Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

haavekesä voisko kyseessä olla ovulaatiotuntemukset vatsan turvotuksineen?! Mulla tuli keskenmenovuodon loputtua ns. Ovulaatiotuntemuksia (vatsan turvotus ja limoja) tosin en tiedä irtosiko mitään kun en mitään vihlaisuja kummallakaan puolella tuntenut. Tuskinpa. Tee ovistesti?
Hitsi pitäis mennä verikokeisiin kun tällä viikolla tulee 4 viikkoa keskenmenon toteamisesta.. Tsemppiä kanssasisarille! Kovasti tärppituulta puhaltelen!
En tiedä voi olla, mutta en viitti tehdä ovista testiä kun raskaustestikin näytti viime viikolla vielä plussaa. Meidän kaupungissa ei ole minkäänlaista keskenmenon jälkeistä tarkastusta...
 
Eikö teillä oteta edes verikoetta mistä varmistetaan hcg:n lasku normaaliksi? Herkästi sitten vaan itse varailemaan aikaa jos tulee plussaa vielä pitkään testissä ettei pitkity koko homma jos kohtuun onkin jotain jääny.. Jotenkin kyllä mullakin sellanen tunne, että aika yksin sitä loppujen lopuksi jää keskenmenossa. Siis terveydenhuollon kanssa..
 
En tiedä voi olla, mutta en viitti tehdä ovista testiä kun raskaustestikin näytti viime viikolla vielä plussaa. Meidän kaupungissa ei ole minkäänlaista keskenmenon jälkeistä tarkastusta...
Meidän kaupungissakaan ei ole mitään jälkitarkastusta, verikokeita ym keskenmenon jälkeen. Se on ihan perseestä! Siis ihminen jätetään valtavan suuren surun kanssa yksin ihmettelemään vuotoja ja kaikkea sitä materiaalia joka tulee ulos.......itse saa sormet ristissä toivoa, että kaikki tulee ulos ja kohtu on normi kunnossa.....mistään ei kuitenkaan voi olla varma......Itse kaksi keskenmenoa kokeneena..... Saanko kysyä mistä päin Suomea on myös näin? Itse Satakunnasta.
 
Ompa tosi kurjaa, ettei keskenmenon jälkeen hoideta paremmin. Niin iso asia se kuitenkin :unsure:

Kyllä se eilinen taisi tosiaan olla VAIN viivanpaikka, ei nimittäin tullut tänä aamuna mitään sen kummempaa tikkuun ja lämmötkin menivät laskemaan, enää 35.8 :unsure: eli tätiä odottelen torstaina saapuvaksi...
 
Meidän kaupungissakaan ei ole mitään jälkitarkastusta, verikokeita ym keskenmenon jälkeen. Se on ihan perseestä! Siis ihminen jätetään valtavan suuren surun kanssa yksin ihmettelemään vuotoja ja kaikkea sitä materiaalia joka tulee ulos.......itse saa sormet ristissä toivoa, että kaikki tulee ulos ja kohtu on normi kunnossa.....mistään ei kuitenkaan voi olla varma......Itse kaksi keskenmenoa kokeneena..... Saanko kysyä mistä päin Suomea on myös näin? Itse Satakunnasta.
Varsinais-suomessa. Ja todellakin ihan omistuista että näin toimitaan. On varmaan niin yleistä että menee kesken ettei resursseja tuhlata. ja oikeasti kamalaa että jätetään ihan yksin. soittaa saa mutta...
 
Eikö teillä oteta edes verikoetta mistä varmistetaan hcg:n lasku normaaliksi? Herkästi sitten vaan itse varailemaan aikaa jos tulee plussaa vielä pitkään testissä ettei pitkity koko homma jos kohtuun onkin jotain jääny.. Jotenkin kyllä mullakin sellanen tunne, että aika yksin sitä loppujen lopuksi jää keskenmenossa. Siis terveydenhuollon kanssa..
Joo ei oteta edes verikoetta. Soittelen torstaina naistenpolille ja vähän kyselen. En halua töissä soitella näin henkilökohtaista asiaa niin odottelen että on aamuvuoro ja pääsee kotoa soittelemaan...
 
On kyllä syvältä tuo, että ei ole mitään jälkikontrollia. Täällä se kirjattiin jo polilla tyhjennyksen yhteydessä, että on tehtävä. Neuvolaan soitin seuraavalla viikolla aikaa ja terkka sanoi, että hänen piti just samana päivänä soittaa kuulumisia, kun itse soitin.

Ja nyt kun oli kemiallinen, niin pääsin heti verikokeisiin mittaamaan hcg:n, kun pyysin. Sitten vielä laittoi rattaat pyörimään, että pääsen tutkimuksiin. Hän laittoi tekstarilla lääkäriaikoja ja varasi mun puolesta sen. Kyllä pitää kiittää pienen pitäjän terkkaa.

Ylläripylläri: Tänään tuli hymynaama Cb:n ovistestiin. Kemiallisen vuodon loppumisesta on aikaa n. 2,5 viikkoa. Sama aika meni keskenmenon tyhjennyksen vuodon jälkeen, että ovis tuli. En silloin tikuttanut, mutta limat oli sitä luokkaa ettei jäänyt epäselväksi. Nyt on myös ihan valtavat mönjät, kun yleensä oon kuiva wanha akka.

Meikä lähtee tästä yövuoron jälkeen hoiteleen hommat :LOL: Ja kyllä, laskin jo lasketun ajan. Tullaan taas korkealta alas, mutta nautin tästä hetkestä kun vielä voin.
 
Keski-Suomessakaan ei ollut jälkitarkstusta, ainoastaan antoivat raskaustestin, joka tuli tehdä 5 viikon kuluttua. Toisaalta sairaalassa lääkäri tarkasti sen verran tarkkaan, että jos ei hänen mielestään olisi kaikki tullut ulos, olisin joutunut kaavintaan. Neuvolaterkkari soitti kyllä minulle, ja toivoi yhteydenottoa, mutta en siihen silloin pystynyt. Kemiat ei hänen kanssaan oikein kohdanneet, ja tietyllä tavalla alentuva käytös jäi kaihertamaan.
 
Oon tässä pohtinut, että voiskohan olla niin ettei mulla tule riittävää limakalvoaa kohtuun ja siksi nämä kemialliset... jäävät vain yritykseksi. Eli mitä mieltä olette, kun mulla menkat kestää aina tasan 3vrk ja vuoto on aika niukkaa, yöllä ei oikeastaan mitään ja päivällä riittää 2 sidettä (hygieniasyistä useampi :D)... ???
 
Armadillo: Monesko kp Sulla on ovis? Millainen Sun luteaalivaihe on? Eli siis oviksesta menkkoihin? Tai siis kerro kaikki!!:D
Mä en oo kertaakaan saanut ovista tikutettua, mutta kaks kemiallista on silti tullut ja noin kp13 molemmat ovikset. Silloin ollut vihlontaa oikealta. Jotenkin mulla on sellainen tunne, ettei vasen munasarjat toimi, koska siltä puolelta ei ole vihlonut lainkaan. Eli nyt tämä kierto olisi oletetusti vasemmalta taas ja nyt kp27/28, kierto säännöllinen ja siis pitkä luteaalivaihe. Paitsi jos tässä kierrossa oli ovis niin olisi pakko ollut olla kp17-19 välillä. Alavatsalla viikon verran ollut lupaavaa nippailua, mutta testi tänään nega ja aamulämmöt eilen ja tänään 35.7 ja 35.8, iltalämpö 36.4... Tuskin siis tästä kierrosta seuraa muuta muin menkat.
 
Täällä alkanut tulemaan rusehtavaa vuotoa. Ei vielä siteeseen saakka mutta pyyhkiessä. Menkat varmaan alkaa huomenna eli aika sama kierto kun ennen raskautta ja keskenmenoa. Tulisi vain nyt kunnon vuoto ja sais kierron käyntiin, uutta yritystä ja toivoa onnistuneesta raskaudesta.
Kovat on kyllä menkkakipuilut olleet ja kestäneetkin kohta viikon! Ei oo aiemmin ollu oikein muuta ku alaselkäkipua..
 
Armadillo mulla on kiristyksen tunne aina oikealla. Aattelin ettei vasen toimis mut luin jostain, että voi toimia, kipu tuntuu jostain syystä vaan toisella puolella. Vasemmaltakin heijastuu oikealle.
 
Okei, hyvä t
Armadillo mulla on kiristyksen tunne aina oikealla. Aattelin ettei vasen toimis mut luin jostain, että voi toimia, kipu tuntuu jostain syystä vaan toisella puolella. Vasemmaltakin heijastuu oikealle.
Okei, kiva tietää :) Tässä kierrossa sitä mietinkin, kun oikealla tuntui jotain pientä vihlontaa... Mulla ovisoireet ei oo mitenkään selkeet.
 
Huoh, alkakaas te kaikki tehdä niitä plussatestejä siellä. Niiden kuvia on niin kiva katsella. Täällä mä myös yritän plussaa saada tikkuun kaikesta epätodennäköisyydestä huolimatta, mutta niin kauan on toivoa ennen kuin se täti saapuu.... Tänään siis kp28 ja aamun testissä selkeä viivanpaikka, murrrrr....:mad:

Näin niin ihanaa unta, siinä sain testissä tasavahvat viivat ja unessa olin vaan onnellinen ja rauhallinen, eikä yhtään mietityttänyt, etteikö se raskaus kestäis ihan loppuun asti. Toivotaan, että oli enneuni :love:
 
Mulla tehny mieli testiä tehdä, mutta oottelen menkkoja alkavaksi viikon päästä niin en vielä tee. Jos vain malttais oottaa ens ti asti edes. Oireita muka on, mutta neki varmaan enteilee tulevia menkkoja. Mutta kun on pieni mahdollisuus, että olisi voinut raskautua niin kaikenlaisia oireitaki löytyy :LOL:
Mä näin unta, että mun hyvä ystävä ilmoitti facebookissa julkisesti tehneensä raskaustestin. Ku tää kaveri ei aio enää lapsia tehdä :ROFLMAO: Ajattelin siinä unessa vaan, että onpa ihana olla yhtäaikaa raskaana.:)
 
Armadillo Mie kyllä nään tuossa jotain! :love: Jospa se ois sitä itseään, eikä pelkkä viivanpaikka. ;)

Omanapa Dpo 7-8 ja kp 26/28. Ihmeellistä, mutta totta: oon malttanu mieleni enkä oo vielä tehny ainuttakaan ovis- tai raskaustestiä nyt loppukierrosta. :ROFLMAO: Todella seesteinen olo. Oireita ei oikeestaan oo suuntaan eikä toiseen enää, ellei eilen paikalle ilmaantunutta silmätulehdusta lasketa. :eek: Miulla ei oo ollu silmätulehdusta niin pitkään kun jaksan muistaa. Lapsena varmaankin on kyllä ollu.

Lauantaina pitäs alkaa menkat tän viikon lauantaina normaalin kierron mukaan (todennäköisemmin tän viikon lauantaina-sunnuntaina tai ens viikon maanantaina)... En oo nyt yhtään varma millon, kun koko kierto ollu vähän outo kemiallisen jälkeen. Jotenkin tuntuu, että malttaisin oottaa raskaustestin tekoa vaikka miten pitkään nyt. :ROFLMAO: Saas nähdä miten kauan maltan vielä olla testaamatta..

Miulla tuli sillon dpo 3-4 veristä oranssihtavaa vuotoa yhellä vessareissulla teelusikallisen verran. Olen miettinyt että oiskohan se voinu olla kiinnittymisvuotoa? Voiko sitä tulla noin aikasin?
 
Olin yöllä todella kipeä, kohdunkaulan repäisyt oli aivan samoja kuin cytojen jälkeen. Selvisin kauratyynyn ja teen kanssa. Aamulle soitin polille ja kävin testauttamassa hcg:n. Sen mukaan (jotain parinsadan kieppeillä?) raskaana ollaan, mutta ultrassa ei näy juuri mitään eikä kivutkaan oikein asiaa tue. Ensi viikolla uudestaan tarkastamaan asia, jos kivut yltyy niin ku-epäilynä päivystykseen. Hitto, kun mun omakannassa ei näy labratulokset, enkä viitti soittaa enää mihinkään, kun just sain pullakahvit tähän sohvalle.

Odottava tunnelma siis, mutta raskaana kunnes toisin todistetaan!
 
Minäkin tulen tänne valitettavasti. En tuolla odottajissa pitkään pysynyt.
Ei tule meille maalisvauvaa, vaikka ensin testikin niin lupasi.
Mulla kyllä oli päässä heti sellainen tunne, että ei mene hyvin. Ja niin se vaan pää kertoi ennen ultraa...

Elikkäs taustatietoa...
Kuumeillut olen oikeestaan "koko ikäni". Lapsiakin on useanpi, mutta vielä yksi tai kaksi perheeseen mahtuisi.

Keskenmenoja mulla on useampi. Esikoista ennen kaksi, sitten lasten välillä jokunen. Viimeisimmät tässä kesällä.
Eli kemialinen tuossa kesäkuun alussa ja sitten kemialisen jälkeisestä kierrosta heti plussa ja testitkin vahvistui hienosti ja digissäkin viikot lisääntyi nätisti. Mutta päässä jyskytti. Ei, ei tuu maalisvauvaa.
Oireet oli hyvin vähäisiä ja loppuivatkin me vähäiset oireet sitten lähes heti digin raskaana 3+ tuloksen jälkeen.
Ultraan yksityiselle 2.8 (viikkoja piti olla ainakin sen 7+ testien mukaankin jo). Nooh tuulimuna tai hyvin aikaisilla viikoilla kehitys pysähtynyt (eli tyyliin 5 viikolla). Tyhjälle näytti sikiöpussi.
4.8 varmistus ultra polilla ja 5.8 tyhjennys tehtiin sairaalalla. Ultraus ennen kotiin pääsyä. Tyhjälle näyttää, ei näy sikiöpussia. Limakalvon paksuuden mittasi. Enkä nyt muista mitä paksuudeksi sanoi.

Vuoto ei ole ollut missään vaiheessa hirmuisen suurta. Ei ekoja menkkapäiviä suurenpaa. Ekana päivänä tuli hyytymiä, mutta ei niitäkään hirveästi. Odotin enempi ja voimakkaampaa vuotoa.
Vuotaa edelleen, mutta ei mitään suurta. Sidettä tarvii pitää. Sellaisia pieniä pieniä hyytymiä/haituloita välilläkin, mut tosiaan tyyliin puolet riisijyvästä, mut ei ihan puhdasta verta kuitenkaan. Mutta tosiaan vuoto nyt niukempaa. Välillä vähän juilii mahaa, mut olo ihan ok fyysisesti.
Loppuis vaan tää vuoto.

Harmittaa vietävästi tietenkin tämä.
Olisihan se maalisvauva ollut mukava ja ihana. Vaikka toki se vauva on ihana tulisi se missä kuussa tahansa. <3

Mitenkä kauan teillä on tuo vuoto kestänyt km:n jälkeen? Millaista se on ollut? Hitsi, kun en edes muista edellisestä kunnon keskenmenosta mitenkä se kesti. Kuitenkin menkat alkoi vajaa kk km:sta. Mitä mä nyt noita mun käppyröitä (lämpökäyrä/oviskäppyröitä) katselen. 6.6.2013 tyhjennys (rv 9+, kkm pienen koko vastasi 6+), 2,7 menkat, 24.7 menkat ja tuosta 24.7 alkaneesta kierrosta sit tuo meijän kuopus sai alkunsa. Toivottavasti nyt nyttekin kierto palautuu nopeasti.

NYT KP 6 (jos tuosta tyhjennyspäivästä lasketaan).
km:t 6/94, 1/96, 8/07, 6/13, 8/16.
Kemialisia en tuohon merkannut.

Kaikille toivotaan plussaa ja pysyvää raskautta!!
Just nyt olo on sellainen vähän, että uskaltaako. Kestääkö mun pää sitä menetyksen pelkoa.







 
Pyllerölyllerö tervetuloa saamaan vertaistukea. Pakko sanoa, että sovit hyvin joukkoon (vaikka en tänne ketään toivokaan), kun noin hienosti kuvailit asiat ja eritteet. Anteeksi kun revin heti mustaa huumoria kipeästä asiasta :(

Mää olen 37 v. ja ollaan yritetty viime marraskuusta. Pillereitä söin v. 1997-2015. Plussasin jo kolmannesta kierrosta, mutta se meni kesken 3/2016 (todettu 10+1, mennyt kesken 7+5). Tyhjennys oli polilla. Ovis tuli n. 2,5 viikkoa siitä kun tyhjennys oli ollut, eli vuoto loppui ennen sitä. Kuljin kuitenkin 5 viikkoa joku rätti housuissa, kun ennen tyhjennystä alkoi pieni tuhruvuoto.

Kemiallinen oli 7/2016 ja siitä vuodin 19 päivää. Eilen pongasin yllätyksenä hymynaaman ovistestiin. En odottanut että tulisi näin pian. Mutta en usko että tästä kierrosta mikään tärppi käy. Mulla on tullut sellainen peräsuoliveto kolme kertaa n. 12 h hymynaamasta ja niistä kahdella kerralla oon raskautunut. Nyt ei sellaista tullut.

Viime viikolla sain lähetteen lapsettomuuspolille ja odotan sieltä kutsua. Oon tikuttanut kaikki ovikset ja r-testejä on tullut tehtyä ihan liikaa.

Toivottavasti sulla on vain pikainen käynti täällä :)

Rouva Pii Poo härttilääri, nyt kuulostaa enemmän kuin lupaavalta! Tsemppiä tuleviin päiviin, epätiedossa eläminen on yhtä tuskaa.

Armadillo mää en näe viivaa, mutta määhän en näe koskaan liuskatesteissä mitään, koska mulla on asennevika niitä kohtaan :LOL: Tsemppiä viivailuun! Kyllä sieltä nyt kunnon plussa saisi tulla :love:

minttumar kiinnittymisvuoto voi Googletuksen mukaan tulla noinkin aikaisin. Mää olen Googlettanut viime marraskuusta koko netin läpi ties mitä asioita. Ihan tajuton tuntimäärä tullut istuttua koneella. Enhän ole ainoa? Ja toki netin maailmaan kannattaa luottaa o_O

hantta81 saisi sullekin se plussa jo tulla. Voimia :love:

Niin ja mitäs omaan elämään, ei mitään muuta kuin tänään dpo0. Mää en aio laskea yhtikäs mitään päiviä. Oon vaan ja elän normaalia elämää (menikö läpi... kaapissa odottaa 4 digiä :cool:)
 

Yhteistyössä