*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista! :flower:
Olikos se Miikkis joka vei koiruutta lääkäriin, mitä sanottiin?? Meillä kans oli yhden haukun kans sama juttu tuossa keskiviikkona, onneksi oli vaan hammasjuuren tulehdus, joka pitäs mennä antibiootilla ohitse.
Olen vähän laiskanpuoleinen kirjoittaja, yritän parantaa tapojani... :| mutta ekaa tässä odotellaan, ja sairaala tulee - toivottavasti - oleen VAS, neuvolassa kyllä myös huomautettiin, että jos tulee sokeri- tai verijuttuja (mulla rh-nega) niin sitten on mentävä SKS:aan. Niin ja se KM oli 09/07.

Kaunista ja lämmintä perjantaita kaikille!

Valssu ja nti/hra rakas pikkarainen 16+5
 
Taitaa mennä kesken taas. Aamulla alkoi tulla verensekaista limaa ja nyt jo supistelee..

Tää on kai nyt sitten se maaginen kolmas keskenmeno, jos nyt sitten tutkittaisiin mikä mättää. Onneksi on edes tuo pojan viikari. Näinä päivinä sitä tuntee niin suurta kiitollisuutta että edes yhden rakkaan lapsen on saanut saatettua tähän mailmaan.

Tuun kyllä vielä kertomaan miten meni.

Lohduton Leinikki
 
Katherine: Onnittelut upeasta neuvolakäynnistä ja tsemppiä ultraan!



Malttamaton: Ihana tuo teidän prinsessa!
Ja niin kiltti

Odotusaikahan oli sulla tosi helppo, kun silloin vitsailit että onko vauva sitten tosi itkuinen, tms. Mutta nythän kaikki on hienosti



Aili: Ompas siellä neuvolassa outo käytäntö

Täälä käydään eka 4 viikon välein (uusi aika annetaan aina valmiiksi) sitten vissiin 2 viikon välein ja lopuksi viikon välein. Mitäs jo vaatisit käyntejä useammin, auttaisiko se?



Stoppis: Tuhannesti onnea pikkuisesta pojasta!!



Äitee: Kiitos tsempeistä

Yritän jaksaa maanantaihin suht selväjärkisenä



daizz: Onnittelut sykkeestä!

Mites, sekö on varma että kaksosia odotit alunperin? Osasko lääkäri sanoa mitään sen toisen alkion poistulosta...?
Iso hali sulle!!



Valssu: Täällä myös rh-nega-odottaja

Toivotaan ettei tuo teetä kummallekkaan vaikeuksia.


Miikkis: Miten haukku voi? Toivottavasti hyvin!



ON: Hui, nyt sitten lähti käyntiin taas uusi raskausviikko... Viikon päivät saisin vielä nauttia tästä masuasukista, jos tämäkin viedään samaan aikaan pois kuin esikoinen...

Paitsi eihän se esikoisenkaan aikana ollut mitään nauttimista ne viimeiset viikot ja päivät. Kun oli ultra, siitä 3 viikon kuluttua oli hautajaiset

Joten tuo rakenneultran jälkeinen aika synnytykseen saakka oli niin raskasta... Halusin vai peitellä vatsaani, ja tunsin ettei mulla ollut enää mitään oikeutta silitellä sitä, tms.
Pois se otettaisiin kuitenkin

EN vain pääse tästä ajatuksesta ja pelosta eroon, että tämäkin odotus loppuu pian...


Viikonlopun olen töissä, jos vointi sen sallii. Teen lauantaina iltavuoron ja sunnuntaina tuplavuoron eli aamun ja illan. Empähän voi ajatella niin paljon ultraa... Ja sinne lähdetäänkin sitten maanantaina jo aamusta. Onneksi saimme aamuajan, vihaan sitä panikointia kotona yksistäni kun mies on vielä töissä ennen lähtöämme...


Huoh, noh, maanantaina sitten varmaan kirjoittelen lisää, joko onnesta soikeana, tai surun murtamana...




:MyAngels joka toivoisi voivansa vajota maan alle,
ja NIIN RAKAS rv 22+0
 
Hip hei :wave:

Ekaks, Stoppis: Onnitelut perheellesi pojan pallerosta :flower: , kyllä miehen kuuluu kasvaakin ;) Nyt vaan viettämään vauvan tuoksuista arkea :D

Malttis: hui kamala miten Aada voi olla jo 6 viikkoinen :D Vastahan hän syntyi :heart: Uskomattoman nopeesti aika menee :D

eliisalle neuvolakuulumisia odotellaan :wave:

katherinelle tsemppiä tän päivän ultraan, ellet ole jo siellä käynyt! Tulehan kertomaan sitten kuulumiset :heart:

Orchid ja valssu: tiedot päivitetty, kiitos tiedoista!

pamulle mukavaa ja rentouttavaa juhlaa, aina on kiva poiketa arjesta :wave:

daizz: Hienoa!!! Onnea hyvästä ultrakuulumisesta!! Toisaalta varmasti oli helpotus kuulla että yksi siellä möllöttelee ja kasvaa kovasti. Miten sen toisen laita oli?

Eevarouvalle ja Wiiville kovasti jaksamista loppusuoralle!! Onneksenne nämä helteet hieman helpottavat, joten ei niin tuskallista loppu olisi :hug:

Valssu: Kuuleppas, eikä mittään hättää,kirjoittelet kun siltä tuntuu ja asiaa tulee mieleen.. Aina on kiva kuulla kuulumisiasi, mutta jaksamuksen mukaan mennään eix vaan :hug:

( . ) Eli eilenen päivä meni täysin koiran hoidossa, heräsipä muuten äidilliset vaistotkin :D
Eipä saatu lääkäristä niinkään hyviä uutisia... Hammaskiveä poistettiin, mutta ei se ei ollut kivun aiheuttaja vaan yläleuassa etuhampaiden kohdalla oleva ientulehdus. Kuulemma tälläisillä pienillä kääpiökoirilla, jolla on pieni kuono, ien ja hammasongelmat ovat todella yleisiä. Roven tapauksessa se tulehdun on muhinut jo aikansa siellä ja tilanne on se että varmaan menettää kaikki 5 etuhammasta, koska ne osa on jo irronnut kudoksesta ja osa heiluu kunnolla. Antibiootilla yritetään saada tulehdun kuriin ja toivotaan että hampaat kiinnittyisivät takas. Toivoa ei paljoa antanut, mutta uskoa ei menetetä!!! :( Ilta meni aika ton hoidossa, koska yritti selvitä 3 rauhoittavasta piikistä, aikaa meni 6h heräämisessä :eek:
Nyt ok oloinen mutta hieman motoriikka tökkii vielä :|

Masulle ei ihmeempää, mittasin just navan kohdalta ympärysmitaksi 106cm, eli ISO :D kasvanut nyt sellaisen 4 cm parissa kuukaudessa :LOL:
Tänään tarkoitus lähteä mökille, joten palataan asiaan maanantaina, tai varmaan tuun vielä ennen lähtöä kyl kääntymään!!

Iloista ja toivottavasti vielä lämmintä viikonloppua mammat :wave:
 
Leinikille suuret osanotot, jos tosiaan keskenmeno on tuloillaan! Toivotaan nyt vielä, että kyse olisikin ollut jostain muusta... Mikäs on nyt tilanne?

Mulla oli eilen neuvola, eikä siellä kyllä mitään ihmeellistä tehty. Sydänääniä suostui suuren vänkäämisen jälkeen kuuntelemaan ihan pikaisesti, muttei tietty vielä kuulunut. Ainakin huomattiin, että kohtu on (taas) selkeästi enemmän oikealla puolella, joten seuraavan kerran lykätään se doppler suoraan sinne :) Sain ensi viikolle ajan 10+1, jospa silloin kuuluisi. Esikoisesta kuului silloin. Ja jos tuosta ei kuulu, vaadin päästä ultraan - muutkin km:n kokeneet ovat päässeet.

Tuttiritari 9+2
 
Mukavaa viikonloppua kaikille :D Kiitokset teille myötätunnosta :heart: Oksentaminen jatkuu, mutta ei enää niin pahana kuin kaksi viikkoa sitten, jolloin kaikki tuli ulos. Sain sairaalassa ja kotonakin olla muutaman päivän onneksi oksentamatta. Kun vain viikot vierisivät nopeasti ja helpottaisi...

tek Minulla on harvinaisempi veritulppa maksan laskimossa. Oireina oli ylävatsakipu ja tulehdusarvot nousivat parissa päivässä yli 80 (normaaliarvo alle 10). Ultraäänellä totesivat sairaalassa tulpan. Nyt pistoshoito koko raskauden loppuajan kaksi kertaa päivässä ja kalliiksi tulee, kun lääke maksaa reilut 10e/päivä!

stoppikselle paljon onnea pojan syntymän johdosta :flower:

leinikille :hug: ja kovasti voimia :heart:

orchid Ihania uutisia :heart: Lämpöiset onnittelut plussasta!

Nyt näin lyhyesti, alkaa taas yököttää :x Pakko mennä!
 
MyAngels...Voi sinua...Voin vain kuvitella miltä susta tuntuu.Itellä ainakin on välillä niin pelko persiissä et ei järkee.Vaikka mulla meni aikasilla vkoilla.Ja sinulla oli jo nin iso vauva mahassa minkä menetitte. :'( koeta nyt kestää sinne maanantaihin...sillon selviää miten masussa voidaan.Ja USKON että sielää voidaan oikeen hyvin.:heart: :heart: :heart:
Voima :hug: siihen asti.
No täää ei ollu lääkäri joka ultrasi.Mutta mitään ylimmäärästä ei enää näkyny...joko surkastunu nii pieneks et ei näkyny tai sitten siellä ei sitä toista kaveria olutkkaan.Sen tietää sit todennäkösesti synnytykses istukanrakenteesta onko kaksiosainen.Mutta kyllä tämä mamma oli niin onnellinen siitä yhestäkin pienestä sykkeestä että... :D :heart: :heart: :heart:

Miikkis...Juu kyllä se oli helpotus...ei ole tiedossa nii rankkaa odotusta ja sen jälkeistä aikaa.Ja saa keskittyä siihen yhen odotukseen ja sillee...Noi edelliset raskaudet ku o ollu mulle aika helppoja...jos ei raskaussokerijuttui oteta laskuun.Toisen laita tuliki ilmi tuos ylempänä...sitä nyt ei ihan sata varmaks tiedetä...mikä se on...siis.

Mut mä palaan siivous hommiin ennen ku isäntä tulee töistä... :wave:
 
En tiedä miten tässä käy. Nyt ei ole tullut verta, mutta supistukset tuntuu jo selässä. Ihan niin kuin muissakin keskenmenoissakin juuri ennen kuin kohtu on sitten tyhjentynyt. Jos maanataihin mennessä ei tämä ole edistynyt niin sitten on pakko yrittää päästä lääkäriin. Toivoisin vain että jos tämä nyt menee kesken niin menisi sitten tosi äkkiä ettei tarvitsis hakea lääkkeitä. Epätietoisuus on kaikista kamalinta ja jotenkin toivoni olen jo menettänyt että tämä tästä enää normaalisti jatkuisi.

Mulla on taas niin tyhjä ja epäonnistunut olo. Tekisi mieli vaan hakata päätä seinään ja mennä nukkumaan. Tämä käy aina vain raskaammaksi..
 
Heipä hei! :wave:

Voi Leinikki, miten lohduttaisin... Osaan kyllä kuvitella miltä sinusta tuntuu, saman epätoivon olen jo tämänkin raskauden aikana kokenut kun pientä vuotoa on tullut ja vähän kipujakin. Minulla vuodon syyksi paljastui polyyppi kohdun suulla, ja kipu oli kai kohdun kasvusta johtuvaa. Toivotaan nyt vielä, että sinullakin raskaus jatkuisi vielä! Lepäile, katso vaikka jotain kivoja leffoja ja yritä ajatella muita asioita... :hug:

stoppikselle onnittelut pikkuprinssin johdosta! :flower:

Orchid, tervetuloa odottajiin, tosi kiva juttu että pääsit tänne puolelle! Onnea tuhannesti! :flower:

daizz ja mymmyryy ja aili, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:

MyAngels, tsemppiä ultrajännäilyyn, keksikää viikonloppuna jotain hauskaa, jospa saisit ajatuksia vähän muualle eikä tarvis koko ajan hermoilla maanantaita... toivotaan että kuulumiset ovat maanantaina hyviä!! :hug:

Miikkis siellä hoivailee koiraansa, toivottavasti koiruli voi jo paremmin.

Tuttiritarilla jännitys jatkuu, toivottavasti ensi viikolla kuuluu jo sydämen jumpsutus. Tsemppiä!

Kuis Eliisalla neuvolareissu meni? Kuulumisia? =)

Täällä ei omaan napaan mitään ihmeellistä uutta. Pahoinvointi on vähän lisääntynyt, töistä koitan kunnialla suoriutua ja kotitöitä tehdä sen mitä lisäksi jaksan... Ei meinaa vaan tuolta ukkokullalta ymmärrystä riittää kun aamulla väsyttää ja illalla väsyttää ja olo on niin huono että yök... Kuin teillä muilla on seksin käynyt alkuraskaudessa, jos saa kysyä? Meillä meinaa miehellä pinna kiristyä kun mulla ei koskaan riitä voimia/haluja/kiinnostusta, kun aina vaan väsyttää ja oksettaa. :( Ja toisaalta kun vuotoakin on ollut niin keskenmenon pelko on aina takaraivossa. Voi voi, no jospa tää vielä iloksi muuttuis silläkin saralla.

:heart: Tuuliska (noin 9 rv) :heart:
 
heippa!

Täällä paljon tapahtunut.... ekaks omanapaset terveiset ultrasta .... eli siellä sydän sykki, voltteja pieni teki, turvotusmittaa ei ollut, sydämessä neljä kammiota, pää , aivot kehittyneet viikkojen mukaan, kaikki raajat löytyivät....huoh, se kätilö oli niin ihana kun jaksoi luetella kaikki ja kaikki oli hyvin!!! :saint: =) :) B) kohtu oli eteenpäin kallellaan ja sikiö vastasi jo viikkoja 11+4, joten 5 päivää pidemmällä ollaan. Kyllä elämä voi sitten olla ihanaa........ :saint:
mietin sitä kun käytiin tänään lintsillä, ja huomenna veljen synttäribileet, että kyllä elämä nyt maistuu meikäläiselle!! ja sitten mietin että kuinka rikki olin viime syksyn, että kun hädän(kin) hetkellä muistaisi aina, että elämä voittaa kyllä ennen pitkää ja onni kolkuttaa ovelle! olipas nyt stoori......

leinikille supervoima :hug: toivon niiiiiiiiiiiiiiiin että kaikki oisi hyvin!!!!!! en osaa sanoa mitään lohdullista.........muuta kun että mullakin alussa vuoti ja kipuili..ja selkä myös vihloi ja vihloo edelleen, ja kaikki on hyvin. toivon että samoin on sinulla :heart:

my angels olen ihan varma että tulet hyvine uutinesi maanantaina tänne!! uskon ihan satana siihen. pelko pois! (jooo....tyhmästi sanottu ehkä...) mutta todella kukaa ei sitä voi tietää joka ei ole juuri samaa kokenut kuin sinä, miten kamalaa olet joutunut kestämään, ei todellakaan kukaan....vaikka moni yrittäisi lohduttaa, joskus sen lohdun pystyy ottamaan vastaan, ja joskus se satuttaa ja ärsyttää kahta enemmän....tsemppiä sulle!! U can do it!

tuttiritari se on ainakin hyvä että osaat vaatia ja sanoa neuvolassakin mitä haluat! kyllä ne ens kerralla kuuluu sitten =)

miikkikselle rentouttavaa mökkeilyä!! ja toivottavasti koiran hampaat kuntoutuu. siinä on ollut ja on puuhaa hoitaa hauvaa, ja pian vauvaa... ;)

no laitanko nyt katherine ja kultanen 10+6 vai 11+4......-terkuin kathe ;)
 
kylläpäs on taas menny pari päivää niin vipinällä ettei oo mitään ehtiny, tai siis tänne kirjotella =)

leinikki :hug: toivotaan kuitenkin parasta, hyvä jos vuoto on helpottanu, voimia epätietosuuteen

stoppis ihanaa, onnea koko perheelle pienestä pojanpallerosta :heart: nauttikaa nyt =)

äitee tuuhan ilmottelemaan olostas, helpottiko kivut vai... ja kyllä meille saa valittaa :)

myangels voimia maanantain odotukseen :hug: me edelleen uskotaan täällä että kaikki kunnossa, kädet ristissä ja peukut pystyssä, hyvä tosiaan että pääsette heti aamulla

katherine ja daizz onnea ihanista ultranäkymistä :heart: :heart: nyt vaan rauhassa masunkasvatteluun

tuuliska toivottavasti mies pikkuhiljaa ymmärtäis sun oloa, se ei nimittäin parane kun levolla jos siltä tuntuu ettei mitään jaksa niin ei vaan jaksa, sano sille ettei sitä ikuisuuksiin jatku =) meillä ei oo kun pari kertaa koko raskauden aikana harrastettu makkarin puolella mitään, ei vaan kiinnosta ja alussa tosiaan pelotti km niin paljon, mutta onneks ukkoni on sen ymmärtäny, välillä vaan ittestä tuntuu pahalta , mutta tosiaan ehtiihän sitäkin taas sitten =)

miikkis toivotaan että koiruuden olo helpottuu ja hampaat säilyy, hoivailet nyt vaan siellä

aili onpas kummallista käytöstä neuvolassa, käyntejä pitäis olla neljän viikon välein ja 30 viikolta eteenpäin kahden viikon välein ja lopussa viikon välein, kyllähän se vointi voi muuttua yhtäkkiä huonoksikin, vaadi vaan lisäkäyntejä jos siltä tuntuu

juu oli se neuvola torstaina, vaavihan on ollu viime ultrasta asti kiltisti pää alaspäin ja sit keskiviikkoiltana tuntu kauheeta möyrimistä ja jossain vaiheessa pää oli selvästi ihan ylhäällä kylkiluissa, no neuvolassa yritettiin tädin kanssa ottaa selvää että kuinka se siellä majailee, niin se oli ihan poikittain kädet ja jalat tossa mahaa vasten ja selkä mun selkää vasten, ihanaa, no täti laitto lääkäriajan 35+5 viikolle että katotaan sitä asentoo ja muutakin ja jos on vielä huono niin sit lähete tayssiin, mut nyt musta tuntuu onneks että se on vähän enemmän menny sillain vinoon poikittain et jospa se itestään pyörähtäis takas, hikka ainakin tuntu eilen aika alhaalla =)
muut neuvolakuulumiset
painoo oli tullu 233g/viikossa
verenpaine 117/69
pissa puhdas
sf 25 ( pienuus johtu siitä poikittaisuudesta )
liikkeet ++
syke 140-150

seuraava aika sit jo kahden viikon päästä ja sen jälkeen on jo se viimenen lääkäri :eek: vauhdilla menee, harmi ettei enää katota ultralla kun se lääkäri joka osaa kattoo on lomalla ja sijainen ei osaa, mutta eipä sille mahda mitään, muuten siis kaikki oiken hyvin =)

lapset lähti eilen mummulaan iltapäivällä ja käytin heti tilaisuutta hyväkseni ja levittäydyin ompelukoneitten ja kankaitten kanssa keittiöön, mut valtaa joku hulluus kun pääsen noihin koneisiin käsiks, enkä pystynytkään enää lopettaan ennekuin sain kaikki vaipat ja liivinsuojat valmiiks mitkä pitikin tehdä, kyl noilla luulis alkuun pääsevän, ompelen sit lisää jos siltä tuntuu, mut kyllä oli selkä kipeenä kun koko illan istuin paikallani =)

kohta täytys lähtee kattoon miehen lentispelejä ja sit sinne kavereille grillaan, että hauskaa iltaa kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 31+2

niin meidän serkuskatras lisääntyi eilen, kun miehen veljelle syntyi neljäs poika, alkuviikosta mennään katsomaan kunhan kotiutuvat :heart:
 
Stoppis,onnea pojasta :heart:

Orchid,ihanaa kun oot tänne puolelle päässyt,onnea plussasta :heart:

Leinikki :hug:

Joku kyseli aiemmin miten vauva-arki vastaa odotuksia... Onhan tää tosi sitovaa,mut toisaalta,niin ajattelinkin,mut eihää sitä täysin tiiä ennen kuin on tilanteessa =)
Vauvalla masukipuja,mutta muuten ok. Syö hyvin :p

Nyt täytyy taas mennä,kutvis kutsuu...

Voikaa hyvin mammat toivoo Repa ja kutvis 12 päivää
 
Wiivi Joo, lähdetään vain yhtäaikaa synnyttämään! Tosin esikoinen ei olisi syntynyt ikinä, käynnistys 41+2 ja seuraavana pvänä syntyi tosiaan loppujen lopuksi sektiolla eli väkisin piti pakottaa tänne maailmaan masusta ulos :kieh: Toivottavasti tää kakkonen ei nauttisi masussa olostaan yhtä paljon kuin veljensä.. ;)

Stoppikselle onne pikkumiehestä!

Mä oksensin aamulla, heräsin pahaan oloon ja aamupalan jälkeen (söin väkisin) lensi laatta. Pojalla puolestaan oli maha kuralla äsken lounaan jälkeen joten en tiedä, olisko meille iskenyt joku vatsapöpö. Kiva! :x
 
Heippa taas

Tuuliska, meilläkin on kyllä aika hiljaista petipuuhien saralla näin alkuraskaudesta. Sama on ollut aina. Ihan alussa ei tee mieli kun olisi tavallaan luontainen tauko menkkojen ajan (joita ei tietty siis tulekaan ;) ), sitten myöhemmin taas pärjää vähemmällä kun väsyttää yms. Mies on ihan ymmärtäväinen, tosin meillä on ollut aina niin päin, että mulla olisi suuremmat tarpeet kuin miehellä. Eilen taas pitkästä aikaa kokeiltiin miltä tuntuu, mutta mulle tuli kyllä vähän supistelujen tapaista tunnetta sen jälkeen, ja tänään on ollut maha ihan outo. Ei kyllä tämän jälkeen taas seksi houkuta, vaikka haluja olisikin.

daizzilla on siis vain yksi muksu mahassa..? Onhan siinä se hyvä puoli, että odotus on vähemmän riskialtista aikaa kuin kaksosten kohdalla. Mutta tokihan sitä on varmaan ehtinyt salaa jo vähän innostua ajatuksesta :)

Omia kuulumisia sen verran, ettei taaskaan ole kovin positiivisia ajatuksia täällä main. Oireita on hirveän vähän, väsymys ja hajujen välttely lähes ainoat. Mahaa on viimeksi jomotellut enemmän keskiviikkona, joten saisi tänään taas ruveta jomottelemaan, jotten huolestu. Eilen tosiaan sänkypuuhien jälkeen tuntui aika hurjalta, mutta siihen ainakin oli luonnollinen syy ;)

Onkos täällä paljonkin teitä, joilla on ollut useampi keskenmeno? Oletteko "tienneet" toisella kerralla asiasta jo etukäteen, ts. onko tullut sellaista vahvaa fiilistä, ettei mene hyvin silläkään kertaa?
Mulla on nyt positiivisempi olo kuin viimeksi, mutta viimeisen viikon sisään on iskenyt kyllä jonnekin takaraivoon sellainen pessimistinen alavire. Saa nähdä, enteileekö tämä jotain...

Tuttiritari 9+3
 
Tänään kotiuduttu reissusta! Uusi koti tuntuu ihan mukavalta paikalta. Sijainti ulkomailla, merenranta kaupunki. Mukavat ihmiset.
Tuhru onneksi rauhoittui reissulla, nyt sais pysyä lopullisesti poissa! Paha olo muisti mua matkalla, mistä olin oikein onnellinen =) Sipulia ei tälle naiselle kiitos lainkaan, missään muodossa, hyi! =) Vatsassa ei kummempia tuntemuksia, välillä pieni menkatus, mutta toivon että kuuluu asiaan. Maanantaina eka neuvola ja jänskättää ihan hirveästi!!!
Kaikille ihania aurinkoisia päiviä ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Toive81 ja toivottavasti 10+0
 
Voisin liittyä tännekkin jutustelee, oon tuolla helmimasuissa myös.
Mulla oli km 3/2008, ja nyt on jännät paikat, et meneekö kaikki hyvin. Pelottaa ja jännittää, ja se vielä lisää kun mullei ole oikein raskausoireita, niinkun edellisessä raskaudessa oli heti alusta.
Mulla ois nyt noin 5+4 kasassa jos lasken menkkojen alkamisesta. Ja laskettuaika ois 3.2.2009.
Onko täällä muita joilla on ollut oireeton raskaus?? :eek:
 
Heippa kaikille :wave:

Katsotaan kerkeenkö kirjoitella meidän synnytysreissusta ennen kuin jätkä herää, on jo vedellyt unia hyvän tovin... =)

Niin elikkäs maanantainahan (2.6) me sitten niitten ässien jälkeen :D lähdettiin illalla näytille, kun suppareita tuli tiheään (2-8 min). Rv:t 39+0. Ei ne mitään kovin tuntuvia olleet, mutta sen verran kuitenkin, että ajateltiin lähteä, kun kuopus kuitenkin syntyi alle 5 tunnin. Noh, siellä sitten otettiin käyrää illan mittaan muutamaan otteeseen, paikat oli 3-4 cm auki. Supistuksia tuli, mutta ne ei siitä voimistuneet ja makuulla aina välikin piteni. Eivät kuitenkaan halunneet laittaa kotiin, kun paikat kypsät ja uudelleensynnyttäjä ja vielä matkaakin. Eli nukuttiin sitten yö salissa. Tai nukuttiin ja nukuttiin... vauvoja tuli sinä yönä vähintään 5, että kuului niin äitien kuin vauvojenkin huutoa vähän väliä ;) No, sai siinä jonkin verran nukuttuakin ja supistukset (mun mielestä) lakkasivatkin tai en pahemmin niitä rekisteröinyt yön aikana.

Tiistai 3.6, RV 39+1. Aamulla sitten tuli lääkäri kierrolle ja totesi että paikat 5 cm auki. Käyrälle piirtyi suppareita joita en rekisteröinyt. Olin jo illalla pyytänyt kalvojen puhkaisua, mutta ne ei yötä vasten rupea käynnistäviin toimenpiteisiin :( ja sekös minua jurppi, kun tuntui että hommat ei edisty! No aamulla kuitenkin lääkäri kysyi että vieläkö haluan että kalvot puhkaistaan, hänen mielestä niin kypsä tilanne, että synnytys etenee vauhdilla jos näin tehdään. No, mä tietty halusin jo kovasti tositoimiin, kun tosiaan otti aivoon se edellisillan odottelu tyhjän panttina :D Eli kalvot puhkaistiin ja siitä kymmenen minuuttia niin supistukset alkoi tuntua jo ihan tosissaan! Varmaan tunti siitä laitettiin kohdunkaulanpuudutus, joka toimi vaan toispuoleisesti, mutta ei onneksi tehnyt kovin pahaa. Tunti siitä laitettiin toiselle puolelle lisää, sai juuri ja juuri laitettua, oli tyyliin sentti reunaa jäljellä. Sitten tuli yksi supistus ja olinkin täysin auki :eek: Eli ei enää puudutuksia :whistle: Eli kalvojen puhkaisusta meni 2½ tuntia siihen että olin täysin auki. Sitten seisoskelin vähän aikaa, odoteltiin että tulee kunnon ponnistamisen tarve (no siihen ei kauaa mennyt :whistle: ). Sitten vaan jakkaralle ähistämään ja 7 minuutissa tuli jätkä :heart:

Kun siis vauhtiin päästiin, niin vauhdikkaasti meni =) Oikein kiva synnytys kaiken kaikkiaan, jäi tosi hyvä mieli. Niin eikä tullut mitään "vaurioita", joitain nirhaumia vain (ja pukaman tynkää, jonka arvasin jo edellisistä synnytyksistä :kieh: ).

Maito nousi hyvin jo osastolla ja kotona onkin ollut aika "täyteläinen" olo :D Kotiin päästiin siis torstaina. Tänään oli isoveljen 7-vuotissynttärit :heart:

Tervetuloa kaikille uusille, onnea teille matkaan!!! :flower:

Mä varmaan nyt jättäydyn aikas taustalle, ei ole tullut koneella käytyä taas pariin päivään... Ihanaa kesää kaikille ja kiitos koko tälle porukalle, ootte olleet aivan mahtava tuki ja turva tämän raskauden ajan :heart: :hug:

stoppis ja pikkujätkä 4 vrk :heart:
 
Stoppiksella ollut ihanan kuuloinen vauvanhakureissu! Onnea vielä tuhannesti! :heart:

Mä en oikein tiedä mikä mulla on. Siis aamulla heräsin siihen yökötykseen (mulla ei ole ollut edes aamupahoinvointia koko raskaudessa) ja koko päivän ollut omituinen ja vähän etova olo. Mahassakin kiertää ja poika ripuloinut muutamaan kertaan, vaikka muuten reipas ja syökin ihan hyvin. Mutta siis, koska pojallakin alkoi masu oireilemaan niin ei tämä ainakaan synnytystä enteile :kieh:

Saunassa kävin nappulan kanssa, meidän isi on siskonsa kanssa yhden yön festarireissulla. Sai luvan kun ekakin meni niin paljon yli. Eikä mitään merkkiä ole ollut synnytyksen alkamisesta niin lupasin pitää jalat ristissä :D Olisihan se aika kammottavaa jos yöllä tulisikin äkkilähtö, mutta nopeasti Treelta tänne tsadiin päräyttää aamun ekalla junallakin jos ei ole ajokunnossa ;)

Sain jopa tänään imuroitua ja pestyä lattiat, on ollut tuo pesänrakennusvietti taakse jäänyttä elämää jo pari kuukautta. Ehkä sain energiaa 2,5 tunnin päiväunista, poika nukkui 3,5h. B)

Lupsakkaa la-iltaa kaikille! Äideille ja vauvoille masussa ja masun ulkopuolella :heart:
 
MyAngels iso voima :hug: . Kaikki on hyvin ultrassa. Tule sitten heti kertomaan miten meni.Peukkuja pitelen.
stoppis onnea vielä pienestä :flower: . Nauti vauvantuoksuisesta ajasta, se menee liian nopeasti. Kohta huomaat, että pikkuisesi on murrosikäinen :kieh: :LOL: .
Jana tervetuloa :flower: .
(.) Hääpäivä tuli vietettyä, mä jaksoin valvoa jopa klo 22 saakka, ennätys. Nukuin seuraavana päivänä sitten toooosi pitkään, koska lapset oli yökylässä. Tää väsymys on kyllä kokonaisvaltaista, ei jaksa mitään, nukkuminen on mun harrastus. Eilen kävin pitkällä kävelylenkillä ja olo siitä hyvä, että sain jotain tehtyä.
Mulla on seuraava ultra 1.7 ja oon pelko pyllyssä ja ahistaa jo valmiiksi. Siis iiks. Miten tosta ahistuksesta pääsis eroon? Kyllä mua vähän pelottaa, että jos tämäkin pois otetaan, miten siitä enää selviää?
Lämmintä kesäpäivää kaikille tasapuolisesti B) .
Mymmyryy ja Toivo 9+0
 
Ja tänään alkoi TAAS ruskea vuoto. Mä en jaksa tätä enää yhtään! :'( Menkkajomotukset oli eilen illalla kamalat. Miten tässä jaksaa enää uskoa mihinkään? Tekis mieli peruuttaa koko huominen neuvola ja varata taas ultra. Ei vaan pää kestä. Ja pahaolokin jäi ulkomaille, tais olla vaan omaa mielikuvitusta tai vieraan ruoan aiheuttamaa. Ottaa nyt päähän oikein kunnolla. :(
 
toive :hug: toivotaan edelleen parasta, koita jaksaa, jos kuitenkin meet huomenna neuvolaan ja koitatte kuuluisko sydänäänet jo, jospa se neuvolantäti laittas sulle lähetteen ultraan jos ei kuulu ja jos kerrot peloistas, toivotaan näin :hug:
 
toive
heii........ äläs nyt, mulla oli sitä vuotoa ihan noille viikoille asti ja jomotus kuuluu asiaan!!! oon ihan varma että kaikki on hyvin!!! koita jaksaa uskoa sinäkin siihen!! :hug: ja huomenna vaan rohkeesti neuvolaan, voit kokea iloisen yllätyksen!! :heart:
 
Toiveelle megatsemppaukset! Itse täällä kamppailen samalla asialla. Vuoto onneksi jäi tosi vähäiseksi ja raskausoireet jatkuu aika voimakkaina. Mulla on eka ultra vasta 25 päivä joten joudun vielä aika kauan elämään epätietoisuudessa. Mä en jotenkaan edes uskalla toivoa että tämä raskaus onnistuisi.
Kerro ihmeessä neuvolatädille sun peloista. Mun mielestä sen ehdottomasti pitäsi ottaa todesta sun huolenaihe. Voimahaluksia oikein roppakaupalla! :hug: :hug: :hug:

Oma olo jatkuu ihan mukavan pahoinvoivana ja se ehkä vähäsen helpottaa mun mieltä. Mutta eilen illallakin kun mun vanhemmat oli kylässä sain jonkun itkukohtauksen yhtäkkiä. Musta tuntuu että ihan mikä tahansa asia voi yhtäkkiä romahduttaa mut ihan täysin. En tosiaan olisi voinut uskoa että tämä tällä kertaa olisi näin tuskallisen vaikeata.

Sori taas omanapaisuuteni, mutta tuntuu että päähäni ei tällä hetkellä oikein muuta mahdu..

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!
 
Hei!

Tervehdys taas pitkästä aikaa. Ollut aika hurinaa, kun häät painaa päälle ja tänään oli miehen tyttären 6 v synttärit, joten leipoa on saanut ihan kunnolla. Tein synttäreille kokeiluun omien häiden hääherkkuja.

Voimahalit kaikille niitä tarvitseville ja onnea vauvan saanneille. Joku oli huolissaan tuhruvuoodsta, sehän voi olla ihan hematoomasta johtuvaa ja ei ole yleensä vaarallista, mutta ainahan se säikyttä. Kannattaa neuvolaan olla yhteydessä niin mahdollisesti saa ajan ultraan tarkistusta varten ja eikö ne yleensä ole aika herkkiä meidän KM saaneiden kohdalla. Minun kohdalla on ainakin ollut näin.

Minulla itsellä olotila vaihtelee kovasti, välillä on päiviä että kaikki on ok ja välillä taas kaikki tekee pahaa ja väsyttää. Mitään oikeaa ruokaa ei ole voinut edelleenkään syödä, mutta tähän alkaa jo tottua. Koko alku vuoden piti olla tosi niukalla ruokavaliolla crohnin taudin vuoksi ja nyt sitten ei muuten vaan pysty syömään.

Tätä sivuostoa lukiessa huomaa ettei itse ole todellakaan ainut jota pelottaa KM. Ennen ensimmäistä KM sitä ei edes osannut jotenkin pelätäkkään vaan nythän se tuntuu olevan yksi osa tätä raskautta, niin itselle kuin miehellekkin.

Meillä on keskiviikkona taas ultra aika, mies tuumasi vain että eikö me jo päästäisi huomenna vaikka yksityiselle. Mies on huolissaan koko ajan ja miettii onko kaikki kunnossa. Me on tosiaankin saatu käydä ultrassa jo neljä kertaa, minun sairauden ja toisen alkion menetyksen vuoksi. Toinen sikiöpussi on nyt tyhjentynyt kokonaan ja kaikki on hyvin. Tällä hetkellä vatsa vain on menossa huonompaan suuntaan crhonin taudin vuoksi, mutta onneksi aika sairaalaan on jo ensi viikolla.

Aurinkoisia kesä päiviä kaikille :flower: B)
 

Yhteistyössä