Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Jonnaee tervetuloa ja pahoittelut kokemastasi. Täälläkin esikoisen yritys meneillään ja km koettu viikko sitten.. kovin odottelen että vuoto loppuisi ja pääsisi tutkimaan lähteekö kroppa toimimaan. Ainakin ehkäisyn lopetuksen jälkeen lähti hyvin mutta katsotaan..

Kiva päästä seuraamaan mitä teillä piinailijoilla tulevat viikot tuovat tullessaan :love:
 
@Jonnaee pahoitteluni :cry: mutta tervetuloa juttelemaan meidän kanssa :love:

Täällä kans piinaillaan ekaa kertaa km jälkeen hyödynnetyn oviksen tulosta! Dpo7 ja repäisykipuja ja muitakin oireita.

@Emppuelkku hienoa että olet löytänyt Inofolicin, kyllä suosittelen!

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin. Kyllä syksyn uudet positiiviset tuulet puhaltaa meille kaikille :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Täällä taas huoli nostaa päätään. Oliko teillä vuotoa aina keskenmenossa? Jos ei ollut niin miten se selvisi? Tai ylipäätään osasit epäillä sitä?
Itsellä ei nyt ole ollut vuotoa ollenkaan, mutta oireet vaihtelevat hirveästi ja saattavat olla kadoksissa useita päiviä. Niin kuin nyt taas tuntuu olevan. Välillä olen voinut todella pahoin, ja sitten taas ei juurikaan oireita. (n)
Olen tässä jo pohtinut, että jos tämä on nyt taas keskeytynyt raskaus. Niin en tiedä jaksaisiko tätä alkuraskautta enää? On jotenkin niin raskasta aikaa... :unsure:
 
Täällä taas huoli nostaa päätään. Oliko teillä vuotoa aina keskenmenossa? Jos ei ollut niin miten se selvisi? Tai ylipäätään osasit epäillä sitä?
Itsellä ei nyt ole ollut vuotoa ollenkaan, mutta oireet vaihtelevat hirveästi ja saattavat olla kadoksissa useita päiviä. Niin kuin nyt taas tuntuu olevan. Välillä olen voinut todella pahoin, ja sitten taas ei juurikaan oireita. (n)
Olen tässä jo pohtinut, että jos tämä on nyt taas keskeytynyt raskaus. Niin en tiedä jaksaisiko tätä alkuraskautta enää? On jotenkin niin raskasta aikaa... :unsure:
Mulla epäilykset heräsi vasta sitten, kun vuoto alkoi silloin rv 12. Olin kyllä jo jonkin aikaa miettinyt, kun pahoinvointia tms. ei ilmaantunut missään vaiheessa. Sulla kuitenkin on oireita vaikka ovatkin on/off, joten luottaisin niihin. Oliko sulla ar-ultra jo takana? Toivon niin, että kaikki on siellä sun masussa hyvin! ❤
 
En ole käynyt alkuraskauden ultrassa, kun ei oikein ole syytä mennä. Viimeksi kaikki oli siellä hyvin. Alkio näkyi ja sydän pampatti. Ensi viikolla on eka neuvola, mutta mahtaakohan sydänääniä silloin vielä kuunnella kun viikkoja vasta 8?
 
@kosmo Täällä toinen samanlainen :ROFLMAO: Eli mä kyllä huomaan jos jonkinlaisia raskausoireita, kun oikeen alkaa itteään tarkkailee ja mahdollisuus olis, et on raskaana :D
Tissejäki pitää sit tökkii vähänväliä, jos ne olis iiiihan vähän kipeytyny :LOL:

@Jonnaee Tervetuloa! Ikävä kuulla keskenmenosta. Toivottavasti raskaudut pian uudelleen ja kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti (y)

Mulla ei tullut tänään kuin ihan haaaleampaa haaleampikin toinen viiva ovistestiin. Ja sekin 5min jälkeen...(n)
Tarkoittaako tää nyt sitä, että mun ovis oli eilen??
Siis kun testasin eilen (aamulla) ja oli viiva vahvempi, eivät olleet kuitenkaan samanvahvuisua... Olisko mun siis pitänyt tehdä päivällä/illalla uus testi? :unsure:
Ei sillä niin väliä, mutkun olis kiva tietää, et millo se ovis nyt sit oli...
 
@mira.flower Musta vaikuttaa hyvältä ainakin, kun sulla ajoittain on oireita, eikä vuotoakaan ole (y)
Mä aloin epäillä kun päivä positiivisen testin jälkeen tuli pientä tuhrua ja seuraavana päivänä jo alko tulee kirkasta verta reippaammin.. Ja samalla ihan kaikki raskausoireet (jotka oli ollu jo aika vahvoja) hävisi.
Varmaan kaikilla tulee jossain välissä raskautta se olo, että kaikki ei oo hyvin..
Mut jopa alussa voi olla ihan oireeton koko raskaus :)
Neuvolassa kaiketi aletaan vasta RV.12 kuuntelee sydänääniä...

Mut voithan ostaa kotiin dopplerin:) mulla oli kummassakin edellisessä raskaudessa se, ja kyllä oli hyvä, kun sai mielenrauhan vaikka keskellä yötä jos huoletti. Tsemppiä sinne!
 
@Shalley juu ja jos niitä tissejä tarpeeksi monta päivää ennen menkkojen alkua puristelee ja painelee, ne jopa alkavat oikeesti aristaa :ROFLMAO::ROFLMAO:

@mira.flower mullahan ei ole yhdessäkään kkm vuotoa ole ollut, kun keskenmeno on todettu. Ensimmäisellä kerralla halusin luottaa siihen, että ei kerta vuoda mitään, niin kaikki on hyvin. Olinkin alitajuntaisista epäilyistäni huolimatta yllättynyt, että keskenmeno voi tapahtua ilman elokuvamaista verentuloa yhtäkkiä litratolkulla.. Kaikissa kkm mulla sikiö on kuollut 1-3 vk aikasemmin kohtuun.
Mutta kahdessa ekassa oireet loppuivat kuin seinään näin käydessä. Ekassa rv 11. Mutta oletin sen silloin johtuvan siitä, että viikkoja oli jo tuo 11 ja sillon sanotaan, että toisilla alkaa helpottaa.
Toisella kerralla vk 9 ja tällöin osasin alkaa tätä heti epäillä. Nyt viimeisessä oli tosiaan ehtinyt kulua vauvan kuolemasta vasta muutama päivä-max. 1vk, niin en ollut tätä huomannut..
Mutta siis tarkoitukseni ei ole pelotella mä uskoisin sulla kaiken olevan edelleen kunnossa, koska oireet kuitenkin jatkuu vaikkakin vaihtelevana.
Mulla ei enää ollu mitään oireta, ne loppui tosiaan ihan yhtäkkiä.

Ja pelottavaa aikaa tämä alku on, dopleria suosittelen kans. Ite oon saanu kuulumaan rv9 lähtien sillä. Riippuen missä istukka sijaitsee.. ja neuvolassa kuuntelevat yleensä joku 12vk eteenpäin vasta..
Mutta on se oma pieni käärö kaiken sen panikoinnin arvoista :love:
 
@Emppuelkku joo, vahvistaa tosiaan ovista ilmeisesti myös. Tunsin nimittäin ensimmäistä kertaa elämässäni oviskipuja viime kierrossa. Kävin gynellä sitten viikkoa myöhemmin ja samassa kohdassa möllötteli komea keltarauhanen.

@Jonnaee pahoitteluni ja tervetuloa mukaan :love:

@mira.flower oma kkm selvisi kun aloin yhdyntöjen jälkeen vuotaa, joka sitten lopulta voimistui huomattavasti ja lähti tyhjenemään itsekseen. Kehitys oli kuitenkin keskeytynyt jo kuukautta aikaisemmin, eikä varsinaisesta kmstä ollut mitään oireita. Oireettomuus tai oireiden vähäisyys ei kuitenkaan tarkoita sen enempää keskenmenoa <3 Sinuna ehkä kävisin kuitenkin varhaisultrassa, se toisi mielenrauhaa ehkä sinulle itsellesikin. Voisit myös soittaa neuvolaan ja kysyä josko pääsisit sitä kautta.:love: tsemppiä, kaikki varpaatkin ristissä että tällä kertaa teille tulisi pieni syliin saakka:love:
:barefoot:
 
@mira.flower täällä sama kun monella muulla, eli oireita oli ja ei ollut- huoli heräsi vasta rv 11-12 pienen haaleahkon vuodon takia vaikka ultrassa selvisi että toinen oli tuulimuna ja toinen menny kesken jo rv 5. Lääkäri perusteli että joskus keho ei vaan osaa päästää irti vaikkei sikiössä elämää oliskaan. Varmaan rv 8 ei vielä sydänäänet neuvolassa kuulu(?) mutta jos kovasti huolettaa niin käy varhaisultrassa (y)

Itsellä dpo 4 tänään ja oviksen jälkeen oon kehitellyt itelleni kaikenlaisia oireita: pahoinvointia, selkäkipua, vetämätön olo, nälän tunne:ROFLMAO:
Pitkiä on päivät odotella!
 
@mira.flower mähän kun ehdin käydä siellä neuvolassa (jostain virheestä johtuen oli silloin 6+2? ja varattiin uus nla aika sitten) juuri siinä oletetun keskenmenon keskivaiheilla, niin se muistaakseni sanoi että sydänäänet sais kuuluviin vasta 10+ vai jopa 12+ viikoilla..

En btw tiedä mitä tekisin sille neuvolakortille, pistänkö meneen vai säästänkö.. (n) Tänään olisi ollut se uusi ensimmäinen neuvolakäynti, jos kaikki ois mennyt hyvin :oops:
 
@mira.flower mun siskolla oli 2 raskautta oireettomia, 3 oli vähän jotain. Mäkään en siksi aluksi kauheati huolestunut tosta oireettomuudesta kun olin kuullut että on normaalia. Mutta musta toi kuulostaa ihan lupaavalta, että oireita on kuitenkin eikä oo kokonaan loppuneet. Ehkä varhaisultra voisi antaa vähän mielenrauhaa? Mä itse ajattelin että jos vielä raskaudun, menen rv 7 jotta tuulimuna voitaisiin sulkea pois, sen jälkeen rv 8+jotai ja sitten rv 12. Koska kuulemma tuolloin rv 8 tulee piikki keskenmenoihin rv 5-6 jälkeen. Rahaa näihin ei ole mutta opintolaina on...

Plääh tylsää, eilen jo ajattelin että vuoto alkaa olemaan loppu kun ei enää päivällä tullut kun ihan tippa pyyhkiessä. Tiedän kyllä että vuoto voi kestää viikkoja, mutta omat menkat ovat aina olleet 4, ihan max 5 päivää joten en oo tottunut tälläiseen. Kauanko teillä kesti?
 
En kestä. Taitaa olla kemiallinen. Hirveet oireet päällä joten testasin eilen. Heti vaaleanpunainen viiva pregcheckiin! Mutta aamulla täys nega ja 4h sen jälkee taas nega pc:llä. Muut testit negaa. First Response 6,5 yksikön testi eilen roskishaamu.
 
@Keijukuningatar onpa kurja jos niin olis käyny! Joskus testituloksen tietysti voi vaikuttaa pissan laimeus tai vrk aika.

@joulutoive tsemppiä odotteluun! Liityn toivottavasti pian seuraan, ovis vielä odotuttaa, mutta toivottavasti seuraavien päivien aikana ilmaantuu!

@mira.flower mulla eka raskaus oli lähes oireeton mahan kasvua lukuunottamatta. Tässä tuulimunaraskaudessa puolestaan älytön väsymys, enemmän pahoinvointia jne. Oireet voi jatkua samanlaisina vaikka olisi keskenmeno ja toisaalta oireiden vaihtelu ei välttämättä kerro keskenmenosta. Mulla oli tuo dobbleri käytössä enkä saanut sydänääniä kuulumaan tm raskaudessa, se tais olla ainut syy miksi epäilin keskenmenoa ennen NT-ultraa. Toisaalta osalla kuuluu sydänäänet vasta tosi myöhään, joten senkin kanssa saa stressata. Itse ajattelin seuraavassa raskaudessa käydä about rv 8 ultrassa mielenrauhan vuoksi. Toki sen jälkeenkin voi kesken mennä. Sitten on vaan odotettava ja toivottava, että kaikki menee hyvin! Toivotaan, että pikkuisella kaikki hyvin ja saat nauttia rauhallisesta odotuksesta, kun jännittävimmät alkuajat on ohi!

Pahoittelut uusille keskenmenosta, tervetuloa mukaan jutteluihin!
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Osaisko joku auttaa? Mä oon nyt ekaa kertaa tikuttanut ovista liuskoilla, aiemmin oli käytössä cb:n digitaalinen joka näytti hymynaamalla jos ovis on tuloillaan. Nyt en oikein ymmärrä noista liuskoista että jos on haalee viiva niin tarkottaako se että on tuloillaan vai vaan ihan puhdas nega? Mulla siis ihan megaoireet nyt, pikkarit kokoajan märät ja alavatsaa vihloo milloin miltäkin puolelta, mut aina vaan tulee haalee viiva. Voiks olla että ovulaatiota ei tapahdu vaikka onkin kaikki oireet? Tai sit ehkä se meni jo? Tai ehkä mä vaan hankin sen digitaalisen taas. Tää on siis km:n jälkeen eka kierto et voi tietty olla et on sekoilua. Viime kierrossakin kyllä etsin kovasti ovista eikä löytyny ja sit luovutin, mut sit tulinki raskaaks o_O
 
@Pihlaja36 Mulla oli ihan sama homma.
Oon tikutellut ja en ole saanut samanvahvuisia viivoja missään vaiheessaja nyt alkokin jo kuivavaihe ja äskösen testin mukaan nyt lähes täysin viivton ( hieman vahvempi kuin haamu viiva ). Mäkin mietin, menikö ovis jo ja eiks me nyt sit ehdittykkään siihen.. ei auta kuin toivoa, et jos oli se ovis, niin sattu se tallettelu sit sille päivälle , mutta tosi epätodennäköistä!
Ainakin ovustestien viivojen mukaan :(
 
@Pihlaja36 @Ninnu118 sama probleema täällä! Reissussa ei ollut digiä mukana ja tikut on ollu koko ajan melko haaleita. Lämpöjä oon alkanu mittailemaan ja reissussa oli 36,1, kertaalleen 35,9 ja matkapäivänä ei 4h unia kun matkustettiin yöllä. Nyt eka kotimittaus 36,3. Eilen kyllä digi negaa eli ei mitään hajua olisko ovis voinu jo olla, kun lämpö nyt korkeampi vai johtuuko vaan oman kodin lämpimämmästä makkarista. Ajattelin jatkaa tikuttelua hetken, jos vaikka vielä lähipäivinä tulis plussa. Nyt kp14.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla olikin eilen ihan selkee ovis. Tikutin niin positiivisen kuin vain voi olla. Sitten alkoikin ovuskivut.. Oikean munasarjan kohtaa sellainen inhottava nipistyskipu oli vähän väliä illalla..
25.9 oli haamu (tästä luulin et ovis olis seuraavana päivänä). No 26.9 oliki sitten ihan puhdas nega.
Eli luen ne molemmat negoiksi.
Olislaskureiden mukaankin mulla piti olla joko eilen tai tänään.
Kiva kun kroppa toimii taas niinkuin pitääkin (y) Tää oli tosiaan eka ovis kkm jälkeen...
Nyt odotellaan muutama viikko, et tärppäskö.
 
Mulla on edelleen alavatsa hellänä vaikka limat niukat ja ovistesti nega. Mä oletan , että vaikka en saanut kirkuvan punaistaviivaa, että mun ovis oli jo. Koska limoja oli ja kunnon limatulppa tuli ja kivut päälle. Ei vaan ehitty talletella, kuin kerran ja no mä uskon, että jos se ovis todella oli jo niin ei kyllä tärpännyt :cry: jatkan tikuttelua vielä huomiseen ja jos sekin puhdas nega niin en jatka enää . Nyt kp 19
 
Testejä tehty kaikkiin vuorokaudenaikoihin juomatta ja 4h pidätellen ja negaa kaikki. Tänään surkea viivanpaikka yhteen one step 10 liuskaan päiväpissasta. Pitäs arviolta viikko vielä odottaa että pääsis uuteen kiertoon. Oireet on vahvat kun on repäisykipuja, viluttaa kun lämpö jatkaa nousuaan, mielitekoja, närästystä, janottaa, väsyttää ja alapäässä jomottaa. Kemiallinen varmasti kuitenkin on joten sulkeudun nyt odottaa uutta kiertoa.
 
Ovistesteistä, joillain se liuska vissiin näyttää läpi kierron jonkunlaista viivaa. Mulla ainakin tuntuu tulevan.. Mutta oviksen aikoihin kyllä oon aina niillä one stepeillä saanut todella positivisen ja rfsun liuskoilla myös usein tosi positiivinen. Tasavahva vähintään. Joskus saattaa limat ja nipistelyt olla jo lähes menneet, kun sit yhtäkkiä pärähtääkin plussa! Näin muutamassa kierrossa käynyt kun en oo testaillut ja oon sit ihan aavistuksista päätellen testannutkin luullun oviksen jälkeen.. Toki käsittääkseni kaikki ei saa liuskoista mitään irti (n)

Mulla oli hcg tänään 2 ja seuranta päättyy. Pitääköhän silti tehdä se testi ens viikolla niiku naistenklinikalta ohjeistettiin? (n)
 
Mulla oli heti alussa liuskoissa haamu ja ne kyllä voimistu, mutta ei tasa vahvoiksi. Ja tänään oli enää se ns. Haamu testissä. Täytyy toivoa ,että pärähtäis vielä oikein kunnon viivat. Oireita on kyllä, mutta limat jäänyt jo aikalailla pois
 
@Keijukuningatar , oon tosi pahoillani jos tässä nyt kävi näin :sick: veikkaan, että itselläkin viime kierrossa oli jonkinlainen kemiallinen, kun olevinaan kerran plussan sain mutta sit loppui oireet ja plussakin hävisi heti.

Täällä tänään dpo 6, ja oireita on edelleen. Uutena tänään pistelyn tunne kohdussa ja repäisykivut. Viime kierrossa oli myös repäisykipuja siihen nega testiin asti (ja samalla menkkoihin).
Onko muilla vastaavaa ovulaation jälkeen? Repäisykipuja mulla oli aiemmista raskauksista myös, siksi vähän innostuin jo viime kerralla, nyt en niinkään jos tää onkin jotain ihan normaalia eikä raskauteen liittyvää. Kipu siis aivastaessa tai äkkinäisissä liikkeissä.
 

Yhteistyössä