. Toisaalta elämäntilanteeni on vielä hetken sen verran rauhallinen, että minulla on aikaa antaa näille ajatuksille tilaa ja surra surut pois. Se on auttanut ja luulen, että tauon paikka ei ole vielä, vaikka se houkuttelee. Toistaiseksi kaipuu saa jatkamaan. :cautious: Taidan olla melko dramaattinen joskus tunteideni kanssa, mutta tämä on elämäni merkityksellisimpiä asioita. Ehkä niiden äärellä saakin olla välillä vähän dramaattinen?
 
@Hannaah voi surku :unsure: tsemppiä <3
@Maya123 mulla oli eka kierko kkm jälkeen 40 päivää, nyt tää seuraava 37. Ennen raskautumista ja ehkäsyn lopetuksen jälkeen kierrot oli 24 ja 27. Mikäli en olisi raskautunut tuosta kierrosta mistä raskauduin niin se olisi ollut 32 päivää. Eli on mulla kierto pidentynyt, toivon että tää seuraava menisi jo lähemmäs 30. Tässä kierrossa kai kemiallinen, sillä to päivällä plussasin haalean herkällä, mutta samana iltana alkoi vuoto.. jos ensi kierto myös näin pitkä niin soittelen varmaan gynelle että saako tähän jotain apua vai täytyykö vain odotella.

@MonaLisa33 ihan samoja fiiliksiä täällä. Ajatukset on täyttynyt tästä ja tuntuu että muu elämä junnaa paikallaan..
 
Pahoittelut kaikille tänne joutuneille. :unsure:

Ihtellä kans ajatukset poikennu laidasta laitaan tm jälkeen.. Jatkettiin kuitenki heti yrittämistä. Eka yk tm jälkeen oli aika stressaava ja odotukset oli kovat, mutta ei tuottanu tulosta. Nyt flo ennustaa ovista ens vklp ja rennoimmin mielin tässä kierrossa on osannu ottaa. Vähän.. :whistle:

Kyllä tuntuu pahalta nähdä vauvauutisia millon missäkin, joten aikaa tää toipuminen näköjään vie.. Oikein semmonen polttava kateus ja katkeruus kalvaa sisintä.. On nää vaan niin kovia kokemuksia, mutta kaikille tunteille on annettava tilaa ja olla itselle armollinen.

Muistakaa pitää huoli itsestänne ja puolisostanne kaiken surun, huolen, yrityksen ja suurten toiveiden ympärillä. ❤
 
Mä en oikein tiedä mikä itsellä nyt oikein on miksi mieli vaihtelee sen välillä aletaanko uusi yritys vai ei. Jotenkin tuo raskaus oli niin rankka pahoinvointinsa kanssa, että en tiedä jaksanko heti saman uudestaan. Alkuun olin aivan varma että jokin on vialla kun oireet ei alkaneet, mutta sitten ne alkoivat ja ehdin reilun kuukauden oksentaa ja ajatella että ehkä kaikki onkin sitten hyvin. Ehkä eniten pelottaa että jos nyt ei tärppääkään uudestaan tai että jos menee uudestaan kesken. :cry:
 
Minulla jäi tänne kirjoittelu vähemmälle. Tunteet heilahdellut viimeiset pari kuukautta keskenmenon jälkeen ihan hirmuista vuoristorataa.
Tein nyt yk2 päätteeksi haalean plussatestin viikonloppuna ja viiva on vähitellen vahvistunut. Joten minut voi siirtää plussanneisiin.

Olo on tietenkin onnellinen, mutta isot pelot on myös hiipineet mieleen. Olo on todella epävarma, mutta ei se auta kuin taas odotella rauhassa ja toivoa parasta tällä kertaa.

Plussatuulia teille kaikille! Kyllä sitä toivoisi keskenmeno kokemuksen jälkeen nopeaa plussa jokaiselle. On se sen verran pysäyttävä ja musertava kokemus!
 
Menkat alko ja on ihan kauhee masis :cry: Surettaa ja vihastuttaa.. tuntuu niin epäreilulta. Mulla oli viikko sitten tosi vahvoja oireita, sellanen samanlainen olo kun oli raskaana. Sitten ne meni ohi ja toiveet myös. Toissapäivänä tuli tuhrua, mitä osasinkin jo odottaa. Mutta sit yllätyksekseni mitään vuotoa ei seuraavana päivänä ja yönä tullukaan ja valvoinkin sitten viime yön toiveikkuuden ja jännityksen vallassa josko sittenkin. Mut ei. Nyt alko vuoto.

Ja ens kierto menee todnäk ohi, kun minä ja mies ollaan joulu eri paikoissa. Joten hyvästi vauvahaaveet 2018. :cry:
 
@kathii Paljon onnea ja tarrasukkia! Ihana uutinen tähän ryhmään. :) Oliko sulla oireita ennen plussaa?

@Pihlaja36 Voi surku, olen pahoillani. :(

Mulla on täällä myös piinaavat päivät, nyt kp32. Kierto yleensä 29 päivää. Vielä en suostu testaamaan. Pelkään pettymystä liikaa, kun mitään oireita ei ole. Vuoto venyi tämän kierron alussa tosi pitkäksi, joten koko kierto saattaa nyt venyä ennätykselliseksi.
 
@Maya123 Voi, kuulostaa niin rankalta toi sun kokemus! En osaa kuvitella, miltä tuntuu, kun tunne raskaudesta on vahva ja sitten sen menettää. Itsellä kun ei kovin pitkälle ehtinyt ja olo oli koko ajan vähän epävarma. Toivon, että joulunaika tekee sulle hyvää. Toivottavasti uusi plussa tulee pian uudestaan, heti kun päädytte jatkamaan yritystä. Varmasti pelko ja huoli kulkee mukana, mutta raskaus voi kaikesta huolimatta jatkua ihan normaalisti, kun se vain pääsee alkuun :)
 
@Rnna Sulla on siis piinapäivät kohta edessä? Jännittävää, toivon plussatuulia sinne! Mulla oli tuota kalvavaa kateutta silloin, kun elämäntilanne ei vielä "sallinut" yrittämistä. Oli tosi rankkaa tajuta oma ikä ja huomata, että aikaa unelmien toteuttamiselle ei ole ikuisesti. Onneksi tämä projekti on nyt pyörähtänyt käyntiin! Se on kyllä mulla helpottanut oloa, ainakin väliaikaisesti.
 
@MonaLisa33 olihan mulla, jotenkin suhtauduin niihin niin pessimistisesti, etten tajunnut kunnolla raskausoireiksi ennen viivaa testissä. Hirveä palelu päällimmäisenä ja sitten sellaiset viiltelyt ja menkkajomotuksen kaltainen kipu alamahalla. Sitä vaan menettää keskenmenon myötä kaiken toivon ja se on jännä, etten oikein osaa täysillä iloita tästä raskaudesta, kun tiedän liiankin hyvin, että sen voi vielä helpostikin menettää. Tsemppiä sinulle piinailuun!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 8 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen (letrozol)

* Keijukuningatar...29 v.....ya 5/18.........km 12/15 rv 5, km 6/18 rv7....yk 4 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10..........yk 2 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 2 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 2 km jälkeen

* tylleröinen_21.. ......ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 4 ku jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................yk 3 km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 2 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 1 km jälkeen


Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Meinasin jo, että en tee testiä vielä n. viikkoon, mutta tänään kp 32, kun menkkajuilinta alkoi, päätin kuitenkin tehdä testin. Ajattelin, että eiköhän se nega jo sieltä tulisi, mutta ei, testi näyttää vieläkin selkeää plussaa. Itse asiassa, tämä on vahvin plussa, jonka olen saanut. https://aijaa.com/yzrmnY
Voisiko olla mitään mahiksia, että olisi uusi raskaus kyseessä? Vai vieläkö näyttää vain keskenmenon jälkeistä plussaa? Km tuli samana päivänä, kun kuukautisten piti alkaa, eli ei pitkälle ehtinyt ja kohtukin on ultrattu ja tyhjäksi todettu vuodon loputtua.
 
Meinasin jo, että en tee testiä vielä n. viikkoon, mutta tänään kp 32, kun menkkajuilinta alkoi, päätin kuitenkin tehdä testin. Ajattelin, että eiköhän se nega jo sieltä tulisi, mutta ei, testi näyttää vieläkin selkeää plussaa. Itse asiassa, tämä on vahvin plussa, jonka olen saanut. https://aijaa.com/yzrmnY
Voisiko olla mitään mahiksia, että olisi uusi raskaus kyseessä? Vai vieläkö näyttää vain keskenmenon jälkeistä plussaa? Km tuli samana päivänä, kun kuukautisten piti alkaa, eli ei pitkälle ehtinyt ja kohtukin on ultrattu ja tyhjäksi todettu vuodon loputtua.
Melkein soittelisin pian ja kyselisin hcg verinäytteitä neuvolasta tai ultraa, jossa tsekattais onko jämiä vai joku uusi iloinen yllätys!
 
@kathii onnea plussasta! Oon kahtonu, että menty aika samoissa nyt km aikaan/jälkeen, toivotaan, että mäki tulisin pian perässä plussanneisiin. :giggle: Ja kaikki muutki! :love:

@MonaLisa33 Mä just kovasti odotan/bongailen ovista.. :geek: En oo ovistikkuihin saanu ikinä kunnon plussaa mutta eilen näytti siltä, että eiköhän ainakin viikko ole bongailujen suhteen oikea. (y)

Ihanaa kohta joululoma. Saa vähän rentoutua (piinailla :eek:)
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
@MonaLisa33 Minä uskon, että olet raskaana kerta viiva on vahvistunut entisestään. Mutta kyllä kanssa suosittelisin tuota hcg arvon mittauttamista.

Mulle voi päivittää edellisen jatkoksi
Km 12/18 rv 6, yk 1

Viikonloppuna oli kauheat vatsakivut ja vuoto hyytymien kera. Onneksi nyt vuoto näyttää olevan loppumassa. Taas yksi keskenmenokokemus lisää.. onneksi tämä sentään vuoti itsestään pois. Nyt kohti uutta yritystä, jos kolmas kerta olisi meidän puolella.
 
@Hannaah Voi kurjuus! :unsure: Olen pahoillani, että joudut käymään keskenmenon taas läpi.
Hurjasti kuitenkin tsemppiä uuteen kiertoon!

Neuvolaan olin yhteydessä, josta sanoivat, että tee testi uudestaan 4 viikon päästä, jos ei vuoto ala. Yksityisellä klinikalla, jossa kävin ultrassa, sanottiin, että ei voi olla kohdunulkoisesta kyse, koska on juuri ultrattu. No, kipuja ei ole, joten kai se on uskottava että ei ole mitään sen suuntaista ongelmaa...
 
@MonaLisa33 oletko tehnyt km jälkeen negatiivista testiä? Jos et niin toki voi olla mahdollista että on vielä jämiä vanhasta, mutta aika vahva plussa siihen nähden ja jos vielä ultralla todetty tyhjäksi kysele mittausta, tässä tilanteessa luulen että antavat !

@Hannaah Isosti tsemppiä <3

Täällä meneillään kp 5. Kp 1 ja 2 vuoto oli voimakasta kipujen kera. Kp 3 ei tullut oikeastaan mitään ja eilen kp 4 vaan pyyhkiessä punasta. Nyt menkkakipuja. Vissiin kroppa edelleen sekaisin.. päätin, etten tässä kierrossa tikuta. Testaan kp 41 jos ei sitä ennen vuoto ala. Täytyy vaan yrittää pitää tuo joka toinen päivä- tahti ja aseena tässä kierrossa greippimehu. Katsotaan onko mitään hyötyä :)
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 9 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen (letrozol)

* Keijukuningatar...29 v.....ya 5/18.........km 12/15 rv 5, km 6/18 rv7....yk 4 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6.........yk 1 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 3 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 3 km jälkeen

* tylleröinen_21...21 v........ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 3 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 4 ku jälkeen

* Pihlaja36.........37 v.........ya 2/18.......km 9/18...............yk x km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................yk 3 km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 2 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 1 km jälkeen

* MonaLisa33......33 v........ya 8/18.........km 11/18 rv 5................yk 1 km jälkeen

* Kumiankka1......27 v.......ya 5/17.......km 2/18, km 5/18, kkm 12/18


Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä