Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Voi itku mää en kestä tätä elämää ja kipua :'( kaikki iloitsee joulusts ja mä tahdon peruuuttaa sen, mä vain masennan kaikkia ja haluaisin eristäytyä , etten häiritse muita... Varsinkin kun mies ilmoitti ettei tahdo yrittää uudestaan. Matto vedettiin jalkojen alta. Niin hirvee tunnemyllerrys :'(
 
Voi @Wimpsula, mulla oli viime vuonna samoja tunteita. Iso halaus:love:, mä takaan että se muuttuu siitä vielä paremmaksi. Ja uskon että miehenkin mieli ehtii vielä muuttua! Anna itsellesi aikaa. Mä katsoin viime jouluna vaan jotain typeriä telkkariohjelmia ja kävin shoppailemassa itselleni jotain kivaa välipäivinä.
 
Voi @Wimpsula lämmin halaus ❤ ihan kauhee tilanne, ja ei varmasti joulunvietto maita. Mieskin on varmaan shokissa ja järkyttynyt ja käsittelee tuskaa sillä että ei halua yrittää uudestaan eli mahdollisesti uudestaan kärsiä samaa tuskaa, mutta uskon että mieskin järkiin tulee kun aikaa menee.
 
@Wimpsula , lähetän sulle paljon jaksamista ja voimia vaikeisiin hetkiin <3 <3 <3 Luulen myös, että mies on niin järkytyksissään vielä tapahtuneesta, ettei pysty ajatella kaikkea uudelleen alusta ja nyt entistä suuremman pelon kanssa. Aika tekee tehtäväänsä, usko pois!

Mun hyvällä ystävällä oli tosi pelottava loppuraskaus, kun liikkeitä ei tuntunut tarpeeksi ja joutuvat käymään vähän väliä päivystyksessä ja sielläkin oltiin niin huolissaan. Lopulta käynnistivät vkolla 37 ja kaikki meni hyvin. Mutta just tuon parin mies sanoi yli vuoden ajan, ettei koskaan halua toista lasta, koska ei kestä enään sitä pelkoa. Nyt ajan kanssa mieli on hiljalleen muuttunut. Tämän halusin kertoa sinulle tuomaan toivoa just siihen, että jaksaisit oman surusi keskellä antaa aikaa miehen ajatuksille. Sitä varmasti itse kaipaisi mieheltä ymmärrystä ja toivon valaamista, että "kyllä vielä joskus vauva saadaan". Omassa parisuhteessa on joutunut niin monesti toteamaan, että miehet kokevat ja ajattelevat niin eri tavalla ja sen vuoksi itse yksin itkenyt useat kyyneleet, vaikka mies omasta mielestä olisi ollutkin ymmärtäväinen ja lohduttava.:unsure:

Älä myöskään syytä itteäsi siitä, että "masennat muita" tms. Sinulla on oikeis surra tänään, huomenna, koko joulunaika ja niin pitkään, kun suru sitä vaatii. <3 Lämpimästi suosittelen myös käydä juttelemassa vaikka psyk.hoitajan kanssa. Älä hukkaa toivoa noina vaikeinakaan päivinä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-uu89
@Wimpsula paljon halauksia ja voimia tähän päivään! <3 Toivotaan, että tulevat joulut ovat paljon iloisempia. :) Meillä myös mies sanoi keskenmenojen jälkeen, ettei halua kokea enää yhtään ja yritys laitettiin jäihin. Pienen tauon jälkeen mieli kuitenkin muuttui.

Hyvää joulua kaikille :love:
 
Kuulkaas naiset! Tänään on tasan kaksi viikkoa kolmannesta inssistä. Mulla ei ollut mitään halpisraskaustestejä jäljellä, vain pari Clearbluen digiä kun unohdin ostaa muita (ja oon noitakin pantannut kauan). Tein sitten sellaisen. Ja suuri oli ihmetys ja hämmästys, siihen pamahti "pregnant" ja hetken päästä "2-3".

Nyt en tiedä yhtään miten tässä olla. Tästähän se jännääminen vasta alkaa. Mä ehdin jo olla ihan täysin varma, että en ole raskaana, kun ei ne aiemmatkaan inssit ole tuottaneet tulosta, että tätä joutuu kyllä nyt todella sulattelemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-uu89
@hill4 Voi ihanaa! Paljon onnea! <3

Omaa napaa... Täällä on juhlapyhien aikaan ehtinyt taas kuumeilla ihan kunnolla :D pms-oireet on aika selkeät, en tiedä johtuuko tosta laparoskopiasta vai mistä, mutta voimakkaammat kuin aikaisemmin.

Sitä ihmettelen vähän, kun rintoja ei ole aristanut lainkaan koko aikana kun ehkäisystä on ollut taukoa. Lyhyen aikaa kestäneessä viimeraskaudessakaan tissit ei aristaneet ei sitten yhtään. Eikä oikeastaan ehkäisyn aikanakaan.

Rinnat kipeytyivät kuitenkin kierron pms-vaiheessa edellisellä kerralla kun e-pillereistä oli taukoa. Silloinhan olin niin ikään raskaana kuutisen viikkoa - ja auta armias sitä tissien arkuutta!

Tietääkö kukaan mistä tuo kipeytyminen tai kipeytymättömyys johtuu? Estrogeenistä tai jostain? Voikohan sillä olla kytköksiä lapsettomuuteen... joo, täällä on taas aivan liikaa aikaa ajatella näitä asioita! Google laulaa!

Rauhallisia vuoden viimeisiä päiviä kaikille, innolla ens vuoteen :)
 
@hill4 Todella paljon onnea, toivotaan että nyt olisi vihdoin teidän vuoro! :love:

@Santso Mulla on joissain kierroissa kipeät, joissain ei ollenkaan. Ja siis koko loppusyksyn ollut tosi vahvat pms-oireet, mutta nyt ei mitään, menkkojen pitäisi alkaa tänään tai huomenna. Tutkimattomat ovat kropan tiet :LOL: En usko että on vakavaa.
 
Voisiko joku lisätä minut listaan? Yritin, mutta en onnistunut siinä.

Pamsku (27v)...kkm 9/17, km 11/17, kem12/17...3. lapsi



Jospa yrittäisin nyt aktivoitua. Aloitin vuosien jälkeen jälleen kirjoittamaan blogia, koska tuntui, että on hyvä päästä purkamaan jälleen ajatuksiaan. Haaveissaomapieni.blogspot.com on osoite, jos joku haluaa käydä lukemassa. Ei siellä vielä ole kuin kaksi tekstiä, poistin ne aikaisemmat, mitä olin vuosien aikana kirjoitellut.

Viimeviikolla käytiin polilla lähinnä kystakontrollin takia, mutta samalla puhuttiin näistä keskenmenoista. Vielä eivät tutki, kemiallista raskautta ei lasketa mukaan. Minulla on kymmenen vuotta sitten diagnosoitu pco ja vielä syyskuisen kkm jälkeen ultrassa lääkäri todennut munasarjat erittäin pcos tyyppisiksi. Nyt viimeviikolla niistä ei jälkeäkään. Munasarjat siistit, kohtu siisti.. Olimme lääkärin kanssa ihan ymmällämme. Joku sanoi, että ehkä nämä raskaudet ovat korjanneet pcota?

Nyt on menossa dpo 9, ei oikein tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Tein kuitenkin tänään hätähousuisena testailijana testin ja viivahan siihen tuli. Vaan, kun en uskalla luottaa, koska ilmeisesti pc näyttää aika usein selvääkin viivanpaikkaa? Jännän äärellä siis.
 
Ketju keskenmenon jälkeen lasta yrittäville. Tervetuloa!

Jos haluat listalle, kerro tietosi tai päivitä lista itse: paina "vastaa" ja poista tämän jälkeen lainaus-tagit (quote) viestin alusta ja lopusta. Muista muuttaa päivämäärä. :)

28.12.2017

Kirjoittelijat:

(nimi | ikä | keskenmenon ajankohta | monesko lapsi toiveissa)
Ensikatse (37v)............km 11/17..................3. lapsi
Erätyttö………………..….kkm 4/17……………….1. lapsi
Fritang (25v)…………....km 2/17, tm 5/17……2. lapsi
Helmiila (36v).............kkm -12, kkm 12/17....3. lapsi
Hiutale89 (28v)..........km 12/17....................1. lapsi
Kiira29........................tm 01/13 + 7/13, kkm 5/15, km 10/17....2. lapsi
Lallastiina (35v)…….....tm 3/17………………….1. lapsi
Leikkuri (29v)……….....km 1/17, kkm 6/16....1. lapsi
Mrs.Ö (27v)……….….....rk 1/17……………………2. lapsi
Nannamariah89 (28)..km 05/16, km 09/16.. 2. lapsi
Niwhai (39v)……………..kkm 6/13, kem 8/13, 5/17 & 6/17….2. lapsi
Pamsku (27v)...............kkm 9/17, km 11/17, kem12/17...3. lapsi
Toiveinen (24v)...........kkm 6/17, km 12/17....1. lapsi
Tyttönen93 (24v)........km 1/17 & 9/17.........2. lapsi

Plussanneet vuonna 2017:

Tammikuu:
ei päivitetty
Helmikuu: ei päivitetty
Maaliskuu: 1986/13, Norway, tupuna08, Naadis (kkm)
Huhtikuu: Fritang (tm), Tiha, Äitirouva M
Toukokuu: kookospieni, Kath, Kinder_Kitty, Daisy85, KeepGoing, Maaria1980
Kesäkuu: Risukko, Bea.S
Heinäkuu: Tiituu
Elokuu: Hantta81
Syyskuu: N93, heikura79, Hyrräpää, Lintunen85, Naadis
Lokakuu: Miiiii
Marraskuu: Toiveinen (km)
Joulukuu: hill4, Titi-uu89

Edellinen ketju:

https://kaksplus.fi/threads/keskenmenon-jaelkeen-kuumeilevat-kesae-2017.2491134/

Lyhenteitä:

km = (spontaani) keskenmeno
kkm= keskeytynyt keskenmeno
ku = kohdunulkoinen raskaus
tm = tuulimunaraskaus
kem = kemiallinen raskaus
rk = raskauden keskeytys
 
Viimeksi muokattu:
@Pamsku laitoin blogisi lukulistalle :) Toivotaan viivalle vahvistumista! Olen kyllä pc:stä kuullut huonoa. Kokeile seuraavaksi jollain muulla? :)

Saakos @Titi-uu89 ja @hill4 siirtää plussanneisiin? Entä mikä @Niwhai tilanne siellä?

Täällä pyörähti tänään uusi kierto käyntiin. Yhdestoista kerta toden sanoo? :D Varasin ultran jo ettei jää viime tippaan, se olisi kp9. Voi jännyyttä.
 
Kiitos kaikille onnitteluista :love: En ole ollut uskoa todeksi koko plussaa, tein sen vuoksi vielä nyt iltapäivällä PC:n liuskan, ja kyllä siihenkin vaan viivaa pärähti siihen malliin että raskaana ollaan.
@Fritang kyllä mut varmaan voi laittaa plussalistaan... pääseehän sieltä sitten tarvittaessa poiskin :cautious:
Toivottavasti muutkin pääsette perässä plussalistoille! (y)
 
Terkkuja anoppilasta. Ajettiin tänne yhdessä päivässä 1800km ja selvittiin elossa.

Jouluaattona kerrottiin appivanhemmille tilanteesta, koska halusin varoittaa etukäteen jos olen vähän poissaoleva tai aloitan tutun ja turvallisen keskenmenovuodon, jolloin tarvitsisin vähän omaa aikaa toipuakseni (joka on täällä muiden nurkissa aika vaikeeta).

Olen tässä testaillut ahkerasti nähdäkseni jääkö nämä viivaset hailuraiseksi kuten edeltävät 3 kertaa. Tänään tein iltapäivällä tunnin pidätyksellä tämännäköisen testin (ks. liite).

Eli @Fritang voisin kiteyttää tilanteen vähän niinku näin: ei ole tajunnut mennä ainakaan vielä kesken?

Varovaisesti edetään, kakka puntissa, tunti kerrallaan.
 

Attachments

@Wimpsula halauksia ja voimia sinulle <3

@Pamsku kävin lueskelemassa sinun kirjoitukset ja luen kyllä jatkossakin. Kirjoitat hyvin :)

@Niwhai Pidetään peukkuja, että pieni pysyy matkassa (y):love:

@Fritang nyt kaikki ajatukset ja tsempit sinne ja toivotaan, että vähän avustettuna alkaa asiat edetä (y) Niin suuresti toivon, että 11. kerta toden sanoo :) Jaksan kyllä ihailla sinun positiivista asennetta ja ajattelua, vaikka olette jo noin pitkään yrittäneet. :)

Joulun pyhistä on nyt selvitty ja arki jatkuu.. On mennyt kyllä aika ristiriitaisissa tunnelmissa. Välillä hyvä ja positiivinen mieli, välillä taas tulee itku. Veli sai viimeviikolla lapsen tasan viikko meidän km jälkeen, niin siitä jotenkin ajatukset taas menivät sekaisin, juuri kun luulin että ajatukset ja olotila alkaa selvitä. Harmittaa edes tulla pahalle mielelle siitä, kun perheessä on näinkin iloinen tapahtuma nyt ollut. Olen suunnattoman onnellinen veljen ja hänen puolison puolesta, mutta samalla oma menetys tuntuu kaksin verroin pahemmalta. Vaikea hyväksyä nämä omat ajatukset. Mutta uutta vuotta ja kevättä kohti nyt ja toivotaan, että tämä tuleva vuosi on meidän kaikkien täällä kirjoittelevien vuosi.
 
@Niwhai todella hyvältä näyttää! Pidän peukkuja pystyssä :)

@Hiutale89 Tsemppiä! Onneksi kukaan meidän lähipiiristä ei lisäänny. Olisi tosi vaikea suhtautua toisten raskauksiin ja vastasyntyneisiin pelkästään positiivisesti. Uskon että ajan myötä helpottaa! Toivotaan että teilläkin tärppää pian :)

@Titi-uu89 Oi miten ihanaa! Lisäsin plussanneisiin, onnea matkaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-uu89
Minunkin täytyy nyt liittyä tänne.. :(

Plussasin 8.12. mutta keskenmeno tulikin jo 15.12. viikoilla 5+4. En kerinnyt "onneksi" tietää tai siis luulla olevani raskaana kun viikon, ja aloinkin epäillä raskauden etenemistä heti kun plussa ei lähtenyt vahvistumaan :(

Kohtu onneksi tyhjeni itsestään ja vuorokausi vuodon alettua tuli vessakäynnillä joku isompi n 10-15mm "klöntti" luultavasti alkion alku tai istukkamateriaalia. Kävin ultrassa 6+2 kohdussa ei näkynyt enää mitään, limakalvo oli n 2 mm vahva ja ultrannut lääkäri sanoi että näyttää kuin ei raskautta olisi ollutkaan, eli hyvin oli ilmeiseti lähteny kohtu tai siis limakalvot palautumaan. Lääkäri ei osannut sanoa syytä miksi pitäisi pitää taukoa yrittämisessä ja jatkoimmekin sitten kun vuoto oli loppunut ja tunteet hieman tasaantuneet. Nyt sitten vain jännitetään ja TOIVOTAAN että tärppäisi <3 Luulen että ovis oli jo kp 13, tuntuu tosin aika uskomattomalta että olisi kun yleensä mulla on kierto aika pitkä 30-31 pvä ja ovis tapahtuu jossain kp 16-18.

Meillä ennestään poika 1v 3kk

Toivotaan uuden vuoden tuovan meille kaikille ihania uutisia <3

Joulu oli kieltämättä aika tympeä eikä joulumieltä tuntunut olevan yhtään. Mutta toivotaan että ensi jouluna jo olisi maha tai jopa vauva kannettavana :)

Positiivinen asia minun kohdallani oli että km tuli niin alussa. Aivan kamalaa ajatella että keskenmenoja tapahtuu myöhemmmilläkin viikoilla, Tsemppiä kaikille teille kanssasiskoille <3
 
@haavelapsi voimia ja osanotto ❤ toivottavasti teillä tärppäisi pian, plussatuulia. Pienimies varmasti tuo iloa päiviin :)
Kiitos! :love:
Tuo kyllä iloa ja touhua ja ollaan todella kiitollisia että meillä toi pieni ukkeli on <3 Ensimmäinen raskaus saikin alkunsa todella nopeasti 2. yk ja meni loppuun asti todella hyvin ja poika syntyi rv 40+3 täysin terveenä, jotenkin tyhmässä mielessäni ajattelen että oltiinkin ansaittukin tämä keskenmeno... Vaikka eihän se niin ole! Oikeasti yritän ajatella että mahdollisessa alkiossa oli jotain vikaa niin että olisi kuitenkin mennyt kesken, että parempi heti alussa kun myöhemmin.

Pelottaa kyllä että jos nyt plussaankin pian etten osaa nauttia raskaudesta sitäkään vähää kun pelkään niin keskenmenoa :(
 
Voi itku @haavelapsi - tarinasi kuulostaa keskenmenon suhteen tosi samalta kuin mulla, paitsi täällä vuoto alkoi vasta viikolla 8... gynekäynnillä lääkäri myös tokaisi, että ihan kuin ei olisi raskautta ollutkaan ja seuraava oviskin oli jo tulossa!

Tervetuloa mukaan jatkamaan kuumeilua, toivotaan että pian tärppäisi uudelleen :)
 
@Fritang mun ystävistä/tutuista kolme saa tässä ihan lähiaikoina/alkuvuodesta lapsen.. en kellekään heistä ole kertonut että yritetään lasta tai että vasta saatiin km.. yritä siinä sitten suhtautua näihin ympärillä oleviin vauvajuttuihin.. no kyllä tämä ajan kanssa helpottaa ja uus yritys vain päälle :)

@haavelapsi voimia teille ❤ tutun kuuloinen on sinun kertomasi juttu. Meillä km alkoi pari päivää aikaisemmin kuin sinulta ja oltiin viikolla 6+4.. olin tehnyt vahvan plussan jo marraskuun 23 pv, pari päivää ennen kuin menkat olis pitänyt alkaa. Ehdin tietää raskaudestani useamman viikon siis.. :( joulu meni vähän niin ja näin mut uutta yritystä kohti on asennoiduttu ja vähän jo aloiteltukin..

Omaa napaa: aamulla tein r-testin (normivahvuisen) ja se oli nega. Tänään kävin vielä verikokeessa ja ensiviikolla on lääkäri ja ultrataan kohtu, et se on tullu tyhjäks. Samalla saan tietää joko hcg on normi, viimeviikolla oli vielä 45. Vuoto mulla kesti n viikon ja sen jälkeen kyllä on joulun aikaan vähän huolimattomasti peittoa heiluteltu eikä ehkäisyä ole ollut (viini, mikä ihanaa tekosyy), eikä siis tietoa joko paikat on puhtaat ja peittojen heiluttelu turvallista.. tuleekohan meille noottia tästä :rolleyes:
 

Yhteistyössä