Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

huoh, sain itteni polille tarkistukseen. Verikokeissa arvot vielä 15, matala, mutta ultrasta löytyi istukan palanen...huomenna edessä kaavinta :( nyt viikonloppuna alkoi todella runsas vuoto, voisin todeta menkoiksi mutta tuplana.soittelin päivystykseen että kuinka edetään. Ei huolta jos vointi ok,ei kuumetta yms.. Siellä antoi toivoa että hyvässä tapauksessa tulee loputkin itsekseen ulos, voisko näin onnillisesti sitten kuitenkin käydä. Tuun pyytää että ultraavat uudestaan ennen kaavintaa, koska veren seassa on tullut hyytymiä...korvat punasena kuuntelin kun sain noottia suojaamattomasta yhdynnästä...nyt täytyy kuulema odottaa yhdet kuukautiset kaavinnan jälkeen...mutta toivottavasti kaavintaan ei tartte ees mennä...huomenna sen näkee
 
@muttakun aivan sikana voimia!! muakin auttaa kaikesta toipumisesta se että heti tiedettiin että tullaan kovasti yrittämään että se kolmas nyytti vielä saadaan!!
@konvehtirasia malttamaton täälläkin ja ärsyttää tää km pitkittyminen...oliko sulla spont. km, lääkkeellinen/kaavinta? Onko sulla miten pitkä aika km:sta?
 
@Bea.S Toivottavasti ei tarvi kaavintaa tehdä. Kuulostaa tuo runsas vuoto tosi pelottavalta. Ei kai siihen istukkaan ole tullut verisuonitus? Jokuhan täällä juuri puhui sellaisesta ja ennen kaavintaa sille pitää tehdä jotain, ettei se ala vuotaa vielä pahemmin. Jos nyt vielä kovasti vuotaa, niin mene ihmeessä päivystykseen vielä tänään.


Omaa napaa taitaa olla taas tämä loppuosa, anteeksi... Olen tässä miettinyt, että käytetään nyt hyödyksi tämä surkea tilanne.

Ajattelin, että nyt voisi käydä hammaslääkärissä, kun nyt en ole enää raskaana, vaikka yleensä en ole tarvinnut puudutusta mihinkään normijuttuihin. Kävin viime kesänä yksityisellä, kun ei tonne julkiselle puolelle pääse ikinä. Pitää yrittää huomenna varata aika, mutta ensi viikolla en vielä sinne pääse, koska tulikin pikkureissu tähän väliin (ei kylläkään lomareissu).

Ja toisena asiana aloittelen kuntoilun, kunhan nyt saan tämän nuhan tästä asettumaan. Tänään on jo ollut parempi olo. Sovittiin jo yhden kaverin kanssa että ensi sunnuntaina voitais lähteä laskettelemaan, kunhan vaan molemmat on terveitä silloin. En ole tänä talvena uskaltautunut mäkeen, kun oli tosiaan noita raskautumissuunnitelmia.

Ja ihan ensimmäisenä mulla tuli mieleen, että nyt voisi ottaa sen vesirokkorokotuksen toisen piikin. Sen jälkeen vaan on kuukauden varoaika, jolloin ei saa tulla raskaaksi. Ja sitten mulla on tosiaan influenssakausirokotus ottamatta (en ole kyllä koskaan sitä ottanut). Voisikohan nämä ottaa samalla kertaa? Ja mietin mä sitäkin voiko cytoteceilla ja vesirokkorokotuksella olla jotain ikäviä yhteisvaikutuksia, mutta lääkärihän sen tietää. Tämän viikon olin niin väsynyt ja lähinnä mietitytti toi keskenmeno, etten jaksanut alkaa hoitaa näitä asioita. Neuvolaankin mä ajattelin soittaa huomenna, ja pyytää niitä perumaan kaikki ajat mitä mulla oli sovittuna :unsure: En tiedä milloin täällä Hesassa huomataan, että tällä tyypillehän tuli keskenmeno. Oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee...
 
Huomenta!
@muttakun voimia!

@konvehtirasia mulla alkoi menkat 32 päivää vuodon alkamisen jälkeen.

@Bea.S toivottavasti kohtu olisi nyt tyhjentynyt itsekseen ja kaavintaa ei tarvitsisi tehdä! Tosi kurjaa toi pitkittyminen. Tuuthan kertoo miten kävi. Tsemppiä!

Malttamattomana täällä odottelen että aika kuluisi ja että tämä kierto toisi toivottua tulosta. Nyt menossa kp 8.
Tsemppiä kaikille ja parempaa uutta viikkoa(y)
 
Maaria1980 ja Muttakun voimia teille molemmille!

Konvehtirasia i feel you.. Meinasi minullakin mennä usko omaan kroppaan ja kuinka olinkaan sitten onnellinen kun vihdoin normaalit (Runsaammat) kuukautiset sitten tuli 8 viikkoa keskeytyksestä.

Bea.s Toivottavasti olisi nyt puhdistunut itsestään loputkin eikä kaavintaa tarvittaisi!

Jaahas, tänään kp 12, se olisi aktiivinen puuhasteluviikko edessä ;)
 
Yleensä kun "ääneen" päivittelee puuttuvia menkkoja, niin ne alkaa, eli nyt mennään jo kp 34/30 eikä menkkoja kuulu eikä näy, tänään(kin) aamulla pcn liuska aivan täysin nega. Mullahan siis kroppa käy (tai ainakin ennen kävi..) kun kello, lähes tunnin tarkkuudella olen pystynyt sanomaan menkkojen alkuajankohdan, mutta nyt kun niitä kaipaisi, että pääsisi uuteen kiertoon ei niitä näy ei kuulu.
Tää tappio mieliala on ihan kauhea :( kumpa pääsisi johonkin äänieristettyyn huoneeseen huutamaan tän pahan olon pois :/
 
Toimenpide tehty onnistuneesti, nyt voi katse tulevaan alkaa. Mites nopeasti kierrot on alkanu kaavinnasta? :) täällä laskeskelen mahdollisen tulevan kuukautispäivän alkamista, umpi hullua mutta halu on niin kova!!:) Hyvällä mielellä ollaan!
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
@Bea.S mulla alkoi kuukautiset tasan 4 viikkoa kaavinnasta. Jonkunlaista vähäistä vuotoa oli ehkä kaksi viikkoa kaavinnasta. Sitten onkin normaali kierto pyörinyt.

Elelen piinapäiviä, kp 25... ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Rauhallinen tunnelma, eipä tässä mitään asioille mahda, on vain annettava ajan kulua ja joko tulee menkat taas tai sitten ei...
 
@hill4 täällä näyttäis kaavinnan jälkeinen vuoto jäävän 2 päivään o_O nyt sit ei auta ku ootella,raastavan piiitkä aika....ootteko vielä varmistellu raskaustestilla kaavinnan jälkeen? Tsemppiä piinapäiviin,peukut pystyssä. Oireettomuuskin voi olla ihan hyvä :)

@Naadis ihan perusvitskuja napsii.tsemppiä uudesta kierrosta :unsure:

Mä rupesin taas ottaa mamavitaa..

@KeepGoing @Pia87 @Maaria1980 kiitos tsempeistä :love:
 
Ai niin siitä epikriistä minkä sain..oli siis käytetty imutenniikkaa kaavinnasaa mutta lisäksi oli jouduttu poistamaan seinämästäkin kevyesti "raapimalla" (en nyt muista miten määritelty,kston myöhemmin) ..onkohan tää jälkimmäinen nyt sit mahdollisesti vaurioittanut enempikin että saattais kestää mah uusi raskautuminen kauemmin...enän mä tajunnu siellä kysyä...oisko kellään kokemusta/tietoa
 
@Bea.S se kaavintatekniikka on ns. normaali kaavinta, joka useimmiten ei aiheuta mitään ongelmia tulevissa raskauksissa, lähinnä kai toistuvat kaavinnat saattaa aiheuttaa kiinnikkeitä. Älä siis huolehdi. (Minullakaan pelkkä imukaavinta ei onnistunut, sitä yritettiin ensin)

Ainakaan minulla ei ollut mitään muuta jälkitarkastusta kuin käskettiin tehdä kotona raskaustesti joitakin viikkoja kaavinnan jälkeen. Se oli myös kirjallisessa ohjeessa jonka sain lähtiessä. Testin tein, puhdas nega oli joka varmisti että kaikki istukkamateriaali oli saatu pois.
 
Toimenpide tehty onnistuneesti, nyt voi katse tulevaan alkaa. Mites nopeasti kierrot on alkanu kaavinnasta? :) täällä laskeskelen mahdollisen tulevan kuukautispäivän alkamista, umpi hullua mutta halu on niin kova!!:) Hyvällä mielellä ollaan!
Mulla oli kaavinta 30.12-16 ja menkat alko 29.1-17 Ihan normikierrolle palasin heti.
Mulla oli kans että kotona testi,se oli nega,mutta lääkäri halusi vielä varmuuden joten kävin hcg testissä 3vk kaavinnasta.Arvo oli 1.
OMAANAPAA..sori..tänään kp24 ja dpo10..YÖLLÄ PITI NOUSTA VESSAAN!! En vaan jotenki usko että olisi tärpänny..ei vaan tunnu siltä.Tosin täysin oireettomia on ollu edellisetki raskaudet.Huomenna ajattelin tehä ekan testin..vaikka turhaapa tuo..:unsure:
 
huhheijaa! Taitaa tällä Geippimehu+vehnänalkioöljy -yhdistelmällä olla jotain tekoa, mulla on yleensä menkat kipujen puolesta aika huomaamattomat, nyt mennään siis kp1 ja alavatsaa vääntää ko-ko-a-jan! aivan jäätävä paine tuntuu kohdun kohdalla ja aina välillä nippaa ja vääntää niin että tarvii pysähtyä ja vähän puhallella! No josko nyt tässä kierrossa siellä olisi otolliset olosuhteet ja tärppi tulisi :) Eilinen masis ja paha mieli on taas vähän hälvennyt ja suht hyvillä mielillä uuteen yritykseen!
 
Hei vaan kaikki!

@Bea.S Hyvä, että km nyt vuodon osalta selvä, ja voi taas katsoa eteenpäin :) Ja sanoiko joku sulle tosiaan, että suojaamattoman yhdynnän takia pitää odottaa yhdet menkat? Mä muistelisin, että kaavinnan takia ne pitää odottaa.. tosin en tiedä kuinka paljon meni ekalla kerralla ohi, kun ei pystyny keskittymään ja ottamaan vastaan kaikkea tietoa. Siis silloin kun mulle annettiin cytotecit ja silloin mulle sanottiin noin.

Ja sitten @Naadis Mietin, että jos ne menkat oli jännittämisen ja hermoilun takia myöhässä? Mut tsemppiä tähän kiertoon :)

Jos sitten omaa napaa:
Soitin neuvolaan ja sain peruttua kaikki ajat. Ajattelin, että jos mä vaikka unohtaisin kyseiset päivämäärät (n) Olin kyllä aika itkuinen, ja sieltä ehdotettiin, että käyttäisin seuraavan terkka-ajan km:sta juttelemiseen, mutta kun se on niin kaukana, niin peruin senkin.

Ja mä sitten ostin ovistestejä ja r-testinkin. Pitää katsoa millaset ohjeet näissä o-testeissä on. Voisin sen tehdä vielä tänään. Ihan kiinnostaa vaan tietää tuleeko ovista tähän "kiertoon" ollenkaan. Mun mies ei oo täällä reissussa mun kanssa ja verenvuotoakin on, joten eipä tässä voi mitään harrastella.

Ja vielä verenvuodosta: mulla on välillä ollut sellaisia päiviä, että pitkään on ihan tyhjiä siteitä, mutta sitten tulee joku pikkutippa ja nyt on ollut 8 päivää vuotoa yhteensä ja suurimmaksi osaksi tosi niukkaa. Kuulostaako tutulta jonkun mielestä? Mut se spontaanin km:n päivä oli sitten mallia niagara. Perjantaina ultrattiin ja tilanne vaikutti hyvältä.

Nyt mä meen tekemään sitä testiä...
 
@hill4 ok hyvä tietää,kaikkea sitä rupeekin miettimään....jaaa kun käy googlettelemassa o_O(n)

@Maaria1980 joo yhet kuukautiset odotellaan että saa palautua ihan rauhassa...mitä testi kertoi? :)

@Naadis mulla meni greippimehusta kierto ihan sekasin...oviskivut jäi kokematta ja muutenkin outo..en tiedä parempi vai huonompi,mutta ei tärppi siitä kierrosta tullut...

Mä jätin nyt ylimääräset foolihapot,jotenkin en nyt luota...varsinkin kun hommasin jostain nettikaupasta,suomalainen firma kylläkin joka raskaustestejä yms myy mutta...(n) Laittelin vähän palautetta hussille tuosta käynnistäni :ROFLMAO: jään odottelemaan vastausta :D
 
@Bea.S Pitkittyminen on kyllä juu todella turhauttavaa. Tosi hienoa että sulla nyt kaavinta ohi ja mieli on odottava! Ihana asenne :) Mäkin koitan pikku hiljaa muuttaa mielen kärsimättömästä iloisen odottavaksi :whistle: Mulla oli epätäydellinen km (joulukuun puolessa välissä suunnilleen alkoi vuoto) ja vuosin monta viikkoa ennen kuin kunnallinen suostui ottamaan mut sisään. Sain lopulta metopiikin heti silloin tammikuussa kun pääsin tutkimuksiin ja nyt odottelen niitä menkkoja.

@Naadis Meillä mies syö ihan perus monivitamiinitabletteja. En on kyllä perehtynyt miesten vitamiinin saantiin tähän raskausasiaan liittyen että en kyllä osaa sanoa mitä vitamiineja kannattais napsia...

Kiitos vastauksista ja myötätunnoista!
Ja ällövaroitukset seuraavista yksityiskohdista, oon vaan ihmeissäni. Mulla alkoi outo todella niukka rusehtava tuhru eilen illalla ja tänään aamupissalla lorahtikin yhtäkkiä limaista ja veristä vuotoa pyttyyn. Siteeseen ei oikeastaan ole tullut mitään, mutta toisella kertaa myöhemmin töissä pissalla käydessä pyttyyn valahti jotain veristä hyytymärihmaa - vähän samantyylistä vuotoa kuin keskenmenon aikana. Just kun ehdin mahakipujen kautta iloitsemaan että tulisiko ne menkat, niin oonkin vaan todella hämilläni että mitä tää oikein on...Mä sain keskenmenoon sen piikin niin raskausaineksenhan ois pitänyt kuihtua pois silloin...Että mitähän tällaiset hyytymärihmat nyt meinaa (n)
 
Googlettelin asiaa ja taitaakin olla kyse vaan siitä, että kohdun limakalvo on ollut niin paksua, että tulee nyt vähän epämääräisinä klöntteinä ulos. Ihan vertakin alkaa pikku hiljaa tulla siteeseenkin asti, joten eiköhän mulla vihdoin alkanut menkat! :) Kannattaa näköjään murehtia ääneen niin yhtäkkiä asiat näyttää järjestyvän... :D
 
@Bea.S
Mulla ennen edellistä onnistunutta raskautta oli kaavinta, täysi yrityskielto 2kk, 2 kierrosta sitten tulin raskaaksi, alussa oli vähän vuotoja mitkä tod.näk. johtui ohuista limakalvoista vaikka oli kulunut 4kk aikaa kaavinnasta.. kukin palautuu yksilöllisesti..
Naadis:
Mun mies syö monvitamiineja.. itse kans + foolihappoa.

Taas ajalehdin ajattelemaan jos joskus raskautuu kuinka sitä pysyy järjissään pelkojen takia? Miten pystyy suhtautumaan tulevaisuuteen luottavaisin mielin? Tai onko se niin et koko raskaudesta ei pysty nauttimaan..?
Tyhmää jo mietiskellä näitä ennen raskautta mut jotenkin yritän selvittää päätä et miten aion/yritän suhtautua.
Tuntuuko teistä muista samalta?

Saa nähä tuleeko tässä vielä flunssa päälle
 
@Pia87 ihan samanlaisia ajatuksia täällä. Että JOS joskus vielä onnistuu niin miten ihmeessä sitä pää kestää pelätä! Nyt vaan jotenkin niin masentava fiilis että ei varmaan kuitenkaan mikään onnistu:( mä mietin tätä asiaa nyt ihan liikaa, vaan en pysty olee ajattelemattakaan!

Tänään oli nuorimmaisella neuvola ja oli jotenkin niin kurja olla siellä. Isoja mahoja ja vastasyntynyt pikkunyytti, ääh! Siinä sitten mietin että tulenko mä sinne joskus vielä sellasen mahan kanssa ja imetänkö tuossa nojatuolissa ekan neuvolan jälkeen viikon ikäistä

Nyt kp 11, kulu aika kulu!:whistle:
Sori tää valitusvirsi, mutta pakko purkaa johonkin...
 
@Bea.S
Ovistesti näytti tiistai-iltana sellaista, että voisi olla parin päivän päästä plussa.
Eilen kävin lenkillä, ja painelin jo kahdeksan jälkeen nukkumaan. Kaksi huonosti nukuttua yötä oli takana. Joten jäi sitten tekemättä testi. Tänään pitää kokeilla.

@KeepGoing ja @Pia87 Tsemppiä molemmille! Kyllähän ne tunteet vaihtelee. Ja mun mielestä ihan ymmärrettävää pelätä ja pohtia onnistuuko tää ikinä, mutta ehkä se ajan kanssa helpottaa.
 

Yhteistyössä