Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Hei vaan kaikki!

Mikäs on @kookospieni tilanne? Minkälainen olo on? Mikä kp tai dpo?

@N93 Muistan sut samasta syyskuun ketjusta, ja ihmettelinkin sitä 2 viikon heittoa jo silloin. Mulla oli sikäli vähän samantapaista, että epäilin tosiaan useita viikkoja raskaanaoloa, koska kuvotuksen tunne katosi vaan jonnekin ja tissien kipuilu/pinkeys hälveni. Tuli kyllä ristiriitaiset fiilikset, kun selvisi, että alkion kehitys oli loppunut jo noin kuukautta aiemmin. Toisaalta hyvä, kun vuoti sitten itsestään kuitenkin, mutta tuo kuukauden ajanhaaskaus siinä vitutti. Kun ei 36-vuotias oo enää mikään kovin nuori. Ai niin, jaksamisia sulle! (onko tähän sopivaa hymiötä?)
Ja yritä nauttia siitä häämatkasta! Voihan se olla hyvä päästä muihin ympyröihin näin pian.

@Pia87 ja jotkut muutkin: nyt on ollut 2-3 päivää täysin vuodotonta. Toivottavasti km-vuoto loppui tähän. Vähän reilu 2 viikkoa se olisi sitten kestänyt.

@Naadis kiitti vastauksista! Oon yrittänyt etsiä tietoa noista greippimehusta ja vehnänalkioöljystä, ja E-vitamiinista. Onko joku löytänyt jonkun luotettavan lähteen noista kahdesta ekasta?

Sitten omia juttuja: Mähän täällä oon kytänny ovistuntemuksia, ja nyt täällä odotan malttamattomana menkkoja. Nyt ei ole kyllä enää minkäänlaisia menkkatuntemuksia. En saa tosta tissien turvotuksesta mitään tolkkua, ja itkuherkkähän mä oon ollut jo viikkoja, niin en oo havainnut mitään muutoksia. Ja nyt pari päivää oon ollu jo aika hyvällä tuulella :) Pääsin tällä viikolla vihdoin töihin, eli ehkä muut asiat on tehneet tehtävänsä.

Ja nyt seuraan viimeiset 10 minuuttia Voicea muutenkin kuin toisella korvalla :)
 
Kiitos kysymästä @Maaria1980 nyt dpo 8 ja oireita olis vaikka kuinka :LOL: Tässä alkaa jo innostua. Järkyttäviä alaselkäkipuja ollut muutamana aamuna, jomotellut vatsaa, nälkä vaivaa usein, palelua ollut tänään ja posket kuumottaa, pari kertaa tullut repäsykipuja kun noussut nopeesti. Onhan näitä. Testiin kun vielä sen viivan saisi varmistukseksi :love: Tänään tein Pregcheckin testin ja siihen tuli tositosi haalee haamu jonka varmaan kuvitelin :LOL: Aamulla uus vaikka en uskokaan saavani vielä mitään selkeetä kun en oo aiemmissakaan saanut. Mutta toiveet niin korkeella varsinkin kun mun sisko teki pari päivää sitten positiivisen testin ja odottaa nyt ekaa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Pia87
Ja taas viestiä ja omaanapaa, sori... ajattelin huomenna tehdä sen 3 vkoa km:n jälkeen raskaustestin, pitääkin tänään käydä ostamassa. Mullahan oli jo km-päivänä hcg vain 5,4. Ehkä mä kysyn apteekista neuvoa minkälainen olisi sopiva tällaisessa tilanteessa (n) Ehkä sellainen tosi herkkä. Kauppareissulla on onneksi hyvä iso apteekki matkan varrella.

1,5 tunnin päästä zumbaan pitkästä aikaa :) Pitääkin ruveta syömään aamupalaa.
 
Kookospieni pidän peukkuja (y)(y)
Maaria1980 K-marketista sai edullisesti raskaustestejä, oliko 2kpl 2.5e. Ihan normaaliherkkyys. Mulla oli hcg arvo 19 4vko lääkkeellisestä eikä enää viivan viivaa tullut raskaustestiin samana päivänä tein ku verikoe otettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Toivottavasti kookospieni sun oireet olisi plussaoireita :)
Pahoittelut n93 tänne joutumisesta.

Tänään tulee tasan kuukausi kun keskenkenmeno alkoi,plaah. Menkkoja odottelen, voisin kuvitella et ne alkaa viikon sisällä. En ole tehnyt testiä km jälkeen, ultrassa kohtu oli tyhjä ja vuotokin kesti vaan viikon.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Voisin tännekkin kirjoittaa kuulumisia.. elikkäs nyt on ensikäynti takana tayssissa.. ultrassa nähtiin vasemmalla puolella 18mm folli ja limis oli 8mm :) ja ihan siis luomuna tämä :). sain irrotuspiikin pregnylin ja sen pistin eilen.. ja eilen sain myös tummimman ovisplussan ikinä! :) mutta ainoo nyt vaan se et mies lähti torstaina 2pvän risteilylle ja tulee vasta tänään kotiin ja viimeksi on siis talleteltu tiistaina.. irrotuspiikistä menee siis n.36h et munarakkula puhkeaa..et pieni mahdollisuus vielä on.. mut aika tuurista on nyt sit kiinni.. mies on jo matkalla kotiin..vielä ei onneks olleet aamulämmötkään nousseet.. suunnitelma on nyt se et jos uusi kierto alkaa niin kokeillaan vielä muutamakierto letroilla ja ihan koti yhdynnöillä jos ei toivottua tulosta tule niin siirrytään pistoksiin.. sain myös lähetteen verikokeisiin jossa katotaan paastoverensokeri,insuliini, keliakia vasta-aineet, tsh ja t4v.. lääkäri myös sanoi et tosiaan voi olla ovulaatiohäiriöitä ilman pcota:kin ja pcota minulla ei ole.. sokerit katsotaan sen takia ettei vaan ole insuliiniresistenssiä, joka myös aiheuttaa ovulaatiohäiriötä..jos sokereissa on jotain niin alotetaan metformiini lääkitys joka pitää verensokerit tasaisena ja auttaa painonhallinnassa.
 
Mulla alkaa olla ovulaatio aika käsillä jospa huomenna ovulaatiotesti näyttäis jo plussaa mä niin toivoisin että tästä kierrosta saatais tärppi. Onko mulla kierto pidentynyt keskenmenon jälkeen??? Mulla on nyt km jälkeen kierto pidentynyt parilla päivällä, eihän se toki paljoa ole mutta ihmetyttää silti mistä johtuu. Liekö sitten vielä kroppa sekaisin.
 
Tässä kierrossa oli alussa jotenkin hyvä tunne, sitten se katosi ja vaikka toive oli kokoajan, niin en kyllä uskonut.. Aamulla meinasin jättää ensin testin tekemättä, sitten tuloksen katsomatta.. onneksi oli mies kotona..
Aion olla nyt raskaana kunnes toisin todistetaan.. toivottavasti toisin ei todisteta.
Toivon että tekin kaikki saatte pian plussan, tää keskustelu oli kyllä isoin asia keskenmenosta toipumiseen. Luultavasti tulen tänne vielä monesti lukemaan teidän kuulumisia, palata ei muuten toivottavasti tarvi..
 
@Tiidula mulla ainakin se ihan eka kierto tyhjennyksen jälkeen oli jotain 36 päivää ja tässä toisessa kierrossa ovulaatio venyi kolme päivää eteenpäin eli jossei tästä plussaa tule niin tulee olemaan todennäköisesti 32 päivää, normaalisti on säännöllinen kierto 29 päivää. Saas nähdä olisko seuraava kierto jo normi jos sinne mennään.

Onnea vielä tätäkin kautta @1986/13 :love:

Täällä odotellaan joko menkkoja tai plussaa, eilen tein pelkkiä viivanpaikkoja ja negoja, tänään dpo 11 :(
 
  • Tykkää
Reactions: 1986/13
Onnea @1986/13 ja pidetään peukkuja pystyssä @kookospieni :)

Omassa navassa odotellaan ovisplussaa, nyt kp 14/30, perjantaille laskujen mukaan odottelen plussaa :) Varasin vihdosta vimein itselleni ensi viikolle ihan perus gyne käynnin, saa lekuri katsoa, että kaikki on kunnossa ja laittaa mulle lähetteen papaan -sitä kun ei ole vissiin multa otettu kun kerran aikasemmin (yli 10v sitten!) :whistle:

Tänään aamulla ovistikku näytti super haaleetaa viivaa (kontrolliviivakin on kauheen haalee), ajattelin että huomenna en testaan ja sit keskiviikosta eteenpäin joka aamu.. Ja miehen kellistämistä pitää nyt taas tehostaa :love:
 
Ällövarotus!

Kyllä siitä greippimehusta ja vehnänalkioöljystä on pakostikkin jotain hyötyä limojen suhteen, nyt mennään kp 14/30 ja äsken vessassa käydessä bongasin todella huomattavat limat ja siis oviksen pitäisi olla vasta noin kp 18-19!
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
@Naadis taidan itsekin kokeilla ainakin tota greippimehua seuraavaan kiertoon. Alotetaanko sen juominen jo heti kierron alussa? :)

Täällä nega dpo 11 eli taidan alkaa siis odottaa vaan menkkoja ja seuraavaa kiertoa (n) Jotenkin tuntuu niin pahalta kun tässä kohtaa pitäis olla raskaana jo yli puolivälin ja taas saa olla odottamassa sitä plussaa ja jos se plussa tulee niin pelätä meneekö kaikki hyvin :( Kuuntelin jopa tänään hetken edellisessä raskaudessa videoimaani sikiön sykeääniä puhelimesta. Niin vahva syke oli ja silti meni kesken siitä alle viikon päästä :unsure:
 
@1986/13 Onnittelut vielä täältäkin! :)

@kookospieni Mikäs on tilanne? Oli kyllä niin lupaavia oireita sulla...

@Bea.S Sua ei oo näkynyt täällä hetkeen, miten siellä menee? Minkälainen tilanne?

@hill4 Täälläkin mies kysellyt, mihin aikaan pitäisi lomaa. Lähdetään matkalle kesäkuun alussa, joten silloin on yksi viikko ja loput sitten myöhemmin. Mähän nyt oon opettaja, joten loma on pitkä, mutta tällä kertaa opiskelen avoimessa etänä. Pitäis enää ilmoittautua kursseille.

@Leikkuri Onko menkat alkaneet vielä?
Samaan syssyyn vähän omanapaakin: Itsekin täällä odottelen kärsimättömänä, ja yritän havaita menkkaoireita. Km:n jälkeiset ekat menkat siis tulossa. Jos ne tulisi 2 viikkoa siitä kun km-vuoto loppui, niin silloin ne alkaisivat ens viikon ke. Sit ois kierto 30 päivää, kun normaalisti 25. Eilen illalla oli rinnat turvoksissa aika selvästi, se sopis tohon ens viikon keskiviikkoon. Yleensä aina viikon verran turvoksissa.

Niin, kävin kyllä viikonloppuna apteekissa, mutta päätinkin vaihtaa vitamiinisettejäni. Sitten olin niin kypsä, etten viitsinyt enää raskaustestejä katsoa. Nyt on raskausajan monivitamiini (Multivita), kalaöljykapseleita ilman A-vitamiinia ja kalkkitabletteja.

Kalkkitablettien annostusta pitänee vielä miettiä. En tiennytkään, että raskausaikana on joku ylärajakin tälle, 2500 mg. Tein kalsiumlaskurilla erilaisia kokeiluja, ja saan ruoasta 800-1100 mg. 3 tablettia on kyllä liikaa. Olen vaan yhden ottanut tällä viikolla, siis päivässä. Yhdessä on 500 mg kalsiumia.

Km:n jälkeisen raskaustestin tein tänä aamuna, ja puhdas nega oli. Testissä hcg-raja oli 20.
 
Huomisia menkkoja jo malttamattomana odotellaan että pääsee taas yrittään :) Mulla edelliset raskaudet alkaneet yk 1, yk 4 ja yk 2, joten luottavaisin mielin koitan olla, josko nyt jo tulis seuraavasta. Jos ei niin kaksi kk taukoa, koska meillä on nyt tulossa häät heinäkuussa enkä halua olla pahoinvoiva sillon :LOL: Sit jatketasn kesäkuun kierrosta yrittämistä vasta jossei nyt joulukuista tärppää.

@Maaria1980 mulla loppu melkeinpä kaikki lupaavat oireet siihen kun testipäivät alkoi ja nyt jo menkkaoloja. Eilen testasin Clearbluen puikolla negan joten ei tullut tästä kierrosta. Ens kiertoon mulla on suuret odotukset :LOL:
 
Heippa!
Tänään alkoi menkat, joten kierto oli noin 33-35 päivää. Jotenkin helpottunut olo että tulee menkat km jälkeen, kroppa toimii ainakin jotenkin :) toivottavaati @Maaria1980 kohta sullakin alkais.

Ajattelin et otan e-vitamiinilisän käyttöön, tällä hetkellä syön d-vit, sinkkiä ja foolihappoa. Jospa se e-vitamiini auttais limakalvoihin, mulla on ollut melko niukat menkat aina. Onko muilla kokemuksia e-vitamiinista?
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Moikka!
Täällä menossa kp 25/32(?) Aika kuluu hitaasti. Aktiivisia ollaan oltu ja toimintaa on ollut about joka toinen päivä ilman mitään tikutteluja. Välillä saattanut olla kyllä kaksikin päivää välissä. Eipä auta muu kuin odotella että seuraako tästä yhtään mitään. Jokseenkin pessimistinen fiilis, enpähän pety sitten ainakaan:unsure:

Jos ei tästä kierrosta nyt mitään kerrottavaa jää niin seuraavaksi vois harkita oviksen tikuttamista ja ehkä noita greippi mehuja ja muita kikkakolmosia.
 
@Leikkuri Mulla e-vitamiinilisänä vehnänalkioöljy, siinä een pitäisi olla parhaiten imeytyvässä muodossa :)

Täällä kp 17/30, vielä ei ovistikussa ihan yhtä vahvat viivat, jatketaan tikuttelua ja tallettelua ;) Limoja tullut jo kp 13 lähtien, nyt selkeästi kuivempaa... Joka toinen päivä ollaan talleteltu ja jos nyt innostuis ainakin loppuviikon vaikka joka päiväkin, niin ei sitten ainakaan yrittämisen piikkiin mahdollista negaa voi laittaa :D
 
Täällä menossa kp21 ja dpo5, ei vaan jaksa uskoa tärppiin, niin monta kertaa olen pettynyt kun toivonut ihan liikoja.. no pettymys silti tulee vaikka kuin koittas olla toivomatta liikoja, verikokeisiin maanantaina ja sillon sit selvii se et oonko oikeesti ovuloinut irrotuspiikistä huolimatta.. seuraava kierto kun alkaa niin alotan letrot kp4..
 
Tohtorissa käyty.Ultrassa näkyi hieno folli.Limat on kohdillaan,ovistestikin antoi jo haaleaa viivaa mutta..kalvo on ohut.Lääkäri sanoi ettei usko tärppiin,määräsi terolutkuurin alkavaksi 15päivä.
Kun kysyin että pitääkö tämä kierto jättää "yrittämättä" terolutkuurin takia sanoi että ei.Mulla ei koskaan kyseistä lääkettä ole ollu,mutta ymmärsin että aiheuttaa "tyhjennysvuodon"..mites jos kuitenki tässä kierrossa jostain kumman syystä tärppäisi??? Meneekö se sit kesken? anteeksi tyhmä kysymys..
 

Yhteistyössä