*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

oltiin poijan kanssa ulkona kaks tuntia...nyt syöty päiväruoka+rennie ;) ja toiveena olis pikkupäikkärit...
Väsyttää ihan simona... |O

Wiiwiä jännitän ihan mielenä..jospa se huomenna päättäis syntyä.. :D

Pamu: Hyvää reissua, minne ikinä menettekin :D kannattaa tulla tännepäin, porottaa tuo arska niin kauniisti B)

Eliisa: joo, älähän sie mee sinne särkänniemeen, alkaa vielä synnytys kun käyt pyörittämässä itteesi jossain laitteessa :kieh:
mulla tekee pahaa, kun kattelee lapsia ihan sellaisessa tavallisessa leikkipuiston karusellissa :snotty: olis kauheeta mennä johonkin huvipuistoon sitä kattelemaan..
Tivolikin oli pakko jättää väliin, kun mun olis pitäny lapset sinne viedä, ja yöks... :x

mutta nyt kattomaan mitä toi pikkuherra tuolla tekee...

AE ja ukko 32 edelleen.... =)
 
Täällä taustalla vielä minäkin...

Onnittelut kaikille vauvautuneille, mun "huonekaverikin" sitten meni ja synnytti ilman lupia etukäteen ;) Eli Marleenalle spessut onnittelut, kaunis tytär teillä :heart:

Itsellä alkaa vanne puristaa päätä kun ei niin mitään tapahdu... Äippäpolilla kävin viimeksi edellispäivänä ja taas huomenna mennään. Tätä rajatapausta sitten ihmeteltiin useamman lääkärin voimin et mitä ihan oikeesti tehdään. Raskausmyrkytyksen oireet olemassa "lievinä" eli alapaine kiikkuu tuolla 100 paikkeilla lähinnä alle, turvotukset aivan törkeät jaloissa ja sormia en ole tunnistanut, muuta kuin pistelyn ja säryn kautta ihan muutamaan viikkoon :headwall: Pissa kuitenkin puhdas eikä kutiava ihottuma vatsassa ja reisissä ollut yhteydessä eli maksa- ja sappikokeet otettu.
Vauvan kokoarvio oli 1,5vkoa sitten moin 4,3kg eikä tämä helpota mun omaa jännitystä yhtään... Ilmeisesti tämä kuitenkin killataan kun olen itse 180cm pitkä, mutta voin kertoa, että jokainen luu kohdun ympärillä on jo kovilla :/ Ja synnytyksen jälkeen varmaan paikat riekaleina :headwall:
Kohdunsuu ei ollut kuitenkaan tiistaina vielä kypsä ja siksi kai tässä souvataan eestaas. Pari yötä jo lupaili hyvää ja supisteli komian kivuliaasti, mutta nyt taas kaksi yötä nukuttu kuin pumpulissa. Alkaa oma jaksaminen olla tän lähes 20kg: n lisäkuorman kanssa lopuillaan (turvotus tuonut painoa loppuaikana parhaimmillaan 3kg per viikko) niin ikävältä kun varmasti kuulostankin. Eli sori kanssasisaret, mun on vaan pakko purkautua johonkin...

Kunnon lenkki koirien kanssa taitaisi tehdä tähän väliin hyvää eli palstalle palailee mahollisesti myöhemmin tuulettunut ja parempi tuulinen Dulle :whistle:

Dulle + HilppaUolevi rv 40+4
 
Tuttiritarille hirmuiset onnittelut! Mua on jännitänyt ihan hirveästi sun puolesta, vaikka kokoajan olin silti ihan varma että kyllä siellä sun masussa on varmasti kaikki hyvin. Mutta kylläpäs sua silti jännityksessä pidettiinkin. Mutta ihanaa että loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt sinäkin saat alkaa vihdoin nauttimaan olostasi oikein kunnolla.
Voi että mulla on vielä niin kauan aikaa siihen ultraan, en tiedä miten jaksaisin odottaa sinne asti. Mutta pakkohan se on....

Leinikki rv 6+2
 
Torstainen tervehdys kaikille!

Ja kiitokset tervetulotoivotuksista!

Miikkis: ilmoitan lasketun ajan sitten huomenna neuvolan jälkeen, jonnekin ihan tammikuun loppupäiville se menee. Kolmosta odotellaan ja sairaala olisi K-SKS. Äiteelle vastaukseksi siis samalla, että kaksoset on juu, syntyivät jo useampi vuosi sitten. Raskausviikkoja sain kasaan tasan 34, sitten vain päättivät syntyä =) Reilut pari kiloa painoivat molemmat ja kaikki oli ok, mitä nyt pienuuden vuoksi olivat lasten osastolla kaksi viikkoa syömistä opettelemassa. Siihen saakka muistankin suht hyvin, ensimmäisestä vauvavuodesta en sitten juurikaan mitään.. ;) Siinä mielessä mukavaa olisi saada yksi vauva tällä kertaa, kun ei ole sitä "tavallista" vauva-arkea kokenut. Toivotaan nyt kuitenkin, että tänään siellä ultrassa löytyisi mahasta "edes" se yksi vauva!!! Paljoakaan ei tullut viime yönä nukuttua, niin paljon tuo ultra jännittää. Pitäkäähän peukkuja..

Mikäs Tuuliskan vointi on?

Mellulille tervetuloa melkein yhtä tuoreelta pinolaiselta!
Ja Tuttiritarille onnittelut ihanista kuulumisista!

Nyt ruoan laittoon!

Luminia 6+6 (ehkä..)

 
wiiville jaksamisia kovasti :hug: voihan se pieni vielä yllättääkkin ja tulla nopsasti, toivotaan näin =)

dulle haa, sain taustailijankin ääneen =) kuulostaa aika inhottavalta sun olo, jaksamisia sullekkin :hug: toivotaan että pian pääset hommiin, juu ja purkaudu ihan rauhassa jos helpottaa ees vähän =)

tuttiritari ihanaa, onnea hyvästä ultrasta :heart: hyvä kun pidit puoles =)

AE juu en mä ite mihinkään laitteisiin mee normaalitilassakaan, paitsi ehkä just ja just karuselliin ym. et oisin vaan menny katselijaks ja kun ei mies voi mennä molempien lasten kanssa yksin kun ei poika pääse vielä muutakun ihan pienten laitteisiin, no katotaan nyt mennäänkö sinne ollenkaan... =)

laitoin lapsille titi-nallen pyöriin, jos vaikka olis hetken hiljasuus täällä =)

piti kanssa kysymäni, että mikä on tuuliskan vointi?

ja luminialle tsemppiä ultraan =)
 
kiitoksia tsemppauksista.

äidin mielestä tää päivä ois hyvä synnyttää ja kuulemma iltapäivällä...ei taida toteutuu...

eilinen vilttien pöllyttely ei tuottanu minkään näköstä tulosta :headwall: paitsi mielihyvää :LOL: :saint:

pitäisköhän lähtee lenkille tai jotain jos se sais aikaan jotain muutosta
 
Heipparallaa!
Viime yönä tuli nukuttua pari tuntia, kun heräsin kaameisiin vatsakipuihin. No minähän tietenkin positiivisena ihmisenä ensimmäisenä ajattelin kaikki pahimmat vaihtoehdot ja itkin jo tämänkin vauvan menetystä. Kivut hieman hellitti ja sain nukuttua aamusta hieman, kunnes lehtimyyjä mut herätti klo 11. Koko ajan tossa oikeella alhaalla on semmonen kipu, joka joskus hellittää ja sitten taas kovenee. Ei verta oo kuitenkaan tullut. Kaupassa kun kävin oli pakko istuutua heseen (ja toki syödä samalla) kun korvensi. Mä ajattelin, että jos ei kipu muutu kovemmaksi tai muita ongelmia ilmene, niin yritän sinnitellä huomiseen neuvolaan. Mutta kyllä tää taas pelästytti. Voi kun viikkoja ois enemmän ja kotidopplerin vois tilata ja siittä olis jotain hyötyäkin... :ashamed: . Koska näillä viikoilla ei vielä siitä kuuluiskaan mitään. Pelottaa :ashamed: .
 
Kiitos kysymästä, Luminia ja Eliisa! :heart: :heart: Minä olen pysynyt koneelta poissa, olen teidän neuvojenne mukaan levännyt ja ollut pitkälläni. =) Ja ihme ja kumma, tiistaina koko päivän lepäiltyäni, kivut pikkuhiljaa hävisivät ja vuotokin rauhoittui melkein olemattomiin, vessareissuilla enää tulee verta. Sairaslomaa sain juhannukseen asti ja sitten alkaakin kesäloma, eli töistä ei tarvitse huolehtia. Eilen tulikin sitten oikein kunnon pahoinvointipäivä, oksensin kaiken mitä söin. Mies jo illalla huolissaan haki kaupasta "helppoa oksennettavaa" :LOL: eli mehukeittoja, kiisseleitä yms. Ettei tarvis kökköjä oksennella. :D Ajattelevainen tuo minun mies. Onneks tämä päivä on ollut parempi, ei ole tarvinnut pönttöä halailla. Niin, ja huomenna pääsen ultraan tarkistamaan mikä on masuasukin tilanne. Tänään en sitten päässytkään vaikka niin luulin, oli vain tavallinen neuvolakäynti, ultra oli kuulemma varattu. No, toivoa on koska hyytymiä ei ole tullut vieläkään, vuoto on ollut ihan kirkasta verta.

Onnittelut Tuttiritarille ultrakuulumisista! Ihanaa että pienellä oli siellä kaikki hyvin. Minullakin olisi menkkojen mukaan nyt rv 10+1, mutta vauva on ollut reilun viikon pienempi, joten voi olla että la muuttuu jossain vaiheessa.

Dulle se on jo pitkällä, muistan sut tuolta kuumeilijoiden puolelta, varmaan joskus viime kesänä kuumeiltu siellä yhdessä. =) Tsemmpiä viimeisille raskauspäiville ja synnytykseen!

Luminian ultrakuulumisia odotellaan...

Eliisa, minulla olisi myös viikonloppuna huvipuistoreissu edessä, mutta taidan tyytyä katselijaksi vain. En uskalla näiden kipujen ja vuotojen jälkeen lähteä edes karuselliin! :D

Milloinkas Leinikillä onkaan ultra? (Muisti pätkii.) Etkö saisi aiemmin jo aikaa kun niin mieltä vaivaa keskenmenon kokeneena? Tai yksityisellehän pääsee kyllä mutta se kirpaisee vähän taloudellisesti... Tsemppiä odotteluun joka tapauksessa!

Mymmyryy, hui kuin pelästytti varmasti tuollainen kipu. Jospa se ois vain normaaleja kasvukipuja. Eikös ne voi joskus olla aika koviakin näin alussa. Toivotaan, että kaikki on hyvin!

:heart: Tuuliska 10+1 (tai sitten noin 9 rv =) ) :heart:
 
Äitee2: Voi sentään...
Siis aivan järkyttävää käytöstä!

Sekä niiltä lapsilta että vanhemmilta!!

En ymmärrä mistä z-avaruudesta tuollaisia äitejä tulee
jotka eivät pyydä anteeksi ja laita poikiansakin pyytämään, ja vielä kaiken kukkuraksi syyttää sua ylihysteeriseksi!

Mitäs jos veisit epikriisin nähtäväksi sille akalle poikiesi lääkärikäynnistä...

Voimia ja paranemisia sinne oikein kovasti


Voi, tosi paljon joudut kyllä itseäs pistelemään, kyllä varmasti on jo pistelykohdat hellänä..

Yritä vain lepäillä niin paljon kuin mahdollista, kohta saat ihanat tuhisevat nyytit kainaloosi

Ja hyvä että kutinasi otettiin tosissaan

Melkoinen sf-mitta siulla!



Leinikille hirmuisesti voimia sinne epätietoisuuteen!

Hyvä ettei vuotoa ole enää tullut!



Tuuliska: Kyllä mulla oli vuotojen yhteydessä kipuja mahassa, ja sellaista kiristävää tunnetta selässä. Mahakivut oli pahemmat ja pelottavimmat

Lääkäri sanoi että pienet nostelut saavat veren kerääntymään ja poistumaan pikkuhiljaa vanhana verenä pois, ja kovat nopeat nostot ja repäisyliikkeet saavat heti kirkkaan verivuodon aikaan

Kun jäin töistä pois, niin vuotokin loppui



Eliisalle voimia kipujen kanssa!
Onko hellittänyt yhtään?


Mymmyryy: Voimia sinne ultran odotteluun!

Väsymys on hyvä merkki!
Nuku ja huilaile vain niin paljon kuin mahdollista

Ja oisko ne kovat kivut vain kohdun kasvukipuja? Ne osaavat olla tosi pahojakin



Tervetuloa melluli!!!

Pahoittelut keskenmenosta
ja onnittelut uudesta mahdollisuudesta!

Sulla onkin viikkoja jo hyvin kasassa!



Kiitos Marleena ja Repa!

Ihana lukea teidän vauva-arjesta



Aurinkoenergiaa: Eiks oo ihanaa kun Rennie ja muut närästyslääkkeet on keksitty?

Jouduin turvautumaan Renniehen tuossa jokin aika sitten, mutta teho tuntui loppuvan... Nyt kuljen Gaviscon-pullo kourassa



Pamulle hyvää kesälomareissua!



Tuttiritarille onnittelut mahtavista uutisista!



Oma napa: Iskiasvaiva on tosi paha,
hyvä kun kävelemään pääsee

Iltaisin tahtoo kaikki närästää, ja on täyden olon tunne vaikken olisi mitään syönytkään. Taitaa tuo refluksitautikin tehdä siinä tehtävänsä

Öisin on alkanut kovasti supistelemaan, kivuttomasti mutta ilkeästi kuitenkin


Tietääkö kukaan miksi harjoitussupparit tulee yöllä? Miksei ikinä päivällä?


Oon ajatellut että onko se sen takia että kun öisin kroppa on paikoillaan, niin se saa harkkasupparit aikaan? Mutta silloin sen ymmärtäisi jos olisin päivät/illat töissä jalkojen päällä koko ajan... Mutta enhän mä nyt täällä kotona ollessa hirveesti resua mitään, varsinkaan kun tuo iskiasvaiva on niin paha. En tiä sitten...



Tänään ajattelin omaksi ja vauvani iloksi lukea uutta ostamaani odotuskirjaa ääneen. Ajattelin katsoa mikä vaikutus sillä on vauvaan, masussa kun tuntui
olevan koko aamun niin rauhallista

Koirat olivat olohuoneessa leikkimässä jotain painileikkiä, eivätkä ottaneet kuuleviin korviinsa mun komentamista, joten meno oli melko kova


Menin sängylle, otin hyvän asennon ja aloin lukemaan ääneen. Ei kulunut kuin muutama sekunti kun vauva alkoi masussa kovasti potkimaan ja nauttimaan äiskän äänestä

Samassa huomasin että kaikki pojat hyppäsivät sänkyyn ja tulivat mahdollisimman lähelle mua nukkumaan

Siinä sitten minä luin ääneen, vauva hykerteli masussa kovien potkujen kera ja kaikki pojat nukkuivat tuhisten lähelläni

Ääneen lukeminen tehosi siis tosi hyvin koiriinkin



Mun suurin herkku on tällä hetkellä Valion hedelmäpommi-jugurtti! Siis se tavallinen, ei rasvaton.
Voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon



Laitoin miehelleni aamulla viestin, että voitaisiinko hypätä tämä päivä yli?

Huomenna sitten olisin pidemmällä
kuin enkelimme odotuksessa...

Hän osasi vastata niin lohduttavasti, että
"Ei me kultarakas voida tätä päivää yli hypätä, mutta kyllä me tämäkin päivä selvitään yhdessä, ja huomen aamuna onkin
sitten uudet tuulet purjeessa..."



:MyAngels ja pikkujätti rv 22+6
 
Heippa leidit, tulin ilmoittautumaan että täällä sätkitään, vaikka kirjoitellut en olekaan vähään aikaan. Seurannut olen kyllä teidän kuulumisia ahkerasti ja varsinkin MyAngelsin ultraa jännättiin täälläkin - onneksi kaikki oli hyvin! :heart: :heart:

Huomenna olen lopultakin itsekin menossa ultraan, viikkoja pitäis ovulaatiosta laskettuna olla sillon 9+1. Joo ja on perjantai 13. päivä, mutta ei mua se huoleta, koska oon itse syntynytkin moisena päivänä! Katsotaan nyt löytyykö sieltä mitään - ainakin oireita on ollut vaikka muille jakaa, kun viimeset 3,5 viikkoa on mennyt lähes ilman sosiaalista elämää pahoinvoinnin kourissa. Jos siellä nyt kaikki on ok voin ehkä vähän hengähtää, koska tammikuisessa km:ssä kehitys oli loppunut jo viikoilla 7+. Pitäkää peukkuja!!!
 
Tuuliskalle pikaseen. Kiva kuulla että olo on helpottunut ja vuodotkin vähentyneet reippaasti. Nyt vaan jatkat sitä huilailua niin kyllä se siitä helpottaa vielä ihan kokonaankin, toivottavasti ainakin.
Yksityiselle mä nytkin oon ultraan menossa 25 päivä. Ajankohta siksi vasta silloin koska haluan nähdä että alkio on kunnolla kehittynyt. Viimeksi alkio oli jäänyt rv 8 kokoiseksi vaikka piti olla jo rv 10. Sydän vielä sykki mutta viikon päästä oli sitten jo kuollut. Ajattelin että silloin näkisin varmuudella että onko alkio elinkelpoinen. Niin ja mulla on ovis aina aika myöhään joten haluan että syke näkyy ihan varmuudella. Jos ei näy niin sitten tiedän että raskaus ei taaskaan onnistunut. Silloin pitäisi olla rv 8+1 menkojen mukaan. Mun piti päästä oikein alkuraskauden seurantaan mutta mun tuurilla tän pikkukaupungin ultraava lääkäri on silloin lomilla ja tulee vasta heinäkuun puolessa välissä takas. Ärsyttävää...


Tsemppiä sulle kovasti sinne ja paljon voimahalauksia!

Leinikki taas...
 
Moikka!

Tulin pikaisesti kysäisemään, että onko kellään teistä kuultu ensimmäiset sikiön sydänäänet vasta np-ultran jälkeen? Itseä hieman hirvittää, sillä tänään on viikkoja jo 12+2 ja neuvolassa terkkari ei saanut vieläkään sydänääniä kuulumaan :/ Aikaisemmin ovat kuuluneet jo n. rv 10! Nyt kyllä istukka eri paikassa kuin aikaisemmin, en tiedä vaikuttaako se sitten. Terkkari oli kyllä saavinaan 150 sykkeen näkyviin, mutta ei ääniä kuuluville... Rv. 10+ pikkuinen näkyi ultrassa elossa ja vastasi rv. 11. Huomenna np-ultra, joten silloin sitten viimeistään selviää onko pikkuinen vielä elossa, pitäkää peukkuja, palaan huomenna kertomaan...
 
Mahakipu jatkuu edelleen voimakkaana. Nyt tulee kirkasta limavuotoa, joten varasin ajan lääkärille, joka on vasta illalla puoli 9. Toivottavasti päivystyksessä olisi joku mukava asiansa osaava lääkäri. Toivottavasti kaikki olisi ok!
 
Hello!

Terkkuja Hesburgerista :p Toinen kerta viikon sisään kun käytiin mättämässä roskaa naamaan. Normaalisti pari kertaa vuodessa max. Ihanaa kun ei ole turvotuksia niin voi vedellä kaikkea suolaista ja rasvaista sontaa :ashamed:

Olo on hyvä, tosin vauvan liikkuminen on melkoisen iltapainotteista. Eilinen sekstailu ei saanut edes harjoitussupistuksia aikaiseksi. No, niitä kyllä tulee muuten pitkin päivää jonkun verran. Kipeitä ei ikinä. Ei tullut ekastakaan kuin vasta laitoksella.

Lauantaina meille tulee vieraita joten silloin ei paree syntyä, mutta ensi viikolla saisi jo tulla, en jaksa enää kasvattaa tätä isommaksi! Nyt jo varmasti n. 4kg. Väsyttää aika kovasti, onneksi saan yöt hyvin nukuttua. Kerran käyn yleensä vessassa ja hyvin saan unen päästä sen jälkeen kiinni. Tänään jäi päikkärit väliin ja sen huomaa heti illalla, että voisi mennä yöunille 20.00 kun esikoinenkin...

Äitee Mun kaveri sai kaksoset viikolla 38+ joku aika sitten ja ne oli molemmat noin kolmekiloisia syntyessään. Nykyään kaksosetkin kasvaa aika hyvän kokoisiksi jo masussa ja onhan se helpompi silloin hoitaa vauvaa kun se jaksaa syödä enemmän ja nukkuakin enemmän. Onnea loppumetreille! Parin vuoden päästä teillä vasta vilinää riittää! :heart:
 
Mymmyryy. Mikä vointi nyt? Toivottavasti kaikki hyvin. Tuu kertomaan mitä lääkäri sanoi.

Eevarouvalle tsemppiä viimeisiin masunkantopäiviin. Mulla on vieläkin elävänä mielessä esikoisen vikat päivät masussa. Oli järkyttävät pakkaset enkä enää saanut itse edes housuja jalkaan =)

Leinikki jälleen...
 
ETTÄ TÄNÄÄN OLLAAN PIDEMMÄLLÄ ODOTUKSESSA KUIN IKINÄ!!!



Olen niin onnellinen, tästä eteenpäin odotusaika tulee olemaan täysin uutta ja ihmeellistä aikaa, vailla sitä kaameaa pelkoa ja ahdistusta vauvan sydämen voinnista!


Luulin etten ikinä näe tätä päivää!



:MyAngels ja pikkujätti rv 23+0
 
Mymmyryy: Niin kovasti toivon että kaikki on siellä masussasi hyvin!!

Menitkö ihan vain TK:n päivystykseen? Eikö sulla olisi mahdollista päästä suoraan äippäpolille ultraan? Oletko soittanut ja kysäissyt?

Haleja ystäväni!!
 
Pikaisesti,
eilinen päivystyksessä käynti oli turhista turhin. Olin kaksi min sisällä ja lääkäri totesi, että kivut voi johtua siitä tai siitä tai siitä. Ei kuunnellut eikä ollut kiinnostunut ollenkaan...
Neuvolaan tieni vie ihan just. Oon tankannut, että pissaa tulee kuppiin...
MyAngels onneaaa :flower: :heart: .
 
Huomenta,
täällähän on jo muitakin aamun virkkuja!
MyAngels, onnittelut täältäkin suunnalta! Kovien kokemusten jälkeen olette todellakin onnenne ansainneet! Nauttikaa!

Mymmyryy, kurja juttu että päivystysreissusta ei ollut hyötyä. Toivottavasti neuvolareissu valoittaa asiaa. Onko kipuja vielä ollut?

Omaa napaa sitten vielä.. Eilen oltiin ultrassa ja sieltä löytyi pikkuinen 8mm kokoinen vauvan alku ja pikkiriikkinen
sykki kovasti! Oli niiiiiiiin helpottunut olo. Tänään viikkoja on tasan 7, ja laskettu aika 31.1. Toivottavasti matka jatkuu sinne kovimpien pakkasten keskelle saakka.

Aurinkoista viikonloppua!
 
Pikainen ilmoitus täältä! Ultrassa näkyi syke ja pikkuinen uiskenteli siellä reippaasti! =) Olen niin helpottunut... :heart:

Onnea Luminialle, ihanaa että teidänkin pienellä kaikki ok.

Nyt lähden viikonlopuksi reissuun, hyvää vointia teille mammat!

:heart: Tuuliska rv 9-10 :heart:
 
Neuvola terkkuja:

rv 39+2
Paino 87,3 pudonnu viime kerrasta 1kilon (yhteensä tullu 2,1 kiloo )
RR 108/ 75
pissa ok
hemppa 120 viime viikolla 102 tais olla laitteessa vikaa
SF 35cm
RT
syke 138
liikkeet ++


antoi kaksi seuraavaa aikaa ja ilmoitti että täällä siirrytään äippäpolin asiakkaaks kun viikkoja tulee 41+5 täyteen.

nii eli siis yhessä kasassa vielä ollaan..

eilen vaihettiin pojan ja meijän huoneet päittäin ja toivoin että ois saanu ees jotain aikaseks toi tavaroiden siirtely ja siivous...mut ei

wiivi84 & pittuveitta 39+2
 
Nimra
Hei ja ihan hirmuisesti onnea teille joilla on jo käärö kotona ja huimasti onnea uusille plussanneille ja muille odottajille :D kaikille erittäin paljon onnea odotukseen sekä lapsen kanssa olemiseen kotona!

Itsellä oli lääkäri 28.5 ja siellä lääkäri tutkija kuunteli dopplerilla ja niin siellä kuului 160 syke =) Kyllä se ääni kahden km jälkeen ensimmäisen kerran kuultuna oli aivan ihana !!! Ei olisi uskonut, että kuinka ihanalta se tuntui ja miten ihana se ääni oli/on :D Olihan sitä tietenkin kuin taivaissa.. B)

Itsellä on tosin oireet jo hellittäneet kovasti ja aika ajoin on vain noita kohdun kasvukipuja ja ruokailun jälkeen pientä kihelmöintiä vatsassa...taitaa pikkuinen tietää, että milloin on ruoan aika :) Seuraava nauvola on vasta 9.7 joten sinne asti pitäis pinnistää... 16.6 on veriseula - Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin!

Itseäni lähinnä häiritsee, että mun rinnat ei ole enään niin kiinteät kuin alussa ja mun nännien ympärystät eivät ole niin "mustat" kuin noissa kuvissa näkee, mutta kaippa se on sitten ihan normaalia, sekin. En tiedä..epätoivo on tietenkin aina mukana, mutta toivoa yritän pitää yllä. Nyt tänään viimeinen sairaslomapäivä ranteesta ja pääsee ma töihin - ihanaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja aurinkoista sellaista!!

Nimra ja raksutin 14+6 (enpä ole ennen näin pitkällä ollutkaan raskaudessa!!)
 
jou :wave:

ja zzzzzz... lonkat ovat alkaneet puutumaan todella kiusallisesti öisin ja jalatkin oli ihan kummalliset viime yönä: puutui, meni kananlihalle... tähän kun lisätään se, että viime yönä vauvan liikkuminen sattui tietyissä kohdissa (yleensä ei ole sattunut), niin eipä tässä paljoa olla unimaailmassa kierrelty...
yritän tirsailla päivällä, illalla on kylien keikka, jossa pitäs vissiin olla hereillä :eek:
nyte penkomaan eilen kotijoukoilta rantautunutta vauvavaate/tavaravuorta. kissa jo koenukkui sitterin, hyvä oli :D siinä se tuhisi, vaikka alla oli kovia, muovisia leluja :)

hyvää vointia kaikille mammoille ja masuille, pikaista jakaantumista kahtia "niillä viikoilla" oleville ja muille malttia: nauttikaa raskausajasta! aika menee ihan hirmu nopeesti, olen ihan pihalla...

irtis 31+2
 

Yhteistyössä